سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

در تیراندازی سربازان ناتو در افغانستان، ۴ غیر نظامی در افغانستان کشته شدند

مقامات افغانستان می گویند سربازان ناتو در تیراندازی به سوی یک خودرو در شرق کشور چهار غیر نظامی را کشتند.

ناتو روز سه شنبه گفت یکی از خودروهایش شامگاه دوشنبه در ایالت خوست پس از آن که سرنشینان اتومبیل هشدارهای ایست را نادیده گرفتند، آتش گشود. مقامات ناتو در ابتدا گفتند دو تن از کشته شدگان «شورشیان شناخته شده» بودند، اما بعدا تایید کردند که هر چهار نفرشهروندان عادی بودند.

اعضای خانواده های قربانیان می گویند دو تن از آنها دانش آموز بودند.

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان در بیانیه ای قتل ها را محکوم کرد و دستور داد درباره این حادثه تحقیق شود. او از نیروهای بین المللی در افغانستان خواست از وارد آوردن تلفات به غیر نظامیان پرهیز کنند.

 پیشتر در اوائل ماه، سربازان ناتو به روی اتوبوسی در جنوب افغانستان آتش گشودند، دست کم پنج شهروند را کشتند و اعتراضات ضد آمریکایی را موجب شدند.

در این میان، مقامات افغان روز سه شنبه گفتند معاون شهرداری شهر قندهار روز دوشنبه هنگام نماز در مسجدی هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

یک سخنگوی محلی گفت قاتلان فرار کردند و پلیس سرگرم تحقیق است.

او به آسوشیتد پرس گفت ترور معاون شهرداری بخشی از استراتژی شورشیان برای هدف گرفتن و ارعاب مقامات دولتی، با هدف تضعیف دولت مرکزی است.

گروه طرفدار حقوق روزنامه نگاران، سرکوب رسانه ها در یمن را محکوم می کند

یک سازمان طرفدار حقوق رسانه ها رفتار دولت یمن با روزنامه نگاران را محکوم کرده و از جامعه بین المللی خواسته است مداخله کند.

گروه گزارشگران بدون مرز روز سه شنبه گفت آزادی رسانه ها در یمن در یک سال گذشته بسیار کاهش یافته است، و سرکوب روزنامه نگاران را مساله ای نامید که باید فورا به آن توجه شود.

گزارش سازمان به چندین مورد استناد می کند که در آنها روزنامه نگاران دستگیر، محاکمه یا حتی محکوم شده اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز گفت «محمد المقالیح» سردبیر پایگاه اینترنتی حزب سوسیالیست، در دو دادگاه جداگانه محاکمه می شود. او نخست ۱۰۰ روز به دلیل انتقاد از حمله ارتش به شمال یمن، که در آن غیر نظامیان هدف قرار گرفتند، زندانی شد.

گزارش همچنین از لایحه ای که پارلمان یمن در دست بررسی دارد انتقاد کرد و گفت این لایحه اگر تصویب شود آزادی رسانه ها را محدودتر خواهد کرد.

ترکیه می گوید آماده است برای برداشتن بن بست اتمی ایران با غرب کمک کند

ترکیه، متحد ایران، پیشنهاد کرده است بین سازمان ملل متحد و تهران در مورد برنامه اتمی ایران میانجیگری کند.

احمت داووت اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت کشور او آماده است در برنامه معاوضه اورانیوم یک نقش واسطه را ایفا کند. بر اساس این برنامه ایران، اورانیوم کمتر غنی شده خود را برای غنای بیشتر و تبدیل به میله های سوخت صادر خواهد کرد. ایران تا کنون این معامله را نپذیرفته و به جای آن پیشنهاد کرد ه است غنی سازی و تبدیل اورانیوم در خاک ایران انجام گیرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در تهران به همراه منوچهر متکی، همتای ایرانی خود، خواهان راه حلی دیپلماتیک برای حل و فصل بن بست هسته ای ایران شد.

روز دوشنبه، خبرگزاری ایلنا گفت محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، محل نامشخصی را برای ساختن تاسیسات جدید غنی سازی اورانیوم تصویب کرده است. ایلنا به نقل از مجتبی ثمره، مشاور ارشد رییس جمهوری می گوید کارهای ساختمانی در پی صدور دستور رییس جمهوری آغاز خواهد شد.

حميده خیرآبادی درگذشت

حميده خيرآبادی (نادره)، هنرمند قديمی سينما، تئاتر و تلويزيون صبح سه شنبه در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. علت درگذشت حمیده خیرآبادی «کهولت سن» و محل درگذشت وی منزل مسکونی اش در تهرام اعلام شده است.

در مراسم خاکسپاری اين هنرمند که بدون‌ اطلاع ‌رسانی و ساعاتی بعد از درگذشت او انجام شد، دخترش ثريا قاسمی و شماری از هنرمندان سینما و خانواده او حضور داشتند.

به گزارش ايسنا، حميده خيرآبادی با نام مستعار نادره، رکورددار بازيگری در سينمای ايران، تاکنون در بيش از دويست فيلم سينمايی بازی کرده است و سه بار نيز نامزد دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل از جشنواره فيلم فجر شده است.

خانم خیرآبادی که در هنگام مرگ ۸۶ سال داشت، بازیگری در سینما را با فیلم «میهن پرست» در سال ۱۳۳۲ آغاز کرد و در بیش از ۱۵۰ فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخت و از جمله در فیلم های مطرحی چون «طوقی» و «مادر» اثر علی حاتمی، «رضاموتوری» اثر مسعود کیمیایی، «اجاره نشين‌ ها» و «بانو» اثر داریوش مهرجویی، «هنرپيشه» اثر محسن مخلمباف، «روز واقعه» اثر شهرام اسدی و بسیاری دیگر از آثار ارزشمند سینمایی بازی کرد.

بانو نادره، طی سالهای اخير تنها در دو فيلم «توکيو بدون توقف» و «سرود تولد» کار کرده است.

حمیده خیرآبادی در سال ۱۳۰۳ در رشت متولد شد، در ۱۳ سالگی ازدواج کرد و تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم ادامه داد. او پس از جدایی از همسرش با دخترش ثریا قاسمی زندگی کرد.

بانو نادره، بارها در سینمای ایران نقش مادر را بازی کرد و در سال ۱۳۸۶ به عنوان همیشه مادران سینمای ایران در جشن بازیگری سینمای ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

سومین رهبر القاعده در عراق کشته شد

یک رهبر دیگر القاعده در عراق در عملیات مشترک آمریکا و عراق کشته شد.

مقامات نظامی عراق گفتند نیروهای مشترک از اطلاعات محرمانه برای دنبال کردن و کشتن احمد العبیدی در شمال عراق در روز سه شنبه استفاده کردند.

به گفته آنها، او - که به ابو شعیب نیز معروف بود – مسئول طرح ریزی حملات متعدد در نینوا، صلاح الدین و کرکوک بوده است.

پیشتر مقامات عراقی و آمریکایی گفتند دو رهبر ارشد القاعده در عراق روز یکشنبه درعملیات مشترک در شهر تکریت کشته شدند.

ابو ایوب المصری و ابو عمر البغدادی در جریان حمله ای به مخفی گاه آنها کشته شدند.

روز دوشنبه، مقامات آمریکایی کشته شدن دو رهبر ارشد القاعده را تحولی عمده نامیدند.

جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا گفت مرگ آنها «ضربه ای بالقوه ویران کننده» بر القاعده درعراق وارد آورد و افزود این حمله نشان می دهد که توانایی نیروهای امنیتی عراق بهتر شده است.

روز سه شنبه همچنین پلیس عراق گفت مردان مسلح همسر، دختر و سه پسر یک عضو یک گروه سنی مخالف القاعده را کشتند. قتل ها در طارمیه در شمال بغداد صورت گرفت.

کیهان پیمای دیسکاوری به زمین بازگشت

کیهان پیمای دیسکاوری در دومین کوشش برای فرود، در مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا به زمین نشست.

ناسا امیدوار بود دیسکاوری پس از طلوع آفتاب در روز سه شنبه فرود آید، اما به دلیل باران ناچار شد دوباره تلاش کند. دو کوشش قبلی برای فرود در فلوریدا در روز دوشنبه نیز لغو شد.

در صورتی که هوا نامساعد باقی می ماند، ناسا کیهان پیما را برای فرود به پایگاه نیروی هوایی ادواردز در ایالت کالیفرنیا، که شرایط هوا در آنجا خوب بود، هدایت می کرد.

دیسکاوری برای یک ماموریت ۱۵ روزه تجدید تدارکات ایستگاه فضایی بین المللی به فضا رفته بود.

در جریان این ماموریت، خدمه دیسکاوری، سه راه پیمایی فضایی را تکمیل کردند، یک مخزن آمونیای جدید برای سیستم های خنک کننده ایستگاه را کار گذاشتند، یک ژیروسکوپ را تعویض کردند و به انجام دوباره یک تجریه ژاپنی از خارج از ایستگاه پرداختند.

مقامات افغانستان قول می دهند انتخابات پارلمانی عادلانه برگزار شود

مسئولان انتخابات در افغانستان می گویند آنها به جلوگیری از تقلب در انتخابات پارلمانی آینده کشور متعهد هستند.

زکریا برکزی، مقام ارشد کمیسیون مستقل انتخابات روز سه شنبه گفت کمیسسیون تلاش می کند انتخابات آزادانه و عادلانه برگزار شود.

برکزی گفت کمیسیون درخواست کرده است درباره چهار مقام ارشد انتخابات در چهار استان افغانستان در ارتباط با تخلفاتی که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته صورت گرفت تحقیق شود.

ثبت نام برای کاندیداهای نمایندگی پارلمان روز سه شنبه آغاز شد.

هفته پیش، حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان، فاصل احمد مناوی را به عنوان رییس جدید کمیسیون انتخابات منصوب کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که رییس قبلی در پی انتشار گزارش هایی از تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری استعفا داد.

در انفجار بمب در ایلام ۲ تن کشته شدند

رسانه های ایران گزارش می دهند در انفجاری در یک اتومبیل در غرب کشور دست کم ۲ تن جان خود را از دست داده و حداقل دو نفر مجروح شدند.

انفجار روز سه شنبه در شهر ایلام ، در نزدیکی مرز عراق روی داد.

خبرگزار نیمه رسمی فارس می گوید علت انفجار هنوز روشن نشده است.

یک هفته پیش نیز در انفجار بمبی در خارج از یک زندان در ایلام دست کم ۱۴ نفر مجروح شدند.

رابرت گيبز: اظهارات مقامات ايران در مورد برنامۀ هسته ای خود گاهی با توانايی های جمهوری اسلامی ايران همخوانی ندارد

رابرت گيبز سخنگوی کاخ سفيد روز دوشنبه گزارش های در مورد سايت جديد هسته ایِ ايران را کم اهميت دانست و گفت اظهارات مقامات ايران در مورد برنامۀ هسته ای خود گاهی با توانايی های جمهوری اسلامی ايران همخوانی ندارد.

در همين حال روز دوشنبه نخست وزير اسرائيل خواهان اعمال آنچه «تحريم های فلج کننده» توصيف کرد، عليه ايران شد. بنيامين نتانياهو تحريم صادرات محصولات نفتی به ايران را از جمله اين تحريم ها، دانست.

در رويدادی ديگر رئيس ستاد مشترک نيروهای مسلح آمريکا می گويد عمليات نظامی عليه ايران برنامۀ هسته ای ايران را متوقف خواهد کرد. درياسالار مايک مولن در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبيا حمله به ايران را گزينۀ آخر توصيف کرد اما روشن ساخت ارتش آمريکا از طرح هايی برای انجام چنين حمله ای، برخوردار است. درياسالار مولن گفت «ارتش هميشه برای برخورد با وقايع احتمالی طرح های مختلفی را تهيه می کند و قطعاً گزينه هايی موجود است.» اين سخنانِ رئيس ستاد مشترک نيروهای مسلح آمريکا يک روز پس از آن بيان شد که رابرت گيتس وزير دفع آمريکا در نامه ای به کاخ سفيد هشدار داد آمريکا فاقد يک برنامۀ موثرِ بلند مدت برای مقابله با برنامۀ هسته ای ايران است.

روزنامه سان فرانسيسکو کرانيکل نيز که در ايالت کاليفرنيای آمريکا منتشر می شود در تارنمای خود مينويسد برغم آنکه رييس جمهوری اسلامی ايران بر مکان تأسيسات تازه ای برای غنی سازی اورانيوم مهر تصويب زده است، با اين حال در تلاشی که ظاهراً هدف از آن اجتناب از تحريمهای جديد از سوی سازمان ملل متحد است منوچهر متکی وزير امور خارجه ايران می گويد جمهوری اسلامی ايران مايل به انجام مذاکرات بيشتر پيرامون معامله سوخت هسته ای است که پيش از اين به عنوان يک راه ممکن برای پايان بن بست هسته ای ايران عرضه شده بود. به نوشتۀ سان فرانسيسکو کرانيکل تأسيسات غنی سازی جديد جمهوری اسلامی سوّمين از اين نوع در ايران، خواهد بود. مشاور ارشد محمود احمدی نژاد هنگام اعلام خبر مکان اين تأسيسات جديد را فاش نکرده است.

سرويس ترافيک هوايی ملی بريتانيا: شدت فوران آتشفشان در ايسلند افزايش يافته است

تنها چند ساعت پس از آنکه وزرای حمل و نقل اتحاديه اروپا توافق کردند محدوديت های ترافيک هوايی را کاهش دهند سرويس ترافيک هوايی ملی بريتانيا گزارش داد که شدت فوران آتشفشان در ايسلند، افزايش يافته است.

بيانيه ای که در اواخر روز دوشنبه انتشار يافت اعلام کرد غبار خاکستری جديدی از ايسلند درحال حرکت به سوی بريتانياست. بيانيه وضعيت را غير قابل پيش بينی و متغيّر، توصيف کرده است.

در رويدادی ديگر وزرای حمل و نقل اتحاديه اروپا روز دوشنبه در يک کنفرانس ويديويی در تلاش برای شکستن بن بست پروازهای هوايی که روزهاست ميليون ها مسافر را در فرودگاه ها سرگردان کرده است، توافق کردند تا سه منطقۀ پروازی در اروپا تشکيل دهند.

تنها در يکی از مناطق، پرواز هواپيماها تجديد خواهد شد در حاليکه در دو منطقۀ ديگر، در يکی پروازها محدود، و در ديگری ممنوع خواهد بود.

روز دوشنبه اروپا شاهد انجام سی درصد از پروازهای معمول در اين قاره بود. هواپيمايی آلمانیِ شرکت لوفت هانزا برخی از پروازهای خود را از سرگرفته است و بريتانيا نيز اعلام کرد اجازه خواهد داد هواپيماها از بخش هايی از آسمان اين کشور، عبور کنند. «سيم کلاوس» کميسر حمل و نقلِ اتحاديه اروپا گفت هيچ مصالحه ای بر سر ايمنی، صورت نخواهد گرفت. اما افزود که اين طرح بتدريج پرواز هواپيماهای بيشتری را ممکن خواهد ساخت.

صنعت هوايی اروپا به دليل آنکه نتوانسته است با طرحی تنظيم شده با بحران جاری روبرو شود، شديداً مورد انتقاد قرار گرفته است.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر