سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

از سرگیری عملیات مهار و پاکسازی نفت در خلیج مکزیک پس از طوفان

با فروکش طوفان دریا در خلیج مکزیک آرام گرفته است و بدین ترتیب کشتی ها و کارگران مجدداً به محل انتشار نفت در حوزه چاه نفت «بی – پی» بازگشته اند تا تلاش خود را برای مهار دائمی چاه نفت زیر آب از سر گیرند.

هفته گذشته با برخاستن یک طوفان استوایی در منطقه خلیج مکزیک مقامهای شرکت نفت «بی – پی» دستور تخلیه منطقه عملیات را صادر کردند. در سال جاری این دومین طوفان دریایی بود که در خلیج مکزیک روی داد. کارکنان قرار است تلاش عمده ای را برای تکمیل عملیات قبل از فرا رسیدن طوفانی دیگر آغاز کنند.

رییس هیات آمریکایی عملیات و نظارت بر فوران نفت پس از توضیح چگونگی عملیات نهاای مهار نفت گفت با آغاز مراحل نهایی انتظار نمیرود که قبل از نیمه اوت، ماه آینده میلادی مهار کامل چاه نفت به پایان برسد.

گزارشهای خبری دریافت شده در روز یکشنبه از لندن حاکی است که تونی هیوارد، مدیر عامل شرکت«بی – پی» استعفا خواد کرد. وی به سبب چگونگی عملکرد خود برای استعفا کردن تحت فشار قرار داشت.

قرار است روز دوشنبه هیات مدیره شرکت «بی – پی» در پایتخت بریتانیا تشکیل جلسه دهد تا در باره شرایط استعفای هیوارد تصمیم خود را اعلام دارد.

ملاقات وزیران خارجه جمهوری اسلامی، ترکیه و برزیل در استانبول

وزیر خارجه برزیل از آمادگی ایران برای مذاکره با اتحادیه اروپا بر سر برنامه اتمی اش پس از پایان ماه رمضان خبر داد.

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و برزیل برای مذاکره درباره پیشنهاد تبادل سوخت اتمی روز یکشنبه در استانبول ملاقات کردند.

وزیرخارجه ترکیه می گوید ایران روز دوشنبه با ارسال نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار از سرگیری مذاکرات «فنی» درباره تبادل سوخت خواهد شد.

احمد داوداوغلو وزیر خارجه ترکیه و سلسو آموریم، همتای برزیلی او روز یکشنبه گفتند از راه حل دیپلماتیک با کشورهای غربی درمورد بن بست هسته ای ایران حمایت می کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه چهارم تحریمی علیه ایران را در ماه ژوئن، پس از سرباز زدن ایران از پذیرفتن طرح تعویض اورانیوم کمتر غنی شده با اورانیم غلیظ، صادر کرد. طرح تبادل اورانیوم ذخیره اورانیوم ایران را کاهش می دهد و توانایی تهران در تولید سلاح اتمی را به تأخیر می اندازد.

تهران می گوید خواستار طرحی است که درباره آن با ترکیه و برزیل مذاکره کرده است و شامل توقف غنی سازی اورانیوم در ایران نمی شود.

تهران می گوید برنامه اتمی اش صلح آمیز است اما کشورهای غربی به فعالیت های اتمی ایران مشکوک هستند و می گویند تهران سعی در تولید مخفیانه سلاح اتمی دارد.

آمریکا و کره جنوبی مانور دریایی مهمی را آغاز کردند

ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی روز یکشنبه یک رزمایش مهم دریایی را آغاز کردند که کره شمالی ضمن تهدیدی گفته است میتواند با پشتوانه «بازداری هسته ای » به یک «جنگ مقدس» منجر شود.

این مانور دریایی که «روحیه شکست ناپذیر» خوانده میشود تا روز چهارشنبه آینده در دریای ژاپن ادامه خواهد داشت و در این تمرین ۸ هزار سرباز آمریکایی و کره جنوبی شرکت دارند.

بیست ناو جنگی و از جمله ناو هواپیما بر و اتمی «جرج واشنگتن» با ۵ هزار دریا نورد و خلبان نیز در این مانور دریایی حضور دارند. تعدادی جت فانتوم راپتور ۲۲ نیز در مجموع ۲۰۰ هواپیما یی که در این رزمایش شرکت دارند دیده میشود. این نوع هواپیماهای جنگنده گریز از دید از پیشرفته ترین هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا به شمار میروند.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی روز شنبه طی تهدیدی گفته بود اگر آمریکا و کره جنوبی دست به چنین رزمایشی بزنند «جنگ مقدسی» علیه آن دوکشور برپا خواهد شد.

فرماندهان نظامی آمریکا و کره جنوبی میگویند که این مانور نشانه قابل توجهی از قدرت است تا کره شمالی را از تجاوز های بیشتری بازدارد.

حمله موشکی نیروهای آمریکایی به شمال غربی پاکستان

مقامات اطلاعاتی و امنیتی می گویند یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی چهار موشک را به یک مخفی گاه شبه نظامیان در شمال غرب پاکستان شلیک کردند که طی آن ۵ شورشی کشته و چهار تن دیگر مجروح شدند.

به گفته مقامات، حمله روز یکشنبه به ساختمانی در منطقه وزیرستان جنوبی دومین حمله از این نوع در ۲۴ گذشته در این منطقه به شمار می رود.

روز شنبه، مقامات گفتند حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی و شلیک شش موشک از آن به سوی یک مقر متعلق به شورشیان، دست کم ۱۶ کشته برجای نهاد.

مناطق شمال غربی پاکستان مخفی گاه القاعده و طالبان به شمار می رود. ایالات متحده اخیرا حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود به این مناطق را افزایش داده است.

طالبان: یک سرباز آمریکایی کشته و دیگری در زندان است

یک مقام ارشد نظامی آمریکایی می گوید نیروهای ایالات متحده در افغانستان برای یافتن دو ملوان این کشور که روز جمعه در جنوب کابل ناپدید شدند، «تلاشی گسترده» در پیش گرفته است.

رئیس ستاد مشترک آمریکا، دریادار مایک مولن روز یکشنبه در کنفرانسی خبری در کابل حاضر شد همزمان طالبان گفتند یکی از سربازان آمریکایی را کشته و دیگری را زندانی کرده اند.

یک سخنگوی طالبان گفت ورود دو سرباز آمریکایی به یک منطقه تحت کنترل طالبان موجب تبادل آتش شد که طی آن یکی از سربازان کشده شد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس روز یکشنبه اعلام کرد طالبان پیشنهاد کرده است که سرباز آمریکایی زندانی با زندانیان شورشیان تبادل شود.

دو سرباز آمریکایی روز جمعه مقر نظامی آمریکا در کابل را ترک کردند. مقامات افغانی می گویند این دو نفر در حال راندن اتومبیل نظامی به درون منطقه «چرخ» که تحت کنترل شورشیان است دیده شدند.

رادیوهای محلی گزارش دادند که ایالات متحده پرداخت ۲۰ هزار دلار پول را در قبال دریافت اطلاعاتی که منجر به آزادی سرباز آمریکایی شود پیشنهاد کرده است.

دریادار مولن درباره ارائه این پیشنهاد اظهار بی اطلاعی کرد.

در سال های اخیر تنها یک سرباز آمریکایی به اسارت شورشیان افغانی درآمده است.او ژوئن گذشته پس از ترک مقر نظامی در ولایت پکتیا ناپدید شد. او در ویدئوهای منتشر شده در سایت های اینترنتی طالبان مشاهده شده است.

چه کسانی کلاه تجار ایرانی را برداشتند؟

چهار میلیون واحد صنفی اظهار نامه مالیاتی خود را ارائه داده اند. شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد و دارایی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دولت، ضمن بیان این موضوع در آخرین روز ارائه اظهار نامه مالیاتی از کسانی که آن ها را «اصناف خوش حساب» نامید تقدیر کرد، و اظهار داشت، یک هیات سه نفره متشکل از نماینده امور مالیاتی کشور، یک قاضی، و نماینده واحد صنفی، مامور رسیدگی به اعتراض مالیاتی می شود.

هم زمان علی عسگری، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در گفت و گو با خبرگزاری مهر روز پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه، فعال بودن اقتصاد ایران و افزایش فعالان اقتصادی را، از دلایل رکورد شکنی ارائه اظهار نامه های مالیاتی در سال جاری نسبت به سال گذشته دانست، با وجود آن که دولت از افزایش ۷۰ درصدی مالیات اصناف عقب نشست و این رقم را به ۱۵ درصد رساند.

محمد حسین جولایی، رئیس اتحادیه صنف پیراهن دوزان و خشک شویی و اطوی بخار اهواز، روز جمعه یکم مرداد ماه، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر کاهش در آمد اغلب اصناف نسبت به سال های قبل اعلام کرد، افزایش ۱۵ درصدی مالیات اصناف عادلانه نیست. وی گفت، هر چند در حال حاضر توافق مجمع امور صنفی و اداره امور مالیاتی بر افزایش ۱۵ درصدی مالیات اصناف نسبت به سال قبل می باشد، اما موضوع این است كه پس از تحویل اظهار نامههای مالیاتی اداره امور مالیاتی در میزان درآمد واحدها اعمال نفوذ میكند.

روزنامه خبر در شماره روز شنبه ۲ مرداد ماه، در گزارشی به عنوان «آیا بازار هنوز قدرتمند است؟» می نویسد،
... در دهه ۸۰ دو اتفاق رخ داد. نهادهای صنفی که در دهه ۶۰ شکل گرفته بودند، قدرت بسیج عمومی خود را از کف دادند و چهره های سرشناس بازار سنتی جملگی بازنشسته شدند. از سوی دیگر نهاد بازار دیگر قلب اقتصاد نبود. زیرا به نوشته این منبع، رشد اقتصادی دولت و افزایش وابستگی اقتصاد به نهادهای دولتی و شبه دولتی، کارآیی بازار را به شدت کاهش داد. و هم زمان با این جریان نهادهای صنفی نیز به سوی وابستگی به دولت هدایت شدند، که از دید روزنامه خبر، چنین جریانی اساس قدرت اصناف را از میان برداشت.

هم زمان، محمود دودانگه، رئیس مطالعات و پژوهش های بازرگانی در دومین همایش توسعه فضای رقابتی کشور، از وضعیت نامناسب ایران در زمینه فضای کسب و کار سخن گفت، و محیط کسب و کار کشور را به عنوان یک عامل بازدارنده دانست، که توسعه کارآفرینی را کند می سازد.

در همین حال، مهدی فاخری، معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران، در گفت و گو با ایسنا روز جمعه یکم مرداد ماه، در مورد اثرات تحریمها علیه ایران بر تجارت بازرگانان ایرانی، به افزایش كلاهبرداری مالی از واردكنندگان ایرانی كه مجبور به استفاده از حواله های بانكی از طریق كشورهای ثالث میشوند، اشاره و تصریح كرد، از كشور چین گرفته تا كشورهای همسایه و هم چنین در برخی از كشورهای آمریكای لاتین بودهاند كه خلف وعده كردهو تعهد خود را انجام نداده اند و منجر به ناپدید شدن اعتبار واردكننده ایرانی شدهاند.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران، نیز روز شنبه دوم مرداد ماه به همین منبع اعلام کرد کلاهبرداری از تجار ایرانی در روزهای تشدید تحریم ها محتمل است.

این در حالی است، که مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی، در تازه ترین ارزیابی خود روز جمعه یکم مرداد ماه در زمینه تحریم های جدید به خبرگزاری فارس، با تاکید بر این که خواب قفل شدن اقتصاد ایران تعبیر نمی شود، تصریح کرد، ما بازرگانی خود را به امارت متحده عربی محدود نکرده ایم، و راه های جایگزین بسیار وجود دارد.

تلاش تهران برای حذف دلار و یورو از سبد نفتی

در شرایطی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روز پنج شنبه، بر سر تحریم های تازه ای که صنایع نفت و گاز ایران را هدف می گیرند به توافق رسیدند، تهران تلاش می کند یورو و دلار را از معاملات نفتی اش خارج کند.

خبرگزاری رویترز بامداد جمعه ۲۳ ژوئیه، از مذاکرات ایران و چین در زمینه استفاده از واحد پول چین، یوآن، در معاملات نفتی تهران خبر داد.

پیش تر رویترز اعلام کرده بود که ایران از درهم امارات متحده عربی، در مبادلات نفتی استفاده خواهد کرد . همین منبع از قول سلطان ناصر السویدی، رئیس بانک مرکزی امارات متحده عربی، ضمن اظهار تعجب از احتمال تغییر یورو به درهم امارات در معاملات نفتی ایران، آن را «بیش تر یک شوخی» دانست.

محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری، در حاشیه ارایه گزارش آنکتاد ( سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد ) روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر بهره گیری از درهم امارات برای فروش نفت گفت ایران از هر ارزی برای فروش نفت استفاده می کند .به گفته وی ایران خواستار از رده خارج شدن دلار و یورو در مبادلات است.  معاون اول رئیس جمهوری می گوید تهران با تمام کشورها به جز اسرائیل رابطه برقرار می کند.

هر چند به گفته اکبر ترکان مدیر عامل پیشین شرکت نفت و گاز پارس و وزیر دفاع کابینه نخست هاشمی رفسنجانی که در کابینه دوم هاشمی نیز صدارت وزارت خانه راه و ترابری را عهده دار شد، ایران برای آن که مشتریان را به خرید نفت خود جلب کند مجبور به دادن تخفیف هایی شده است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، تهران نفت را به مشتریان اروپایی خود بشکه ای ۳ تا ۷ دلار ارزان تر از دیگر کشورهای تولید کننده نفت می فروشد.

سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، براساس آخرین آمار امور بین الملل شرکت نفت ایران اعلام کرد بهای نفت صادراتی ایران ۳۰ تیر ماه جاری، در قیاس با روز قبل از آن، با ۵۳ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

این در حالی است که حمید رضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه ۲۸ تیرماه به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری مهر گفت: در قبال تذکر مجلس در خصوص عدم ارائه قرار داد گازی ایران و پاکستان هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

سید عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز در گفت و گو با همین منبع در بامداد روز جمعه ۱ یکم مرداد ماه با اعلام این که مهلت دولت برای ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت و روشن کردن رابطه مالی میان شرکت نفت و دولت تمام شده است، از اقدامات بعدی مجلس که شامل احضار وزیر نفت به صحن مجلس است، خبر داد.

هم زمان خبرگزاری فارس نیز در گزارشی به عدم ارائه اساسنامه نفت تا پایان تیر ماه پرداخته و این نکته را بیان می کند که حدود ۲۳ سال است که با وجود تاکید هر ساله قانون بودجه کل کشور ارائه نشده است.

عدم ارائه اساسنامه جدید شرکت نفت ، انتقاد مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را نیز به همراه داشته است.

در همین حال محمد رضا خبار سخنگوی کمیسیون اقتصادی و عضو فراکسیون خط امام مجلس در گفت و گو با ایلنا خبرگزاری کار ایران ، با بیان این موضوع که قبح دورغ گفتن ریخته، اظهار داشت: «این که دولت می گوید حساب ذخیره ارزی محرمانه است به خاطر این است که چیزی در آن باقی نمانده است.»

این در حالی است که دولت نهم آقای احمدی نژاد رکورد دار بالاترین درآمد نفتی تاریخ ایران است.

نگرانی «کمیته محافظت از روزنامه نگاران» از تداوم بازداشت خبرنگاران در ایران

   
   

 

«کمیته محافظت از روزنامه نگاران» از مقامات ایران خواسته است تا همه خبرنگاران ایرانی دربند را آزاد کنند  و اجازه دهند تا روزنامه نگاران بدون محدودیت به حرفه خبری خود بپردازند.

کمیته محافظت از روزنامه نگاران روز پنج شنبه (۲۲ ژوییه) با انتشار بیانیه ای از تداوم بازداشت خبرنگاران در ایران در ماه ژوئن، خبر داده است.

در بیانیه این سازمان مدافع روزنامه نگاران به بازداشت روز ۱۲ ژوئن عبدالرضا تاجیک، خبرنگار روزنامه های اصلاح طلب ایران و عدم اطلاع از سرنوشت و یا محل نگهداری وی اشاره می کند.

حامد صابر، عکاس خبری آزاد نیز خبرنگار دیگری ست که بنا به بیانیه کمیته محافظت از روزنامه نگاران به اتهام منتشر کردن عکس های خود از خیابان های تهران پس از ناآرامی های انتخابات ریاست جمهوری در تارنماهای مختلف در ماه ژوئن دستگیر شده است.

در این بیانیه آمده است خبر بازداشت آقای صابر دو هفته پس از دستگیری وی تائید شد.

محمد عبدل دایم، هماهنگ کننده خاورمیانه  و شمال آفریقا «کمیته محافظت از روزنامه نگاران» از مقامات ایران خواسته است تا همه خبرنگاران ایرانی دربند را آزاد کنند و اجازه دهند تا روزنامه نگاران بدون محدودیت به حرفه خبری خود بپردازند.

آقای دایم در این بیانیه می نویسد: «ما از تهران می خواهیم تا به آزار و اذیت  و تعقیب خبرنگاران منتقد پایان دهد. خبرنگارانی که صرفاً به دلیل انجام وظیفه خبری و حرفه ای خود بازداشت شده اند، در شرایط بسیار دشوار و هراس انگیز روزگار می گذرانند و در زندان مورد بدرفتاری قرار می گیرند.»

وی تاکید کرده است زمان آن فرا رسیده است که مقامات ایران همه زندانیان دربند را آزاد کنند.

این سازمان بین المللی مدافع روزنامه نگاران همچنین به تداوم بازداشت محمد صادق کبودوند، رئیس سازمان حقوق بشر کردستان و سردبیر هفته نامه « پیام مردم» اشاره کرده که برای سومین بار در زندان اوین دچار حمله قلبی شده است. این سازمان هشدار داده خطرات متعددی سلامت و جان این فعال ایرانی را در معرض تهدید قرار داده است.  

براساس جدیدترین آمار «کمیته محافظت از روزنامه نگاران»، حداقل ۳۷ روزنامه نگار تا پایان ماه ژوئن پشت میله های زندان دربند شده اند.

مذاکره وزیران امور خارجه ایران، برزیل و ترکیه درباره پیشنهاد معاوضه سوخت اتمی

بنا به گزارش ها منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای بحث در باره پیشنهاد معاوضه سوخت اتمی با همتایان ترک و برزیلی خود ملاقات می کند.

منابع خبری ایران می گویند این دیدار روز یکشنبه در ترکیه صورت خواهد گرفت.

بر اساس این پیشنهاد، ایران بخشی از اورانیوم کمتر غنی شده خود را در برابر سوخت اتمی با غنای بالاتر، جهت استفاده در یک رآکتور پژوهش پزشکی در تهران به ترکیه خواهد فرستاد.

از زمانی که سازمان ملل متحد چهارمین دور تحریم ها را علیه ایران برقرار ساخت و امریکا و اتحادیه اروپا طرح هایی را برای وضع تحریم های اضافی اعلام کردند، پیشنهاد به حاشیه کشیده شده است.

واکنش رهبران ایران به تحریم های اقتصادی

در حالی که تحریم های جدید آمریکا و سازمان ملل متحد بر فشار بر اقتصاد ایران می افزاید، آیت الهن علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، هموطنانش را تشویق می کند عادت هایشان را تغییر دهند. خبرگزاری فارس گزارش می دهد آیت الهز می خواهد ایرانیان بیشتر کار کنند، ابتکار بیشتری بکار برند و خلاق تر باشند.

محمد رضا رحیمی معاون رییس جمهوری ایران نیز روز جمعه به خبرنگاران گفت دولت قصد دارد فروش نفت به یورو و دلار را متوقف کند. ایران قبلا تهدید کرده است که فروش به دلار را متوقف خواهد ساخت، اما این نخستین بار است که تهدید می کند به استفاده از یورو پایان می دهد.

سفیران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در جلسه ای در بروکسل با مجموعه جدیدی از تحریم ها که بخش انرژی ایران را هدف می گیرد موافقت کردند.

تحریم ها باید روز دوشنبه در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا تصویب شود. سازمان ملل متحد و آمریکا ماه پیش تحریم های جدید بر ایران وضع کردند، تا آنرا مجبور کنند غنی سازی اورانیوم را برای برنامه اتمی بحث انگیز خود متوقف سازد.

یک هیات ایرانی، شامل مسعود میرکاظمی وزیر نفت، هفته پیش برای امضای قرار دادی جهت ساختن یک خط لوله گاز طبیعی و افزایش فروش گاز به ترکیه، با همتایان ترک خود در آنکارا ملاقات کردند. ایران ماه پیش قرار داد مشابهی با پاکستان امضا کرد، هرچند روشن نیست که آیا اجرا خواهد شد یا نه.

جواد اوجی، معاون وزارت نفت و رییس شرکت ملی گاز ایران ، در باره این معامله گفته است خط لوله جدید بین میندانا و بازرگان ، نزدیک مرز ترکیه، کشیده خواهد شد و مقدار گازی را که ایران به ترکیه می فروشد افزایش می دهد. او اضافه می کند ترکیه ۷۷ درصد و ایران ۲۳ درصد پروژه را مالک خواهند بود، و تکمیل آن سه سال طول خواهد کشید.

در خبر اقتصادی دیگری، مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی ایران، هشدار قبلی علی لاریجانی رییس مجلس سورای اسلامی را تکرار کرد و گفت ایران به هرگونه بازرسی از کشتی های باری خود در آبهای بین المللی پاسخ خواهد داد. جدید ترین تحریم های سازمان ملل متحد اجازه می دهد هر محموله مظنونی در کشتی ها یا هواپیماهای عازم ایران بازرسی شود.

هوشنگ حسن یاری، تحلیلگرو استاد کالج نظامی در کانادا، می گوید واکنش های اخیر رهبران ایران نشان می دهد که آنها روز بروز بیشتر به تاثیر منفی تحریم ها بر اقتصاد کشور پی می برند: «تمام این مشکلات اقتصادی و واکنش های رهبران ایران پاسخ به تحریم هایی است که نه فقط چهارمین قطعنامه سازمان ملل متحد وضع کرده، بلکه شاید مهمتر از آن تحریم های یک جانبه ای است که آمریکا و اینک اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته اند».

او می گوید کمبودهای اخیر انرژی ، از جمله جیره بندی بنزین تاثیر گذاری خودر ا بر تمام بخش های اقتصاد ایران آغاز می کند: «در محتوای ایران، وقتی شما در باره افزایش قیمت بنزین حرف می زنید، تاثیر آنرا بر هر چیز دیگری خواهید دید، منظور من هر چیزی است، نه فقط حمل و نقل، بلکه همچنین تولید یا عرضه گوجه فرنگی در بازار، این افزایش بر قیمت نان و هر کالای دیگری اثر می گذارد».

هوشنگ حسن یاری می گوید تهدید های ایران علیه جستجوی کشتی های باربری اکثرا توخالی است، زیرا بسیاری از آنها بدلیل مسائل بیمه دیگر حتی حاضر نیستند به بنادر ایران بروند. لویدز لندن هفته پیش خودداری از بیمه کشتی های عازم ایران را آغاز کرد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر