سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تهران از آرزوی مبدل شدن به صادرکننده عمده گاز طبیعی مايع دور ميشود

وال استريت جرنال زير عنوان "ايران بلندپروازی در صادرات گاز طبيعی مايع را محدود ميکند" می نويسد ايران با محدود ساختن هدف های ارتقاء به مقامی رفيع در صدور گازطبيعی مايع به ميزانی قابل توجه، به روندی معکوس افتاده است که مديران اجرائی و تحليلگران آن را به دشواری های کشور در دستيابی به تکنولوژی غربی، همزمان با تحريم های جديد بين المللی، مرتبط می بينند.
مقامات مسئول در امورانرژی در ايران اخيرا در چند مصاحبه با رسانه های تحت کنترل دولت از تعليق دو پروژه بزرگ گاز طبيعی مايع، که اختصارا "ال.ان.جی." (LNG) ناميده ميشود خبر داده اند. تهران ميگويد اکنون توجه خود را بيشتر به احداث خطوط لوله گاز معطوف ساخته است.
تحريم ها ، کمبود سرمايه گذاريهای خارجی و داخلی، و چالش های فنی مدتهاست که صنايع انرژی ايران را به اصطلاح لنگ کرده است. تحليلگران بخصوص به جدول زمانی ايران درمورد برنامه مبدل شدن به قدرتی عمده در بخش گازطبيعی مايع با شک وترديد نگاه ميکردند. بيانيه های اخيرتهران درباره اين برنامه معرف تغييرجهتی عمده برای دولتی است که سالها قويا برقصد خود برای ايجاد يک صنعت عمده گاز طبيعی مايع تاکيد می گذاشت .
اين تغييرجهت همزمان با عقب نشينی شرکت های انرژی خارجی ازهمکاری با ايران شکل گرفته است. مديران امور اجرائی و تحليلگران ميگويند اين عقب نشينی از طرح های گازمايع طبيعی می تواند نشانه هائی مقدماتی از شروع اثر گذاری يک رشته تحريم های جديد بين المللی، بخصوص تحريم هائی باشد که اخيرا توسط اتحاديه اروپا وضع شده است.
ايران با غرور بسيار ميگفت روزی ميرسد که خواهد توانست سالانه ۹۰ ميليارد متر مکعب گاز طبيعی مايع صادر کند. اين رقم با ۱۰۵ ميليارد متر مکعبی قابل مقايسه بود که قطر در مقام بزرگترين صادر کننده گاز طبيعی مايع در نظر دارد امسال صادر کند. ايران فعلا گاز طبيعی مايع صادر نمی کند.
مقامات ارشد نفتی ايران در مصاحبه هائی با وب سايت وزارت نفت ايران، موسوم به شانا، که روزهای شنبه و دوشنبه منتشر شد گفتند پروژه های موسوم به Persian LNG و Pars LNG معلق گذاشته ميشود. هدف هر دو پروژه بهره برداری از بزرگترين ميدان های گازی جهان بود که ايران از آنها با اسامی ميدان پارس جنوبی و ميدان مشترک با قطردرخليج فارس نام می برد.در مصاحبه روز شنبه، احمد قلعه بانی مديرعامل شرکت ملی نفت ايران تحريم ها را عاملی برای تعليق در پروژه ها ندانست. وی گفت تعليق بعضی از پروژه های ال. ان. جی. ناشی از نيازبه سرمايه گذاری های هنگفت و به کارگيری تکنولوژی های پيچيده بوده است و افزود ايران بجای اين پروژه ها خطوط لوله بيشتری خواهد ساخت.

زن ایرانی محکوم به سنگسار، «اعتراف» می کند

وکیل یک زن ایرانی که به مرگ با سنگسار محکوم شده است می گوید ممکن است مقامات امنیتی موکل او را ناچار ساختند اعتراف کند.
سکینه محمدی آشتیبانی در مصاحبه ای که از تلویزیون پخش شد می گوید او در کشتن شوهرش دست داشت، همچنین به زنای محصنه، اتهامی که قبلا تکذیب کرده بود، اعتراف می کند.
آشتیانی در آغاز پس از مجرم شناخته شد در داشتن رابطه نامشروع با دو مرد در پی مرگ شوهرش، به سنگسار محکوم شد.
در پی جنجالی که در پی آن براه افتاد، ایران موقتا اجرای حکم سنگسار را متوقف ساخت، اما سکینه هنوز ممکن است بدار آویخته شود.

وکیل آشتیانی به روزنامه گاردین گفت او پیش از مصاحبه دو روز شکنجه شد.
سازمان عفو بین المللی نیز اعتراف تلویزیونی را زیر سئوال کشیده است و می گوید بسیاری از ایرانیان که ناچار شدند علنا گناه خود را بپذیرند، بعدا اظهاراتشان را پس گرفتند و مدعی شدند ماموران امنیتی با آنها بد رفتاری کردند.
گروه های طرفدار حقوق بشر از آن بیم دارند اعترافات تلویزیونی سکینه محمدی آشتیانی به مقامات بهانه بدهد او را دار بزنند.
روز سه شنبه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت ایالات متحده از مساله آشتیانی، و نیز گزارش هایی که یک مرد متهم به همجنسگرایی با اعدام فوری روبرو است، ناراحت است.

عراق با ساختن یک خط لوله گاز طبیعی از ایران به سوریه موافقت می کند

عراق می گوید موافقت کرده است به ایران اجازه دهد یک خط لوله گاز طبیعی به سوریه از طریق عراق بسازد.
دولت عراق می گوید حسین الشهرستانی وزیر نفت روز چهارشنبه در جلسه ای با یک هیات ایرانی در بغداد، پروژه را بطور اصولی تصویب کرد.
وزارت نفت عراق می گوید دو طرف برای بررسی مسیر خط لوله، که از عراق به سوریه و به ساحل مدیترانه خواهد رسید، کمیته ای تشکیل خواهند داد.
اطلاعیه وزارت نفت حاکی است که مقامات وزارت نفت ایران همچنین درباره وضعیت میدان های نفتی در مرز دو کشور بحث کردند. دو کشور در گذشته در مورد کنترل این میدان ها اختلاف داشته اند.
سربازان ایران در دسامبر گذشته یک چاه غیر فعال را در جناح عراقی مرز اشغال کردند. دولت عراق به این اقدام اعتراض کرد و گفت سربازان چند هفته بعد بطور کامل خارج شدند.

ترکیه کمیسیونی برای تحقیق درباره حمله اسراییل به کشتی های حامل کمک برای غزه تشکیل می دهد

دولت ترکیه برای تحقیق درباره حمله کماندوهای اسراییل به یک ناوگان کمک برای غزه در ماه مه و کشته شدن ۹ فعال طرفدار فلسطینیان، کمیسیونی تشکیل داده است.
مقامات روز پنجشنبه گفتند کمیسیون زیر نظر نخست وزیر ترکیه عمل خواهد کرد و یافته های خود را به یک هیات تحقیق بین المللی که سازمان ملل متحد در اوایل ماه جاری تشکیل داد، عرضه خواهد کرد.
کمیسیون ترکیه مقاماتی را از وزارتخانه های امور خارجه، دادگستری، کشور و ترابری شامل خواهد شد.
ترکیه از اسراییل خواسته است از حادثه حمله به ناوگان شش کشتی حامل کمک برای غزه عذرخواهی کند.
حمله کماندوهای اسراییلی به ناوگان در آبهای بین المللی با انتقاد گسترده بین المللی روبرو شد و موجب شد اسراییل محدودیت های حمل کالا برای فلسطینیان از طریق گذرگاه های مرزی آن با غزه را کاهش دهد.

آمریکا به ضرب الاجل خرج نیروها از عراق تا پایان سال ۲۰۱۱ پای بند است

 

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا به ضرب الاجل خروج سربازان آمریکایی از عراق تا پایان سال آینده پای بند است.
یک افسر ارشد ارتش عراق درخواست کرده است سربازان برای مدت بیشتری در کشور بمانند، اما گیتس روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت دولت های عراق و آمریکا توافقنامه ای در مورد زمان خروج نیروها امضا کرده اند. او گفت اگر دولت جدید عراق تشکیل شود و بخواهد درباره تمدید حضور سرباران مذاکره کند، آمریکا برای بحث آماده خواهد بود، اما عراقی ها باید آنرا پیشنهاد کنند.
ژنرال «باباکر زباری» در یک کنفرانس دفاعی در بغداد گفت ایالات متحده باید سربازانش را تا سال ۲۰۲۰ در عراق نگاهدارد.
او گفت ۱۰ سال دیگر طول خواهد کشید تا ارتش عراق قادر شود امنیت کشور را تضمین کند.

هند بلک بری را به ممنوع ساختن سرویس ها تهدید می کند

 

 

مقامات در هند به سازنده تلفن های موبایل بلک بری دستور داده اند امکان دسترسی دولت به سرویس های ایمیل و چت را فراهم آورد، یا با خطر بسته شدن روبرو خواهد شد.
این خبر چند ساعت پس از آن اعلام می شود که مقامات هند برای بحث درباره ممنوع ساختن سرویس ها، در صورتی که شرکت سازنده بلک بری به نگرانی های امنیتی دولت توجه نکند، با نمایندگان شرکت های دولتی ارتباطات ملاقات کردند.
مقامات روز پنجشنبه گفتند شرکت «ریسرچ این موشن» تا ۳۱ اوت فرصت دارد دسترسی دولت به اطلاعات حفاظت شده را امکان پذیر کند.
شرکت های ارتباطات و مخابرات هند می گویند در صورتی که سازنده بلک بری از انجام این دستور خودداری کند، قانونا مسئول بسته شدن سرویس های ایمیل و پیامک خواهد بود.
هند نگران آن است که سازمان های تروریستی از ویژگی های بلک بری استفاده کنند، زیرا آژانس های امنیتی نمی توانند از مکالمات و ارتباطات آنها آگاه شوند.
تروریست ها در جریان حملات مومبای در سال ۲۰۰۸، از تلفن های موبایل و ماهواره ای استفاده کردند.
شرکت «ریسرچ این موشن» درباره ضرب الاجل هند اظهار نظر نکرده است.
اولتیماتوم یک روز پس از آن داده می شود که سازنده بلک بری در مورد کنترل پیامک های فوری با عربستان سعودی به توافق رسید.
بسته شدن بالقوه بلک بری بر سرویس های تلفن یا پیامک تاثیر نخواهد داشت.
بلک بری با ممنوعیت بالقوه ای در امارات متحده عربی نیز روبرو است.
امارات گفته است سرویس های ایمیل، اینترنت، و چت بلک بری را از اول اکتبر متوقف خواهد ساخت.

رییس جمهوری پاکستان از مناطق سیل زده دیدن می کند

آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان برای نخستین بار از مناطق سیل زده کشور دیدن کرده است.
زرداری روز پنجشنبه، دو روز پس از بازگشت از سفری بحث انگیز به اروپا، برای ارزیابی خسارات و عملیات امداد، به شهر «سوکور» در جنوب پاکستان رفت.
یوسف رضا گیلانی نخست وزیر نیز روز پنجشنبه از مناطق سیل گرفته دیدن کرد و قول داد امکانات رفاهی را برای میلیون ها نفر قربانیان سیل فراهم آورد.
گیلانی به منطقه بلوچستان در جنوب غربی کشور رفت، به بررسی زیان های ناشی از سیل پرداخت و گفت دولت تمام تلاش خود را برای تامین نیازهای مردم بکار خواهد برد.
آمریکا با اعزام یک کشتی جنگی با ۱۹ هلیکوپتر به پاکستان، کوشش های امدادی خود را افزایش داده است. هلیکوپترها جایگزین شش فروند هلیکوپتر رزمی که از نیروهای نظامی در افغانستان به عاریت گرفته شده بودند، خواهند شد.
سیل بیش از ۱۶۰۰ تن را کشته و بر نزدیک به ۱۴ میلیون نفر در سه استان اثر گذاشته است.
سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نزدیک به ۴۶۰ میلیون دلار کمک فوری درخواست کرد.

محمود عباس و حسنی مبارک درباره مذاکرات صلح با اسراییل بحث می کنند

محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی در قاهره با حسنی مبارک رییس جمهوری مصر ملاقات کرد و با او درباره کوشش برای از سرگیری مذاکرات صلح اسراییل و فلسطینیان به تبادل نظر پرداخت.
عباس همچنین امکان دارد با ملک عبدالله پادشاه اردن که به قاهره رفته است، ملاقات کند.
این دیدارها دو روز پس از گفت و گوی عباس با جرج میچل فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه صورت می گیرد. او سعی دارد اسراییل و فلسطینیان را به مذاکرات مستقیم تشویق کند.
رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی، پیشنهاد میچل را نپذیرفته است و اصرار دارد که دو طرف نخست باید با دستور مذاکرات و یک جدول زمانی برای روند صلح موافقت کنند. عباس همچنین می خواهد اسراییل عملیات خانه سازی را در سرزمینی که فلسطینیان می خواهند بخشی از کشور آینده آنها باشد متوقف کند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل به میچل گفت اسراییل خواهان مذاکرات بدون شرط است.

آژانس: ايران ۲۵ درصد بيش از قيمت بازار برای بنزين وارداتی خود هزينه می پردازد

آژانس بين المللی انرژی می گويد به نظر می رسد تحريم های اخير از واردات ماه گذشته بنزين به ايران کاسته است.

آژانس بين المللی انرژی در گزارش روز چهارشنبه خود اعلام کرد که به سبب تحريم های شديد اعمال شده بر جمهوری اسلامی، ايران ۲۵ درصد بيش از قيمت بازار برای بنزين وارداتی خود هزينه می پردازد زيرا شرکت های خارجی ترجيح می دهند با صنايع انرژی ايران مبادله نکنند.

در گزارش ماهانه آژانس بين المللی انرژی به ويژه به تأثير تحريم های اتحاديه اروپا اشاره شده و آمده است که ميزان بنزين وارداتی ايران در ماه ژوئيه حدود ۵۰ درصد از ماه مه کمتر بوده است.

اتحاديه اروپا و آمريکا در هفته های اخير تحريم هايی را بر ايران اعمال کرده اند که به مراتب شديدتر از تحريم های آخرين قطعنامه شورای امنيت عليه ايران است. اين کشورها در تحريم های خود، به ويژه بر صنايع انرژی ايران تمرکز کرده اند.

به رغم آنکه اتحاديه اروپا و آمريکا موفق به واداشتن تمام کشورها از صدور بنزين، به ايران نشده اند در ماه مارس چند شرکت انرژی اعلام کردند به دليل فشارهای وارده، صادرات خود به ايران را قطع خواهند کرد.

اما ترکيه اعلام کرد از فروش بنزين به ايران حمايت می کند.

وزير انرژی ترکيه در گفتگو با خبرگزاری رويترز گفته است اگر ترجيح بخش خصوصی اين است که به ايران، بنزين بفروشد ما از آنها حمايت خواهيم کرد. وی ادامه داد که هيچ فشاری بر ترکيه مبنی بر توقف صدور محصولات نفتی به ايران، وارد نشده است.

اين سخنان وزير انرژی ترکيه درحالی بيان می شود که فروش بنزين ترکيه به ايران در ماه ميلادی گذشته ۷۳ درصد کاهش داشته است.

در همين حال روز چهارشنبه «لوک اويل» شرکت نفتی روسيه نيز اعلام کرد فروش بنزين به ايران را از سر گرفته است.

لوک اويل می گويد صادرات بنزين به ايران با همکاری با شرکت دولتی «جوهای جِنرون» چين صورت می گيرد.

به رغم آنکه ايران از صادر کنندگان اصلی نفت خام در جهان است، جمهوری اسلامی ۴۰ در صد از بنزين خود را از خارج، وارد می کند.

ايران آمادگی خود را برای همکاری با ارتش لبنان اعلام کرد

ايران بر حمايت خود از لبنان در برابر اسراييل تاکيد کرد. منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران، روز چهارشنبه در سفر خود به دمشق همراه با رييس جمهوری سوريه بر حمايت از لبنان، در مقابل آنچه «خشونت اسراييل،» توصيف شده است، تاکيد کرد. آقای متکی همچنين در دمشق با خالد مشعل، رييس دفتر سياسی حماس، ديدار و گفتگو کرد.

پيشتر، غضنفر ركن آبادی، سفير ايران در لبنان، در ديدار با فرمانده نيروهای مسلح لبنان اعلام کرده بود جمهوری اسلامی آماده است با ارتش لبنان در هر زمينه ای که به انجام نقش ملی اين نيرو در دفاع از لبنان کمک کند، همکاری داشته باشد.

وزارت امور خارجه آمريکا در واکنش به اظهارات مقامات جمهوری اسلامی، ايران را متهم به «دخالت فعال در استقلال لبنان» کرد. پی جی کرولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه گفت دقيقاً به خاطر سخنانی که سفير ايران در لبنان گفته است، آمريکا معتقد است بايد به حمايت از دولت و ارتش لبنان، ادامه دهد. آقای کرولی اقدام های آمريکا را در راستای تقويت استقلال لبنان توصيف کرده است.

رييس جمهوری سوريه رابطه کشور خود با ايران را استراتژيک توصيف کرد. بشار اسد، رييس جمهوری سوريه روز چهارشنبه گفت که ايران و سوريه دارای روابط استراتژيکی هستند که برای حفظ امنيت منطقه مهم است.

رييس جمهوری سوريه در ديدار با وزير امور خارجه ايران همچنين در مورد شرايط منطقه گفتگو کرد. آقای متکی در اين ديدار گفت لازم است که ايران و سوريه روابط خود را گسترش داده و آن را تقويت کنند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر