سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

نسخه تهران برای طراحی نظام مالی جهان و تاکید گروه ۸ بر تحریم ها

شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پنجمین اجلاس هیئت عامل بانک توسعه اسلامی که در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد، پیشنهادات ۷ گانه تهران برای طراحی مجدد نظام مقررات مالی و کاهش اثرات منفی بحران جهانی را به هیئت مدیره بانک توسعه اسلامی ارائه کرد. این پیشنهادات شامل: «ترویج مدل های مالی و اقتصاد اسلامی»، «تقویت منابع بانکی»، «همکاری بازارهای بورس کشورهای اسلامی» ، «گسترش کار برد ابزارهای مالی اسلامی» ، «از بین بردن موانع تجاری و کاهش تعرفه ها» ، «تبادل و استفاده از ارزهای داخلی در تبادلات اقتصادی میان کشورهای اسلامی» و «تشکیل صندوق اسلامی» است.
آقای حسینی هم چنین در گفت و گو با خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان گفت: تحریم ها علیه ایران نه تنها تاثیر منفی بر اقتصاد نداشته بلکه منجر به بهبود وضعیت اقتصادی ایران شده
است.
هم زمان به نوشته ایلنا خبرگزاری کار ایران، میزان صادرات نفت ایران طی سی سال گذشته به نصف کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، تهران طی سال های اخیر همواره افزایش ظرفیت تولید نفت خود را هدف گیری کرده است به طوري كه در قالب برنامه‌ها سوم و چهارم دستيابي به ظرفيت توليد ۵ ميليون بشكه در روز را مد نظر قرار داده اما همواه اين مهم به دليل برخي شرايط موجود و تحريم‌ها و نبود سرمايه‌گذاري كافي و عملی نشده است.
در این حال حسن ونایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، به خبرگزاری فارس اطلاع داد: ۶۰ درصد از اهداف برنامه چهارم تحقق نیافته است. این مقام لایحه دولت در زمینه برنامه پنجم توسعه را عباراتی دانست که بود و نبود آن ها تاثیر چندانی در لایحه ندارد.
محمد حسین فرهنگی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، و عضو کمیسیون تلفیق مجلس نیز در گفت و گو با همین منبع بیان داشت: ساز و کارهای رسیدن به شاخص ها در لایحه برنامه پنجم توسعه مشخص نیست.
این در حالی است که گروه ۸ بر لزوم اجرای تحریم ایران تاکید می کند و خواهان اجرای بین المللی تحریم های شواری امنیت علیه ایران است.

محکومیت نقض حقوق بشر و نگرانی عمیق از برنامه اتمی ایران در بیانیه مشترک رهبران کشورهای «گروه هشت»

رهبران عضو کشورهای «گروه هشت»، روز شنبه ( ٢۶ ژوئن ) با انتشار بیانیه مشترکی، از ایران خواستند تا برای احترام به حقوق بشراقدامات بیشتری اتخاذ کند و درقبال برنامه اتمی کشورشفافیت بیشتری پایانی به خرج دهد.

درنسخه نهایی بیانیه مشترک رهبران کشورهای «گروه هشت»، از جامعه بین الملل خواسته شده است تا از اجرای کلیه مفاد قطعنامه های تحریمی سازمان ملل علیه برنامه های اتمی کره شمالی و ایران اطمینان حاصل کنند.

کانادا هفته پیش اعلام کرد کلیه مفاد قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را اجرا خواهد کرد و برای اعمال تحریم های بیشترعلیه تهران آمادگی دارد.

رهبران هشت کشور صنعتی جهان دربخشی ازبیانیه نهایی خود از«تداوم فقدان شفافیت» تهران پیرامون برنامه غنی سازی اورانیوم ایران «ابراز نگرانی شدید» کرده اند.

رهبران کشورهای عضو «گروه هشت» دربیانیه مشترک خود، خواستار اجرای کامل مفاد قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل مبنی براعمال تحریم های شدیدترعلیه برنامه هسته ای ایران شده اند.

دربخشی از این بیانیه از ایران خواسته شده است تا «به اجرای قانون و آزادی بیان که در پیمان های بین المللی که ایران به اجرای آن ها متعهد شده است، احترام بگذارد».  

استفان هارپر، نخست وزیرکانادا و رئیس اجلاس «گروه هشت» درهانتسویل، روزشنبه در کنفرانس خبری زنده پایان این اجلاس جهانی گفت دولت های ایران و کره شمالی مصمم شده اند تا با دستیابی به سلاح های اتمی، همسایه های خود درمنطقه و صلح و امنیت جهان را تهدید کنند.    

کانادا طی ماه های اخیر بارها تاکید کرده بود از ریاست خود در اجلاس «گروه هشت» بهره خواهد جست تا نگرانی های جامعه بین الملل پیرامون برنامه هسته ای ایران و سرپیجی این کشور از توقف مراحل غنی سازی اورانیوم را مطرح می کند.

در تارنمای دولت فدرال کانادا آمده است فعالیت های اتمی ایران و کره شمالی نگرانی های جدی پدید آورده اند.

لارنس کانن، وزیرامورخارجه کانادا روز جمعه در مورد رایزنی با همتایان خود در کشورهای « گروه هشت » در مورد برنامه اتمی ایران به خبرنگاران گفته بود متاسفانه باور ما بر این است که گزینه های معدودی پیش روی خود داریم اما شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ تحریم های بیشتر علیه ایران بهترین مرجع خواهد بود.

در بخشی از ین بیانیه مشترک رهبران هشت کشورصنعتی و ثروتمند جهان، اقدام کره شمالی درحمله به کشتی جنگی کره جنوبی درماه مارس محکوم شده است.

در بیانیه مشترک رهبران کشورهای عضو «گروه هشت» درهانتسویل کانادا به وضعیت حقوق بشر در ایران، راهبرد پنج ساله خروج از افغانستان و نیز وضعیت «بی ثبات» درغزه اشاره شده است.

سياسی شدن نفت ايران در دوران احمدی نژاد سرمايه گذاران خارجی را دلسرد کرده است

وال استريت جرنال زيرعنوان "توليد در حال نزول نفت ايران یعنی درآمد و قدرت کمتر" می نويسد صنعت نفت تحت فشار ايران ممکن است به مسير گذر از شاخصی برجسته و آشکار افتاده باشد: عوض شدن رتبه و مقام اش با دشمن سابق، عراق، به عنوان دومين توليد کننده عمده نفت در خاورميانه.

اين تنزل محتمل در وضعيت که بيشتر ناشی از تحريم های اقتصادی و سوء مديريت توسط ايران است، چشم انداز درآمد کمتر را برای تهران در ايامی بالا می برد که تحريم هائی جديد عليه رژيم شکل ميگيرد.

آژانس بين المللی انرژی، مستقر در پاريس، در اين هفته پيش بينی کرد که ظرفيت توليد نفت ايران با کاهشی ۱۸ درصدی، تقريبا معادل ۷۰۰ هزار بشکه در روز، از سطح فعلی آن به ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۵ تنزل خواهد کرد.

عراق به مهمترين مکان سرمايه گذاری برای شرکت های عمده نفتی مبدل شده است زيرا ذخائرعظيم و بهره برداری نشده اش آن کشور را از اين لحاظ در مقام چهارم، پس از عربستان سعودی - توليد کننده اول در خاوميانه - و کانادا و ايران قرار ميدهد.

اگر پيش بينی آژانس بين المللی انرژی در مورد توليد ايران تحقق يابد و برآوردهای راجع به افزايش توليد عراق واقعيت پيدا کند برای نخستين بار توليد نفت جمهوری اسلامی در ظرف پنج سال طی سه دهه اخير دررديف بعد از عراق قرار ميگيرد.

چنين وضعيتی به نوبه خود موجب ميشود که ايران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت از سهميه توليد کمتری برخوردار شود، که در غايت به معنای درآمدی کمتربرای دولت ايران متکی به نفت خواهد بود. اين درعين حال می تواند به کم شدن قدرت ايران در اوپک بيانجامد که دامنه اعمال نفوذ اعضای آن به ظرفيت توليد بستگی دارد.

اخيرا بسياری از شرکت های نفتی خارجی که تهران خواستار کارشناسی و سرمايه گذاری آنها بود، با سياسی شدن بخش انرژی ايران پس از سال ۲۰۰۵ که محمود احمدی نژاد عهده دار مقام رياست جمهوری شد، عقب نشسته اند.

فشارهای آمريکا در سالهای اخير به شرکت هائی خارجی که ساليان دراز با ايران معامله داشتند در کناررفتن چندين سرمايه گذاری بزرگ موثر بوده است.

تحريم های جديد توسط آمريکا، اتحاديه اروپا و سازمان ملل متحد می تواند عامل بروز لطمات و آسيب هائی بيشتر شود. مصوبات آمريکا و اتحاديه اروپا بخصوص دسترسی صنايع نفت و گاز ايران را به منابع مالی، تکنولوژی و تجهيزات جديد، که بشدت مورد نياز اين دو بخش است، دشوار تر خواهد کرد.

عراق بعکس کاملا در وضعيتی متفاوت با وضعيت تيره ايران است. شرکت های بين المللی نفتی از سال گذشته که بغداد حوزه های نفتی اش را به مناقصه گذاشت به سرعت خود رابرای سرمايه گذاريهائی عظيم آماده کرده اند. بسياری از تحليلگران محافظه کار تخمين زده اند عراق می تواند ظرفيت توليد نفت خود را با افزايشی به ميزان يک ميليون بشکه در روز تا سال ۲۰۱۵ به ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برساند.

تعهد کانادا به اختصاص یک میلیارد دلار به بهداشت مادران و نوزادان در کشورهای فقیر

کانادا متعهد شده است ۱̷١ میلیارد دلار به ابتکار جهانی حفظ سلامت و بهداشت مادران و نوزادان کشورهای درحال توسعه اختصاص دهد.

اعطای کمک مالی به محافظت از بهداشت و سلامت مادران و کودکان درکشورهای فقیر ایده ای بود که کانادا برای اولین بار دراجلاس «گروه هشت»، زیرعنوان «ابتکار موسکوکا» مطرح کرد.

در اولین روز برگزاری اجلاس «گروه هشت» درهانتسویل، شهر کوچکی درشمال تورنتو، استفان هارپر، نخست وزیرکانادا گفت رهبران کشورهای «گروه هشت» متعهد شده اند تا پنج سال آینده، پنج میلیارد دلاربه برنامه موسوم به «ابتکار موسکوکا» اختصاص دهند.

وی گفته است کشورهای دیگر نیز به اعطای بیش از ٢̷٣ میلیارد دلارمتعهد شده اند که کل رقم این کمک های امدادی به کشورهای فقیر به ٧̷٣ میلیارد دلار بالغ می شود.

نخست وزیر کانادا همچنین از تمدید کمک یک میلیارد و هفتاد و پنج میلیون دلاری کشورش به ابتکارهای بین المللی حفظ سلامت و بهداشت مادران و نوزادان خبر داد که طی پنج سال آینده، رقم کمک های اتاوا به این ابتکار در فقیرترین کشورهای جهان به ٢̷۸۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

آقای هارپر درمقام رئیس اجلاس «گروه هشت» در کانادا تاکید کرده است پاسخگویی وتحقق تعهدهای گذشته کشورهای عضو بخشی از «ابتکارموسکوکا» خواهد بود.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز جمعه ( ٢۵ ژوئن ) درمصاحبه ای با سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا ابتکاراستفان هارپر را ستود و ابرازامیدواری کرد کشورهای دیگر نیز از این اقدام مثبت کانادا پیروی کنند.

آقای بان تاکید کرد: «من روی نقش راهبردی کانادا به منظورحصول اطمینان برای متحقق شدن وعده های کشورهای صنعتی و اجرای تعهداتشان حساب می کنم.»

تصمیم دولت محافظه کاراستفان هارپر برای عدم اختصاص بودجه «ابتکار موسکوکا» به سقط جنین در کشورهای فقیر انتقادهای بسیاری را متوجه خود کرده است.

بریتانیا تعداد مهاجران غیر اروپایی را محدود می کند

منابع دولت بریتانیا از محدود ساختن موقت مهاجران غیر اتحادیه اروپا که اجازه دارند در کشور کار و زندگی کنند خبر می دهند.
منابع روز شنبه گفتند هدف این است که از افزایش ورود کارگران خارجی پیش از ارایه سهمیه های دایمی در آوریل ۲۰۱۱، جلوگیری شود.
 در آغاز، بریتانیا تعداد جوازهای کار را که برای کارگران خارج از اروپا صادر می شود، حدود ۵ درصد کاهش خواهد داد.
 انتظار می رود وزیر کشور این تصمیم، و نیز یک روند مشورتی برای تصمیم گیری درباره میزان محدودیت دایمی در سال آینده را روز دوشنبه اعلام کند.
این اقدام بخشی ار وعده ای است که دیدیو کامرون نخست وزیر جدید بریتانیا برای کاهش تعداد سالیانه مهاجران از صدها هزار نفر به ده ها هزارنفر داده است. سطح فعلی مهاجرت از ۱۷۰ هزار نفر در سال بالاتر است.

کره شمالی برای انتخاب رهبران جدید آماده می شود

حزب کمونیست حاکم کره شمالی خواهان تشکیل جلسه ای برای انتخاب تیم جدید رهبری شده است.
برخی تحلیلگران بر این باورند که کنفرانس حزب موقعیت کیم یونگ اون، کوچکترین پسر کیم یونگ ایل رهبر کره شمالی را بعنوان جانشین نهایی او تایید خواهد کرد.
دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب روز شنبه اعلام کرد در نشست ماه سپتامبر «بالاترین هیات رهبری» حزب انتخاب خواهد شد. از سال ۱۹۶۶ این نخستین بار است که حزب کارگران کره شمالی جلسه ای تشکیل می دهد، آخرین گردهمایی بزرگ، حزب کنوانسیونی در سال ۱۹۸۰ بود که در آن نقش رهبری به کیم یونگ ایل واگذار شد و او را در مسیر جانشینی پدرش، کیم ایل سونگ، که در سال ۱۹۹۴ درگذشت، قرار داد.
اعلام تشکیل جلسه حزب در پی انتصاب های اخیر در ارتش کره شمالی صورت می گیرد که برخی از تحلیلگران آنرا نشانه دیگری از امکان آماده ساختن سومین پسر کیم یونگ ایل برای جانشینی او تلقی می کنند. کیم ۶۸ سال دارد و بیمار است.
اعتقاد بر این است که اقتصاد کره شمالی در سال گذشته، بخشی به دلیل بدی برداشت محصولات کشاورزی و تحریم های سازمان ملل متحد که تجارت تسلیحاتی کشور را بشدت کاهش داده، سیل نزولی داشته است.
 پیونگ یانگ همچنین بعلت خودداری از قبول مسئولیت غرق یک کشتی جنگی کره جنوبی در ماه مارس با فشار سیاسی فزاینده روبرو بوده است. در آن حادثه بیش از ۴۵ ملوان کشته شدند و دامنه تنش در شبه جزیره کره بالا گرفته است.

دومین روز برگزاری تظاهرات معترضان به برگزاری اجلاس «گروه هشت» و«گروه بیست»

همزمان با دومین روز برگزاری دو اجلاس «گروه هشت» و «گروه بیست» درکانادا، خیابان های مرکزشهرتورنتو، تظاهرات گسترده معترضان از اوایل صبح روز شنبه ( ٢٦ ژوئن ) آغاز شده است.

درشرایطی که خیابان های تورنتو با حضور بی سابقه نیروهای امنیتی و پلیس کانادا چهره بی سابقه ای به خود گرفته اند، انتظار می رود گردهمایی های اعتراضی روز شنبه درسطح وسیعی درمرکز این شهر که درکمتراز چند ساعت دیگرمیزبان اجلاس «گروه بیست» خواهد بود، برگزار شوند.

سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا گزارش داده است احتمال دارد تعداد معترضان روز شنبه به ده هزار نفر بالغ شود.

بیش از پنج هزار معترض و فعال جامعه مدنی، طرفدران محیط زیست و ائتلاف های مبارزه با فقر که درشعارهای خود نسبت به سیاست های کشورهای ثروتمند جهان ابراز نارضایتی می کردند، روز جمعه ( ٢٥ ژوئن ) در خیابان های تورنتو تظاهرات برگزار کردند.

بیش از سه هزار معترض جمعه شب در پارکی در نزدیکی محل برگزاری اجلاس « گروه بیست» در مرکز شهر تورنتو، چادرهای قرمز برپا کردند و تا پایان شب درخیابان ها رژه رفتند و شعارهایی دراعتراض به وضعیت افراد بی خانمان و وضعیت مسکن سردادند.  

با وجودی که رسانه های کانادا از رویارویی تعدادی از معترضان با پلیس امنیتی و دستگیری برخی از آن ها خبر داده اند، اما تظاهرات چند ساعته روز جمعه با آرامش نسبی برگزار شد.

دولت فدرال کانادا با صرف رقمی حدود یک میلیارد دلار، تدابیرامنیتی شدیدی را برای حفظ نظم وامنیت به هنگام برگزاری اجلاس « گروه هشت » و« گروه بیست » اتخاذ کرده است.

درحالی که رسانه های کانادا از اعطای اختیارات گسترده و بی سابقه به پلیس و نیروهای امنیتی کشور برای مقابله با معترضان، برقراری نظم و مقابله با اخلال احتمالی در روند برگزاری این دو اجلاس جهانی خبر داده اند، نهادهای مدافع حقوق مدنی و فعالان حقوق بشر این اختیارات را ناقض آزادی های مدنی و فردی و حق آزادی بیان و عقیده خوانده اند.

حضورگسترده نیروهای پلیس، هلیکوپترها و همکاری کلیه نهادهای امنیتی کانادا برای برگزاری این دو اجلاس بین المللی، بزرگترین عملیات امنیتی تاریخ این کشورخوانده شده است.

در حمله موشکی آمریکا به شمال غربی پاکستان دو تن کشته شدند

مقامات پاکستان می گویند در حمله موشکی آمریکا به یک ناحیه عشایری، دو شبه نظامی مظنون کشته شدند.

بگفته آنها، هدف این حمله که روز شنبه صورت گرفت خانه ای در شهر میرانشاه در وزیرستان شمالی بود.

این منطقه پایگاهی برای شورشیان طالبان و القاعده، که به حمله به سربازان ناتو در افغانستان متهم هستند، تلقی می شود.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای هدف گرفتن پنهانگاه های شورشیان در پاکستان بر استفاده از حملات هواپیماهای بی سرنشین افزوده و موجب شده است بین اسلام آباد و واشنگتن شکاف بیافتد.

دولت پاکستان به چنین حملاتی اعتراض کرده است و آنها را نقض حاکمیت کشور می نامد.

برنامه اتمی و نقض حقوق بشر در ایران درصدر مذاکرات رهبران کشورهای «گروه هشت»

برنامه اتمی و نقض حقوق بشر در ایران از جمله مهمترین موضوعات مذاکرات  روز شنبه ( ٢٦ ژوئن ) رهبران کشورهای « گروه هشت » در هانتسویل کانادا خواهد بود.   

درشرایطی که کانادا طی ماه های اخیر بارها تاکید کرده بود از ریاست خود در اجلاس « گروه هشت » بهره خواهد جست تا نگرانی های جامعه بین الملل پیرامون برنامه هسته ای ایران و سرپیجی این کشور از توقف مراحل غنی سازی اورانیوم را مطرح کند، دیمیتری سوداس، سخنگوی دفتر استفان هارپر، نخست وزیر کانادا به صدای آمریکا گفت ایران، برنامه اتمی و نقض حقوق بشر دراین کشور مهمترین موضوع مذاکرات روز شنبه رهبران کشورهای گروه هشت خواهد بود.

در تارنمای دولت فدرال کانادا آمده است فعالیت های اتمی ایران و کره شمالی نگرانی های جدی پدید آورده اند.

انتظار می رود کانادا در مقام رئیس این اجلاس از رهبران کشورهای قدرتمند جهان بخواهد تا تحریم های قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را اجرا کنند.

رسانه های کانادا گزارش داده اند استفان هارپر، نخست وزیر دولت محافظه کار که مسئولیت مطرح کردن مسائل عمده امنیت جهانی در این اجلاس را به عهده دارد، مصمم است عملکرد ایران در سطح منطقه ای و بین المللی را به عنوان جدی ترین مسئله مذاکرات روز شنبه با همتایان قدرتمند خود مطرح کند.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه کانادا روز جمعه درمورد رایزنی با همتایان خود درکشورهای « گروه هشت » در مورد برنامه اتمی ایران به خبرنگاران گفت متاسفانه باورما براین است که گزینه های معدودی پیش روی خود داریم، اما شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ تحریم های بیشترعلیه ایران، بهترین مرجع خواهد بود.

کاناداهفته پیش اعلام کرد کلیه مفاد قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را اجرا خواهد کرد و برای اعمال تحریم های بیشترعلیه تهران آمادگی دارد.

مذاکرات امنیت و اقتصاد جهانی در کانادا

رهبران کشورهای صنعتی عمده جهان، در تلاش برای یافتن راه های بهبود وضعیت اقتصادی جهان در کانادا ملاقات می کنند.
اعضای گروه موسوم به جی-۸ روز شنبه پیش از ملاقات با رهبران اقتصادهای درحال توسعه جهان، به شکل خصوصی دیدار کردند.

نشست رهبران گروه ۸ در موسکوکا در شمال تورنتو برگزار شد. دیدارهای گروه ۲۰ در تورنتو برگزار می شود.

مقامات آمریکایی می گویند رهبران کشورهای صنعتی جهان به اجماع بر سر چگونگی جلوگیری از بازگشت اقتصاد جهان به رکود نزدیک می شوند.

رهبران گروه هشت، از جمله شامل باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و نیکولا سرکوزی رئیس جمهوری فرانسه است.

باراک اوباما کشورها را به تحریک رشد اقتصادی ترغیب کرده است همزمان رهبران اروپایی تمرکز خود را بر مسئولیت محاسباتی قرار داده اند. مقامات آمریکایی گفتند علی رغم اختلاف ها مذاکرات موجب «همگرایی دیدگاه ها» شد.

مذاکرات بیشتر درباره اقتصاد جهان قرار است روز شنبه در دیدار سران گروه جی-۸ و کشورهای عمده در حال توسعه جهان، طی نشست جی- ۲۰ ادامه یابد.

این در حالی است که طبق پیش بینی مسئولان نگرانی های امنیتی جهانی از جمله مسئله ایران و کره شمالی در صدر محورهای دور دوم مذاکرات رهبران گروه جی- ۸ در روز شنبه است.

آقای اوباما قرار است ملاقات های جداگانه و تک به تک با چندین رهبر جهان از جمله دیوید کامرون، نخست وزیر جدید بریتانیا، هو جین تائو رئیس جمهوری چین و لی میونگ باک رئیس جمهوری کره جنوبی داشته باشد.

کشورهای عضو گروه جی-۲۰، ۹۰ درصد از اقتصاد جهان و ۸۰ درصد تجارت جهانی را به خود اختصاص داده اند.

جی-۲۰ متشکل است از کشورهای گروه هشت: آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کانادا و روسیه و همچنین برزیل، چین، اندونزی، مکزیک، آرژانتین، استرالیا، هند، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه و کشورهای اتحادیه اروپا است.

روز جمعه رهبران گروه جی-۸ و دیگر گروه ها بر کمک مالی چندین میلیارد دلاری طی پنج سال آینده وعده دادند که هدف از آن کاهش شمار مرگ و میر زنان در هنگام زایمان است.

این خبر به دنبال ملاقات میان سران گروه ۸ و شماری از رهبران آفریقایی اعلام شد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر