سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مترجم پیشین ارتش کانادا درافغانستان: نیروهای نظامی کانادا از شکنجه زندانیان پس از تحویل به مقامات افغان مطلع بودند

درشرایطی که مدتی است که تصمیم نیروهای نظامی کانادا درانتقال زندانیان افغان به مقامات افغانستان به یک بحران سیاسی برای دولت محافظه کاراین کشوربدل شده است، یک مترجم پیشین ارتش درافغانستان، درکمیته پارلمانی ادعا کرد نیروهای نظامی کانادا با آگاهی نسبت به اعمال شکنجه و بدرفتاری شدید، زندانیان را به مقامات افغانستان تحویل می داده اند.

سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا گزارش داده است مالاگارای احمد شاه، مترجم پیشین ارتش کانادا و تبعه کانادایی افغانی، روز چهارشنبه ( ۱۴ آوریل) دربرابراعضای کمیته پارلمانی در اتاوا شهادت داد نیروهای نظامی کانادا از شکنجه شدید و آزار و اذیت زندانیان در بازداشتگاه های مخوف « اداره امنیت ملی افغانستان » که نقش پلیس مخفی این کشور را بازی می کند مطلع بوده اند، اما کماکان زندانیان را به مقامات این سازمان تحویل می دادند.

بنا به گزارش تلویزیون دولتی کانادا، احمد شاه از ماه ژوئن سال ۲۰۰۷  تا  ژوئن سال ۲۰۰۸  مشاور« فرماندهای نیروی ضربت مشترک » پیشین کانادا درافغانستان بوده است.

آقای احمد شاه در پاسخ به نمایندگان پارلمان کانادا شهادت داد در بازجویی از زندانیان شرکت کرده بوده و گزارش اطلاعاتی این بازجویی ها را خوانده است. وی ادعا کرد یکی از اعضای ارتش کانادا شخصاً این بازجویی ها را « قتل » نامیده بود.

مترجم پیشین ارتش کانادا در افغانستان تاکید کرد ادعاهای خود مبنی برهمکاری با اداره امنیت ملی افغانستان و « مشارکت در شکنجه »  را به اطلاع مقامات ارشد ارتش کانادا رسانده بوده  است.

وی همچنین نسبت به اظهار بی اطلاعی پیترمک کی، وزیردفاع دولت فدرال کانادا مبنی بر اطلاع از شکنجه زندانیان پس از تحویل آن ها به مقامات افغان ابراز ناباوری کرد و گفت : « من از وزیر دفاع می خواهم دربرابر من بنشیند، به چشم های من نگاه کند و بگوید ازاین امراطلاعی نداشته است.»

آقای احمدشاه در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان پارلمان در مورد صحت ادعای ژنرال ریک هیلیر ، فرمانده کل پیشین نیروهای نظامی کانادا در افغانستان، مبنی بر بازداشت ستیزه جویان طالبان و نه کشاورزان بی گناه افغان گفت وی حقیقیت را بیان نمی کند.

این مترجم پیشین ارتش کانادا دربرابر کمیته پارلمانی این کشور شهادت داد که نیروهای نظامی کانادا درافغانستان سعی کردند  تیراندازی به یک مرد افغان دراکتبر سال ۲۰۰۷ که به کشته شدن وی منجر شد را مخفی کنند. وی در عین حال اذعان کرده شخصاً شاهد وقوع این سانحه نبوده است.

آقای احمد شاه درشهادت خود در پارلمان کانادا شرح داد یکی از زندانیان سر خود را روی زمین گذاشته بوده و « التماس می کرده تا به جای تحویل وی به اداره امنیت ملی افغانستان، گلوله ای به سرش شلیک کنند».

ژنرال والتر نتینچسکی، فرمانده کل نیروهای نظامی کانادا دربیانیه ای که در واکنش نسبت به اتهامات آقای احمد شاه منتشر کرد، گفت: «  نیروهای نظامی کانادا در مورد این مسئله تحقیق خواهند کرد و سربازان کانادا عملکرد خود را در بالاترین سطوح حرفه ای حفظ خواهند کرد.»

ایران خواهان آزادی دو مظنون قاچاق اسلحه در ایتالیا شده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ایتالیا خواسته است دو شهروند ایرانی را که به اتهام قاچاق اسلحه زندانی شده اند، آزاد کند.

رسانه های ایران بنقل از منوچهر متکی می گویند او در تماسی با مقامات ایتالیایی خواست مظنونین بی درنگ آزاد شوند.

در گزارش رسانه ها، آنها «دمیر چیلو» و «حمید معصومی نژاد»، خبرنگار ارشد صدا و سیمای جمهوری اسلامی در رم معرفی شده اند.

مقانات ایتالیایی می گویند دو مرد، که در ماه مارس دستگیر شدند، به یک شبکه قاچاق اسلحه تعلق دارند که علیرغم تحریم بین المللی تسلیحاتی علیه تهران، اسحله به ایران می فرستاد.

مقامات ایران می گویند این اتهام بی اساس است.

قانونگذاران ايران قدرت نظارتی خود را محدود کردند

* نيويورک تايمز زير عنوان "پارلمان ايران قدرت نظارتی خود را محدود کرد" می نويسد پارلمان (مجلس شورای اسلامی ايران) در اقدامی غيرعادی روز چهارشنبه قانونی را تصويب کرد که قابليت و توانائی خود دربازبينی واصلاح مقررات وضع شده توسط قدرتمندترين نهادهای غير منتخب کشور را محدود ميکند.

هنوز روشن نيست چه عاملی پارلمان را به تصويب  قانونی واداشته است که رسما اختييارات تفويض شده به خود در چارچوب قانون اساسی را تضعيف ميکند. اما بنظر ميرسد تصميم متخذه اذعانی به اين واقعيت است که پارلمان منتخب درايفای نقش خود درمقام ناظربرنهادهای کشوراغلب با مانع مواجه بوده است.

اين مصوبه درعين حال معرف گامی ديگر در جهت تبديل ايران به کشوری است که اختييارات و قدرت مقامات انتصابی و متحدين آيت الله علی خامنه ای رهبر ارشد به مراتب بيشتراز نمايندگانی است که انتخاب شده اند.

اين تصميم پارلمان، که در گزارش های دو وب سايت رسمی دولت منعکس شده است، توانائی قانونگذاران را برای بازبينی و اصلاح مقررات وضع شده توسط شورای نگهبان، مجلس خبرگان، شورايعالی امنيت ملی، و مجمع تشخيص مصلحت نظام محدود ميکند.

مقررات وضع شده توسط اين نهادها ازاين پس مشمول نظارت پارلمانی نخواهد بود و بايد از طريق کميته ای ديگر بنام شورايعالی تنقيح قوانين انجام شود که ترکيبی ازچند متحد رهبر ارشد، و رئيس پارلمان است.

پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در ماه ژوئن (خرداد) آيت الله خامنه ای و متحدانش کسانی را که از تصميماتشان انتقاد کنند دشمنان کشور قلمداد ميکنند. نمايندگان پارلمان با رای محدود ساختن اختييارات خود، ممکن است اين پيام را ميدهند که می خواهند از روياروئی با آيت الله خامنه ای اجتناب کنند.

* خبرگزاری آسوشيتدپرس در گزارشی زير عنوان "کتابخانه کنگره پيام های منعکس در تويتر را برای نگاه مجدد پژوهشگران به وقايع مهم آرشيو ميکند" می نويسد تويترآرشيو پيام های خود را که نخستين آنها روز بيست و يکم مارس  ۲۰۰۶ از Jack Dorsey يکی از بنيان گذاران اين شبکه اجتماعی اينترنتی است، به کتابخانه کنگره آمريکا هديه ميکند.

کتابخانه کنگره آمريکا ميخواهد از طريق اين آرشيو به پژوهشگران امکان بررسی وقايع عمده ای را بدهد، که انتخاب باراک اوباما به مقام رياست جمهوری آمريکا در سال ۲۰۰۸، اعتراض ها در ايران در سال گذشته،  و زلزله هائيتی در سال اجاری، از جمله آنهاست.

پارلمان نیوز: رییس جمهوری سابق ایران ممنوع الخروج شد

یک وب سایت طرفدار اصلاح طلبان در ایران می گوید، محمد خاتمی رییس جمهوری سابق برای خروج از کشور ممنوع شده است.

«پارلمان نیوز» می گوید خاتمی قرار بود پنجشنبه شب برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح اتمی به ژاپن برود.

دولت ایران هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

خاتمی حامی اصلی میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه گذشته بود. رهبران اوپوزیسیون ادعا می کنند که محمود احمدی نژاد انتخابات را سرقت کرد. از آن زمان دولت ایران اعتراضات ضد دولتی را بشدت سرکوب کرده است.

شرکت نفت مالزی فروش بنزین به ایران را متوقف می کند

شرکت نفت دولتی مالزی ارسال بنزین به ایران را متوقف کرده است.
 
یک سخنگوی شرکت پتروناس روز پنجشنه گفت از نیمه مارس هیج محموله بنزین به بنادر ایران حمل نشده است. سخنگو در مورد دلیل تصمیم شرکت به پایان دادن فروش بنزین به ایران اطلاعات بیشتری ارائه نداد.

این اقدام در پی جلسه ای که بین باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر مالزی در حاشیه اجلاس المللی امنیت اتمی در واشنگتن تشکیل شد، صورت می گیرد.

چندین شرکت بزرک نفتی غرب، از جمله رویال داچ شل و کلنکور، قبلا برای پرهیز از به خطر افتادن عملیاتشان در آمریکا و پرداخت جریمه، فروش بنزین به ایران را متوقف کرده اند.

رییس جمهوری آمریکا می گوید پیشرفت در افغانستان ادامه دارد

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید ایالات متحده در افغانستان پیشرفت می کند، و برنامه او برای خارج ساختن نیروها در سال آینده بقوت خود باقی است.

آقای اوباما در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی غیر تجارتی استرالیا که روز پنجشنبه پخش شد، می گوید آمریکا شاهد کند شدن حرکت طالبان که در یک سال پیش از ریاست جمهوری او آغازشد، بوده است.

رییس جمهوری افزود نیروهای بین المللی نمی توانند برای همیشه در افغانستان بمانند، و لازم است مسئولیت به مردم آن کشور منتقل شود.

آقای اوباما همچنین از حامد کرزی رییس جمهوری در هدایت کشورش به قرن بیست و یکم و برقراری ثبات بیشتر در آن حمایت کرد.

پرزیدنت اوباما می گوید ایالات متحده برای ازهم پاشیدن القاعده و شبکه های وابسته به آن به شریکی نیرومند نیاز دارد، و رهبر افغانستان ظرفیت آنرا دارد که چنین شریکی باشد.
 
آقای اوباما گفت آمریکا به وارد آورد فشار بر کرزی برای انجام اصلاحات اساسی ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری برکنار شده قرقیزستان استعفا می دهد

دولت موقت قرقیزستان می گوید کورمانبک باکی اف رییس جمهوری برکنار شده یک استعفا نامه رسمی را امضا کرده است.

این خبر در حالی اعلام می شود که باکی اف روز پنجشنبه، در خروجی که روسای جمهوری آمریکا، روسیه، و قزاقستان و نیز میانجی های اتحادیه اروپا ترتیب دادند، به قزاقستان رفت.

سازمان امنیت و همکاری در اروپا در بیانه ای خروج باکی اف را «گامی مهم» بسوی برقراری ثبات در کشور و جلوگیری از جنگ داخلی نامید.

دولت موقت قرقیزستان به رهبری خانم روزا اوتونبایوا خواسته بود باکی اف کشور ر ا ترک کند یا دستگیر خواهد شد.

او روز پنجشنبه، چند ساعت پس از آن که ناچار شد از یک گردهمایی که در آن سخن می گفت فرار کند، منطقه جلال آباد در جنوب قرقیزستان را ترک کرد و عازم قزاقستان شد. خروج او در حالی صورت می گیرد که فرستادگان باکی اف و دولت موقت مذاکراه درباره بحران سیاسی کشور را آغاز کردند.

پیشتر در روز پنجشنبه، در پی تیراندازی در گردهمایی طرفداران باکی اف در شهر «اوش»، محافظانش او را از محل بیرون بردند.

تیراندازی زمانی روی داد که کورمانبک باکی اف رییس جمهوری برکنارشده سخنرانی خود را خطاب به جمعیتی از ۲ هزار نفر از طرفدارانش آغاز کرده بود.

هنوز روشن نیست چه کسی گلوله ها را شلیک کرد، اما ویدیوهای تلویزیونی گروهی از مخالفات باکی اف را در حالی که به محل سخنرانی نزدیک می شوند نشان می دهد. محافظان باکی اف برای حفاظت از رییس جمهوری معزول در جلو او صف بستند و تیرهایی هوایی شلیک کردند.

طرفداران دولت موقت ۳۰۰ متر دور تر گردهمایی خود را برپا کرده بودند.

در مورد تلفات احتمالی گزارشی نرسیده است.

خروح باکی اف امید به بازگشت سریع ثبات به قرقیزستان را که یک پایگاه هوایی عمده آمریکا در آن قرار دارد، افزایش داده است.

رابرت بلیک مدیر کل وزارت امور خارجه آمریکا، که برای گفت و گو به قرقیزستان رفته است، روز پنجشنبه گفت ایالات متحده آماده است به دولت موقت کمک کند.

او همچنین گفت آمریکا مایل است در قرار دادهای پر منفعت تحویل سوخت برای پایگاه ماناس، که اعضای خانواده باکی اف کنترل می کنند، باز نگری کند.

وزارت امور خارجه آمریکا می گوید در قرقیزستان جهت گیری نمی کند و فقط می خواهد مساله بگونه ای صلح جویانه حل شود.

روسیه قبلا با دادن قول یک کمک ۵۰ میلیون دلاری از دولت موقت پشتیبانی کرده است.

در این میان، معاون نخست وزیر قرقیزستان روز پنجشنبه در جستجوی کمک های اقتصادی بیشتر وارد ترکیه شد. او گفت کشورش با مشکلات فراوان روبرو است، و این اتهام را که دولت سابق ثروت ملی را غارت کرد، تکرار کرد.

سیل کمک به مناطق زلزله زده چین سرازیر شده است

مقامات چین سیل کمک را به سوی غرب کشور در پی زلزله نیرومند بامداد چهارشنبه سرازیر کرده اند. در زمین لرزه ای که در فلات کوهستانی تبت روی داد، دست کم ۶۱۷ تن جان سپردند و بیش از ۱۰ هزار نفر زخمی شده اند.

زلزله، که ۶ و ۹ دهم ریشتر شدت داشت، ساختمان ها را واژگون کرد، جاده ها را درهم کوبید، و خطوط برق و تلفن را در استان «کینگای» در مرز تبت قطع کرد. زمین لرزه با چند پس لرزه دنبال شد که شدیدترین آنها ۶/۳ درجه ریشتر بود.

امدادگران در تلاش هستند کسانی را که در زیر آوار به دام افتاده اند بیرون بکشند. صدها سرباز برای کمک به آنها به منطقه اعزام شده اند.

خبرگزاری شین هوا می گوید رییس جمهوری و نخست وزیر به مقامات محلی دستور داده اند برای نجات زلزله زدگان از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

با شمار فراوان مردمی که ناچار شده اند در هوای سرد باقی بمانند، دولت محلی گفت ۵ هزار چادر و ۱۰ هزار پالتو و پتو به منطقه حمل می کند. اما یک مقام پلیس محلی به تلویزیون مرکزی چین گفت امدادگران فاقد تجهیرات مناسب برای پاسخگویی به فاجعه هستند.

دالای لاما، رهبر روحانی تبت در بیانیه ای تاسف عمیق خود را از تلفات زلزله ابراز داشت و گفت چگونگی کمک به کوشش های امدادی را بررسی می کند.

خبرگزاری شین هوا به نقل از یک مقام محلی در کینگای می گوید بیش از ۸۵ درصد خانه ها در «در جیگو»، شهر اصلی ناحیه «یوشو» منهدم شده اند. او گفت در ساختمان هایی که هنوز برپا هستند، ترک های بزرگی نمودار شده است.

زلزله همچینن موجب فرو ریختن ساختمان ها و مدارس شد و تعدادی از دانش آموزان در زیر آوار ماندند. شین هوا گزارش داد دست کم ۵ دانش آموز در یک مدرسه ابتدایی کشته شدند.

به گفته موسسه تحقیقات زمین شناسی آمریکا، مرکز زمین لزره نیرومند در ۲۴۰ کیلومتری شمال ناحیه «کامدو» در مرز استان «سی چوان» قرار داشت. در سال ۲۰۰۸، زمین لرزه ای به قدرت ۷ و ۹ دهم درجه ریشتر، سی چوان را تکان داد و نزدیک به ۹۰ هزار تن را کشت.

سفیران شش قدرت عمدۀ جهان دومين نشست خود را برای وضع تحریم های تازه علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند

 
 
 
 
 

سفیران شش قدرت عمدۀ جهان دومين نشست خود را روز چهارشنبه در کمتر از یک هفته برای وضع تحریم های تازه علیه جمهوری اسلامی ایران به دليل برنامۀ مشکوک سلاح های هسته ای ايران، برگزار کردند.

دیپلمات های پنج کشور عضو دائمیِ شورای امنیت سازمان ملل متحد -- بریتانیا ، چین ، فرانسه ، روسیه و آمريکا به انضمام آلمان در ارتباط با تحريم هايی نظير تحریم تسلیحاتی، اقدامات مالی و تحریم های هدفمند علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مذاکره کردند.

ويتالی چورکين سفیر روسیه در سازمان ملل و لی بائودونگ سفير چين مذاکرات را «بسیار سازنده،» توصيف کردند. آقای چورکين می گويد که شش قدرت جهان «بزودی» دوباره ديدار خواهند کرد.

«ژرار آرو» سفير فرانسه می گويد به تصور وی هر شش کشور «متوجه اصل موضوع هستند و مسائل بنيادی را مورد توجه قرار داده اند.»

پس از آنکه مذاکره کنندگان در مورد انشاء پیش نویس قطعنامه به توافق برسند متن آن را برای تصويب به ۱۰ عضو غیر دائمی شورای امنیت، عرضه خواهند کرد.

جان مک کین: آمریکا به تنهایی تحریم هایی را علیه صنعت انرژی ایران اِعمال کند

روز چهارشنبه مقام های وزارت دفاع و ارتش آمریکا در یک نشست کنگره اعلام کردند ایران تا تولید اورانیوم مورد نیاز برای ساخت یک بمب هسته ای دست ِکم یک سال فاصله دارد و ساخت بمب نیز سه تا ۵ سال طول خواهد کشید.

با این حال سناتورهای دمکرات و جمهوریخواه در این نشست در مورد برنامۀ هسته ای ایران و تلاش های ناموفق جامعۀ جهانی برای جلوگیری از این برنامه ابراز نگرانی بسیاری کردند.

جان مک کین سناتور ارشد جمهوریخواه خواهان آن شد که آمریکا خود به تنهایی صنعت انرژی ایران را تحریم کند و منتظر تصویب قطعنامۀ جدیدی در شورای امنیت نشود.

هنگامی که ويليام برنز یکی از مقام های وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد متقاعد کردن چین و روسیه به اِعمال تحریم های شدید علیه ایران، از جمله تحریم صنعت انرژی «بسیار د شوار خواهد بود،» سناتور مک کین گفت تلاش های بین المللی برای تغییر رفتار هسته ای ایران تاکنون شکست خورده است.

ایران روز سه شنبه اعلام کرد تا یک ماه دیگر به «باشگاه هسته ای جهان» خواهد پیوست. باشگاه هسته ای به جمع کشورهايی گفته می شود که مسلح به بمب هسته ای هستند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر