سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مدافعان حقوق بشر بازداشت روزنامه نگاران و معلمان در ایران را محکوم کردند

گزارشگران بدون مرز، سازمان مدافع حقوق بشر مستقر در پاریس، با فرارسیدن روز سوم مه، روز جهانی آزادی مطبوعات، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل بازداشت خودسرانه و حبس روزنامه نگاران محکوم کرد.

رضا معینی مسئول بخش ایران سازمان گزارشگران بدون مرز، وضعیت آزادی مطبوعات در ایران را به ویژه پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، ناگوار توصیف می کند.

آقای معینی می گوید: «افراد تنها برای بیان مطالب همسو با آقای احمدی نژاد آزاد هستند اما امروز، بسیاری از روزنامه نگاران، حتی آنهایی که وابسته محافظه کاران حاکمیت هستند، از او انتقاد می کنند.»

این عضو سازمان گزارشگران بدون مرز می گوید نظامیان حاکمیت کشور را بر عهده دارند و هر آنچه بخواهند بر سر روزنامه نگاران می آورند از جمله بازداشت و سرکوب بیشتر آنان.

عفو بین الملل هفته گذشته گزارش داد که حدود ۷۰ روزنامه نگار ایرانی در زندان ها به سر می برند. اما رضا معینی می گوید این رقم، احتمالا پس از آزادی های با قرار وثیقه برخی از آنان کاهش یافته است.

رضا معینی می گوید اکنون حدود ۳۵ روزنامه نگار در زندان های جمهوری اسلامی ایران هستند هرچند طی یک سال گذشته ۱۲۰ نفر بازداشت و زندانی شدند. این عضو گزارشگران بدون مرز تخمین می زند حدود ۶۰ روزنامه نگار دیگر مجبور شدند بر اثر سرکوب های حاکمیت، کشور را ترک کنند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در «روز ملی خلیج فارس» گفت ایران از «آزادی مذهب، آزادی بیان، آزادی اطلاعات و آزادی عقیده» پشتیبانی می کند.

این در حالی است که طی دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ده ها روزنامه و نشریه تعطیل شده اند، شبکه اینترنت به شکل برنامه ریزی شده سانسور می شود و کانون صنفی روزنامه نگاران تعطیل شده است.

همزمان، وبسایت های خبری متمایل به اپوزیسیون ایران از جمله راه سبز روز دوشنبه از مضروب شدن احمد معتمدی، استاد دانشگاه پلی تکنیک و وزیر ارتباطات در دولت دوم محمد خاتمی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ها صبح دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت شخصی با سلاح سرد به دفتر آقای معتمدی در دانشگاه وارد شد و با چاقو او را از ناحیه پهلو و کمر مضروب کرد.

بسیاری از فعالان اپوزیسیون، اساتید و روزنامه نگاران می گویند در ماه های اخیر به دلیل حمایت از اپوزیسیون منتقد به حکومت، از سوی نیروهای بسیج تهدید شده اند.

همچنین برخی منابع خبری دیگر از بازداشت ۱۱ معلم در روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم خبر می دهند. از سوی دیگر گفته می شود هفته گذشته نیز ۸ معلم دیگر بازداشت شده اند.

آیدا سادات، روزنامه نگار مستقل به عفو بین الملل گفت پس از آن که یک شب در راه منزل، مورد ضرب و جرح قرار گرفت، مجبور به ترک ایران شد. به گفته خانم سادات شخص مهاجم به وی گفت: «این تنها هشدار است. دفعه بعد به خاطر اقداماتت علیه مردم و کشور ما، کشته خواهی شد.»

شماری از حامیان اپوزیسیون نیز در ماه های اخیر به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده اند.

محمدرضا علی زمانی و آرش رحمانی پور، در دی ماه گذشته، به اتهام محاربه اعدام شدند.

دست کم شش نفر دیگر، از جمله جعفر کاظمی، محمد علی حاج آقایی، محسن دانشور، علی سارمی، احمد دانشور و مطهره بهرامی اخیرا به جرم محاربه در صف اعدام جای گرفته اند.

رییس جمهوری ایران کنفرانس خبری خود را لغو کرد

نمایندگان قدرت های اتمی، چین و روسیه، از جمله کسانی هستند که قرار است در جلسه روز سه شنبه کنفرانس پیمان ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی در سازمان ملل متحد سخنرانی کنند.

ایالات متحده در مورد طرحی برای امکان وضع دور دیگری از تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران، جهت وادار ساختن آن به متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم، با هر دو کشور سرگرم گفت و گو بوده است.

دراین میان، محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، کنفرانس خبری را که می خواست در محل سازمان ملل متحد ترتیب دهد لغو کرده است. درعوض او قصد دارد دیداری اختصاصی با نمایندگان رسانه های انتخابی، در هتل محل اقامت خود در نیویورک تشکیل دهد.

او روز دوشنبه در کنفرانس ان پی تی گفت تسلیحات اتمی آمریکا کشورهای دیگر را به تولید چنین تسلیحاتی تشویق کرده است.

پیشتر در روز سه شنبه، جمهوری اسلامی خواهان تحقیقات مستقلی درباره افشاگری آمریکا در مورد موجودی زرادخانه اتمی اش شد. رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه،همچنین این موضوع را که آیا مسلح بودن آمریکا به بیش از ۵ هزار کلاهک توجیه پذیر است یا نه، زیر سئوال کشید.

اظهارات او پاسخی به گزارش پنتاگون در روز دوشنبه بود که آمریکا ۵۱۳۳ کلاهگ دارد. این رقم یک کاهش ۸۶ درصدی را از اواخر دهه ۱۹۶۰ نشان می دهد.

روز دوشنبه هیلاری کلینتون ایران را بشدت محکوم کرد و گفت تهران برای دور کردن توجه عمومی از سابقه خود و پرهیز از پاسخگویی هر کاری را بتواند انجام خواهد داد. او گفت جاه طلبی های اتمی ایران جهان را بخطر می اندازد.

ایران پیمان ان پی تی را امضا کرده است. با این حال، آمریکا آنرا متهم می سازد که پنهانی برای تولید تسلیحات اتمی کار می کند.

نیروی دریایی ایران: يک رشته تمرينات نظامی هشت روزه در خلیج فارس و دریای عمان آغاز خواهد شد

نیروی دریایی ایران اعلام کرد که بزودی يک رشته تمرينات نظامی را به مدت ۸ روز در خلیج فارس و دریای عمان، آغاز خواهد کرد.

حبيب الله سيّاری فرمانده نیروی دریایی ایران به تلويزيون دولتی ایران (شبکه العالم) گفت که تمرینات نظامی در روز چهارشنبه آغاز خواهند شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از حبيب الله سيّاری می گويد که اين تمرينات «توان تدافعی نیروی دریایی ایران را نشان خواهد داد.»

اين تمرینات نظامیِ جمهوری اسلامی ايران کمتر از دو هفته پس از مانورهای چهار روزۀ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، صورت می گيرد.

در همين حال روز سه شنبه خبرگزاری نيمه رسمی فارس به نقل از فرمانده نيروی دريايی ايران پرواز جت های نظامی ايران را بر فرار يک ناو هواپيمابر آمريکا در دريای عمان، تأييد کرد.
حبيب الله سيّاری توضيح نداد که در چه تاريخی اين حادثه به وقوع پيوسته است اما گفت که ايران حق انجام پروازهای تجسسی را به رغم اعتراضات، برای خود محفوظ می دارد.

کلينتون: تلاشهای اتمی جمهوری اسلامی ايران، جهان را در معرض خطر قرار داده است

هيلاری کلینتون وزیرامور خارجه آمریکا روز دوشنبه ضمن انتشار بيانيه ای داير بر محکوميت شديد ايران اعلام کرد که جمهوری اسلامی ايران هرچه در توان دارد بکار خواهد گرفت تا توجه جهانی را از سابقه خود و الزامِ پس دادن حساب، به مسائل ديگر منحرف کند. وزير امور خارجه آمريکا در بيانيۀ خود افزود که تلاشهای اتمی ايران، جهان را در معرض خطر قرار داده است.

خانم کلينتون، جمهوری اسلامی ایران را به مسخره کردن و توهین به قوانین بین المللی متهم کرد و از جامعه بین المللی خواست واکنش محکمی عليه ایران برای دستیابی به سلاحهای هسته ای، نشان دهد.

پیشتر در روز دوشنبه آقای احمدی نژاد در اولین روز نشست بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای، اتهام تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را رد کرده و گفت آمریکا مدرک معتبری برای اثبات این ادعا ارايه نداده است.

وزیر امور خارجه آمریکا درسخنان خود در سازمان ملل متحد تأکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران شورای امنیت سازمان ملل متحد و آژانس بین الملل انرژی اتمی را نادیده گرفته و معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را به مخاطره انداخته است.» هيلاری کلینتون پیشنهاد کرد با افزودن اقدام های نتبیهی ِ اتوماتیک برای کشورهايی که معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را زیر پا می گذارند این معاهده را می توان تقویت کرد.

خانم کلینتون همچنین در مقابل شرکت کنندگان در نشست بازنگری پيمان منع گسترش سلاح های هسته ای، نمونه هایی از تعهدات جدی آمریکا به این معاهده، ارايه داد؛ ازجمله توافق جدید آمریکا و روسیه را برای کاهش حدود ۳۰ درصد از ذخاير هسته ای خود، مطرح کرد. وزیر امور خارجه آمریکا گفت اکنون جهانبر سر دوراهی قرار گرفته است یا باید از تهدید اتمی بکاهد و یا با خطر گسترش کشورها و گروه های مسلح به بمب اتمی روبرو شود. وزیر امور خارجه آمریکا افزود مسائلی همچون چگونگی برخورد با برنامۀ هسته ای ایران ممکن است مسیری را که جهان خواهد برگزید، تعیین کند.

خانم کلینتون همچنین در سخنان روز دوشنبه خود اعلام کرد آمریکا تلاش جدیدی را برای شفاف سازی هسته ای آغاز کرده است و جزئیاتی همچون شمار سلاح های هسته ای خود را اعلام خواهد کرد.

دولت اوباما اندکی پس از سخنرانی وزیر امور خارجه آمريکا برای اولین بار تعداد دقیق سلاح های زرادخانۀ هسته ای ایالات متحده را فاش ساخت و اعلام کرد ذخاير اتمی کشور از سالهای اواخر سال ۱۹۶۰ به ميزان ۸۴ درصد کاهش يافته است و اکنون ۵ هزار و ۱۱۳ کلاهک هسته ای در مقايسه با ۳۱۰۰۰ کلاهک در سال ۱۹۶۷، در اختيار دارد. ارقام پنتاگون همچنين نشان ميدهد تعداد کلاهک های اتمی از زمان فروريختن ديوار برلن در سال ۱۹۸۹ به ميزان ۷۵ درصد کاهش يافته است. این تعداد شامل سلاح های هسته ای که تاریخ مصرف آنها منقضی شده است، نمی شود. گروه غیر انتفاعی فدراسیون دانشمندان آمریکایی تخمین می زند آمریکا ۴۶۰۰ سلاح هسته ای قدیمی در اختیار دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد این کشور ۵۰ میلیون دلار از بودجۀ ۱۰۰ میلیون دلاری برنامۀ آژانس بین المللی انرژی اتمی را که قرار است صرف تبلیغ استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای شود، تأمین خواهد کرد.

یک رهبر قبیله ای در جنوب افغانستان کشته شد

در تیراندازی مردان مسلح در شهر قندهار در جنوب افغانستان، یک ایلمرد سالخورده کشته شد.

مقامات محلی می گویند «حیات خان» روز سه شنبه هدف گلوله قرار گرفت. او عضو شورای توسعه ناحیه ارغستان در ایالت قندهار بود.

طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

هفته پیش، یک رهبر عشیره ای در ناحیه ارغنداب کشته شد، و دو هفته پیش معاون شهرداری قندهار در مسجدی به ضرب گلوله از پای در آمد.

ژنرال دیوید پتریوس، سرپرست فرماندهی مرکزی آمریکا، می گوید خشونت در شهر قندها ر و نواحی اطراف آن احتمالا پیش از حمله برای بیرون راندن طالبان افزایش خواهد یافت.

پیشتر، در حوادث جداگانه در جنوب افغانستان، سه سرباز ناتو کشته شدند.

دو سرباز بریتانیایی از یک هنگ روز دوشنبه در ایالت هلمند جان سپردند. وزارت دفاع بریتانیا می گوید یکی از سربازان در یک تصادف رانندگی در گذاشت، دیگری در انفجار یک بمب کنار جاده ای از پای در آمد.

با مرگ آنها، شمار سربازان بریتانیایی که از سال ۲۰۰۱ در افغانستان کشته شده اند، به ۲۸۴ تن افزایش یافت.

در نقطه ای دیگر در جنوب، وزارت دفاع کانادا می گوید یکی از سربازان آن روز دوشنبه در انفجار یک بمب کنار جاده ای در ایالت قندهار کشته شد.

مقامات می گویند از زمان حمله نیروهای متحد به افغانستان ۱۴۳ سرباز کانادایی کشته شده اند.

محمود عباس برای تقویت حمایت از مذاکرات صلح با اسراییل تلاش می کند

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، به عربستان سعودی رفته است، و سعی دارد حمایت از فلسطینیان را در پیشاپیش تلاش های آمریکا برای تجدید مذاکرات غیر مستقیم با اسراییل تقویت کند.

عباس درباره مجموعه ای از مسائل با ملک عبدالله، پادشاه، و دیگر مقامات سعودی گفت و گو می کند.

مجله «سعودی گازت» به نقل از رهبر فلسطینی می گوید عربستان سعودی در حمایت از خواست فلسیطینیان برای تشکیل «یک کشور مستقل فلسطینی و قدس به عنوان پایتخت آن «نقشی فوق العاده» ایفا کرده است.»

رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز چهارشنبه برای گفت و گو با حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر، به آن کشور می رود.

در این میان، جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه برای انجام آنچه آمریکا امیدوار است آغاز مذاکرات غیر مستقیم بین اسراییل و فلسطینیان باشد به منطقه بازگشت. او قرار است در این هفته با مقامات اسراییلی و فلسطینی ملاقات کند.

روز دوشبنه باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، درباره بهترین راه های دست یابی به صلحی فراگیر در خاورمیانه بحث کردند.

سخنگوی کاخ سفید گفت دو رهبر تلفنی درباره نیاز به استفاده کامل از مذاکرات غیر مستقیم و چگونگی چگونگی حرکت هرچه زودتر به سوی مذاکرات مستقیم به تبادل نظر پرداختند.

فلسطینیان می گویند تا اسراییل خانه سازی در کرانه غربی و در اورشلیم شرقی را متوقف نکند، مذاکرات مستقیمی در کار نخواهد بود. با این حال، آنها می گویند آمریکا اطمینان داده است که در مذاکرات این هفته تمام مسائل اصلی مطرح خواهد شد.

فلسطینیان یهودیان را به آتش زدن مسجدی در کرانه غربی متهم می کنند

فلسطینیان، ساکنان محله های یهودی نشین در کرانه اشغالی غرب رود اردن را به آتش زدن مسجدی متهم کرده اند.

مقامات می گویند حریق بامداد سه شنبه روی داد و مسجد در روستایی در نزدیکی شهر نابلوس به شدت آسیب دید.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، نیز ساکنان را مسئول آتش سوزی دانست و گفت این اقدام کوشش های جاری برای احیای مذاکرات صلح را تهدید می کند.

رسانه های محلی گزارش می دهند پلیس درباره این حادثه تحقیق می کند، و به نقل از پلیس می گویند حریق ممکن است در اثر اتصال سیم برق روی داده باشد.

ماه پیش فلسطینیان ساکنان یهودی را به سوزاندن مسجدی در «حواره»، در نزدیکی نابلوس متهم کردند. در ماه دسامبر، یهودیان همپچنین مسئول خرابکاری در مسجدی در روستای یوسف شناخته شدند.

مظنون بمب گذاری نافرجام در نیویورک، رسما متهم می شود

یک مرد آمریکایی پاکستانی تبار روز سه شنبه در یک دادگاه فدرال رسما با اتهاماتی در ارتباط با کوشش نافرجام برای منفجر کردن بمب در میدان تایمز در نیویورک روبرو می شود.

مقامات قضایی و پلیس می گویند فیصل شهزاد مدعی است که به تنهایی عمل می کرده، اما مقامات می گویند آنها درباره تمام امکانات، از جمله ارتباط های بین المللی تحقیق می کنند.

اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا، می گوید شهزاد شامگاه دوشنبه در فرودگاه جان اف کندی نیویورک، در هواپیمایی که عازم پرواز به دوبی بود، دستگیر شد.

هولدر گفت تحقیقگران به جمع آوری اطلاعات، از جمله درباره سازمان های تروریستی خارجی ادامه می دهند.

مدرک اصلی در تحقیقات، خودرویی است که با ترقه، کپسول های گاز، بنزین و زمان سنج پر بود و در میدان تایمز پیدا شد.

مقامات پلیس می گویند شهزاد، اتومبیل را نقد خریده بود.

ماموران اف بی آی روز سه شنبه خانه شهزاد در بریج پورت در کانتیکت را جستجو کردند. مقامات می گویند او اخیرا از سفری به پاکستان بازگشته است.

شهردار نیویورک به خبرنگاران گفت او هیچ «تبعیض یا واکنش منفی را علیه نیویورکی های پاکستانی یا مسلمان تحمل نخواهد کرد.»

کاخ سفید می گوید پرزیدنت اوباما روز دوشنبه چندین بار در جریان تحقیقات قرار گرفت و بامداد سه شنبه، دقایقی پس از نیمه شب، از دستگیری شهزاد آگاه شد.

شرکت هواپیمایی می گوید دو مسافر از هواپیمایی که شهزاد در آن بود بیرون به برده شدند، اما گزارش های خبری حاکی است که آنها از هر ارتباطی با او مبرا شناخته شدند.

در انفجار بمب های اتومبیلی در عراق تلفاتی ببار آمد

پلیس عراق می گوید در انفجار بمب های اتومبیلی در سراسر کشور دست کم یک تن جانسپرده است و بیش از ۱۲ نفر زخمی شده اند.

یک بمب روز سه شنبه در شهر موصل منفجر شد و حداقل ۱۱ نفر را زخمی کرد.

در شمال بغداد، در دو انفجار جداگانه یک افسر پلیس از پای در آمد و سه شهروند زخمی شدند.

در این میان، نیروهای نظامی آمریکا در عراق می گویند سربازان عراقی رهبر مظنون گروه شبه نظامی انصار الاسلام را دستگیر کرده اند.

در یک اطلاعیه نظامی که روز دوشنبه منتشر شد، مقامات می گویند در جریان جستجوهای اخیر در نواحی منصور و عظیمیه بغداد، ۷ مظنون همدست گروه نیز دستگیر شدند.

يک نفر در ارتباط با بمبگذاریِ نافرجام هفتۀ گذشته در میدانِ تایمزِ شهر نيويورک بازداشت شد

يک شهروند آمريکايیِ پاکستانی تبار در ارتباط با بمب گذاریِ نافرجام هفتۀ گذشته در میدانِ تایمزِ شهر نيويورک، بازداشت شده است.

اريک هولدر دادستان کل آمريکا امروز، سه شنبه، هويت مرد مظنون را در بيانيه ای از واشنگتن مردی ۳۰ ساله بنام فيصل شهرزاد، اعلام کرد. آقای هولدر گفت آقای شهرزاد در فرودگاه کندیِ نيويورک هنگامی که قصد خروج از کشور را به مقصد دوبی داشت، دستگير شده است.

مقامات دادستانی آمريکا می گويند فيصل شهرزاد قرار است که روز سه شنبه برای تفهيم اتهام در دادگاه شهر نيويورک، حاضر شود.

مقامات پليس آمريکا می گويند آقای شهرزاد ساکن ايالت کانتيکات است و اتوموبيل اس يو وی استفاده شده در سوء قصد را در شهر بريجپورت با پول نقد خريداری کرده بود و به تازگی به پاکستان نيز سفر کرده است.

اتوموبيل مورد بحث در اوایل شب شنبه در نزدیکی محل توریستی و تاریخی و تفريحی شهر در حاليکه مملو از وسايل آتش بازی، کپسولهای گاز، بنزين، کود شيميايی و دستگاه های ثانيه شمار بود، کشف گرديد.

مقامات پاکستان روز سه شنبه اعلام کردند با تحقيقاتی که در مورد شهروند آمريکايیِ پاکستانی تبار که مظنون به بمب گذاری در ميدان تايمزِ نيويورک است با مقامات آمريکايی همکاری کامل خواهند کرد. مقامات قضايی آمريکا در تلاشند که هرگونه همکاران احتمالی خارجی در اين توطئه بمبگذاری را مشخص کنند. شاخه پاکستانی طالبان مسؤليت اين بمبگذاری را به عهده گرفته است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر