سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۳۰, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

درخواست یک روزنامه آلمانی از مقام های جمهوری اسلامی برای آزادی ۲ روزنامه نگار دربند آلمانی در ایران

روزنامه بیلد ام زونتاگ پر تیراژ آلمانی در صفحه نخست شماره روز یکشنبه خود اتهام جاسوسی علیه ۲ خبرنگار زندانی خود در ایران را بی پایه و اساس خوانده و نوشته است مقام های ایران خوب می دانند که این دو نفر روزنامه نگارند و هیچ خلافی مرتکب نشده اند.

۲ روزنامه نگار آلمانی در روز ۱۰ اکتبر همراه با فرزند سکینه محمدی آشتیانی، زن محکوم به سنگسار در ایران و هوتن کیان، وکیل مدافع خانواده آشتیانی بازداشت و زندانی شدند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اتهام روزنامه نگاران آلمانی زندانی در ایران را جاسوسی عنوان کرده است.

تلویزیون دولتی ایران هفته پیش تصاویری از ۲ روزنامه نگار دربند آلمانی به نمایش گذاشت. سردبیر روزنامه بیلد ام زونتاگ ابراز امیدواری کرده است سیاست و دیپلماسی آلمان راهی برای آزادی این روزنامه نگاران بیابد و هوشیاری و آگاهی افکار عمومی در این زمینه را مه متر و تاثیرگذارتر از هر راه حل دیگری خوانده است.

احتمال افزایش چند برابری قیمت بنزین در ایران قوت گرفت

مرحله‌ جديد اجرای طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار، كه شامل اصلاح اطلاعات قبلی و وارد كردن اطلاعات مربوط به خانوارهای جديد می شود، قرار است از دوشنبه (اول آذر ماه) آغاز شود و تا ۴۵ روز نیز ادامه یابد.

در همین حال، خبرگزاری مهر بامداد روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه، از تداوم موقتی نظام سهمیه بندی خبر داد، و براساس جدیدترین تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، اعلام کرد، «سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای آذرماه بدون تغییر ۶۰ شصت لیتر تعیین شد.»

به گفته مسئولان دولتی، موجودی بنزین ذخیره سازی شده در کارت های هوشمند خودروها پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کماکان با قیمت یک صد ۱۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

خبرگزاری فارس نیز ظهر روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه، اعلام کرد، «سهمیه آذر ماه، از نخستین ساعات بامدادی روز دوشنبه واریز می شود.»

هم زمان محمد رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه در جمع خبرنگاران تاکید کرد، «مسلما نرخ گازوئيل در هدفمند كردن يارانه ها تغيير خواهد كرد اما ميزان و زمان آن توسط دولت و رئيس جمهور تعيين می ‌شود.»

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود، «سهميه‌ بنزينی كه برای آذر اعلام كرديم هيچ منافاتی با هدفمند كردن يارانه‌ها ندارد و از فردا می ‌توان اين قانون را اجرا كرد.»

به گفته وی، در همین رابطه، کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه، در گفت و گو با خبرگزاری مهر پیش بینی کرددر آذر ماه بنزین دو قیمتی شود و آن چه با کارت در اختیار مردم قرار می گیرد ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان و قیمت آزاد هم۵۰۰ تا ۶۰۰  تومان خواهد بود. هر چند به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) که بامداد روز یکشنبه ۳۰ آبان انتشار یافت، از بنزين آزاد برای هر ليتر از۶۷۰ تا ۷۰۰ تومان و بنزين سهميه‌ای نيز برای هر ليتر ۴۰۰ تومان سخن می گوید.

در این میان نکته جالب این است که مجید نامجو، وزیر نیرو، در گفت وگو با شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، «هیچ وزارتخانه ای زمان آغاز اصلاح قیمت ها را نمی داند.»

اخوان المسلمین مصر از احتمال بازداشت های بیشتر حامیانش خبر داد

اخوان المسلمین، بزرگترین گروه اپوزیسیون مصر از دستگیری صدها تن از حامیان این گروه در جریان تظاهرات انتخاباتی در روزهای جمعه و شنبه در پی درگیری با نیروهای امنیتی مصر خبر داد. در بیانیه روز شنبه اخوان المسلمین آمده است که بیشتر بازداشت ها در نا آرامی های روز جمعه در اسکندریه بوقوع پیوست.

این گروه همچنین از توسل نیروهای امنیتی مصر به پرتاب گاز اشک آور و استفاده از گلوله های لاستیکی برای پراکنده کردن حامیان نامزدهای اخوان المسلمین، در انتخابات پارلمانی کشور خبر داده است. انتخابات پارلمانی مصر قرار است در ۲۸ نوامبر برگزار شود.

به ادعای اخوان المسلمین ده تن از حامیان این گروه در تظاهرات روز شنبه در نزدیکی قاهره مجروح و دست کم ۲ نفر توسط نیروهای دولتی دستگیر شدند.

مقام های مصر بازداشت های گسترده طی روزهای اخیر را تایید نکرده اند. همزمان «منا»، خبرگزاری دولتی مصر گزارش داد در بعضی موارد تظاهرکنندگان اخوان المسلمین، به طرف پلیس دولتی اجسامی را پرتاب کرده اند.

در آستانه انتخابات پارلمانی ۲۸ نوامبر در مصر، تنش ها در این کشور شدت گرفته است. در هفته های اخیر پلیس صدها تن از حامیان اخوان المسلمین، بزرگترین گروه اپوزیسیون مصری را برای مدت های کوتاه بازداشت کرده است. اخوان المسلمین از گروه های ممنوع در مصر است اما کاندیداهای خود را به عنوان افراد مستقل در انتخابات شرکت می دهد و یک پنجم یکی از مجالس پارلمان را در کنترل خود دارد.

پیش بینی ها حاکی است که حزب دموکراتیک ملی، متعلق به حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر، در انتخابات پیش روی این کشور، پیروز شود. گروه های مدافع حقوق بشر مصر را به استفاده از زور در مقابل منتقدان سیاسی و رای دهندگان متهم می کنند تا حزب آقای مبارک را در قدرت نگاه دارد.

پیشتر، حسنی مبارک گفت انتخابات پارلمانی آزاد و عادلانه خواهد بود.

محمود عباس: تا شهرک سازی ادامه دارد در مذاکرات صلح شرکت نمی کنیم

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی می گوید مقامات فلسطینی به مذاکرات صلح با اسرائیل بازنمی گردند مگر آن که اسرائیل شهرک سازی را در تمامی سرزمین های فلسطینی متوقف کند از جمله در منطقه مورد مناقشه شرق اورشلیم.

آقای عباس که روز یکشنبه برای گفت و گو درباره مذاکرات متوقف مانده صلح خاورمیانه به مصر سفر کرده است گفت مادامی که اسرائیلی ها در جایی ساخت و ساز کنند که فلسطینی ها می خواهند کشور آینده شان باشد، مذاکرات صلحی در کار نخواهد بود.

اسرائیل می گوید هیچگونه پیش شرطی را برای توقف ساخت و ساز در منطقه مورد مناقشه این شهر مقدس نمی پذیرد.

مذاکرات صلح به میانجیگری آمریکا میان اسرائیل و فلسطینی ها، پس از انقضای مهلت ده ماهه توقف شهرک سازی های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن و ازسرگیری ساختمان سازی، متوقف شد.

آقای عباس روز یکشنبه در مصر با حسنی مبارک، رئیس جمهوری آن کشور و عمر موسی، دبیرکل اتحادیه عرب ملاقات کرد تا درباره ساختمان سازی های اسرائیلی و دیگر موانع بر سر راه ازسرگیری مذاکرات صلح، گفت و گو کند.

روز جمعه، دولت باراک اوباما درباره ارائه تضمین های امنیتی مکتوب به اسرائیل، با هدف ازسرگیری مذاکرات صلح، ابراز آمادگی کرد.

این پیشنهاد مکتوب، به تفاهم هایی که پیشتر در ماه جاری میان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل حاصل شده بود جنبه رسمی می بخشد.

تحویل ۲۰ فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکایی به اسرائیل بخشی از طرح پیشنهادی آمریکا برای آغاز دور جدید گفت و گوهای متوقف مانده صلح اسرائیلی فلسطینی محسوب می شود.

همزمان، یک دادگاه نظامی اسرائیلی احکام تعلیق شده حبس دو سرباز اسرائیلی را که از یک پسربچه فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده بودند، صادر کرد.

این دو سرباز، یک پسر بچه فلسطینی را مجبور کرده بودند که برای یافتن مواد منفجره مخفی شده، چند کیف را جست و جو کند.

احتمال کشته شدن یکی از رهبران ارشد چریک های فارک در کلمبیا

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا می گوید یکی از فرماندهان ارشد چریک های چپگرای سازمان موسوم به فارک، ظاهرا توسط نیروهای امنیتی آن کشور کشته شده است.

آقای سانتوس می گوید، اطلاعات اولیه نشان می دهد، «خوزه بنیتو کابررا»، موسوم به «فابین رامیرز»، روز شنبه در حمله ارتش به یک اردوگاه چریکی کشته شد.

وی گفت مرگ کابررا هنوز تایید نشده است، اما ارتش کلمبیا موفق شد کامپیوتر و لوازم این رهبر آشوب گران را ضبط کند.

مقامات آمریکایی نیز خواهان یافتن کابررا بوده اند و برای کسب اطلاعاتی که منجر به بازداشت وی شود، مبلغ دو و نیم میلیون دلار جایزه تعیین کرده اند.

کابررا یکی از رهبران شاخه جنوبی سازمان موسوم به فارک بود. آمریکا می گوید وی دستور بازداشت بیش از ۵۰ نفر را که دستورالعمل های قاچاق کوکائین را از سوی فارک نقض کرده بودند صادر کرده است، که بسیاری از آن ها نیز به قتل رسیده اند.

کارزار جهانی برای نجات ببرهای جهان

صدها تن از فعالین محیط زیست و رهبران جهان، برای یافتن راه های افزایش جمعیت ببرهای جهان وحش تا سال ۲۰۲۲، که مصادف با سال ببر چینی ها خواهد بود، در همایشی در سنت پترزبورگ روسیه شرکت کردند.

ولادمیر پوتین نخست وزیر روسیه، در این همایش، میزبان ۱۳ کشور جهان است که ببرهای آن با خطر انقراض مواجه است. هدف از این همایش ۴ روزه، یافتن راه های سرمایه گذاری در حفاظت از این حیوان است. شرکت کنندگان در این همایش امید دارند، برای حفظ جمعیت ببرهای جهان، اعمال قوانین سخت تر شکار ببر و آموزش مردم برای آسیب نرساندن به این حیوان، به یک برنامه جامع دست یابند.

روسیه یکی از کشورهای نمونه در حفظ و افزایش جمعیت حیوانات وحشی است. این کشور حدود ۶ دهه قبل، نزدیک به  یک صد ببر داشت که اکنون جمعیت آن ها به ۵۰۰ افزایش یافته است.

انفجار بمب در شرق هند ۸ کشته برجای نهاد

مقام های هند می گویند، انفجار یک بمب در ایالت شرقی بیهار در روز یکشنبه، موجب کشته شدن ۸ تن و زخمی شدن دست کم ۱۲ تن دیگر شد. انفجار یک روز پس از کشف این بمب در ایالت بیهار رخ داد.

پلیس محلی می گوید کارشناسان نتوانستند این بمب را که روز شنبه کشف شده بود، به موقع خنثی کنند. مقام های محلی بر این باورند که بمب توسط شورشیان مائوئیست، که خواستار تحریم انتخابات مجلس ایالتی هستند، کارگذاشته شده بود. 

بريتانيا صادرات اقلام تخصصی به ايران را محدود می کند

گاردين زير عنوان "بريتانيا صادرات به ايران را محدود می کند" می نويسد بريتانيا در نظر دارد صادرات به ايران را بيشتر محدود کند زيرا دولت پذيرفته است اين خطر وجود دارد که وسائل و تجهيزات تخصصی فعلا مجاز برای فروش به آن کشور خاورميانه ای ممکن است به پيشبرد برنامه اتمی اش کمک کند.

دولت بريتانيا تا اين ماه به شرکت های بريتانيائی اجازه می داد اقلامی نظير لوله های فلزی مقاوم دربرابر فشار(nickel alloy pipes)، پمپ های مکنده (vacuum pumps)، اشعه ياب ها (radiation detectors)، طيف سنج ها (spectrometers)، کوره های حرارتی (heat furnaces)، و واشرهای مخصوص (specialised gaskets) را به ايران صادر کنند.

چنين تجهيزاتی جزو ليست اتحاديه اروپا در مورد اقلام دارای کاربرد دوگانه بود، که چون می توانست در برنامه اتمی ايران نيزاز آنها استفاده شود، مجوزهای صادراتی ، مورد به مورد صادر می شد.

اما مارک پريسک (Mark Prisk) وزير بازرگانی در يک بيانيه پارلمانی تصديق کرد خطر استفاده ايران از آنها برای پيشبرد برنامه اتمی اش چنان زياد است که بايد گامی فراتر برداشت.

نگرانی های فزاينده ای وجود دارد که رژيم ايران به قابليت توليد بمب اتمی نزديک شده است، که با توجه به تکنولوژی موشکی اش می تواند خطری عليه جنوب اروپا و مناطقی ديگر در خاورميانه باشد.

مايک گيپز (Mike Gapes) عضو کميته امورخارجی مجلس عوام بريتانيا، که اوضاع ايران را به دقت پيگيری می کند، می گويد تعميم ممنوعيت های صادراتی اقدامی منطقی است. وی گفت خطر در اين است که رژيم ايران در آينده ای نزديک به قابليت توليد سلاح اتمی دست يابد و بايد نگران بود که در آن موقع اسرائيل چه خواهد کرد؟.

کره شمالی به بی ثباتی منطقه ادامه می دهد

یک مقام بلندپایه نظامی آمریکا می گوید گزارش ها دایر بر گسترش فعالیت های کره شمالی نشان می دهد که این کشور به راه خود در بی ثبات کردن منطقه ادامه می دهد.

مایک مولن، رئیس ستاد مشترک آمریکا این اظهارات را روز یکشنبه در تلویزیون سی ان ان، ایراد کرد.

موسسه امنیت بین الملل، که یک شرکت خصوصی آمریکایی است هفته گذشته عکس های ماهواره ای را منتشر کرد که به گفته این موسسه نشان دهنده عملیات ساخت و ساز در منطقه اتمی برچیده شده «یونگ بیون» است.

یک کارشناس اتمی آمریکایی که به تازگی از کره شمالی دیدن کرده است می گوید یک تاسیسات عظیم غنی سازی اورانیوم به او نشان داده شد که دارای صدها سانتریفوژ بود. «زیگفرید هکر» همچنین گفت از پیچیدگی این تاسیسات حیرت زده شده است.

استفن بازورت، فرستاده ویژه کاخ سفید به کره شمالی که به آسیا  سفر کرده، قرار است با همکارانش در کره جنوبی، ژاپن و چین ملاقات و مذاکره کند. او پس از بازگشت به واشنگتن در ۲۴ نوامبر، از سئول، توکیو و پکن دیدار می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت استفن بازورت، فرستاده ویژه واشنگتن، در راس یک هایت اعزامی به آسیا با همتایان خود از کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین مشورت خواهد کرد.

جک پریچارد، دیپلمات سابق آمریکایی که به تازگی از سایت اتمی غیرفعال یونگ بیون بازدید کرده است، می گوید مقامات کره شمالی به او گفته اند که در حال ساختن یک راکتور اتمی آب سبک هستند.

تحلیلگران می گویند راکتورهای آب سبک عمدتا برای تولید برق به کار می روند اما ساختن این تاسیسات می تواند بهانه ای برای غنی سازی اورانیوم در اختیار کره شمالی قرار دهد. اورانیوم غنی شده، کاربرد دوگانه دارد و می تواند به عنوان سوخت راکتور و یا تولید سلاح اتمی به کار رود.

مذاکرات شش جانبه، درباره برچیدن برنامه های هسته ای کره شمالی، سال گذشته به بن بست رسید.  

اثرات هدفمند کردن يارانه ها بر بازار مسکن ايران

علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی، در ۱۹ آبان ماه درگفت و گو با خبرگزاری مهر گفته بود،  «با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها تغییر خاصی در قیمت واحدهای مسکونی کشور روی نخواهد داد.»

با اين وجود همين خبرگزاری در گزارشی با عنوان «وعده های بی برنامه در مسکن» که روز شنبه ۲۹ آبان ماه انتشار یافت، با اشاره به سخنان اخیر وزیر مسکن و شهرسازی مبنی بر مهیا شدن مقدمات خانه دار شدن همه ایرانیان، از قول امین شعبانی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد، «وعده های وزیر مسکن به برنامه پنجم توسعه بستگی دارد، زیرا در این برنامه قرار بود تا اختیاراتی به وزیر مسکن و شهرسازی داده شود هر چند این مواد در صحن علنی مجلس حذف شد.»

در همین حال، محمود فاطمی عقدا، معاون وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن نیز، در گفت و گويی با خبرگزاری مهر در ۲۴ آبان ماه ، با اشاره به این که وزارت مسکن اجازه افزایش قیمت در این بخش را نمی دهد، گفت، «تولیدکنندگان مصالح ساختمانی از وزارت صنایع یارانه دریافت می‌کنند و وزارت مسکن به آنان یارانه نمی‌دهد.»

در همین رابطه ایرج رهبر، رييس كانون سراسری انبوه‌سازان، در ۲۴ آبان ماه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت، «اگر دولت به گفته خود عمل و كسری توليد كننده‌های اصلی مصالح ساختمانی را جبران و به آن ها يارانه پرداخت كند، آن گاه قيمت‌ها بالا نمی‌رود.»

هر چند مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک، روز شنبه ۲۹ آبان ماه در گفت وگو با خبرگزاری فارس، با بيان اين كه مردم به توهمات افزايش قيمت مسكن توجهی نكنند، گفت، «طرح برخورد از طريق ارسال پيامك به مشاوران املاك متخلفی كه قصد دارند با ارائه اطلاعات غلط به مردم ظن و گمان افزايش قيمت مسكن را ايجاد كنند، آغاز شده است.»

به گفته رئیس اتحادیه املاک، «قیمت مسکن در سال آینده سقوط خواهد کرد.» با این وجود، روزنامه ابتکار (۱۶ آبان ماه) ضمن تاکید بر این موضوع، که يکی از بزرگترين بازار‌هايی که متاثر از طرح هدفمند کردن یارانه ها است بازار پرتقاضای مسکن است، نوشت، «بر اين اساس طبق آمار به دست آمده ميزان خريد و فروش كاهش و قيمت مسكن و اجاره ماهانه در مناطق نسبت به موقعيت مكانی افزايش داشته است. در واقع شواهد نشان از افزايش قيمت‌ها در آينده دارد.»

بدلیل تقاضای روز افزون و گسترده علاقمندان به دریافت بورسیه ورزشی از دانشگاه های آمریکا، گروه ورزش تلويزیون صدای آمریکا برنامه های ویژه دیگری در نظر گرفته است. آن دسته از علاقمندانی که از طریق برنامه های قبلی ما، پاسخ پرسشهای خود را در مورد نحوه دریافت بورسیه ورزشی و تقاضای گرین کارت، برای ورزشکاران برتر، دریافت نکرده اند میتوانند با ارسال  ایمیل به گروه ورزش صدای آمریکا (varzesh@voanews.com)، نظرات و سوالات خود را از کارشناس  دو برنامه درنظر گرفته شده، جویا شوند. از علاقمندان  و ورزشکاران  متقاضی دعوت می کنيم، روزهای پنجشنبه نهم و یکشنبه دوازدهم دیماه ، راس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه شب به وقت ایران، زمان پخش خبرهای ورزشی، بیننده این دو برنامه ویژه باشید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر