سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

دو سرباز پاکستانی در حمله ستیزه گران کشته شدند

مقامات در پاکستان می گویند ستیزه گران در حمله ای به یک پاسگاه امنیتی در شمال غربی کشور، دو سرباز را کشتند.

مقامات روز سه شنبه گفتند حمله روز سه شنبه در «مومند» در منطقه عشایری ناآرام در نزدیکی مرز افغانستان روی داد. حمله، که به گفته مقامات، شش نفر نیز در آن مجروح شدند، یک هفته پس از آن صورت می گیرد که دو بمب انداز انتحاری به یک گردهمایی رهبران شبه نظامی ضد طالبان در همان منطقه شبیخون زدند و ۴۳ تن را کشتند.

مقامات همچنین روز سه شنبه گفتند مردان مسلح در حمله ای به یک زیارتگاه صوفی در حومه پیشاور، دست کم دو خادم آنجا را کشتند.

روز دوشنبه، انفجار یک بمب کنارجاده ای در حومه پیشاور یک تن را کشت و چهار نفر را مجروح کرد.

فرجام پرونده رشوه دیک چنی و هالیبرتون

 برخی مقام ها می گویند نیجریه ممکن است اتهام رشوه علیه دیک چنی معاون سابق رییس جمهوری آمریکا و شرکت نفتی هالیبرتون را پیگیری نکند.

«گودوین اوبلا» دادستان پرونده می گوید مقام ها رسمی پس از مزاکرات «مفید» با  نمایندگان هالیبرتون در لندن در هفته گذشته، این اقدام را بررسی می کنند.

یک سخنگوی کمیسیون جرائم اقتصادی و مالی نیجریه در این باره گفته است«طرف های درگیر در پرونده  پیشنهاد کرده اند با پرداخت جریمه آن را مختومه اعلام کنند.» وی تصریح کرده است که این توافق به تصویب دولت نیجریه نیاز دارد.

هفته پیش، دادستان های نیجریه ای، دیک چنی و برخی مقام های پیشین و کنونی هالیبرتون را در ۱۶ مورد  در ارتباط با رشوه خواری در نیمه دهه ۱۹۹۰متهم شناختند.

دیک چنی از سال ۹۹۵ تا۲۰۰۰ و پیش از آن که به عنوان معاون ریاست جمهوری برگزیده شود، ریاست شرکت نفتی هالیبرتون را به عهده داشت.

هالیبرتون هرگونه درگیری را تکذیب کرده است و وکیل آقای چنی اتهام ها را بی اساس خوانده است.

 

ستایش از خدمات ریچارد هالبروک

جامعه بین المللی از میراث  ریچارد هالبروک دیپلمات کهنه کار  آمریکا تجلیل کرده است.  وی دوشنبه شب در سن ۶۹ سالگی در حالی که به عنوان  فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان و پاکستان خدمت می کرد، درگذشت.

هالبروک در بیمارستان دانشگاه جورج واشنگتن سه روز پس از آن که در جریان جلسه با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا دچار ناراحتی شد، جانسپرد.  پزشکان دلیل مرگ را پارگی  در رگ آئورت اعلام کرده اند.

 

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در بیانیه ای تاسف  عمیق خود را از فقدان هالبروک ابراز داشت و گفت«تلاش های او کشورش را نیرومند تر، امن تر و قابل احترام تر ساخته بود.»

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز هالبروک را یکی از «وفادارترین قهرمانان کشور و مردم آمریکا » توصیف کرد.

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان ، که از زمان روی کار آمدن پرزیدنت اوباما درگیری های زیادی با هالبروک داشت،  مرگ او را یک ضایعه نامید.

ژنرال دیوید پترائوس فرمانده نیروهای اتئلاف بین المللی در افغانستان، هالبروک را یک «وزنه واقعی » در دیپلماسی خواند.

یکی از دستاوردهای عمده هالبروک ایفای نقشی کارساز در مذاکرات صلح دیتون بود. بر اساس این مذاکرات و قراردادی که  که در ۱۶ دسامبر ۱۹۹۵ در پاریس به امضای  رهبران صربستان، بوسنی و کرواسی رسید،  صلح را در بوسنی - هرزه گوین برقرار شد تا مناقشه قومی که ۱۰۰ هزار کشته برجای گذاشته بود، پایان یابد.

بیل کلینتون رییس جمهوری  سابق آمریکا، که هنگام  امضای قراردادهای دیتون در کاخ سفید بود، روز دوشنبه هالبروک را  به خاطر یک عمر « خدمت درخشان» در جبهه های جنگ و صلح، آزادی و سرکوب ستایش کرد.

هیلاری کلینتون: آمریکا به دیپلماسی با ایران متعهد است

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده در اظهارنظری در مورد بلندپروازی های اتمی تهران گفته است واشنگتن برای متقاعد کردن ایران به توقف برنامه تسلیحات اتمی اش، به یافتن یک راهکار دیپلماتیک متعهد است.

وزیر امور خارجه ایالات متحده پس از دیدار روز دوشنبه (١٣ دسامبر) با وزیران امور خارجه کانادا و مکزیک در استان کبک کانادا به خبرنگاران گفت: «ما و شرکای بین المللی مان کماکان متعهد هستیم تا از هر مسیر دیپلماتیک ممکن، ایران را متقاعد کنیم پیشبرد برنامه ساخت سلاح های اتمی خود را متوقف کند.»

وزیر امور خارجه ایالات متحده خاطرنشان کرد: «ما معتقدیم که متوقف کردن ایران در دستیابی به برنامه تسلیحاتی، تنها راه برقراری صلح و ثبات در خلیج فارس و سراسر جهان و در نهایت به نفع ایران است.»

خانم کلینتون این اظهارات را روزی مطرح کرد که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران از مقام خود برکنار شد و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی را در مقام سرپرست وزارت امور خارجه منصوب شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود در کنفرانس خبری روز دوشنبه در کانادا گفت مناسبات ایالات متحده با ایران «به حضور یک فرد اتکا ندارد، بلکه این مناسبات با کشور و دولتی برقرار می شود که برقراری ارتباط با آن پیچیده و پرچالش است، زیرا دولت ایران بر اساس مدلی تاسیس شده است که فقط یک کانال (ارتباطی) وجود ندارد... حضور یک وزیر امور خارجه و یا وزیر دیگر آنچنان اهمیت ندارد، بلکه سیاست دولت ایران در قبال جامعه بین الملل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.»

هیلاری کلینتون در مورد مذاکرات هفته گذشته بین مقامات ایران، ایالات متحده، چین، فرانسه، آلمان، بریتانیا و روسیه در ژنو گفت: «این گفتگوها برای بازگشت به مذاکرات جدیدی بین ایران و جامعه بین الملل شروع خوبی بود، اما بیش از آن چیزی نبود».

در دیدار هفته گذشته مقامات مذاکره کننده جمهوری اسلامی با نمایندگان قدرت های جهان در سوئیس، ایران با ادامه گفتگوها در ماه ژانویه در استانبول موافقت کرد.


سیاست های خارجی ایران تغییر نمی کند

برکناری منوچهر متکی ، در سیاست های اتمی و خارجی  جمهوری اسلامی تغییری ایجاد نخواهد کرد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه، این موضوع را یک روز پس از آن که رییس جمهوری ایران، منوچهر متکی را برکنار و علی اکبر صالحی  رییس سازمان انرژی اتمی را به عنوان کفیل وزارت امور خارجه منصوب کرد،اعلام کرده است.

 

محمود احمدی نژاد هنوز دلیل این اقدام خود را اعلام نکرده است. اما «ایسنا»  به نقل از مهمانپرست تغییر در وزارت امور خارجه یک «پدیده طبیعی» گزارش کرده است.

متکی روز دوشنبه در اثنا سفر رسمی به سنگال برکنار شد و تاکنون واکنشی به این تصمیم نشان نداده است.  هنوز معلوم نیست که صالحی همزمان به عنوان وزیرامور خارجه  و رییس سازمان انرژی اتمی کار خواهد کرد یا نه؟


خبربرکناری  متکی  در حالی اعلام می شود که ایران خود را  برای  دور دیگری از مذاکرات با  گروه۵+۱ در استانبول آماده می کند.

منوچهر متکی از زمان انتخاب احمدی نژاد به ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۵  وزیر امورخارجه بود.  بسیاری از کارشناسان برکناری او را نشانه ای از مبارزه برای کسب قدرت  بین محمود احمدی نژاد و جناحی از  اصولگرایان معتدل در مجلس ایران به رهبری علی لاریجانی، رییس مجلس شورا اسلامی ، تلقی کرده اند.

سنای ایتالیا به برلوسکونی رای اعتماد داد

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا از رای عدم اعتماد در سنا جان به در برده است، اما آینده سیاسی او در مجلس نمایندگان همچنان نامعلوم است.

در جلسه روز سه شنبه، ۱۶۲ سناتور به نفع برلوسکونی و ۱۳۵ نفر علیه وی رای دادند. انتظار می رفت او حمایت سیاسی نیرومندی از متحدان سیاسی خود در سنا کسب کند، اما در مجلس نمایندگان با ابهام بیشتری روبرو است. در آنجا رای عدم اعتماد می تواند برلوسکونی را ناچار سازد در نیمه راه دوره پنج ساله نخست وزیری استعفا دهد.

میلیارد ۷۴ ساله با اتهامات متعدد روبرو بوده است، از جمله این که دستیارانش سعی داشتند رای ها را پیش از اقدام سنا در روز سه شنبه بخرند. برلوسکونی همچنین ناچار بوده است با اتهامات دیگری ، از جمله یک سلسله رسوایی ها جنسی و فساد مقابله کند.

روز دوشنبه، برلوسکونی به پارلمان گفت برکناری او یک «حماقت سیاسی» خواهد بود، و از قانونگزاران درخواست کرد از نظر سیاسی مسئول باشند و اعتماد به دولت را تجدید کنند.

با وجود این، رهبر مجلس نمایندگان از برلوسکونی خواست استعفا دهد و گفت ایتالیا با یک بحران سیاسی روبرو است. او پیشتر متحد نخست وزیر بود.

ايران و کره شمالی با پيشبرد برنامه هسته ای خود ديپلماسی آمريکا را محک می زنند

کريستين ساينس مانيتور می نويسد مقامات چين در مکاتبات محرمانه با واشنگتن، کره شمالی را به کودک دردانه و لوسی با رفتار غيرقابل پيش بينی تشبيه کرده اند و در پی حمله پيونگ يانگ به کره جنوبی، نسبت به بروز يک جنگ هسته ای در منطقه جنوب آسيا هشدار داده اند. اين روزنامه همچنين جمهوری اسلامی را کشوری خوانده است که هر چند در طی سه دهه خصومت با آمريکا، رفتاری «منطقی اما تهاجمی» در برابر واشنگتن نشان داده است، حضورش در منطقه بی ثبات خاورميانه نگرانی ديگری برای ايالات متحده است. در اين مقاله با اشاره به پافشاری رهبران تهران و پيونگ يانگ بر توليد سلاح هسته ای آمده است اين دو کشور با پيشبرد برنامه هسته ای خود ديپلماسی آمريکا را محک می زنند.

روزنامه ديلی تلگراف چاپ لندن از درخواست نمايندگان مجلس شورای اسلامی برای فراخوان سفير بريتانيا در تهران به کشور خود، خبر داده است. به نوشته ديلی تلگراف، انتشار اظهارات هفته گذشته سيمون گس بر روی سايت اينترنتی سفارت بريتانيا دليل درخواست مقامات جمهوری اسلامی ايران برای اخراج وی از ايران بود. سفير بريتانيا در يک بلاگ به مناسبت روز جهانی حقوق بشر با اشاره به دستگيری نسرين ستوده نوشت «وکلا، روزنامه نگاران، و اعضای سازمان های غيردولتی در هيچ کجای دنيا بيش از ايران در معرض تهديد نيستند.»

لس آنجلس تايمز نوشته است شيخ حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان با صحه گذاشتن بر روی مطالب منتشر شده بر روی پايگاه اينترنتی ويکی ليکس و حمايت از آن از ولينعمت خود يعنی دولت جمهوری اسلامی فاصله گرفته است. اسناد محرمانه وزارت دفاع آمريکا در مورد دولت جمهوری اسلامی که بر روی سايت ويکی ليکس ديده می شود به گفته ميرحسين موسوی آسيب پذيری دولت تهران را نشان می دهد. مقامات جمهوری اسلامی ايران پيشتر انتشار اين اسناد را بخشی از توطئه آمريکا و اسراييل عليه آن کشور خوانده بودند.

درخواستهای شخصيت های جهان برای آزادی سکینه محمدی آشتیانی ادامه دارد

بیش از ۸۰ تن ازهنرمندان، دانشگاهیان و سیاستمداران جهان در نامه سرگشاده ای از رهبران جمهوری اسلامی خواسته اند سکینه محمدی آشتیانی محکوم به اعدام به روش سنگسار را آزاد کنند.

در نامه که در شماره روز سه شنبه روزنامه تایمز لندن چاپ شده آمده است خانم محمدی آشتیانی بقدر کافی رنج برده است. امضاکنندگان از محمود احمد ی نژاد و سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، خو استه اند این زن و نیز پسر او و وکیل مدافع خانم آشتيانی را آزاد کنند.

رابرت ردفورد و رابرت دنیرو، هنرپیشه های نامدار آمریکايی، استینگ، خواننده، برنارد کوشنر، وزیر امورخارجه پیشین فرانسه، و اد میلیبند، رهبرحزب کارگر بریتانیا، از جمله امضا کنندگان اين نامه هستند.

خانم آشتیانی در دادگاهی درایران به اتهام ارتباط نامشروع با دو مردو کشتن شوهر خود متهم و به سنگسار محکوم شده است. اعلام حکم سنگسار او اعتراض جهانیان را برانگیخت. پیشتر در سال ۲۰۰۷ حکم اعدام او به اتهام قتل همسرش به ۱۰ سال زندان، تقلیل داده شده بود.

پسر سکينه محمدی آشتيانی همراه با وکیل مدافع وی و نیز دو روزنامه نگار آلمانی که برای گفتگو با آنها به ایران رفته بودند، اکنون همگی در زندان هستند.

اندونزی بشير را به شرکت در طرح های ترور در آچه متهم کرد

پليس اندونزی ابوبکر بشير، روحانی مسلمان افراطی، را به شرکت در طرح های ترور و آموزش نظامی در آچه، متهم کرد.

ابوبکر بشير، رهبر گروه اسلامگرای «جماعت انشروت توحيد» و همچنين بنيانگذار مدرسه شبانه روزی القاعده «المُکمين» است؛ بمبگذاری مرگبار بالی را يکی از فارغ التحصيلان اين مدرسه در سال ۲۰۰۲، طرح ريزی کرد.

محمد يوسف ، ريس دفتر دادستانی جاکارتای جنوبی، می گويد: «متهم با اتهامات تروريستی روبروست که مجازات آن حکم اعدام است.»

تحت نظام حقوقی اندونزی پرونده رسيدگی به اتهامات ابوبکر بشير به همراه مدارک شامل تفنگ و مهماتِ کشف شده پيشتر به دفتر دادستانی فرستاده شد تا دادستان در صورت شواهد کافی تاريخ محاکمه را مشخص کند.

لطفی حکيم، وکيل مدافع ابوبکر بشي،ر در اين باره می گويد: «از ميان اين مدارک موکل من تنها تاييد کرد يک تلفن همراه به او تعلق دارد و مالکيت مدارکی چون تفنگ و مهمات را رد کرد.»

بازداشت بشير در ماه اوت سال جاری ميلادی که به نظر بسياری از دولت های خارجی به عنوان نيروی محرکه برای جنبش های اسلامی راديکال در اندونزی محسوب می شود، نشان می دهد جاکارتا وارد صحنه تازه ای از مبارزه با يک شبکه کودتاچيان نوپا می شود که قصد تشکيل يک دولت اسلامی بر اساس قوانين شريعت را دارد.

تلاش اندونزی برای مبارزه با افراط گرايی مذهبی و افزايش ثبات سياسی خود صرف نظر از حمله مرگبار سال گذشته در هتلی در جاکارتا موجب استقبال سرمايه گذاران از خريد اوراق بهادار بلند مدت وسهام آن کشور، شده است.

فناوری نوين قلب های اهدا شده را برای پيوند گرم و تپنده نگاه می دارد

جراحان قلب و قفسه صدری در آمريکا، با توسعه يک فن آوری پيشرفته، موفق به ساخت جعبه ای شدند که قادر است، قلب های اهدا شده برای پيوند را تا پيش از عمل جراحی، گرم و تپنده نگاه دارد.

اين پيشرفت فن آوری بسيار حيرت آور است، قلبی زنده، شناور در خون و اکسيژن، از سينه فردی به سينه ديگری؛ به نظر می رسد اين جعبه جادويی بتواند آينده بيماران قلبی را دگرگون کند.

دکتر عباس اردهالی، سرپرست تحقيقات قلب و عروق و جراح قلب و قفسه صدری دانشگاه يو سی ال ای، در اين باره می گويد: «برای من هنوز باور آن چيزی که به چشم می بينم مشکل است. تپيدن قلب انسان در يک جعبه مکانيکی آن هم چندين ساعت و سپس انتقال آن به قفسه سينه ی ديگری، به نظر ماورای واقعيات است.»

از نخستين عمل پيوند قلب در دهه ۶۰ ميلادی سالها می گذرد و در اين چند دهه قلبهای پيوندی برروی کيسه های يخی در حالی که با مواد شيميايی از حرکت باز ايستاده بود فاصله مرگ و زندگی را طی می کرد.

در شيوه قبلی زمان نقش بسيار تعيين کننده ای داشت و برای دست يابی به يک نتيجه موفق، همه مسير از دهنده تا گيرنده می بايست در طی ۸ ساعت طی می شد. اما اگر مراحل نهايی تاييد و اعتبار بخشی اين شيوه نوين انتقال قلب به تصويب برسد نه تنها زندگی بيماران که کيفيت کار تيم پزشکی نيز به طور شگفت آوری بهتر می شود.

آندره يبارا جزو نخستين کسانی است که با اين شيوه نوين تحت عمل جراحی پيوند قلب قرار گرفته است. و همسر او موزز از وضعيت جديد بسيار راضی است و می گويد: «ما هرگز فکر نمی کرديم اين روزها را ببينيم او آهسته آهسته به زندگی عادی باز می گردد و من بسيار خوشحالم.»

آندره يبارااز بيماری لوپوس رنج می برد لوپوس يک بيماری خود ايمنی است و گاه در سير پيشرفت خود موجب نارسايی قلبی فرد می شود. اتفاقی که در مورد آندره نيز افتاده است و او را ناتوان و از کار افتاده و نيازمند قلب پيوندی کرده بود.

آندره آ يبارا، بيمار پيوند قلب شده، می گويد : «من نمی تونستم ظرف ها رو بشورم ميز را تميز کنم و حتی به سختی راه می رفتم.»

اين تکنولوژی نخستين بار در سال ۲۰۰۶ در آلمان برای ساير اعضای پيوندی استفاده شد و پزشکان آمريکايی در اين چند سال تلاش در تطبيق بيشتر آن برای انتقال قلب کردند.

موضوع کمبود عضو اهدايی برای پيوند يک مشکل جهانی است تنها در آمريکا ۳۰۰۰ نفر در ليست انتظار پيوند قلب وجود دارد وسال گذشته ۳۵۹ نفر از افراد چشم انتظار جان خود را از دست دادند. همسر آندره آ از اينکه چنين موقعيتی نصيبشان شده خوشحال است.

موزِز يبارا، همسر بيمار پيوند قلب شده، می گويد: «احساس جالبيه بازيافتن نعمت از دست رفته ای که داشتنش رو قطعی می دونستی.»

آندره آ مانند تمام بيماران پيوند قلب يک دوران نقاهت طولانی را بايد پشت سر بگذارد که در اين راه از حمايت کامل همسرش برخوردار است.

علاوه بر اروپا تا به حال ۱۲۸ نفر در آمريکا برای پيوند قلب هايی که با اين شيوه از سينه دهنده به گيرنده منتقل می شود انتخاب و پذيرفته شده اند. قضاوت و مقايسه شيوه قديمی و نوين پس از تجزيه و تحليل اطلاعات در پايان مطالعه ممکن است.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر