سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

معترضین ضد دولت در تایلند، سیستم راه آهن بانکوک را متوقف ساختند

در تایلند، فعالان مخالف دولت در حالی که به کمپین هفت هفته ای اعتراضات خیابانی ادامه می دهند، روز سه شنبه سیستم راه آهن فرازمینی بانکوک را برای چند ساعت متوقف ساختند.

معترضین سرخپوش وارد یک ایستگاه در نزدیکی محل اصلی اعتراض شدند، و لاستیک های اتومبیل را روی سکو قرار دادند. فعالان گفتند آنها نگران آن هستند که ممکن است سربازان از ایستگاه برای حمله از بالا استفاده کنند.

مقامات با متوقف ساختن سرویس های ترن بانکوک برای چند ساعت در شلوغی آمد و شد بامدادی پاسخ دادند.

رهبران سرخپوش همچنین قول دادند روز چهارشنبه با اعزام تیم هایی از اردوگاه خود به دیگر بخش های بانکوک به منظور تشویق تعداد بیشتری از مردم به پیوستن به جنبش آنها، کمپین خود را توسعه دهند.

این اقدام می تواند سرخپوشان را به محلی که فعالان رقیب، تظاهرات متقابلی برگزار کرده اند نزدیکتر کند. آنها از دولت می خواهند معترضینی را که موجب مختل شدن جریان زندگی در بانکوک شده اند سرکوب کند.

سرخپوشان پیشنهاد کرده اند در مقابل برگزاری انتخابات ظرف سه ماه به اعتراضات پایان دهند. آبیسیت وجاجیوا، نخست وزیر تایلند، این پیشنهاد را رد کرده است و می گوید او زیر ارعاب مذاکره نخواهد کرد.

دولت به معترضین هشدار داده است که آنها به دلیل نقض قانون امنیت داخلی با اقدام قانونی و امکان دستگیری روبرو هستند.

آبیسیت روز سه شنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت دولت سعی خواهد کرد قانون را با «کمترین زیان» اجرا کند. او همچنین قول داد یک راه حل سیاسی برای بحران پیدا کند و خواهان «شکیبایی و همکاری» شد.

دولت تایلند همچنین رهبران سرخپوش را به توطئه چینی برای سرنگونی نظام پادشاهی تایلند متهم کرد. آنها این اتهام را تکذیب می کنند.

متکی می گوید به موافقت با معاوضه سوخت اتمی خوشبین است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید او خوشبین است که ایران و جامعه بین المللی خواهند توانست در مورد معاوضه سوخت اتمی به توافق برسند.

متکی این نظر را روز سه شنبه همراه با «چلسو آموریم»، وزیر امور خارجه برزیل در تهران ابراز داشت.

آموریم گفت ایران و جامعه بین المللی باید در معامله سوخت اتمی «انعطاف پذیری» نشان دهند.

وی اظهار داشت به گمان او معامله معاوضه سوخت که سال پیش با میانجیگری سازمان ملل متحد انجام گرفت می تواند احیا شود، اما ایران باید تضمین کند که برنامه اتمی اش برای مقاصد نظامی به کار نخواهد رفت.

پیشتر، خبرگزاری های ایران گزارش دادند که آموریم به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی گفت تحریم های جدید علیه ایران «منفی» و «ناعادلانه» خواهد بود.

روز دوشنبه، وزیر امور خارجه برزیل در جریان دیداری با سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد اتمی ایران گفت کشور او، همانند کاری که برای مردم خودش انجام می دهد، از «فعالیت های اتمی صلحجویانه» برای مردم ایران حمایت می کند.

آمریکا رهبری تلاش های دیپلماتیک برای تشویق برزیل و دیگر اعضای شورای امنیت به تصویب چهارمین دور تحریم ها علیه ایران را بر عهده دارد.

فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت مقامات در کوشش برای رسیدن به همفکری درباره قطعنامه جدید سازمان ملل متحد در نیویورک ملاقات می کنند.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در سخنانی در تهران قدرت وتو را که در اختیار پنچ عضو دائمی شورای امنیت قرار دارد محکوم کرد و شورا را متهم کرد که برای سرکوب انسان ها از «ابزار شیطانی» استفاده می کند.

روز دوشنبه در تهران، وزیر امور خارجه برزیل در جریان دیداری با سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد اتمی ایران گفت کشور او، همانند کاری که برای مردم خودش انجام می دهد، از «فعالیت های اتمی صلح جویانه» برای مردم ایران حمایت می کند.

ایران به عنوان بخشی از یک کمپین دیپلماتیک برای جلوگیری از تحریم های جدید سازمان ملل متحد، مناسبات نزدیکتری را با برزیل دنبال کرده است.

روز دوشنبه، منوچر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی این کمپین را به بوسنی، یک عضو غیر دائمی دیگر شورای امنیت برد.

او در سارایوو با رییس مسلمان شورای سه نفری ریاست جمهوری ملاقات کرد.

هریس سیلاجزیچ گفت بوسنی در مورد تحریم ها بر اساس «منافع استراتژیک» در کسب عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو تصمیم خواهد گرفت.

موسوی و کروبی خواستار برگزاری راهپیمایی در روز ۲۲ خرداد شدند

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از مخالفان دولت در ایران، روز دوشنبه با یکدیگر دیدار داشتند و همزمان با اولین سالگرد انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری، خواستار برگزاری راهپیمایی مردمی در روز ۲۲ خرداد شدند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی در تازه ترین دیدار شان که در منزل کروبی برگزار شد، از احزاب و گروهای اصلاح طلب خواسته اند تقاضای راهپیمایی مردمی در روز ۲۲ خرداد بدهند چرا که آن را در راستای قانون می دانند.

 

به گزارش سحام نیوز، اصلی ترین بخش اظهارات این دو، انتقاد از وضع موجود و برخی عملکردهای نظام و دولت بود. آقای موسوی، سیاست های حکومت را «باری به هر جهت» دانست و گفت، «شرایط حکومت طوری شده که همه را توطئه گر تصور می کند و حتی اگر کسی از خودشان، انتقاد مطرح کند او را منافق خطاب می کنند.»

وی با انتقاد از فساد در کشور، به خبرهایی درمورد فساد اقتصادی چهره های دولتی اشاره کرد و گفت «چند نفر خرده پا دستگیر شد و یکباره همه چیز مسکوت ماند. یا مساله کوی دانشگاه و فیلم منتشره. فکر می کنند مردم با مروز زمان، این چیزها، یادشان می رود.»

در این دیدار مهدی کروبی نیز با «وحشتناک» دانستن شرایط جامعه، از اینکه «صدای مردم به جایی نمی رسد،» گله کرد. وی از دولت پرسید، «چرا باید طی چهارسال گذشته آمار شاغلان در عسلویه از ۶۰ هزار به ۸ هزار نفر کاهش یابد؟»
آقای کروبی به وقایع بعد انتخابات هم اشاره کرد و گفت «وقتی من بحث کهریزک را مطرح کردم، برای خدشه دار کردن ادعای من هزاران دروغ به من نسبت دادند در آخر هم خودشان سه نفر بخت برگشته را محکوم کردند و پرونده را مسکوت شد.»


مهدی کروبی با انتقاد از رفتار با زندانیان گفت، «بعد از نامه درخواست کمک زندانیان از مراجع، بازجوی یکی از زندانیان از همسر زندانی خواسته از شوهرش جدا شود. این چه قانونیست، چه حقوق و بشریست ؟ چه حکومت اسلامیست؟ این که می گویند عظمت داریم همین است؟»

کروبی همچنین با انتقاد از «سفرهای بدون عزت» رییس دولت، گفت، «سفر به زیمباوه عزت است؟ اینکه به پشه مالاریا و جلاد مخالفان خطابت کنند، عزت است؟»

دبير کل حزب اعتماد ملی همچنین درپاسخ به منتقدان داخلی خود اظهار داشت، «به ما می گویند توبه کنید. توبه خوب است اما آیا آن همه کشتار، دروغ، شکنجه، تحاوز به حقوق مردم، و حیف ومیل بیت المال توبه نمی خواهد؟»

مهدی کروبی همچنین با انتقاد از سیاست دوگانه برخی در مواجه به سازمان ها و رسانه های بین المللی، گفت «چطور در زمان شاه، سازمان های حقوق بشر خوب بودند، اما الان بد هستند؟ آیا زمانی که هنوز در حکومت نبودید، رسانه ها خبر شما را می دادند، خوب بودند اما الان عامل سیا هستند؟»

از خرداد گذشته، بیش از ۸۰ نفر در سرکوب گردهمایی های مخالفان کشته شده اند. نیروهای امنیتی صدها فعال دیگر را نیز دستگیر کرده اند.

پایگاه اینترنتی اپوزیسیون به نقل از موسوی می گوید مردم ایران از آنچه او آن را اقدامات «فاسد» دولت نامید، یک «خاطره جمعی» دارند.

کروبی از دولت خواست بابت اقداماتی از جمله قتل، دروغ، شکنجه، تجاوز جنسی و غارت خزانه و بیت المل مردم، «توبه کند.»

گروه های اپوزیسیون در ایران احمدی نژاد را به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری متهم می کنند. آنها مدعی هستند موسوی برنده واقعی بود.

این دو چهره سرشناس معترضان، در پایان دیدارشان، خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. 

چاوز حضور نظامی ایران در ونزوئلا را تکذیب می کند

هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا می گوید گزارش وزارت دفاع آمریکا که می گوید سپاه پاسداران انقلاب ایران در کشور او حضور دارد، نادرست است.

چاوز روز دوشنبه گفت آمریکا از این موضوع بعنوان تاکتیکی برای مرعوب ساختن دولت او استفاده می کند.

گزارش غیر محرمانه پنتاگون که اوایل آوریل به گنگره تسلیم شد، می گوید نیروی قدس، وابسته به سپاه پاسداران، حضور فزاینده ای در آمریکای لاتین، بویژه ونزوئلا دارد.

نیروی قدس همچنین از چندین گروه اسلامی، از جمله حزب الله در لبنان حمایت می کند.

ایران مناسبات نزدیکی با چندین دولت چپگرای آمریکای لاتین، از جمله ونزوئلا برقرار کرده است.

سال پیش، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و هوگو چاوز آنچه را امپریالیسم آمریکا نامیدند محکوم کردند.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا کشورهای آمریکای لاتین را تشویق کرده است مناسباتی با ایران برقرار نکنند. او گفت آنها در چنین کاری باید «دوبار بیاندیشند» و پیامدهای احتمالی را در نظر بگیرند.

تحريم های جديد فشار بيشتری بر بانک های ايرانی، صنايع کشتيرانی و سپاه پاسداران اعمال خواهد کرد

ايالات متحده اعلام کرد خواهان آن است که هرچه سريعتر قطعنامۀ تحريمی عليه جمهوری اسلامی ايران در شورای امنيت سازمان ملل متحد به تصويب برسد. اين درحالی است که رييس جمهوری ايران در اين روز حق وتو در شورای امنيت را وسيله ای برای شيطان، توصيف کرد.

آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد خواهان آن است که هرچه سريعتر قطعنامه ای عليه ايران در شورای امنيت به تصويب برسد. پی جی کرولی سخنگوی وزرات امور خارجه آمريکا گفت که در حال حاضر نمايندگان آمريکا در نيويورک در گروه های متعدد در حال گفتگو و تصميم گيری در مورد جزئيات قطعنامه هستند. آقای کرولی گفت خواهان آن هستيم که اين قطعنامه هرچه سريعتر به تصويب رسد.

هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا طی تعطيلات آخر هفته مذاکرات تلفنی متعددی در مورد برنامۀ هسته ای ايران داشت؛ از جمله مکالمۀ تلفنی با سرگئی لاورف، همتای روس خود. اين در حالی است که محمود احمدی نژاد حق وتو در شورای امنيت را ابزاری برای شيطان توصيف کرده است. رييس جمهوری اسلامی در پانزدهمين همايش فرماندهان نيروی انتظامی گفت امروز بشر نيازمند شواری امنيت و حق وتو نيست زيرا اين ها برای نابودی حقيقت بشر است و به ابزاری برای شيطان تبديل شده است. پنج عضو دائم شورای امنيت: آمريکا، روسيه، بريتانيا، چين و فرانسه دارای حق وتو هستند.

اما وزير دفاع ايران روز دوشنبه با موفقيت آميز توصيف کردن مانور نظامی سه روزۀ سپاه پاسداران در خليج فارس و تنگه هرمز گفت تمام اهداف رزمايش پيامبر اعظم - ۵ متحقق شده است. احمد وحيدی افزود با توجه به اجرای اين رزمايش درمنطقه عمومی خليج فارس، اين مانور نظامی حامل پيام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه بوده است. پيشتر يکی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی هشدار داده بود جمهوری اسلامی توانايی بستن تنگه هرمز را دارد و ايران می تواند در مقابله با تحريم احتمالی، تنگه هرمز را ببنند. حدود ۴۰ درصدِ نفت جهان از تنگه هرمز عبور می کند. پرويز سروی نماينده تهران و عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس هشدار داد که اگر شرايط بر ما تنگ شود ما نيز شرايط را بر دنيا تنگ خواهيم كرد.

در همين حال روز دوشنبه منوچهر متکی وزير امور خارجه ايران در سفری به بوسنی هرزه گوين با مقام های بوسنی گفتگو کرد. اين سفر بخشی از تلاش های جمهوری اسلامی ايران برای جلب حمايت کشوری های عضو شورای امنيت از برنامۀ هسته ای ايران است. آقای متکی پيش از بوسنی سفر ناموفقی به اتريش، يکی ديگر از اعضاء شورای امنيت داشت. اما روز دوشنبه وزير امور خارجه برزيل در سفر به ايران بر حمايت اين کشور از برنامۀ هسته ای غيرنظامی ايران تاکيد کرد. «سلسو آموريم» در ملاقات با سعيد جليلی مذاکره کنندۀ ارشد هسته ای ايران گفت برزيل همانطوری که خواهان فعاليت های صلح آميز هسته ای برای خود است برای ايران نيز همين را می خواهد.

آمريکا و متحدانش ايران را به تلاش برای دستيابی به تسليحات هسته ای متهم می کنند. تاکنون شورای امنيت در سه قطعنامه، فعاليت های غنی سازی اورانيوم را برای ايران منع کرده است اما ايران با ناديده گرفتن اين فعاليت ها و تأکيد براينکه برنامۀ هسته ای کشور با مقاصد صلح آميز دنبال می شود، به غنی سازی ادامه می دهد.

بنا به گزارشها در طرح قطعنامۀ چهارمِ شورای امنيت که توسط آمريکا تهيه شده است فشار بيشتری بر بانک های ايرانی، صنايع کشتيرانی و سپاه پاسداران اعمال خواهد شد. همچين به نظر می رسد در اين طرح تحريم هايی برای سرمايه گذاران در صنعت انرژی ايران، در نظر گرفته شده باشد.

برای تصويب قطعنامه ای در شورای امنيت سازمان ملل متحد، دستِ کم ۹ عضو از ۱۵ عضو اين شورا بايد به آن رأی مثبت دهند و رأی مثبت ۵ عضو دائم شورای امنيت، الزامی است.

پلیس فرانسه پنج جهادی مظنون را دستگیر کرد

مقامات فرانسه می گویند پلیس ضد ترور ۵ نفر را به ظن استفاده از یک وب سایت افراطی برای تشویق مردم به جهاد دستگیر کرده اند.

به گفته پلیس، آنها که متولد فرانسه هستند، روز سه شنبه در حملات همزمان در پاریس و شهرهای مارسی و بریتانی دستگیر شدند. پلیس همچنین خانه ها و کامپیوترهای آنها را جستجو کرد.

مقامات می گویند عقیده بر این است که مظنونین، مطالبی با هدف تحریک جهاد علیه غیر مسلمانان در اینترنت منتشر کرده اند.

دولت موقت قرقیزستان رییس جمهوری برکنار شده را متهم می کند

دولت موقت قرقیزستان، قربان بیک باقی اف، رییس جمهور برکنار شده را در ارتباط با نقشی که گفته می شود علیه قیام مردم بازی کرد، به «کشتار جمعی» متهم کرده است.

«عظیم بیک بک نظراوف»، معاون ریس دولت موقت، روز سه شنبه گفت باقی اف همچنین به سوء استفاده از قدرت متهم است، و مقامات امنیتی و قضایی رسما از بلاروس درخواست خواهند کرد او را تحویل دهد.

روز دوشنبه، دولت موقت با تصویب قطعنامه ای باقی اف را از اقتدار و مصونیت ریاست جمهوری سلب کرد.

دولت موقت می گوید او در جریان قیام در روز ۷ آوریل به نیروهای امنیتی دستور داد به روی معترضین آتش بگشایند که ۸۷ تن در جریان آن کشته شدند.

اپوزیسیون، قدرت را در پی برکناری باقی اف، در میان اتهامات فساد و قوم و خویش بازی، به دست گرفت. رهبر موقت قول داده است انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر برگزار شود.

تحقیقگران روز سه شنبه گفتند آنها در جریان حمله ای به خانه

باقی اف در نزدیکی شهر جلال آباد، در جنوب قرقیزستان، یک باغ وحش خصوصی کشف کردند.

روز سه شنبه، مقامات همچنین گفتند چین تصمیم گرفته است مرز خود با قرقیزستان را در فاصله ۳۰ آوریل و ۴ ماه مه، در ارتباط با تعطیلی روز کارگر در اول ماه مه در چین، موقتا ببندد.

برادر کرزی: سازمان ملل متحد نباید از قندهار خارج شود

برادر ناتنی حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان با تصمیم سازمان ملل متحد برای بیرون بردن کارمندانش از شهر قندهار مخالفت کرده است.

احمد ولی کرزی، یک مقام ارشد در ایالت قندهار، روز سه شنبه گفت سازمان ملل متحد با خارج ساختن کارمندان خود به دلیل وضعیت امنیتی، بیش از اندازه واکنش نشان می دهد.

روز دوشنبه، سازمان ملل متحد اعلام کرد برخی از کارمندان خارجی خود را موقتا از قندهار به کابل منتقل می کند. همچنین از بیش از ۲۰۰ پرسنل افغان در قندهار خواست در خانه بمانند.

سازمان ملل متحد اکتبر گذشته پس از آنکه پنج کارگر خارجی آن در حمله شبه نظامیان به یک مهمانسرا در کابل کشته شدند، صدها نفر از کارمندان بین المللی خود را از افغانستان بیرون برد.

در خبری دیگر، ناتو می گوید مردان مسلح روز سه شنبه یکی از سربازان ناتو را در شرق افغانستان کشتند. ناتو هویت سرباز را اعلام نکرد.

معترضان در خارج از پايتخت تايلند با متوقف کردن نظاميان در جاده ها به کمک تظاهر کنندگان در بانکوک می روند

 
 
 
 
 

تلاش دولت تايلند برای متفرق کردن معترضان سرخ پوش که در منطقه مالی شهر بانکوک پايتخت اين کشور اردو زده اند، با مقاومت سرخ پوشانِ ديگر مناطق تايلند مواجه شده است.

در روزهای اخير معترضان در بسياری از استانهای شمالی و شمال شرق تايلند با برپايیِ ايست های بازرسیِ غيررسمی در جاده های منتهی به پايتخت ز اعزام نيروهای کمکی نظامی به بانکوک، جلوگيری کرده اند. در يکی از جاده های اصلی که بانکوک را به استانهای شمالی منتهی می کند، بيش از دويست نفر از متعرضان با برپايی يک ايست بازرسی، از ورود شماری ازنيروهای نظامی به پايتخت جلوگيری کردند. دوشنبه شب، معترضان مسير يک کاميون نظامی و يک خودروی نظامی را در اين جاده مسدود کرده و با محاصرۀ آنها، کمتر از بيست نظامی را به محل ديگری منتقل کردند.

اما مسدود کردن راه ها با مقاومت نيروهای دولتی مواجه شده است. در استان «پاتوم تانی» واقع در مرکز تايلند، نظاميان بيست نفر از معترضان را که اقدام به مسدود کردن يکی از جاده ها کرده بودند، دستگير کردند و صدها نفر ديگر را فراری دادند.

رهبران سرخ پوشان از حاميان خود خواسته اند مقاومت بيشتری از خود نشان دهند. آنان همچنين به دولت هشدار داده اند برای رسيدن به خواست خود که از جمله استعفای آبهيست وجاجيوا نخست ويز تايلند، انحلال پارلمان و همچنين برگزاری انتخابات زودهنگام است، دست به اقدامات تهاجمی بيشتری خواهند زد.

از سوی ديگر، ارتش تايلند نيز در روزهای اخير به معترضان هشدار داده است که برای متفرق کردن آنها از مرکز بانکوک به زور متوسّل خواهد شد. اما ضرب الاجلی برای عملی ساختن اين وعده اعلام نشده است.

روز دوشنبه پادشاه تايلند برای اولين بار از آغاز اعتراضات در کشورخود، سخنرانی عمومی داشت. اما در اين سخنرانی وی بطور مشخص به اعتراضات اشاره ای نکرد و در عوض، دربارۀ گروهی از قضات که به تازگی منصوب شده اند صحبت کرد که به گفتۀ او، بايد سرمشقی برای کل کشور باشند.

اعتراض خيابانی سرخ پوشان حدود هفت هفته پيش آغاز شد و تا کنون بيش از بيست نفر کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است.

پرزيدنت اوباما در نشست کارآفرینی در واشنگتن از برنامۀ تبادل تجربیات جهان اسلام و آمریکا پرده برداشت

پرزيدنت باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا روز دوشنبه در نشست کارآفرینی در واشنگتن از برنامۀ جدیدی به منظور تبادل تجربیات کارآفرینان جهان اسلام و آمریکا، پرده برداشت.

براساس این طرح، افرادی که ريیس جمهوری آمریکا آنان را کارآفرینان اجتماعی توصيف کرد، به آمریکا رفته و کارآفرینان آمریکایی نيز به کشورهای مسلمان سفر خواهند کرد.

پرزيدنت اوباما اعلام کرد تحت این برنامه زنان مسلمان قادر خواهند بود به عنوان کارمند و یا کارآموز در صنایع تکنولوژی آمریکا کار کنند و چهره های «سلیکان ولی» که از مراکز عمدۀ تکنولوژی در آمریکا ست، برای تبادل تجربیات خود به خاورمیانه، ترکیه و آسیای جنوب شرقی خواهند رفت.

ريیس جمهوری آمریکا سال گذشته در سخنرانی خود در قاهره وعده داد روابط کاری- تجاری آمریکا و جهان اسلام را تقویت کند. گِری لاک وزیر بازرگانی آمریکا روز دوشنبه در جریان افتتاح این نشست گفت تقویت کارآفرینان مسلمان، هم به جهان اسلام کمک می کند و هم تجارت و امنیت آمریکا را تقویت می کند. آقای لاک افزود این نشست تأکیدی است بر تعهد پرزيدنت اوباما برای تقويت روابط دو طرف بر اساس احترام متقابل، منافع و وظایف مشترک.

وزیر بازرگانی آمریکا خطاب به شرکت کنندگان گفت بیش از یک میلیارد انسانی که در کشورهای مسلمان زندگی می کنند بک منبع عظیم استعداد محسوب می شود که به خوبی در اقتصاد جهانی از آنها استفاده نشده است. آقای لاک افزود زمان آن رسیده است که آمریکا با گسترش روابط اقتصادی خود با جهان اسلام روابط دو طرف را تقویت کند.

شرکت کنندگانِ این نشست را کارآفرینان جوان، مقام های دولتی، بانکداران و کارشناسان دیگر تشکیل می دهند. قرار است سال آینده ترکیه میزبان نشست کارآفرینی باشد.


شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر