سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

روسیه، درصدرفهرست کشورهای فاسد جهان

براساس گزارشی که سازمان «شفافیت بین الملل» روز سه شنبه ( ۲۶ اکتبر ) منتشر کرد، روسیه در صدر کشورهای فاسد جهان قرار دارد.

سازمان «شفافیت بین الملل» در گزارش خود می گوید میزان فساد در روسیه حتی نسبت به سال گذشته در همین کشور بیشتر شده و رتبه شاخص فساد در آن از ۱۴۶ به ۱۵۴ تنزل کرده است.

روسیه هم ردیف با تاجیکستان، گینه نو و چندین کشور آفریقایی در صدر فاسد ترین کشورهای گروه بیست قرار گرفته است.

«شفافیت بین الملل» روسیه را در حالی در صدر فهرست فاسدترین کشورهای جهان قرار داده است که مسکو در تلاش است تا به «سازمان تجارت جهانی» بپیوندد. دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه امیدوار است تا با توسعه و شکوفایی صنایع فناوری مدرن، بتواند مسکو را به ایفای نقش رهبری در عرصه دیجیتال سوق دهد.

از پانزده سال پیش که سازمان «شفافیت بین الملل» فهرست های سالانه خود را منتشر کرده است، ایالات متحده آمریکا برای اولین بار از رده بیست کشور دارای کمترین حد فساد، خارج شده است. براساس گزارش این سازمان رسوایی های مالی در آمریکا باعث شده است که رتبه ایالات متحده از ۲۲ به ۱۹ و به رده قبل از شیلی تنزل کند.

دانمارک، نیوزیلند و سنگاپور در صدر فهرست کشورهایی قرار گرفته اند که نظام آن ها کمترین فساد را نشان داده اند. سومالی نیز در انتهای این فهرست و پیش از افغانستان و برمه قرار دارد.

گزارش اخیر این سازمان براساس بررسی های انجام شده در صد و هفتاد کشور جهان تدوین شده است.

ارتش سايبری ايران برای حمله ای بزرگ به کامپيوترها آماده می شود

واشينگتن تايمز زير عنوان "هکرها در حال خريد شبکه بدافزار" و با سوتيتر "مظنون به حمايت از ايران" می نويسد ماموران امنيتی می گويند يک گروه هکری، که خود را ارتش سایبری ايران می نامد، برای اشاعه ایميل های مخرب و پخش نرم افزارهای آسيب رسان موسوم به بدافزارها، در حال خريد شبکه ای از کامپيوترهای آلوده، و فروش آنها به خلاف کاران سايبری است.

اويو رعف Aviv Raff)) از شرکت امنيت کامپيوتری سکولرت (Seculert)، به واشينگتن تايمز گفت اين گروه برای تحت کنترل درآوردن کامپيوترهای سالم و قابل اعتماد استفاده کنندگان از اينترنت، و افزودن آنها به شبکه ای از کامپيوترهای آلوده در سيستم خود، موسوم به بوتنت botnet)) يا ربات نتورک robot network)) ، آسيب پذيری يک نرم افزارويژه بلاگ نگاری موسوم به وردپرس (Wordpress) را مورد بررسی و اکتشاف قرار داده است، که يک نرم افزار معروف و مورد علاقه عموم است.

او می گويد بوتنت (botnet) يکی از صدها شبکه تحت کنترل گروه های هکر و خلافکاران اينترنتی در گوشه و کنار جهان است که می تواند برای انجام حمله ای اينترنتی عليه مخالفان دولت تهران مورد استفاده قرارگيرد.

اغلب ماموران امنيتی، ارتش ساِيبری ايران، (با واژه مخفف (ICA را يک گروه هکری دارای انگيز های سياسی طرفدار ايران می شناسند، اما مدرکی حاکی از مرتبط بودن آن با دولت تهران در دست نيست . تقريبا يک سال پيش گروهی با استفاده از همين نام با حمله به شبکه اجتماعی تويتر مستقر در آمريکا، و بعد با حمله به موتور جستجوگر آن زمان چين، موسوم به بايدو (Baidu) ، برای مدتی کوتاه بازديدکنندگان از اين سايت ها را به سايت هائی فرستاد که پرچم ايران، شعارهای ناسيوناليستی و تصاوير ضد آمريکائی و ضد اسرائيلی را نشان می داد.

آقای رعف می گويد گرچه ما مطمئن نيستيم که آنها واقعا ايرانی هستند اما می دانيم که حاميان رژيم ايران هستند.
تابستان امسال، ارزيابی ماموران امنيتی حکايت از آن داشت که کرم اينترنتی موسوم به استاکس نت، با برخورداری از ويژگی حمله به سيستم های کنترل صنعتی، يک واحد اتمی ايران را به قصد خرابکاری هدف گرفته است.

آقای رعف می گويد با توجه به زمان حمله ارتش ساِيبری ايران و هدف گيری ويروس استاکس نت بنظر می رسد ارتش سایبری ايران تصميم گرفته است بجای دادن هشدارهای ساده در مورد تخريب چهره ظاهری سايت ها،عملا وارد فعاليت های مربوط به جرائم اينترنتی شود.

پارلمان فرانسه لایحه اصلاح سیستم بازنشستگی را تصویب می کند

پارلمان فرانسه پیشنهادهای نیکولا سارکوزی رییس جمهوری را برای اصلاح سیستم مستمری و بازنشستگی، علیرغم هفته ها اعتصاب های سراسری، تصویب کرده است.
قانونگزاران روز چهارشنبه با ۳۳۵ رای موافق در برابر ۲۳۳ رای مخالف، لایحه را از تصویب گذراندند. انتظار می رود سارکوزی آنرا در نیمه نوامبر امضا کند و قانونی سازد.
افزایش حداقل سن بازنشستگی از ۶۰ به ۶۲ سال، اعتراضاتی را در سراسر کشور براه انداخته و موجب بروز اختلال در مسافرت های هوایی، بسته شدن مدارس، و کمبود موجودی بنزین شده است.
رهبران اتحادیه های کارگری در کوشش برای اصلاح جنبه هایی از قانون، مردم را به برپایی اعتصاب های سراسری در روز پنجشنبه دعوت کرده اند.
تصویب لایحه برای سارکوزی، که میزان محبوبیت او از زمان انتخاب به ریاست جمهوری بسیار پایین آمده است، آزمایش مهمی دیده می شد. جدید ترین نظر سنجی ها نشان می دهد بیش از ۷۰ درصد پاسخ دهندگان از سیاست های او راضی نیستند.

گورباچف: پیروزی در افغانستان غیر ممکن است

میخاییل گورباچف رهبر شوروی سابق، که دوره ریاست جمهوری او با شکست نظامی در افغانستان همراه شد، می گوید پیروزی نظامی ناتو در افغانستان غیر ممکن است.
گورباچف سربازان شوروی را پس از جنگ ده ساله ای که درسال ۱۹۸۹ به بن بست رسید، از افغانستان خارج کرد.
او روز چهارشنبه به بی بی سی گفت پرزیدنت باراک اوباما در تعیین ضرب الاجل ۲۰۱۱ برای آغاز خروج سربازان از افغانستان، بدون توجه به دشواری آن، درست عمل کرد.
گورباچف گفت گزینه، «ویتنام دیگری» خواهد بود.
آمریکا و ناتو برای نبرد با شورش طالبان، که از جنوب به شمال و غرب افغانستان گسترش یافته است، بیش از ۱۵۰ هزار سرباز به آن کشور اعزام کرده اند.
گورباچف گفت حمله شوروی به افغانستان با توافقی بین ایران، هند، پاکستان و آمریکا به پایان رسید. در توافق گفته می شد افغانستان کشوری بی طرف خواهد بود که مناسباتی خوب با مسکو و واشنگتن خواهد داشت.
واشنگتن از طریق کوشش های پنهانی برای مسلح ساختن مجاهدین افغان که با سربازان شوروی می جنگیدند، به شکست ارتش شوروی کمک کرد.
ناتو اینک روسیه را تشویق می کند جنگ افزار و آموزش برای نیروهای افغان فراهم آورد. مسکو گفته است آماده است کمک کند.
آمریکا در آوریل ۱۹۷۵ از ویتنام خارج شد. آن جنگ منفور به بهای جان ۵۸ هزار سرباز آمریکایی تمام شد، و نتوانست از کشور در برابر یک رژیم کمونیستی خودکامه حفاظت کند.

ناسیونالیست های اسراییلی در یک شهر عرب نشین راه پیمایی کردند

 

 

 

 

پلیس اسراییل پس از آن که اعتراض ناسیونالیست های افراطی اسراییلی زدوخوردی بین ساکنان شهر عرب نشین «اُمُ الفهم» و پلیس را موجب شد، ۱۰ نفر را دستگیر کرد.
ساکنان عرب روز چهارشنبه، در حالی که پرچم های فلسطینی را در دست داشتند، لاستیک های اتومبیل را آتش زدند و بسوی صدها پلیس که برای جلوگیری از خشونت در جریان اعتراض دست کم ۲۰ فعال دست راستی اسراییلی اعزام شده بودند، سنگ پرتاب کردند.
پلیس با شلیک گاز اشک آور پاسخ داد. در جریان زدوخورد چندین نفر مجروح شدند.
«ام الفهم» یکی از بزرگترین شهرهای عرب نشین اسراییل و مرکز شاخه شمالی گروه حرکت اسلامی به رهبری «شیخ راعد صلال» است که از حماس حمایت می کند.
فعالان فلسطینی می گویند آنها می خواهند گروه ممنوع شود. برخی شعار «مرگ بر تروریست ها» را فریاد می کشیدند. شاهدان می گویند آنها همچنین شعارمی دادند: «مرگ بر اعراب».
مقامات «ام الفهم» اعتراض را تحریک کننده نامیدند.
در رویدادی جداگانه، مسئولان پزشکی فلسطینی می گویند یک عضو جهاد اسلامی روز چهارشنبه در اثر اصابت گلوله یک تانک اسراییلی درنوارغزه کشته شد. مقامات نظامی اسراییل می گویند این حادثه پس از آن روی داد که نیروهای امنیتی دو «مظنون» را در منطقه شناسایی کردند.

رهبران ایران و بولیوی فوتبال بازی می کنند

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و «اوو مورالس» رییس جمهوری بولیوی در یک مسابقه فوتبال دوستانه در تهران شرکت کردند.
دو رهبر روز سه شنبه همراه با چند فوتبالیست برجسته ایران، از جمله کریم باقری، وارد میدان شدند. در یک نقطه، مورالس توپ را به احمدی نژاد داد و او آنرا وارد دروازه کرد.
دو رهبر در جریان دومین سفر مورالس به تهران در دوسال گذشته، در باره مسائل تجارتی نیز بحث کردند.
رسانه های ایران گزارش می دهند هیات همراه رییس جمهوری بولیوی اسنادی را برای همکاری های دوجانبه در حوزه هایی از جمله کشاورزی، معدن و تولید غذا امضا کرد.
خبرگزاری ایرنا می گوید احمدی نژاد روز چهارشنبه مذاکرات هیات های دو کشور را «سازنده و بسیار خوب» ارزیابی کرد.
گزارش ها حاکی است مورالس روز چهارشنبه در دیداری با بازرگانان ایران، از شرکت های ایرانی دعوت کرد در پروژه های عمرانی بولیوی بیشتر سرمایه گذاری کنند.
دیدار سه روزه مورالس از تهران کمتر از دو ماه پس از آن صورت می گیرد که تهران بیش از ۲۵۰ میلیون دلار اعتبار بعنوان کمک توسعه، از جمله خرید یک هزار دستگاه تراکتور، در اختیار بولیوی گذاشت.

بن لادن می گوید ربوده شدن فرانسویان، پاسخ به رفتار فرانسه با مسلمانان است

اوساما بن لادن، رهبر القاعده، در پیام صوتی جدیدی می گوید ربوده شدن پنج تبعه فرانسه در نیجر در ماه گذشته، پاسخی به آنچه او آنرا رفتار ناعادلانه فرانسه با مسلمانان می نامد، بود.
در این پیام که روز چهارشنبه از تلویزیون الجزیره پخش شد، بن لادن از فرانسه می خواهد سربازانش را از افغانستان خارج کند و می گوید فرانسه نباید انتظار داشته باشد «کشورهای ما را اشغال کند و زنان و کودکان را بکشد، و بعد بخواهد در امنیت و صلح زندگی کند.»
فرانسه حدود ۴ هزار سرباز در افغانستان دارد.
بن لادن همچنین تهدید کرد برنامه فرانسه را برای ممنوع ساختن زنان مسلمان از پوشیدن حجاب کامل در مکان های عمومی تلافی کند.
گروهی که خود را «القاعده در مغرب اسلامی» می نامد، ماه پیش هفت نفر - پنج فرانسوی و دو آفریقایی - را در یک معدن اورانیوم در شمال نیجر به گروگان گرفت.
محل دقیق اقامت بن لادن معلوم نیست. ژنرال دیوید پتریوس فرمانده نیروهای متحد در افغانستان در ماه اوت گفت عقیده بر این است که او در کوه های دور افتاده بین افغانستان و پاکستان زندگی می کند.

روسیه می خواهد تعداد سربازان ناتو در اروپای مرکزی محدود شود

یک روزنامه معتبر روسی می گوید مسکو می خواهد در همکاری جدید روسیه با ناتو تعداد سربازان اتحادیه را که می توانند در کشورهای عضو ناتو در اروپای مرکزی مستقر شوند، محدود کند.
روزنامه کامرسانت می گوید موضع روسیه، که به ناتو ارائه شده است، درخواست می کند استقرار نیروهای رزمی به تعداد زیاد در کشورهای اروپایی که از زمان فروپاشی اتحاد شوروی در سال ۱۹۹۱ به ناتو پیوسته اند، ممنوع شود.
این گزارش در حالی منتشر می شود که دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه خود را برای حضور در اجلاس رهبران ناتو در ماه نوامبر در لیسبون آماده می کند. قرار است در اجلاس کشورهای عضو برنامه استراتژیکی جدید گسترده ای را تصویب کنند.
آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو قصد دارد در پیشاپیش کنفرانس از مسکو دیدن کند.
هفته پیش، در نشانه ای از گرم شدن روابط روسیه و اروپا، مدودف گفت مسکو پیشنهاد ناتو را برای همکاری در استقرار یک سپر دفاع موشکی برای اروپا بررسی می کند.
اما مدودف همچنین گفت او پیش از گرفتن هر تصمیمی در مورد تقویت همکاری با ناتو، می خواهد جزییات بیشتری دریافت کند.
روز سه شنبه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت روابط آینده مسکو با اتحادیه تا حدود زیادی به شکل برنامه استراتژیکی ناتو، و چگونگی نگرش آن به استفاده از زور در مناسبات بین المللی بستگی خواهد داشت.

در حمله هواپیمای بدون سرنشین شش تن در پاکستان کشته شدند

مقامات افغانستان می گویند در دو حمله مظنون هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، دست کم شش تن در شمال غربی کشور کشته شده اند.
حملات روز چهارشنبه در منطقه عشایری وزیرستان شمالی صورت گرفت. مقامات می گویند در یک حمله سحرگاهی به خانه ای در ناحیه «اسپین وم» دست کم دو ستیزه گر مظنون کشته شدند. چند ساعت بعد، دومین حمله یک خودرو را در ناحیه «داتا خل» هدف گرفت، و حداقل چهار ستیزه گر مظنون را کشت.
در نقطه دیگری در منطقه عشایری، به گفته مقامات پاکستانی، یک بمب موتور سیکلتی روز چهارشنبه در بازاری در منطقه خیبر منفجر شد، و دست کم هفت نفر، از جمله اعضای یک کمیته محلی صلح را مجروح کرد.
در کویته، مرکز استان بلوچستان، انفجاربمبی در نزدیکی یک واحد گشت پلیس حداقل دو نفر، از جمله یک افسر پلیس را کشت و بیش از ۱۱ نفر را مجروح کرد.

مظنونین حمایت از القاعده در ترکیه بازداشت شدند

مقامات امنیتی در ترکیه می گویند پلیس ۱۲ نفر را به ظن حمایت از ستیزه گران القاعده در افغانستان بازداشت کرده است.
مقامات پلیس روز سه شنبه گفتند دستگیری ها در جریان عملیاتی همزمان در استانبول و در استان «وان» صورت گرفت. خبرگزاری آناتولی گزارش داد پلیس مقادیری اسلحه و مواد بمب سازی کشف کرد.
هفته پیش، پلیس ترکیه پنج مرد را در چندین شهر بر اساس زمینه های مشابه دستگیر کرد. چهار نفر به جمع آوری پول برای القاعده متهم بودند و پلیس به پنجمین نفر به طرح برنامه های کامپیوتری برای ایجاد اختلال در دستگاه های کنترل هواپیماهای بدون سرنشین مظنون بود.
خبرگزاری رویترز گزارش می دهد چهار مظنون جمع آوری پول آزاد شده اند و در انتظار محاکمه بسر می برند.
از سال ۲۰۰۳ که ستیزه گران اسلامی داخلی مرتبط با القاعده به حملات انتحاری در استانبول دست زدند و ۵۸ تن را کشتند، پلیس ترکیه القاعده را زیر نظر گرفته است.
در ماه ژوئیه، ۲۹ نفر، و در ماه ژانویه ۱۲۰ نفر را به ظن ارتباط با القاعده بازداشت کرد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر