سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۱۴, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مقامات افغانستان مواد منفجره را در کانتینرهای حمل کالا کشف کردند

مقامات در افغانستان می گویند پلیس در کانتینرهایی که وارد منطقه ای در جنوب غربی کشور شده بود، دست کم ١٩ ُتن مواد منفجره ضبط کرده است.

« محمد موسی رسولی» ، مقام پلیس محلی، روز چهارشنبه گفت مقامات یک کانتینر ١٢ متری پر از مواد منفجره را که بعنوان لوازم آشپزخانه جاسازی شده بود، پیدا کرد.

مقامات گمرک در ایالت نیمروز مواد منفجره را روز سه شنبه در محموله ای که از ایران رسیده بود کشف کردند. با این حال، آنها می گویند علامت های روی جعبه ها نشان می دهد تسلیحات ساخت چین است. رسولی می گوید مواد منفجره برای یک شرکت خصوصی در افغانستان حمل شده بود.

نیروهای امنیتی یک مظنون را دستگیر کرده اند و در باره مبدآ و مالک کانتینر تحقیق می کنند.

افغانستان قبلا ایران را به فروش اسلحه به طالبان متهم کرده است. تهران این اتهام را تکذیب می کند.

جایزه شیمی نوبل به یک دانشمند آمریکایی و دو دانشمند ژاپنی اهدا شد

یک دانشمند آمریکایی و دو دانشمند ژاپنی جایزه سال ۲۰۱۰ نوبل در شیمی را از آن خود کردند.

آنها «روند اتصال اتم های کربن به یکدیگر» را بوجود آورده اند که ساختن هر چیزی، از داروهای ضد تورمی تا صفحات کامیپوتری بسیار نازک را ممکن ساخته است.

«ای- ایچی نگیشی» و «آکیرا سوزوکی» از ژاپن، و ریچارد ِهک آمریکایی روز چهارشنبه جایزه نوبل را دریافت کردند. روند انقلابی آنها ، به نام «اتصال ضربدری پالادیوم کاتالیزه شده» یکی از پیشرفته ترین ابزاری است که در شیمی اورگانیک بکار می رود.

مقامات آکادمی سلطنتی علوم سوئد، که جایزه شیمی نوبل را اهدا می کند، گفت بر این عقیده است ۲۵ درصد تمام داروهایی که امروز ساخته می شوند بر متدهایی که سه دانشمند بوجود آوردند استوار است.

دکتر جوزف فرانسیسکو، رییس انجمن شیمی آمریکا، به صدای آمریکا گفت کار آنها چگونگی اتصال اتم ها به یکدیگر را بسیار ساده کرد، و تولید صنعتی مواد جدید را عملی تر می کند.

متدهای سه دانشمند اینک در سراسر جهان بکار می رود. آنها جایزه یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری را تقسیم خواهند کرد.
کمیته نوبل روز دوشنبه یک دانشمند بریتانیایی را برنده جایزه نوبل در دارو سازی اعلام کرد ، و جایزه نوبل در فیزیک را به دو دانشمند روسی اهدا کرد.

قرار است برنده جایزه نوبل در ادبیات در این هفته اعلام شود. جایزه نهایی، برای اقتصاد، روز ۱۱ اکتبر اهدا خواهد شد.

وزیر کشور آلمان: مدرکی از یک حمله تروریستی فوری وجود ندارد

وزیر کشور آلمان می گوید او شاهدی مبنی بر وجود یک حمله تروریستی فوری نمی بیند، اما این کشور همچنان هدفی برای ستیزه گران اسلامی است.

او این موضوع را روز چهارشنبه و پس از آن عنوان کرد که گزارش رسید دست کم ۵ تن از ۱۰ نفری که در حمله موشکی آمریکا در منطقه قبیله ای شمال غربی پاکستان کشته شدند آلمانی بودند.وزیر کشور آلمان می گوید او نمی تواند کشته شدن آلمانی ها را تایید کند و افزود تعجب می کند که کشته شدگان در یک منطقه دورافتاده بتوانند چنین سریع شناسایی شوند.

وزیر کشور آلمان اظهار داشت مقامات تمام شواهد طرح های تروریستی ممکن علیه کشور را دنبال می کنند.

او گفت از رفت و آمد افراد به آلمان آگاه است، برخی «نا امید» و بعضی «تعلیم دیده» باز می گردند، اما تشکیلات امنیتی آلمان برای مقابله با هر تهدیدی آماده است.

آلمان گفته است شواهد قاطعی دارد که حدود ۷۰ آلمانی برای شرکت در اردوگاه های آموزشی به منطقه مرزی افغانستان و پاکستان می روند.

بانک های امارات در معاملات با ايران محتاط شده اند

 وال استريت جرنال زير عنوان "کاهش پيوندهای امارات متحده عربی با بانک های ايران" می نويسد بانک ها در امارات متحده عربی، به گفته مقامات در دوبی، ضمن محدود ساختن معاملات پولی با شماری معدود از بانک های ايرانی که در ليست سياه وزارت خزانه داری آمريکا قرار دارند، يکی از منابع مالی حياتی برای ايران را در کشاکش تشديد تحريم هائی بين المللی محدود ساخته اند که هدف آنها مهار زدن بر جاه طلبی های اتمی ايران است.
در تهران، روز سه شنبه مردم برای خريد دلار در مقابل صرافی ها صف کشيده بودند. هفته گذشته، ارزش ريال ايران، پيش از آنکه مجددا تثبيت شود، زمانی تا بيش از ۱۰ درصد تنزل کرده بود.  
واشينگتن بسياری ازهمسايگان ايران را درخليج فارس برای قطع دسترسی بانک های تهران زير فشار گذاشته است. اما اقدام امارات متحده عربی بخصوص بدان جهت اهميت دارد که دوبی در سالهای اخير برای واردکنندگان ايرانی درگير با تحريم های قبلی ، که نمی توانستند مستقيما از آمريکا و نقاطی ديگر جنس وارد کنند، به يک پايگاه مهم صادرات مجدد مبدل شده است.
مديران بانک های عمده در دوبی و ابوظبی - دو امارت بزرگتر در ميان هفت امارت تشکيل دهنده امارات متحده عربی - حاضر نيستندراجع به سياست هايشان در مورد بانک های ايرانی اظهار نظر کنند. اما مدير يکی از بزرگترين بانک های امارات متحده عربی می گويد گرچه پرداخت های تجاری و نقل و انتقال های مالی با بعضی از بانک های ايرانی کماکان جريان دارد، ولی بانک ها در مورد نقل و انتقال های مالی با ايران بسيار محتاط اند.

مقامات در اينجا می گويند بانک مرکزی دوبی مشخصا به بانک ها دستور نداده است مطابق تحريم های آمريکائی عمل کنند. اما بانک مرکزی ماه گذشته از بانک ها خواسته است نقل وانتقال های پولی با ايران را گزارش بدهند، که به وضوح از اعمال اقدامی نظارتی حکايت دارد.

صرافان ايرانی تنزل شديد هفته گذشته در ارزش ريال را ناشی از کمبود ارزخارجی در بانک ها و صرافی ها می دانند ، و بعضی ها به دشواری های جديد در دسترسی به منابع مالی امارات متحده عربی استناد می کنند.

واشينگتن پست زير عنوان "تحريم ها شروع به درهم آميختن مشکلات شديد اقتصادی در ايران کرده است" می نويسد دولت محمود احمدی نژاد که هم اينک با مخالفت رو به گسترش نيروهای سياسی رقيب در داخل ايران روبروست با فشارهای جديدی مواجه شده است که از مشکلات شديد اقتصادی ناشی می شود و ريشه بعضی از آنها در تحريم های بين المللی است.
هنوزمعلوم نيست آيا دولت ايران در مورد آثار تصميمات امارات متحده عربی غافلگير شده بود ، يا اينکه عامدا اقدامی برای مقابله انجام نداد. اما بيش از يک هفته طول کشيد تا فروش دلارهای نفتی خود را به قيمتی به مراتب بالاتر از هفته پيش ازآن شروع کند، که با کسب منافعی از اين فروش همراه بوده است.

نفتکش های ناتو در شمال پاکستان به آتش کشیده شدند

مردان مسلح در پاکستان روز چهارشنبه ٢٥ نفتکش را آتش زدند. در کمتر از یک هفته این ششمین حمله به خود روهای حامل تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان است.

 مقامات می گویند مهاجمان با اتومبیل به حدود ٤٠ خود رو تدارکاتی ناتو و نفتکش در محوطه ای در حومه شهر کویته نزدیک شدند، و نفتکش ها را به آتش کشیدند.

رسانه های محلی گزارش می دهند طالبان پاکستانی مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است.

حملات به نفتکش های ناتو پس از آن آغاز شد که پاکستان گذرگاه مرزی «تورخوم» در منطقه عشایری خیبر را بست- این کار در پی حمله یک هلیکوپتر ناتو که پاکستان می گوید سه سرباز آنرا کشت، صورت گرفت.

نفتکش هایی که در نزدیکی کویته منهمدم شدند از راه تدارکانی جداگانه ای استفاده می کردند و قرار بود از طریق گذرگاه مرزی چامان وارد افغانستان شوند.

انتظار می رود وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی در باره حمله ناتو منتشر کند. فرماندهی ناتو در کابل تایید می کند که هلیکوپتر در حالی که در تعقیب شورشیان بود از مرز پاکستان گذشت. اما مقامات آمریکایی می گویند خدمه هلیکوپتر بر این باور بودند که سربازان پاکستانی بطرف آنها تیراندازی می کنند و برای دفاع از خود به آتش پاسخ دادند.

در این میان، در شمال غربی پاکستان ، مقامات نظامی می گویند روز چهارشنبه سه ستیزه گر در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین امریکا کشته شدند.

یک مقام اسراییلی می خواهد ساختن شهر فلسطینی در کرانه غربی متوقف شود

وزیر حفظ محیط زیست اسرائیل سعی دارد با استناد به نگرانی های زیست محیطی، ساختن یک شهر جدید فلسطینی در کرانه غربی را متوقف سازد.

گیلآد اردان، روز چهارشنبه گفت پروژه ساختن شهر «روابی» طرح کافی برای تصفیه آب و جمع آوری زباله ندارد.

او می گوید «آلودگی مرز ندارد» و اگر طرح های زیست محیطی مناسب اجرا نشود، می تواند به محله های یهودی نشین اطراف و جوامع فلسطینی صدمه بزند.

مجریان فلسطینی پروژه ساختن شهر، هر تهدید بالقوه ای را رد کرده اند و می گویند آنها در مورد ساختن مرکزی برای جمع آوری و تصفیه فاضلاب جهت کاهش تهدید با شرکت های اسرائیلی و آمریکایی تماس گرفته اند.

ساختن محله ها در کرانه غربی نقش مهمی در مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها بازی کرده است.

یک مقام کره جنوبی: تهدید اتمی کره شمالی نگران کننده شده است

یک دستیار ارشد رئیس جمهوری کره جنوبی می گوید تهدید اتمی کره شمالی به «سطح نگران کننده ای» رسیده است.

«کیم تای- هیو»، معاون شورای ملی امنیت کره جنوبی، روز سه شنبه گفت عقیده بر این است که کره شمالی سعی دارد اندازه تسلیحات اتمی خود را برای افزایش تحرک و تاثیر آنها کوچک کند و اگر موفق شود می تواند ازهم گسیختگی ها و مشکلات عظیمی در کره جنوبی ببار آورد.

دستیار لی میونگ – باک، رئیس جمهوری کره جنوبی گفت برنامه اتمی پیونگ یانگ «بسرعت متحول» می شود و افزود کره شمالی مجتمع اتمی خود در یونگ بیون را، که منبع اصلی پلوتونیوم برای تسلیحات آن است، نوسازی کرده است.

موسسه علوم و امنیت ملی در واشنگتن هفته پیش تصویرهای ماهواره ای را منتشر کرد که فعالیت های ساختمانی جدیدی را در محل مجتمع نشان می دهد. کره شمالی در سال ۲۰۰۷ موافقت کرد آنرا جمع کند.

یک مقام ارشد کره شمالی در سازمان ملل متحد گفت کشور او بدلیل آنچه آنرا تهدید های آمریکا نامید، ناچار است زرادخانه اتمی خود را تقویت کند.

دولت افغانستان با طالبان مذاکره می کند

روزنامه واشنگتن پست گزارش می دهد نمایندگان طالبان برای پایان دادن به جنگ، مذاکرات محرمانه با دولت افغانستان را آغاز کرده اند.

این گزارش بنقل از منابع نامشخص افغان و عرب حاکی است که بحث ها مقدماتی است.

آنها می گویند برای نخستین بار بر این باورند که نمایندگان طالبان کاملا اجازه دارند از سوی شورای کویته صحبت کنند. شورای کویته یک سازمان طالبان افغانی مستقر در پاکستان است که ملا محمد عمر آنرا رهبری می کند.

بگفته منابع گزارش، شورای کویته درباره توافقی بحث می کند که مشارکت شخصیت های طالبان در دولت و یک جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی را شامل خواهد بود.

در گزارش واشنگتن پست گفته می شود در مذاکرات نمایندگان گروه حقانی شرکت ندارند. حقانی جناح ستیزه گر جداگانه ای است که هدف حملات موشکی اخیر آمریکا در شمال غربی پاکستان بوده است.

تمام منابع گزارش اظهار نگرانی کرده اند که توصیف علنی جلسات، به مذاکرات صدمه خواهد زد.

ژنرال دیوید پتریوس فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان هفته پیش گفت طالبان در جستجوی آشتی به دولت افغانستان نزدیک شده است.

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان گفته است او با طالبان گفت و گو خواهد کرد، بشرط این که خشونت را تقبیح کنند و به قانون اساسی کشور احترام بگذارند.

در این میان، مقامات ناتو روز چهارشنبه گفتند در یک حمله هوایی، رهبر طالبان در ایالت فاریاب در شمال غربی افغانستان کشته شد. در این حمله که روز سه شنبه صورت گرفت، چهار شورشی دیگر نیز کشته شدند.

مقامات افغانستان می گویند روز چهارشنبه دست کم دو غیر نظامی در اثر برخورد خودرو حامل آنها به یک بمب کنارجاده ای در ایالت زابل کشته شدند.

میر حسین موسوی: سیاست های احمدی نژاد به همه پرسی گذاشته شود

میر حسین موسوی از چهره های شاخص اوپوزیسیون در ایران خواهان برگزاری یک همه پرسی درباره آنچه که آنرا سیاست های «مخرب» محمود احمدی نژاد خواند، شده است.

موسوی در پیامی که روز سه شنبه در وبسایت کلمه، پایگاه اینترنتی او پست شد، احمدی نژاد را به منزوی ساختن ایران در جهان و آسیب رساندن به اقتصاد ایران از طریق «ماجراجویی و دیکتاتوری» متهم می کند.

میرحسین موسوی از چهره های شاخص اصلاح طلب به شمار می رود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ با احمدی نژاد رقابت می کرد. موسوی می گوید او برنده واقعی انتخابات بود، اما به دلیل تقلب جناح نزدیک به حاکمیت، از پیروزی محروم شد.

موسوی در جدید ترین انتقاد از احمدی نژاد ، تلمیحا به سخنرانی او در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اشاره می کند.

احمدی نژاد در سخنرانی خود در مجمع عمومی اخیر گفت دولت آمریکا خود حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر را سازماندهی کرد. این اظهارات او موجب شد هیات آمریکا و شماری دیگر از کشورهای غربی مجمع را ترک کنند.

ایران به دلیل پافشاری به ادامه برنامه بحث انگیز اتمی و سرپیچی از خواست بین الملل مبنی بر توقف غنی سازی اورانیوم در مقابل مشوق های اقتصادی، از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد و برخی دیگر از کشورهای جهان تحت تحریم قرار گرفته است.

اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ اعتراض صدها هزار تن از مردم ایران را به دنبال داشت. اعتراض ها و تظاهراتی که به شدت از سوی حاکمیت سرکوب شد و بسیاری در خیابان ها به دست ماموران و عوامل دولتی کشته شدند. نیروهای امنیتی همچنین صدها نفر را دستگیر و بیش از ۸۰ نفر را به زندان محکوم کردند.

حمله به دیپلمات های بریتانیایی در یمن

مقامات یمن می گویند در یک حمله راکتی به یک خودرو سفارت بریتانیا در صنعا چندین نفر مجروح شدند و همزمان یک مرد مسلح یک مرد فرانسوی را که برای نیروگاهی در خارج از پایتخت کار می کرد، کشت.

بگفته مقامات، راکت روز چهارشنبه در نزدیکی اتومبیل حامل دیپلمات شماره ۲ بریتانیا در یمن منفجر شد. انفجار به خود رو آسیب رساند و دو رهگذر را مجروح کرد. بریتانیا گفت اتومبیل با پنج نفر از کارکنان سفارت رهسپار آنجا بود و یکی از آنها جراحات مختصری برداشت.

مسئولیت حمله را هنوز کسی بر عهده نگرفته است، اما این انفجار در پی هشدار گروه القاعده در شبه جزیره عربستان، مستقر در یمن، روی می دهد.

در حادثه ای دیگر، مقامات می گویند یک گارد امنیتی یک مرد فرانسوی را در داخل مجتمع شرکت نفت و گاز استرالیا ، در نزدیکی صنعا،هدف گلوله قرار داد و کشت. مقتول برای یک شرکت مهندسی فرانسوی، براساس قرار دادی با شرکت استرالیایی، کار می کرد.

نیروهای امنیتی یمن بعدا مرد مسلح را خلع سلاح و بازداشت کردند. انگیزه او هنوز معلوم نشده است.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا حمله راکتی را «شرم آور» نامید و گفت این اقدام فقط تصمیم بریتاتیا را به کمک به یمن در مقابله با چالش ها تقویت خواهد کرد.

مقامات یمن در روزهای اخیر بدلیل نگرانی از حمله ستیزه گران القاعده، که در گذشته دیپلمات های بریتانیایی را هدف گرفته اند، بر تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه های خارجی افزوده اند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر