سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تحویل تروریست مظنون به آمریکا

یک قاضی بریتانیایی روز جمعه موافقت کرد «عابد نصیر» تروریست مظنون به آمریکا تحویل داده شود. او در ایالات متحده به ظن توطئه چینی برای بمب گذاری در سیستم راه آهن زیر زمینی شهر نیویورک تحت تعقیب قرار دارد.

قاضی گفت «نصیر» در آمریکا به دلیل دست داشتن در یک کمپین تروریستی که حملاتی در بریتانیا و نروژ را نیز شامل می شد، محاکمه خواهد شد.

وکلای «نصیر» علیه تحویل دادن او بحث کرده اند و می گویند این امکان وجود دارد که مظنون ۲۴ ساله در صورت فرستاده شدن به آمریکا به پاکستان بازگردانده شود و هدف بد رفتاری یا شکنجه قرار گیرد. قاضی این ادعا را رد کرد.

«نصیر» پاکستانی است و مقامات امنیتی و قضایی آمریکا او را به همکاری با القاعده و توطئه چینی برای استفاده از مواد منفجره متهم کرده اند.

وزیر کشور بریتانیا باید تصمیم قاضی را تصویب کند. وکلای «نصیر» گفته اند قصد دارند از حکم دادگاه استیناف بخواهند.

سهم ایران از صادرات جهانی کمتر می شود

یونس عالی پور، ریس سازمان بازرگانی استان قم، پیش از ظهر روز پنج شنبه ۳۰ دی ماه، در جلسه مشترک با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معاون این استان، با اشاره به وضعیت بازار عراق اظهار داشت:
«متاسفانه مدتی است که بازار عراق  توسط کشور چین و ترکیه تسخیره شده و ایران جایگاه اولیه خود را در حفظ بازار عراق از دست داده است.»
رئیس سازمان بازرگانی استان قم، خطاب به تولیدکنندگان و بازرگانان این استان گفت:
«باید بیش از گذشته در راستای حفظ بازار کشورهای آسیای میانه ،عراق و حاشیه خلیج فارس تلاش کنند.»
پیش تر گزارش های متعددی در این زمینه انتشار یافت،که حاکی از بدبینی شهروندان عراقی به کالاهای ایرانی بود.
بسیاری از عراقی ها محصولات با برند ایرانی را بی کیفیت می دانند.
ماه گذشته حمید صاف دل، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، از تصویب سیاست های کلی حمایت از صادرات خبر داد.
کمی بعد محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری نیز، در جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، از ظرفیت های فراوان اتاق های بازرگانی و تعاون، خبر داد، و بر توسعه صادرات پافشاری کرد.
با این وجود جمشید نفر، دبیر تشکل حامیان تولید و صادرات، با بيان اين كه وقتي مستقل نيستيم نمي‌توانيم مستقل عمل كنيم، گفت:
«بايد كار را دست آدم‌هاي كاردان سپرد؛ اگر هر كسي در جايگاه خود باشد و وقت خود را مصروف اهداف و كار خود كند، بسياري از معضلات و مشكلات به سرعت حل مي‌شود.»
دبیر تشکل حامیان تولید و صادرات، تاکید می کند، «جوامعي موفق مي‌شوند كه به صورت تخصصي كار كنند.»
ایران در حالی جایگاه خود در عراق را از دست داده است،که هفته گذشته اتاق بازرگانی افغانستان، در پی اعتراض به ممانعت ایران از ارسال سوخت به افغانستان
تعاملات اقتصادی اش با ایران را تعلیق کرد.
عراق و افغانستان در یک دهه اخیر بزرگ ترین بازار کالاهای ایرانی بوده اند.
در همین حال واحد اطلاعات اکونومیست  در تازه ترین گزارش خود از کاهش سهم ایران از صادرات جهانی در سال جاری و سال های آینده خبر داد.
بر اساس پیش بینی اکونومیست، سهم صادرات ایران در سال آينده برابر با نیم درصد خواهد بود و طي سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳، سهم ايران از صادرات جهاني به کم تر از نیم درصد کاهش خواهد یافت.

تلاش روسیه برای جذب سرمایه گذاری خارجی

یک دستیار ارشد دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه می گوید پیام اصلی او به اجلاس رهبران جهان در مجمع اقتصادی داوس، در سویس، در هفته آینده، این خواهد بود که درهای روسیه به روی بازرگانی و سرمایه گذاری باز است.

آرکادی دوکروویچ، مشاور اقتصادی مدودف روز جمعه در مسکو به خبرنگاران گفت قرار است رییس جمهوری در جلسه گشایشی مجمع در روز دوشنبه و روز بعد، سخنرانی کند.

آقای مدودف نوسازی اقتصادی را یک ماموریت اصلی برای ریاست جمهوری خود اعلام کرده است، اما فساد و بوروکراسی بر فضای سرمایه گذاری خارجی در روسیه سایه انداخته است.

پیشتر در اوائل هفته، دوکروویچ همچنین در یک مصاحبه اینترنتی پذیرفت محکومیت اخیر میخائیل خودروکوفسکی مدیر سابق شرکت نفت یوکوس و رهبر اپوزیسیون به زندان می تواند تاثیری منفی بر سرمایه گذاری در روسیه داشته باشد.

اما روز جمعه گفته خود را پس گرفت و گفت خارج از موضوع نقل شده است. او گفت انتظار دارد اکثر سرمایه گذاران به کار در روسیه ادامه دهند.

روز ۳۰ دسامبر، یک دادگاه روسیه خودروکوفسکی و یک شریک بازرگانی او را به اتهام کلاهبرداری و اختلاس به شش سال زندان اضافی محکوم کرد. آنها قبلا هشت سال را در پشت میله ها گذرانده بودند.

پیغام بن لادن به فرانسه

مردی که ادعا می کند اسامه بن لادن رهبر القاعده است در یک پیام صوتی تصریح کرده آزادی گروگان های فرانسوی به خروج سربازان این کشور از افغانستان بستگی دارد.

در پیامی که روز جمعه از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد، گفته شده مردم فرانسه بابت سیاست های نیکولا سارکوزی بهای سنگینی خواهند پرداخت. وی تاکید کرده خودداری سارکوزی از فراخواندن سربازان فرانسوی از افغانستان، چراغ سبزی برای کشتن گروگان هاست.

ستیزه گران دست کم هشت فرانسوی را به گروگان گرفته اند. گفته می شود که پنج نفر در نیجر، دو نفر در افغانستان و یک نفر در سومالی از سوی این گروه به گروگان گرفته شده اند. سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه گفت «با وجود تهدید های موجود در این پیام، فرانسه قصد دارد به تلاش های خود در افغانستان ادامه دهد.» وی اضافه کرد «مقام های رسمی می کوشند اصالت پیام را تایید کنند.» این دومین پیام صوتی بن لادن علیه فرانسه است.

شبکه خبری الجزیره در ماه اکتبر نیز پیام مشابهی پخش کرد که در آن رهبر القاعده، فرانسه را به دلیل سیاست هایش نسبت به مسلمانان تهدید کرده بود.

گفته می شود بن لادن در منطقه مرزی کوهستانی افغانستان و پاکستان مخفی شده است. القاعده مغرب اسلامی، شاخه آفریقایی القاعده، مسئولیت ربودن پنج فرانسوی در سال گذشته و دو مرد فرانسوی دیگر در اوایل ژانویه در نیجر را بر عهده گرفته است. دو گروگان نیز در جریان تلاش نافرجام نجات کشته شدند.

قدرت های جهان می خواهند تهران توانائی توليد بمب اتمی نداشته باشد

واشنگتن پست در گزارشی از استانبول، محل برگزاری مذاکرات اتمی ايران با گروه کشورهای موسوم به ۵+۱ زير عنوان "ايران در مذاکرات پيشرفت می بيند، و ديگران مرددند" می نويسد ايران می گويد در مذاکرات روز جمعه با شش قدرت جهان - که دنبال محدوديت هائی می گردند تا تهران توانائی نداشته باشد برنامه اتمی خود را به سوی توليد تسليحات اتمی بشکاند - اختلافات کم تر شده است، اما ديگران می گويند هنوز خيلی زود است که بتوان صحبت از پيشرفت کرد.

ابوالفضل ظهره وند، يکی از اعضای هيات نمايندگی ايران می گويد "در مقايسه با مذاکرات ژنو، مذاکرات استانبول در فضائی مثبت تر انجام می گيرد". اشاره او به مذاکرات ماه گذشته در آن شهر سويس بود که با توافقی نه بيشتر از ملاقات مجدد در ترکيه به پايان رسيد. او می گويد "نشانه های خوبی وجود دارد که دو طرف پيشرفت می کنند".

اما يک ديپلمات آگاه از مذاکرات روز جمعه می گويد دو طرف مواضع خود را مطرح ساختند، و بعد سراغ بوفه ناهاری رفتند که از مرغ و ماهی و راويولی و پلو و کوسکوس وصيفی جات کبابی و پنير و شيرينی جات گرد آمده بود.

شش قدرت، شامل: چين، بريتانيا، فرانسه، روسيه، آمريکا و آلمان اميدوارند ايران را به مسيری بکشانند که ضرورت کاستن از نگرانی های راجع به احتمال منحرف ساختن برنامه غنی سازی اورانيوم را به توليد تسليحات اتمی اذعان کند.
تهران چنين هدفی را تکذيب می کند و می گويد غنی سازی اورانيوم را فقط برای توليد سوخت اتمی انجام می دهد. اما نگرانی ها بيشتر شده است زيرا غنی سازی اورانيوم می تواند برای توليد سوخت کلاهک های اتمی نيز مورد استفاده قرار گيرد، و جمهوری اسلامی علاوه بر پنهان کاری در برنامه اتمی اش حاضر نبوده است با تلاش های راجع به تحقيق در مورد سوء ظن ها و اتهامات حاکی از انجام آزمايش های مرتبط با توليد تسليحات اتمی همکاری کند.

گرچه شش قدرت مايل اند تعليق در برنامه غنی سازی اورانيوم ايران کانون مذاکرات را تشکيل بدهد اما تهران بارها گفته است اين فعاليت را موضوعی برای مذاکره نمی شناسد. بجای آن، مقامات ايران بر دستور جلسه ای تاکيد گذاشته اند که جز برنامه اتمی ايران تقريبا هر موضوع ديگری را در بر می گيرد - از خلع سلاح جهانی گرفته تا زرادخانه ای اتمی که به اسرائيل نسبت داده می شود، يا ملاحظات تهران در باره پايگاههای نظامی آمريکا در عراق و نقاط ديگر.

فرهنگ غلط رویارویی با سرطان در ایران

امیر ۴۰ ساله که در آمریکا زندگی می کند بعد از یک تصادف رانندگی دچار درد کمر شد و برای عکسبرداری و ام آر آی به بیمارستان مراجعه کرد ولی در آنجا خبر دار شد که به بیماری سرطان روده مبتلا است. بعد از اولین جراحی و بیرون آوردن قسمتی از روده، امیر تصمیم گرفت برای لیزر درمانی به ایران سفر کند.

وقتی او در حال درمان در ایران بود، متوجه تلاش خانواده اش برای پنهان نگاه داشتن بیماری او از دیگر اعضای خانواده شد و وقتی علت را جویا شد متوجه شد که در ایران اکثر بیماران سرطانی سعی دارند ابتلا به این بیماری را مخفی نگاه دارند.

بیماری سرطان را بدون شک می توان یکی از معضلات جامعه بشری در چند دهه گذشته دانست. شیوع این بیماری در جهان بخصوص در کشورهای در حال توسعه ای مانند ایران رو به افزایش است و کارشناسان بهداشتی در ایران معتقدند سرطان در آن کشورها سالانه بیشتر از بیماری های ایدز، سل و مالاریا جان مردم را می گیرد. افزایش بیماری سرطان در ایران تا حدی بود که سال گذشته برخی از متخصصین سرطان از واژه «سونامی سرطان در ایران» استفاده کردند.

شیمی درمانی و لیزر درمانی دو عامل موثر در درمان بیماری سرطان به شمار می رود. شیمی درمانی با از بین بردن سلول های سرطانی و لیزر درمانی با تقلیل اندازه غده های سرطانی از پیشرفت سرطان جلوگیری می کنند. اما مهمترین عامل درمان بیماری سرطان بدون شک تشخیص زود هنگام آن است. در ایران از هر ۵ بیمار مبتلا به سرطان ۴ مورد زمانی تشخیص داده می شوند که  سرطان به مراحل پیشرفته خود می رسد.

سرطان های سیستم های گوارشی، پستان و غدد لنفاوی که اکثرا عامل ژنتیکی دارند شیوع بالایی در ایران دارند و شناسایی زودرس و درمان غده های سرطانی می تواند از پیشرفت این غده ها جلوگیری کند و مانع از مرگ بیمار شود.

چندین سال پیش زمانی که بیماری ایدز در ایران رواج پیدا کرده بود رویکرد مشابهی در قبال آن وجود داشت و از آنجا که یکی از علل اصلی ابتلا به این بیماری همجنس گرایی است، مبتلایان به این بیماری برای حفظ ابروی خود و خانواده مخفیانه به درمان آن می پرداختند.

با اینکه یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری سرطان اختلالات ژنتیکی است و آگاهی و پیشگیری زود هنگام بدون تردید می تواند از پیشرفت و در نهایت مرگ بیمار جلوگیری کند ولی متاسفانه بدون علت مشخصی این فرهنگ غلط در ایران رواج پیدا کرده است.

اندکی بعد امیر متوجه شد که ۱۲ سال پیش عموی وی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست داده و اگر خانواده امیر بیماری عموی او را پنهان نمی کردند وی نیز زود تر به بیماری خود پی می برد و مانع از پیشرفت غده های سرطانی خود می شد.

پایان نخستین دور مذاکرات اتمی استانبول

نمایندگان ایران و شش قدرت جهانی به نخستین جلسه بحث درباره برنامه اتمی تهران در استانبول پایان دادند، اما در مورد پیشرفت در مذاکرات گزارشی دریافت نشده است.

مذاکره کنندگان پیش از صرف ناهار جلسه دو ساعته ای تشکیل دادند. خبرگزاری رویترز می گوید ایران هیچ علامتی که حاکی از آمادگی آن برای دادن امتیازاتی باشد نشان نداد.

جمهوری اسلامی ایران گفته است حاضر نیست درباره متوقف ساختن فعالیت های غنی سازی اتمی بحث کند، با این حال مقام های ایرانی می گویند مذاکرات در یک «فضای مثبت» آغاز شد.

رسانه های دولتی ایران به نقل از معاون امور رسانه ای شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران می گویند حقوق اتمی ایران مقوله ای برای بحث نبود.

روز پنجشنبه، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ایالات متحده انتظار ندارد مذاکرات به موفقیت های عمده ای منجر شود، اما مذاکره کنندگان آمریکا مایل هستند درباره پیشنهاد معاوضه سوخت اتمی، که برای منعکس ساختن پیشرفت ایران در غنی سازی از سال ۲۰۰۹ به روز در آمده باشد، بحث کنند.

علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین الملی انرژی اتمی روز پنجشنبه گفت تهران آماده است درباره امکان معاوضه سوخت برای ادامه کار رآکتورهایش بحث کند.

وی گفت قدرت های جهانی نیاز دارند در مورد چنین معامله ای به سرعت عمل کنند، زیرا زمانی که تهران وارد ساختن اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده به رآکتورها را آغاز کند، دیگر نیازی به آن نخواهد بود.

بر اساس این پیشنهاد، ایران اورانیوم کمتر غنی شده را با سوخت مورد نیاز رآکتورهایی که ایزوتوپ های پزشکی تولید می کنند، معاوضه خواهد کرد.

سه روز سوگواری در تونس

تونس برای ادای احترام به جان باختگان اعتراض های اخیر سه روز سوگواری اعلام کرده است.

اعتراض هایی که از ماه دسامبر آغاز و به برکناری زین العابدین بن علی رییس جمهوری منجر شد، تاکنون دست کم ۷۸ کشته برجای گذاشته است.

کابینه موقت تونس روز پنجشنبه اعلام کرد مدارس و دانشگاه ها هفته آینده بازگشایی خواهند شد.  دولت موقت همچنین عفو زندانیان سیاسی را پیشنهاد کرده و فعالیت احزاب سیاسی ممنوع را نیز به رسمیت شناخته است. این اقدام در پی یک روز اعتراض در پایتخت تونس و دیگر شهرهای عمده  صورت می گیرد. 

تظاهر کنندگان خواستار استعفای وزیران وابسته به حزب بن علی شده بودند. تلویزیون دولتی تونس روز پنجشنبه همچنین اعلام کرده بود که کمیته رهبری حزب منحل شده در حالی که حزب هنوز فعال است.  

اعتراض پاکستانی ها به حمله هواپیماهای بی سرنشین

منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی پاکستان روز جمعه شاهد تظاهرات ده ها تن علیه حمله هواپیماهای بی سرنشین آمریکا بود. مردم پاکستان به این حمله ها اعتراض دارند و دولت اسلام آباد از آنها انتقاد می کند.

آمریکا بر این عقیده است که بسیاری از ستیزه گران طالبان و القاعده در مناطق قبیله ای نزدیک مرز افغانستان مستقر هستند.

مقام های محلی می گویند هواپیماهای بی سرنشین آمریکا سال پیش  حدود ۱۰۰ موشک به این منطقه شلیک کردند. مقام های آمریکایی حمله های موشکی در پاکستان را تایید نمی کنند. در همین حال روز جمعه، در جنوب غربی پاکستان، شورشیان دو نفتکش حامل سوخت نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان را به آتش کشیدند. مقام های رسمی گفته اند در حمله های استان بلوچستان و ناحیه  مستونگ، دو نفر مجروح شده اند. 

کمک روسیه به بازسازی افغانستان

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان روز جمعه در نخستین دیدار رسمی از روسیه، با دمیتری مدودف رییس جمهوری این کشور ملاقات کرد. در این دیدار همکاری های اقتصادی و سیاسی مورد بحث قرار گرفت.

آقای مدودف سپس در یک کنفرانس خبری مشترک، متعهد شد که کشورش در بازسازی تاسیسات زیر بنایی افغانستان، از جمله چندین نیروگاه برق و تونل «سالنگ»، که شمال را به جنوب متصل می سازد، همکاری کند.

دیدار آقای کرزی نشانه ای از بهبود مناسبات دو کشور، از زمان حمله اتحاد شوروی به افغانستان در سال ۱۹۷۹ و خروج آن در سال ۱۹۸۹ تلقی می شود.

مدودف همچنین برای نیروی های بین المللی در افغانستان موفقیت آرزو کرد و گفت امیدوار است دولت مرکزی بتواند تا سال ۲۰۱۴ کنترل امنیت را در دست گیرد.

رهبران دو کشور همچنین موافقت خود را برای مبارزه مشترک با تجارت مواد مخدر و جرائم سازمان یافته در افغانستان اعلام کردند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر