سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۲۳, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ترس از تهديد ايران کشورهای عرب خليج فارس را به خريدهای تسليحاتی جديد کشانده است

چاينا پست، روزنامه انگليسی زبان تايوان، زيرعنوان "کشورهای منطقه خليج فارس تسليحات بيشتری می خرند اما همکاری وهماهنگی ميان آنها ضعيف است" می نويسد
ترس از تهديد ايران کشورهای عرب منطقه خليج فارس را به خرج کردن ميلياردها دلار برای خريد تسليحات جديد کشانده است، اما اين سرمايه گذاری قادر به محافظت از جزيرة العرب نخواهد بود، مگر آنکه با همکاری و هماهنگی نظامی نزديک تری همراه شود.
انتظار می رود عربستان سعودی، امارات متحده عربی، و کشورهای ديگرتشکيل دهنده شورای همکاری در خليج فارس، طی پنج سال آينده قريب ۱۰۰ ميليارد دلار برای خريد هواپيماهای جنگنده و سيستم های دفاع موشکی خرج کنند.
ماه گذشته آمريکا برنامه های فروش هواپيماها، هلی کوپترها و تسليحات ديگر به ارزش قريب ۶۰ ميليارد دلار به عربستان سعودی را فاش کرد که در تاريخ صادرات تسليحاتی آمريکا يک رکورد محسوب می شود.
امارات متحده عربی نيز قرار است درسالهای آينده برای خريد يک سيستم پيشرفته دفاع موشکی، و هواپيماهای جنگنده، ۱۷ ميليارد دلار خرج کند.
مارک توماس، معاون شعبه قطری ROyal United Services Institute ، موسسه تحقيقاتی بريتانيائی در امور دفاعی و امنيتی، می گويد سيستم های ضد هوائی و دفاع موشکی با قابليت هائی دريائی، بخصوص در کانون تدارکاتی اين خريدها قرار دارد. او می گويد نفرات و موشک های ايران در مقياسی عظيم بيشتراز کشورهای عرب خليج فارس است، و کسب تکنولوژی های مدرن بهترين راه جوابگوئی است. ولی فقدان همکاری و هماهنگی ميان اين کشورها يک مشکل است.
کشورهای عرب خليج فارس در سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ قريب ۶۶ ميليارد و ۹۰۰ ميليون دلار معاملات تسليحاتی داشته اند. اما تحليلگران می گويند خرج کردن به تنهائی کافی نيست، و يادآوری می کنند که تلاش های قبلی در شکل بخشيدن به چارچوبی برای يک همکاری جمعی در امور امنيتی اغلب بی نتيجه مانده است.

فلسطینیان اسراییل را به جلوگیری از پیشرفت روند صلح متهم می کنند

فلسطینیان اسراییل را به کوشش آگاهانه برای متوقف ساختن روند صلح متهم کرده اند.
صائب اریغات، مذاکره کننده اصلی فلسطینی، می گوید اسراییلیان سعی دارند تلاش هایی را که برای احیای مذاکرات مستقیم جریان دارد، خنثی کنند.
او این نظر را روز جمعه، و یک روز پس از آن ابراز داشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر طرح هایی را برای ساختن حدود ۲۵۰ خانه در اورشلیم شرقی تصویب کرد.
مقامات فلسطینی بدلیل خودداری اسراییل از متوقف ساختن عملیات ساختمانی در سرزمینی که فلسطینیان برای کشور آینده خود می خواهند، از مذاکرات مستقیم خارج شدند.
خبرگزاری ها به نقل از مقامات اسراییلی می گویند آنها درباره ساختمان های جدید با مقامات آمریکایی بحث کردند و تعداد واحدها را در پاسخ به ناخوشنودی آمریکا کاهش دادند.
آمریکا میانجی مذاکرات بین دو طرف بوده است.

ستیزه گران در پاکستان یک کامیون تدارکاتی ناتو را به آتش کشیدند

مقامات در پاکستان می گویند مردان مسلح روز جمعه در جریان حمله ای به یک کامیون تدارکاتی ناتو در منطقه عشایری خیبر، راننده و کارگر دیگری را کشتند و آنرا آتش زدند.
خبرگزاری پاکستانی «داون» گزارش می دهد رانندگان در محل حمله اعتراضی ترتیب دادند و از کار دست کشیدند.
این واقعه جدیدترین رویداد در موج حملات به مسیری است که از آن جهت حمل تدارکات از طریق پاکستان برای نیروهای ناتو در افغانستان استفاده می شود.
حملات زمانی که پاکستان گذرگاه مرزی عمده ای را موقتا بست، شدت گرفت.
در نقطه ای دیگر در شمال غربی پاکستان، مقامات امنیتی می گویند در حمله موشکی مظنون یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در وزیرستان شمالی، سه ستیزه گر کشته شدند. بگفته آنها، هدف حمله روز جمعه یک خودرو در روستای «ماچی خِل» بود. گفته می شود ستیزه گران طالبان و شورشیان دیگر در این منطقه بسر می برند.
در حمله دیگری در روز جمعه، مقامات می گویند یک مهاجم نارنجکی را بسوی یک اداره دولتی محلی در شهر پیشاور پرتاب کرد. دست کم دو کودک مجروح شدند.

ژاپن از یک پروژه نفتی در ایران خارج می شود

شرکت اینپکس، کاشف ژاپنی نفت، برای پرهیز از خطر قرار گرفتن در فهرست شرکت هایی که هدف تحریم های آمریکا هستند، از پروژه میدان نفتی آزادگان در ایران خارج شده است.
روز دوشنبه، مسعود میرکاظمی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران ، تاثیر تحریم های بین المللی بر سرمایه گذاری های غرب در صنعت نفت ایران را بی اهمیت دانست. افزون بر اینپکس، شرکت های اروپایی توتال و شل گفته اند آنها سرمایه گذاری در ایران را متوقف خواهند ساخت.

ایران می گوید کوهنوردان آمریکایی باید محاکمه شوند

وزیر اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی ایران می گوید دو آمریکایی که بدلیل عبور غیر قانونی از مرز بازداشت شده اند، باید به اتهام جاسوسی محاکمه شوند.
رسانه های دولتی ایران به نقل از حیدر مصلحی می گویند «مدارک و شواهد» درباره شین بوئر و جاش فتال برای تصمیم گیری به قوه قضاییه تسلیم شده است. او روز جمعه همچنین گفت سومین کوهنورد آمریکایی، سارا شورد، که با یک وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد، «اگر لازم شود» باید به ایران باز گردد.
نیروهای امنیتی ایران سه نفر را سال پیش به اتهام ورود غیر قانونی ازعراق به خاک ایران دستگیر کردند. شورد ماه پیش با یک وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.
 

ایران از پیشنهاد تجدید مذاکرات اتمی استقبال می کند

منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات اتمی با یک گروه از قدرت های جهانی استقبال کرده است.
متکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران پیشنهاد کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را «خبری خوب» نامید.
روز پنجشنبه، سخنگوی آشتون گفت دور جدید مذاکرات در نیمه نوامبر در وین برگزار خواهد شد - این تاریخ با چارچوب زمانی که متکی هفته قبل پیشنهاد کرد تطبیق می کند.
گروه ۵ بعلاوه یک - شامل پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان - اخیرا گفت می خواهد مذاکره در باره پیشنهاد معاوضه سوخت اتمی، که سال گذشته ارائه شد، تجدید شود. بر اساس این پیشنهاد، ایران اورانیوم دارای غنای پایین را با میله های سوخت اورانیوم که در یک رآکتور پژوهشی پزشکی بکار خواهد رفت، معاوضه خواهد کرد.

احمدی نژاد با حسن نصرالله ملاقات می کند

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در پایان دیداری دو روزه از لبنان با رهبر حزب الله ملاقات کرد.
رسانه های دولتی ایران گزارش می دهند احمدی نژاد بعداز ظهر پنجشنبه در بیروت با حسن نصرالله به گفت و گو نشست و درباره تحولات منطقه ای با او به تبادل نظر پرداخت. او همچنین حزب الله را بخاطر پیکار مسلحانه علیه اسراییل ستود.
نصرالله بعنوان قدردانی، تفنگی را که رزمندگان حزب الله از نیروهای اسراییلی گرفته بودند، به احمدی نژاد پیشکش کرد.
رییس جمهوری اسلامی ایران پیشتر در جمع ده ها هزار نفر در بنت جبیل در جنوب لبنان، که حدود چهار کیلومتر با مرز اسراییل فاصله دارد و در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ حزب الله با اسراییل بشدت آسیب دید، سخن گفت. او مقاومت لبنان را ستود و اعلام کرد «صهیونیست ها رفتنی» هستند.
در واشنگتن، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت دیدار احمدی نژاد از جنوب لبنان، حاکمیت کشور و امنیت منطقه ای را تضعیف می کند.

ایران می گوید آلمانی های بازداشت شده به قانون شکنی اعتراف می کنند

ایران می گوید دو تبعه آلمانی که دستگیر شدند پزیدفته اند سعی داشتند اطلاعاتی درباره یک زن محکوم به سنگسار جمع کنند.
تلویزیون دولتی ایران به نقل از غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل، می گوید دو مرد تایید کردند این ادعا که آنها روزنامه نگار هستند درست نبود. دو آلمانی متهم شده اند که بدون مجوز بعنوان خبرنگار کار می کردند.
اژه ای همچنین آنها را به داشتن ارتباط با کسانی که او «عناصر متخاصم در خارج از کشور» نامید، متهم کرد.
دو آلمانی هنگامی که سعی داشتند با پسر سکینه محمدی آشتیانی مصاحبه کنند، دستگیر شدند.
ایران اجرای حکم سنگسار آشتیانی را در پی خشم بین المللی متوقف ساخت. او به دست داشتن در قتل شوهرش نیز متهم است.
ایران رسانه های غربی را به بزرگ کردن پرونده برای مقاصد سیاسی متهم می کند.

احمدی نژاد: اسراييل را از مرز لبنان مورد تاخت و تاز لفظی قرار داد

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، در پايان ديدار دو روزه خود از لبنان با شيخ حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، ديدار کرد و از اين گروه ستيزه جو بخاطر مبارزه مسلحانه عليه اسراييل، تقدير به عمل آورد.

رسانه های دولتی ايران گزارش می دهند که روز پنجشنبه آقای احمدی نژاد با حسن نصرالله در بيروت ملاقات کرد تا در مورد ديدار رياست جمهوری ايران و تحولات منطقه، گفت و گو کنند.

بر اساس گزارش ها، شيخ حسن نصرالله به نشانه قدردانی از جمهوری اسلامی ايران، تپانچه ای را که جنگجويان حزب الله از نيروهای نظامی اسراييل به غنيمت گرفته اند، به محمود احمدی نژاد اهدا کرد.

آقای احمدی نژاد روز پنجشنبه هزاران نفر از هواداران خود را در تجمع حزب الله در روستای بنت جبيل که در حدود ۴ کيلومتری مرز اسراييل گرد آمده بودند، مورد خطاب قرار داد. رييس جمهوری ايران با ستايش از جنبش مقاومت لبنان اعلام کرد در حاليکه شهروندان بنت جبيل پيروز می شوند، «صهيونيسم است که محو خواهد شد.»

محمود احمدی نژاد اين روستای هم مرز اسراييل را در سخنرانی خود پايتخت مقاومت و پيروزی، توصيف کرد.

مناطقی که مورد بازديد رييس جمهوری ايران قرار گرفتند در جنگ حزب الله لبنان با اسراييل در سال ۲۰۰۶، ويران شدند.

در طول سخنرانی محمود احمدی نژاد، در آنسوی مرز لبنان نيز غرش هليکوپترهای اسراييلی که در خاک آن کشور در پرواز بودند، شنيده می شد.

آقای احمدی نژاد روز چهارشنبه نيز از سوی هزاران نفر از هواداران خود در بيروت مورد استقبال قرار گرفت. شيخ حسن نصرالله در پيام خوشآمد گويی ويديويی خود بر آنچه که نامشروع بودن اسراييل خواند تاکيد کرد و خواهان پايان يافتن موجوديت اسراييل شد. اين نخستين سفر محمود احمدی نژاد در سمت رييس جمهوری اسلامی ايران به لبنان است.

در همين حال در اعتراض به ديدار محمود احمدی نژاد از لبنان، مردم اسراييل يک بالن بزرگ بر فراز مرز اسراييل- لبنان، به آسمان فرستادند. بسياری از اسراييليان ديدار آقای احمدی نژاد از لبنان را يک عمل تحريک آميز، تلقی می کنند.

ايوب کارا، قائم مقام وزير مشاور اسراييل، گفت «متأسفانه اين شخص برای جهان فاجعه آفرين است و دنيا بايد اين موضوع را بداند. دولت اسراييل قصد ندارد واکنش نشان دهد، اما من شخصاً ميدانم به زبان عربی به احمدی نژاد چه بگويم. من می گويم که از منطقه ما دور شو. ما در اين منطقه صلح ميخواهيم، ما طالب جنگ نيستيم.»

اهود باراک، وزير دفاع اسراييل، نيز گفت «ديدار احمدی نژاد از لبنان نشانگر واقعيت تازه ای است مبنی بر اينکه لبنان، به تدريج، از حالت يک کشور عادی دور ميشود و هر چه بيشتر به مقام نايب و موکل حکومت تهران تبديل می شود. البته ما از اين موضوع راضی نيستيم، و در حال حاضر فقط اوضاع را نظاره می کنيم.» وزير دفاع اسراييل افزود «درعين حال، ما هميشه دست خود را به سوی يک راه حل عملی دراز کرده ايم تا از تنشهای موجود کاسته شود، اما همانطور که می بينيد هميشه آماده هستيم.»

از سوی ديگر دولت آمريکا اصولاً سفر محمود احمدی نژاد را تحريک آميز، تلقی ميکند. با اينکه هم اکنون کمکهای نظامی آمريکا به لبنان در کنگره متوقف شده است اما بارها وزارت خارجه اعلام کرده است که «دولت آمريکا کماکان متعهد به حفظ امنيت و حاکميت دولت لبنان بوده و معتقد است که اين سفر تحريک آميز است.» دولت لبنان در حال حاضر از ائتلافی تشکيل شده است که حزب الله نيز در آن، عضويت دارد. علاوه بر اين، حزب الله ۳۲ کرسی نمايندگی را نيز در پارلمان لبنان، در اختيار خود دارد.

اما روز پنجشنبه هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، گفت «حرفهای محمود احمدی نژاد تازگی ندارد و سفر وی به منطقه ای ناآرام و بيان الفاظ و سخنانی تحريک آميز دقيقاً کاری است که از آقای احمدی نژاد انتظار ميرفت چرا که ماه پيش نيز در نيويورک ديده شد که ايشان فقط ميتوانند صحبتهای تحريک آميز مطرح کنند و هرجای دنيا که ميروند همينطور است و اين رفتاری است که کلاً از دولت ايران ديده می شود و باعث نگرانيهای زيادی در منطقه شده است.»

کلاً خانم کلينتون معتقد است که دولت ايران سرکش است و معاندانه، رفتار ميکند. از يک سو جمهوری اسلامی ميگويد حاضريم با اروپا و آمريکا مذاکره کنيم، اما دعوتهای برای گفتگو را بی جواب می گذارد. وزير امور خارجه آمريکا گفت «خيلی مشکل ميشود با رژيم ايران کار کرد و اين موضوعی است که هر روز دولت آمريکا با آن مواجه است.»

پی جی کراولی، سخنگوی کاخ سفيد، روز پنجشنبه گفت که سفر رييس جمهوری ايران به جنوب لبنان حاکميت آن کشور و امنيت کل منطقه را به خطر می اندازد.

راسموسن: ناتو از استقرار سيستم دفاع ضدموشکی حمايت کند

آندرس فوخ راسموسن، دبير کل ناتو، از کشورهای عضو خواست از پيشنهاد استقرار سيستم دفاع ضد موشکی، پشتيبانی کنند. آقای راسموسن تصريح کرد که خطرات مدرن، به دفاع مدرن، نياز دارد.

مقامات کشورهای عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالی -- ناتو -- و از جمله رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا، روز پنجشنبه با گردهمآيی در بروکسل، پايتخت بلژيک، طرح رفرم مأموريت پيمان ناتو را بمنظور کمک به سازمان در پاسخگويی به جنگهای اينترنتی و تهديدهای موشکی، بررسی ميکنند.

اين اصلاحات بخشی از بيانيه مأموريت پيشنهادی جديد برای ناتو ست که انتظار ميرود ماه آينده در نشست رهبران ناتو در کشور پرتغال از جانب اين سازمان، اتخاذ گردد.

آقای راسموسن از اعضاء ناتو مصراً خواست پيشنهادی را که برای ايجاد سيستم ضد موشک جهت دفاع از اروپا و آمريکای شمالی است، مورد تصويب قرار دهند. وی انجام اين کار را مسؤليت اساسی ناتو، توصيف کرد.

دبير کل ناتو تصريح کرد که مأموريت اصلی ناتو در حفاظت از ۹۰۰ ميليون شهروند کشورهای عضو ناتو در مقابل حملات، هرگز نبايد تغيير کند. آقای رسموسن افزود که در مقابل خطرات مدرن، بايد دفاع مدرن قرار گيرد.

آنچه ناتو پيشنهاد ميکند توسعه سيستم موجود موشکهای دفاعی ميدان نبرد، برای پوشش دفاعی سرزمينهای همه کشورهای عضو در برابر حملات موشکهای بالستيک از جانب دولتهای کشورهايی مانند ايران و کره شمالی است.

ايالات متحده برنامه دفاع موشکی را پيشنهاد و حمايت کرده است اما برخی کشورها از جمله آلمان و دانمارک با نگرشی مبهم به سيستم پيشنهادی و نيز با ابراز نگرانی از هزينه بالای آن ميگويند اين سيستم توانايی ايفای نقش يک بازدارنده قوی را در مقابل حمله اتمی ندارد.

رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا، که بهمراه هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، در گردهمآيی شرکت کرده است از پيآمدهای کاهش هزينه های دفاعی اروپا ودر نتيجه فشار بيشتر بر دوش آمريکا، ابراز نگرانی کرد.

پيشنهاد جديد، فعاليتهای بيشتر امنيتی را با کشورهای غيرعضو مانند هند، چين، ژاپن و استراليا و همچنين انجام مأموريتهايی نظير افغانستان را شامل ميشود .

ناتو شامل ايالات متحده، کانادا، ترکيه و ۲۵ کشور اروپايی است.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر