سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ژنرال مک کریستال: ایران به طالبان افغانستان آموزش می دهد

ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده ارشد آمریکایی در افغانستان از وجود شواهد روشنی خبر داد که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران برای جنگجویان طالبان سلاح تأمین می کنند و به آنان آموزش می دهند.

ژنرال مک کریستال روز یکشنبه به خبرنگاران در کابل گفت، از آنجا که ایران همسایه افغانستان است منافعی طبیعی را در این کشور دنبال می کند. او گفت بسیاری از منافع میان دو کشور سالم هستند اما تحرکات ایران در حمایت از طالبان «نامناسب» است.

نماینده ارشد غیرنظامی ناتو روز یکشنبه در کابل به خبرنگاران گفت از آنجا که نشست صلح یا «جرگه» در پیش است و تلاش های نظامی در داخل و اطراف قندهار جریان دارد، اکنون زمانی حیاتی برای افغانستان به شمار می رود.

او برگزاری نشست صلح را فرصتی برای افغانستان خواند که از حمایت کامل جامعه بین الملل برخوردار است و گفت این نشست به افغانستان کمک می کند تا روند صلح را به پیش ببرد.

ژنرال مک کریستال همچنین گفت اقدامات شورشی در افغانستان توسط ستیزه گران طالبان در داخل و خارج از این کشور، صورت می گیرد.

به گفته این فرمانده نظامی آمریکایی برخی نیروهای محلی طالبان دلایل ایدئولوژیک ندارند اما برخی دیگر دولت افغانستان را دولتی فاسد تلقی می کنند و با آن مبارزه می کنند. آقای مک کریستال گفت هردوی این موارد باید مورد نظر قرار گیرد.

روز شنبه شبه نظامیان طالبان بخشی دور افتاده در استان نورستان در شمال شرقی افغانستان را پس از دو روز درگیری سنگین با پلیس، تصرف کردند. ولایت نورستان با پاکستان همسایه است.

کادر پرواز بریتیش ایرویز برای دومین بار دست به اعتصاب زد

خلبانان و دیگر کارکنان کادر پرواز خطوط هوایی «بریتیش ایرویز» در راستای اختلاف با مدیریت این شرکت بر سر دستمزد و شرایط کار، یک اعتصاب پنج روزه دیگر را آغاز کردند.

اعتصاب کادر پرواز این شرکت بریتانیایی بامداد یکشنبه آغاز شد. آنان پیشتر در تاریخ ۲۴ مه دست از کار کشیده بودند و پس از پایان بی نتیجه مذاکرات در روز جمعه، اعتصاب را ادامه دادند.

بریتیش ایرویز می گوید طی این اعتصاب، ۷۰ درصد از پروازهای خود را از فرودگاه هیترو لندن انجام خواهد داد. خدمات فرودگاه های گتویک و لندن در این اعتصاب تحت تأثیر قرار نگرفته است.

اتحادیه «یونایتد» که نمایندگی صنفی ۹۰ درصد از کارکنان ۱۲ هزار نفری کادر پرواز بریتیش ایرویز را برعهده دارد، قصد دارد در صورت عدم تحقق مطالباتش، بار دیگر در تاریخ ۵ ژوئن، دست به اعتصاب بزند.

بریتیش ایرویز طی اعتصاب ماه مارس، حدود ۶۰ درصد از پروازهایش را از فرودگاه هیترو انجام داد. این شرکت بعدا اعلام کرد که بریتیش ایرویز از این اعتصاب ۶۵ میلیون دلار خسارت دیده است.

این شرکت خسارت سال ۲۰۰۹ خود را ۶۰۰ میلیون دلار اعلام کرده است.

کشتی های حامل کمک های انسانی به سفر خود به سوی نوار غزه ادامه می دهند

علی رغم هشدار نیروی دریایی اسرائیل، فعالان طرفدار فلسطینی ها مأموریت دریایی برای رساندن 10هزار تن کمک های انسانی به نوار غزه را ادامه می دهند.

گرتا برلین، یکی از سازماندهندگان این محموله می گوید کشتی ها روز یکشنبه سواحل قبرس را ترک کردند.

روشن نیست چه زمانی گروه کشتی های حامل کمک های انسانی، سفر ۴۰۰ کیلومتری خود که به دلایل فنی متوقف شده است را به پایان می رسانند.

اسرائیل چندین کشتی جنگی را به نزدیکی سواحل خود فرستاده است و همزمان معاون وزیر خارجه این کشور گفته است ارتش اسرائیل به کشتی های حامل کمک های انساندوستانه اجازه نخواهد داد که به قلمرو فلسطینی ها برسند. این مقام وزارت خارجه اسرائیل کاروان کشتی های حامل کمک های انساندوستانه برای فلسطینی ها را تحریک آمیز توصیف کرد.

بیش از ۶۰۰ فعال امور انسانی سوار بر این کشتی ها هستند. اسرائیل و مصر محاصره و ممانعت از دسترسی به مناطق فلسطینی را در سال ۲۰۰۷ آغاز کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که گروه حماس کنترل نوار غزه را به دست گرفت.

اسماعیل هنیه رهبر حماس با استقبال از کاروان کشتی های حامل امدادگران و کمک های انسانی، این مأموریت را پیروزی برای فلسطینی ها خواند.

عملیات جستجو در محل تصادف قطار در هند پایان یافت

به دنبال خارج کردن اجساد ۱۴۶ تن از محل تصادف قطار در شرق هند، عملیات جستجو در این منطقه پایان می یابد.

مقامات راه آهن هند می گویند خدمات حمل و نقل ریلی در استان بنگال غربی روز یکشنبه از سرگرفته شد. کارگران، بخش هایی از خط آهن را که گفته می شود توسط شورشیان مائوئیست برداشته شدند بازسازی کرده اند.

در سانحه خروج قطار اکسپرس از ریل که روز جمعه از شهر شمالی کلکته به مومبای می رفت و تصادف آن با یک قطار باری، صدها تن نیز مجروح شده اند. این منطقه یکی از مراکز استقرار شورشیان مائوئیست به شمار می رود که می گویند برای حقوق فقرا مبارزه می کنند.

سانحه قطار زمانی رخ داد که شورشیان خواستار تظاهراتی پنج روزه در پنج استان شرقی و مرکزی هند شدند.

دولت هند مائوئیست ها را جدی ترین تهدید علیه امنیت داخلی هند می داند.

شکست تازه ترین تلاش های بریتیش پترولیوم برای مهار نفت در خلیج مکزیک

شرکت انرژی «بریتیش پترولیوم» از شکست تازه ترین تلاش هایش برای مهار فوران نفت به خلیج مکزیک خبر داد.

یکی از مدیران ارشد بریتیش پترولیوم شامگاه شنبه گفت تلاش های این شرکت برای مهار جریان نفت از طریق پوشاندن حفره خروجی با گل و لای سنگین، شکست خورد.

او گفت تاکتیک بعدی بریتیش پترولیوم تلاش برای نصب سرپوش روی لوله حفاری در نزدیکی سطح دریا است. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این اقدام بخش عمده فوران نفت را مهار کند اما در عین حال هشدار داد که این کار چهار روز طول می کشند.

روزانه ۱۲۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰ بشکه نفت از چاه نفت واقع در خلیج مکزیک که پنج هفته پیش دچار سانحه شد خارج می شود. این بزرگترین فاجعه نشت نفت در تاریخ آمریکا به شمار می رود.

به دنبال اعلام خبر ناکامی بریتیش پترولیم در مهار نفت، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با صدور بیانیه گفت دولت آمریکا با استفاده از تمامی امکانات در مهار نفت کوشش خواهد کرد.

آقای اوباما روز جمعه به سواحل پوشیده از نفت لوییزیانا رفت. او در آنجا ضمن آن که بریتیش پترولیوم را مسئول این ضایعه دانست، مسئولیت کامل توقف نشت نفت را برعهده گرفت.

آقای اوباما وعده داد نیروی انسانی برای مقابله با نشست نفت را سه برابر کند. او همچنین وعده داد ساکنان خلیج مکزیک را در این میان تنها نگذارد.

بریتیش پترولیوم به حفر دو چاه کمکی ادامه می دهد که گفته می شود بهترین راه حل برای مشکل است. اما این عملیات دست کم به دو ماه زمان نیاز دارد.

شرکت بریتیش پترولیوم می گوید تاکنون برای مهار نفت و پاکسازی خلیج مکزیک ۹۴۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

این بحران درتاریخ ۲۰ آوریل و با انفجار یک دکل نفت در خلیج مکزیک آغاز شد که طی آن ۱۱ کارگر کشته شدند و چاه نفت زیر دریا ترکید.

دولت آمریکا تخمین می زند که ۷۰ تا ۱۵۰ میلیون لیتر نفت از زمان انفجار تاکنون فوران کرده است.

این رویداد حیات آبی محیط و سواحل خلیج مکزیک را به شدت به خطر انداخته است.

چین خواستار پرهیز از درگیری در شبه جزیره کره شد

ون جیابائو، نخست وزیر چین از لزوم «اضطراری» برای پرهیز از درگیری میان کره جنوبی و شمالی خبر داد.

آقای ون این سخنان را پس از نشستی دو روزه با لی میونگ بک، رئیس جمهوری کره جنوبی و یوکیو هاتویاما نخست وزیر ژاپن، روز یکشنبه ایراد کرد. او در این سخنان درباره آمادگی چین به همصدایی در مقصر دانستن کره شمالی به آغاز درگیری، اشاره ای نکرد.

چین تنها متحد عمده کره شمالی به شمار می رود. کره شمالی با عصبانیت هرگونه دخالت در غرق کشتی متعلق به کره جنوبی را رد کرده است.

مذاکرات رهبران کره جنوبی، چین و ژاپن روز شنبه و با یک دقیقه سکوت به احترام ۴۶ سرباز دریایی کره جنوبی آغاز شد. این افراد بر اثر شلیک اژدر کره شمالی به ناو «چئونان» کشته شدند.

پیش از جلسه روز شنبه، رئیس جمهوری کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن درباره مجازات کره شمالی به علت غرق کردن چئونان توافق کردند.

کره جنوبی و ژاپن هر دو از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهند تا کره شمالی را به خاطر چنین حمله ای، مجازات کند. چین عضو دائم شورای امنیت است و می تواند هرگونه تحریم را وتو کند.

پیشتر در روز یکشنبه آقای ون برای شرکت در مذاکرات با رهبران کره جنوبی و ژاپن به سئول رفته بود. نخست وزیر چین ضمن ابراز تأسف درباره مرگ سربازان کره جنوبی گفت پکن هرگونه حمله علیه آرامش و ثبات شبه جزیره کره را محکوم می کند.

طبق نتایج تحقیقات بین المللی یک زیردریایی کره شمالی اژدری را به سوی ناور چئونان شلیک کرد که موجب غرق شدن آن شد. آقای ون گفت پکن با مرور تحقیقات موضعی «بی طرفانه و عادلان» اتخاذ خواهد کرد.

در مذاکرات سه جانبه روز شنبه آقایان لی، هاتویاما و ون خواستار تسریع مذاکرات مربوط به اقتصاد آزاد با هدف تشکیل بلوکی اقتصادی متشکل از سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی شدند.

آنان همچنین وعده دادند همکاری در مبارزه با تغییرات آب و هوایی و ارتقاء کیفیت مواد غذایی را افزایش دهند.

مالکی می گوید او باید رهبر دولت آینده عراق باشد

نخست وزیر عراق می گوید حزب او در گزینش خود که چه کسی باید دولت آینده را رهبری کند، مصالحه نخواهد کرد.

نوری المالکی روز شنبه گفت ائتلاف حکومت قانون تاکید دارد که او چنین فردی باشد، و حزب در مذاکره برای تشکیل دولت جدید با رئیس دیگری موافقت نخواهد کرد.

انتخابات پارلمانی نزدیک به سه ماه پیش برگزار شد، اما هیج گروه سیاسی کرسی های کافی برای احراز اکثریت کسب نکرد.

ائتلاف مالکی ۸۹ کرسی بدست آورد، در حالی که جناح ایاد علاوی نخست وزیر سابق ۹۰ کرسی تصاحب کرد.

برای کسب اکثریت به ۱۶۹ کرسی نیاز است، بنابراین، گروه مالکی به سومین گروه، میثاق ملی عراق ، که مقتدی صدر روحانی شیعه مخالف آمریکا را در بر می گیرد، نزدیک شده است. طرفداران صدر در گروه با مالکی مخالف هستند زیرا نیروهای دولت او شبه نظامیان آنها را در سال 2008سرکوب کردند.

روز پنحشنبه اتحادیه عرب به سیاستمداران عراقی هشدار داد که لازم است هرچه زودتر دولت جدید را تشکیل دهند.

کوشش برای متوقف ساختن نشت از چاه نفت ادامه دارد

شرکت بریتیش پترولیوم به عملیات خود برای بستن یک چاه نفت زیر آبی ادامه می دهد، با این حال روشن نیست که آیا کوشش های جاری موثر است یا نه.

بی پی از روشی شامل پمپاژ گل و لای سنگین بداخل چاه برای متوقف ساختن نشت نفت، و سپس استفاده از سیمان بمنظور بستن آن استفاده می کند.

مقامات شرکت گزارش داده اند پیشرفتی صورت گرفته است، اما می گویند حد اقل تا روز یکشنبه از موفقیت آمیز بودن این روش اطمینا نخواهند یافت. برخی از کارشناسان براساس تصویرهای ویدیوئی از عملیات زیر آبی گفتند بنظر نمی رسد کار بخوبی پیش می رود.

از ماه گذشته روزانه بین ۱۲ تا ۱۹ هزار بشکه نفت از چاه بیرون می ریزد و وخیم ترین نشت نفت در تاریخ آمریکا را موجب شده است.

پرزیدنت اوباما می گوید مسئولیت کامل متوقف ساختن آنرا بر عهده می گیرد، در حالی که بی پی را مسئول هرینه های آن می داند.

بحران زمانی آغاز شد که انفجاری در یک سکوی نفتی در خلیج مکزیک در ۲۰ آویل روی داد، ۱۱ کارگر را کشت و چاه زیر آبی را منفجر کرد.

دولت آمریکا تخمین می زند که از آن هنگام بین ۷۰ تا ۱۵۰ میلیون لیتر نفت وارد خیلج و آبهای اطارف آن شده ست.

جنگجویان طالبان ناحیه ای در شرق افغانستان را تصرف می کنند

مقامات افغانستان می گوید شبه نظامیان طالبان در پی روزها نبرد سنگین با پلیس، بر یک ناحیه دور افتاده در شرق کشور مسلط شده اند.

مقامات می گویند شورشیان روز ایالت نورستان را، پس از مجبور ساختن پلیس به عقب نشینی از مجتمع اداری ناحیه، شنبه کنترل ناحیه «برگ متال» در ایالت نورستان را بدست گرفتند.

در رویدادی جداگانه در روز شنبه، ارتش آمریکا تایید کرد هدایت کنندگان یک هواپیمای بدون سرنشین که از راه دورکنترل می شد، مسئول مرگ ۲۳ غیر نظامی در افغانستان در اوائل سال جاری بودند.

سربازان آمریکایی پس از اشتباه گرفتن خوردوهای غیر نظامیان با کاروان شورشیان طالبان در ایالت اوروزگان، آنها را با موشک و راکت زیر آتش گرفتند.

گزارش تحقیقات نظامی در باره حادثه ۲۱ فوریه، می گوید خدمه مسئول هدایت هواپیمای بدون سرنشین ، گزارشی «نادرست» ارائه داند و اطلاعاتی را که نشان می داد سرنشینان خود روها غیر نظامی هستند نادیده گرفتند یا بی اهمیت دانستند.

گزارش که روز شنبه منتشر شد، پست های فرماندهی را فاقد کارآیی لازم توصیف می کند، و می گوید آنها نتوانستند شواهد و تحلیل هایی که خودروها تهدید خصمانه ای نبودند، به فرمانده نیروی زمینی ارائه دهند.

ژنرال استنلی مک کریستال فرمانده ارشد امریکا در افغانستان، مرگ غیر عمد غیر نظامیان را «دردآور» نامید و گفت چنین حوادثی فقط اعتماد مردم افغانستان به ماموریت جاری برهبری امریکا را کاهش می دهد. او گفت آمریکا آنچه را در توان دارد برای بازیابی اعتماد افغان ها انجام خواهد داد.

یک اطلاعیه نظامی حاکی است که ژنرال مک کریستال در چی بررسی گزارشس تحقیقاتی، چهار افسر ارشد و دو افسر دونپایه رسما توبیخ کرد.

در رویدادی دیگر، وزارت کشور افغانستان گفت یک بمب انداز انتحاری روز شنبه خود را در کابل، در نزدیکی یک سوپر مارکت منفجر مکرر، اما تلفات دیگری ببار نیاورد.

فروشگاه در نزدیک جاده اصلی که کاروان های ناتو در آمد و شد به پایتخت از آن استفاده می کنند، قرار دارد.

طالبان مسئول حمله به دو مسجد در پاکستان شناخته شدند

پلیس در پاکستان مهاجمان طالبان را مسئول حمله خونین روز جمعه به دو مسجد در لاهور اعلام کرده است.

مقامات پلیس روز شنبه گفتند مهاجمان جنگجویان طالبان پاکستانی بودند که در منطقه عشیره ای وزیرستان جنوبی تعلیم دیده بودند.

مردان مسلح به نارنجک و جلیقه های انتحاری دقایقی پس از آغاز نماز جمعه به مساجد متعلق به فرقه مذهبی احمدی حمله کردند و دست کم ۹۳ تن را کشتند.

پلیس دو مهاجم را دستگیر کرد، در حالی که دست کم دو نفر دیگر در صحنه کشته شدند.

طالبان پاکستانی همچنین به توطئه نافرجام انفجار و کارگذاشتن بمب درون اتومبیلی در اوائل ماه مه در نیویورک ارتباط داده شده است.

در این میان روزنامه واشنگتن پست گزارشی منتشر کرده است که در آن گفته می شود ارتش آمریکا امکان حمله ای یک جانبه در پاکستان را، در صورتی که حمله موفقیت آمیزی به آمریکا در آن کشور ردیابی شود، بررسی می کند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر