سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اختلاف نظر کشورهای پيشرفته و در حال رشد اقتصاد جهانی را تهديد ميکند

بانک مرکزی آمريکا پيش بينی قبلی خود در مورد رشد اقتصادی کشور در سال جاری را سه دهم درصد افزايش داد. با بهترشدن وضع اقتصادی کشور ممکن است که بانک آمريکا در تصميم پيشين خود پيرامون خريد ۶۰۰ ميليارد دلاری اوراق قرضه دولت تجديد نظر کند.

و اين  در  حاليست که گزارش بانک مرکزی آمريکا نشان ميدهد که در ماه گذشته  سه دهم درصد بر ارزش حجم توليدات صنعتی آمريکا افزوده شد. از سوی  ديگر، وزارت بازرگانی آمريکا نيز از افزايش قيمت عمده  فروشی خبر ميدهد که نشانه بارزی از افزايش آتی قيمت های خرده فروشی و  نرخ تورم در اين کشور خواهد بود.

در تحولی ديگر، قراراست وزيران دارائی ۲۰ کشور بزرگ صنعتی و در حال رشد جهان، موسوم به گروه ۲۰، در تعطيلات آخر هفته در پاريس گرد هم آيند تا در مورد ثبات اقتصاد جهانی گفتگو کنند. در آستانه تشکيل اجلاس وزيران گروه ۲۰، گفته ميشود،  اختلاف نظرهای اساسی بين کشورهای پيشرفته و در حال رشد جهان، اميد فرانسه را، که رياست ادواری گروه ۲۰ را بر عهده دارد، در مورد اتخاذ تدابيری در جهت ثبات اقتصاد جهانی، به ويژه جلوگيری از نابرابریهای تجاری و پائين نگهداشتن عمدی واحدهای ارزی، کم رنگ ساخته است.  

 کريستن لاگارد، وزير دارائی فرانسه،  روز پنجشنبه گفت که اجلاس وزيران گروه ۲۰ زمانی موفقيت آميز خواهد بود که آنها بتوانند در اجلاس روز  جمعه و شنبه همين هفته پاريس پيرامون و عدم موازنه تجاری  و پيدا کردن راه حلی برای از بين بردن  آن به توافقی دست يابند.  او گفت هنگام رکود اقتصادی جهان نابرابريهای تجاری رو به کاهش گذاشت، ولی با آغاز بازسازی اقتصاد جهانی بار ديگر بر  نابرابريهای تجاری افزوده شده است، که عمدتاً ناشی از عدم مقابله و ايستادگی دولتهای عضو در مورد مودر برابر شرکتهای خصوصی در رابطه با موازنه تجارت خارجی است. او گفت که يارانه ها، اجرای مقررات جديد بانکی، اعتماد سازی، و به ويژه نابرابريهای تجاری در صدر موضوعات مورد بحث در اجلاس پاريس قرار خواهند داشت.  اجلاس وزيران دارائی گروه ۲۰ در پاريس زمينه را برای اجلاس سران گروه ۲۰ آماده ميکند که قرار است در اواسط ماه آوريل در واشنگتن برگزار شود.

پيشی گرفتن اقتصاد چين از ژاپن شگفت آور نيست

مقامات رسمی دولت ژاپن اعلام کردند که از ارزش حجم توليدات داخلی اين کشور، که معتبرترين معيار اندازه گيری اقتصادی شناخته شده، در سه ماه چهارم سال گذشته،  پس از پنج سه ماهه افزايش،  يک و يک دهم در صد کاسته شده، که عمدتاً بعلت کاهش مصرف داخلی اين کشور بوده است. در همين رابطه کائورو يوسانو، وزير اقتصاد ژاپن، گفت که در سه ماهه چهارم سال گذشته رشد اقتصاد ژاپن تقريباً ثابت ماند، ولی نشانه هائی وجود دارند که دلالت بر رشد مجدد اقتصادی اين کشور ميکنند. 

بانک ژاپن نيز اعلام کرده است که نشانه هائی از پايان رکود، به ويژه در صنعت اتومبيل سازی، و صادرات مشاهده ميشوند. اين بانک برآورد قبلی خود را در مورد رشد اقتصادی ژاپن افزايش داده است. تحليل گران ميگويند حتی اگر اقتصاد ژاپن در سه ماهه چهارم سال گذشته نيز رشد ميکرد، رشد نزديک به ۴ درصدی اقتصادی اين کشور کافی نبود تا بتواند همانند چهل سال گذشته عنوان دومين اقتصاد بزرگ جهان را به ژاپن اختصاص دهد.

اکنون چين با توجه به ارزش حجم سالانه ۵ تريليون و ۸۸۰ ميليارد دلاری تولید ، عنوان دومين اقتصاد بزرگ جهان به خود اختصاص داده است. ارزش حجم توليدات داخلی چين  ۴۱ ميليارد دلار بيشتر ژاپن است. سنگ بِی چوآنگ، از موسسه اقتصادی جهانی پکن ميگويد اگرچه احراز مقام دومين اقتصاد بزرگ جهان افتخار آميز است ولی اين واقعيت را نبايد فراموش کرد که  قدرت خريد مصرف کنندگان چينی به مراتب ضعيف تر از شهروندان ژاپنی است . او تشريح کرد ميانگين سرانه توليدات داخلی ژاپن يازده برابر چين است. با مقايسه جمعيت بيش از يک ميليارد نفری چين در برابرجمعیت ۱۳۰ ميليون نفری ژاپن، تحليل گران ميگويند پيشی گرفتن اقتصاد چين از ژاپن شگفت آور نيست.

اگرچه ارزش  حجم توليدات داخلی سالانه چين از ژاپن تفاوت چندانی ندارد، ولی ارزش حجم توليدات داخلی آمريکا، بزرگترين اقتصاد جهان، با جمعيتی بيش از ۳۱۰ ميليون نفر، سه برابر چين است. 

صادق لاریجانی: فتنه گران مجازات خواهند شد

رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران می گوید دولت به رهبران مخالف اجازه نخواهد داد با صدور بیانیه هواداران خود را به برپایی تظاهرات دعوت کند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی از هوادارن خود خواسته اند تا روز یکشنبه به مناسبت هفتمین روز درگذشت دو تن از معترضان در حوادث روز ۲۵ بمهن تهران تجمع های اعتراض آمیز برگزار کنند.

آیت الله صادق لاریجانی روز پنجشنبه، یک روز پیش از برپایی تجمع های دولتی در تهران این مطلب را اعلام کرده است. مقام های رسمی تجمع روز جمعه را نفرت از جنبش ضد دولتی خوانده اند.

رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفته است دولت فتنه گران را مجازات خواهد کرد.

تاکيد توئيتر فارسی آمريکا بر حقوق مردم ايران

وال استريت جرنال زير عنوان "آمريکا تلاش های خود را برای آزادی اينترنت در چين و ايران بيشتر می کند" می نويسد همزمان با التهابی که خاورميانه را فراگرفته است آمريکا بر تلاش های خود برای سوراخ  کردن سدهائی  که دولت ها در چين و ايران در مقابل  شبکه های اجتماعی به وجود آورده اند افزوده است.
دولت اوباما از سال گذشته در پی آن بوده است که استفاده از شبکه های اجتماعی را به گونه ای قابل توجه افزايش دهد، اما  دگرگونی های اخير در خاورميانه اولويت اين خواست را بيشتر کرده است.
خانم کلينتون بخصوص با توجه به اينکه اعتراض های دمکراتيک در گوشه و کنار خاورميانه نيروها را گردهم آورده است، استفاده بيشتر از پيام های توئيتری به زبان های عربی و فارسی را مورد تاکيد قرار داده است.
وزارت امور خارجه آمريکا صفحه پيام های توئيتری خود به زبان فارسی را روز يکشنبه در آستانه تظاهرات مورد انتظاری به راه انداخت که رهبران اپوزيسيون در ايران برای ابراز همبستگی با معترضين در مصر و تونس تدارک ديده بودند.
بعضی از پيام های اين صفحه توئيتری حاکی از آن است که دولت اوباما خواستار گفت و شنود با مردم ايران در باره ماهيت سياست خارجی آمريکاست. اما بعضی ديگر حمايتی علنی از حقوق اپوزيسيون ايران، معروف به جنبش سبز، در توسل به اعتراض را منعکس می کند.
يکی از توئيت ها می گويد "آمريکا از ايران می خواهد به مردم  خود اجازه دهد برای تشکيل اجتماعات مسالمت آميز ازهمان حقوقی بهره مند شوند که در سطحی جهانی به رسميت شناخته می شود، و در قاهره به نمايش گذاشته شد.
[لينک ورود به  صفحه توئيتر فارسی وزارت امور خارجه آمريکا]
راه افتادن صفحه توئيتری فارسی وزارت امورخارجه آمريکا با قوی شدن لحن حمايت های لفظی آمريکا  به ميزانی قابل توجه از اپوزيسيون ايران مصادف بوده است.
 پرزيدنت اوباما روز سه شنبه گفت "اميد و انتظار من اين است که کماکان شاهد توانائی مردم ايران در ابراز شجاعانه آرزوهای خويش برای کسب آزادی های بيشتر، و استقراردولتی باشيم که بيشتر معرف آنها باشد".

در اعتراض در شمال عراق یک تن کشته شد

در جریان تظاهرات اعتراضی در شهر سلیمانیه در شمال عراق، دست کم یک تن جان سپرد و بیش از ۳۰ نفر مجروح شدند.

گزارش ها حاکی است روز پنجشنبه حدود یک هزار نفر در شهر، واقع در شمال شرقی بغداد جمع شدند.

معترضین که خواهان اصلاحات سیاسی هستند، سپس به طرف مرکز حزب دموکرات کردستان عراق به راه افتادند و برخی به سوی ساختمان سنگ پرتاب کردند. در یک نقطه، افسران امنیتی در تلاش برای متفرق ساختن جمعیت به تیراندازی هوایی دست زدند که موجب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ده ها تن شد.

در خبری دیگر، شهرداری بغداد از آمریکا خواسته یک میلیارد دلار بابت خساراتی که ساختن دیوارهای سیمانی ضد انفجار در جریان حمله آمریکا به شهر وارد آورد بپردازد و پوزش بخواهد.

شهرداری در بیانیه ای که در نیمروز چهارشنبه صادر کرد می گوید دیوارها به سیستم فاضلاب و پیاده روها آسیب رسانده و موجب تراکم در سراسر شهر شده اند.

بسیاری از محله های بغداد با کیلومترها دیوارسیمانی، که به قصد حفاظت از ساختمان ها و مجتمع های نظامی به وجود آمده، بسته شده اند.  

حمله نیروهای امنیتی بحرین به معترضین

ارتش بحرین می گوید کنترل بخش هایی از پایتخت را در پی حمله پلیس ضد شورش به یک میدان اصلی در منامه به دست گرفته است.

وزیر بهداری بحرین می گوید درعملیات پلیس برای پراکنده کردن معترضین در میدان ُلوُلو سه تن جان خود را از دست داده و ۲۳۱ نفر مجروح شدند. گزارش ها حاکی است بسیاری نیز مفقود هستند.

بان کی – مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری، گزارش هایی را که از بحرین می رسد «بسیار ناراحت کننده» خواند و گفت خشونت نباید علیه تظاهرکنندگان صلحجو به کار رود.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در تماسی با همتای بحرینی خود نسبت به سرکوب تظاهرات ابراز نگرانی کرد.

معترضینی که خواهان دگرگونی سیاسی فراگیرهستند، در میدان اردو زده بودند. نیروهای امنیتی که گاز اشک آور، نارنجک های ارتعاشی و گلوله های لاستیکی شلیک می کردند، پیش از سحرگاه پنجشنبه وارد میدان شدند و به تظاهر کنندگان که بیشتر آنان شیعه بودند، از جمله زنان و کودکان، حمله کردند.

دراین میان، اعضای پارلمان به رهبری حزب شیعه الوفاق می گویند آنها قصد دارند پارلمان را در اعتراض به اقدام پلیس ترک کنند.

پیشتر، رهبران حزب گفتند ۱۸ نماینده گروه به پارلمان که ۴۰ عضو دارد بازنخواهند گشت تا هنگامی که حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین با انتقال کشور به یک دموکراسی مشروط با یک دولت انتخابی موافقت کند.

وال استریت جورنال گزارش داد هفت گروه اپوزیسیون، شامل الوفاق، اعلام کرده اند برای کمک به هماهنگ ساختن فعالیت های اعتراضی و یکپارچه ساختن درخواست های معترضین کمیته ای تشکیل داده اند. گزارش حاکی است که کمیته تظاهرات بزرگی را برای روز شنبه تدارک می بیند.

روز چهارشنبه، نیروهای امنیتی در حالی که ده ها هزار بحرینی جمع شده بودند و اعتراضات طرفداران دمکراسی گسترش یافت، کنار ایستادند. تا رسیدن شب، جمعیتی انبوه میدان را در پی یک روز اعتراضات مسالمت آمیز پر کرده بودند. پیشتر، صدها نفر در مراسم ترحیم یکی از دو تظاهر کننده ای که روز دوشنبه کشته شده اند شرکت کردند.

خانواده خلیفه، که از قرن ۱۸ بر بحرین حکومت کرده اند، سنی بوده و از دیرباز مناسبات تنش آلودی با اکثریت شیعه کشور، که حدود ۷۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند، داشته است.

در سال ۲۰۰۱، رای دهندگان با اکثریت آرا یک منشور ملی را برای هدایت کشور به سوی تغییرات دموکراتیک تصویب کردند. اما یک سال بعد، پادشاه با صدور فرمانی، یک قانون اساسی را به اجرا گذاشت که به گفته رهبران شیعه حقوق مندرج در منشور را کاهش داده و راه آنان را برای کسب اکثریت در پارلمان بسته است.

درگیری هواداران و مخالفان قذافی در لیبی

صدها نفر از حامیان معمر قذافی، رهبر لیبی روز پنجشنبه در طرابلس، پایتخت، جمع شدند. در همین حال فعالان خواهان اعتراضات سراسری علیه وی شده اند.

رهبران تبعید نشین اپوزیسیون، گروه های لیبیایی طرفدار حقوق بشر و دیگر فعالان آن لاین، با استفاده از وب سایت شبکه اجتماعی فیس بوک مردم را به برپایی اعتراضات «روز خشم»، در پی زد و خورد بین تظاهر کنندگان مخالف دولت و نیروهای امنیتی، دعوت می کنند.

برگزار کنندگان می گویند آنها می خواهند ۱۷ فوریه، سالگرد دو رویداد خونین در نزدیک به ۴۲ سال حکومت قذافی را یادآور شوند. در چنین روزی در سال ۱۹۸۷، لیبی ۹ مرد جوان را به اتهام خیانت به کشور اعدام کرد. در سال ۲۰۰۶، پلیس با خشونت تظاهرات اعتراضی در مقابل کنسولگری ایتالیا در بنغازی را برهم زد و بیش از ۱۰ تن را کشت.

اسوشیتد پرس به نقل از وب سایت های اپوزیسیون و یک فعال می گوید معترضین، سرکوب نیروهای امنیتی را نادیده گرفته و در چهار شهر جمع شده اند. در این میان، سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید نیروهای امنیتی لیبی دست کم ۱۴ نفر را پیش از اعتراضات دستگیر کردند.

روز چهارشنبه، صدها معترض در بنغازی، دومین شهر بزرگ لیبی، با پلیس درگیر شدند. آنان خواهان آزادی یک فعال حقوق بشر، که نماینده قربانیان کشتار سال ۱۹۹۶ در زندان مخوف ابو سلیم لیبی است، بودند. بسیاری از تظاهر کنندگان بستگان قربانیان بودند.

وب سایت «لیبیا الیوم» روز پنجشنبه گفت در زد و خوردهای روز چهارشنبه در شهر «البیدا» ۴ تن کشته شدند.

رسانه های محلی می گویند معترضین بمب های آتش زا و سنگ پرتاب کردند و اتومبیل ها را به آتش کشیدند. پلیس برای مهار جمعیت، از گلوله های لاستیکی استفاده کرد. در این حادثه ده ها نفر مجروح شدند.

آسوشیتد پرس گزارش داد در شهر «زنتان» در جنوب لیبی، صدها نفر در خیابان ها راه پیمایی کردند و ستاد نیروهای امنیتی و یک کلانتری را آتش زدند.

تلویزیون دولتی لیبی تظاهرات را نادیده گرفت و به جای آن تصویرهایی از ۱۲ گردهمایی طرفداران دولت در بنغازی، طرابلس و شهرهای دیگر را نشان داد.

سازمان نظارت بر حقوق بشر مستقردر نیویورک، از تلاش نیروهای امنیتی لیبی برای جلوگیری از پیوستن مردم به گردهمایی های روز پنجشنبه و بازداشت ۹ فعال سیاسی را در طرابلس و بنغازی خبر داده اند.

ایران می گوید کشتی های جنگی از کانال سوئز خواهند گذشت

رسانه های جمهوری اسلامی می گویند دو کشتی جنگی ایران از کانال سوئز عبورخواهند کرد.

تلویزیون پرس تی وی روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ناشناس نیروی دریایی گفت مقام های مصری در عبور کشتی ها «اشکالی نمی بینند.»

پیشتر مسئولان کانال سوئز گفته بودند هیچ کشتی نیروی دریایی ایران از این آبراه عبور نخواهد کرد.

یک مقام ارشد گفت مدیریت کانال هیچ درخواستی از کشتی های ایرانی برای عبور دریافت نکرده است.

مقام های دیگر گفتند برنامه های عبور دو کشتی که یکی از آنها باربر و دیگری تدارکاتی است، لغو شده است.

گزارش تلویزیون ایران با این گفته مغایرت دارد، اما مشخص نمی سازد که سفر چه زمانی صورت خواهد گرفت.

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسراییل روز چهارشنبه گفت انتظار می رود کشتی های ایرانی در مسیر خود به مدیترانه و سپس سوریه از کانال عبور کنند. او در سخنانی در جمع رهبران سازمان یهودیان آمریکا در اورشلیم این اقدام را «اقدامی تحریک کننده، که سال ها اتفاق نیافتاده است» نامید.

مسئولان کانال روز پنجشنبه اعلام نکردند که آیا طرح هایی برای عبور کشتی ها در آینده وجود دارد یا نه.

لیبرمن همچنین گفت جامعه بین المللی به اندازه کافی به آنچه او آن را «تحریکات پیاپی ایران» توصیف کرد، توجه نکرده است.

مسئولان کانال روز پنجشنبه نگفتند که آیا طرح هایی برای عبور کشتی ها در آینده وجود دارد یا نه.

لیبرمن همچنین گفت جامعه بین المللی به اندازه کافی به آنچه او آن را «تحریکات پیاپی ایران» توصیف کرد، توجه نکرده است.

بازداشت سه رهبر شورشی در افغانستان

نیروهای ناتو در افغانستان می گویند قوای ائتلاف و افغانستان رهبران یک گروه شورشی را در شرق افغانستان بازداشت کرده اند.

ناتو روز پنجشنبه در اطلاعیه ای گفت دو رهبر گروه حزب اسلامی روز چهارشنبه در ایالت پروان بازداشت شدند و سومین نفر توسط نیروهای امنیتی در ایالت خوست بازداشت شد.

یکی از بازداشت شدگان مسئول امور رسانه ای گروه تلقی می شود و عقیده بر این است که او با گروه های شورشی متعدد ارتباط دارد و در بمب گذاری های انتحاری در ماه های نوامبر و ژانویه در افغانستان دست داشته است.

در ناحیه ای دیگر در شرق افغانستان، به گفته ناتو، یکی از سربازان ناتو روز پنجشنبه در حمله شورشیان کشته شد. جزییات بیشتری منتشر نشده است.

ناتو همچنین می گوید یک عضو پلیس ملی افغانستان روز پنجشنبه در تصادف با یک خودرو ائتلاف در کابل کشته شد. سخنگوی ناتو به خانواده او تسلیت گفت و اظهار داشت درباره این حادثه تحقیق می کند.

خبرهای اقتصادی جهان ۲۷ بهمن ۱۳۸۹

در حاليکه قانون گذاران جمهوريخواه کنگره آمريکا اعلام کرده اند  که در بودجه پيشنهادی  جديد دولت هزينه های دولت را بشدت کاهش خواهند داد، پرزيدنت باراک اوباما روز گذشته در دفاع از لايحه بودجه فدرال سال ۲۰۱۲ کشور هشدار داد که در اوضاع کنونی کاهش شديد بودجه بازسازی اقتصاد شکننده آمريکا را به مخاطره خواهد انداخت.

در خبری ديگر بازار بورس آلمان و نيويورک روز گذشته اعلام کردند که در مورد ادغام دو شرکت به توافق رسيدند. بموجب اين توافق بازار بورس آلمان ۶۰ درصد سهام بازار بورس نيويورک را به مبلغ ۱۰ ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار خريداری کرده، که از نقطه نظر درآمد و  سود خالص،  بزرگترين بازار بورس جهان را تشکيل خواهند داد.

ادغام دو شرکت با واکنش منفی اکثر شهروندان نيويورک و خريداران سهام در بازار بورس نيويورک و فرانکفورت روبرو گشت، و از ارزش سهام اين  دو شرکت بشدت کاسته شد. يکی از شهروندان نيويورک گفت که تا چند سال پيش بازار بورس سهام نيويورک صرفاً محلی برای دادوستد  سهام بود، و تصور نميشد که برای فروش در نظر گرفته شود. ولی اخيراً اين بازار نيز مانند کالاهای  ديگر برای ايجاد سود خريد و فروش ميشود. 

و اما در آسيا، مقامات هند و ژاپن روز چهارشنبه قرار داد بازار آزاد بين دوکشور را به امضاء رساندند. مقامات دو کشور ميگويند که اين قرارداد ظرف ده سال آينده مبادلات تجاری بين دو کشور را به ده برابر افزايش و بيش از ۹۴ درصد تعرفه های گمرکی بين دوکشور را از ميان خواهد برد.

اَناند شرما، وزير بازرگانی و صنعت هند گفت که اين قرار داد سرمايه گذاری و تجارت بين دو کشور را بشدت گسترش خواهد داد.

و سرانجام در خبری ديگر، دولت نظامی موقت مصر ميراث بر يک اقتصاد ورشکسته شده است.

ناآرامی های اخير مردم مصر به صنعت توريسم اين کشور صدمات عمده ای وارد آورده است. صنعت توريسم مصر روزانه از صدها ميليون دلار درآمد خود محروم شده است. و اين در حاليست که موجی از اعتصابات از جمله اعتصاب کارکنان بانکها مصر را فراگرفته و بانکهای اين کشور دستکم تا روز يکشنبه آينده بسته خواهند بود.

نوروز در راه است و بخش فارسی صدای آمریکا سرگرم تهیه فهرستی است از مهمترین وقایع سال گذشته در زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی. به ما بگویید به نظر شما مهمترین خبرهای سال گذشته چه بوده است.
نظرات خود را با ایمیل shoma@voanews.com با ما در میان بگذارید.
لطفاً در محل موضوع ایمیل بنویسید مهمترین خبرها تا دسترسی به نظرات شما آسانتر شود.

**********

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ماز جبرانی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای جيمی دلشاد به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

  https://zf.lascalea.com.ar/pn/  https://zg.soschuin.com.ar/pn/  https://zv.louis-ip.com/pn/
Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://mardomdoost.com/

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر