سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اختلاف نظر در مجلس بر سر هدفمندی یارانه ها

محمد رضا باهنر، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به این که مجلس مصمم است از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها حمایت کامل کند، گفت، «در مجلس کمیسیون مربوط به هدفمند کردن یارانه ها هم چنان دایر است.»

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حالی این سخنان را بیان کرد که، در هفته نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، برخی از نمانیدگان مجلس نحوه اجرای این قانون را زیر سئوال بردند.

امیر طاهرخانی، عضو فراکسیون اقلیت مجلس هفته گذشته (۱ دی ماه)، در گفت و گو با پایگاه خبری آفتاب نیوز درباره شیوه اجرای هدفمند کردن یارانه ها، اظهار داشت، «دولت با شیوه موجود قیمت گذاری بر حامل های انرژی خلاف قانون عمل کرده است زیرا بر اساس مصوبه مجلس هدفمندی یارانه ها باید طی پنج سال اجرا شود.»

به گفته این نماینده مجلس، این اقدام افزایش اثر تورمی بالایی روی باقی کالا ها خواهد داشت. اين عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می افزاید، «روشی که دولت برای اجرای هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است در آن مجموعه مباحث اقتصادی از جمله رابطه عرضه و تقاضا، نقدینگی، تورم، و ارزش پول لحاظ نشده است.»

حمید رضا کاتوزیان، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز، هفته گذشته (۳۰ آذر ماه) در گفت و گو با پایگاه خبری آفتاب نیوز، درباره نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه ها تاکید کرد، که «میزان افزایش قیمت ها حامل های انرژی خلاف مصوبه مجلس است.»

محمد رضا باهنر، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، در حالی از حمایت کامل مجلس از قانون هدفمندی یارانه ها سخن می گوید، که احد هریسچیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی

ایران، بعد از ظهر روز یکشنبه ۵ دی ماه، در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اظهار داشت، «در شرايط فعلی اقتصاد ایران كه هنوز هيچ برنامه‌ای در جهت اجرای مناسب قانون هدفمند كردن يارانه‌ها صورت نگرفته است بايد با دقت بيشتری اقدام به اجرای اين طرح کرد.»

کشف بسته حاوی بمب در سفارت یونان در رم

پلیس ایتالیا از یافتن بسته حاوی بمب در محل سفارت یونان در رم خبر داد.

به گفته پلیس ابزار انفجاری کار نکرده و منفجر نشد و توسط کارشناسان خنثی شد.

این بمب تنها چند روز پس از انفجار بسته های مشابه در سفارتخانه های شیلی و سویس در رم، پایتخت ایتالیا کشف شد.

اعضای یک گروه آنارشیست مسئولیت بمب های بسته بندی شده هفته گذشته در رم را برعهده گرفتند، اما درباره بسته حاوی بمب روز دوشنبه، هیچ گروهی اعلام مسئولیت نکرده است.

از زمان وقوع انفجار انتحاری در استکلهم، پایتخت سوئد در چند هفته پیش، پلیس در اروپا، در حالت آماده باش است.

در بمب گذاری استکلهم، شخص مظنون به بمب گذاری کشته و دو نفر مجروح شدند.

هفته گذشته، ۱۲ مظنون به انجام ترور، در بریتانیا بازداشت شدند.

آلمان سفیر ایران را فراخواند

روز دوشنبه، آلمان سفیر جمهوری اسلامی ایران را فراخواند. این اقدام آلمان در اعتراض به عدم صدور اجازه ملاقات دو آلمانی زندانی در ایران با خانواده هایشان در تعطیلات کریسمس صورت گرفت.

اشتفان بردتول، سخنگوی وزارت خارجه آلمان به خبرنگاران در برلین گفت خانواده دو شهروند آلمانی زندانی در ایران، برای ملاقات با عزیزانشان، در زندان به ایران سفر کرده اند. به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان، علی رغم «چندین وعده قبلی مقامات ایرانی» اجازه این ملاقات صادر نشد.

هفته نامه «بیلدا ام سونتاگ» گفته است دو نفر از کارمندان این نشریه، برای تحقیق درباره پرونده زنی که به اتهام زنا به سنگسار محکوم شده بود به ایران سفر کردند. این هفته نامه اسامی دو کارمندش را ذکر نکرده است.

این دو شهروند آلمانی در ماه اکتبر در تبریز بازداشت شدند. ایران می گوید آنان با ویزای توریستی وارد ایران شدند و نتوانستند مجوز مناسب روزنامه نگاری را از ایران کسب کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت خانواده دو شهروند دربند آلمانی، به زودی به آلمان بازمی گرندند.

یک مقام ایرانی پیشتر در ماه جاری میلادی از بررسی درخواست ملاقات خانواده های آنان خبر داده بود.

انفجار در قندهار ۳ کشته و ۱۲ مجروح برجای گذاشت

 

انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در قندهار سبب مرگ دستکم ۳ نفر و زخمی شدن دست کم ۱۲ تن دیگر شد.

 

به گفته مقامات قندهار، انفجار روز دوشنبه در مقابل بانکی رخ داد که ماموران پلیس برای دریافت حقوق ماهانه خود در آنجا صف کشیده بودند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

 

مقامات گفته اند دست کم یک مامور پلیس درمیان کشته شدگان است.

 

جنوب افغانستان، که از قدیم مقر سنتی طالبان به شمار می رود، در سال جاری میلادی، صحنه مبارزات بیشتر و شدیدتر میان سربازان بین المللی و افغانی با شبه نظامیان بود.

همزمان، ناتو گفت یکی از سربازانش روز دوشنبه بر اثر انفجار بمب در جنوب افغانستان کشته شده است. نیروهای بین المللی ناتو جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده اند.

 

 

 

وزیر خارجه اسرائیل صلح با فلسطینی ها را غیرممکن خواند

وزیر امور خارجه اسرائیل می گوید، در شرایط فعلی توافق صلح با تشکیلات خودگردان فلسطینی ها که مورد مورد حمایت غرب است، غیر ممکن به نظر می رسد و دولت اسرائیل باید در عوض، توافق محدودتری را پیگیری کند.

 

آویگدور لیبرمن در جریان یک کنفرانس با حضور دیپلمات های اسرائیلی گفت به جای توافق کامل صلح، اسرائیل باید در پی حصول یک توافق دراز مدت در خصوص امنیت و مسائل اقتصادی باشد.

وزیر امور خارجه اسرائیل در ادامه افزود فلسطینی ها هر توافقی را با اسرائیل رد می کنند ، فرقی نمی کند که این توافق چقدر سخاوتمندانه باشد و بر سر مسائل امنیتی اسرائیل، شکافهای غیر قابل عبور وجود دارد. او همچنین گفت که تشکیلات خود گردان فلسطینی در کرانه باختری، که اسرائیل خود را متعهد به مذاکراه با آن کرده است، مشروعیت ندارد، زیرا انتخابات را به تعویق انداخته است.

 

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تا یک سال دیگر و انقضای دوره ریاستش بر سمت خود باقی خواهد ماند و تاریخی برای انتخابات جدید تعیین نشده است.

پیشتر در روز یکشنبه یک خودروی جنگی اسرائیلی دو شبه نظامی فلسطینی را در نوار غزه کشت. مقامات ارتش اسرائیل گفتند کشته شدگان اعضای جهاد اسلامی بودند و سعی داشتند در امتداد جاده بمب کار بگذارند.

سیلوان شالوم، معاون نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه هشداری را خطاب به حماس، گروه شبه نظامی فلسطینی که کنترل نوار غزه را در دست دارد، صادر کرد. او گفت دولت اسرائیل آماده پاسخگویی درباره به گفته او «پیشگیری از حمله فلسطینی ها» است.

بگبو تلاش برای سرنگونی خود را عامل جنگ خواند

لورن بگبو، رئیس جمهوری ساحل عاج، و یکی از دو مدعی پیروزی در انتخابات ماه گذشته ریاست جمهوری در این کشور، تهدید کرد هرگونه تلاشی برای سرنگونی وی به جنگ در آفریقای غربی دامن خواهد زد.

آقای بگبو روز یکشنبه به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت هیچ کس نمی تواند مقررات و قانون اساسی ساحل عاج را لگدمال کند.

در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ساحل عاج، جامعه جهانی پیروزی آلاسان اوتارا، نامزد رقیب لورن بگبو را برسمیت شناخت.

در همین حال اتحاد کشورهای آفریقای غربی تهدید کرده است که با توسل به زور پرزیدنت بگبو را به کناره گیری وادار خواهد کرد.

آقای اوتارا خواستار برگزاری اعتصاب عمومی در ساحل عاج از روز دوشنبه شده است و می گوید اعتصاب باید تا زمانی که بگبو قدرت را تحویل دهد، ادامه یابد.

 

گزارش سالانه اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۰

در آستانه سال نوی مسيحی در سال ۲۰۱۰ غرب همواره تداوم نرخ بالای بيکاری، بدهی های نجومی، و بازسازی  نا برابر و يک جانبه اقتصاد جهان را تحمل کرده است. در يک نگاه سال ۲۰۱۰ شاهد وخيم بحرانهای مالی و اقتصادی عصر حاضر به ويژه در غرب بود. هانس تيمر، اقتصاددان بانک جهانی، می گويد پس از گذشت دو سال از رکود بيسابقه اقتصادی جهانی، هنوز هم اقتصاد جهانی شکننده و بازسازی آن نابرابر و عمدتاً در کشورهای در حال رشد بوده است. تيمر بزرگترين شگفتی سال ۲۰۱۰ را رشد فزاينده اقتصادهای نوظهور شرق مانند هند و چين و بزريل در آمريکای جنوبی ميداند، که منجر به عدم توازن، و نابرابری اقتصادی در جهان شده است.

تيمر تشريح کرد که اواسط سال ۲۰۱۰ نرخ بالای بيکاری در آمريکا، و درماندگی پرداخت بدهی برخی از کشورهای عضو اتحاديه اروپا يادآور ديگری هستند که بازسازی سازی اقتصاد جهانی آسان و به آرامی صورت نخواهد گرفت.

و يوری دادوش، مدير برنامه اقتصاد جهانی کارنِگی بزرگترين رويدادهای اقتصادی  سال ۲۰۱۰ را تداوم بازسازی اقتصاد جهانی، و تداوم بحرانهای مالی اتحاديه اروپا ميداند، که شديدترين تهديد و بزرگترين چالشهای را برای اقتصاد جهانی در سال آينده بوجود آورده است.

سال ۲۰۱۰ همچنين سال کاهش ارزش برابری يورو و دلار آمريکا بود. يک هفته پيش از نشست سران بيست کشور بزرگ صنعتی و در حال رشد جهان، موسوم به گروه ۲۰، بانک مرکزی آمريکا اعلام کرد که در نظر دارد، بمنظور تقويت اقتصادی کشور،مقابله با بيکاری، وپائين آوردن نرخ بهره های بانکی،  ۶۰۰  ميليارد دلار از اوراق قرضه دولت را خريداری کند. ولی رهبران گروه ۲۰ آمريکا را متهم کردند که با تزريق دلار در اقتصاد جهانی تلاش ميکند بر ارزش حجم صادرات خود بيافزايد.

پرزيدنت اوباما گفته است که رشد اقتصادی آمريکا به نفع اقتصاد جهانی است،  و برخی از اقتصاددانان ثبات اقتصادی اروپا را عامل بازسازی اقتصاد جهانی خوانده اند. ولی در مجموع کارشناسان اقتصادی در اين مورد متفق القول هستند که نابرابری و عدم توازن رشد اقتصادی بين شرق و غرب، يعنی بعبارت ديگر،  بدون رشد و توسعه اقتصادی غرب، رشد اقتصادی شرق ناپايدار و بی ثبات خواهد بود.

حذف يارانه ها و حکم جعفر پناهی در کانون توجه مطبوعات بين المللی قرار دارد

قطع يارانه ها توسط دولت تهران همچنان موضوع روز نشريات است.

واشنگتن پست نوشته است از قطع يارانه ها و افزايش سرسام آور بهای کالاهای اساسی در ايران تا آشکار شدن آثار دلسردی و خشم مردم از دولت تنها يک هفته، طول کشيد.

کريستين ساينس مانيتور می نويسد پيامدهای قطع يارانه ها در ايران می تواند به تکان دهنده ترين رويداد سياسی در منطقه تبديل شود و خاورميانه را کاملاً دگرگون کند.

اما خبرهای ديگری از ايران نيز در کانون توجه مطبوعات بين المللی قرار دارد.

در مقاله ای با عنوان بحران گروگانگيری در ايران در وال استريت جورنال با اشاره به گذشت بيش از پانصد روز از حبس شين باوئر و جاش فتال، دو نفر از سه گردشگر آمريکايی که سال گذشته در مرز ايران و عراق بازداشت و به اتهام جاسوسی در ايران زندانی شده اند، آمده است گروگان گرفتن شهروندان آمريکايی و متهم کردن آنان به جاسوسی حربه شناخته شده حکومت جمهوری اسلامی در ۳۰ سال اخير بوده است، و اين بار محمود احمدی نژاد برای امتياز گرفتن از آمريکا به اين وسيله، متوسل شده است.

در مقاله ای نيز در ستون نظرات گاردين، حميد دباشی صدور حکم زندان و منع فعاليت سينمايی برای جعفر پناهی، کارگردان نام آور ايران را «پاداش رژيم اسلامی» به شخصيتی خوانده است که «افتخار جهانی برای سينمای ايران به ارمغان آورد.»

برنار هانری لوی فيلسوف فرانسوی در مقاله ای در ليبراسيون نوشته است رهبران ايران با صدور حکم زندان برای جعفر پناهی به جامعه هنری کشور اعلان جنگ داده اند و سينمای ايران را که يکی از برترين ها در جهان است غيرقانونی خوانده اند. اما صدور حکمی چنين سنگين برای پناهی به ظن آن که قصد ساختن فيلمی در مخالفت با رژيم حاکم را داشته است، حتی در دوران استالين هم اتفاق نيفتاده است. فيلسوف برجسته فرانسوی اين پرسش را مطرح می کند که پس از به زندان افتادن فيلمسازان و هنرمندان، نويسندگان و وبلاگ نويسان، و وکلای مبارز در ايران، قربانی بعدی رژيم جمهوری اسلامی چه کسی خواهد بود؟ هانری لوی از سازمان ملل متحد، نهادهای دموکراتيک، و کشورهای جهان خواسته است تا به شيوه های مختلف دولت تهران را برای اقدامات گسترده ناقض حقوق بشر، تنبيه کنند. وی می نويسد در رابطه با ايران، تنها دو گزينه پيش روی ماست: «يا بايد امروز در برابر حاکمان ايران محکم بايستيم؛ و يا فردا شاهد يک تراژدی باشيم.»

روزنامه فيگارو هم می گويد دولت جمهوری اسلامی قصد دارد در آينده نزديک و شايد در کمتر از سه ماه، ماهواره های شناسايی موسوم به فجر و رصد يک را به فضا، پرتاب کند.

پيشگويی های انجمن آی-چينگ برای سال جديد ميلادی

در تقويم چينی، سال ۲۰۱۱ سال گربه يا خرگوش نام گرفته است. در حالی که پلنگ (ببر) تيزچنگال ۲۰۱۰ جای خود را به خرگوش آرام می دهد، طالع بينان سالی را پيش بينی کرده اند که در آن از بحران های اقتصادی و بلايای طبيعی سال ۲۰۱۰ کمتر خبری خواهد بود.

سال ۲۰۱۰ را اعتراض مردم به سياست کمربندهای سفت يا رياضت اقتصادی در بسياری از کشورهای اروپا، رقم زد. در ماههای پايانی سال پلنگ، ناآرامی ها به اوج رسيد تا جايی که رهبران و شخصيت های اروپا نيز از خشونت های خيابانی در امان نماندند. کارشناسان، چشم انداز اقتصاد سال ۲۰۱۱ را بهتر از چند سال اخير می بينند و پيش بينی می کنند که شاهد رشد اقتصادی در مناطق مختلف جهان خواهيم بود.

اما ژوکون، پيشگوی انجمن پژوهش آی-چينگ، می گويد: «اقتصاد چين در سال ۲۰۱۱ مثل اژدهايی بود که در تله افتاده است.» مرکز آی-چينگ توصيه می کند که چين همپای کشورهای دوست در جامعه بين المللی حرکت کند و در ضمن، دنبال الگوی جديدی برای توسعه باشد. به گفته اين مرکز: «بعد از اين مرحله است که اژدهای اقتصاد چين می تواند از زمين بلند شود و به اوج آسمان پرواز کند.»

سال ۲۰۱۰ يکی از بدترين سال ها از نظر تعداد و شدت بلايای طبيعی بود. اما به اعتقاد اين پيشگوی چينی کره زمين در سال ۲۰۱۱ بسيار ثابت تر و آرام تر خواهد بود.

وی می گويد: «در سال خرگوش از زلزله، رانش زمين، ريزش معدن و سقوط هواپيما و بلايای زمينی و آسمانی و مرگ و مير هايی که طی سال ۲۰۱۰ به وقوع پيوست، خبری نخواهد بود. رويهم رفته وضع خيلی بهتر خواهد بود.»

اما به نظر می رسد در ميان رويدادهايی که برای سال خرگوش پيش بينی شده است، بهترين رويداد، جشن ازدواج پرنس ويليام با کيت ميدلتون است. البته قرار است اين ازدواج در خاندان سلطنتی بريتانيا، پيش از آن که پيشگويان چينی به رمل و اسطرلاب متوسل شوند، برای تابستان آينده گذاشته شده بود.

کريسمس به همراه شادی و غم در گوشه و کنار جهان برگزار شد

پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک های جهان، روز يکشنبه حملات روز کريسمس به چند کليسا در فيليپين و نيجريه را محکوم کرد.

پرزدينت باراک اوباما در روز کريسمس از نيروهای نظامی آمريکا در هاوايی، ديدن کرد. همچنين امسال ايالت کارولينای شمالی در آمريکا نخستين کريسمس سفيد خود را در سال های اخير و با بارش برف جشن گرفت.

در استراليا در حراج روز پس از کريسمس شمار زيادی از خريداران با ايستادن در صفهای طولانی در فروشگاه های شهر سيدنی به استقبال سال نو مسيحی رفته و جنب و جوش تازه ای به اين شهر بخشيدند.

پاپ بنديکت شانزدهم روز يکشنبه، ۲۶ دسامبر، حملات اخير به کليساها را در برخی از کشورهای جهان محکوم کرد. پاپ بنديکت که از پنجره محل سکونت خود با زائران و گردشگران در ميدان سن پيتر سخن ميگفت تأکيد کرد که حملات روز کريسمس در فيليپين و نيجريه و همچنين حمله انتحاری اخير در پاکستان وی را اندوهگين ساخته است. پاپ بنديکت گفت: «با تاسفی عميق از حمله به کليسای کاتوليک ها در فيليپين هنگامی که مراسم تجليل از کريسمس در آن اجرا ميشد و همچنين حملات ديگری به کليساهای مسيحيان در نيجريه خبردار شدم. در برخی نقاط ديگر جهان مانند پاکستان نيز دوباره خونريزی شده است.»

در شمال شرقی نيجريه دو کليسا در روز کريسمس هدف حمله قرار گرفت و طی اين حملات شش تن جان خود را از دست دادند. در رويدای ديگر و در اثر انفجار بمب در يک کليسای کاتوليک در جزيره جولو در فيليپين شش تن، زخمی شدند. در حمله انتحاری اخير در پاکستان نيز دست کم ۴۰ تن جان خود را از دست دادند.

اما در رويدادی ديگر باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا در سفری از پيش اعلام نشده از پايگاه تفنگداران نيروی دريايی آمريکا در هاوايی، ديدن کرد. پرزيدنت اوباما طی اين ديدار از نيروهای نظامی آمريکا به خاطر خدمات آنان و همچنين دور بودن از خانوادهای خود در ايام تعطيلات کريسمس، تقدير کرد.

ميشل اوباما، بانوی اول آمريکا، در اين سفر پرزدنت اوباما را همراهی ميکرد. آنها طی اين ديدار حدود يک ساعت از وقت خود را صرف دست دادن و گفتگو با نيروهای نظامی آمريکايی مستقر در هاوايی کردند. اين سومين سال پياپی است که پرزيدنت اوباما در ايام کريسمس از اين پايگاه ديدن ميکند. طی اين ديدار پرزدينت اوباما رسماً سخنرانی نکرد اما به گونه ای خودمانی با برخی از اعضای پايگاه گفتگو کرد. طی اين سفر ماليا و ساشا، دختران پرزيدنت اوباما، در خانه ای ويلايی در جزيده کايلوا، اقامت داشتند.

گفتنی است پرزيدنت اوباما و ميشل اوباما روز کريسمس را با جمع کوچکی از اعضای فاميل و دوستان نزديک خود، جشن گرفتند.

از سوی ديگر بارش سنگين و غير عادی برف در بخشهای جنوبی ايالات متحده به کريسمس امسال جلوه ای خاص بخشيد، و آمد و شد را نيز برای بسياری از مسافران دشوار کرد. روز شنبه بسياری از فرودگاه های آمريکا صدها پرواز را لغو کردند . در کارولينای شمالی از سال ۱۹۸۹ تا کنون در ايام کريسمس برف نباريده بود و اين نخستين کريسمس سفيد برای ساکنان اين ايالات دراين سالها محسوب ميشود.

کارل کاهورن، مامور آتش نشانی در بخش بانکوم کارولينای شمالی، ميگويد: « تعداد تصادفات زياد بود. طی روز در بيشتر نقاط شهر تصادف داشته ايم.» خدمات ملی آب و هوايی شهر اَشويل در کارولينای شمالی ميزان بارش برف در هر ساعت را ۲و نيم سانتی متر اعلام کرد و اعلام کرد که عبور از جاده های کوهستانی اين ايالت تنها با خودروهايی که به سامانه های چهار چرخ مُتحرک مجهزند امکان پذير خواهد بود.

 

در همين حال حراجهای بزرگ روز پس از کريسمس بسياری از خريداران را به فروشگاهای بزرگ می کشاند. امسال و در استراليا هوای خوب صدها نفر را برای يافتن کالاهای مرغوب اما حراج شده به فروشگاه ها کشاند. بسياری از آنها شب را پشت درهای فروشگاه های شهر سيدنی و ديگر نقاط کشور و در انتظار باز شدن فروشگاه ها سپری کردند. خريداری که در انتظار باز شدن فروشگاه می گويد: «سعی ميکنم همه اجناس فروشگاه را پيش از اينکه ديگران به آنها دست پيدا کنند بخرم.» قيمت برخی از لباسها و اجناس اين فروشگاه ها بيش از ۵۰ درصد کاهش يافته بود. يکی از فروشگاه های بزرگ شهر ساعت ۵ بامداد و با شمارش معکوس درهای خود را بروی مشتريان مشتاق خود بار کرد. اما در آمريکا هوای برفی کشور در فروش بعد از کريسمس تأثير ديگری داشت گرچه تاکنون فروشگاه ها سال خوبی را گزارش کرده اند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر