سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اودیرنو: ایران از افراط گرایان در عراق حمایت می کند

فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق می گوید جمهوری اسلامی ایران با حمایت مالی و آموزش به گروه های شبه نظامی در عراق، به بی ثباتی در این کشور دامن می زند.

ژنرال ری اودیرنو روز یکشنبه به تلویزیون سی ان ان گفت ایران نمی خواهد عراق به کشوری قوی و دمکراتیک تبدیل شود. او گفت جمهوری اسلامی بیشتر می خواهد عراق یک «موسسه دولتی ضعیف» باشد.

آقای اودیرنو همچنین گفت از سرگیری عملیات جنگی نیروهای آمریکا در عراق، به معنای «شکست کامل» نیروهای امنیتی عراقی است. او با ستایش از عملکرد طولانی مدت نیروهای عراقی گفت، شکست آنان بعید به نظر می رسد.

همزمان، ارتش آمریکا می گوید یک سرباز این کشور روز یکشنبه در استان جنوبی بصره کشته شده است.

این اولین کشته از میان نیروهای آمریکایی از پنج شنبه گذشته تاکنون به شمار می رود.

قرار است ۵۰ هزار تن از نیروهای آمریکایی تا پایان سال ۲۰۱۱ در عراق بمانند و خروج سربازان آمریکایی از عراق تا پایان ماه اوت، ماه جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

نیروهای آمریکایی که در عراق می مانند، بیشتر کار آموزش به سربازان عراقی و عملیات مبارزه با تروریسم را بر عهده خواهند داشت اما در صورتی که مورد حمله قرار گیرند و یا نیروهای عراقی به کمک احتیاج داشته باشند، توانایی کامل مبارزه را دارند.

بیش از ۴۴۰۰ تن از پرسنل نظامی آمریکا از زمان آغاز جنگ در مارس ۲۰۰۳ تاکنون در عراق کشته شده اند.
شامگاه شنبه پلیس شهر نصیریه با استفاده از آب فشار قوی تظاهرکنندگان عصبانی را که به دلیل قطع برق سنگ پرانی می کردند، پراکنده ساخت.

مقامات می گویند دست کم نه تظاهرکننده و شش پلیس در این درگیری ها مجروح شده اند.

خشم عمومی به دلیل نبود برق در ماه های ژوئن، ژوئیه و اوت با گرمای هوا در تابستان که معمولا به ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد، بالا گرفت.

تظاهرات خشونت بار در بصره و نصیریه در ماه ژوئن، دو کشته از میان تظاهرکنندگان و شماری مجروح در میان نیروهای پلیس و غیرنظامیان بر جای گذاشت.

نمایش هواپيمای بمب افکن جديد و بدون سرنشين «کرار» در ایران

ارتش ايران ضمن به نمايش گذاشتن يک هواپيمای جديد بدون سرنشين ميگويد اين هواپيما از قابليت انجام ماموريت هائی با پرواز دور برخوردار است.
ارتش ايران اين هواپيمای بدون سرنشين را امروز، يکشنبه، در مراسمی با حضور محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی به نمايش گذاشت و آن را در تلويزيون نيز پخش کرد.  
تلويزيون دولتی ايران ميگويد برد اين هواپيمای بدون سرنشين، که "کرار" نامگذاری شده است، هزارکيلومتراست ومی تواند دو بمب صد کيلوگرمی، و يا يک بمب ۲۰۰ کيلوگرمی را حمل کند.
مقامات به شبکه تلويزيونی انگليسی زبان Press TV گفتند اين هواپيما می تواند در سرعت های بالا هدفهای زمينی دوردست را بمباران کند.
آسوشيتد پرس اظهارات آقای احمدی نژاد را نقل ميکند که اين هواپيمای جديد بدون سرنشين را سفيرمرگ برای دشمنان ايران توصيف کرده است. خبرگزاری دانشجوئی ايسنا نيز ازاين هواپيمای بدون سرنشين به عنوان بمب افکنی با قابليت گريز از رادار ياد کرده است.
آقای احمدی نژاد، عصر شبنه به گروهی از استادان دانشگاههای کشور گفته بود هدف ايران فرستادن فضانوردان ايرانی به فضا تا سال ۲۰۲۵ است. وی گفت گام بعدی قرار دادن ماهواره ها در ارتقاع ۷۰۰ کيلومتری، و سپس در اراتفاع هزار کيلومتری است.
ايران روز جمعه يک موشک جديد زمين به زمين به نام قيام ۱ را آزمايش کرد.
نيروی دريائی ايران پيشتر در ماه جاری چهار زيردريائی جديد ساخت کشور را به عنوان بخشی از تلاش های تهران برای تقويت توانائی های دفاعی به نمايش گذاشته بود.
به گزارش وسائل ارتباط جمعی ايران نيروی دريائی ايران يازده زيردريائی با قابليت گريز از رادار موسوم به غدير دارد، که از توانائی ناوبری در آب های کم عمق خليج فارس برخوردارند .دولت های غربی نگرانند که برنامه های نظامی و فضائی تهران ممکن است به توسعه و تکميل تجهيزات پرتاب کننده کلاهک اتمی منجر شود.

«گزارشگران بدون مرز» تداوم سرکوب مطبوعات در ایران را محکوم کرد

سازمان « گزارشگران بدون مرز» تعطیلی روزنامه ها،  صدور حکم زندان برای خبرنگاران  و تداوم سرکوب مطبوعات در ایران را به شدت محکوم کرده است.

سازمان « گزارشگران بدون مرز » با انتشار بیانیه ای توقیف روزنامه « آسیا »  و لغو مجوز فعالیت دو نشریه « سپیدار »  و « پرستو » از سوی هیات نظارت بر مطبوعات ایران را محکوم کرده است.

هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد جمهوری اسلامی، روزنامه اقتصادی « آسیا » را روز ۲۵ مرداد توقیف  و مجوز فعالیت نشریه های « سپیدار »  و « پرستو » را لغو کرد.

بیانیه سازمان « گزارشگران بدون مرز » آمده است: « سرکوب مطبوعات در ایران به شدت ادامه دارد. توقیف مطبوعات عملاً به اقدام روزمره ای برای دولت محمود احمدی نژاد بدل شده است.»

« گزارشگران بدون مرز »  در بخشی از بیانیه خود می نویسد به نظر می رسد لغو امتیاز نشریه « سپیدار » بیشتر به دلیل انتشار مقالات انتقادی از اسفندیار رحیم مشایی، معاون رئیس جمهوری ایران و به انگیزه تصفیه حساب های جناحی صورت گرفته است.

این سازمان مدافع حقوق خبرنگاران همچنین از خبر محکومیت بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ابراز تاسف و از صدور حکم زندان برای وی انتقاد کرده است.

دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی، بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران را به شش سال زندان قطعی  و پنج سال محرومیت از فعالیت های مطبوعاتی محکوم کرد.

سازمان « گزارشگران بدون مرز » در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرده است: « صدور حکم محکومیت شش سال زندان برای بدرالسادات مفیدی، که یک سال پس از تعطیل کردن این انجمن صادر شده است، در عمل صدور حکم علیه همه روزنامه نگاران و آزادی مطبوعات در ایران است.»

در حمله شورشیان در افغانستان ۴ سرباز آمریکایی کشته شدند

بر اثر حملات ستیزه گران در افغانستان ۴ سرباز آمریکایی در روز یکشنبه کشته شدند.

به گفته سخنگوی ناتو نبرد در شرق افغانستان و در نزدیکی مرز پاکستان و همچنین در جنوب افغانستان روی داده بود.

همزمان حمله شورشیان به غیر نظامیان افغان همچنان ادامه داشت. روز شنبه برادر یکی از کاندیداهای پارلمانی افغانستان در هرات به قتل رسید. این حمله بعنوان بخشی از فعالیتها و مبارزات ستیزه گران برای ایجاد اختلال در دور دوم انتخابات که قرار است در هیجدهم سپتامبر بر گزار شود، تعبیر شده است.

در ایالت قندهار نیز یکی از اعضای بلندپایه یک شرکت خصوصی تامین امنیت به قتل رسید.

حامد کرزای، رییس جمهوری افغانستان گفته است که مایل است همه شرکتهای خصوصی تامین امنیت تا پایان سال جاری میلادی از آن کشور خارج شوند. آقای کرزای در مصاحبه تلویزیونی با کریستین امانپور، آن شرکتها را مانع رشد و گسترش نیروهای امنیتی افغان ، بویژه پلیس آن کشور خوانده است.

آقای کرزای میگوید با برخی از افراد و اعضای طالبان که از متحدان القاعده نیستند در تماس است ولی روند رسمی صلح با آنان در جریان نیست. وی گفت مذاکرات صلح میتواند با مقامهای طالبان که بخشی از شبکه تروریستی و یا نهاد خارجی نیستند انجام گیرد. بگفته وی «نقشه راه روشن است».

رییس جمهوری افغانستان همچنین گفت حقوق زنان افغانستان در صورتیکه توافق صلحی با طالبان بدست آید قربانی چنان توافقی نخواهد شد.

۱۵۰ هزار پاکستانی دیگر از بیم سیل به مناطق مرتفع گریختند

در نتیجه سرریز رودخانه ایندوس و جاری شدن آب و سیلاب در خانه ها و روستاهای بیشتر در مناطق جنوبی پاکستان، حدود ۱۵۰هزار پاکستانی دیگر مجبور به نقل مکان به مناطق مرتفع تر شدند.

مقامات در روزهای گذشته تلاش کردند خاکریزها و دیگر موانع بر سر راه سیل را در استان جنوبی سند مستحکم کنند.
دولت پاکستان برای آنچه که شهروندان این کشور تلاش های ناکافی و ناکارآمد امدادی خوانده اند، مورد خشم مردم قرار گرفته است.

به نظر می رسد پاکستان آماده درخواست کمک از صندوق بین المللی پول طی جلسه ای است که قرار است این هفته در واشنگتن با هدف تسهیل ارائه وام ۱۰ میلیارد دلاری و برای مقابله با ضررهای اقتصادی سیل برگزار شود. این وام در سال ۲۰۰۸ مطرح شده بود.

سازمان بهداشت جهانی می گوید در مناطق سیل زده پاکستان خطر شیوع بیماری واگیر ناشی از آب وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی کشورهای عضو سازمان ملل متحد را به پرداخت کمک های خود در قالب ۲۰۰ میلیون کمک وعده داده شده ترغیب کرد و گفت دارو برای مقابله با بیماری های مهلک را نمیتوان تنها با وعده و وعید خریداری کرد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد جامعه بین الملل را به ادامه حمایت از پاکستان دعوت کرد و هشدار داد این کشور برای «هفته ها، ماه ها و سال ها نیازمند خواهد بود».

سیل هایی که در نتیجه هفته ها باران موسمی جاری شد، تاکنون ۱۶۰۰ نفر را به کشتن داده و در محدوده یک پنجم از خاک پاکستان، به ۲۰ میلیون نفر آسیب وارد کرده است.

سازمان ملل متحد می گوید هشت میلیون نفر به کمک های اضطراری انساندوستانه احتیاج دارند.

پاکستان گفته است کمک ۵ میلیون دلاری هند را می پذیرد. این اقدامی نادر به نشانه حسن نیت میان دو کشور رقیب دیرپا است که برای سه سال با یکدیگر جنگ کرده اند.

هواپیماهای نظامی آمریکایی بیش از ۵۰۰ هزار کیلوگرم کالاهای امدادی از جمله هزاران کیلوگرم گوشت حلال را به سیل زدگان رسانده است.

رهبری مبارزه با سنگسار در ايران با زنان است

نيويورک تايمز زير عنوان جرم(سکس) و مجازات(سنگسار) می نويسد اين احتمالا قديمی ترين نوع اعدام، و مسلما جزو وحشيانه ترين انواع آن است.
سنگسارهفته پيش يک زوج جوان در شمال افغانستان برای فراری عاشقانه همراه با نشانی عبوس از بازخيزی طالبان، و کمپين بين المللی ماه گذشته در دفاع از سکينه محمدی آشتيانی، زنی ايرانی و مادر دو فرزند که برای اتهام زنا به مرگ از طريق سنگسار محکوم شده بود، دو موردی است که اخيرا خشم جهانيان را برانگيخته است.
بنظر ميرسد بخشی عمده از اين خشم، صرفنظر از بازگشت به سنگسار در قرن بيست و يکم، ناشی از تفاوتی بزرگ در نگرش به روابط جنسی درغرب و بخش هائی از دنيای اسلام است، که بعضی جنبش های افراطی را به سوی توسل به مجازات هائی بسيار شديد می کشاند.
سنگسار زناکاران زمانی با هدف جلوگيری اززاد ولدهائی نامشروع انجام ميگرفت که با زندگی قبيله ای قرون وسطائی شبه جزيره عرب و مرد سالاری آن ارتباط داشت. اما اکنون دربخش هائی از جهان اجرا ميشود که هم در دنيای اسلام وهم در سراسرغرب، صحنه حضور روز افزون زنان خواستار آزادی های مرتبط با بارداری و توليد مثل، و تساوی حقوق با مردان است.
بعضی از مسلمانان گله ميکنند که توصيف اغلب توام با جنجال غرب از سنگسار و ديگرمجازات های سنتی نظير شلاق و قطع دست و پا بيشتر با هدف لطمه زدن به اسلام انجام ميگيرد. اما بسياری از استادان اسلام شناس ميگويند اين گونه مجازات های شديد توسط طالبان و افراطی های ديگری اجرا ميشود که از قوانين اسلامی اطلاعات چندانی ندارند. سنگسار فقط در چند کشور معدود اسلامی مجازاتی قانونی است، که علاوه بر ايران عبارتند ازعربستان سعودی، سومالی، سودان، پاکستان و نيجريه.
قرآن سنگسار را تجويز نمی کند. ريشه اين مجازات در روايات موسوم به حديث است.
در ايران، قدرت اسلام سياسی ناشی از انقلاب ۱۹۷۹ مجازات هائی جديد برای جرائم وضع کرد که سنگسار نيز از جمله آنهاست.
کمپين قدرتمندی عليه سنگسار در ايران شکل گرفته است که رهبری آن بيشتر با زنان است. رئيس سابق قوه قضائيه به قضات چندين بار توصيه کرده بود مجازات سنگسار را وضع و اجرا نکنند. اما همه ناديده گرفته شد. يک کميته پارلمانی نيز سال گذشته توصيه کرد سنگسار از قانون جزا حذف شود اما اين توصيه هم تا کنون به رای گذاشته نشده است.

لس آنجلس تايمز زير عنوان "آن روی وحشيگری ايران" می نويسد سکينه محمدی آشتيانی ممکن است برای زنده ماندن وقت چندانی نداشته باشد. گرچه بنظرميرسد خشم بين المللی ناشی از برنامه سنگسار اين زن ۴۳ ساله مادر دو فرزند دولت را از به اجرا گذاشتن اين وحشيگری بخصوص منصرف کرده باشد، اما خانم آشتيانی آزاد نيست. پرونده او اکنون در ديوانعالی در دست بررسی است و حکم نهائی ممکن است تا هفته آينده صادر شود. هرچند که در يک برنامه تلويزيون دولتی اعلام شده است وی در جريان ماه رمضان اعدام نخواهد شد، و قرار است بجای سنگسار حلق آويز شود.
قوه قضائيه درآغاز اعلام کرده بود وی برای ارتکاب زنا اعدام ميشود. اما دولت بعدا درواکنش به خشم جهانی، او را مقابل تلويزيون برد و در قتل شوهرش دخيل جلوه داد. اگر دولت ايران اميدوار است پخش اعترافی که از خانم آشتيانی گرفته است می تواند نظر جهانيان را عوض کند اشتباه ميکند . اين برنامه مبهم تلويزيونی که چهره او را محو شده نشان ميداد و با ترجمه ای فارسی از زبان مادری آذری او پخش ميشد، فقط بر استيصال و درماندگی وی تاکيد ميگذارد. اين برنامه به ياد جهانيان می آورد که آشتيانی قربانی رژيمی است که زنان را سرکوب ميکند، معيارهای بين المللی رفتار با زندانيان را زيرپا ميگذارد، و پيشقراول بی اعتنائی به حقوق بشراست.
حتی اگربه آشتيانی اجازه داده شود زنده بماند، و يا به برزيل تبعيد شود، که ميگويد از او به نشانه دوستی با ايران استقبال خواهد کرد، دولت ايران فقط از توبيخ و سرزنشی موقت رها ميشود. دولت ايران تا وقتی که سنگسار راکنار نگذارد و تساوی حقوق زن و مرد را مورد تاکيد قرار ندهد، مسلما کماکان با توبيخ و سرزنش بيين المللی مواجه خواهد بود.

موسس ویکی لیکس اتهام تجاوز را رد کرد

جولیان آسانج موسس ویکی لیکس اتهام دادستانی سوئد مبنی بر انجام تجاوز را رد کرد و گفت هیچگاه در هیچ رابطه ای که مبتنی بر رضایت طرفین نباشد شرکت نکرده است.

آقای آسانج شهروند ۳۹ ساله استرالیایی که ماه گذشته در وبسایتش ده ها هزار سند محرمانه نظامی آمریکایی را منتشر کرد، روز جمعه به دنبال شکایت جداگانه دو زن، هدف صدور حکم بازداشت قرار گرفت.

دادستانی سوئد ۲۴ ساعت پس از صدور حکم بازداشت برای جولیان آسانج آن را لغو کرد و گفت شواهدی برای پشتیبانی از آن ندارد.

این در حالی است مسئولان می گویند آقای آسانج همچنان مظنون به انجام تجاوز است ولی این شامل حکم بازداشت وی نمی شود.

روز یکشنبه روزنامه سوئدی «آفتونبلادت» به نقل از جولیان آسانج گفت که وی از شنیدن خبر صدور حکم خود شوکه شده است. او همچنین گفته است که هشدارهایی دریافت کرده است مبنی بر این که دشمنانش از جمله پنتاگون، می توانند به گفته او، هرگونه «ابزار کثیفی» را برای بی اعتبار کردن ویکی لیکس به کار گیرند.

ماه گذشته، ویکی لیکس بیش از ۷۰ هزار سند طبقه بندی شده دولتی آمریکا درباره جنگ در افغانستان را منتشر کرد. این وبسایت می گوید قصد دارد چندین هزار سند دیگر را طی هفته های آتی منتشر کند.

وزارت دفاع آمریکا انتشار اسناد محرمانه این کشور را نقض عمده امنیتی خواند که زندگی سربازان آمریکایی در افغانستان و شهروندان افغانی را تهدید می کند.
گفته می شود وزارت دفاع آمریکا تعقیب قضایی علیه ویکی لیکس را بررسی می کند.
یک سرباز آمریکایی که مظنون به دادن اسرار نظامی به ویکی لیکس است، هم اکنون در بازداشت آمریکا به سر می برد.

افغانستان روند برچیدن شرکت های امنیتی خصوصی را آغاز می کند

دولت افغانستان روز شنبه روند انحلال تمام شرکت های امنیتی خصوصی را آغاز کرد.
حامد کرزی رییس جمهوری یک هفته به وزارت کشور و سازمان های اطلاعاتی فرصت داده است فهرستی از تمام شرکت ها و کارمندان آنها تهیه کنند. کرزی می گوید شرکت های امنیتی اقتدار دولت را تضعیف می کنند و منابع را به مسیرهای دیگر سوق می دهند.
او یک ضرب الاجل چهارماهه برای شرکت های امنیتی تعیین کرده است تا عملیات خود را در سراسر کشور متوقف کنند.
بیش از ۵۰ شرکت امنیتی بین المللی و افغان در افغانستان فعال هستند و دست کم ۳۰ هزار کارمند را در استخدام دارند.
مقامات ناتو می گویند منحل کردن شرکت ها زمانی ممکن خواهد بود که پلیس افغانستان قادر شود امنیتی را که آنها فراهم می آورند تامین کند. حفاظت از مقامات، سربازان و کاروان های حامل تدارکات از آن جمله هستند.
 

سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع بیماری ها در پاکستان هشدار می دهد

سازمان ملل متحد بر کوشش های خود برای کمک به قربانیان سیل در پاکستان می افزاید، در همین حال سازمان جهانی بهداشت به مقامات کشور هشدار می دهد مراقب امکان شیوع بیماری ها باشند.
پاکستان از کشورهای عضو سازمان ملل متحد بابت تعهد بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کمک اضطراری جدید برای میلیون ها سیلزده سپاسگزاری کرد.
حمایت جهانی در حالی صورت می گیرد که سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش خطر بیماری های آبزا و واگیر ابراز نگرانی می کند و می گوید آب آشامیدنی نا سالم، کمبود وسائل بهداشتی، عدم امنیت غذایی و جمعیت زیاد، مردم را در برابر بیماری ها آسیب پذیر می کند.
سازمان جهانی بهداشت برای تامین هزینه پروژه های بهداشتی فوری بیش از ۵۶ میلیون دلار درخواست کرده، اما فقط ۲۰ درصد آنچه را نیاز دارد دریافت داشته است. سازمان کشورها را به پرداخت کمک ترغیب می کند و می گوید دارو برای مبارزه با بیماری های مرگبار نمی تواند با وعده خریداری شود.
عبدالله هارون، سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد، می گوید کمک جهانی به سیلزدگان امکان داده است بفهمند جهان در کنار آنها ایستاده است.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواسته است بیشتر از پاکستان حمایت کند، و هشدار می دهد کشور با «هفته ها، ماه ها و سال ها نیاز» روبرو است.
سیلاب ناشی از هفته ها باران های موسمی، بالغ به ۱۶۰۰ تن را کشته و بر ۲۰ میلیون نفر دیگر در یک پنجم خاک پاکستان اثر گذاشته است. سازمان ملل متحد می گوید ۸ میلیون نفر به کمک فوری نیاز دارند.

واشينگتن با هدف اعلام شده تهران برای توليد برق اتمی مخالف نيست

نيويورک تايمز زير عنوان "به رغم تحريم ها، ايران نخستين رآکتور اتمی را سوخت گذاری ميکند" می نويسد مهندسين ايرانی و روس روزشنبه بارگيری سوخت در نخستين نيروگاه برق اتمی ايران را شروع کردند، که مسکو قول داده است با اقدامات حراستی مانع از هرگونه استفاده بالقوه ای از آن برای توليد تسليحات شود.
واشينگتن، وپايتخت های ديگر با هدف های اعلام شده ايران برای توليد انرژی اتمی مخالفتی ندارند اما نگرانند اگرايران بر چرخه غنی سازی اورانيوم مسلط شود زير پوشش يک برنامه صلح آميز توليد انرژی به روند توليد تسليحات اتمی دست يابد. ايران چنين قصدی را تکذيب ميکند.
در چهار دور تحريم های مصوب شورای امنيت سازمان ملل متحد، اين غنی سازی اورانيوم است که هدف قرارگرفته است.
تندروهای ايران تکميل نيروگاه بوشهر را مظهری از بی اعتنائی به تحريم های شورای امنيت جلوه ميدهند، که هدف آنها کند ساختن ايران در ديگر فعاليت های اتمی است.

لس آنجلس تايمز زيرعنوان "نيروگاه برق اتمی ايران درمرحله ای نزديک تربه بهره برداری" می نويسد اين نيروگاه درسپتامبر برق توليد خواهد کرد. اما مقامات غربی و اسرائيلی نگران جاه طلبی های اتمی ايران هستند.
ايران فرضا می تواند با استخراج پلاتونيوم از سوخت مصرفی رآکتور بمب اتمی بسازد، اما روسيه قول داده است از نزديک نظارت کند وهرگونه مواد دارای چنين قابليتی را پس بگيرد.

وال استريت جرنال زير عنوان "ايران درمرحله بارگيری سوخت در نيروگاه برق اتمی" می نويسد دولت اوباما که پيشتراز نقش روسيه در نيروگاه بوشهر انتقاد ميکرد به راه اندازی آن واکنشی بيشترحاکی ازحمايت نشان داده است.
بريتانيا نيزحق ايران را برای ساختن نيروگاههای برق اتمی به رسميت می شناسد اما هشدارميدهد که نگرانی های ناشی از برنامه های اتمی جمهوری اسلامی به قوت خود باقی است.

جروسلام پست زير عنوان "احمدی نژاد ميگويد پاسخ ما به حمله، جهانی خواهد بود" می نويسد روز شنبه همزمان با شروع بارگيری سوخت در نخستين نيروگاه برق اتمی ايران توسط مهندسين ايرانی و روس ،محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران به روزنامه قطری الشرق گفت اگر به تاسيسات اتمی ايران حمله شود پاسخ تهران در سطحی جهانی خواهد بود.
احمدی نژاد با اشاره به اسرائيل گفت دولت يهودی مايل است به ايران حمله کند اما ميداند جمهوری اسلامی دژی نابود شدنی نيست و پاسخ ايران به چنين حمله ای سخت و دردناک خواهد بود.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر