سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

هیلاری کلینتون صربستان و کوزوو را به گفت و گو تشویق می کند

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، می گوید ایالات متحده تلاش خواهد کرد صربستان و کوزوو بر سر مساله استقلال کوزوو آشتی کنند.

خانم کلینتون روز چهارشنبه در پریستینا، پایتخت کوزوو، اظهار داشت گفت و شنود بین دو کشور باید آغاز شود و هرچه سریعتر به انجام برسد.

۷۰ کشور، کوزوو را که در سال ۲۰۰۶ به طور یک جانبه استقلال خود را از صربستان اعلام کرد، به رسمیت می شناسند. صربستان هنوز کوزوو را به رسمیت نمی شناسند.

هیلاری کلینتون گفت استقلال کوزوو دیگر یک مقوله قابل مذاکره نیست، و واشنگتن در مورد شناسائی جدیدترین کشور جهان، با کشورهای دیگر تماس گرفته است.

خانم کلینتون در آخرین مرحله سفر به بالکان، که تا حدودی با هدف کاهش تنش بین صربستان و کوزوو انجام می گیرد، به پریستینا رفته است.

هیلاری کلینتون بامداد چهارشنبه وارد آنجا شد و با استقبال آلبانیایی هایی که در مسیر عبور او، از جمله بولوار بیل کلینتون، صف کشیده بودند، روبرو شد.

تقدیر رییس جمهوری ایران از «ایستادگی» لبنان در برابر اسراییل

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، لبنان را به دلیل آنچه آن را «ایستادگی» در برابر اسراییل می نامد، ستود.

آقای احمدی نژاد که روز چهارشنبه در میان استقبال مشتاقانه هزاران لبنانی وارد بیروت شد، در جریان یک کنفرانس خبری با میشل سلیمان، رییس جمهوری لبنان، همچنین خواست به «اشغال» سرزمین های لبنان و فلسطینی به وسیله اسراییل پایان داده شود.

او پیشتر در فرودگاه بیروت به نبیه بری، رییس پارلمان لبنان که به استقبالش رفته بود، گفت دشمنان ایران وقتی می بینند دو ملت در کنار هم ایستاده اند، «وحشت می کنند.»

محمود احمدی نژاد که برای نخستین بار به عنوان رییس جمهوری ایران به لبنان رفته است، قرار است با رهبران کشور ملاقات کند و حمایت خود را از حزب الله نشان دهد.

در کنفرانس خبری، میشل سلیمان خواهان تقویت مناسبات بین دو کشور شد. ایران اعانه دهنده عمده ای به لبنان است، و انتظار می رود ۴۵۰ مییلون دلار در بخش های انرژی و آب لبنان سرمایه گذاری کند.

بر خی از اعضای اکثریت پارلمانی لبنان، که از غرب طرفداری می کنند، از محمود احمدی نژاد به دلیل حمایت از حزب الله انتقاد کرده اند، و او را متهم می سازند که لبنان را به عنوان «یک پایگاه ایران در مدیترانه» تصویر می کند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، می گوید او هر کوششی را برای بی ثبات کردن لبنان رد می کند. خانم کلینتون روز چهارشنبه همچنین گفت آمریکا امیدوار است هیچ بازدید کننده ای از لبنان به کاری که بر تنش ها بیافزاید دست نزند.

یک بخش برجسته دیگر دیدار رییس جمهوری ایران، بازدید در جنوب لبنان در روز پنجشنبه خواهد بود. او از روستاهایی که در جریان جنگ حزب الله با اسراییل در سال ۲۰۰۶ آسیب دیدند دیدن خواهد کرد. همچنین انتظار می رود آقای احمدی نژاد به یک ناحیه مرزی برود، که طرفداران حزب الله از آنجا به طرف اسراییل سنگ می اندازند.

دولت اوباما ایران را از پرتاب سنگ در منطقه برحذر داشته است. واشنگتن، ایران را به تضعیف دولت وحدت ملی لبنان متهم می کند، اما می گوید به حق بیروت برای توسعه مناسبات با تهران احترام می گذارد.

تقویت مناسبات عراق و سوریه

نوری المالکی، نخست وزیر عراق، با این منظور که مناسبات دوجانبه را تقویت کند و به تلاش برای کاهش تنش بین دو کشور ادامه دهد، به سوریه رفته است.

خبرگزاری دولتی سوریه - سانا - می گوید در پی دیدار مالکی و همتای سوری او، «محمد ناجی العُطری» در روز چهارشنبه، نمایندگان دو کشور یک قرارداد همکاری استراتژیک در بخش انرژی امضا کردند. خبرگزاری همچنین می گوید نخست وزیران درباره فعال ساختن توافقنامه های مربوط به ترابری زمینی و سیستم های عبور مرزی بحث کردند.

دیدار مالکی و آقای عُطری یک ماه پس از آن صورت می گیرد که عراق و سوریه موافقت کردند مناسبات کامل دیپلماتیک بین دو کشور از سرگرفته شود. عراق سفیر خود از سوریه را در ماه اوت سال گذشته فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که نوری المالکی، دمشق را متهم ساخت به دو نفر که به گفته او، در بمب گذاری های بغداد دست داشتند پناه داده است. در انفجارها ۱۱ تن کشته شدند. سوریه در عملی متقابل، سفیر خود را از عراق خارج ساخت.

از آن هنگام، دو همسایه عرب، علائمی از افزایش همکاری نشان داده اند. ماه پیش، آنها با کشیدن دو خط لوله نفت برای صدور نفت خام، که عراق را به بنادر دریای مدیترانه وصل می کند، موافقت کردند.

ناکامی کانادا برای دستیابی به کرسی شورای امنیت سازمان ملل

   
   

با وجود رایزنی های طولانی دولتمردان اتاوا برای جلب حمایت کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، کانادا پس از گذشت بیش از پنجاه سال برای اولین بار از دستیابی به کرسی این سازمان ناکام ماند.

در جلسه رای گیری روز سه شنبه (١٢ اکتبر) شورای امنیت سازمان ملل متحد، آلمان و پرتغال و کانادا سه نامزد عضویت در این شورا بودند. آلمان در رای گیری با کسب ١٢٨ رای و پرتغال با ١٢٢ رای به دو کرسی این شورا دست یافتند و کانادا با کسب ١١٤ رای در اشغال یکی از این دو کرسی محروم ماند.

در شرایطی که کانادا یکی از پیشگامان ایده تشکیل شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و طی حدود شصت سال گذشته و از سال های ١٩٤٠ تاکنون، بر کرسی این شورا تکیه زده بوده است، شکست دولت محافظه کار این کشور برای عضویت در شورای امنیت با شگفتی و انتقادهای بسیاری همراه بوده است.

با وجودی که دولتمردان محافظه کار کانادا موضع گیری احزاب مخالف و لیبرال کشور را مسئول این شکست می دانند، اما کارشناسان براین باورند سیاست خارجی دولت فدرال علت اصلی ناکامی کانادا برای دستیابی به کرسی شورای امنیت سازمان ملل بوده و اختلاف های سیاسی داخل کشور تاثیری در این امر نداشته است.

پال هاینبکر، سفیر پیشین کانادا در سازمان ملل و یکی از منتقدان جدی سیاست خارجی دولت محافظه کار به «سی بی سی» تلویزیون دولتی کانادا گفته است بسیاری از تصمیم های کانادا از جمله کاهش ارسال کمک های امدادی به آفریقا، حمایت از اسرائیل و موضع کشور در قبال محافظت از صلح و انفعال در برابر تغییرات جوی عوامل مهمی هستند که دیدگاه جامعه بین الملل را نسبت به کانادا تغییر داده است.

آقای هاینبکر ناکامی روز سه شنبه کانادا برای کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل متحد را یک شکست دردناک، ناامیدی عمیق و شوک بزرگ خوانده است.

وزیر امور خارجه سودان: دولت استقلال جنوب را قبول می کند

وزیر امور خارجه سودان می گوید اگر در همه پرسی ژانویه، جنوب به جدایی از شمال رای بدهد، دولت خارطوم، اعتراضی نخواهد کرد.

علی کارتی، روز چهارشنبه گفت اگر اکثریت مردم جنوب بخواهند جدا شوند، دولت مخالفتی نخواهد داشت. اما گفت در صورت جدائی، دولت ناچار خواهد بود به تعدادی از مسائل، از جمله سرنوشت سودانی های جنوب که در شمال زندگی می کنند، و چگونگی تقسیم منابع و بدهی های کشور بپردازد.

همه پرسی، که قراراست روز ۹ ژانویه برگزار شود، بخشی از قرارداد صلح سال ۲۰۰۵ است که به جنگ داخلی شمال و جنوب پایان داد.

مقامات سودان درباره تمایل به قبول استقلال جنوب، پیام های متفاوتی فرستاده اند.

عمر البشیر، رییس جمهوری، روز سه شنبه گفت دولت او معامله صلح را یک توافق وحدت تلقی می کند، نه جدایی.

پیشتر، او گفت پیش از برگزاری همه پرسی، شمال و جنوب باید مسائلی از جمله بدهی ها، آب، تقسیم ثروت، مرزها، و شهروندی را حل کنند. آقای بشیر نسبت به امکان بازگشت جنگ داخلی در صورتی که اختلافات برطرف نشود، هشدار داد.

قرار است ساکنان منطقه نفتخیز «آبیه»، در مورد پیوستن به شمال یا جنوب در صورتی که جنوب رای به استقلال بدهد، در همه پرسی جداگانه ای در ۹ ژانویه شرکت کنند.

تجارت ميان ايران و امارات متحده عربی نزديک به متوقف شدن است

نشنال، روزنامه انگايسی زبان امارات متحده عربی زير عنوان "مديران تجاری ايران بانک های امارات متحده عربی را سرزنش می کنند" می نويسد رئيس شورای بازرگانی ايران می گويد تجارت ميان امارات متحده عربی و ايران نزديک به متوقف شدن است زيرا بانک های محلی با فرار رفتن از تحريم های مصوب سازمان ملل متحد ازانجام تقربيا تمامی نقل و انتقال های مالی مرتبط با جمهوری اسلامی اجتناب می کنند. به گفته هادی موتمنی ، رئيس اين تشکيلات مستقر در دوبی، بانک های امارات متحده عربی ضمن امتناع از بازکردن اعتبارات اسنادی برای بازرگانان ايرانی ، اجازه نقل و انتقال های پولی با ايران و بالعکس را نمی دهند.
چهارمين، و جديد ترين دورتحريم هائی که سازمان ملل متحد در ماه ژوئيه وضع کرد، خريد های نظامی و فعاليت های تجاری مرتبط با سپاه پاسداران در ايران را هدف می گيرد. ماه گذشته بانک مرکزی امارات متحده عربی دستورمسدود ساختن ۴۰ حساب منعکس در فهرست سياه سازمان ملل متحد را صادر کرد، اما آقای موتمنی می گويد بانک های محلی به گونه ای فزاينده ديگر فعاليت های تجاری با ايران را نيز محدود می کنند.
چند بازرگان می گويند تاثير تحريم ها نخست در ماه ژوئيه و همزمان با تصويب آنها حس می شد، اما از دو هفته پيش که امارات متحده عربی عمليات پولی بانک های ايرانی در دوبی، از جمله بانک ملت و بانک صادرات را بشدت محدود ساخت، اين تاثير جدی تر شده است.
آقای موتمنی معتقد است بانک ها طبق دستور بانک مرکزی امارات متحده عربی عمل می کنند.
بانک مرکزی به درخواست های اظهار نظر در اين باره پاسخی نداده است.
شورای بازرگانی ايران پيشتر تخمين زده است ارزش تجارت ميان دو کشور امسال به ۶ ميليارد دلار تنزل می کند که نصف سال ۲۰۰۸ است.

مرضیه، خواننده ایرانی، درگذشت

مرضیه، خواننده معروف ایرانی، روز چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۹ در ۸۵ سالگی در پاریس درگذشت.

مرضیه که نام اصلی اش اشرف السادات مرتضایی بود، در بیمارستانی در پاریس در اثر ابتلا به سرطان درگذشت. او از ابتدای دهه ۱۳۷۰ ایران را ترک کرد و به فرانسه رفت در از همان سال های اولیه مهاجرت به جمع هواداران سازمان مجاهدین خلق پیوست و عضو شورای ملی مقاومت ایران شد.

بانو مرضیه در طول فعالیت هنری خود پیش از انقلاب اسلامی 1357، با خواننده های معروفی از جمله غلامحسین بنان و ویگن همکاری کرد و در چندین تئاتر و اپرا نقش آفرید.

مرضیه در سال ۱۳۰۴ در خانواده ای هنردوست در تهران متولد شد و به تشویق مادرش به تمرین آواز پرداخت.

هنگامه امینی دختر مرضیه چند ماه پیش در پاریس از دنیا رفت و پسر او در آمریکا زندگی می کند.

سالمندان قبیله ای مخالف با طالبان در شمال غرب پاکستان کشته شدند

ستیزه گران سه سالمند عشایری ضد طالبان را در شمال غربی پاکستان کشته اند.

مقامات امنیتی می گویند اعضای یک گروه صلح مخالف ستیزه گران شامگاه سه شنبه در یک پست بازرسی در ناحیه قبیله ای «موهند» از شورشیان مظنون خواستند متوقف شوند. مهاجمان به جای آن، به سوی ریش سفیدان آتش گشودند و آنها را کشتند.

زمانی که حمله صورت گرفت، مقتولین در یک گشت عادی در منطقه به سر می بردند.

ارتش پاکستان، طالبان و دیگر گروه های شورشی را در منطقه قبیله ای شمال غربی کشور هدف گرفته است.

کشته شدن ۱۸ عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

رسانه های ایران می گویند در انفجاری در یک پایگاه نظامی ۱۸ عضو سپاه پاسداران انقلاب کشته شدند.

انفجار روز سه شنبه، که در آن ۱۴ ففر نیز زخمی شدند، در پایگاه امام علی در نزدیکی شهر خرم آباد روی داد. مقامات می گویند عامل انفجار حریقی بود که به سرعت به یک انبار مهمات سرایت کرد. روشن نیست که آتش سوزی چگونه آغاز شد.

ماه پیش، در انفجاری در جریان یک رژه نظامی در شهر مهاباد ۱۲ تن کشته شدند. مقامات، جدائی خواهان کرد را که در منطقه فعال هستند مسئول دانستند.

معدنچیان شیلی از اعماق زمین بیرون آورده می شوند

ناجیان در شیلی، ۳۳ معدنچی را که بیش از دو ماه درعمق بیش از نیم کیلومتری زمین به دام افتاده اند، یک به یک آزاد می کنند.

تا بامداد چهارشنبه ۱۷ نفر در عملیات نجات بی سابقه و پیچیده در شمال شیلی آزاد شده بودند.

معدنچیان در میان ابراز احساسات و هلهله ناجیان، مقامات و اعضای خانواده ها از کپسول خارج می شدند. برخی پیش از آن که برای معاینات پزشکی فوری برده شوند، به آرامی زانو زدند و خدا را شکر کردند.

آنها به مدت ۶۹ روز زیر زمین بودند.

نخستین نفر، معدنچی ۳۱ ساله ای بود که دقایقی پس از نیمه شب به وقت محلی، در یک کپسول نجات فلزی، بیرون آورده شد. او که برای حفاظت از چشمانش از نور، پس از ۱۰ هفته زندگی در معدن تاریک، عینک زده بود، پیش از آن که با استقبال رییس جمهوری شیلی روبرو شود، نخست همسر و پسرش را در آغوش گرفت.

رییس جمهوری  روز چهارشنبه ، در کنار رییس جمهور بولیوی، نجات معدنچیان را ستود و گفت کشور از یک شب جادوئی گذشته است. یکی از معدنچیان اهل بولیوی است. 

وزیر بهداشت شیلی گفت کسانی که تاکنون نجات داده شده اند سالم هستند.

استوانه فرار حدود ۶۲۲ متر عمق دارد، و بیرون آوردن هر نفر حدود یک ساعت وقت می گیرد. انتظار می رود تکمیل روند نجات، نزدیک به دو روز طول بکشد.

در جریان کار، دست کم چهار ناجی برای کمک به داخل معدن فرستاده خواهند شد.

بیش از یک هزار خبرنگار در محل معدن در صحرای شیلی جمع شده اند و تلویزیون شیلی عملیات نجات را به طور زنده پخش می کند.

در جریان کار دست کم  چهار امدادگر برای کمک  به داخل معدن فرستاده خواهند شد.

بیش از یک هزار  خبرنگار در محل معدن در صحرای  شیلی جمع شده اند  و تلویزیون سیلی  عملیات نجات را به طور زنده پخش می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  در پیامی  به مقامات شیلی، موفقیت آنها را در نجات معدنچیان تبریک گفت و آن را  «نمایش عالی امید و مهارت» نامید.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر