سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

دیدار و مذاکره رئیس جمهوری آمریکا با نیکلا سرکوزی رئیس جمهوری فرانسه در کاخ سفید

باراک اوباما ، رئیس جمهوری آمریکا، روزدوشنبه، با نیکلا سرکوزی رئیس جمهوری فرانسه در کاخ سفید دیدار و مذاکره می کند. موضوع این مذاکرات اقتصاد و امنیت جهانی است.

دو رهبر همچنین قرار است درباره چالش های امنیتی جهان چون جنگ در افغانستان به رهبری ناتو، ناآرامی های پاکستان و تهدیدهای شبه نظامیان افریقای شمالی گفت و گو کنند.

روز یکشنبه آقای سرکوزی کشتن دو گروگان فرانسوی را در نیجریه محکوم کرد.

باراک اوباما و نیکلا سرکوزی قرار است درپایان دیدارشان در کاخ سفید، در کنفرانس خبری مشترکی شرکت کنند.

این مذاکرات در حالی صورت می گیرد که فرانسه خود را برای ریاست دوره ای گروه ۲۰ اقتصاد پیشرفته و شکوفای جهان آماده می کند. آقای سرکوزی امیدوار است بتواند در دوران ریاست خود براین گروه اصلاحات بسیاری انجام دهد.

کره جنوبی از کره شمالی خواست برای فرونشاندن تنش های میان دوکشور با صمیمیت رفتار کند

کره جنوبی با جدی نگرفتن پیشنهاد اخیر کره شمالی درمورد انجام گفت و گو میان دوکره، از این کشور کمونیستی خواست برای فرونشاندن تنش های میان دوکشور با صمیمیت رفتار کند.

روز شنبه، حکومت پیونگ یانگ، با انتشار بیانیه ای خواستار آغاز بی قید و شرط و فوری مذاکرات میان دو کره به منظور یافتن راه هایی برای احیای روابط گسسته دوکشور شد.  سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی امروز، دوشنبه، به خبرنگاران گفت بیانیه روز شنبه کره شمالی صمیمی به نظر نمی رسد. او گفت کره شمالی باید در عمل، و نه در کلام،  نشان دهد که در مورد خلع سلاح اتمی خود جدی است.

نسرین ستوده ، وکیل سرشناس مدافع حقوق بشر در ایران به یازده سال زندان محکوم شده است

همسر نسرین ستوده ، وکیل سرشناس مدافع حقوق بشر در ایران، می گوید خانم ستوده به یازده سال زندان محکوم شده است. به گفته رضا خندان اتهام های خانم ستوده اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام اعلام شده است. نداشتن حجاب در یک سخنرانی ویدیویی برای خارج از کشور نیز اتهام دیگر خانم ستوده بوده است.

نسرین ستوده در ۱۳ شهریورماه بازداشت شده و بیش از ۳ ماه از دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی گذرانده است. به نظر می رسد که در میان فعالان مدنی و چهره های سیاسی که در پی انتخابات سال گذشته بازداشت شدند او نخستین وکیلی باشد که زندانی می شود. او همچنین در اعتراض به وضعیت بازداشت خود سه بار به اعتصاب غذای خشک وتر دست زده است.

آقای خندان امروز، دوشنبه، به نقل از وکیل خانم ستوده گفت، همسرش علاوه بر ۱۱ سال زندان، به ۲۰ سال محرومیت از کار وکالت و خروج از کشور نیزمحکوم شده است.

کمپین دفاع از حقوق بشر در ایران که در نیویورک مستقر است، این مجازات را« بی عدالتی فاحش» دانست و اعلام کرد که خانم ستوده به خاطر پای بندی اش به قوانین ایران و قوانین بین المللی به زندان افتاده است.

شیرین عبادی، وکیل دادگستری و برنده جایزه نوبل صلح، ماه گذشته خواستار آزادی نسرین ستوده شد و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست مقام های ایران را در مورد آزادی خانم ستوده تحت فشار قرار دهد.

افشاگری های ویکی لیکس و دیپلماسی ایالات متحد آمریکا

وزیر خارجه سنگاپور می گوید از این پس دیپلمات های کشورش در گفت و گو با مقام های امریکایی، به دلیل وجود ویکی لیکس، با احتیاط بیشتری سخن خواهند گفت.

جورج یه ئو که امروز، دوشنبه در پارلمان این کشور سخن می گفت افشاگری های ویکی لیکس را برای دیپلماسی ایالات متحد آمریکا فاجعه بار تلقی کرد.

وب سایت ویکی لیکس که در هفته های اخیر به افشای گفت وگوهای مقام های آمریکایی پرداخته است، از برخی از ابراز نظرهای بسیار نامساعد مقام های ارشد سنگاپور درمورد کشورهای همسایه خود در منطقه پرده برداشته است. در این افشاگری ها، از قول لی کوان یو، نخست وزیر پیشین این کشور، نقل شده است که او سران برمه را «احمق» و رهبران کره شمالی را « بیماران روانی» خوانده است.

وزیر خارجه سنگاپور بی آن که به سوال های نمایندگان درمورد برخی از افشاگری های ویکی لیکس پاسخ دهد ، گفت او و کارمندانش از این پس« باید در ارتباطات شان با آمریکایی ها محتاط تر باشند. اگراتفاقی یک بار بیفتد، می تواند بازهم تکرار شود».

در پی افشای گفت و گوهای آمریکایی ها با دیپلمات های خارجی در ویکی لیکس، مقام های آمریکایی ابراز نگرانی کرده اند که این واقعه ممکن است دیپلمات های خارجی را، از بیم ویکی لیکس، وادار کند که از ابراز عقایدشان به آنان خودداری کنند.

 

اعترافهای متهم به قتل در پاکستان

فردی که متهم به قتل سلمان تاثیر، فرماندار ایالت پنجاب پاکستان است میگوید که مستقلاً عمل کرده است.

ممتاز قدری این اظهارات را روز دوشنبه در دادگاهی ویژه که در شهر راولپندی پاکستان تشکیل شده بود ابراز داشت. قدری را یکروز زود تر از زمانی که قرار بود دادگاهش تشکیل شود به راولپندی منتقل کردند تا جلب توجه طرفداران وی که درجلسات رسیدگی پیشین دست به تظاهرات زده بودند، ختثی کنند.

ممتاز قدری در اعترافات گفته است وی سلمان تاثیر را به علت آنکه از قانون کفر گویی پاکستان انتقاد کرده بود به قتل رسانده است. بموجب آن قانون هرکسی که به اسلام توهین کند مستوجب مرگ است.قدری یکی از افراد گارد امنیتی ممتاز تاثیر، فرماندار پنجاب بود که هفته گذشته وی را در اسلام آباد و هنگامیکه از اتوموبیل خود در برابر یک فروشگاه مواد غذائی پیاده شد، با تیر اندازی به آقای تاثیر به قتل رساند.

روز یکشنبه نیز هزاران نفر در کراچی به طرفداری و حمایت از قانون کفر گویی دست به راهپیمایی و تظاهرات زدند.

آتش بس گروه مسلح و جدایی خواه باسک در اسپانیا

گروه مسلح و جدایی خواه اتا-ETA که خواستار استقلال باسک از اسپانیاست، پس از چهار دهه مبارزه مسلحانه، امروز، دوشنبه، از برقراری آتش بس دائم و واقعی خبر داد.

گروه جدایی خواه باسک با اعلام بیانیه ای که در مطبوعات و تلویزیون منتشر شد، این آتش بس را « نشانه پای بندی محکم خود به روند دست یابی به راه حلی دائمی و پایان دادن به درگیری های مسلحانه» دانسته است. با این حال در این اعلامیه به درخواست دولت اسپانیا درمورد تسلیم و تحویل سلاح های گروه به دولت اشاره ای نشده است.

هنوزواکنش نخست وزیر اسپانیا به این بیانیه انتشار نیافته است. خوزه رودریگز زاپاترا همواره گفته است تا زمانی که این گروه سلاح های خود را تحویل ندهند، حاضر به مذاکره با آنان نخواهد بود.

در ماه سپتامبر گذشته گروه اتا آمادگی خود رابرای برقراری آتش بس دائم و یک جانبه اعلام کرده و از امکان انجام اقدامات مساعد دیگر خبر داده بود. دولت زاپاترا این وعده را جدی نگرفت و آن را نوعی عقب نشینی برای خریدن وقت و سازمان دهی دوباره دانست.

اتا در ماه مارس ۲۰۰۶ نیز اعلام آتش بس دائمی کرده بود، اما ۹ ماه بعد مسئولیت انفجار اتومییل بمب گذاری شده ای را که به کشته شدن ۲ نفر در فرودگاه مادرید منجر شد، به عهده گرفت. اتا دلیل این بمب گذاری را دلسردی از عدم پیشرفت مذاکرات صلح با مقام های مادرید اعلام کرده بود.

گروه اتا در نبردهای استقلال خواهانه خود تاکنون جان ۸۳۰ نفر را گرفته است. امریکا واتحادیه اروپا نام گروه اتا را در فهرست سازمان های تروریستی ثبت کرده اند.

حمایت دبیر کل سازمان ملل متحد از تشکیل دادگاهی برای حریری

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد باردیگر حمایت خود را ار برگزاری دادگاهی که ترور پدر سعد جریری، نخست وزیر کنونی لبنان را در سال ۲۰۰۵ تحقیق و بررسی خواهد کرد، ابراز داشته است.

در اجلاسی که روز یکشنبه در نیویورک تشکبل شده بود آقای بان گفت گروهی که قتل رفیق حریری را بررسی خواهد کرد یک نهاد مستقل است. سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت آقای بان امیدوار است که این اقدامات به پایان معافیت از مجازات در لبنان منجر شود.

سعد حریری، نخست وزیر لبنان با فشارهای سنگینی از سوی گروه شبه نظامی حزب الله که خواستار انحلال دادگاه رسیدگی به قتل پدر وی هستند روبرو است. پیش بینی میشود که دیوان رسیدگی برخی از اعضای حزب الله لبنان را در قتل رفیق حریری مجرم اعلام کند.

یکی از روسای پلیس عراق به قتل رسید

بر اثر انفجار بمبی که در کنار جاده کارگذاری شده بود یکی از روسای پلیس عراق در غرب آن کشور و چهار محافظ دیگر کشته شدند

مقامهای عراقی میگویند که هدف انفجار بمب اسکورت حامل محمد فیصل، رییس پلیس شهر هیت در نزدیکی مرز سوریه بود. هیت در حدود ۱۱۰ کیلوکنری غرب بغداد قرار دارد.

مرگ آن افراد از سوی خبر گزاری اسوشیتد پرس در گفت و گوئی با یک پزشک تائید شده است.

در حالیکه عراق در تلاش تشکیل دولت جدیدی در میان خشونتهای پراکنده در آن کشور است پلیس و سایر نهاد های امنیتی در عراق هنوز یکی از هدفهای ستیزه جویان به شمار میروند.

مطبوعات اظهارات ضد و نقيض ايران را در مورد بازداشت يک زن آمريکايی زير ذره بين می گذارند

لس آنجلس تايمز نوشته است سخنگوی وزارت خارجه آمريکا با رد گفته های مقامات ارشد امنيتی جمهوری اسلامی در مورد دستگيری يک زن آمريکايی در مرز ارمنستان و ايران، اعلام کرده است که وی در بازداشت مقامات ايرانی نيست و هم اکنون با کنسولگری ايالات متحده در شهر استانبول ترکيه، در تماس است. مقامات ايرانی گفته بودند زن ۳۴ ساله آمريکايی در حال فيلمبرداری و عکسبرداری از پست های ديده بانی در نزديکی شهر مرزی جلفا دستگير شده است و ادعا شده بود که در دندانهای اين زن ميکروفون جاسوسی کار گذاشته شده بود.

لس آنجلس تايمز می نويسد ابهام و تناقض موجود در گفته های مقامات ايرانی در ارتباط با بازداشت اين زن به جرم جاسوسی، همچون موارد گذشته، ناشی از تداخل کار سازمان های اطلاعاتی و امنيتی متعدد جمهوری اسلامی است که هدف های مختلفی را دنبال می کنند.

از سوی ديگر در رابطه با برنامه اتمی ايران، روزنامه استريلين از ايجاد نيروگاه توليد سوخت هسته ای برای رآکتور توسط دولت جمهوری اسلامی خبر داده است. اين روزنامه می نويسد هر چند رييس سازمان انرژی اتمی و سرپرست وزارت خارجه ايران به توان توليد ميله ها و ورق های سوخت برای رآکتور های هسته ای در تأسيسات اصفهان و خودکفايی آن کشور در زمينه توليد سوخت هسته ای اشاره کرده است، کارشناسان غربی با توجه به ادعاهای مشابه جمهوری اسلامی در گذشته، در مورد توان تکنولوژيکی جمهوری اسلامی ايران، ترديد دارند.

روزنامه ليبراسيون چاپ فرانسه نيز به نقل از علی اکبر صالحی، رييس سازمان انرژی اتمی و سرپرست وزارت امور خارجه ايران از توانايی توليد ميله ها و ورق های سوخت برای رآکتور های هسته ای در تأسيسات اصفهان خبر داده است. ليبراسيون می نويسد اين خبر و اعلام فرآوری نزديک به چهل کيلوگرم اورانيوم با غنای بيست درصد در ايران، در آستانه دور جديد گفتگوها با گروه پنج بعلاوه يک از سوی علی اکبر صالحی، اعلام می شود.

در همين حال ديويد ايگنيشس در واشنگتن پست می نويسد آنچه که برنامه هسته ای دولت تهران را با مشکل و تأخير روبرو کرده است، بيش از تحريم های اقتصادی و ديگر موانع بين المللی، اشکالات فنی در برنامه های کامپيوتری مربوط به تأسيسات هسته ای کشور است که برای غرب فرصت تصميم گيری را در مورد اهداف اتمی جمهوری اسلامی ايران، فراهم می کند.

وال استريت جورنال نيز می نويسد مقامات اطلاعاتی اسرايل بر اين باورند که تحريم های همه جانبه عليه جمهوری اسلامی موجب کندی پيشرفت برنامه اتمی ايران شده است و جمهوری اسلامی ايران تا پيش از سال ۲۰۱۵، به توان ساخت کلاهک هسته ای دست نخواهد يافت.

وزير دفاع آمريکا گفتگوهای خود را در پکن آغاز کرد

رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا می گويد که با همتای چينی خود در ارتباط با لزوم تبادل نظامی به دور از سياست ميان دو کشور، توافق نظر دارد.

اين نکته برای آقای گيتس از اهميت بالايی برخوردار است. وزير دفاع آمريکا مدت هاست نسبت به قطع تماسهای نظامی دو کشور که متعاقب تصميم های سياسی مرتبط با فروش سلاح های آمريکايی به تايوان روی داد، عدم خشنودی خود را اعلام کرده است.

رابرت گيس که اکنون يک سال پس از قطع تبادل نظامی دو کشور با هدف احياء مناسبات گذشته در پکن حضور دارد به خبرنگاران گفت که با ليانگ گوانگلی وزير دفاع چين در مورد لزوم تماس های نظامی که احتمالات سوء تفاهم و محاسبات غلط را کاهش می دهد، در «توافق قابل ملاحظه ای» قرار دارد. آقای گيتس می گويد اينگونه تماس ها می بايست «استوار باقی بمانند و از تغييرات و تحولات سياسی در امان باشند.»

آقای ليانگ در کنفرانس مشترک خبری با حضور وزير دفاع آمريکا اعتراضی به بيانيه آمريکا نکرد. اما وزير دفاع چين مخالفت دولت متبوع خود را با فروش سلاح های آمريکايی به تايوان که از نظر چين يک استان جدايی طلب آن کشور به حساب می آيد، اعلام کرد.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر