سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۱۷, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

گارد ساحلی آمریکا درباره سقوط هلیکوپتر تحقیق می کند

 

در سقوط یک فروند هلیکوپتر گارد ساحلی آمریکا در ایالت واشنگتن، در شمال غربی آمریکا، سه عضو گارد جانسپردند و یک نفر زخمی شد.
هلیکوپتر روز چهارشنبه، در نزدیکی جزیره جیمز دراقیانوس آرام سقوط کرد. گارد ساحلی می گوید برای پی بردن به علت حادثه تحقیقگرانی را به منطقه می فرستد.
هلیکوپتر زمانی که تماس آن با کنترل زمینی قطع شد، رهسپار آلاسکا بود. گارد مجروح از آب بیرون کشیده شد و برای درمان به سیاتل انتقال یافت.

شمار کشته شدگان حمله به زائران شیعه در بغداد از ۷۰ تن فراتر رفت

مقامات عراق می گویند در حملاتی علیه زائران شیعه در ناحیه بغداد در روز پنجشنبه، دست کم ۱۲ تن کشته شدند. روز چهارشنبه بمب گذاری های مشابه در پایتخت حداقل ۵۰ کشته برجا گذاشت.
به گفته مقامات پلیس، حملات روز پنجشنبه در حالی صورت گرفت که ده ها هزار شیعه پس از شرکت در آیین های سالگرد رحلت امام موسی کاظم (ع)، عازم بازگشت به شهرهای خود بودند.
دولت عراق در کوشش برای حفظ ایمنی زائران حدود ۲۰۰ هزار سرباز و پرسنل امنیتی را مستقر کرده بود، با این حال در جریان حملات به زائران شیعه در بغداد در سه روز گذشته بیش از ۷۰ تن کشته شده اند.
از زمان حمله آمریکا و نیروهای ائتلاف به عراق در سال ۲۰۰۳، شیعیان هدف حملات تندروهای سنی بوده اند.
در این میان، پلیس عراق می گوید روز پنجشنبه در انفجار بمبی در نزدیکی خانه ای در رمادی، در حدود ۱۰۰ کیلومتری غرب بغداد، دست کم دو تن کشته شدند.

ابراز نگرانی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران نسبت به محرومیت عمدی زندانیان از خدمات بهداشتی و درمانی

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران نسبت به شرایط نامساعد بهداشت و سلامت زندانیان در بازداشتگاه های ایران ابراز نگرانی عمیق کرده است.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه ( ٨ ژوییه ) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مقامات ایران زندانیان عقیدتی را با نگهداری آن ها در شرایط خطرناک  و غیربهداشتی قربانی می کنند و آن ها را به هنگام ابتلای به بیماری از خدمات درمانی محروم می کند.

در بخشی از بیانیه این سازمان مدافع حقوق بشر در ایران آمده است: «ایران با نگهداری زندانیان عقیدتی درشرایط نامناسب، سلول های نامناسب و مملو از زندانی، آن ها را در معرض سوء تغذیه، بیماری و شرایط غیربهداشتی قرار می دهد و آن ها را از دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی محروم می کند.»

این سازمان مدافع حقوق بشر در ایران از مقامات زندان های ایران خواسته است تا استانداردهای سازمان ملل پیرامون شرایط زندان های کشور را رعایت کنند و به سیاست های خود در نگهداری عمدی زندانیان عقیدتی در شرایط نامناسب به هدف اعمال فشار بر آن ها پایان دهند.

در بیانیه کمپین بین المللی حقوق بشرهمچنین خاطرنشان شده است بیش از صد تن از افرادی که در پیامدهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران دستگیر شدند، در بند ٣٥٠ زندان اوین نگهداری می شوند و به طور مدام از دسترسی به خدمات درمانی مناسب محروم شده اند و در معرض هوای آلوده، غذای با کیفیت پایین و آلودگی قرار دارند.

این سازمان افزوده است تعدادی از زندانیان، از جمله ضیا نبوی، پیمان کریمی آزاد، حمزه کرمی و مجید توکلی به بیماری های جدی مبتلا شده اند که با شرایط غیربهداشتی بند ٣٥٠ و دیگر بندهای زندان اوین رو به وخامت گذاشته اند.

کمپین بین المللی حقوق بشر تاکید کرده است نگهداری زندانیان در چنین شرایطی نقض تعهدات حقوقی «کنوانسیون بین المللی حقوق سیاسی و مدنی» است که ایران به رعایت آن ملتزم شده است.

در بخش دیگری از بیانیه به بازداشت نرگس محمدی، معاون مدیر «مرکز مدافعان حقوق بشر» در روز ده ژوئن و انتقال وی به بیمارستان در پی بازجویی های طولانی و فشارهای ناشی از آن و نیزعدم دسترسی وی به خدمات درمانی و بهداشتی در زندان اشاره شده است.

این کمپین همچنین نسبت به سرنوشت عبدالرضا تاجیک، خبرنگار و عضو «مرکز مدافعان حقوق بشر» و مفقودالاثر شدن وی ابراز نگرانی عمیق کرده است.

بنا به گزارش این سازمان، آقای تاجیک روز دوازده ژوئن سال جاری دستگیر شد و تاکنون بدون هیچ گونه اطلاعاتی نسبت به محل نگهداری این فعال حقوق بشر، مفقود شده است.   

خواهرعبدالرضا تاجیک به کمپین بین المللی حقوق بشرگفته است با وجود مراجعات مکرر و ناموفق برای یافتن محل نگهداری برادرش «به نظر می رسد حتی دادستان نیز از نهاد مسئول بازداشت و محل نگهداری وی مطلع نیست».

عهد شکنی تهران ترکيه را به ارزيابی مجدد مناسبات با ايران می کشاند

جروسلام پست زيرعنوان "شکاف رو به ظهور در مناسبات ايران و ترکيه" می نويسد رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه زود ترازآنچه انتظارميرفت خود را در موقعيت ارزيابی مجدد در روابط رو به رشد دولتش با جمهوری اسلامی ايران می بيند.

يکی از دلايل موافقت ترکيه با تقاضاهای ايران، ورای مخالفی که در سازمان ملل متحد عليه تحريم های جديد داد آن بود که دولت ايران قول ادامه مذاکرات با غرب را ميداد. اما علی خامنه ای، رهبر ارشد، برای شکستن اين عهد به زمانی طولانی نياز نداشت. او به فاصله ای کوتاه پس از تصويب قطعنامه سازمان ملل متحد، از طريق محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری، اعلام کرد تمامی مذاکرات برای دو ماه معلق ميماند.

اين به وضوح ترک ها را خشمگين ساخت که ممکن است قادر نباشند بيش ازاين در کنار تهران به ايستند، و اصولا چرا به ايستند؟

دولت آمريکا ناخشنودی خود را از اردوغان، به گونه ای غير مستقيم، ابراز داشته است، و خبرها ازسردی حاکم بر ملاقات اين دو در جريان اجلاس ماه گذشته سران کشورهای گروه بيست در کانادا حکايت دارد. باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا ديربه ملاقات آمد، بيانيه ای مشترک صادر نشد، وعکسی بيرون نيامد که آنان را در کنارهم نشان بدهد. بعلاوه بموجب گزارشها، آمريکا شرکت خود در يک کنفرانس اخيرامنيتی منطقه ای در ترکيه را فقط دوازده ساعت پيش از برگزاری آن لغو کرده است.

دولت ترکيه از قبل به خوبی ميدانست که تصميم اش برای حمايت ازايران درسازمان ملل متحد خشم آمريکا را برمی انگيزد. اما اميدوار بود که منافع مناسبات با تهران عواقب ناشی از اين خشم را جبران ميکند و چنين سياستی را با ارزش می سازد. واقعيت عکس اين را ثابت ميکند.

اين بدان معنا نيست که ترکيه مناسبات با تهران را قطع ميکند و يا کاملا با ايران فاصله ميگيرد. اين بدان معناست که اردوغان و حزب او حمايت شان را از موضع ايران در سازمان ملل متحد کم خواهند کرد. آنها ازعمل کردن به عنوان وکيل مدافع خامنه ای، و مدافعی درغرب، دست بر ميدارند که خواست خامنه ای بود و آمادگی داشت بهای آن را با بذل و بخشش از طريق يک معامله گاز ارزان و قراردادهائی سودآور برای شرکت های ترکيه بپردازد.

سه عضو مظنون القاعده دستگیر شدند

 

سه عضو مظنون القاعده در نروژ و آلمان دستگیر شده اند. مقامات نروژی و آمریکایی می گویند آنها به یک توطئه تروریستی، مشابه با توطئه هایی در ایالات متحده و بریتانیا، ارتباط داشتند.
دو نفر از مظنونین در نروژ و یکی در آلمان، و پس از آن که بیش از یک سال زیر نظر بودند، دستگیر شدند.
پلیس نروژ روز پنجشنبه گفت دستگیری های به این دلیل انجام گرفت که قرار بود خبر تحقیقات در رسانه های بین المللی منتشر شود. آنها نگفتند چه کشوری هدف توطئه نافرجام بود.
یکی از مردان یکی نروژی اویغوری تبار معرفی شده است. دیگران ازبکی و عراقی هستند.
مقامات نروژ بر این عقیده هستند سه نفر حملاتی را با ابزار انفجاری متحرک اما نیرومند، نظیر آنچه در حمله نافرجام به سیستم راه آهن زیر زمینی نیویورک در سال گذشته بکار رفت، طرح ریزی می کردند. توطئه مشابهی در شهر منچستر در انگلستان خنثی شد.
پیشتر در روز چهارشنبه، وزارت دادگستری آمریکا اتهاماتی را علیه پنج عضو مظنون القاعده اعلام کرد. آنها متهم هستند که حملاتی را علیه هدف هایی در آمریکا و بریتانیا طرح ریزی می کردند.

اسراییل: حزب الله دوباره مسلح می شود

ارتش اسراییل یک سلسله عکس های هوایی منتشر کرده است که انبارهای تسلیحاتی حزب الله در شهرک ها و روستاهای جنوب لبنان را نشان می دهد.
یک مقام ارتش اسراییل روز چهارشنبه گفت حزب الله در کوشش برای استفاده از غیر نظامیان بعنوان سپرهای انسانی، مخازن اسلحه و انبارهای راکت را در نزدیکی مدارس، بیمارستان ها و دیگر ساختمان های عمومی قرار داده است.
ناحیه عکسبرداری شده در نزدیکی مرز اسراییل قرار گرفته است، در آنجا نیروهای اسراییل و حزب الله در سال ۲۰۰۶ در جنگی یک ماهه درگیر شدند. در نبرد، که با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد پایان گرفت، بیش از ۱۲۰۰ لبنانی و حدود ۱۶۰ اسراییلی کشته شدند.
لبنان اسراییل را متهم می کند که با به پرواز درآوردن هواپیماها در آسمان لبنان قطعنامه را نقض کرده است، در حالی که اسراییل حزب الله را متهم می کند با تسلیحاتی که از سوریه قاچاق می شود خود را دوباره مسلح می سازد.

خطر ناشی از چاههای قديمی و بلااستفاده نفت در زير آب مورد بحث قرار می گيرد

تونی هيوارد مدير عامل شرکت نفتی بريتيش پتروليوم، اختصاً بی پی، روز چهارشنبه برای جلب سرمايه گذاران خاورميانه به ابوظبی سفر کرد. اين در حالی است که ريزش گسترده نفت در خليج مکزيک منجر به سقوط بهای سهام اين شرکت نفتی عظيم در جهان شده است.

در همين حال در خليج مکزيک، در آبهای جنوب آمريکا با ادامهء فوران نفت از يکی از سکوهای نفتی که بزرگترين بحران زيست محيطی در تاريخ آمريکا را به بار آورده است، توجه کارشناسان و طرفداران حفظ محيط زيست به خطر بالقوهء وجود چاههای نفتی بی استفاده، در آن منطقه جلب شده است.

از انفجار سکوی نفتی متعلق به شرکت بريتيش پتروليوم در خليج مکزيک نزديک به هشتاد روز می گذرد. در طی اين مدت سرازير شدن ميليون ها گالن نفت به آبهای خليج مکزيک، موجب آلودگی وسيع محيط زيست و مرگ ميليونها قطعه از آبزيان و پرندگان شده است.

پيآمدهای زيانبار اين رويداد -- که بزرگترين فاجعهء زيست محيطی تاريخ شناخته شده است -- موجب توجه بيشتر دانشمندان و پژوهشگران محيط زيست به چاههای نفتی در دست بهره برداری؛ و مهمتر از آن، هزاران چاه بی استفاده در آن منطقه شده است.

بيست و هفت هزار حلقه چاه نفت در زير آبهای خليج مکزيک وجود دارد که بعضی از آنها در دهه ۱۹۴۰ ساخته شده است. از آن ميان هزاران حلقه چاه نفت از رده خارج شده و بلااستفاده مانده است که به عقيده کارشناسان، خطر آنها کمتر از چاههای در حال بهره برداری نيست.

دکتر راجر اندرسون، استاد ژئوفيزيک نفت در دانشگاه کلمبيا، می گويد «خطر ناشی از چاههای قديمی و بلااستفاده در اين است که نمی دانيم مواد به کار رفته در ساخت آنها -- همچون سيمان -- چه قدر در زير آب دوام می آورد.»

به اعتقاد دکتر ايرج ارشاقی، استاد مهندسی شيمی نفت در دانشگاه جنوب کاليفرنيا، در صورتی که سيمان به درستی برای پيوستن لوله های موجود در چاه نفتِ زير آب به کار گرفته شود، تا ابد کار می کند؛ تنها مشکلی که ممکن است به وجود آيد اين است که سيمان، يکپارچگی اش را از دست بدهد؛ و نفت شروع به نشت کند. وی می گويد بايد در نظر داشت که سيمان ممکن است به مرور زمان آب برود، قابليتش از از دست بدهد؛ و اگر جنس آن مرغوب نباشد، ترک بردارد.

قوانين کنونی در مورد چاههای متروک حکم می کند که آنها را با صدها متر سيمان، به طور کامل مهر و موم کرد تا جلوی هر گونه نشت احتمالی گرفته شود. اما آيا اين کار در مورد بيش از هزار چاه بلا استفاده در منطقه، چنان که بايد و شايد انجام گرفته است؟

پرزيدنت اوباما می گويد ظرف ۵ سال آينده صادرات آمريکا را به دو برابر افزايش خواهد داد

نتايج بدست آمده از نظر سنجی موسسه پژوهشی مارکت اکونوميکز در بریتانیا حاکيست که از ميزان رشد بخش خصوصی در اقتصادهای نوظهور و کشورهای عمده در حال رشد مانند چين، هند، روسيه و برزيل بشدت در ماه ميلادی گذشته کاسته شده است.

در آمريکا، پرزيدنت باراک اوباما متعهد شده است که ظرف ۵ سال آينده صادرات آمريکا را به دو برابر افزايش خواهد داد، و ميليونها شغل ايجاد خواهد کرد. در همين ارتباط رييس جمهوری آمريکا روز چهارشنبه در جمع صاحبان عمده مشاغل در کاخ سفيد واشنگتن گفت که ايالات متحده آمريکا در مسير نيل به اين هدف گام برميدارد، و افزود در چهار ماهه اول سال ميلادی جاری صادرات آمريکا ۱۷ درصد رشد داشته است. پرزيدنت اوباما اظهار داشت که يکی از چالشهای عمده در مذاکرات با چين متمرکز بر ايجاد توازن در تجارت بين دو کشور بوده است، و اطمينان داد که همچنان تلاش خواهد کرد تا صادرکنندگان آمريکايی بتوانند بطور عادلانه ای در بازار جهانی، به ويژه در چين، به رقابت بپردازند.

در خبرهای اقتصادی آمريکا همچنين آمده است که بر ميزان خرده فروشی بشدت افزوده شده که چنين ميزان افزايشی در ۴ سال گذشته بيسابقه بوده است.

عليرغم تلاش دولت در توسعه بازار کار، روز چهارشنبه بانک ولز فارگو، يکی از بانکهای عمده آمريکا، اعلام کرد که سه هزار و هشتصد نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد. در اروپا نیز، نمايندگان پارلمان اتحاديه اروپا روز چهارشنبه به اتفاق آراء موافقت کردند تا پاداش و ساير مزايای بانکداران اروپايی را محدود سازند و اين در حاليست که اتحاديه اروپا و بانک مرکزی اروپا بمنظور جلوگيری از بحرانها مالی مشابه ای در آينده، همچنان در حال بازرسی و ارزيابی از توانمندی ۹۱ بانک اروپايی هستند که ۶۵ درصد بانکهای اروپا را شامل ميشود.

در خبرهای اقتصادی اروپا همچنين آمده است که دولت آلمان موافقت کرده است که بودجه و يا هزينه های سالانه کشور را نزديک به ۴ درصد، يعنی به ميزان ۸۰ ميليارد يورو کاهش دهد.

در آسيا، بانک کشاورزی وابسته به دولت چين، موسوم به ای بی سی، سومين بانک بزرگ آن کشور، در نظر دارد که با عرضه و يا فروش اوليه سهام خود به عموم، ۲۲ ميليارد دلار بدست آورد. انتظار ميرود که بانک کشاورزی چين ميلياردها سهم برای فروش اوليه ارائه دهد که قيمت هر سهم برابر با ۴۱ سنت آمريکايی خواهد بود.

انفجار در راه آهن شمال شرقی هند دست کم يک کودک خردسال را به قتل رساند

انفجار بمبی در راه آهن شمال شرقی هند يک قطار را از خط خارج کرد و دست کم منجر به مرگ يک کودک خردسال و مجروح شدن بيش از ده نفر شد. سخنگوی راه آهن هند می گويد شورشيان مظنون دستگاهی را به ريل راه آهن در شمال شرقی آسام متصل کرده بودند که هنگام رسيدن قطار در روز پنجشنبه، منفجر شد.

در همين حال روز چهارشنبه شورشيان مائوئيست در هند که از آنان به عنوان بزرگترين چالش امنيتی داخل کشور ياد شده است زندگی روزمره ساکنان شماری از ايالت های شرقی هند را برهم زدند.

درخواست شورشيان مائوئيست در هند برای تعطيلی چهل و هشت ساعته در سراسر آن کشور، زندگی شهروندان عادی در چند ايالت هند از جمله بيهار، بنگال غربی و چَتيسگَر در شرق هند را در روز چهارشنبه تحت تاثير قرار داد.

اين درخواست در اعتراض به کشته شدن يکی از رهبران ارشد شورشيان مائوئيست صورت گرفت.

در ايالت بيهار مظنونان مائوئيست روز چهارشنبه در جاده ای نزديک دوماريا، يک حفره بزرگ ايجاد کردند. در اين اقدام که در دوماريا، در صد و بيست کيلومتری گايا صورت گرفت، مائوئيست ها با استفاده از ماشين های راه سازی ويژه به يک جاده صدمه زده و حفاری بزرگی انجام دادند.

روستائيانی که اعتراف کردند به مائوئيست ها در آسيب رساندن به جاده کمک کرده اند، از صحبت کردن در مقابل دوربين با خبرنگاران خوددداری کردند. آنان نگران واکنش احتمالی مائوئيست ها عليه خود بودند.

شورشيان مائوئيست در اعتراض به کشته شدن يکی از رهبران خود به نام چروکوری راجکومار، مشهور به آزاد، خواهان تعطيلی چهل و هشت ساعته در هند شدند.

پليس هفته گذشته راجکومار را با شليک تير از پای در آورد. اين اقدام پليس دو روز پس آن صورت گرفت که شورشيان مائوئيست بيست و هفت نفر از شبه نظاميان وابسته به نيروهای پليس درايالت پاتيسگار را از پای در آوردند. کيشنجی، رهبر ارشد مائويست های هند، می گويد آزاد به همراه يکی ديگر از مائوئيست ها دستگير شد.

حملات مائوئيست ها درسال جاری ميلادی افزايش يافته است. مانموهان سينگ، نخست وزير هند، تهديد مائوئيست ها را بزرگترين چالش امنيتی در هند توصيف کرده است.

اتحاديه اروپا الواری را که به صورت غيرقانونی به دست آيد ممنوع کرد

 
 
 
 
 

پارلمان اروپا با ۶۴۴ رأی موافق در برابر تنها ۲۵ رأی مخالف صادرات و فروش فرآورده های درختی و يا فرآورده های حاصل از چوب را ممنوع اعلام داشته است.

اين در حالی است که بنا به برآوردها ۲۰ درصد از چوب و اقلام چوبی که در خاک کشورهای عضو اتحاديه اروپا به فروش می رسد از درختانی به دست می آيد که از آنها بطور غيرقانونی برداشت شده است.

اين درختان عمدتاً در حوزه آمازون و مرکز قاره آفريقا و آسيای جنوب شرقی و نيز روسيه قرار دارند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر