سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

چرا ايران حکم سنگسار زن محکوم به اين مجازات را لغو کرد

کريستين ساينس مانيتور زيرعنوان «چرا ايران حکم سنگسار در مورد زن محکوم به اين مجازات را متوقف ساخت» می نويسد ايران با گردن نهادن به انتقادهای روز افزون بين المللی روز چهارشنبه حکم سنگسار زنی را که به اين مجازات محکوم شده بود متوقف ساخت.

رهبران اروپائی و فعالان غربی در يک جنگ حرفی رو به تشديد با تندروهای ايرانی، که نام بردن آنها از کارلا برونی سارکوزی، بانوی اول فرانسه، به عنوان فاحشه ای مستحق کشته شدن به سبب دفاع از سکينه محمدی آشتيانی يک نمونه آن بود، خواستار جلوگيری از اعدام اين زن شده بودند که در اتهام زنا مجرم شناخته شده است.

رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت امورخارجه ايران، به Press TV تلويزيون انگليسی زبان دولتی ايران گفت حکم مربوط به ارتباط نامشروع متوقف و مورد بازبينی قرار گرفته است و افزود که اتهام جداگانه قتل نيز برای صدور حکم نهائی در دست بررسی است.

انوشيروان احتشامی، کارشناس ايران در دانشگاه دورهام انگليس، می گويد اين به معنای شروع اثر گذاری فشارهای بين المللی است. آنها سرانجام دريافته اند که عواقب منفی موضوع به مراتب گسترده تر از تلاش برای اثبات مشروعيت عدالت اسلامی است.

پارلمان اروپائی روز چهارشنبه قطعنامه ۶۵۸-۱ را تصويب کرد که می گويد مجازات سنگسار هيچگاه نمی تواند قابل توجيه، ويا پذيرفتنی باشد. روز سه شنبه حوزه مانوئل باروسو، رئيس کميسيون اروپائی، گفته بود اين مجازاتی ورای وحشيگری است که هيچ مرام و مذهبی آن را توجيه نمی کند.

برنارد کوشنر، وزير امورخارجه فرانسه، نيز گفت اگر سفر وی به تهران بتواند مانع از سنگسار شود، حاضر است چنين سفری را انجام دهد. برزيل، يکی از نزديک ترين دولت ها به ايران که در ماه مه گذشته بانی توافق اتمی با ايران و ترکيه بود به خانم آشتيانی پناهندگی عرضه کرده است. واتيکان نيز با انتقاد از مجازاتی که آن را بی رحمانه توصيف می کند وارد صحنه شده است.

فشاربه ايران در چند زمينه رو به افزايش گذاشته است. علاوه بر پرونده سنگسار، برنامه اتمی پرسش برانگيز ايران موجب وضع چهارمين دور تحريم های تنبيهی در ژوئن گذشته توسط شورای امنيت سازمان ملل متحد شد. واشيگتن و اتحاديه اروپا اين تحريم ها را با تصميماتی شدیدتر دنبال کرده اند که می تواند طرف های همکاری با ايران را هم مجازات کند.

حتی فيدل کاسترو، چهره ای انقلابی که نظرات ضد آمريکائی و ضد امپرياليستی اش وی را يک متحد ايران می سازد، به تازگی ضمن هشدار به محمود احمدی، نژاد رئيس جمهوری اسلامی ايران، عليه لفاظی هائی که می تواند به جنگ با غرب منجر شود، از اقدامات خودش در جريان بحران موشکی ۱۹۶۲ کوبا که تقريبا به بروز يک جنگ اتمی بين آمريکا و شوروی نزديک می شد ابراز تاسف کرده است.

پلیس دانمارک سطح آماده باش تروریستی را بالا می برد

در دانمارک، در پی انفجار کوچکی که روز جمعه در هتلی در مرکز کپنهاگ روی داد، سطح آماده باش تروریستی بالا برده شده است.

مقامات اطلاعاتی روز شنبه گفتند انفجار ممکن است به تروریسم ارتباط داشته باشد. آنها این احتمال را که بمب گذار انتحاری در حادثه همدستانی داشت، رد نکرده اند.

پلیس، مظنون را در یک پارک، هنگامی که از محل هتل در پی انفجار روز جمعه می گریخت، دستگیر کرد. رسانه های دانمارک گفتند او احتمالا سعی داشته خود را منفجر کند.

مقامات می گویند هویت مظنون، که جراحات مختصری برداشته، هنوز معلوم نیست و حاضر نشده است با پلیس همکاری کند.

باراک اوباما: آمریکا با اسلام در جنگ نیست

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در بزرگداشت خاطره کسانی که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در حمله یک هواپیمای ربوده شده به ساختمان پنتاگون کشته شدند، تاج گلی نثار کرد.

آقای اوباما روز شنبه در سخنانی خطاب به حاضران در مراسم گفت، کسانی که در آن روز به آمریکا حمله کردند، نه فقط ساختمان ها بلکه خود آمریکا را هدف گرفتند. او گفت بالاترین ارجی که آمریکاییان می توانند بر کشته شدگان بگذارند، این است که بعنوان آمریکایی زندگی کنند.

رییس جمهوری همچنین یادآور شد آمریکا با اسلام در جنگ نیست، و گفت «یک مذهب به ما حمله نکرد» و افزود «دسته ای ناهنجار از مردانی که مذهب را تحریف کردند، به ما حمله کردند.»

دریادار مایک مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت کسانی که از حمله تروریستی به پنتاگون جان به در بردند، با جان خود – از جمله با فداکارهای ارتش در جنگ از زمان حملات - بر کشته شدگان ارج گذاشته اند.

میشل اوباما، بانوی اول، در نزدیکی شانسکویل در ایالت پنسیلوانیا، به لورا بوش بانوی اول سابق پیوست. آنجا محلی است که گفته می شود مسافران پرواز ۹۳ در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، بر هواپیما ربایان غلبه کردند و موجب شدند هواپیما در یک مزرعه سقوط کند.

در این ناحیه قرار است بنای یادبودی ایجاد شود، و خانم اوباما به کسانی که در آنجا حمع شده بودند گفت به باور او این محل به مکانی برای الهام، تفکر و یادآوری برای نسل های آینده تبدیل خواهد شد.

پیشتر جو بایدن، معاون رییس جمهوری، و شخصیت های دیگر برای مراسم یادبود در محل قرار گرفتن برج های مرکز تجارت جهانی جمع شدند. آنها در ساعت ۸ و ۴۶ دقیقه، لحظه ای که نخستین هواپیمای ربوده شده به برج شمالی برخورد کرد، یک دقیقه سکوت کردند. یک دقیقه دیگر سکوت، ۱۱ دقیقه بعد، در لحظه برخورد دومین هواپیما به دومین برج، برگزار شد.

در همین حال، اسامی ۲۷۵۲ نفری که در حملات کشته شدند توسط اعضای خانواده های آنها با صدای بلند قرائت شد.

میشل اوباما، بانوی اول آمریکا، و لورا بوش، بانوی اول پیشین، در مراسمی در شانکسویل، در ایالت پنسیلوانیا، که چهارمین هواپیمای ربوده شده در آنجا سقوط کرد، حضور پیدا می کنند.

جان کایل، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا، در سخنرانی رادیویی هفتگی جمهوری خواهان، گفت مهم است که بین ایدئولوژی اسلامگرای افراطی و اسلامی که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان پیرو آن هستند تفاوت گذاشته شود.

پرویز مشرف قصد دارد به صحنه سیاست در پاکستان بازگردد

پرویز مشرف، رییس جمهوری سابق پاکستان، می گوید قصد دارد به کشورش و به سیاست بازگردد.

مشرف، که اینک در لندن زندگی می کند، روز شنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت او حاضر است برای بازگرداندن امید به مردم خود جانش را به خطر بیاندازد. مشرف از دولت فعلی پاکستان انتقاد کرد و آن را متهم ساخت که کشور را در یک «مسیر مصنوعی دموکراسی که موجب شده است تاریکی همه جا را فرا بگیرد» سوق می دهد.

مشرف گفت او پیش از انتخابات سال ۲۰۱۳ به پاکستان بازخواهد گشت و حزب سیاسی جدیدی تشکیل خواهد داد. مشرف همچنین از پرونده خود به عنوان رییس جمهوری دفاع کرد و قول داد به تمام اتهاماتی که بر او وارد آمده است پاسخ دهد.

ژنرال سابق ارتش در سال ۲۰۰۸ پس از آن که احزاب سیاسی در صدد بر آمدند او را به اتهام نقص قانون اساسی استیضاح کنند استعفا داد.

ائتلاف حاکم مشرف را متهم کرد برای آنکه بتواند قضات بلندپایه را بر کنار کند، وضعیت فوق العاده در کشور برقرار ساخت. قضات این اقدام را بخشی از تلاش مشرف برای دور زدن چالش های قانونی با طرح های او جهت شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری نامیدند.

مشرف هرگونه خلافکاری را در آن زمان تکذیب کرد.

طالبان می گویند آمریکا باید از افغانستان خارج شود

طالبان با استفاده از سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر می گویند آمریکا باید از افغانستان خارج شود، و اضافه می کنند ایالات متحده هر شانسی را برای برقراری صلح از دست داده است.

طالبان در بیانیه ای از آنچه آن را «سیاست غلط» آمریکا می نامند انتقاد می کنند و هشدار می دهند که تلاش های جنگی آمریکا آمریکاییان را، هم در آمریکا و هم در سراسر جهان، به خطر می اندازد.

پیام طالبان، که امارت اسلامی افغانستان آن را امضا کرده است، همچنین می گوید اشغال غیر قانونی افغانستان توسط آمریکا شکست خورده، و تنها گزینه باقیمانده برای مقامات آمریکایی این است که تمام سربازان را از کشور خارج کنند.

آمریکا سربازان خود را در پی حملات ۱۱ سپتامبر برای یافتن مسئولان، از جمله اوسامه بن لادن، رهبر القاعده، به افغانستان فرستاد.

روز جمعه، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، بر تعهد ایالات متحده به آموزش نیروهای امنیتی افغانستان برای کاهش سطح خشونت تاکید گذاشت.

در این میان، حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان، طالبان را تشویق کرده است به شورش پایان دهند و به مذاکرات صلح با دولت بپیوندند.

ترک ها برای همه پرسی قانون اساسی آماده می شوند

مردم ترکیه برای شرکت در همه پرسی تغییر قانون اساسی در روز یکشنبه، که در پی کودتای نظامی در سال ۱۹۸۰ تدوین شد، آماده می شوند.

همه پرسی یک رای «آری یا نه» را به یک مجموعه شامل ۲۶ ماده اصلاحی ایجاب می کند. به گفته دولت، اصلاحات پیشنهادی دموکراسی را تقویت خواهد کرد و قانون اساسی سال ۱۹۸۲ را به معیارهای اروپایی نزدیکتر خواهد ساخت.

تغییرات پیشنهادی اقداماتی از افزایش حقوق معلولین تا متممی را که قدرت بیشتری به قوه مجریه در انتصاب قضات می دهد، در بر می گیرد.

تحلیلگران سیاسی همچنین همه پرسی را رای به رهبری رجب طیب اردوغان، نخست وزیر، می بینند.

وزیران اتحادیه اروپا روز شنبه جلسه ای برای بحث درباره امکان شتاب بخشیدن به پذیرفتن ترکیه به اتحادیه تشکیل دادند.

مذاکرات برای پیوستن ترکیه به اتحادیه، که ۲۷ عضو دارد، از زمان آغاز در سال ۲۰۰۵ چندان پیشرفت نکرده است، و فرانسه و آلمان هردو با آن مخالفند.

اما اتحادیه اروپا مشتاق است با ترکیه در مسائلی مانند روند صلح خاورمیانه، برنامه های اتمی ایران و بوسنی، که آنکارا در آنجا نفوذ دارد، کار کند.

در انفجار لوله گاز در مشهد شش تن کشته شدند

گزارش های خبری از ایران حاکی است شمال کشته شدگان انفجار لوله گاز در شمال شرقی کشور به ۶ تن افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا روز شنبه گزارش داد ۲۰ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

انفجار روز جمعه در مشهد و پس از آن روی داد که مته حفاری یک کارگر به اشتباه به لوله ای که گاز را از پالایشگاهی در سرخس حمل می کند، برخورد کرد.

 

اوباما: ايالات متحده با اسلام در جنگ نيست

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، می گويد ايالات متحده با اسلام در جنگ نيست، بلکه عليه سازمانهای تروريستی ای مبارزه می کند که با تحريف اسلام يا سوء استفاده از اسلام دست به فعاليتهای ويرانگر می زنند.

پرزيدنت اوباما در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه در کاخ سفيد از عملکرد دولت خود جهت ترغيب کشيش آمريکايی در ايالت فلوريدا به انصراف از آتش زدن قرآن در مراسم سالگرد ۱۱ سپتامبر دفاع کرد و گفت اين اقدام جان سربازان آمريکايی را به خطر خواهد انداخت.

رييس جمهوری آمريکا بار ديگر بر حق مسلمانان در زمينه احداث يک مسجد در نزديکی محل برجهای سابق مراکز تجارت جهانی در شهر نيويورک تأکيد کرد و گفت، آزادی بی چون و چرای مذاهب در آمريکا به اين معناست که اگر مسيحيان حق دارند در هر کجا که مايلند محلی برای عبادت داشته باشند، مسلمانان نيز بايد از اين آزادی برخوردار باشند.

پرزيدنت اوباما گفت در عين حال که حساسيتهای فوق العاده ای را که در ارتباط با حملات ۱۱ سپتامبر و القاعده وجود دارد، بخوبی درک می کند، اما تأکيد کرد، ايالات متحده با اسلام در جنگ نيست، بلکه عليه سازمانهای تروريستی ای مبارزه می کند که به گفته آقای اوباما با تحريف اسلام يا سوء استفاده از اسلام دست به فعاليتهای ويرانگر می زنند.

رييس جمهوری آمريکا گفت ايالات متحده بايد مشخص کند که دشمن کيست و بين آمريکاييان مسلمان و آمريکاييان معتقد به مذاهب ديگر نبايد تفاوتی قائل شود.

پرزيدنت اوباما افزود در حال حاضر عمده تمرکز برنامه او حول محور رشد اقتصاد کشور و ايجاد مشاغل قرار دارد. رييس جمهوری آمريکا گفت بر اين امر نيز به خوبی واقف است که اقتصاد ايالات متحده روند بسيار کندی را به طرف رهايی از کسادی کنونی طی می کند و در اين راه ميليونها نفر بيکار و سرخورده شده اند.

پرزيدنت اوباما در اين کنفرانس مطبوعاتی از دموکراتها به عنوان مدافعان حقوق طبقات متوسط جامعه و از جمهوريخواهان به مثابه حاميان منافع ميليونرها و سرمايه داران سخن می گفت. آقای اوباما گفت می داند که بسياری از کسانی که به او رأی داده اند، اکنون وی را مسؤل عدم بهبود وضع اقتصاد کشور می دانند.

رييس جمهوری آمريکا در ادامه سخنان خود در ارتباط با روند صلح در خاورميانه از بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسراييل، خواست مهلت توقف موقت عمليات شهرک سازی ها در زمينهای مورد اختلاف فلسطينيان را تمديد کند. مسأله شهرک سازيهای اسراييل يکی از نکات عمده مورد اختلاف فلسطينيان است.

گزارش: عبدالرئوف می گويد برنامه ای برای ملاقات با تری جونز ندارد

 
 
 
 
 

فيصل عبدالرئوف، روحانی مرکز اسلامی نيويورک، اعلام کرد برنامه برای ملاقات با تری جونز، کشيشی که قصد آتش زدن قران را داشت، ندارد.

در پی لغو برنامه قران سوزی در نهمين ساگرد حملات تروريستی يازدهم سپتامبر، تری جونز از امکان ملاقات با عبدالرئوف و انصراف اين روحانی از ساختن مرکز اسلامی در نزديکی محل حملات يازدهم سپتامبر سخن گفته بود.

گفتنی است تری جونز، کشيش ايالت فلوريدا گفته است مادامی که بتواند با رهبر يک مرکز اسلامی در نيويورک که خواهان احداث مسجدی نزديک محل برجهای ويران شده سازمان تجارت جهانی است ديدار کند، برنامه ای برای سوزاندن نسخه های قرآن نخواهد داشت. اما رهبر اين مرکز اسلامی تا لحظه تهيه اين خبر اعلام کرده است که برنامه ای برای ملاقات با تری جونز ندارد

اما شهر نيويورک خود را برای نهمين سالگرد حملات تروريستی يازدهم سپتامبر آماده می کند.

در اين ميان بحث ها بر سر ساخت مرکز اسلامی در نزديکی محل حملات ادامه دارد. پيتر فدينسکی، خبرنگار صدای آمريکا گزارشی به شرح زير تهيه کرده است.

هنرمندی که خود را جان کيو پابليک معرفی می کند معتقد است نقاشی اش نمايانگر نظر کسانی است که با ساختن مرکز اسلامی در نزديکی محل حملات تروريستی يازدهم سپتامبر مخالفند. جان می گويد مشت ِ گره شده به علت عمق زخم است زمانی که دست کسی زخم می شود به علت درد، مشت را گره می کنيم. و اين زخم هنوز عميق است.

جان بساط نقاشی خود را در مقابل محلی که قرار است در آن مرکز اسلامی ساخته شود پهن کرده است. در اين محل افراد ديگری هم حضور دارند که طرفدار آزادی فعاليت های مذهبی هستند.

مت اسکی که کارش طراحی صفحات اينترنتی است از جمله طرفداران برپايی مرکز اسلامی است. مت می گويد حتی اگر ما با نظرات گروهی مخالف باشيم بايد به اصول اساسی ايالات متحده احترام بگذاريم. اين اصول حافظ اهداف درازمدتی است که به نفع همه مردم است.

گروه هايی از موافقان و مخالفان ساخت مرکز اسلامی قصد دارند امروز، شنبه، در نهمين سالگرد حملات تروريستی يازدهم سپامبر در محل حاضر شوند.

ری کلی، کميسيونر پليس نيويورک، به صدای آمريکا می گويد نيروهای امنيتی محلی تجربه زيادی در خصوص کنترل تظاهرات دارند و هر سال ۶۰۰ نفر از آنها در حوالی محل حملات تروريستی حاضر می شوند. آقای کلی می گويد با توجه به سالگرد حملات يازدهم سپتامبر، پليس بايد نيروهای بيشتری را به محل اعزام کند چون برنامه های مختلفی در منهتن برگزار خواهد شد

در همين حال پس از سال ها اختلاف نظر در خصوص نحوه ساخت و ساز در محل برج های دوقلو مرکز تجارت جهانی، مقام های نيويورک از ساخت موزه بنای يادبود و آسمان خراش در محل سخن گفته اند.

بلومبرگ شهردار نيويورک می گويد هدف از ساخت بنای يادبود ايجاد محلی است تا بازماندگان قربانيان يازدهم سپتامبر ياد عزيزان خود را زنده کنند و نيز امکانی فراهم شود تا همه مردم، آمريکايی و غيرآمريکايی، پيامی را به نسل های آينده منتقل کنند.

منشور کورش کبير به تهران وارد و به موزه ايران باستان تحويل داده شد

اين منشور که لوح کورش و استوانه کورش نيز ناميده می شود به مدت چهارماه درتهران درمعرض نمايش عموم قرار خواهد گرفت. جان کرتيس رييس بخش خاورميانه موزه ملی بريتانيا منشور پلمب شده را با حفاظت ها ی ويژه به مقامهای ايرانی تحويل داد.

منشور از گل رس است و در سال ۱۲۸۵ دربين النهرين توسط هرمز رسّام باستان شناس کشف و به موزه بريتانيا منتقل شد و در بخش ايران باستان آن موزه نگاهداری می شود. استوانه ۲۳ سانتيمتر طول و ۱۱ سانتيمتر عرض دارد و با خط ميخی ۴۰ سطر برآن نوشته شده است.

منشور درسال ۵۳۸ پيش از ميلاد مسيح هنگام ورود فاتحانه کورش به بابِل تهيه شده است.

سر سلسله دودمان هخامنشی دراين منشور از آزدی افراد در انجام مراسم دينی، حفاظت از اموال ملل مغلوب، بازشدن معابدی که بسته شده بود و نوسازی خانه های تخريب شده و نيز بازگرداندن صلح وآرامش به مردمان امپراتوری هخامنشی سخن گفته است.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر