سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مذهب گریزی بین نسل جوان در کانادا

آمار و ارقام یک گزارش تحلیلی از بی توجهی نسل جوان کانادا به نهادهای مذهبی و دین گریزی جوانان این کشور حکایت می کند.

روزنامه کانادایی گلوب اند میل در گزارشی در مورد توجه جوانان این کشور به مذهب نوشته است در شرایطی که رهبران مذهبی امیدوار بودند نسل جوان کانادا توجه ویژه ای به دینداری نشان دهند، امروز آن ها نه تنها شاهد بی تفاوتی این نسل به مذهب و پرهیز آنان از نهادهای دینی هستند، بلکه تمایل جوانان کشور به طور روزافزونی به یک جامعه سکولار و جدایی دین از حیات روزمره معطوف شده است.

بنا به گزارش اداره آمار دولت فدرال کانادا، بیش از نیمی از جمعیت ۱۵ تا ۲۹ ساله کانادا به هیچ مذهبی اعتقاد ندارند و در مراسم دینی در کلیسا، کنیسه، مساجد و یا معابد شرکت نمی کنند.

براساس ارقام اداره آمار، فقط ۲۲ درصد از جوانان کانادا مذهب را بخش مهمی از زندگی خود قلمداد می کنند. این رقم در سال ۲۰۰۲، ۳۴ درصد بود.

روزنامه گلوب اند میل به نقل از گزارش شرکت تحقیقاتی «نانوس» نوشته است از هر پنج جوان زیر سن ۳۰ سال، یک نفر به همراه اعضای خانواده خود در آداب و مراسم مذهبی و دینی هفتگی شرکت می کنند.

برخی از کارشناسان مذهبی و صاحبنظران امور دینی می گویند کاهش علاقه و توجه بخش عظیمی از جوانان کانادا را به مذهب را، به دلیل فقدان آگاهی کافی اکثریت این نسل به معنویت و ناتوانی نهادهای مذهبی به جلب توجه و علاقه آن ها است. از سویی دیگر بعضی از پژوهشگران براین باورند که احتمالا نسل جوان وابستگی به نهادهای مذهبی و دینی را امری غیرمنطقی و غیرواقع بینانه قلمداد می کنند.

گلوب اند میل می نویسد در شرایطی که به نظر می رسد تغییر ساختار جمعیتی کانادا بر دین گریزی جوانان تاثیر چشمگیری داشته باشد، اما با وجودی که موج عظیم مهاجران ( هر چهار سال حدود یک میلیون مهاجر ) از جنوب و جنوب شرق آسیا و ترویج آداب و سنن دینی، توجه بخشی از جمعیت کانادا را به مذهب جلب می کند، اما این پدیده فقط به یک نسل از این مهاجران محدود می شود و پس از آن این توجه و علاقه روندی نزولی دارد.

بنا به گزارش این نشریه کانادایی، نسل جوان به طور فزاینده ای از رعایت آداب مذهبی و پوشیدن لباس هایی که نمایانگر هویت دینی و نماد مذهبی آن ها است، سرباز می زنند.

در گزارش تحقیق این نشریه جوانان مهاجر متعلق به خانواده های دیندار و مومن، رعایت آداب دینی و شرکت در مراسم مذهبی را دست و پا گیر و مغایر با منطق فردی و شیوه زندگی در جامعه کانادا خوانده اند.

گروهی دیگر از جوانان نیز به گلوب اند میل گفته اند بناهای مذهبی همچون کلیساها، معابد و کنیسه ها که اغلب در بخش های مختلف شهرهای بزرگ و کوچک بنا شده اند، از نظر معماری زیبا و قبال ستایش هستند اما از نظر اجتماعی و معنوی بی معنا و منزوی هستند.

برخی از جوانان کانادایی در توجیه پرهیز از دینداری خود به خبرنگار این نشریه گفته اند در توجیه منطقی عملکرد دین پژوهان و رسوایی های اخلاقی کشیش ها در اروپا، مخفی کاری سرمداران دینی و مذهبی و نیز برخی از موضع گیری های آن ها در قبال سقط جنین و هم جنس گرایی، با چالش های جدی روبرو هستند.

توليد بنزين در ۵ واحد پتروشيمی ايران ممکن است عامل آلودگی هوا باشد

نيويورک تايمز زير عنوان "سياست انرژی در ايران و عوارض تنفسی آن" می نويسد سلسله جبال رفيع البرز با دامنه گسترده آن درشمال تهران، که همواره يکی از ويژگی های اين شهر بود، ناگهان از ديدها محو شده است و بجای آن دودی غليظ خود نمائی می کند که طی دوماه اخير به ندرت در وضعيت آن تغييری پيدا شده است، اما در عين حال همواره موجبی برای نگرانی و اضطراب بوده است.

آزاده کيميائی، ۳۲ ساله، مدير روابط عمومی، می گويد "دوهفته متوالی عفونت چشمی داشتم. دو نفر از همکارانم هم مشکلی مشابه داشتند. دکتر داروخانه می گفت ناشی از آلودگی هواست". اشاره او به يکی از عوارضی است که مردم راجع به آن ها شکايت دارند، و فهرستی طولانی را در بر می گيرد، که سردرد، سرگيجه و بی حالی، بخشی از آن است.

دولت، پس از انکاری مقدماتی، و مقصرجلوه دادن درجه حرارت و هوائی غير فصلی، سرانجام به اقداماتی جبرانی متوسل شد که تعطيل ساختن های شتابزده دو روزه ، و کنترل هائی شديد بر ترافيک از جمله آنهاست.

اما همزمان با شروع اقدامات مقابله با اين بدترين آلودگی هوا در ايران، اظهارات بعضی از سياستمداران و مقامات ظنّ هائی را برانگيخته است که آلودگی ممکن است ناشی از اقدامات ديگری باشد که مقامات خود به اجرا گذاشته اند. دستور مقامات به پنج واحد عمده پتروشيمی برای توليد بنزين از طريق تغيير در خط توليد آنها ، از جمله اقداماتی است که مقامات در واکنش به فشارهای غرب و برای جبران کمبود بنزين وارداتی ايران انجام داده اند.

بموجب ايميل هائی که ميان کارشناسان صنعت پتروشيمی رد و بدل می شود و در رسانه های غير دولتی و سايت های اينترنتی انعکاس پيدا می کند، بنزين توليدی ايران ممکن است حاوی آرو ماتيک هائی در سطوح بالا، و احتمالا تا دو برابر سطحی باشد که در قوانين خود ايران مجاز شناخته شده است. دود ناشی از احتراق آروماتيک ها در موتور وسائل نقليه، و ترکيب آنها با ذرات شناور در هوا، دود ناشی از اکسيد های ازت را بيشتر می کند، که می تواند موجب بروز ناراحتی های  متعدد، از جمله سردرد و سرگيجه، و مشکلاتی جدی تر نظير عوارض قلبی و تنفسی بشود.

يک کارشناس پتروشيمی که از بيم مواجه شدن با اذيت و آزار خواسته است از او نامی برده نشود می گويد "دولت های قبلی می دانستند واحدهای پتروشيمی می توانند چنين بنزينی را توليد کنند. اما، اين دولت احمدی نژاد بود که به دلايل سياسی خاص خودش، چنين روشی را به رغم آگاهی از عواقب آن به اجرا گذاشت".

عبدالحسين بيات مدير عامل شرکت ملی صنايع پتروشيمی ايران به رسانه های دولتی گفته است آلودگی هوا در پايتخت ربطی به بنزين توليدی در مجتمع های پتروشيمی ندارد، و بنزين داخلی حتی استانداردی بالاتر از استاندرهای بين المللی دارد.

اما محمد رضا رضائی، يک عضو مجلس شورای اسلامی که حامی احمدی نژاد است،  بنظر می رسد معتقد است برای استقلال ايران از قدرت های خارجی خطرناکی آلودگی هوا را قيمتی می داند که ارزش دارد پرداخته شود. او در اظهارنظری که روز دوشنبه در مجلس ارائه داد و در وب سايت غير رسمی عصر ايران منعکس شد می گويد " افزايش آلودگی طبيعی است، و متاسفانه بعضی ها نمی توانند اصل مسئله را ببينند. مهم اين است که ما توليد بنزين را شروع کرده ايم واين کاری بسيار با ارزش است. بدون شک مشکلات و آلايندگی هائی وجود خواهد داشت اما با تداوم توليد، مشکلات حل می شود و به بنزين استاندارد دست خواهيم يافت".

خانم کيميائی می گويد "اگر استقلال به قيمت سلامتی مردم فراهم می شود، هيچ ارزشی ندارد. بجایآن بهتر است از بعضی خواست های احمقانه در صحنه بين المللی منصرف شد".

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نقض حقوق بشر در کره شمالی را محکوم می کند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا قطعنامه ای تصویب کرده است که استفاده از شکنجه و دیگر مجازات های «بی رحمانه، غیر انسانی و تحقیر کننده» در کره شمالی را محکوم می کند.
قطعنامه، که روز سه شنبه با ۱۰۶ رای موافق در برابر ۲۱ رای مخالف از تصویب گذشت، همچنین کره شمالی را بعلت استفاده از مجازات مرگ به دلایل سیاسی و مذهبی محکوم می کند و از پیونگ یانگ می خواهد به بازرسان سازمان ملل متحد اجازه دهد برای تحقیق درباره وضعیت انسانی در کره شمالی وارد کشور شوند.
قطعنامه، که ژاپن پیشنهاد کرد، از ۲۰۰۵ هر سال به تصویب مجمع عمومی رسیده، اما ۱۰۶ رای موافق بالاترین رقم تا امسال بوده است.
نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد از قطعنامه انتقاد کرد و آنرا کوششی برای منزوی ساختن کشورش نامید.
چین، روسیه و ایران از جمله کشورهای بودند که با قطعنامه مخالف کردند. ۵۵ کشور رای ممتنع دادند.

کابینه جدید عراق نخستین جلسه خود را تشکیل می دهد

کابینه جدید عراق نخستین جلسه خود را پس از ۹ ماه بن بست سیاسی در پی انتخابات بی نتیجه پارلمانی تشکیل داده است.
نوری المالکی نخست وزیر منتخب روز چهارشنبه به کابینه خود گفت او می خواهد بر امنیت، توسعه صنعتی، نفت، کشاورزی و برق تمرکز کند، همچنین قصد دارد فرهنگ عراق و مناسبات با کشورهای دیگر را تقویت کند.
پارلمان عراق دولت جدید را روز سه شنبه به اتفاق آرا تایید کرد.
قانونگزاران از ۴۲ پست کابینه، ۲۹ پست را تصویب کردند، و ۱۳ پست باقیمانده را کفیلان وزیر پر خواهند کرد تا پارلمان وزیران دائمی را قبول کند.
تحلیلگران می گویند پرکردن یک سوم کابینه بر یک اساس موقت می تواند نشانه بی ثباتی برای دولت جدید باشد. آنها کشمکش های سیاسی بیشتری را در آینده پیش بینی می کنند.
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در پیام تبریک به رهبران عراق، توافق در بغداد را گامی بسوی وحود ملی در عراق نامید.
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در بیانیه ای رهبران عراق را به دنبال کردن آشتی ملی فراخواهد.

وزیر جدید امور خارجه ایران در ترکیه

علی اکبر صالحی کفیل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی - اکو - به ترکیه رفته است.
صالحی روز چهارشنبه برای حضور در جلسه گروه منطقه ای - شامل ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه وارد استانبول شد. او همچنین قرار است در جلسه گروه، که راه های تقویت مناسبات بین کشورهای عضو را بررسی می کند، سخن بگوید.
سفر صالحی حدود یک هفته پس از آن صورت می گیرد که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری منوچهر متکی وزیر امور خارجه را بر کنار کرد و صالحی را بجای او منصوب کرد. این تغییر در حالی انجام شد که ایران برای شرکت در مذاکرات اتمی با نمایندگان گروه ۵ بعلاوه یک در اواخر ژانویه آماده می شود.
انتظار می رود احمدی نژاد نیز در جلسه اکو حضور یابد و درباره تقویت مناسبات اقتصادی با ترکیه بحث کند.
در ماه اکتبر، ایران و ترکیه قرار دادهایی در حوزه های تجارت، کشاورزی، آموزش، بنکداری و گمرک امضا کردند.
ترکیه، که میزبان مذاکرات اتمی خواهد بود، همچنین خواسته است مجادله اتمی تهران به قدرت های جهانی از راه های دیپلماتیک حل شود.

ترکیه و سوریه یک قرار داد ضد تروریستی امضا کردند

ترکیه و سوریه قول داده اند در مبارزه با تروریسم همکاری کنند.
مقامات ارشد دو کشور توافقنامه ای برای هماهنگ ساختن کوشش ها، مبادله اطلاعات و نبرد با گروه های افراطی امضا کردند.
این برنامه بخشی از یک سلسله توافق هایی است که در جلسه شورای همکاری استراتژیک ترکیه - سوریه امضا شد. ریاست جلسه دو روزه را که روز سه شنبه در آنکارا به پایان رسید، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و ناجی العُطری نخست وزیر سوریه بر عهده داشتند.
خبرگزاری آناتولی بنقل از اردوغان در یک کنفرانس خبری می گوید تروریسم دشمن مشترکی برای دو کشور است.
در جریان جلسات، مقامات ترکیه و سوریه همچنین توافقنامه هایی برای تقویت پیوندهای تجارتی و سرمایه گذاری امضا کردند. دو کشور موافقت کردند یک سرویس راه آهن سریع السیر بین استان «غازیان تپه» در جنوب ترکیه و شهر حلب در شمال سوریه تاسیس شود.
ترکیه و سوریه در ماه های اخیر گام هایی برای تقویت مناسبات برداشته اند.

خريدهای اينترنتی آمريکا افزايش يافته است

در فصل خريد تعطيلات کريسمس  و سال نوی مسيحی، فروشندگان اينترنتی در آمريکا سال پررونقی دارند. موسسه کام اسکور، که ميزان خرده فروشی را اندازه گيری ميکند، اعلام کرد که تا بحال مردم آمريکا نزديک به ۲۸ ميليارد دلار خريد کرده اند. کام اسکور همچنين ميگويد که  امسال بر ميزان خريد اينترنتی مردم ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزوده شده است.

در تحولی ديگر، موسسه ارزيابی مالی مودی از سرايت بحرانهای مالی يونان و ايرلند به ساير نقاط اروپا  خبر ميدهد. موسسه ارزيابی مالی مودی روز سه شنبه، امروز، هشدار داد که ممکن است در پی يونان، اسپانيا، و ايرلند درجه اعتبار مالی کشور پرتغال را نيز کاهش دهد. و اين در حاليست که اداره آمار بريتانيا ميگويد که کسری بودجه اين کشور افزايش يافته و به بالاترين ميزان تاريخی خود رسيده است.

و اما در آسيا، «کميته مبادلات فن آوريهای پيشرفته چين و اتحاديه اروپا» روز سه شنبه در سومين اجلاس خود در پکن پيرامون تجارت آزاد فن آوريهای پيشرفته بين دو کشور به توافق های عمده ای دست يافت. اعضای این کمیته همچنين در اجلاس يک روزه پکن موافقت کردند روابط تجاری خود را توسعه داده و نابرابری و عدم توازن در تجارت خارجی را تحت کنترل درآوردند. در اجلاس پکن مقامات چين از بدهی سرسام آور برخی از کشورهای عضو اتحاديه اروپا ابراز نگرانی کردند، و خاطر نشان ساختند که بحران های مالی و نحوه مقابله با اين بحرانها را از نزديک زير نظر دارند.

آنها از مقامات اتحاديه اروپا مصراً خواستند شواهد معتبری از نتایج طرح بازسازی سيستم مالی و اقتصادی اروپا را به اثبات برسانند. 

و اين در حاليست که در آستانه ديدار ماه آينده هوجين تائو، رئيس جمهوری چين، از آمريکا، از ارزش يوآن، واحد پولی چين دو دهم درصد در مقابل دلار آمريکا کاسته شده که اين امر در صورت تداوم، قانون گذاران آمريکا را بر آن خواهد داشت تا واردات کالا از چين را تحريم، و يا بر آنها تعرفه های گمرکی به بندند.

و سرانجام در خبری ديگر، در نمايشگاه اتومبيل سال ۲۰۱۰ گوانگژوی چين، کارخانه های اتومبيل سازی داخلی و بين المللی، بمنظور جلب مشتريان چينی، آخرين مدلهای اتومبيل خود را به نمايش گذارده اند.

ایران طب اتمی را توسعه می دهد

رسانه های دولتی ایران بنقل از محمود احمدی نژاد رییس جمهوری می گویند «قدرت های استکباری» از پیشرف های علمی در ایران وحشت دارند.
احمدی نژاد این نظر را روز چهارشنبه هنگام گشایش پنج پروژه برای گسترش طب اتمی ابراز داشت.
گزارش های رسانه ها حاکی است دانشمندان ایران «رادیو فارماسوتیکال» که بیشتر برای درمان سرطان بکار خواهد رفت، تولید خواهند کرد، و سرانجام ۱۵ محصول که گاهی از راه تزریق وارد بدن می شود، خواهند ساخت.
خبرگزاری ایسنا در میان فهرستی از دستاوردها در اجرای این برنامه، به «مبارزه با تحریم ها» اشاره می کند.
سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای جهانی تحریم هایی بر ایران بدلیل خودداری از متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم وضع کرده اند.

مراسم شب يلدا در نقاط مختلف ايران با سنت های گوناگون جشن گرفته شد

چهارشنبه شب در طولانی ترين شب سال مردم ايران در نقاط مختلف کشور و همچنين ايرانيان خارج کشور مراسم شب يلدا، برگزار کردند. اما در نقاط مختلف ايران سنت های گوناگونی برای اين شب وجود دارد.

در آذربايجان، «چيلله قارپيزی» يا همان هندوانه چله را می خورند و رسم است که کسانی که نامزد هستند، در اين شب برای نامزد خود طَبَق خوانچه می فرستند. آش شير و تنقلاتی چون «قاورقا» يا همان گندم برشته با شاهدانه در ميان آذربايجانی ها رايج است و معمولا ريش سفيد خانواده وقتی هندوانه شب يلدا را می برد می گويد «قادا بلاميزی بو گئجه کسدوخ» يعنی «بلای خودمان را امروز بريديم.»

در غرب ايران و بخصوص مناطق کرد نشين، يلدا از جايگاهی ويژه برخوردار است و معمولاً ريش سفيدان داستانهايی از شيرين و فرهاد، رستم و سهراب و حکايت های حسين کرد شبستری را نقل می کنند. راحت الحلقوم، نان پنجره ای و کاک و نان برنجی از شيرينی های اختصاصی اين شب است.

در شمال ايران و بويژه گيلان، سبزی پلو و ماهی، شام شب يلدا را تشکيل می دهد. همچنين معمولا ازگيل را از چند ماه پيش در آب نمک می خوابانانند و محصول را که «آو کونوس» نام دارد، چاشنی دور هم نشينی در اين شب می کنند. برای نوعروسان در يک سينی، ماهی سفيد بزرگی فرستاده می شود تا نماد برکت و فراوانی باشد.

در خراسان هم مراسم کف زدن برپاست. گياهی به نام چوبک که در آنجا «بيخ» نام دارد در ظرف سفالی «تــَـغار» می جوشانند و مردان و جوانان با دسته ای از چوب های نازک درخت انار به نام دسته گز آن را بهم می زنند. محصول، خوراکی شب يلداست، اما در اين ميان گروهی از جوانان با پرتاب آن به شادی و نشاط می پردازند.

در استان مرکزی هم يکی از بازی های شب ِ يلدا «پر يا پوچ» است که بزرگان و کودکان با هم بازی می کنند. در اصفهان هندوانه را زمانی که يخچال وجود نداشت به بند می کشيدند تا برای اين شب تازه بماند.

در کرمان و شرق ايران نيز بنا بر افسانه ای، انتظار می کشند تا قارون افسانه ای، در لباس هيزم شکن، برای خانواده های فقير تکه های چوب بياورد. چوب هايی که به طلا تبديل می شوند وبرای خانواده برکت و ثروت می آورند.

در همدان خواندن اشعار باباطاهر رايج است و مراسمی که فال سوزن نام دارد.

حکم جعفر پناهی در کانون توجه مطبوعات جهان و عزل مقامات موضوع روزنامه های ايران

لس آنجلس تايمز با اشاره به حکم زندان برای جعفر پناهی، کارگردان معتبر ايـــرانی، از وی به عنوان خالق آثار برجسته ای همچون دايره و طلای سرخ نام می برد که در فيلم هايش به ژرفای مشکلات پيچيده جامعه ايران، سفر می کند. لس آنجلس تايمز حکم شش سال حبس و بيست سال محروميت از فيلمنامه نويسی و سفر به خارج برای اين کارگردان پنجاه ساله را توسط دادگاه انقلاب ناشی از گرايش و حمايت وی از جنبش سبز مردم ايران، توصيف می کند.

روزنامه فرانسوی ليبراسيون می نويسد جامعه سينمايی، مقامات سياسی و فرهنگی و روشنفکران فرانسه با شنيدن خبر محکوميت جعفر پناهی، دوشنبه شب برای پشتيبانی از وی گردهم آمدند. به نوشته ليبراسيون، برنار هانری لوی، فيلسوف فرانسوی اعتقاد دارد آقای پناهی به ظن آن که قصد داشته فيلمی درباره جنبش سبز بسازد محبوس و ممنوع الخروج شده است؛ و تنها جرم وی حمايت از جنبش سبز و رهبر آن است. هانری لوی اقدام دولت تهران را اعلان جنگ به هنرمندان و تمامی جامعه مدنی ايران ارزيابی کرده است و جامعه سينمايی، فستيوال فيلم کن و وزير فرهنگ فرانسه را به درخواست آزادسازی جعفر پناهی فرا خوانده است. اين روزنامه همچنين می نويسد فردريک ميتران، وزير فرهنگ فرانسه، با ابراز خشم از حکم زندان برای جعفر پناهی، صدور چنين حکمی را عدالت دروغين خوانده و خواستار آزادی وی شده است.

روزنامه لوموند متن نامه جعفر پناهی به قاضی دادگاهش را منتشر کرده که در آن کارگردان سرشناس ايرانی محکوميت خود را به مثابه محکوم کردن کل سينمای اجتماعی ايران دانسته است.

مقاله ای نيز در صفحه وبلاگ فيلم روزنامه گاردين جامعه سينمايی جهان را فراخوانده است تا تمامی امکانات خود را برای اعتراض به زندانی شدن جعفر پناهی به کار گيرند. در اين مقاله آمده است پناهی صدايی با اهميت و قدرتمند است که نبايد گذاشت به دست حکومت بدخواه ايران ساکت شود.

***

اما کانون توجه مطبوعات در ايران برکناری های چند تن از مقامات جمهوری اسلامی بود.

روزنامه کيهان در مقاله ای با عنوان حلقه حاشيه ساز، بار ديگر از عزل منوچهر متکی توسط محمود احمدی نژاد انتقاد کرد و رييس جمهوری اسلامی را متهم کرد که حيثيت «نظام اسلامی» را در مجامع بين المللی به چالش کشيده است. به نوشته اين روزنامه، وزير امورخارجه سنگال خبر برکناری منوچهر متکی را در گرماگرم گفتگوی رسمی، به وی منتقل کرد. نويسنده کيهان در اين مقاله عزل منوچهر متکی، برکناری محمد علی رامين و همچنين مهرداد بذرپاش را نگران کننده خوانده و بدون نام بردن از کسی، برکناری های اخير در دولت را به حلقه ای نسبت داده است که به محمود احمدی نژاد بسيار نزديک است.

روزنامه مردمسالاری نيز در گزارشی به شرح تغييرات اخير دولت محمود احمدی نژاد پرداخته و می نويسد: «محمدعلی رامين و مهرداد بذرپاش جديدترين نام هايی هستند که به فهرست اخراجی های دولت احمدی نژاد افزوده شده است، فهرستی که در خود نامهايی چون علی لاريجانی، داود دانش جعفری، محمد حسين صفار هرندی، محسنی اژه ای، مصطفی پورمحمدی، طهماسب مظاهری و منوچهر متکی رادارد. مردمسالاری درباره سابقه مديران برکنار شده دولت می نويسد «مهرداد بذرپاش متولد ۱۳۵۹ از سال دوم تحصيل در دانشگاه وارد تشکل بسيج شد و در برخی اتفاقات دانشجويی سال ۸۱ -- همزمان با اعلام حکم اعدام هاشم آغاجری -- نقش موثری داشت.» با پيروزی اصول گرايان در انتخابات شورای شهر و انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان شهردار تهران در سال ۸۱، بذرپاش ۲۲ ساله که در آن زمان رياست بسيج دانشجويی دانشگاه شريف را بر عهده داشت و به عنوان مشاور شهردار به خدمت گرفته شد و در سن ۸۸ سالگی به سمت مديرعامل شرکت پارس خودرو منصوب شد. مردمسالاری، انتصاب و برکناری محمدعلی رامين از سمت معاونت وزارت ارشاد را نيز تصميم محمود احمدی نژاد دانسته و می نويسد: «جالب ترين موضوع درباره رامين، مهر ماه گذشته اتفاق افتاد که او با عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خطاب به يک مجری صدای جمهوری اسلامی در يک برنامه زنده راديويی گفت: «شما غلط می کنيد از قول من اين اراجيف را می گوييد.»

روزنامه تهران امروز از متهم شدن محمدرضا رحيمی، معاون اول محمود احمدی نژاد، در يک پرونده مربوط به مفاسد اقتصادی خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، غلامحسين محسنی اژه ای، دادستان کل کشور، گفته است که اتهام وارد شده به معاون اول رييس جمهوری ايران در حال رسيدگی است و اين اتهام، با توجه به اظهارات ساير متهمان پرونده اقتصادی متوجه او شده است. محمدرضا رحيمی پيش از اين نيز از سوی شماری از نمايندگان مجلس شورای اسلامی به اخذ مدرک تحصيلی جعلی متهم شده بود.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر