سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۱۵, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رییس جمهوری آمریکا مدیر جدید سازمان اطلاعات ملی را معرفی می می کند

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا «جیمز کلپر» ژنرال بازنشسته نیروی هوایی را بعنوان مدیر بعدی سازمان اطلاعات ملی نامزد کرده است.
پرزیدنت اوباما روز شنبه در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگاران در محوطه باغ گل سرخ کاخ سفید، کلپر را معرفی کرد و گفت او روی ژنرال بازنشسته برای اطمینان از این که آمریکا از کارآمد ترین و موثر ترین عملیات اطلاعاتی ممکن برخوردار باشد، حساب خواهد کرد.
ژنرال کلپر، در صورت تایید سنا، چهارمین مدیر سازمان اطلاعات ملی خواهد بود. او بعنوان معاون وزیر دفاع در امور اطلاعاتی خدمت کرده است.
نامزدی ژنرال کلپر در پی استعفای دنیس بلر، که ۱۶ ماه در این مقام بود، صورت می گیرد. بلر بدلیل نقائص اطلاعاتی و هماهنگ ساختن تقسیم اطلاعات با آژانس های آمریکایی، در کانون انتقادهایی در داخل دولت و در کنگره قرار داشت.
پست اطلاعات ملی برای برطرف ساختن نقائص اطلاعاتی در پی حملات تروریستی در آمریکا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ایجاد شد.

کباب کوبيده ايرانی به سفره مناظره آمريکائيان ميرود


واشينگتن پست زيرعنوان "رستوران پنسيلوانيائی اذهان را به کشورهای مخالف جلب ميکند" گزارش خبرنگار آسوشيتدپرس ازپيتزبورگ دومين شهر بزرگ ايالت پنسيلوانيا را نقل ميکند که ميگويد اين رستوران سرپائی با ويترينی به رنگ آبی روشن و تابلوئی با حروف بزرگ زردرنگ و براق درمحله ای از شهر قرار دارد که ساختمان هايش از آجر سفيد است. جائی برای نشستن ندارد ودر منوی آن فقط نام يک غذا ديده ميشود: کباب کوبيده ايرانی.

چند ماه ديگر، اين صورت غذا، با نام غذائی از افغانستان، و بعد، احتمالا از کره شمالی، عوض ميشود.

آشپزخانه اين رستوران متفاوت را آرتيست هائی طراحی و اداره ميکنند که هدف شان ايجاد زمينه برای بحث و تبادل نظر با مشتريان در باره کشورهائی است که با آمريکا مخالف اند.

جان رابين استاديار ۴۶ ساله هنر در دانشگاه کارنگی ملون ميگويد اين برای ما به معنای کارشناس بودن در امور افغانستان، کره شمالی يا ونزوئلا نيست. اين فرصتی برای مردم است که شروع به فکر کردن کنند.

ويترين رنگارنگ عامل جلب اکثر مشتريان است. بعضی ها غذا را سفارش ميدهند و ميگيرند و می روند. اما ديگران شروع به پرسيدن در باره اين رستوران غيرعادی ميکنند، که به بحث و گفتگو در باره ايران، مليت و قوميت، و ديگر موضوع ها و مسائل مرتبط با ايران کشيده ميشود. رستوران در روز شنبه ميزبان بحث و گفتگوی زنده اينترنتی همراه با غذا با گروهی از مردم درايران است.

 اين ايده حاصل همکاری رابین با دو آرتيست ديگر، يکی جان پنا، ۲۸ ساله، و ديگری داون ولسکی، ۲۹ ساله است.

هرسه آرتيست ميگويند بسياری از مردم اطلاعاتشان در باره بعضی از کشورها صرفا از طريق خواندن يا شنيدن اخبار است. بهمين جهت تصميم ميگيرند ازغذا به عنوان ابزاری برای ترغيب مردم به تفکر و گفتگو در باره کشورهای مخالف با آمريکا استفاده کنند. آنان اين تصميم را بيشتربدان جهت با موضوع ايران شروع کردند که گروه کوچک اما پويا ی ايرانيان مقيم پيتزبورگ را منبعی خوب ازامکانات ميدانند. يک سازمان محلی نيز برای کمک به اجرای پروژه ۷ هزار دلار کمک کرده است.

یک عضو ائتلاف سکولار العراقیه کشته شد

مقامات عراق می گویند مردان مسلح یک عضو ائتلاف سکولار به رهبری ایاذ علاوی نخست وزیر سابق را کشته اند.
بگفته آنها، «فاراس الجبوری» روز شنبه در پی حمله مهاجمان ناشناس به خانه اش در شهر موصل، هدف گلوله قرار گرفت.
جبوری در انتخابات پارلمانی ۷ مارس، که در آن کاندیداهای حزب العراقیه علاوی بیشتری تعداد کرسی ها را بدست آوردند، برنده نشد.
مرگ او در پی کشته شدن یک عضو دیگر بلوک علاوی روی می دهد.
تیراندازان روز ۲۴ ماه مه «بشار حمید العقیدی» را در شبیخونی به خانه اش در موصل کشتند.

کشتی حامل کمک برای غزه وارد یک بندر اسراییل شد

یک کشتی باربری که نیروهای اسراییلی راه را بر آن در حرکت بسوی نوار غزه بستند، اینک وارد بندر اسراییلی آشدود شده است، و مقامات آنرا بازرسی خواهند کرد.
نیروهای اسراییلی روز شنبه وارد کشتی «راشل کوری» حامل کمک برای نوار غزه شدند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که کشتی هشدارهای پیاپی را برای تغییر مسیر خود نادیده گرفت.
کشتی حامل ۲۰ تن کمک و گروهی از فعالان از جمله یک برنده جایزه صلح نوبل است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به نیروهای اسراییلی دستور داد به فعالان آسیب نرسانند. نیروها کشتی را برای بازرسی تا بندر آشدود در جنوب کشور اسکورت کردند.
این دومین بار است که «جنبش غزه آزاد» برای رساندن کمک به غزه دست بکار می شود. روز دوشنبه، در پی حمله کماندهای اسراییلی به کشتی های جنبش، هشت ترک و یک آمریکایی ترک تبار کشته شدند.
این شناور یکی از چندین کشتی است که یک گروه مستقر در ترکیه سعی دارد برای شکستن محاصره سه ساله اسراییل و مصر بر غزه به منطقه بفرستد.
روز شنبه، ناوی پیلای، کمیسر حقوق شبیر سازمان ملل متحد اظهار داشت محاصره غزه ممکن است غیر قانونی باشد. او گفت بر اساس قوانین انسانی بین المللی «مرگ شهروندان با گرسنگی بعنوان یک متد جنگی» ممنوع است. پیلای همچنین گفت قانون «مجازات جمعی» شهر وندان را قدغن می کند.

رئیس جمهوری آمریکا قول می دهد به آسیب دیدگان از نشت چاه نفت کمک کند

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید تا برطرف شدن بحران و پیامدهای نشت نفت در خلیح مکزیک، در کنار آسیب دیدگان این حادثه مبارزه خواهد کرد.

آقای اوباما روز شنبه در سخنرانی رادیویی هفتگی خود به تشریح کوشش های دولت برای مهار نشت نفت از چاه و پاک کردن میلیون ها لیتر نفتی که به سواحل آسیب می رساند پرداخت.

آقای اوباما، که پس از سفری به ایالت لوئیزیانا بمنظور بررسی کوشش های شرکت بریتیش پترولیوم برای متوقف ساختن فوران نفت سخن می گفت، اظهار داشت بنظر می رسد از زمانی که این شرکت نفتی سرپوشی روی چاه قرار داد پمپاژ نفت به سطح آب بجای فوران آن بداخل خلیج، پیشرفت هایی داشته است.

بریتیش پترولیوم می گوید در حال حاضر می تواند حدود یک هزار بشکه نفت از حدود ۱۹ هزار بشکه ای که روزانه از چاه بیرون می آید جمع آوری کند.

تاد آلن فرمانده گارد ساحلی می گوید بی پی امیدوار است با بسته شدن تدریجی دریجه های سرپوش که اجازه می دهد نفت وارد اقیانوس شود، بر میزان نفتی که جمع آوری می شود بیافزاید.

اما رییس جمهوری آمریکا می گوید تا بی پی حفر چاه های کمکی را تکمیل نکند نشت نفت کاملا متوقف نخواهد شد. انتظار می رود چاه ها تا ماه اوت تکمیل شود.

آقای اوباما می گوید حدود ۲ هزار کشتی و قایق برای نفت زدایی کار می کنند، در حالی که بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مانع برای حفاظت از ساحل ایجاد شده است.

رییس جمهوری آمریکا می گوید اجازه داده است ۱۷۵۰۰ سرباز گارد ملی برای کمک به مهار نشت نفت به محل اعزام شوند.
قرار است آقای اوباما در این هفته با خانواده های کارگرانی که در انفجار سکوی نفت بی پی در خلیج مکزیک در ماه آوریل کشته شدند، ملاقات کند.

مدودف: ایران باید صدای جامعه بین المللی را بشنود

دمیتری مدودف رییس جمهوی روسیه می گوید در مورد وضع تحریم های جدید بر ایران یک توافق بین المللی وجود دارد.

مدودف این موضوع را روز شنبه در پی دو روز گفت و گو با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان عنوان کرد.. او ابراز امیدواری کرد که رهبر جمهوری اسلامی ایران صدای جامعه بین المللی را بشنود.

روسیه با اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران، که شریک بازرگانی دیرینه آن است، مخالف بوده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت تا تکمیل پیش نویس قطعنامه جدید تحریم علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد فاصله کمی مانده است.

نيروهای اسرائيلی وارد دومين کشتی حامل کمک برای غزه شدند

 
 
 
 

نيروهای اسرائيلی وارد يک کشتی باری حامل کمک به مقصد نوار غزه شده اند که به اخطارهای مکرر برای تغيير مسير اعتنا نکرده بود.

ارتش ميگويد فعالان طرفدار فلسطينی ها در کشتی ايرلندی Rachel Corrie در مقابل نيروهائی که امروز، شنبه، کشتی را توقيف کردند مقاومت نکردند.

کشتی حامل ۲۰ تن کمک و گروهی از فعالان، از جمله يک برنده جايزه صلح نوبل است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل از نيروهای اسرائيلی خواسته بود به فعالان آسيبی نرسد.

اسرائيل خواستار آن بود که کشتی به بندر اشدود واقع در جنوب آن کشور برود تا محموله آن با حضور مقامات سازمان ملل متحد و ايرلند بازرسی و از آنجا به غزه فرستاده شود.

اين دومين تلاش جنبش غزه آزاد ظرف يک هفته اخيربرای حمل کمک به غزه است. روز دوشنبه ۸ ترک و يک آمريکائی ترک تبار در جريان وارد شدن کماندوهای اسرائيلی به کشتی شان کشته شدند.

کره جنوبی مسالۀ اختلاف با کره شمالی را به شورای امنيت سازمان ملل متحد ارجاع کرد

سئول می گويد که ناو دريايی اين کشور که چند ماه پيش غرق شد مورد حملۀ يک زيردريايی متعلق به کره شمالی قرار گرفته بود.

لی ميونگ - باک رييس جمهوری کره جنوبی روز جمعه در سفر خود به سنگاپور اين موضوع را اعلام کرد.

ساعتی پيش از آن پيونگ يانگ تهديد کرد که اگر سئول اين مسأله را به شورای امنيت ارجاع دهد، انتقام سختی خواهد گرفت.

در پی غرق شدن ناوگان کره جنوبی در ماه مارس ۴۶ ملوان اين کشور کشته شدند.

کره شمالی هر گونه ارتباط با اين حادثه را رد کرده است.

آمريکا اعلام کرده است که در جلسات شورای امنيت سازمان ملل متحد از کره جنوبی حمايت خواهد کرد. در همين حال به گفتۀ برخی ديپلمات ها، پکن ترجيح ميدهد که اين مسأله به سازمان ملل متحد کشيده نشود. چين تنها متحد اصلی کره شمالی است و در شورای امنيت حق وتو دارد.

آلودگی ناشی از ريزش نفت، سواحل فلوريدا را نيز فرا گرفت

نخستين آثار گسترش دامنۀ ريزش نفت در سواحل شمال غربی ايالت فلوريدای آمريکا نيز مشاهده شده است.

لکه های نفت در بخشهايی از سواحل پِنساکولا ديده شده است که در تبليغات توريستی از آنها همواره به عنوان سفيد ترين سواحل جهان ياد می شود.

با نزديک شدن لکه های نفت حاصل از ريزش نفت در حادثه بی پی در خليج مکزيک به سواحل ايالت فلوريدا مقام های محلی صيد ماهی را در مناطقی از آبهای اين ايالت ممنوع کردند.

مقامهای ايالت فلوريدا که به ايالت آفتاب تابان شهرت دارد و درآمد سالانه آن از طريق صنعت توريسم به ۶۰ ميليارد دلار می رسد چند هفته بود که خود را برای رسيدن ريزش نفت به سواحلِ اين منطقه، آماده می کردند.

اتحاديه اروپا کمک ۶۰ ميليون دلاری خود به پاکستان را به ۹۰ ميليون دلار افزايش می دهد

اتحاديه اروپا موافقت کرده است بدون انجام هيچگونه تغييری در مناسبات موجود بازرگانی خود با پاکستان جهت کمک به رشد اقتصاد آن کشور مناسبات سياسی خود را با اسلام آباد گسترش دهد.

اين خبر روز جمعه پس از ديدار يوسف رضا گيلانی نخست وزير پاکستان با هرمان وان رومپوی رييس اتحاديه اروپا و ساير مقام های ارشد اين بلوک در بروکسل، اعلام شد.

طبق اين خبر طرفين در زمينۀ يک برنامۀ پنج ساله که شامل تقويت و تحکيم مذاکرات سياسی و افزايش سطح مناسبات تجاری از جمله توافقهای موجود است، به توافق رسيده اند.

اتحاديه اروپا تصريح می کند که در حال حاضر هيچگونه برنامه ای در جهت انجام مبادلات تجاری جديد با پاکستان ندارد اما اتحاديه اروپا همچنين اعلام می کند که کمک نقدی خود را به پاکستان از ۶۰ ميليون دلار کنونی به ۹۰ ميليون دلار افزايش خواهد داد.

در همين حال يوسف رضا گيلانی می گويد پاکستان خواهان گسترش مناسبات خود با کشورهای عضو پيمان آتلانتيک شمالی ناتو ورای مناسبات صِرفاً نظامی است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر