سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

کرزی: آمریکا باید عملیات نظامی در افغانستان را کاهش دهد

روزنامه واشنگتن پست می نویسد حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان خواستار کاهش شدت و اندازه عملیات نظامی آمریکا در کشورش شد.

آقای کرزی در مصاحبه با این روزنامه آمریکایی گفت از آمریکا می خواهد که حملات شبانه را متوقف کند. به گفته وی این حملات مردم افغانستان را خشمگین می کند و آنان را به پیوستن به شورشیان طالبان ترغیب می کند. واشنگتن پست می نویسد رئیس جمهوری افغانستان به دنبال یافتن قدرت متوقف کردن این گونه حملات است.

حامد کرزی گفت وقت آن رسیده است تا «ورود سرزده به زندگی مردم افغانستان، کاهش یابد». او با اشاره به آمادگی نیروهای افغانی در گرفتن مسئولیت های بیشتر گفت مردم این کشور از حضور سربازان آمریکایی در خانه ها و ماشین های جنگی در جاده ها و خیابان ها، به تنگ آمده اند.

آقای کرزی به واشنگتن پست گفت امیدوار است که نظراتش به بهبود رابطه «لجوجانه» میان آمریکا و افغانستان، کمک کند.

همزمان، روز یکشنبه همراه بود با یک رشته انفجار بمب در سه شهر افغانستان که طی آن ها سه سرباز ناتو و سه مامور پلیس افغانستان جان خود را از دست دادند.

مسئولان افغانی می گویند یک بمب کار گذاشته شده بر روی موتورسیکلت در بازاری در استان جنوبی قندهار، دو غیرنظامی را کشت و ۱۱ تن دیگر را مجروح کرد.

انفجاری دیگر در شهر شرقی جلال آباد یک نفر را کشت و نه نفر دیگر را مجروح کرد.

همچنین در روز یکشنبه شبه نظامیان یک کاروان شامل ۱۲ تانکر سوخت را به آتش کشیدند. این کاروان رهسپار نیروهای ناتو در ننگرهار بود. یک سخنگوی استانی افغانستان گفت در این حمله کسی کشته نشد.

واشنگتن پست می گوید اظهارات آقای کرزی در حالی ایراد شده است که عملیات نظامی آمریکا در افغانستان، قرار نیست تا سال ۲۰۱۴ پایان یابد.

این روزنامه می گوید مقامات آمریکایی «اهمیت ژوئیه سال ۲۰۱۱، تاریخ تعیین شده از سوی اوباما برای آغاز خروج سربازان آمریکایی از افغانستان» را «دست کم می گیرند».

اظهارات روز یکشنبه نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و پاکستان ظاهرا در راستای حمایت از این استراتژی است. ریچارد هولبروک گفت «نیروهای جنگی» پیش از سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک نخواهند کرد. 

پایان سفر ۱۰ روزه اوباما به خاور دور

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا ژاپن را به مقصد ایالات متحده آمریکا ترک کرد و بدین ترتیب به سفر ده روزه خود به برخی از کشورهای آسیایی که شدیداً بر مسائل اقتصادی متمرکز بود پایان داد.

سفر آقای اوباما از هندوستان آغاز شد که چندین قرارداد تجاری بین دوکشور در هندوستان به امضا رسید.

وی سپس عازم اندونزی شد، کشوری که ۴ سال از دوران کودکی خود را در دهه ۱۹۶۰ در آن کشور گذرانده بود. وی در جاکارتا طی سخنانی خطاب به دانشجویان گفت اندونزی بخشی از اوست و آمریکا هیچگاه با اسلام در نبرد نبوده و نخواهد بود.

رهبر آمریکا سپس به سئول پایتخت کره جنوبی برای شرکت در اجلاس گروه اقتصادی ۲۰ سفر کرد و از آنجا برای شرکت در کنفرانس عالی سران آپک به یوکوهاما رفت.

آخرین توقف وی در ژاپن بازدید از مجسمه عظیم بودا در «کاناکورا» بود که در زمان کودکی آن را دیده بود.

آقای اوباما دیروقت روز یکشنبه به وقت شرق آمریکا وارد واشنگتن خواهد شد.

شيرين عبادی آزادی آنگ سان سوچی را پيروزی بر گمراهی توصيف کرد

واشينگتن پست زير عنوان "هم جايزه ای های صلح نوبل آزادی سوچی را جشن گرفتند" می نويسد هم جايزه ای های صلح نوبل آزاد شدن آنگ سان سوچی رهبر دمکراسی خواه را که از حبس خانگی توسط دولت نظامی ميانمارآزاد شده بود جشن گرفتند.

اين برندگان پيشين جوايزصلح نوبل که با درخواست محو تسليحات اتمی در هيروشيمای ژاپن جمع شده اند، در آستانه جلسات سه روزه خود، از آزاد شدن سان سوچی در جريان يک قايق سواری با خبر شدند. خانم سوچی برنده جايزه صلح نوبل سال ۱۹۹۱ است.

فردريک ويلم دو کلرک (Frederik Wliiem de Klerk) رئيس جمهوری پيشين آفريقای جنوبی و هيدوهيکو يوزاکی (Hidehiko Yuzaki) فرماندار هيروشيما جام های سلامتی را به افتخار او نوشيدند. دو کلرک، که جايزه صلح نوبل سال ۱۹۹۳ را برای تلاش هايش در پايان دادن به آپارتايد مشترکا با نلسون ماندلا برده است، گفت "من صميمانه آرزو می کنم سال آينده هنگامی که تشکيل جلسه می دهيم او هم شرکت داشته باشد". دو کلرک گفت "سالها در جلسات برندگان صلح نوبل آزادی او را درخواست می کرديم. اکنون اين آزادی را، که اميدواريم دوام بياورد و تحت هيچ شرايطی دچار پسرفت نشود، جشن می گيريم".

واکنش شيرين عبادی، يکی از نخستين زنان قاضی در ايران و برنده جايزه صلح نوبل سال ۲۰۰۳ در يک آفرين گوئی ساده "براوو" منعکس بود . خانم عبادی گفت "اين يک پيروزی بر گمراهی است. مثل گذشته، اميدوارم اوبتواند برای دمکراسی فعاليت کند".

سان سوچی ۶۵ ساله، که آخرين دوره حبسش هفت سال و نيم طول کشيد مظهر تلاش برای دمکراسی در ميانمار شناخته می شود، که برمه نيز ناميده می شود. ارتش اين کشور را از سال ۱۹۶۲ تحت حکمرانی خود درآورده است.

آزادی اين سرشناس ترين زندانی سياسی جهان يک هفته پس از برگزاری انتخاباتی انجام گرفت که احزاب سياسی کارگزارارتش کرسی هايش را درو کردند، و کشورهای غربی آن را اقدامی شرم آوربرای تداوم ديکتاتوری دانستند.

دزموند توتو، برنده جايزه صلح نوبل سال ۱۹۸۴، و رئيس گروهی مستقل ازرهبران با تجربه و سرشناس جهان، موسوم به Elders در بيانيه ای از سوی اين گروه گفت " آزادی آنگ سان سوچی برای مردم برمه درگير در ابهام های پس از انتخابات مايه اميدواری است. او نمادی جهانی ازشهامت اخلاقی را ارائه می دهد، و ما برای او در حرکت انتقالی پس از دوره ای چنان طولانی از حبس خانگی، قدرت و سلامتی آرزو می کنيم".

پرزيدنت باراک اوباما که سال گذشته جايزه صلح نوبل را برد سان سوچی را يک "قهرمان من" توصيف کرد. اوباما در بيانيه ای از يوکوهامای ژاپن، که وی در آنجا در کنفرانس سران کشورهای حوزه اقيانوس آرام شرکت کرده بود، سان سوچی را "يک منبع الهام برای تمامی فعالان پيشبرد حقوق بشر در برمه و ديگر نقاط جهان" توصيف کرد.

خبر آغاز رزمایش نیروی هوایی ایران

یک فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران، از آغاز رزمایش نیروی هوایی ایران در روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از احمد میغانی مانور هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سراسر ایران و به مدت ۵ روز اجرا خواهد شد.

نیروی هوایی جمهوری اسلامی پیشتر در مانورهای متعدد، موشک هایی را که به گفته مقام های نظامی جمهوری اسلامی در ایران تولید می شود، به آزمایش گذاشته است.

سفر وزیر امور خارجه افغانستان به ایران

وزیر امور خارجه افغانستان در راس یک هیات متشکل از مقام های بلندپایه آن کشور وارد ایران شد.

سفر زلمای رسول به تهران، نخستین دیدار مقام های بلندپایه افغان به ایران در پی اذعان اخیر حامد کرزی به دریافت وجه نقد از جمهوری اسلامی محسوب می شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، سفر زلمای رسول و هیات همراه وی به ایران را در راستای تقویت روابط بین کابل و تهران توصیف کرد.

در همین حال ۷ تن از نیروهای نظامی افغان که ماه گذشته پس از ورود به خاک ایران، توسط نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران دستگیر و زندانی شدند، همچنان در بازداشت به سر می برند.

پیشنهاد آشتی آنگ سان سوچی به دولت نظامی برمه

آنگ سان سوچی، فعال پیشروی جنبش دموکراسی خواهی در برمه، به دولت نظامی این کشور که او را در دو دهه گذشته، در بازداشت خانگی نگاه داشته بود، شاخه صلح زیتون هدیه کرد.

خانم سوچی، برنده ۶۵ ساله جایزه صلح نوبل، در گفت و گویی اختصاصی با بخش برمه صدای آمریکا، گفت او و حامیانش، «قطعا در صدد درگیر شدن» با رهبران نظامی کشور نیستند. او گفت: «ما امیدواریم که حاکمیت درک کند که درگیری راه حل مشکلات برمه نیست».

آنگ سان سوچی، روز شنبه از بازداشت خانگی آزاد شد و هنگام خروج از خانه اش در کنار دریاچه، از سوی هزاران تن از هوادارانش مورد استقبال قرار گرفت. روز یکشنبه، خانم سوچی در مقر حزب متبوعش، «اتحادیه ملی برای دموکراسی» سخنرانی کرد و گفت آزادی بیان سنگ بنای دموکراسی است.

این برنده نوبل صلح در گفت و گوی تلفنی با صدای آمریکا گفته است تلاش خواهد کرد تا دولت نظامی برمه را متقاعد سازد که «آشتی ملی به نفع همگان است». او گفت معتقد است اگر هر دو طرف واقعا بخواهند، راه حلی را خواهند یافت. به گفته خانم سوچی آنان باید در مورد موارد امکان پذیر مذاکره و تصمیم گیری کنند و سپس در آن راه، کار کنند.

آنگ سان سوچی گفت از دولت ها و ملت های جهان خواهد خواست تا راهی برای همکاری بیابند. او گفت جامعه بین الملل می تواند کارهای امکان پذیر و عقلانی زیادی برای برمه انجام دهد. او در مورد جزئیات این موارد سخنی نگفت.

رهبر جنبش دموکراسی خواهی برمه علی رغم پیشنهاد مبنی بر مذاکره با دولت نظامی برمه درباره مسائل ملی، گفت پرسش های فراوانی درباره عادلانه بودن انتخابات هفتم نوامبر در برمه، مطرح شده است. آنگ سان سوچی، گفت حزبش کمیته ای را برای تحقیق درباره این پرسش ها تشکیل داده است و به زودی گزارشی در همین زمینه منتشر خواهد کرد.

آزادی دیپلمات ربوده شده افغان

دیپلمات ربوده شده افغان پس از دو سال اسارت، آزاد شد.

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد عبدالخالق فراهی دیپلمات بلند پایه کشور روز شنبه آزاد شده است.

آقای فراهی دو سال پیش در پاکستان ربوده شد و پس از آزاد شدن به کشورش بازگشت.

عبدالخالق فراهی کنسول اول افغانستان در پاکستان بود که در سپتامبر سال ۲۰۰۸ در شهر مرزی پیشاور اتومبیلش مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت. راننده اش کشته و خود وی ربوده شد.

این دیپلمات روز شنبه در استان خوست به دولت افغانستان تحویل شد و به گفته وزارت امور خارجه افغانستان اکنون در کنار خانواده خویش است.

در هنگام ربوده شدن، قرار بود آقای فراهی به عنوان سفیر کشورش در پاکستان منصوب شود..

جزئیات آزادی این دیپلمات روشن نیست.

دیدار اوباما و مدودف در زمینه پیمان هسته ای استارت

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با دیمیتری مدودف همتای روس به او اطمینان داده است که جلب موافقت سنای آمریکا در زمینه امضای نهائی پیمان هسته ای استارت جزو اولویت های نخست دولت او باشد.

آقای اوباما در دیدار روز یکشنبه به رئیس جمهوری روسیه گفت «بر تعهد خود دایر بر جلب موافقت سنا پیش از پایان یافتن دوره کنونی کنگره  تاکید می کنم.»

رئیس جمهوری آمریکا که در حاشیه نشست سران حوزه اقیانوس آرام و آسیا با همتای روس دیدار کرد گفت تلاش خواهد کرد راه ورود روسیه با سازمان تجارت جهانی را هموار سازد. آقای اوباما روسیه را شریکی بسیار مهم توصیف کرد.

به موجب پیمان استارت که چندین ماه پیش به سنا ارائه شده است هر یک از دو کشور آمریکا و روسیه تعداد کلاهک های هسته ای خود را به ۱۵۵۰ واحد کاهش خواهند داد. هر یک از این دو قدرت اتمی درحال حاضر ۲۲۰۰ کلاهک اتمی دارد.

گفت و گوهای رهبران دو کشور همچنین بر اجلاس پیش روی ناتو در لیسبون و با هدف بهبود روابط روسیه با آن اتحادیه، اوضاع اقتصادی جهان، وضعیت افغانستان و تحریم های علیه ایران نیز متمرکز بود.

بازگشت تهران به سیاست های کوپنی دوران جنگ

کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا و سخنگوی کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی، که عضویت کمیسیون اقتصادی را نیز داراست، بعد از ظهر روز شنبه ۲۲ آبان ماه، در گفت و گو با خبرگزاری مهر، از تشکیل جلسه این کمیسیون با نمایندگان دولت در هفته آینده خبر داد و گفت، «درخواست ما از دولت رفع ابهامات در اجرای هدفمند کردن یارانه ها از جمله اعلام زمان برداشت یارانه نقدی به مردم است.»

سخنگوی کمیسیون ویژه مجلس، با بیان این که نمایندگان مجلس و حتی کمیسیون ویژه مجلس اطلاعات جامعی از نحوه آزادسازی حامل های انرژی ندارند، اظهار داشت، «دولت توجیه خوبی در خصوص عدم اطلاع رسانی در این باره دارد که تقریبا از طرف ما هم پذیرفته شده است.»

این نمانیده مجلس شورای اسلامی افزود، «با این وجود اعضای کمیسیون ویژه مجلس و سایر نمایندگان معتقدند روش دولت در اجرای این قانون باید روشن تر از آن چه باشد که تا کنون بوده است.»

سخنگوی کمیسیون ویژه مجلس پیش بینی کرد، «دولت افزایش قیمتی که برای حامل های انرژی تا پایان سال ۸۹ در نظر می گیرد همان میزان را در سال ۹۰ نیز اجرایی می کند.»

هم زمان صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، بعد از ظهر روز شنبه ۲۲ آبان ماه، در گفت و گو با خبرگزاری مهر در پاسخ به این که نحوه باز پس گیری یارانه نقدی از خانوارهایی که اطلاعات اقتصادی خود را به اشتباه ارائه کرده اند گفت، «با توجه به این که یارانه نقدی به همه مردم و بدون خوشه‌بندی اختصاص یافته است محاسبه اطلاعات خطا در این مرحله انجام نمی‌شود.»

وزیر رفاه و تامین اجتماعی، درباره احتمال افزایش میزان یارانه نقدی در سال ۹۰ اظهار داشت، «برای سال بعد براساس ارقام و گزارش های تنظیم و اعلام شده تصمیم‌گیری‌ مجدد انجام می شود.»

بهمن حاج علی، رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور، نیز با بیان این مطلب که در صورت لزوم در زمان اجرای هدفمند کردن یارانه ها اعلام کالا برگ ( کوپن ) نیز ادامه خواهد داشت، گفت، «پیشنهاد ما این است که در اولین سال اجرای این قانون کالا برگ سه قلم کالای برنج، روغن و قند و شکر اعلام شود چرا این روش مطمئن ترین مسیر پرداخت یارانه است.»

روزنامه خبر در شماره روز شنبه ۲۲ آبان ماه، در گزارشی با عنوان «اقتصاد ایران از کوپن تا یارانه نقدی» به سخنان رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور پرداخته، و با اشاره به این موضوع، که «توزیع یارانه نقدی از نظر دولت راه حلی برای جبران هزینه های خانوار بعد از هدفمندسازی یارانه ها است و البته تداعی کننده سیاستهای کوپنی دولت در دوران جنگ است»، نوشت، «این سیاست اگرچه در نگاه اول به نظر مناسب می رسد ولی از دو جنبه مورد ایراد است. اول آن که دولت نمی تواند به طور دائمی به حفظ سطح قیمت ها بپردازد و البته مدیران دولتی به خوبی از این موضوع آگاه هستند و برای همین بحث هدفمندسازی برای دوره ای پنج ساله در نظر گرفته شده است.»

«از سوی دیگر به طور حتم کاهش قدرت خرید مردم با توجه به آن که میزان نقدینگی تزریق ثابت است سیر نزولی خواهد داشت و این به کوچک شدن سبد خرید مردم منجر می شود. نکته جالب آن که دولت در اوج میزان یارانه نقدی که برای مردم در نظر گرفته است بر مبنای هزینه خانوار در سال ۸۸ معادل ۱۴ و چهار دهم درصد  از سبد هزینه خانوار را تحت پوشش کمک های نقدی خود قرار خواهد داد، در حالی که در دوران جنگ کوپن های غیر نقدی و سیاست های توزیعی دولت معادل دو درصد از هزینه های خانوار را پوشش می داده و با کاهش فشارهای خارجی و البته کاهش توان مالی دولت این میزان نسبت به سبد مصرف خانوار کاهش پیدا کرده است.»

شمارش معکوس برای اصلاح قیمت ها در ایران آغاز شد

خبرگزاری های داخلی در ایران، از شمارش معکوس برای آغاز جراحی بزرگ در اقتصاد ایران خبر می دهند. خبرگزاری مهر روز جمعه ۲۱ آبان ماه با بیان این موضوع، که «دولت سوت هدفمندی یارانه‌ها را احتمالا تا ۱۰ روز دیگر به صدا درخواهد آورد،» اعلام کرد، «این روزها هر کجا می‌روی، حرف از پرداخت یارانه نقدی و اصلاح قیمت ها است، در تاکسی می‌نشینی، وارد مترو می‌شوی، به بانک ها مراجعه می‌کنی، سوار اتوبوس می‌شوی، به محل کار می‌روی، همه و همه از یکدیگر می‌پرسند حالا که یارانه نقدی واریز شده است، قیمت حامل های انرژی چه میزان تغییر خواهد کرد.»

هم زمان به گزارش خبرگزاری فارس، «هرچند تا به امروز اطلاعات دقيقی از ميزان افزايش قيمت انواع حامل های انرژی و كالاهای اساسی پس از هدفمندی يارانه ها اعلام نشده است، ولی كم و بيش خبرهای كلی و يا از قول مقام های آگاه تا كنون منتشر شده است که نگاه اجمالی و کلی به این اخبار تا حدودی می تواند چشم اندازی هر چند نامشخص از روزهای پيش رو برای ما ايجاد كند.»

در همین حال مسعود میر کاظمی، وزير نفت، با تاكيد بر اين كه پس از اجرای قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بنزين ذخيره شده در كارت هوشمند سوخت همه وسايل نقليه نمی ‌سوزد، گفت، «در ادامه اجرای اين قانون بنزين ۱۰۰ تومانی ذخيره شده در كارت سوخت همه مصرف كنندگان همچنان با همان نرخ و بدون محدوديت زمانی عرضه خواهد شد.»

پیش تر محمد رضا فرزین، سخنگوی کار گروه طرح تحول اقتصادی و معاون وزیر اقتصاد و دارایی، روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری مهر اظهار داشت، «جزئیات تغییرات قیمتی برق و گاز را در روزهای آینده به اطلاع مردم می رسانیم

هفته گذشته شمس الدین حسینی، سخنگوی اقتصادی دولت و وزير امور اقتصادی و دارايی، نیز در گفت و گو با خبرگزاری فارس، با اعلام اين كه مردم هيچ گونه نگرانی از تأمين كالاهای اساسی و قيمت نان در زمان اجرای هدفمندی يارانه‌ها نداشته باشند، گفت، «رسانه‌ها به دنبال پیدا کردن تناقض با کنار هم گذاشتن جملات مسئولان نباشند.»

با این وجود سرویس اقتصادی سایت خبری تحلیلی تابناک، متعلق به محسن رضایی دبیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نامزد دو دوره ریاست جمهوری، و فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نوشته است:

«بررسی نوع اطلاع رسانی دولت و اظهارات متولیان اجرای این طرح، نشان می دهد که کم ترین سخنی از دشواری ها و مشقات اجرای این طرح برای مردم به میان آورده نمی شود و تنها تأکید بر این است که اگر مردم الگوهای مصرف خود را اصلاح کنند، اجرای این طرح هیچ مشکلی برای آنان در پی نخواهد داشت، ولی آیا این همه حقیقت اجرای این طرح بزرگ اقتصادی و کم نظیر در تاریخ کشور است؟»

این سایت خبری تحلیلی می افزاید، «واقعیت امر این است که اگر دولت خود هم باور دارد که این طرح، نوعی «جراحی بزرگ اقتصادی» است، این را هم باید معترف باشد که چنین «جراحی بزرگی» دردها و عوارض خود را هم خواهد داشت، پس چه بهتر که دولت، صادقانه و با تجزیه و تحلیل دقیق آثار ناشی از اجرای این طرح، میزان و نقاط فشار اقتصادی ناشی از آن را به آگاهی مردم برساند تا بتوانند برای گذر از سختی های ماه ها و یا حتی سال های آغازین اجرای کامل این طرح، چاره ای بیندیشند.»

این سایت متعلق به فرمانده اسبق سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نتیجه می گیرد، «اگر دولت در امر اطلاع رسانی واقع بینانه و دقیق با مردم روبه رو نشود، با وارد آمدن نخستین فشارهای ناشی از اجرای این طرح، شاهد دامن زدن به بی اعتمادی مردم نسبت به این طرح بزرگ و اختلال در روند تداوم اجرای آن خواهیم بود.»

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر