سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

۸ شبه نظامی و یک مامور ضد تروریسم روسیه در داغستان کشته شدند

مقامات روسیه می گویند دست کم هشت شبه نظامی و یک مامور ارشد مبارزه با تروریسم روز یکشنبه در جمهوری جنوبی داغستان که وضعیتی بی ثبات دارد، کشته شدند.

خبرگزاری روسی ایتارتاس می گوید شبه نظامیان در یک تبادل آتش در خارج از شهر «ماخاچ کالا» پایتخت جمهوری خودمختار داغستان جان باختند. این واقعه پس از آن رخ داد که نیروهای ویژه عملیاتی خانه ای را که مظنونان در آن مخفی شده بودند محاصره کردند. به گزارش ایتارتاس مظنونین با رد درخواست پلیس برای تسلیم شدن، به سوی آنان آتش گشودند.

ساعتی پیش از آن در ماخاچ کالا، پایتخت داغستان یک مقام عمده ضد ترور توسط یک مرد مسلح در نزدیکی وزارت کشور به ضرب گلوله کشته شد.

رسانه های روسی می گویند گاپال گادزیف بر اثر رگبار گلوله ای که از درون یک اتومبیل شلیک می شد ظهر یکشنبه به وقت محلی جان باخت.

دو جمهوری همسایه داغستان یعنی چچن و اینگوشتیا در ماه های اخیر شاهد بروز خشونت های مرتبط با تحرکات جدایی طلبان اسلامگرا بودند.

بمب گذاری روز پنجشنبه در یک بازار روز در اوستیای شمالی ۱۸ تن را کشت و بیش از ۱۰۰ نفر را مجروح کرد.

روز شنبه مقامات گفتند یک بمب کارگذاشته شده زیر یک اتومبیل در ماخاچ کالا منفجر شد و یک مامور وزارت کشور را مجروح کرد.

بمب گذاری و تیراندازی تقریبا هر روز در شمال قفقاز روسیه گزارش می شود. مسکو شبه نظامیان اسلامگرا را مسئول اغلب حملات می داند اما تحلیلگران می گویند برخی از خشونت ها با جرائم سازمان یافته و تسویه حساب های گروهی مرتبط هستند.

در هشت ماه اول ۲۰۱۰، ۵۲ روزنامه نگار کشته شدند

موسسه بین المللی مطبوعات که مقر آن در وین است می گوید در هشت ماه اول سال ۲۰۱۰، ۵۲ روزنامه نگار از جمله ده روزنامه نگار مکزیکی به واسطه حرفه شان، جان خود را از دست داده اند.

این سازمان که بر رسانه ها نظارت دارد آمار اخیر را در روز یکشنبه همزمان با افتتاح یک کنفرانس جهانی رسانه در وین، صادر کرد.

موسسه بین المللی مطبوعات می گوید نه روزنامه نگار دیگر در هندوراس و شش تن در پاکستان کشته شدند.

الیسون بتل مک کنزی، مدیر این سازمان گفت روزنامه نگاران قربانی درگیری ها، جنگ های مسلحانه، قتل های از پیش پرداخت شده، دولت ها، قاچاقچیان مواد مخدر، دولتمردان فاسد و غفلت ماموران حفظ امنیت می شوند.

فهرست سازمان بین المللی مطبوعات هم شامل روزنامه نگاران کشته شده در حین انجام وظیفه و هم کسانی می شود که به واسطه شغلشان کشته شده اند.

۱۸ مورد مرگ از جمله قتل های پاکستان، در آسیا به ثبت رسیده اند. همزمان هشت مورد مرگ روزنامه نگاران در آفریقا شمارش شده است و شمار روزنامه نگاران کشته شده در خاورمیانه از جمله شامل دو گزارشگری می شود که در عراق ربوده شده و به قتل رسیدند.

یک گزارشگر دیگر در حالی که درگیری های میان اسرائیل و نیروهای لبنانی را گزارش می کرد جان باخته است.

فهرست اخیر دو مورد قتل در اروپا را نیز در بر می گیرد. یکی از قربانیان کارگردان رادیوی یونانی بود که در خارج از خانه اش در آتن کشته شد و دیگری کارگردان تلویزیونی بود که در داغستان کشته شد.

کوهنورد آمريکائی در مبارزه قدرت در ايران گير افتاده است

سياتل تايمز زيرعنوان "گيرافتادن کوهنورد آمريکائی در مبارزه قدرت در ايران" می نويسد اطلاعيه های ضد ونقيض ايران در باره آزادی يکی از سه آمريکائی بازداشتی حاوی پيامی واضح از درگيری محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری و متحدانش در جنگ دسته بندی های حاکم است.
تحليلگران می گويند علائم گيج کننده در باره سرنوشت سارا شورد، که برنامه آزادی اش برای روز شنبه از حمايت شخصی احمدی نژاد برخوردار بود معرف پس رفتی عمده در تلاش های او برای گسترش قدرت و سلطه برسياست های داخلی و امور خارجی ايران است.
اين درعين حال گويای يکی از گسيختگی های عمده در کادر رهبری محافظه کار ايران است که احمدی نژاد و متحدانش را درمقابل وعليه قوه قضائيه قدرتمند تحت نظارت رهبرارشد می گذارد.
ماير جاودانفر کارشناس ايران در مرکز تحقيقات اقتصادی و سياسی خاورميانه در اسرائيل می گويد قوه قضائيه با متوقف ساختن برنامه آزاد سازی سارا شرود اين پيام محکم را برای رئيس جمهوری فرستاد که تصميم گيری و مسئوليت با قوه قضائيه است.
زمان تدارک ديده شده برای آزاد سازی شورد نيز می تواند در اين پس رفت ناگهانی نقشی داشته باشد. زمان، مصادف با پايان ماه رمضان بود که در دنيای اسلامی زمانی مشترک برای آزاد سازی زندانيان است. اما اين زمان در عين حال مصادف با چندهفته پيش از سفر سالانه احمدی نژاد به نيويورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد است، و بنظر می رسد قوه قضائيه نمی خواهد پيش از آنکه وی راهی آمريکا شود زمينه هائی بالقوه و معرف حسن نيت برای او فراهم کند.
احمدی نژاد همچنين ممکن است دنبال تسکين خشم بين المللی از حکم مجازات سنگسار در مورد يک زن مجرم شناخته شده در اتهام زنا باشد، که اکنون معلق گذاشته شده است، اما مورد ديگری برای اصطکاک در امور حساس سياسی و مراحل قضائی است.
بهزاد سرمدی، پژوهشگر امورايران در دانشکده دولت در دوبی می گويد درايران نشانه های مشخصی از شکاف و چند دستگی ديده می شود. تصورموردی نظير گير افتادن بازداشت شدگان آمريکائی در منازعات جناحی ايران کاری آسان است.
انتصاب صادق لاريجانی به رياست قوه مقننه مصادف با دوهفته پس از بازداشت اين آمريکائيان بود. آن زمان شديدترين سرکوبی ها عليه ناراضيان در کشاکش اعتراض هائی بی سابقه و زدوخوردهای پس از تجديد گزينش مورد اختلاف احمدی نژاد به مقام رياست جمهوری جريان داشت. اما لاريجانی عليه احمدی نژاد وارد عمل شد و ازجمله هشدار داد نيروهای امنيتی و پاسداران متحد با احمدی نژاد اگر از حوزه خود پا فراتر بگذارند، تحت تعقيب قرارمی گيرند.
 برادر لاريجانی، علی، رئيس مجلس شورای اسلامی است. وی که پيشتر مذاکره کننده ارشد اتمی بود يکی از رقيیبان عمده احمدی نژاد در ميان محافظه کاران محسوب می شود.
علائم متفاوت در مورد آزاد سازی شورد گويای شکست واز کارافتادن جريانی سنتی در روند قدرت درارتباط با تلاش های احمدی نژاد برای تعيين خط مشی ها و سياست ها بدون مجوز کامل از بالاست.
روز شنبه در اقدامی ظاهرا برای حفظ آبرو، ايرنا خبرگزاری دولتی اظهارات يک مقام معرفی نشده را نقل کرد که گفته است به تعويق افتادن آزادی شورد ناشی از تعطيلی عيد فطربود.

در تظاهرات علیه طرح قرآن سوزی در افغانستان دو نفر کشته شند

در سومین روز پیاپی تظاهرات در افغانستان، در اعتراض به پیشنهاد قرآن سوزی، دو تظاهرکننده در روز یکشنبه کشته شدند.

یشنهاد قرآن سوزی از سوی یک کشیش آمریکایی صادر شده بود و تظاهرات در حالی برپا می شود که این کشیش به دنبال بالا گرفتن اعتراض ها، پیشنهاد خود را لغو کرد.

رئیس منطقه ای در ولایت لوگر افغانستان می گوید هنگامی که نیروهای امنیتی افغانستان بر تظاهرکنندگان آتش گشودند، دو تن کشته و چندین تن مجروح شدند.

محمد رحیم امین، یکی از مقامات استانی لوگر می گوید تظاهرکنندگان فریاد «مرگ بر آمریکا» سرداده بودند و تلاش می کردند به ساختمان های دولتی حمله کنند.

روزهای جمعه و شنبه، هزاران تن در افغانستان راهپیمایی کردند تا عصبانیت خود را به پیشنهاد سوزاندن کتاب مقدسشان؛ قرآن نشان دهند.

گفته می شود برخی تظاهرکنندگان از لغو طرح سوزاندن قرآن خبر نداشتند.

رورند تری جونز، کشیش آمریکایی که یک کلیسای کوچک در ایالت فلوریدا را سرپرستی می کند، این طرح را پس از آن لغو کرد که بسیاری از مقامات آمریکایی و بین المللی این طرح را محکوم کردند.

همچنین مسئولان ناتو در افغانستان می گویند نیروهای ائتلاف در ولایت ننگرهار پنج شورشی از جمله قاری ولی یک فرمانده طالبان را کشته اند.

به گفته نیروهای ائتلاف گزارش های اطلاعاتی حاکی است که این فرمانده طالبان قصد داشت علیه مراکز رای گیری طی انتخابات پیش روی پارلمانی حملاتی راکتی ترتیب دهد.

نتایج اولیه حاکی از پاسخ مثبت رای دهندگان در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی است

نتایج اولیه همه پرسی در ترکیه نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد رای دهندگان به اصلاحات در قانون اساسی متعلق به زمان حاکمیت نظامی در این کشور، رای مثبت دادند.

نتایج اولیه پس از آن اعلام شد که ۷۰ درصد آرای به صندوق انداخته شده در روز یکشنبه شمارش شد. کارشناسان می گویند نتایج نهایی به زودی اعلام می شود.

۴۹ میلیون تن از شهروندان ترکیه برای شرکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ثبت نام کرده بودند. این همه پرسی در سالروز کودتای نظامی سال ۱۹۸۰ برگزار شد.

شرکت کنندگان به اصلاحات ۲۶ موردی در قانون اساسی ترکیه، آرای مثبت یا منفی می مدهند. دولت ترکیه می گوید این همه پرسی دمکراسی در ترکیه را تقویت می کند و در راستای استانداردهای اروپایی است. اصلاحات، در مسیر پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، نقش کلیدی ایفا می کند.

در چندین شهر گزارش هایی از موارد خشونت مخابره شده است. حزب عمده اپوزیسیون کرد ترکیه خواستار تحریم این همه پرسی شده بود چرا که به گفته این حزب اصلاحات مسائل اقلیت کرد را در بر نمی گیرد. پلیس افرادی را در مرسین در جنوب ترکیه به دلیل رفتار خشن و ایجاد مزاحمت برای دهندگان بازداشت کرده است.

جنجالی ترین موارد اصلاحات در قانون اساسی که به همه پرسی گذاشته شده، شامل اصلاحیه دادگاه قانون اساسی و هیات دادستان ها و قضات است. منتقدان می گویند این موارد بر اختیارات دستگاه قضایی تاثیر خواهد گذاشت.

همچنین یک مورد دیگر می گوید رهبران نظامی مسئول کودتای ۱۹۸۰ دیگر در مقابل پیگرد قانونی مصونیت نخواهند داشت. گسترش حقوق معلولین نیز از دیگر مواردی است که به همه پرسی گذاشته شده است.

تحلیلگران سیاسی این رفراندوم را سرآغاز رهبری رجب طیب اردوغان قلمداد می کنند.

از سال ۲۰۰۵ و آغاز مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، این مذاکرات پیشرفت کمی داشته است. فرانسه و آلمان مخالف پیوستن ترکیه به این اتحادیه هستند.

اما اتحادیه اروپا مایل به همکاری با ترکیه در زمینه مسائلی مثل روند صلح خاورمیانه، برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران، و بوسنی است.

زيبا کلام: ترکیه و چین به کاروان تحریم کنندگان ایران ملحق می شوند

تهران بار دیگر تاکید کرد که تحریم ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد. محمود بهمنی، مدیر کل بانک مرکزی، بامداد روز شنبه ۲۰ شهریور ماه در گفت و گو با خبرگزاری برنا، در خصوص اثر تحریم ها، گفت تهران این تحریم ها را نوعی فرصت می بیند. وی اظهار داشت، ایران قادر است به وسیله همین تحریم ها واردات را کاهش دهد، و ارز کشور را ذخیره کند.

مدیر کل بانک مرکزی هم چنین از رتبه بندی بانک ها تا پایان امسال به منظور آگاهی مردم از میزان امنیت، توان و قدرت بانک ها خبر داد.

این در حالی است، که مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه، در سومین گزارش مربوط به محدودیت محیط کسب و کار در ایران اعلام کرد مشکلات بانکی هم چنان مهم ترین معضل بنگاه های ایرانی به شمار می روند.

در همین حال کمال سید علی، معاون وزیر بازرگانی و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، بامداد روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری فارس با بیان این نکته که واردات جایگزین تولید شده است علت این مسئله را واقعی نبودن نرخ فعلی ارز دانست. وی خواهان افزایش تدریجی نرخ ارز شد.

هم زمان در نشستی با حضور محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، و جمعی از فعالان اقتصادی، دغدغه های بخش خصوصی کشور مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، تقی بهرامی نوشهر، عضو اتاق ایران، با متهم کردن دولت به علت بستن راه تسهيلات، این سیاست را بيش از فشار تحريم‌ها ارزیابی کرد.

در حالی که میزان بدهی دولت به بانک ها به هزاران میلیارد تومان بالغ می شود، محمود رضا خاوری مدیر عامل بانک ملی در جمع کارکنان این بانک، با بیان این که پدیده مطالبات معوق پتک گرانی است که بر فرق بانک ها کوبیده می شود، خطاب به مشتری ها گفت، «شما می توانید این پدیده زشت را از دامان بانک ها پاک کنید، تا بانک ها با خیال راحت تسهیلات را در اختیار شما قرار دهند.»

مدیر عامل بانک ملی با تاکید بر این که ایران در یک برهه خاص تاریخی گرفتار شده است، گفت، «تجربه ثابت کرده است، اگر بانکداری اسلامی به درستی شکل بگیرد می توان از بحران اقتصادی رها شد.»

در این حال روزنامه کیهان روز پنج شنبه ۱۸ شهریور ماه در گزارشی خبری - تحلیلی، که تیتر صفحه نخست این روزنامه نیز به آن اختصاص یافته است، بار دیگر بر این موضوع پافشاری دارد، که «جهان به تحریم ایران اعتنا نمی کند.»

هر چند هم زمان دکتر صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل، در گفت و گو با پایگاه خبری فرارو می گوید، «خیلی جای تعجب نیست که پس از آمریکا، استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا و ژاپن، کره جنوبی هم به قطار تحریم کننده ایران پیوسته است.»

به باور وی، ترکیه و چین کشورهای بعدی هستند که به این کاروان ملحق می شوند.

نویسنده کتاب «ما چگونه ما شدیم» با انتقاد از کسانی که می گویند تحریم ها اثر گذار نبوده است، گفت، «این که تحریم ها اثر نکرده و باعث شده است که ما به دنبال شکوفایی برویم، همه تبلیغات سرگرم کننده است.»

از دید این استاد دانشگاه، تحریم ها اثر کرده و باعث شده است که بسیاری از قطعات مورد نیاز صنعتگران ایرانی وارد کشور نشود.

اقتصاد ایران بابت هر روز تعطیل ۱۲۶۲ میلیارد تومان زیان می کند

دولت بدون توجه به اقدام مجلس شنبه بیستم شهریور ماه را تعطیل کرد. سایت الف متعلق به احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه ۱۶ شهریور ماه، با اشاره به «استرداد طرح تعطیلات» از پیروزی آن چه وی آن را «منطق در مجلس» نامید سخن گفت.

به نوشته این منبع، به دنبال تذکرات متعدد نمایندگان، طراحان طرح افزایش تعطیلات این طرح را مسترد کردند و طرح مورد بحث از دستور کار بررسی مجلس شورای اسلامی خارج شد.

بر پایه این گزارش، این طرح دارای بیش از ۵۰ امضا بود که امضاکنندگان در جلسه روز سه شنبه مجلس امضای خود را پس گرفتند به نحوی که تعداد امضاکنندگان به کم تر از ۱۵ نفر کاهش یافت و بر این اساس بود که از سوی مجلس شورای اسلامی خارج شد.

هر چند روزنامه فرهیختگان روز پنج شنبه ۱۸ شهریور ماه، در گزارشی در صفحه نخست خود با تیتر فرعی «دولت به جای مجلس تصویب کرد» از «یک روز تعطیلی برای عید فطر» خبر داد.

به نوشته این منبع، «اگر مجلسی ها زیر بار افزایش تعطیلات عید فطر نرفتند، اما در عوض دولت که از قبل مصر بود به تعطیلات از پیش تعیین شده خود شکل و شمایل قانونی بدهد، تصمیم گرفت کار نیمه تمام مجلس را خود مهر پایان زده و یک روز بعد از عید فطر را تعطیل اعلام کند.»

این در حالی است که هم زمان روزنامه جمهوری اسلامی، «این اقدام هیات دولت، همانند کاهش ساعات کاری در ماه رمضان» را سازگار با منطق «همت مضاعف و کار مضاف» که از طرف آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در آغاز سال نو مطرح شد نمی بیند.

روزنامه جمهوری اسلامی، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها بر این موضوع تاکید دارد که ایران «به کار بیش تر و تولید بیش تر نیاز دارد»، نیازی که به نوشته این روزنامه «با افرایش تعطیلات برآورده نمی شود.»

هم زمان تیتر صفحه نخست روزنامه جهان صنعت می گويد «یک تعطیلی پر هزینه دیگر» در حالی که حمید رضا طهماسبی پور در گزارشی با اشاره به آن روی سکه نوشته است، «جای تاسف است اما این سوی ماجرا مردمی هستند که از کار فراری اند و تعطیلی را به هر قیمتی می پسندند و نمی گویند در چنین ایامی با هزینه های کمر شکن امروزی چه راهی جز در خانه ماندن برای اکثریت باقی مانده است؟»

در همین حال آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان، در خطبه های نماز عید فطر در جمع نمازگزارن حرم حضرت معصومه در قم با تاکید بر این موضوع که آمار اعلام شده پایین آمدن تورم در کشور بر خلاف چیزی است که مردم می بینند، اظهار داشت امروزه کالاها گران، مسکن معضلی جدی، و بی کاری در میان جوانان زیاد شده است. این مرجع تقلید، با ذکر این موضوع که جوان های بی کار به مراجع رجوع می کنند گفت، «ما که وزارت کار نیستیم.»

این مرجع تقلید خطاب به دولت مردان اظهار داشت، «اگر شما آمار غلط راجع به تورم به مردم بدهید، مردم به واقعیت بدبین نمی شوند، بلکه به آمار شما بدبین می شوند.»

دولت در حالی روز شنبه را تعطیل کرد، که علی پاکزاد در خبر آن لاین روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه، با بیان این نکته، که «هر روز تعطیلات اضافه در سال جاری ۱۲۶۲ میلیارد تومان به اقتصاد کشور زیان وارد می کند» نتیجه گیری کرد، «هزینه اقتصادی تحمیل شده به دو بخش خصوصی و دولتی در اثر افزایش تعطیلات نشان می دهد بخش خصوصی نیز در سال جاری می بایست ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه عدم تولید را بپردازد. هر چند بر اساس این گزارش، هیچ کس پاسخ گوی این هزینه ای که به بخش خصوصی تحمیل می شود نیست.»

تهران آماده است کوهنورد آمريکائی را با وثيقه ای ۵۰۰ هزار دلاری آزاد کند

 به گفته يک دادستان ارشد در ايران، يک آمريکائی کوهنورد که از بيش از يک سال پيش به اتهام ورود غير قانونی به کشور در بازداشت است، می تواند بزودی با وثيقه آزاد شود.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران امروز، يکشنبه، به رسانه های جمعی ايران گفت سارا شورد (Sarah Shourd) می تواند با وثيقه ای ۵۰۰هزاردلاری آزاد شود.
شورد انتظار می رفت روز شنبه در اقدامی رافتی به مناسبت عيد اسلامی فطر آزاد شود. اما مقامات قضائی ضمن لغو ناگهانی برنامه ها گفتند مسائل حقوقی حل نشده ای باقی مانده است.
شورد و دو آمريکائی ديگر، يکی، شين بائر (Shane Bauer) و ديگری جاش فتال (Josh Fattal) روز سی و يکم ژوئيه ۲۰۰۹ بازداشت، و متعاقبا به جاسوسی و ورود غيرقانونی متهم شدند.
هرسه تاکيد می کنند تصادفی وارد قلمرو ايران شدند و در جاسوسی درگير نبودند.

افراد مسلح طالبان در نبرد با مرزبانان تاجیک کشته شدند

مرزبانان تاجیکستان می گویند در نبردی چند ساعته در امتداد مرز افغانستان و تاجیکستان، دست کم ۲۲ ستیزه گر مرتبط با طالبان کشته شدند.

یک سخنگوی مرزبانی روز شنبه گفت رزمندگان طالبان، زمانی که گاردهای مرزی متوجه آنها شدند، سعی داشتند از رودخانه عبور کنند.

سخنگو گفت نیروهای تاجیک هفت جسد را بیرون کشیده اند، اما ستیزه گران برخی از اجساد را در رودخانه انداخته اند. او همچنین گفت در تیراندازی هایی که در جزایر کوچک واقع در رودخانه در گرفت، یک گارد مرزی از پای در آمد و چندین نفر مجروح شدند.

مقامات تاجیک گفتند مقادیری اسلحه، مهمات و جزوه های حاوی مطالب اسلامی پیدا کردند.

مقامات می گویند جنگجویان طالبان و القاعده سعی داشته اند برای فرار از عملیات ضد تروریستی نیروهای ناتو، از شمال افغانستان وارد تاجیکستان شوند.

یک مقام مرزبانی تاجیک گفت برخی از ستیزه گران اعضای جنبش اسلامی تاجیکستان مرتبط با القاعده بودند.

مقامات این جنبش را مسئول حمله انتحاری به یک کلانتری در شهر خجند در ۳ سپتامبر می دانند. در آن حمله دو پلیس از پای در آمدند و دست کم ۳۵ نفر مجروح شدند.

سرنوشت کوهنورد آمریکایی در ایران نا معلوم است

وکیل ایرانی سه کوهنورد آمریکایی، که در ایران در بازداشت به سر می برند، می گوید خانواده هایشان از لغو آزادی یکی از آنها، «برآشفته» هستند.

مسعود شفیعی روز شنبه به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت از احساسات خانواده سارا شورد، «سوء استفاده می شود.»

مقامات ایران روز جمعه مساله آزاد ساختن شورد را، پس از آن که مقامات قضایی به مسائل قانونی حل نشده اشاره کردند، متوقف ساختند.

وضعیت سارا شورد روز شنبه در پی گزارش های خبرگزاری ایلنا به نقل از جعفری دولت آبادی دادستان کل، که کارهای مربوط به پرونده او تمام نشده است، نامعلوم بود.

خبرگزاری ایرنا گفت سخنگوی محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری، تاخیر در آزادی سارا شورد را تایید کرد و گفت جزییات بعدا اعلام خواهد شد.

این تاخیر می تواند موجب شرمندگی احمدی نژاد شود که، بنا به گزارش ها، برای آزادی شورد به مناسبت عید فطر مداخله کرده بود.

برخی از روزنامه نگاران غربی در ایران گفتند از آنها دعوت شده بود برای شرکت در مراسمی در یکی از کاخ های سلطنتی سابق در تهران حاضر شوند.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر