سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ایران یکی از کوهنوردان آمریکایی را آزاد می کند

ایران می گوید یکی از سه کوهنورد آمریکایی را که بیش از یک سال پیش دستگیر و بازداشت شدند، آزاد می کند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در یک پیام اینترنتی گفت یکی از آمریکاییان روز شنبه در هتل استقلال آزاد خواهد شد.
مقامات جمهوری اسلامی می گویند او روز شنبه آزاد خواهد شد، اما جزییات بیشتری ارائه ندادند، و نگفتند کدامیک از آنها خواهد بود.
سه آمریکایی - دو مرد و یک زن - در زندان اوین در تهران در بازداشت بوده اند.
شین بوئر، سارا شورد، و جاش  فتال، در ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۹ در امتداد مرز ایران و عراق دستگیر شدند. خانوادهایشان می گویند آنها سرگرم کوهنوردی بودند و تصادفا وارد ایران شدند.
مقامات ایران  سه نفر را به جاسوسی متهم کرده اند، اما خانواده هایشان می گویند آنها بی گناه هستند.

چهار زندانی مرتبط با القاعده از زندانی در عراق فرار کردند

مقامات عراق می گویند چهار زندانی که با القاعده ارتباط دارند، از بازداشتگاهی در بغداد فرار کرده اند.
بگفته مقامات، آنها چهارشنبه شب از بخشی از زندان «کرخ»، که در کنترل آمریکا قرار دارد، گریختند. هنوز معلوم نیست چگونه توانستند بگریزند.
مقامات آمریکایی فرار را تایید کردند و گفتند ارتش با نیروهای عراقی برای تحقیق درباره این حادثه و دستگیری دوباره فراریان کار می کند.
در ماه ژوئیه، ارتش آمریکا کنترل بازداشتگاه را به مقامات عراقی تحویل داد. در آنجا حدود ۱۵۰۰ نفرزندانی هستند، اما حدود ۲۰۰ نفر، از جمله کسانی که فرار کردند، در بخشی از زندان که در کنترل آمریکا قرار دارند بسر می برند.

روبرو شدن ايران و اسرائيل در مرز لبنان

از سرگیری مذاکرات صلح منحصرأ بر اختلاف میان اسرائیل و فلسطینی ها متمرکز است، اما در راه رسیدن به صلح خاورمیانه، بازیگران اصلی دیگری نیز نقش بازی می کنند.

در بالای این تپه که واقع در منتهی علیه جنوب لبنان مشرف به مزارع اسرائیلی است، پارک زیبایی وجود دارد که در آن بزرگترها دور میزها تفریح می کنند و کودکان از وسایل بازی بالا می روند.

اگر این پارک با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فرازش، در خاک لبنان نبود، هیچ نکته قابل توجهی نداشت.

جمهوری اسلامی که رهبرانش خواستار محو اسرائیل از نقشه جهان هستند پس از جنگ میان اسرائیل و حزب الله،- گروه اسلامگرای تحت حمایت ایران در خاک لبنان-  در سال ۲۰۰۶، این پارک را به مردم جنوب لبنان هدیه کردند.

این پارک نشانه آشکاری است از پول هائی که پس از جنگ در جنوب لبنان صرف شده است. کامیون های پر از اسکناس که به اعتقاد بسیاری از ایران آمده بود ، پس از جنگ تحویل حزب الله شد تا صرف بازسازی و به راه انداختن دوباره کسب و کارها شود.

البته رد گیری پول هائی که برای مسلح نگه داشتن حزب الله، که بر بخش عمده جنوب مسلط است خرج می شود، دشوارتر است.

"پل سالم" مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه "کارنگی" در بیروت،می گوید حزب الله مجموعه متنوعی از موشک های کوتاه برد، میان برد و بلند برد دارد، اما شمار دقیق آنها و این که حزب الله خیال دارد با آنها چکار کند، معلوم نیست.

"کسی چه می داند؟ اما ظاهراً آنها قابلیت زیادی برای ضربه زدن به اسرائیل، با سیستم موشکی شان دارند. حزب الله حالا نمی خواهد آنچه در سال ۲۰۰۶ روی داد تکرار شود. آنها اگر بتوانند، نمی خواهند با اسرائیل جنگ کنند."

گرچه حزب الله ادعای پیروزی در جنگ کرد، لبنان بهای سنگینی پرداخت، و به خاطر آن، بسیاری حزب الله را سرزنش کردند. هنوز بمب های خوشه ای در نواحی روستائی مردم را ناقص می کنند و حدود ۲۰۰/۰۰۰ نفر هنوز در داخل لبنان به خانه هایشان باز نگشته اند.

"سالم" عقیده دارد حزب الله از الگوی انقلابی اسلامی آفرینندگانش بسیار فاصله گرفته، و به بخش همخوان تری ازجامعه چند مذهبی لبنان، متحول شده است. حملات گذشته آن به هدف های آمریکائی، موجب شده که ایالات متحده، نام حزب الله را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار دهد. اما حزب الله در عین حال کرسی هائی در مجلس و وزیرانی در دولت لبنان دارد. و به خدمات اجتماعی خود، اداره بیمارستان ها، آموزشگاه ها و حتی کشتزارهای فرآورده های ارگانیک ادامه می دهد.

چنین کارهائی باعث شده که چهار سال اخیر، ایام نسبتاً آرامی باشد. از شگفت انگیز ترین نشانه های عادی شدن اوضاع از جمله آن است که یک بازیگر انگلیسی، که ستاره یک سریال سینمائی محبوب کودکان است، تعطیلات خود را در ویلای با شکوه پدر بزرگش، که یک مورخ بریتانیائی - لبنانی است و گاهی اوقات در جائی که قبلاً "حزب اللهستان" خوانده میشد زندگی می کند، می گذراند.

آرامش کنونی ، تا حدودی هم به حضور روزافزون نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد «یونیفل»، پس از سال ۲۰۰۶ نسبت داده می شود، و همچنین بازگشت نیروهای مسلح دولت لبنان، به ناحیه ای که دهه ها از آن غایب بود.

آندره آ تننتی سخنگوی «یونیفل» می گوید: "اوضاع این ایام، یکی از آرام ترین ها در تاریخ اخیر لبنان است، و روابط ما با ارتش لبنان هم خوب است. و یکی از مهم ترین جنبه های این همکاری آن است که ارتش لبنان تصمیم گرفت در جنوب کشور، قدرت خود را از طریق ساختن یک پل جدید به نمایش بگذارد."

اما این ارتش لبنان، و نه حزب الله بود که در یکی از جدی ترین درگیری های سال های اخیر – درگیری با اسرائیل در ماه گذشته بر سر علامت گذاری مرز موسوم به «خط آبی» - که یک افسر بلند پایه اسرائیلی و سه سرباز لبنانی و یک خبرنگار در آن کشته شدند، دخالت کرد.

بر خلاف آنچه که به عنوان عملکرد بد ارتش لبنان در درگیری تلقی شد، اراده آن ارتش به مقابله با ارتش کشور همسایه که بسیار مجهزتر بود، این عقیده را تقویت کرد که شاید ارتش لبنان بتواند مهم ترین استدلال حزب الله برای نگه داشتن زرادخانه بزرگ خود یعنی دفاع ملی را بی اعتبار سازد.

ژنرال بازنشسته لبنانی "الیاس حنا" می گوید محتمل نیست که ارتش بتواتد به این زودی ها جای حزب الله را بگیرد، آن هم نه فقط به خاطر عدم آمادگی.

"آیا میان حزب الله و ارتش لبنان رقابت هائی وجود دارد؟ مسلماً، زیرا اگر ارتشی شبیه به حزب الله و آماده دفاع از مملکت داشته باشید، دیگر نیازی به حزب الله نیست. اما حزب الله، در حقیقت به مساُله منطقه ارتباط دارد، و حزب الله وقت و بی وقت از "محور مقاومت" – یعنی لبنان، سوریه و ایران – دم می زند.

یکی از فوریت های منطقه ای ایران، احتمال حمله اسرائیل به تاُسیسات اتمی آن است.آسرائیل به همراه آمریکا و دیگر کشورها ، می گویند ایران در صدد ساختن سلاح های اتمی است، و اسرائیل آشکارا هدف آن است.

"پل سالم" از مرکز مطالعات خاورمیانه "کارنگی" می گوید که اگر اسرائیل دست به یک حمله پیشگیرانه بزند ، تنها وسیله واقعی ایران برای تلافی، از طریق لبنان خواهد بود.

"حالا، آیا کسی از این وضع خوشحال است؟ آیا لبنانی ها از این وضع خوششان می آید؟ نه. اما آیا ایران سال ها نیروهای نظامی خود رامسلح نکرده، و صدها میلیون دلار صرف حزب الله نکرده که هر وقت بخواهد از آن ها استفاده کند؟ نه. کسی از این وضع خوشحال نیست.

"سالم" می گوید ایران اجازه نخواهد داد "معدودی لبنانی" جلوی تلافی حمله اسرائیل را بگیرند.

از سرگیری مذاکرات صلح منحصرا بر اختلاف میان اسرائیل و فلسطینی ها متمرکز است، اما در راه رسیدن به صلح خاورمیانه، بازیگران اصلی دیگری نیز نقش بازی می کنند.

در بالای این تپه که واقع در منتهی علیه جنوب لبنان مشرف به مزارع اسرائیلی است، پارک زیبایی وجود دارد که در آن بزرگترها دور میزها تفریح می کنند و کودکان از وسایل بازی بالا می روند.

اگر این پارک با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فرازش، در خاک لبنان نبود، هیچ نکته قابل توجهی نداشت.

جمهوری اسلامی که رهبرانش خواستار محو اسرائیل از نقشه جهان هستند پس از جنگ میان اسرائیل و حزب الله،- گروه اسلامگرای تحت حمایت ایران در خاک لبنان-  در سال 2006، این پارک را به مردم جنوب لبنان هدیه کردند. 

این پارک نشانه آشکاری است از پول هائی که پس از جنگ در جنوب لبنان صرف شده است. کامیون های پر از اسکناس که به اعتقاد بسیاری از ایران آمده بود ، پس از جنگ تحویل حزب الله شد تا صرف بازسازی و به راه انداختن دوباره کسب و کارها شود.

البته رد گیری پول هائی که برای مسلح نگه داشتن حزب الله ، که بر بخش عمده جنوب مسلط است خرج می شود، دشوارتر است.

"پل سالم " مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه "کارنگی" در بیروت،می گوید  حزب الله مجموعه متنوعی از موشک های کوتاه بدر، میان بدر و بلند برد دارد ، اما شمار دقیق آنها و این که حزب الله خیال دارد با آنها چکار کند، معلوم نیست.

"کسی چه می داند؟ اما ظاهراً آنها قابلیت زیادی برای ضربه زدن به اسرائیل ، با سیستم موشکی شان دارند. حزب الله حالا نمی خواهدآنچه در سال ۲۰۰۶ روی داد تکرار شود. آنها اگر بتوانند ، نمی خواهند با اسرائیل جنگ کنند."

گرچه حزب الله ادعای پیروزی در جنگ کرد ، لبنان بهای سنگینی پرداخت ، و به خاطر آن ، بسیاری حزب الله را سرزنش کردند. هنوز بمب های خوشه ای در نواحی روستائی مردم را ناقص می کنند و حدود ۲۰۰/۰۰۰نفر هنوز در داخل لبنان به خانه هایشان باز نگشته اند.

 

"سالم" عقیده دارد حزب الله از الگوی انقلابی اسلامی آفرینندگانش بسیار فاصله گرفته، و به بخش همخوان تری ازجامعه چند مذهبی لبنان ، متحول شده است. حملات گذشته آن به هدف های آمریکائی ، موجب شده که ایالات متحده ، نام حزب الله را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار دهد. اما حزب الله در عین حال کرسی هائی در مجلس و وزیرانی در دولت لبنان دارد . وبه خدمات اجتماعی خود، اداره بیمارستان ها ، آموزشگاه ها  -- حتی کشتزارهای فراورده های ارگانیک ادامه می دهد.

چنین کارهائی باعث شده که چهار سال اخیر ، ایام نسبتاً آرامی باشد. از شگفت انگیز ترین نشانه های عادی شدن اوضاع از جمله آن است که یک بازیگر انگلیسی،که ستاره یک سریال سینمائی محبوب کودکان است، تعطیلات خود را در ویلای با شکوه پدر بزرگش ، که یک مورخ بریتانیائی- لبنانی است و گاهی اوقات در جائی که قبلاً "حزب اللهستان" خوانده میشد زندگی می کند،می گذراند.

آرامش کنونی ، تا حدودی هم به حضور روزافزون نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد «یونیفل» ، پس از سال ۲۰۰۶ نسبت داده می شود، و همچنین بازگشت نیروهای مسلح دولت لبنان، به ناحیه ای که دهه ها از آن غایب بود.

"آندره آ تننتی" سخنگوی «یونیفل » می گوید:

"اوضاع این ایام  ، یکی از آرام ترین ها در تاریخ اخیر لبنان بوده است، و روابط ما با ارتش لبنان هم خوب بوده است. و یکی از مهم ترین جنبه های این همکاری آن است که ارتش لبنان تصمیم گرفت در جنوب کشور ، قدرت خود را از طریق ساختن یک پل جدید به نمایش بگذارد."

آما این ارتش لبنان، و نه حزب الله بود که در یکی از جدی ترین درگیری های سال های اخیر – درگیری با اسرائیل در ماه گذشته بر سر علامت گذاری مرز موسوم به «خط آبی»-که یک افسر بلند پایه اسرائیلی و سه سرباز لبنانی و یک خبرنگار در آن کشته شدند- دخالت کرد.

بر خلاف آنچه که به عنوان عملکرد بد ارتش لبنان در درگیری تلقی شد، اراده آن ارتش به مقابله با ارتش کشور همسایه – که بسیار مجهزتر بود ، این عقیده را تقویت کرد که شاید ارتش لبنان بتواند مهم ترین استدلال حزب الله برای نگه داشتن زرادخانه بزرگ خود – یعنی دفاع ملی _ را بی اعتبار سازد.

زنرال بازنشته لبنانی "الیاس حنا" می گوید محتمل نیست که ارتش بتواتد به این زودی ها جای حزب الله را بگیرد، آن هم نه فقط به خاطر عدم آمادگی.

" آیا میان حزب الله و ارتش لبنان رقابت هائی وجود دارد؟ مسلماً، زیرا اگر ارتشی شبیه به حزب الله و آماده دفاع از مملکت داشته باشید، دیگر نیازی به حزب الله نیست.اما حزب الله ، در حقیقت به مساُله منطقه ارتباط دارد، و حزب الله وقت و بی وقت از "محور مقاومت" – یعنی لبنان، سوریه و ایران – دم می زند.

یکی از فوریت های منطقه ای ایران، احتمال حمله اسرائیل به تاُسیسات اتمی آن است.آسرائیل به همراه آمریکا و دیگر کشورها ، می گویند ایران در صدد ساختن سلاح های اتمی است، و اسرائیل آشکارا هدف آن است.

"پل سالم" از مرکز مطالعات خاورمیانه "کارنگی" می گوید که اگر اسرائیل دست به یک حمله پیشگیرانه بزند ، تنها وسیله واقعی ایران برای تلافی، از طریق لبنان خواهد بود.

"حالا، آیا کسی از این وضع خوشحال است؟ آیا لبنانی ها از این وضع خوششان می آید؟ نه.اما آیا ایران سال ها نیروهای نظامی خود رامسلح نکرده، و صد ها میلیون دلار صرف حزب الله نکرده که هر وقت بخواهد از آن ها استفاده کند؟ نه. کسی از این وضع خوشحال نیست.

" سالم" می گوید ایران اجازه نخواهد داد  "معدودی لبنانی" جلوی تلافی  حمله اسرائیل را بگیرند.

مردم در ايران ازهشدارهای کاسترو در باره برنامه اتمی تهران خبر ندارند

واشينگتن پست زير عنوان "ايرانيان خبر ندارند کاسترو عاقبت آنان را جدی گرفته است" می نويسد هشدارهای فيدل کاسترو در باره بالا گرفتن زمينه های وقوع جنگی ميان آمريکا و ايران، کوبا را با نگرانی های راجع به قيامت اتمی روبرو ساخته است. هرچند که پيش بينی های هشدار دهنده اين چهره سرشناس انقلابی درجائی که مسئله حائزبيشترين اهميت است، یعنی ايران، به ندرت انعکاسی پيدا کرده است.
رهبر سابق کوبا در ماه ژوئيه از چهارسال گوشه نشينی بيرون آمد، و پيش بينی کرد که جنگ پيش ازپايان گرفتن مسابقات جام جهانی فوتبال رخ ميدهد، و حالا قريب دوماه از آن زمان گذشته است.
او از آن پس به توصيف تلاش هائی پرداخته است که آمريکا واسرائيل انجام می دهند تا ايران نتواند تسليحات اتمی بسازد، و پافشاری توام با بی اعتنائی ايران را تذکر می دهد که گفته است فقط در کار توليد انرژی اتمی است و ازحق انجام چنين کاری برخورداراست.
کاسترو ضمن يادآوری اشاره های بعضی از تحليلگران اسرائيلی و آمريکائی به پيشدستی در حمله ای به ايران می گويد اين جبهه گيری ها جهان را درلبه نابودی قرارداده است.
کاسترو می گويد جنگ اتمی، حتی ميان ضعيف ترين قدرت های اتمی، برای نابودی کافی است، و نسل بشر ناپديد خواهد شد.
هشدارهای اتمی، اين رئيس جمهوری سابق ۸۴ ساله را مجددا به صحنه جهانی بازگردانده است. اما بحث های راجع به قيامت اتمی در خود ايران، هيچگونه پوششی رسمی، و يا نوعی ديگر، نداشته است. از ميان ۲۰ نفری که ظرف چند روزاخير در پايتخت ايران با آنها مصاحبه شد، هيچکدام از کارزار کاسترو با خبر نبودند، و بسياری نمی دانستند چه برداشتی می توانند داشته باشند.
مسعود کرمانی، معلمی ۲۹ ساله در تهران گفت "اين می تواند بدان معنا باشد که رهبر سابق کوبا خدا را یافته است. کريمی گفت انسان وقتی پير و به مرگ نزديک می شود بيشتر راجع به قيامت حرف می زند. کاسترو پس از مدتی مديد که دين را انکار می کرد حالا مثل يک قديس حرف می زند."
ديگران گفتند راجع به پيش بينی های کاسترو چيزی نشنيده اند اما خطر را دست کم نمی گيرند. محمد رضا رازقی، دانشجوی ۲۳ ساله می گويد ايران بايد هر اظهارنظری را جدی بگيرد، صرفنظر از اينکه نظر دهنده کيست.
رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت امورخارجه ايران پاسخی ديپلماتيک می دهد و می گويد قابل فهم است که چرا برخی نگران هستند اما ما امکانی برای عمليات نظامی در منطقه نمی بينيم. دوستان ما ضرورتی ندارد که نگران باشند. مهمانپرست با تاکيد می گويد ايران به قدر کافی قدرتمند است.
در حاليکه ايرانيان ممکن است بخود مطمئن باشند اما کوبائی ها می گويند نگرانند. روبرتو مورنو، کارگر ۴۷ ساله يک فروشگاه دولتی در هاوانا می گويد ضمن ابراز نگرانی می گويد فيدل ديوانه نيست، و در مورد مسائل سياسی به ندرت اشتباه می کند.
کاسترو يک متحد ديرين ايران است و در سال ۲۰۰۱ (۱۳۷۹) از آن کشور ديدن کرده است. با اينحال ايرانيان جوان تر کم تر او را می شناسند، و خبرهای وسائل ارتباط جمعی در ايران اخيرا بيشترمحدود به حدس و گمان در باره سلامتی او بوده است.
کاسترو می گويد اين هفته بخصوص خطرناک است زيرا آژانس بين المللی انرژی اتمی در گزارش دوشنبه خود از اينکه عمليات نظارتی اش بر فعاليت های اتمی ايران محدود شده است، شکايت می کند، مسئله ای که به عقيده رهبر سابق کوبا می تواند به تحريم های سازمان ملل متحد منجر شود.
کاسترو روز جمعه به هزاران دانشجوی کوبائی که در محوطه دانشگاه هاوانا جمع شده بودند گفت چنين تحريم هائی می تواند به آمريکا و اسرائيل حق بستن راه و تفتيش کشتی های ايران را بدهد. اوميگويد ايران هيچگاه چنين وضعيتی را نمی پذيرد و منازعه ناشی از آن می تواند اتمی شود.

مراسم یاد بود نهمین سالگرد حملات تروریستی در آمریکا برگزار می شود

شنبه مصادف با نهمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا است، و مقامات برنامه های گوناگونی برای ادای احترام به نزدیک به ۳ هزار نفر که در حملات هماهنگ هواپیماربایان عضو القاعده کشته شدند، ترتیب داده اند. آنها کنترل چهار هواپیمای مسافری را بدست گرفتند، دو هواپیما را به برج های دوگانه مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک کوبیدند. ساختمان های ۱۱۰ طبقه فروریختند، بسیاری به دام افتادند و کشته شدند.
هواپیمای دیگر به ساختمان پنتاگون در حومه واشنگتن برخورد کرد، در حالی که چهارمین هواپیما در شانسکویل، در ایالت پنسیلوانیا، پس از درگیرشدن مسافران با هواپیما ربایان سقوط کرد. عقیده بر این است که آن هواپیما قرار بود به بسوی مقصدی در واشنگتن هدایت شود.
پرزیدنت اوباما در مراسم یادبود در پنتاگون شرکت خواهد کرد، در حالی که جو بایدن معاون رییس جمهوری در مراسمی در نیویورک حضور خواهد یافت.
قرار است میشل اوباما بانوی اول آمریکا، و لورا بوش، بانوی اول سابق، در مراسم یادبود در شانکسویل سخنرانی کنند.
آنچه امسال بر سالگرد واقعه افزوده شده، بحث تندی است که بر سر طرح های یک گروه مسلمان برای ساختن یک مرکز فرهنگی اسلامی و مسجد در نزدیکی محل مرکز تجارت جهانی درگرفته است.
مخالفان می گویند این پیشنهاد بی احترامی به قربانیان حملات است، در حالی که موافقین بر این عقیده هستند تاسیس چنین مرکزی به کاهش اختلافات بین غرب و جهان اسلام کمک خواهد کرد.
پرزیدنت اوباما گفته است از حقوق مسلمانان برای ساختن مسجد در محل مورد بحث حمایت می کند، اما همچنین می گوید در باره «منطق« چنین کاری اظهار نظر نخواهد کرد. منتقدین، از جمله برخی از قانونگذاران جمهوریخواه، او را متهم می کند که حساسیتی به خانواده های قربانیان ندارد.

رییس جمهوری افغانستان نقش خارجیان در تحقیقات فساد را محدود می کند

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان مداخله خارجیان در تحقیقات درباره فساد را محدود می کند.
اسحاق آلوکو، دادستان کل می گوید کرزی خواهان تدوین مقررات جدیدی شده است که نهادهای بین المللی را از درگیری مستقیم در تحقیقاتی که دو واحد زیر نظر وزارت کشور انجام می دهند، ممنوع خواهد ساخت.
آلوکو می گوید با این حال آقای کرزی می خواهد مشاوران خارجی کمک های لجیستیکی و تکنیکی برای واحد های مبازره با فساد فراهم آورند.
روزنامه واشنگتن پست گزارش می دهد تغییرات پیشنهادی مقامات آمریکایی را نگران ساخته و موجب شده است آنها برای متقاعد ساختن کرزی به نرم ساختن مقررات جدید، کوشش هایی را آغاز کنند.
آمریکا کرزی را برای افزایش کوشش جهت ریشه کن ساختن فساد در دولت خود زیر فشار گذاشته، و گاهی موجب بروز تنش بین دو طرف شده است.
آمریکا از آن بیم دارد که فساد شورش به رهبری طالبان را تقویت کند و کوشش هایی را که برای بهبود و تقویت کارآیی دولت جریان دارد دشوار سازد.

چین می گوید با تحریم های کره جنوبی علیه ایران مخالف است

چین با تحریم های جدید کره جنوبی علیه ایران مخالفت کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت پکن تحریم های یک جانبه را تایید نمی کند. او گفت دولت چین امیدواراست کشورهای بجای وضع تحریم ها به کوشش های دیپلماتیک پای بند بمانند و راه حلی را از طریق گفت و شنود و مذاکراه جستجو کنند.
وزارت امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه گفت دولت ۱۰۲ شرکت و ۲۴ ایرانی را به فهرست سیاه اضافه می کند.
کره جنوبی همچنین سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز ایران را محدود خواهد کرد و بازرسی کشتی هایی را که به ایران رفت و آمد می کنند، افزایش خواهد داد.
کره جنوبی هفته ها در این باره که آیا باید از آمریکا، متحد نزدیک خود، در وضع تحریم های سخت تر علیه ایران حمایت کند یانه، سرگرم بحث بوده است. ایران در حال حاضر ۱۰ درصد واردات نفتی کره جنوبی را تامین می کند.
ایالات متحده آمریکا از تحریم های جدید کره جنوبی تجلیل کرده است.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه و تیموثی گایتنر وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه مشترکی گفتند این اقدام «قاطعیت فزاینده بین المللی برای بازداشتن ایران از تولید تسلیحات اتمی» را تقویت می کند.
شعبه بانک ملت در سئول، از جمله شرکت هایی است که جریمه می شوند.
دولت آمریکا می گوید این بانک نقل و انتقال صدها میلیون دلار در معاملات مربوط به برنامه های اتمی، موشکی و نظامی ایران را تسهیل کرده است.

در انفجار بمب در بازاری در قفقاز شمالی ۱۵ تن کشته شدند

انفجار یک بمب انتحاری اتومبیلی در شهر «ولادیکاواکز» در قفقاز شمالی، در روسیه، دست کم ۱۵ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح برجا گذاشته است.
مقامات محلی می گویند بمب انداز اتومبیل را در نیم روز پنجشنبه، در خارج از مدخل اصلی یک بازار باز منفجر کرد.
بنقل از پلیس گفته می شود که بمب ۳۰ کیلوگرمی با قطعات فلزی پر شده بود.
مسئولیت انفجار را هنوز کسی بر عهده نگرفته است. انفجاری در همین بازار در سال ۱۹۹۹ بیش از ۵۰ تن را کشت.
تلویزیون روسیه پیاده رو خون آلود و ردیف های اتومبیل های در هم شکسته را نشان داد. ناجیان و رهگذران برای بیرون بردن برخی از اجساد از گاری های باری استفاده کردند.
ولادیکاواکز، مرکز جمهوری اوستیای شمالی است. بر خلاف داغستان، چچن و دیگر جمهوری های جنوبی روسیه که اکثر مسلمان هستند، اکثریت جمعیت اوستیای شمالی را مسیحیان اورتودوکس تشکیل می دهند.

رییس جمهوری آمریکا می گوید القاعده از سوزاندن قران بهره برداری خواهد کرد

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید برنامه یک کشیش آمریکایی برای سوزاندن نسخه های قران ابزاری خواهد بود که القاعده از آن برای یارگیری استفاده خواهد کرد.
آقای اوباما روز پنجشنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت برنامه کشیش سربازان آمریکایی در مکان هایی مانند افغانستان را بشدت بخطر خواهد انداخت.
رییس جمهوری این طرح را یک عمل مخرب نامید، با این حال گفت آمریکا قوانینی دارد که از چنین اقدامات منفوری حفاظت می کند.

تری جونز، کشیش کلیسایی در ایالت فلوریدا، که ۵۰ عضو دارد، گفته است قصد او برای سوزندان مقدس ترین نماد اسلام، متوجه اسلام افراطی است.
با این حال، او به روزنامه یو اس ای تودی گفت اگر از کاخ سفید، وزارت امور خارجه یا پنتاگون پیامی دریافت کند، درباره طرح های خود بازاندیشی خواهد کرد. اما گفت تاکنون با او تماس گرفته نشده است.
پرزیدنت اوباما نظر خود را پس از آن ابراز داشت که رییس جمهوری اندونزی، پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان، از او خواست شخصا مداخله کند.

یک سخنگوی رییس جمهوری اندونزی می گوید او در نامه های به آقای اوباما نگرانی خود را ابراز داشت.
نوری المالکی نخست وزیر عراق روز پنجشنبه هشدار داد که تند روها از سوزاندن قران به عنوان بهانه ای برای قتل های بیشتر استفاده خواهند کرد و خواهان مداخله برای متوقف ساختن آن شد. مالکی به سفیر و فرمانده نظامی آمریکا در عراق گفت اگر طرح قران سوزی اجرا شود، مناسبات بین دو کشور آسیب خواهد دید.
علیرغم مخالفت گسترده رهبران مذهبی و سیاسی، تری جونز حاضر نیست از تصمیم خود منصرف شود.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت جای تاسف است کشیشی که یک کلیسای کوچک را اداره می کند بتواند توجه جهانی را به آنچه او آنرا یک «نقشه شرم آور» نامید، جلب کند.
یک سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد می گوید این اقدام به شانس برقراری صلح و ثبات در افغانستان صدمه خواهد زد.
واتیکان می گوید سوزاندن قران عملی خطرناک و وخیم است.
ژنرال دیوید پتریوس فرمانده ارشد نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان، و آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو، گفتند سوزاندن نسخه های قران می تواند جان سربازان آمریکایی را بخطر بیاندازد، و طالبان می تواند از آن برای تبلیغات استفاده کند.
تری جونز می گوید او این هشدار ها را جدی می گیرد، اما معتقد نیست که کوتاه آمدن کار درستی باشد.

کلينتون: ايران به يک ديکتاتوری نظامی تبديل می شود

 
 
 
 
 

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، می گويد جمهوری اسلامی ايران در حال تبديل به يک ديکتاتوری نظامی است.

خانم کلينتون که روز چهارشنبه در شورای روابط خارجی، يک موسسه روابط خارجی در واشنگتن، سخن می گفت اعلام کرد فکر نمی کند جای هيچ شک و شبهه ای وجود داشته باشد که ايران به يک ديکتاتوری نظامی با نوعی رنگ و لعابِ ايدئولوژيکِ دينی، تبديل می شود.

وزير امورخارجه آمريکا اضافه کرد قرار نبود که بهيچوجه انقلاب ايران به چنين وضعيتی دچار شود.

خانم کلينتون همچنين در پاسخ به پرسشی گفت سياست آمريکا حمايت از آزادی ها و حقوق بشر در ايران است.

وزير امورخارجه آمريکا افزود در حال افزايش فشار های بين المللی بر ايران هستيم تا اين کشور وادار به انجام گفتگوهای جدی در مورد برنامه اتمی خود شود.

وزير امورخارجه آمريکا تأکيد کرد که ايالات متحده می تواند و بايد ديگر کشورها را در قرن بيست و يکم، رهبری کند.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر