سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تمرین سالانه آمادگی اسرائیل آغاز شد

اسرائیل تمرین آمادگی پنج روزه برای امتحان سربازان، مأموران اورژانس و غیرنظامیان در مقابل حملات احتمالی راکتی و موشکی را آغاز کرد.

مقامات اسرائیلی می گویند این تمرین که روز یکشنبه آغاز شد، واکنش به حملات احتمالی حزب الله لبنان و شبه نظامیان حماس در نوار غزه را شبیه سازی می کند.

مقامات اسرائیلی قصد دارند تمرین های آموزش نجات را نیز انجام داده و ماسک های ضدگاز در میان افراد پخش کنند.

آژیر خطر مربوط به حملات هوایی روز چهارشنبه برای هشدار به مردم به منظور رفتن به پناهگاه ها به صدا در خواهد آمد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه به کابینه این کشور تمرین نظامی امری عادی است که از مدت ها پیش برنامه ریزی شده است و ربطی به «تحولات غیرمعمول امنیتی» ندارد.

او گفت اسرائیل خواستار «صلح، آرامش و ثبات» است اما بر کسی پنهان نیست که اسرائیل تحت تهدید حملات موشکی و راکتی است.

در جنگ یک ماهه میان اسرائیل و حزب الله در سال ۲۰۰۶ بیش از ۱۲۰۰ لبنانی و حدود ۱۶۰ اسرائیلی کشته شدند. طی این جنگ شبه نظامیان حزب الله لبنان هزاران موشک کوتاه برد را به خاک اسرائیل پرتاب کردند.

شبه نظامیان حماس در نوار غزه در مناطق فلسطینی نیز راکت هایی را به جنوب اسرائیل پرتاب می کردند.

طالبان مدعی حمله به پایگاه هوایی قندهار شدند

روز یکشنبه طالبان اعلام کردند که مسئولیت حمله به بزرگترین پایگاه ناتو در جنوب افغانستان را میپذیرند.

شنبه شب چریکها به سوی فرودگاه قندهار موشک و خمپاره پرتاب کردند و کوشیدند که به ضلع شمالی پایگاه وارد شوند که تلاشهایشان بی نتیجه باقی ماند.

مقامهای ناتو میگویند که چند سرباز نیروهای ائتلاف و کارمندان غیر نظامی در این رویداد مجروح شدند ولی گزارشی از کشته شدن افراد دریافت نشده است.

یکی از سخنگویان طالبان نیز گفته است که از دو سو به پایگاه حمله کرده و پانزه موشک نیز به پایگاه هوایی قندهار شلیک کردند.

در کمتر از یک هفته این دومین باری است که یکی از تاسیسات نظامی در افغانستان هدف حمله قرار گرفته است.

وز چهارشنبه نیز طالبان به پایگاه اصلی آمریکا در فرودگاه بگرام حمله کردند که طی آن یک کارمند پیمانکار آمریکایی به قتل رسید.

کسب و کار از دوشنبه در بانکوک از سرگرفته میشود

هزاران نفر در تایلند پاک کردن و تمیز ساختن خیابانهای مرکزی بانکوک را که در جریان چندین هفته اعتراضهای خشونت آمیز به آلودگی کشیده شده بود آغاز کرده اند.

افراد داوطلب دیوار نویس های سیاسی را پاک کرده، پوسترها را کنده و ذباله هایی را که طی مدت اعتراضها در مرکز تجاری شهر انبار شده بود روز یکشنبه جمع آوری کردند.

دو سیستم حمل ونقل عمومی بانکوک، قطار هوایی و متروی زیرزمینی پس از یک هفته تعطیلی روز یکشنبه بازگشایی شدند.
پیش بینی میشود از صبح روز دوشنبه ادارات دولتی، مدارس و بازار بورس و سهام گشوده شوند.

آبیسیت وجاجیوا، نخست وزیر تایلند روز یکشنبه اعلام کرد که مقررات منع آمد و شد در بانکوک و ۲۳ ایالت تا دوشب دیگر تمدید خواهد شد. این مقررات از روز چهارشنبه که بانکوک وخیم ترین شورشها رادر تاریخ نوین آن کشور پشت سر گذاشت به اجرا در آمده است.

از ماه مارس گذشته که سرخ پوشان مخالف دولت تظاهرات خود را آغاز کردند دست کم ۸۳ نفر کشته و حدود ۱۸۰۰ نفر دیگر نیز در تایلند مجروح شده اند.

یک روحانی تندرو اسلامگرا، مسلمانان را به کشتن سربازان آمریکایی تشویق کرد

یک روحانی مسلمان و زاده آمریکا مسلمانانی را که در ارتش آمریکا خدمت می کنند به کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان و عراق ترغیب کرد.

انور العولقی در ویدئویی که روز یکشنبه بر وبسایت های شبه نظامیان اسلامگرا منتشر شد می گوید مرگ سربازان آمریکایی توجیه پذیر است زیرا آمریکایی ها عمدا به گفته او میلیون ها غیرنظامی مسلمان را در افغانستان و عراق به کشتن داده اند.

این روحانی مسلمان همچنین عملکرد نیدال حسن، سرگرد ارتش آمریکا که سال گذشته به کشتن ۱۳ نظامی این کشور در پایگاه نظامی فورت هود متهم شد را ستایش کرد. انور العولقی در ویدئوی اخیر گفت حسن اقدامی قهرمانانه از خود نشان داد.

ماه گذشته، مقامات آمریکایی گفتند دولت باراک اوباما سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا؛ «سی آی ای» را مسئول کشتن یا بازداشت العولقی، عضو القاعده که از پدر و مادری یمنی و در آمریکا زاده شده کرد.

گفته می شود عولقی در منطقه کوهستانی جنوب یمن مخفی شده است.

دستگاه ضبط کننده اطلاعات هواپیمای هندی کشف شد

کارشناسان در جنوب هند دستگاه مربوط به هواپیمایی را یافتند که روز یکشنبه در صحنه عمده ترین سقوط هواپیما در بیش از ده سال گذشته در این کشور، اطلاعات پرواز را ضبط کرده است.

در سقوط هواپیمای هندی در روز یکشنبه ۱۵۸ تن کشته و هشت نفر جان به در بردند.

کشف اطلاعات ضبط شده هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ برای یافتن علت سقوط هواپیما ضروری است. این هواپیمای متعلق به «ایر ایندیا اکسپرس» هنگام فرود در فرودگاه مانگلور به سوی دره ای منحرف شد و سپس آتش گرفت.

به گزارش روزنامه تایمز هند، هیأت امنیت حمل و نقل ملی آمریکا به درخواست دولت هند، تیم تحقیقاتی را به این کشور اعزام می کند.

شرکت بوئینگ نیز گروهی از کارشناسان را برای تحقیق درباره سقوط هواپیما به محل می فرستد.

به گزارش رسانه های هندی عملیات کارشناسان برای آزمایش دی ان آ با هدف کشف هویت اجساد آغاز شده است.

مقامات می گویند نبود دید کافی و هوای بارانی می تواند در سقوط هواپیما نقش داشته باشد.

این هواپیما حامل ۱۶۶ سرنشین از جمله شش خدمه و از دبی عازم هند بود. تمامی سرنشینان آن شهروندان هندی بودند.

جان به دربردگان می گویند پس از آن که بدنه هواپیما به دو نیم شده و آتش گرفت، فرار از آن کاری مشکل بود.

ایر ایندیا اکسپرس، قسمت پروازهای ارزان خطوط هوایی هند است که با مشکلاتی مواجه است. دولت هند برای حفظ حیات این شرکت صدها میلیون دلار به آن کمک کرده است.

سقوط هواپیمای روز یکشنبه در هند، یکی از مرگبارترین حوادث از این دست در تاریخ این کشور به شمار می رود.
در سال ۱۹۹۶ برخورد دو هواپیما در آسمان بر فراز دهلی نو، ۳۴۹ کشته برجای گذاشت.

فرش قرمز تهران برای سرمایه گذاران خارجی

شیراز میزبان نشست دو روزه ای ست که «همایش سرمایه گذارن ایرانی مقیم خارج» نام گذاری شده است. منابع خبری داخل کشور از حضور بیش از ۲۰۰ سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج، در کنار سرمایه گذارن خارجی، در این همایش خبر دادند.

همایش سرمایه گذران در استان فارس در حالی برگزار می شود که گزارش ها حکایت از آن دارد که ابوظبی قصد دارد امیر نشین دوبی را برای بستن راه های تجاری به ایران زیر فشار بگذارد. با وجود تحریم ها علیه تهران تا کنون بسیاری از کالاها از راه دوبی به ایران وارد می شد.

در شرایطی که امکان تصویب قطعنامه چهارم تحریم علیه تهران وجود دارد، محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی ایران، کمی پیش اعلام کرد که اگر شرکت های آمریکایی مایل به حضور در پروژه های بزرگ اقتصادی ایران باشند منعی برای حضور آن ها وجود ندارد.

در چنین فضايی، شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در همایش سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج در شیراز گفت برای همه دوستانی که به ایران آمده اند فرش قرمز می گسترانیم.

سخنگوی اقتصادی دولت دهم در آمد سرانه هر ایرانی را ۱۲ هزار و پانصد دلار در سال و ذخیره ارزی را چهار برابر تعهدات ارزی اعلام کرد و نتیجه گرفت ریسک سرمایه گذاری در ایران صفر است.

وی خواهان بازنگری شاخص های تعیین رتبه کسب و کار صندوق بین المللی پول شد که ایران در آن رتبه ۱۳۷ را داراست.

سخنان آقای وزیر در حالی بیان می شود که محمد عباسی، وزیر تعاون، انتقاد شدیدی از نظام بانکی کشور دارد. به گفته وزیر تعاون، سیستم بانکی موجود کشور بر اساس مدل های نظام مالی کشورهای غربی شکل گرفته که در آن مبنای فعالیت ها بر پایه میزان سود است. از این رو آقای عباسی نتیجه می گیرد که نمی توان انتظار داشت جامعه اقتصادی، با اتکاء به نظام بانکی موجود کشور بتواند به آرمان های خود دست یابد.

هر چند عزت الله اکبری، رئیس فراکسیون سرمایه گذاری خارجی مجلس شورای اسلامی، بر این عقیده است که بانک های کشور باید خود را در حوزه سرمایه گذاری و پیشرفت های روز تطبیق دهند نه این که خودشان یکی از موانع اجرایی آن باشند.

با این وجود بهروز علیشیری، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی، از ارتقای رتبه پنج پله ای ایران در بهبود فضای کسب و کار خبر می دهد و بار دیگر از حجم بی سابقه سرمایه گذاری خارجی در ایران می گوید.

در همین حال حسن سبحانی، کارشناس اقتصادی و نماینده سابق مجلس، در گفتگويی مفصل با ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، در مورد برنامه چهارم توسعه گفته است راه فعلی باید متوقف شود چون قابل ادامه نیست. آقای سبحانی برای برنامه پنجم توسعه هیچ تجویزی ندارد هر چند بر این عقیده است که می شود با حذف بسیاری از بخش های زائد آن را ساده تر و اقتصادی تر کرد.

دولت دهم بیماری اقتصادی کشور را تایید کرد

محمد رضا میر تاج الدینی، معاون رئیس جمهوری در امور مجلس، گفت با آزادسازی قیمت ها همه چیز گران نمی شود. به گفته این مقام، اگر هدفمندسازی یارانه ها صورت نپذیرد، طبق پیش بینی های صورت گرفته، در ۱۵ سال آینده ایران دیگر قادر به صادر کردن مواد سوختی نخواهد بود.

آقای میرتاج الدینی هدفمند کردن یارانه ها را گام بزرگی برای دستیابی به عدالت اقتصادی در کشور دانست، و پایین بودن رشد اقتصادی و بی عدالتی اجتماعی را به عنوان دو معضل اصلی اقتصاد کشور یاد کرد. این مقام اجرای سیاست های اصل ۴۴ را یکی از مهم ترین قوانینی دانست که سبب اصلاح ساختار اقتصادی کشور خواهد شد.

آقای میر تاج الدینی در حالی این سخنان را بیان می کند که به نوشته علی پاکزاد، خبرنگار اقتصادی، دولت در ایران هم چنان در حال بزرگ شدن است، و اگر چه شاخص ها نشان از کوچک شدن ابعاد دولت دارد ولی متوسط عملکرد دوره ای از سال ۷۶ به بعد گویای رشد ابعاد دولت مرکزی و بخش عمومی، نسبت به کل اقتصاد کشور، دارد.

با استناد به این گزارش، ۸۳ درصد اقتصاد ایران در اختیار دولت است و آقایان خاتمی و احمدی نژاد دولت را بزرگ کرده اند.

در همین حال، واحد اطلاعات اکونومیست بدون تغییر در پیش بینی خود اعلام کرد که نرخ بیکاری ایران در سال جاری به ۱۳ و دو دهم درصد افزایش می یابد. به نوشته خبرگزاری مهر، در حالی مجلس نسبت به لزوم برنامه روشن اشتغالزایی از سوی دولت برای جلوگیری از موج بیکاری هشدار داده که نرخ بیکاری در حال حاضر، حداقل ۲۲ درصد است.

عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر کار و امور اجتماعی، با تکرار مجدد نرخ بیکاری ۱۱ و سه دهم درصدی پاییز سال گذشته و بدون اشاره به نرخ بیکاری ۱۳ و هشت دهم درصدی زمستان ۸۸ بار دیگر گفت هم اکنون اشتغال در کشور متولی واحدی ندارد.

هم زمان، وزارت تعاون از ارائه بسته اشتغال این وزارت خانه به شورای عالی اشتغال با هدف ایجاد فرصت های شغلی و با توجه به پتانسیل های موجود در کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس، به نقل از یک پایگاه خبری خارجی نوشت مسئولین وزارت نفت برای نخستین بار کاهش ظرفیت تولید نفت ایران را تایید کردند. با استناد به این گزارش آینده و دور نمای صنعت نفت ایران مبهم و نامعلوم است.

این در حالی است که به نوشته روزنامه اطلاعات اقتصاد پسته در تنگنا قرار گرفته است. تولید پسته در ایران ضمن ایجاد اشتغال یک منبع ارزشمند برای کسب درآمد ارزی است.

هم زمان با سخنان شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد، مبنی بر این که ایران بالاترین رشد سرمایه گذاری خارجی را تجربه کرده است، حسین هاشمی، رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس، می گوید دولت سرمایه گذاران را بلاتکلیف کرده زیرا هنوز قیمت حامل های انرژی را در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اعلام نکرده است.


کلینتون خواهان بهبود مناسبات آمریکا و چین شده است

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا سفری چهار روزه به چین را با پیامی برای بهبود مناسبات دو کشور آغاز کرده است.

کلینتون روز شنبه هنگام تماشای نمایشگاه جهانی شانگهای، با استقبال جمعیتی بزرگ و مشتاق روبرو شد، و خرس های عروسکی به دانش آموزان چینی داد.

او گفت آمریکا و چین ممکن است درباره تمام مسایل موافق نباشند، اما باید برای تفاهم بیشتر از فرصت هایی مانند نمایشگاه استفاده کنند.

کلینتون روز یکشنبه برای انجام گفت و گوهایی که انتظار می رود بر اقتصاد و حادثه غرق یک کشتی جنگی کره جنوبی متمرکز باشد، رهسپار پکن می شود.

او روز جمعه در جریان یک کنفرانس خبری در توکیو، کره شمالی را بدلیل غرق کشتی محکوم کرد و هشدار داد که «اقدمات تحریک کننده پیامدهایی دارد.»

کره شمالی هر گونه مسئولیتی در این حادثه را رد کرده و گفته است با «جنگ تمام عیار» به هر عمل تلافی جویانه پاسخ خواهد داد.

تمرکز نماز جمعه در ايران بر شدت عمل عليه بدحجابی

لس آنجلس تايمز زيرعنوان "در ايران موعظه گران نماز جمعه با تمرکز بر مسئله بد لباسی زنان سرکوبی بالقوه ای را مطرح ميکنند" با توصيه ای به خانم ها که حجاب را تنگ تر و مانتو ها را گشاد تر کنند، می نويسد بنظر ميرسد چرت و قيلوله چند ماهه تندروهای مذهبی در جمهوری اسلامی رو به اتمام است، چرا که دوامام جمعه سرشناس با درخواست شدت عمل عليه لباس نامناسب زنان زمينه ای بالقوه را برای بيشتر به ستوه آوردن زنان در ملاء عام بوجود می آورند.

در حقيقت دولت روزهای سه شنبه با هماهنگ ساختن موضوع و محتوای خطبه نماز جمعه با رهبران مذهبی، از پخش پيامی مشابه و يکسان درسراسر کشورمطمئن ميشود.

در تهران آيت الله احمد جنتی خواستار آن شده است که شدت عمل در مورد زنان از کارمندان دولت و محصلين آغاز شود.

جنتی در مورد دانشجويان دختر ميگويد می توان آنان را درصورت امتناع از مراعات نظر دولت راجع به پوشش اسلامی به کميته های انظباطی فرستاد، و موفقيتشان را درامتحانات مشروط و منوط به انطباق با يک نظم اخلاقی ساخت.

جنتی ميگويد بيمارستان ها و ديگرمراکزعمومی نيز نبايد ازاين دقت وتوجه دور بمانند.

جنتی ازشورايعالی انقلاب فرهنگی که يکی از نهادهای فعال درانقلاب اسلامی ۱۹۷۹بود برای تصويب دوسال پيش برنامه عفت و حجاب اسلامی تحسين بعمل آورد، هرچند که اين مصوبه اجرا نشده است.

جنتی گفت آنهائی که مانع از اجرای مصوبه شده اند بايد جواب پس بدهند، و پرسيد چرا هنوز مصوبه را اجرا نکرده ايد؟

موعظه جنتی از راديوی دولتی پخش ميشد.

در مشهد نيز که دومين شهر بزرگ ايران است اعتراض هائی مشابه شنيده شد که آيت الله احمد علم الهدی مطرح ساخت. علم الهدی در جريان موعظه اش لباس نامناسب را به نفوذ خارجی ارتباط داد و زنان و دختران بدحجاب را سربازان پياده نظام آمريکا ناميد. به گزارش خبرگزاری فارس او گفته است دشمنان ميخواهند از طريق بدحجابی سفره دين را از زير پای جوانان بکشند.

علم الهدی دست آخر در باره تاثير پوشش زنان بر مردان سخن گفت. او ميگويد هرگاه زن ويا دختری بدحجاب و آرايش کرده دربرابر مردی جوان قرارميگيرد واو را از مسيردين خارج ميکند دشمن ازاين پيروزی خشنود ميشود. به گفته او افراد بدحجاب دانسته و يا ندانسته درجبهه دشمن می جگند و او را تغذيه ميکنند.

پرزیدنت اوباما کمیسیونی برای تحقیق درباره نشت نفت تشکیل می دهد

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای تحقیق درباره نشت عظیم نفت در خلیج مکزیک و ارائه توصیه هایی جهت پاسخگویی های آینده، یک کمیسیون دو حزبی تشکیل داده است.

پرزیدنت اوباما روز شنبه در سخنرانی رادیویی هفتگی خود از «رابطه نزدیک» بین شرکت های انرژی و آژانش های دولتی که بر آنها نظارت دارند انتقاد کرد و گفت ناظران نیاز دارند برای جلوگیری از نشت های آینده کارهای بیشتری انجام دهند.

در این میان، شرکت بریتیش پترولیوم - بی پی - به کوشش برای متوقف ساختن نشت نفت ادامه می دهد و پیش بینی می کند که مهندسان ممکن است جریان نفت را هفته آینده، یا حد اکثر ماه اوت متوقف کنند.

اما مدیر عملیات بی پی روز جمعه به شبکه خبری سی بی اس گفت اگر کوشش های جاری بجایی نرسد، شرکت ممکن است قادر نباشد نشت نفت را تا آماده شدن یک چاه کمکی در اوایل اوت متوقف کند.

در این حال، در حالی که نفت به مرداب های دلتای قعر می سی سی پی، طولانرترین رودخانه آمریکا نزدیک می شود، خشم عمومی از نشت نفت شدت می گیرد.
 
دیوید ویتر، سناتور ایالات لوئیزیانا، در سخنرانی رادیوی هفتگی جمهوریخواهان، از ارتش آمریکا خواست از ساحل ایالت حفاظت کند.

چندین آژانس دولتی آمریکا در تلاش هستند از ساحل جنوبی در برابر لکه های نفت حفاظت کنند. کارگران موانع شناور بوجود آورده اند و برای تجزیه لکه های نفت که نزدیک می شود مواد شیمیایی پخش می کنند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر