سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اتحادیه شیعه عراق از مالکی حمایت می کند

یک اتحادیه سیاسی در عراق، که بلوک مقتدی صدر روحانی ضد آمریکایی را شامل می شود، تصمیم گرفته است از کوشش نوری المالکی نخست وزیر برای انتخاب دوباره حمایت کند.
مقامات عراقی روز جمعه گفتند اتحادیه ملی، مالکی را بعنوان نامزد خود برگزید. این اقدام می تواند به هفت ماه مجادله سیاسی بر سر تشکیل دولت جدید پایان دهد.
اتحادیه العراقیه، به رهبری ایاذ علاوی نخست وزیر سابق، در انتخابات پارلمانی در ماه مارس با دوکرسی بیشتر از ائتلاف مالکی، اکثریت کرسی های پارلمان را بدست آورد. با این حال، دو گروه نتوانستند اکثریت ۱۶۳ کرسی را که برای تشکیل دولت لازم است، کسب کنند.
روز چهارشنبه، فرمانده ارشد نظامی آمریکا در بغداد گفت بحران سیاسی طولانی عراق ستیزه گران را تشویق کرده است بر حملات خود بیافزایند. سرتیپ رالف بیکر گفت هدف حملات ظاهرا این بود که ادعاهای مالکی را که دولت او می تواند از مردم در برابر خشونت شورشیان حفاظت کند، بی اعتبار سازد.

تهران تحریم های آمریکا را مداخله در امور ایران توصیف می کند

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحریم های جدید آمریکا علیه هشت مقام متهم به نقض حقوق بشر، آمریکا را به مداخله در امور ایران متهم کرده است.
پیشتر، پرزیدنت اوباما فرمانی امضا کرد که دارایی های هشت مقام را بلوکه می کند. آنها به سرکوب تظاهرکنندگان معترض به انتخابات ریاست جمهوری متهم هستند.
رسانه های جمهوری اسلامی ایران بنقل از رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه، می گویند وضع تحریم ها حمایت آمریکا از ناآرمی هایی را که پس از انتخاب دوباره محمود احمدی نژاد براه افتاد ثابت می کند.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در اعلام تحریم ها در روز چهارشنبه تاکید کرد ایالات متحده از حقوق مردم ایران حمایت می کند، اما نفوذی بر جنبش اوپوزیسیون نداشته است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین سفیر سویس در تهران را فراخواند و به اقدام آمریکا اعتراض کرد.
محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب از جمله هشت مقام است. در فرمان رییس جمهوری آمریکا گفته می شود نیروهای زیر فرمان او در «ضرب و شتم، قتل و دستگیری های خود سرانه» معترضین شرکت داشتند.

دو سرباز رومانیایی در افغانستان کشته شدند

در انفجار یک بمب کنارجاده ای در جنوب افغانستان دو سرباز رومانیایی کشته شدند.
در حالی که نیروهای افغان و بین المللی شورشیان طالبان را هدف گرفته اند، بگفته وزارت دفاع رومانی، کاروان حامل سربازان روز جمعه در ایالت زابل به یک مین برخورد کرد. یک سرباز نیز مجروح شد.
با مرگ دو سرباز تعداد رومانیایی هایی که در افغانستان کشته شده اند به ۱۷ تن افزایش یافت. رومانی بیش از ۱۶۰۰ سرباز در آن کشور دارد.
روز جمعه، وزارت دفاع گرجستان نیز اعلام کرد چهار سرباز آن روز پنجشنبه در انفجاری در ایالت هلمند کشته شدند. گرجستان بیش از یک هزار سرباز به افغانستان اعزام کرده است.
فرماندهان ناتو گفته اند در حالی که نیروهای افغان و بین المللی برای پاک کردن شهر قندهار و نواحی اطراف آن از ستیزه گران کار می کنند، آنها جنگ سنگینی را انتظار دارند.
در ایالت کونار در شرق افغانستان، ناتو می گوید نیروهای افغان و ائتلاف ۱۵ ستیزه گر را روز جمعه کشتند.
ناتو همچنین می گوید روز پنجشنبه یک رهبر ارشد طالبان در ایالت قندهار دستگیر شد.

نتانیاهو: اسراییل «ماموریت صلح» دارد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل می گوید او سعی دارد مذاکرات مستقیم صلح با فلسطینیان ادامه پیدا کند.
نتانیاهو این موضوع را روز جمعه در آغاز دومین دیدار با جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه در این هفته عنوان کرد و
گفت کشور او یک «ماموریت صلح» دارد.
میچل در تلاش بوده است فلسطینیان را به ماندن در روند مذاکرات با اسراییل ترغیب کند، هرچند که توقف موقت ساختن محله های مسکونی در کرانه غربی روز یکشنبه منقضی شد. فلسطینیان می گویند توسعه محله ها در تصمیم آنها به ادامه مذاکرات، یک مساله اساسی است.
منابع خبری اسراییل می گویند نتانیاهو پیشنهاد آمریکا را برای دادن انگیزه هایی جهت تشویق او به تمدید توقف خانه سازی به مدت ۶۰ روز رد کرده است.
محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی، که روز پنجشنبه با میچل ملاقات کرد، گفت او پس از مذاکره با مقامات ارشد عرب درباره خروج از گفت و با اسراییل تصمیم خواهد گرفت.

بن لادن در نوار جدیدی به سیل اخیر در پاکستان می پردازد

یک گروه ناظر بر تروریسم می گوید نوار صوتی جدیدی با صدای اوساما بن لادن رهبر القاعده در اینترنت ظاهر شده است و به سیل اخیر در پاکستان می پردازد.
نوار ۱۱ دقیقه ای که روز جمعه در وب سایت ها پست شد، بر کوشش های امدادی و کارهایی که می تواند برای جلوگیری از فاجعه های طبیعی در آینده انجام گیرد متمرکز است.
گروه اطلاعاتی مستقر در آمریکا می گوید پیام در یک ویدیو شامل عکسی از بن لادن آمیخته با تصویرهایی از توزیع کمک شنیده می شود.
گزارش می رسد بن لادن پیشنهاد می کند یک گروه امدادی برای مطالعه مناطق مسلمان نشین در نزدیکی رودخانه ها و نواحی پایین تر از سطح دریا بوجود آید. او همچنین می خواهد در کشاورزی بیشتر سرمایه گذاری شود.
اصالت نوار مستقلا تایید نشده است.
در سیل پاکستان بیش از ۱۷۰۰ تن جانسپردند و هزاران نفر دیگر دربدر شدند.
آخرین پیامی که از بن لادن منتشر شد شامل تهدیدی بود که در صورت اعدام خالد شیخ محمد، طراح اصلی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، هر آمریکایی که به اسارت القاعده درآید کشته خواهد شد.

پرویز مشرف حزب سیاسی جدیدی تشکیل می دهد

انتظار می رود پرویز مشرف رییس جمهوری سابق پاکستان، دو سال پس از استعفا و خروج از کشور، حزب سیاسی جدیدی تشکیل دهد.
مشرف قرار بود برنامه حزب - مسلم لیگ پاکستان - را از لندن، محلی که در حال حاضر در آنجا بسر می برد، اعلام کند. او گفت بر این باور است که حزب بویژه برای جوانان پاکستانی که مشتاق تغییر هستند جذاب خواهد بود.
رییس جمهوری سابق روز جمعه به بی بی سی گفت یک ارتش نیرومند برای حل مشکلات ناشی از بی ثباتی سیاسی و اقتصادی اساسی است.
مشرف می گوید قصد دارد برای شرکت در انتخابات سراسری پاکستان، که قرار است در سال ۲۰۱۳ برگزار شود، به کشور باز گردد.
مشرف که ۶۷ سال دارد گفت او یقین دارد که علیرغم روبرو شدن با یک عمل قانونی در ارتباط با سالها حکومت نظامی و خطر ترور می تواند بازگردد.
ژنرال سابق در سال ۲۰۰۸ پس از آن که احزاب سیاسی در صدد برآمدند او را به دلیل نقض قانون اساسی استیضاح کنند، استعفا داد.
مشرف در سال ۱۹۹۹، زمانی که بعنون فرمانده ارتش پاکستان کار می رود، قدرت را در یک کودتای بدون خونریزی بدست گرفت.

کلينتون: توپ در زمين ايران است

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، می گويد گروه پنج بعلاوه يک بر سر آغاز روند ديپلماتيک گفتگو با ايران، توافق دارد اما توپ در زمين ايران است.

خانم کلينتون در يک کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود و ساعتی پس از ديدار با کاترين اشتون، مسؤل سياست خارجی اتحاديه اروپا، گفت تا کنون تهران بطور رسمی خانم اشتون را در جريان تمايل به گفتگو يا تعيين زمان چنين ملاقاتی، قرار نداده است.

به گزارش رسانه ها، در آلمان، منوچهر متکی، وزير خارجه ايران، مدعی است طی نشست مجمع عمومی در هفته گذشته درخواستی برای ديدار وزيران خارجه پنج بعلاوه يک و ايران، ارائه کرده است، که مورد توجه قرار نگرفت.

در همين حال مسکو از ايران می خواهد با آژانس بين المللی انرژی اتمی همکاری کند و در راستای حل ابهامات موجود شفافيت نشان دهد.

ويتالی چورکين، سفير روسيه در سازمان ملل متحد، در يک کنفرانس خبری گفت روشنگری در اين باره در جهت تقويت پيمان اِن پی تی و به سود ايران است.

آقای چورکين تاکيد کرد که هدف از تحريم های عليه ايران تصريح ضرورت همکاری کامل ايران با آژانس و ايجاد انگيزه برای ادامه مذاکرات بوده است.

سفير روسيه گفت که مسکو هيچ جايگزين منطقی جز حل و فصل سياسی و ديپلماتيک برای مشکل هسته ای ايران از طريق گفتگو ميان تهران با گروه پنج بعلاوه يک نمی بيند. ويتالی چورکين در عين حال تحريم های يکجانبه عليه ايران را قوياً مورد انتقاد قرار داد.

رييس جمهوری اکوادور توسط ارتش نجات يافت

رافائل کورِآ، رييس جمهوری اکوادور، طی مذاکره با نيروهای خشمگين پليس در اثر اصابت گاز اشک آور در يک قدمی وی در خيابان و تهديد اعتصاب کنندگان به قتل او، توسط دستيارانش به بيمارستان منتقل شد. ساعاتی پيش در بيمارستان آقای کورِآ با تلفن به خبرنگاران گفت که پليس قصد کودتا دارد. سپس ارتش وارد عمل شد و رييس جمهوری اکوادور را با خارج کردن از بيمارستان و منطقه درگيری ها، نجات داد.

روز پنجشنبه سربازان و نيروهای پليس اکوادور در اعتراض به دور جديد کاهش بودجه های دولت که به کاهش ميزان حقوق و مزايای آنان خواهد انجاميد دست به تظاهرات زده بودند و مأموران پليس چندين بزرگراه منتهی به کيتو، پايتخت اکوادور، را با سوزاندن لاستيک اتومبيل، مسدود ساختند.

سپس دولت اکوادور حکومت نظامی اعلام کرد و سربازان اکوادور کنترل فرودگاه اصلی کشور را در دست گرفتند. طبق گزارشها اعتراضات در چندين شهر ديگر اکوادور نيز ادامه دارد اما رييس ارتش اکوادور روز پنجشنبه اعلام کرد که «نيروهای مسلح کشور نسبت به رافائل کورِآ، رييس جمهوری خود، همچنان وفادارند.»

ده ها تانکر نفتی ناتو در پاکستان مورد حمله قرار گرفتند

مقامات پاکستان می گويند ستيزه جويان ۲۷ تانکر را در جنوب پاکستان که سوخت برای ناتو در افغانستان حمل می کردند، به آتش کشيده اند.

به گفته مقامات مردان مسلح روز جمعه ابتدا با تيراندازی در شهر شکارپور مردم را متفرق می کنند و سپس تانکرها را به آتش می کشند.

در همين حال پاکستان، ظاهرا به تلافی حمله هوایی ناتو که سه سرباز پاکستانی را کشت، یک مسیر تدارکاتی مهم برای نیروهای ناتو در افغانستان را بسته است.

روز پنجشنبه، چند ساعت پس از حمله هوایی ناتو، کامیون های حامل تدارکات و نفتکش ها برای سربازان بین المللی در پاسگاه مرزی «تورخام» در منطقه عشایری خیبر پاکستان صف کشیدند. بیشتر تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان از طریق پاکستان حمل می شود. این چهارمین حمله ای است که مقامات پاکستانی در روزهای اخیر گزارش می دهند.

پیشتر در روز پنجشنبه، مقامات امنیتی پاکستان گفتند هلیکوپترهای ناتو وارد حریم هوایی پاکستان شدند، به یک پست بازرسی در نزدیکی مرز افغانستان حمله کردند، و سه سرباز شبه نظامی پاکستان در منطقه «کورام» را کشتند. سه سرباز نیز مجروح شدند. مقامات پاکستان دومین حمله ناتو را نیز گزارش دادند، اما در این حمله کسی صدمه ندید.

به گفته ناتو، هلیکوپترهای آن روز پنجشنبه هنگام هدف گرفتن ستیزه گرانی که سعی داشتند به یک پایگاه ائتلاف در ایالت پکتیا حمله کنند، به مدت کوتاهی وارد حریم هوایی پاکستان شدند. ناتو می گوید پس از حمله اولیه، هلیکوپترها از سوی دیگر مرز در پاکستان زیر آتش قرار گرفتند. آنها برای دفاع از خود بازگشتند و چند فرد مسلح را کشتند.

ناتو می گوید مقامات پاکستان به نیروهای ائتلاف اطلاع دادند که پرسنل نظامی هدف حمله قرار گرفته اند، و هر دو طرف برای تعیین محل دقیق دو حادثه تحقیق می کنند. ناتو به ارتش پاکستان تسلیت گفت.

در اوائل هفته، پاکستان به دو حمله هوایی مرزی ناتو به خاک آن کشور که ده ها ستیزه گر را کشت به شدت اعتراض کرد و گفت چنین حملاتی حاکمیت کشور و ماموریتی را که سازمان ملل متحد برای ائتلاف بین المللی در افغانستان تعیین کرده است نقض می کند.

ناتو گفت در جریان حملات هوایی روزهای جمعه و شنبه، مقررات درگیری را که با آنها توافق شده است اجرا کرد. اما پاکستان می گوید مقرراتی وجود ندارد که عبورهای مرزی را اجازه دهد.

پرزيدنت اوباما با سارا شورد ديدار کرد

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز پنجشنبه با سارا شورد، کوهنورد آمريکايی آزاد شده از ايران، و نيز با مادر دو دوست خانم شورد که هنوز در زندان جمهوری اسلامی ايران به سر می برند، ديدار کرد.

کاخ سفيد می گويد پرزيدنت اوباما خواسته است که شخصاً به سارا شورد در بازگشت او به آمريکا پس از يکسال تحمل حبس در ايران، خيرمقدم بگويد.

پرزيدنت اوباما به سارا شورد گفت که اين وضعيت برای مادران کوهنوردان حالت تلخ و شيرين دارد چرا که از يکسو خانم شورد آزاد شده است اما شين باوئر و جاش فتال هنوز در زندان ايران، محبوس هستند.

نگهبانان مرزی ايران سال گذشته، به گفته مقامات ايران، سه کوهنورد آمريکايی را به دليل عبور از مرز عراق و ايران، بازداشت کردند.

خانم شورد ماه گذشته با يک وثيقه ۵۰۰۰۰۰ دلاری از زندان، آزاد شد. سارا شورد به صدای آمريکا گفت که او و دو دوستش قربانيان يک وضعيت ناگوار هستند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر