سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

۱۰۰ کشته در ناآرامی های تونس

سازمان ملل متحد آمار کشته شدگان ناآرامی های تونس را بیش از ۱۰۰ تن اعلام کرده است.

ناوی پیلای، مسئول کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت« بر اساس اطلاعات دریافتی ما ظرف پنج هفته گذشته بیش از ۱۰۰ تن در اثر تیراندازی، خودکشی های اعتراضی و شورش زندانیان در تونس جان خود را از دست داده اند. وی هیچنین تاکید کرد این مرکز هفته آینده گروهی از مسئولان حقوق بشر را برای جمع آوری اطلاعات درباره خشونت و کمک به دولت ائتلافی جدید به این کشور اعزام خواهد کرد.

 وزارت کشور تونس روز دوشنبه آمار کشته شدگان را ۷۸ تن اعلام کرده بود. روز چهارشنبه صدها معترض در پایتخت تونس راه پیمایی کردند و از متحدان رییس جمهوری برکنار شده خواستند تا از دولت کناره گیری کنند. ناوی پیلای همچنین از مردم تونس خواسته تا از اجرای خودسرانه قانون خودداری کنند. وی تصریح کرده که افزایش خشونت ،اجرای عدالت را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

هنگ کنگ تحریم ایران رعایت می کند

هنگ کنگ در تلاش است تحریم های سازمان ملل علیه ایران را رعایت کند. این تصمیم پس از آن اعلام می شود که آمریکا تحریم هایی را بر ۲۰ شرکت مستقر در هنگ کنگ به ظن ارتباط با برنامه اتمی ایران برقرار ساخت.

این شرکت ها مظنون هستند به عنوان کارگزاران بازرگانان ایرانی که در برنامه اتمی دست دارند، عمل می کنند. ایران سوظن های غرب در باره ماهیت برنامه اتمی خود را رد می کند.

مقام های آمریکایی ۲۰ شرکت هنگ کنگی را وابسته به خطوط کشتیرانی تحت تحریم ایران اعلام کرده اند. چهار شرکت مظنون دیگر که وزارت خزانه داری آمریکا هدف گرفته، در جزیره « من»، یک سرزمین بریتانیایی خود گردان، مستقر هستند.

مقام های هنگ کنگ می گویند نمی توانند سرمایه های شرکت های مظنون را بدون تغییر در قوانین موجود، که به تصویب پکن نیاز دارد، ضبط کنند. دولت هنگ کنگ روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: «مقام های رسمی امیدوارند قانون جدید را سریع تر تصویب کنند.»  

اعتراض سفارت ایران موجب لغو نمایش فیلم ایرانی در اتاوا شد

   
   

 

به گزارش رسانه های کانادا، در پی تهدید و اعتراض سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتاوا، نمایش یک فیلم در مورد ایران، در اتاوا لغو شد.

روزنامه اتاوا سیتی زن، روز چهارشنبه ( ١٩ ژانویه ) گزارش داد در پی درخواست سفارت ایران در اتاوا و شکایت رسمی مقامات این سفارتخانه، کارمندان مرکز «کتابخانه و آرشیو» در پایتخت کانادا، برنامه نمایش یک فیلم در مورد سیاست های حکومت ایران را لغو کردند.

بنا به گزارش نشریه تورنتوسان، قرار بود فیلم مستند «ایرانیوم» به ابتکار «انجمن فیلم فکر آزاد»، سه شنبه شب ( ١٨ ژانویه ) در مرکز ملی « کتابخانه و آرشیو» کانادا در اتاوا به نمایش درآید.

رسانه های کانادا گزارش داده اند مستند شصت دقیقه ای «ایرانیوم» ساخته رافائل شور در مصاحبه با کارشناسان امور ایران و ناراضیان سیاسی ایرانی، به «سیاست های حکومت ایران از جمله پیگیری سلاح های اتمی و حمایت از گروه های تروریستی همچون حماس و حزب الله می پردازد و نسبت به تهدیدی که ایران متوجه جهان می کند، هشدار داده است».

اتاوا سیتی زن می نویسد مقامات وزارت میراث فرهنگی دولت فدرال به کارمندان مرکز ملی «کتابخانه و آرشیو» یادآوری کرده اند که موضوع این فیلم نگرانی های دولت کانادا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و بلندپروازی های اتمی این کشور را انعکاس می دهد.

در حالی که روزنامه تورنتو سان، این فیلم را ضد ایرانی خوانده است، فرد لیتوین، رئیس «انجمن فیلم فکر آزاد» درباره لغو نمایش این فیلم به درخواست سفارت ایران در اتاوا انتقاد کرده است. وی تصمیم مقامات مرکز ملی «کتابخانه و آرشیو» را که در پی تهدید به برگزاری گردهمایی اعتراض آمیز و شکایت رسمی، نمایش این فیلم را لغو کردند، بزدلانه خوانده است.  

آقای لیتوین به اتاوا سیتی زن گفته است:«شگفت آور است که ما در پایتخت کانادا نمی توانیم فیلمی را نمایش دهیم که برای مقامات ایران برخورنده است. چطور تهران می تواند به اتاوا دیکته کند چه نوع فیلم هایی را می توان در پایتخت کانادا نمایش داد؟»

اخبار حاکی از آن است که با وجود گفت وگوی رئیس نهاد برگزارکننده این رویداد با مقامات وزارت میراث فرهنگی و درخواست سخنگوی این وزارتخانه برای بازبینی در تصمیم مرکز ملی «کتابخانه و آرشیو»، برنامه نمایش فیلم لغو شد.

آقای لیتوین به روزنامه اتاوا سیتی زن گفته است: «گویی روحانیون حکومتی در ایران می توانند ارزشهای فرهنگی خود را به مردم کانادا تحمیل کنند. شگفت آور است که مقامات اتاوا لحظه ای در مورد حق آزادی بیان فکر نکردند.»

وی تاکید کرده است این فیلم را در نهایت و تحت هر شرایطی، چه در مرکز ملی «کتابخانه  و آرشیو» و چه در مرکزی دیگر نمایش خواهد داد.

رسانه های کانادا گزارش داده اند سفارت ایران در اتاوا در تماس با کتابخانه ملی درصدد جلوگیری از نمایش فیلم برآمده بود و با وجودی که نهاد برگزارکننده این فیلم، با لغو نمایش آن موافقت کرده بود، اما جیمز مور، وزیر میراث فرهنگی دولت فدرال کانادا در این امر مداخله کرد.

ژان لوک بنوا، سخنگوی وزارت میراث فرهنگی کانادا نیز در مصاحبه ای با اتاوا سیتی زن از تصمیم مقامات مرکز ملی «کتابخانه و آرشیو» ابراز تاسف و ناامیدی کرد و گفت «این که مقامات این مرکز به دلیل تهدید به اعمال خشونت، تسلیم شدند، بسیار ناامیدکننده است».

اتاوا سیتی زن از سخنگوی مرکز ملی «کتابخانه و آرشیو» نقل کرده است دریافت انواع تهدیدها و ارسال دو نامه مشکوک سبب شد تا این مرکز تصمیم بگیرد نمایش این فیلم را لغو کند. وی همچنین به دریافت شکایت رسمی از سفارت جمهوری اسلامی در اتاوا  و نامه های الکترونیکی تهدیدآمیز در مورد نمایش این فیلم اذعان کرده است.

دیوید هریس، مدیر مرکز «پژوهش راهبردی اینسیگنیس»، شرکت خصوصی اطلاعات امنیتی تروریسم، به اتاوا سیتی زن گفته است «تصمیم لغو نمایش این فیلم نشان می دهد که نهادهای وابسته به دولت کانادا در برابر نفوذها و تهدیدهای دولت های خارجی آسیب پذیرهستند و تحت تاثیر آن ها قرار می گیرند».

آقای هریس همچنین از بی توجهی مقامات مرکز ملی «کتابخانه و آرشیو» به حق آزادی بیان و آزادی تجمعات انتقاد کرده و آن را تن دادن مقامات دولتی کانادا به خواست آخوندهای ایران خوانده است.  

«انجمن فیلم فکر آزاد» در ماه نوامبر سال گذشته سه فیلم «برای ندا»، «سنگسار ثریا ام» و «جهاد اتمی» را در مرکز ملی «کتابخانه و آرشیو» در اتاوا به نمایش گذاشته بود.

گوگل با ۳ برنامه تسهيل در مبادله آزاد اطلاعات به ايران باز می گردد

لس آنجلس تايمز زير عنوان "گوگل دانلود گوگل ارت، پيکاسا و کروم را در ايران ممکن ساخت" می نويسد با لغو محدوديت های صدور خدمات اينترنتی و نرم افزاری به ايران، گوگل از روز چهارشنبه [امروز نوزدهم ژانويه برابر با بيست و نهم ديماه] عرضه برنامه مسّاحی گوگل ارت (Google Earth) ، مديريت عکاسی پيکاسا (Picasa) و براوزر کروم (Chrome) از طريق دانلود را شروع می کند.

نيل مارتين (Neil Martin) مدير تطبيق برنامه های گوگل با قوانين صادراتی می گويد محصولات ما مشخصا برای کمک به مردم در ايجاد و برقراری ارتباط، مبادله عقايد و دسترسی به اطلاعات طراحی شده اند. ما معتقديم عرضه محصولات بيشتر به معنای گزينه هائی بيشتر، آزادی هائی بيشتر و در نهايت قدرتی بيشتر برای مردم در ايران و سراسر جهان است.

هيلاری کلينتون وزير امورخارجه آمريکا گفته است آزادی اينترنتی بخشی اساسی در سياست خارجی آمريکاست.

گاردين زير عنوان "گوگل دانلود کروم، ارت و پيکاسا را برای ايران شروع می کند"به نقل از اسکات رابين (Scott Rubin) مدير روابط عمومی و ارتباطات گوگل برای اروپا، خاورميانه و آفريقا می نويسد گوگل تصميم گرفته است دانلودهای مرتبط با گوگل تاک (Google Talk) را به دلايل امنيتی و ايمنی در ايران عرضه نکند، زيرا اين امکان وجود دارد که دولت بتواند به پيام هائی که بين ناراضيان رد و بدل می شود دسترسی پيدا کند. در همين حال اين دانلودها برای کامپيوترهائی که مشخصات و آدرس (IP) دولت ايران را دارند کماکان مسدود باقی می ماند.

ديلی تلگراف زير عنوان "کمک رسانی گوگل همزمان با اقدامی از سوی آمريکا در لغو تحريم ها" می نويسد آمريکا محدوديت هائی را که مانع از دانلود کردن نرم افزارها در ايران می شد آسان کرده است، و گوگل نخستين شرکتی است که مجوزهای جديد را به اجرا می گذارد.

نيل مارتين مدير تطبيق برنامه های گوگل با قوانين صادراتی می گويد در جريان اعتراض های پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در ايران در ژوئن ۲۰۰۹ دولت ايران تمامی خبرنگاران خارجی را اخراج کرد، رسانه های سنتی را بست، و خطوط تلنفنی موبايل را مختل ساخت. اما به رغم اين اقدامات، مبادله اطلاعات از طريق اينترنت ادامه يافت. ژورناليست ها به ويديوهای يوتيوب و پيام های توئيتر، و بلاگ های متعلق به فعالان به عنوان بهترين منبع گزارش های دست اول از صحنه های اعتراض و خشونت در سراسر ايران استناد می کردند. در آن موقع کنترل های صادراتی آمريکا، ومقررات مربوط به تحريم ها دانلود نرم افرارها را در ايران منع می کرد. ولی اکنون بعضی از اين محدوديت های صادراتی لغو شده است و ما ازامروزعرضه گوگل ارت، پيکاسا و کروم را برای دانلود کردن در ايران شروع کرده ايم.

رکورد تازه بورس تهران

شاخص کل بورس تهران در پی افزایش در ماه های اخیر، روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه، در آخرین روز کاری بازار سهام کشور، برای اولین بار از مرز ۲۰ هزار گذشت، و رکوردی تازه در تاریخ بورس ایران ثبت شد.

از ابتدای سال جاری خورشیدی تا کنون شاخص کل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران حدود ۸ هزار واحد افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس ظهر روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه، اعلام کرد، «سهامداران بورس از اول سال تا امروز، به ازای هر ده میلیون تومان سرمایه گذاری شش میلیون تومان سود بدست آورده اند.»

به عبارتی دیگر، سرمایه گذاران بورسی در این مدت سودی ۶۰ درصدی داشته اند.

سعید لیلاز، تحلیل گر مسايل اقتصادی، روز یکشنبه ۲۶ دی ماه، در تازه ترین گفت و گويش با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فرارو، بخش مهمی از رونق بورس تهران را ناشی از رکود در سایر بخش ها دانست، و اظهار

داشت، «بخشی از آن چه فعالیت سوداگرانه نام دارد در بورس متمرکز شده است.»

این تحلیل‌گر اقتصادی ادامه داد، «در کنار صفر بودن نرخ رشد اقتصادی، نسبت دسرمایه‌گذاری به تولید ناخالص داخلی و میزان هزینه‌های مصرفی بخش خصوصی هم در حال کاهش است. در این حالت حجم بالایی از سرمایه داخلی سرگردان است و پایگاه باثبات و دراز مدتی ندارد. نتیجتاً این سرمایه صرف سفته‌بازی (Speculation) می‌شود. این سفته‌بازی در بخش‌هایی نظیر بورس، واردات و بازار طلا و ارز نمایان می‌شود، یعنی حوزه‌هایی که در کوتاه‌مدت سود قابل توجهی عاید می‌کنند.» به گفته این کارشناس اقتصادی، حجم‌های بالای مبادلات بورسی، خصوصی نیست.

در همین حال حمید رضا فولادگر، رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه ۲۸ دی ماه، در همایش بازار سرمایه ایران در ۱۴۰۴، با انتقاد از حضور شبه دولتی ها در خرید سهام، اذعان کرد، «شرکت های بزرگ بخش خصوصی نتوانستند سهام شرکت های واگذار شده را بخرند.»

از این رو به گفته رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی، تنها ۱۳ و نیم درصد واگذاری ها شامل بخش خصوصی شده، و در سرمایه گذاری های جدید هم بخش خصوصی دیده نمی شود.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی، در حالی این سخنان را بیان می کند، که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی، نظام اقتصادی ایران باید به ۳ بخش تعاونی، دولتی و خصوصی تقسیم شود.

اعدام ۱۰ نفر به اتهام قاچاق در ایران

رسانه های دولتی جمهوری اسلامی از اعدام ۱۰ تن به جرم قاچاق مواد مخدر د زندان رجایی شهر کرج خبر می دهند. یک گروه طرفدار حقوق بشر آمار اعدام شدگان در ایران، از آغاز سال جاری میلادی را ۵۷ تن ذکر کرده است.

گزارش های خبری نوشته اند که محکومین در زندان رجایی شهر کرج به دار آویخته شده اند. کسانی که جرمشان قاچاق، فروش و انبار مواد مخدر اعلام شده است.  گروه کمپین بین المللی حمایت از حقوق بشر در ایران می گوید دولت ایران در هر فرصتی اعدام می کند. در سال ۲۰۱۱ تا کنون بطور متوسط هر هشت ساعت یک نفر را اعدام شده است.  بر اساس گزارش این گروه اعدام های اعلام نشده می تواند بر این تعداد اضافه کند.

اکثر اعدام های جاری در ارتباط با قاچاق مواد مخدر اعلام شده است. کمپین بین المللی حمایت از حقوق بشر در ایران همچنین تاکید کرده که تعداد اعدام ها در ایران از نظر سرانه از هر کشور دیگری بیشتر است. تنها چین در این جدول با ایران مقایسه می شود.

آغاز مذاکرات رسمی آمریکا و چین در کاخ سفید

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و هو جین تائو رییس جمهوری چین تعهد خود را نسبت به ارتقا سطح همکاری های دو کشور اعلام کردند. رهبران دو کشور روز چهارشنبه در مراسم رسمی استقبال رسمی از پرزیدنت هو در کاخ سفید بر مسئولیت های مشترک دو کشور تاکید کردند.

پرزیدنت اوباما گفت: «هر دو کشور منافع عظیمی در موفقیت یکدیگر دارند و زمانی که ملت ها با یکدیگر کار کنند کامیاب تر شده و و امن تر زندگی خواهند کرد.» وی همچنین به بهبود وضعیت حقوق بشر نیز اشاره کرد.

پرزیدنت هو نیز گفت: « آمریکا و چین منافع و مسئولیت های مشترک گسترده و مهمی دارند و با وجود اختلاف هایشان باید زمینه های مشترکی پیدا کنند.» وی افزود «همکاری دو کشور باید بر احترام و منافع متقابل استوار باشد.»

مناسبات آمریکا و چین بر سر اختلاف در مسایلی نظیر حمله کره شمالی به کره جنوبی، حقوق بشر و کسری موازنه بازرگانی عظیم آمریکا با چین به سردی گراییده است.

استقبال رییس جمهوری آمریکا از رییس جمهوری چین

هو جین تائو رییس جمهوری چین به طور رسمی در کاخ سفید از سوی باراک اوباما مورد استقبال قرار می گیرد.

ناظران می گویند رهبران دو کشور در جستجوی راه های بهبود همکاری های مشترک هستند که بر سر مسایلی نظیر حمله کره شمالی به کره جنوبی، حقوق بشر و کسری موازنه بازرگانی آمریکا با چین به سردی گراییده است.

شامگاه سه شنبه آقای هو در یک شام خصوص در کاخ سفید به پرزیدنت اوباما پیوست. این دیدار تنها با حضور دو دستیار ارشد روسای جمهور دوکشور وبدون حضور خبرنگاران برگزار شد. در جریان این دیدار، صدها معترض در پارک مقابل کاخ سفید گرد هم آمده و در حمایت از استقلال تبت شعار می دادند. آنان خواستار توجه بیشتر جامعه جهانی به حقوق بشر در چین بودند.

آقای هو روز سه شنبه هنگام ورود به یک پایگاه هوایی اندروز در واشنگتن گفت: «برای تقویت اعتماد دو جانبه، پیشبرد دوستی و تعمیق همکاری به آمریکا آمده ام.» وی همچنین تاکید کرد «می خواهیم به سوی رابطه ای مثبت، فراگیر همراه با همکاری بین چین و آمریکا در قرن بیست و یکم گام برداریم.»

در همین حال هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در مصاحبه ای با شبکه خبری ان بی سی گفت: «دولت اوباما قصد دارد با پایبندی به ارزش ها و منافع آمریکا تا حد امکان به زمینه های مشترک همکاری با چین دست پیدا کند.»

ايران و روسيه درباره تقسيم دریای خزر گفتگو می کنند

محمد مهدی آخوندزاده، نماینده ویژه ایران در مذاکرات مربوط به تقسیم دریای خزر، برای مذاکره در باره تعیین حدود ۲۵ مایلی مرزهای دریایی برای کشور های منطقه و ممنوعیت صید ماهی‌های خاویار به مدت پنج سال به مسکو سفر کرده است.

نماینده ایران در این سفر قرار است با الکساندر گالاوین، نماینده ویژه روسیه در امور دریای خزر، و سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه این کشور، دیدار کند.

این در حالی است که پیش از این سه کشور روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان، در خصوص مرزهای ۲۵ مایلی آبی به توافق هایی رسیده بودند، اما ایران معتقد است، هر گونه توافقی بدون حضور تمامی کشورهای منطقه معتبر نخواهد بود.

گفتنی است پیش از این، دیمیتری مدودف و محمود احمدی نژاد، گفتگو هایی رابا یکدیگر در خصوص نظام حقوقی دریای خزر داشته اند، اما به دلایلی از جمله همراهی روسیه در تحریم های جهانی علیه ایران ، گفتگو های مذکور نتیجه مشخصی را در بر نداشت.

اوپک بی سروصدا سطح توليد خود را بالا برده است

وزيران دارائی ۱۷  کشور عضو حوزه يوروی اتحاديه اروپا روز سه شنبه و برای دومين روز متوالی در بروکسل گردهم آمدند تا بار ديگر پيرامون استراتژی اتحاديه اروپا در مقابله با بحرانهای مالی بحث و گفتگو کنند. در صدر موضوعات مورد بحث افزايش نقدينگی صندوق اعتباری اتحاديه اروپا برای کمک های مالی اضطراری به کشورهای بحران زده بود که با شکست روبرو شد.

ژان کلود يونکر، رئيس کميسيون اقتصادی و امور مالی اتحاديه اروپا که رياست اجلاس وزيران دارائی را بعهده داشت، گفت که راه حلهای متفاوتی ارائه شد که هيچکدام به تصويب نرسيد. برخی از اوزيران دارائی اتحاديه اروپا طی ايراد سخنانی گفتند که چند هفته ای طول خواهد کشيد تا آنها راهکاری پيدا کنند تا بتواند اعتبار صندوق يک تريليون دلاری اتحادیه اروپا را افزايش دهد. در اين رابطه، ولفگنگ شِئوبله، وزير دارائی آلمان، که کشورش بزرگترين ارائه کننده وام های اضطراری اين صندوق است، خواستار راه حلی ثابت و هميشگی شد و گفت ارائه چنين راه حلی دستکم تا ماه مارس بطول خواهد کشيد.

عليرغم شکست مذاکرات وزيران دارائی اتحاديه اروپا، امروز بر ارزش سهام در بازارهای بورس اروپا افزوده شد. و اين در حاليست که روز سه شنبه خريداران سهام در بازارهای بورس آسيا واکنش متفاوتی از خود نشان داده و تغييرات قيمت شاخص های عمده سهام در اولين دادوستدهای بازارهای بورس آمريکا متفاوت بود.

در خبری ديگر، نتايج بدست آمده از  پژوهش فايننشيال تايمز نشان ميدهد که جمع وام های ارائه شده از سوی بانکهای چين به کشورهای در حال رشد به بالاترين سطح تاريخی خود رسيده و از مقدار وامهای بانک جهانی نيز پيشی گرفته است. بانک توسعه و بانک صادرات و واردات چين در دوسال گذشته مجموعاً ۱۱۰ ميليارد دلار وام ارائه کردند در حاليکه جمع وام ارائه شده از سوی بانک جهانی در سه سال گذشته کمی بيش از صد ميليارد دلار بود. 

و سر انجام در خبری ديگر، با توجه به پيش بينی افزايش ۴ درصدی تقاضای نفت در سال جاری، و در واکنش به افزايش اخير قيمت نفت، سازمان بين المللی انرژی ميگويد که برخی از کشورهای صادر  کننده نفت، اوپک، به ويژه  عربستان سعودی، بی سر و صدا سطح توليد خود را بالا برده اند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر