سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

یک فرمانده پلیس در بغداد بازداشت شد

مقامات عراقی اعلام کرده اند یک فرمانده پلیس بغداد بازداشت شده است.
این خبر روز سه شنبه و در حالی اعلام شد که صدها سوگوار برای ادای احترام به قربانیان حمله روز یکشنبه به یک کلیسای کاتولیک در پایتخت جمع شده بودند.
به عنوان بخشی از تحقیقات درباره حادثه، نوری المالکی نخست وزیر دستور داد فرمانده پلیس که حوزه عملیاتی او کلیسا را در بر می گیرد، بازداشت شود.
مقامات می گویند پس از آن که ستیزه گران به کلیسا حمله کردند و بیش از ۱۰۰ نفر را به گروگان گرفتند، دست کم ۵۷ تن جانسپردند و نزدیک به ۷۰ نفر مجروح شدند. یک گروه مرتبط با القاعده، حکومت اسلامی عراق، مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است.
محاصره کلیسا با حمله نیروهای عراقی پایان گرفت. روشن نیست چند نفر در تیراندازی مهاجمان کشته شدند و چه تعدادی در جریان کوشش پلیس برای نجات گروگان ها جانسپردند.
مراسم یادبود روز سه شنبه در کلیسای دیگر در نزدیکی محل حمله برگزارشد.
در این میان، اسوشیتد پرس می گوید فرانسه به ۱۵۰ مسیحی عراقی، از جمله برخی از کسانی که در جریان حمله روز یکشنبه مجروح شدند، پناهندگی پیشنهاد کرده است.

تروریست ها در ماه سپتامبر توطئه تحویل بمب بسته ای را تمرین کردند

مقامات اطلاعاتی آمریکا می گویند ارسال سه بسته مشکوک از یمن به آمریکا در ماه سپتامبر احتمالا آزمایشی برای توطئه تروریستی نافرجام بمب های بسته ای در هفته گذشته بود.
به گفته مقامات، ماموران اطلاعاتی بسته ها را پیش از آن که به مقصد نهایی آنها در شیکاگو برسد پیدا کردند. بسته ها محتوی کتاب، روزنامه، سی دی و کالاهای دیگر بودند.
مقامات می گویند القاعده در شبه جزیره عربستان، مستقر در یمن، از محموله ها برای مشخص ساختن مسیر و زمان ارسال دو کارتریج جوهر چاپگر کامپیوتر، که با مواد منفجره پر شده بود، استفاده کرد. کارتریج ها هفته پیش پس از حمل از یمن در بریتانیا و دوبی پیدا شدند.
مقامات اطلاعاتی می گویند قبلا از علاقه تروریست ها به حمله به صنعت هواپیمایی آگاه شده بودند و این امکان را که آنها هواپیماهای باربری را هدف بگیرند بررسی کردند. مقامات می گویند حادثه ماه سپتامبر موجب شد آنها به توطئه هفته گذشته بسرعت پاسخ دهند.
در این میان، آلمان تمام پروازهای مسافری از یمن را ممنوع کرده است.
بریتانیا، کانادا و آلمان مقررات محموله های هوایی از یمن را سخت تر کرده اند. بریتانیا نیز مسافران را از حمل کارتریج های بزرگ جوهر چاپگر در پروازها ممنوع ساخته، و ارسال بار هوایی بدون همراه از سومالی را متوقف کرده است.
یمن محدودیت های جدید را «مجازات جمعی» نامیده است. در بیانیه ای که رسانه های دولتی یمن روز سه شنبه منتشر کردند گفته می شود تصمیم آلمان و دیگر «واکنش های شتابزده» به کوشش های یمن برای مبارزه با تروریسم صدمه می زند و به القاعده در انجام هدف خود برای در تنگنا قرار دادن مناسبات یمن با متحدانش کمک می کند.
در رویدادی جداگانه، رییس یک گروه هوانوردی بین المللی که اعضای آن نماینده ۹۳ درصد تمام پروازهای بین المللی هستند می گوید حوادث یمن ارجحیت بالایی به امنیت محموله های هوایی داده است. رییس انجمن بین المللی ترابری هوایی - یاتا - این موضوع را روز سه شنبه، هنگام اعلام برنامه هایی برای افزایش امنیت فرودگاه ها عنوان کرد.

جمهوری اسلامی ایرانیان را تشویق می کند در سفر به فرانسه احتیاط کنند

ایران به شهروندان خود توصیه کرده است در سفر به فرانسه احتیاط کنند، و می گوید اعتراضات فرانسویان علیه اصلاح سیستم بازنشستگی، موجب «ناآرامی اجتماعی» در کشور شده است.
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت ایرانیان باید از «سفر های غیر اساسی» به فرانسه پرهیز کنند.
فرانسه در پی تصمیم نیکولا سارکوزی رییس جمهوری به افزایش حداقل سن بازنشستگی از ۶۰ به ۶۲ سال، با اعتراضات سراسری روبرو شده است. اتحادیه های کارگری گفته اند به اعتراض ادامه خواهند داد.
فرانسه قبلا شهروندان خود را از سفر به ایران، از زمان بروز خشونت در پی انتخاب دوباره محمود احمدی نژاد، برحذر داشته است. در جریان ناآرامی ها در ایران هزاران ایرانی و چندین خارجی دستگیر شدند.

پلیس یونان از رسیدن بمب های بسته ای به مقاصد آنها جلوگیری می کند

پلیس یونان روز پنجشنبه گفت پنج بمب نامه ای به سفارتخانه های غربی در آتن فرستاده شده بود. ظرف دو روز مجموعا ۹ بمب کوچک پیدا شده است.
دو بمب بسته ای در خارج از سفارتخانه های سویس و روسیه در پایتخت بومان منفجر شدند. اما کسی آسیب ندید.
پلیس سه بمب دیگر را که به مقصد سفارتخانه های بلغارستان، آلمان و شیلی پست شده بود خنثی کرد.
گمان می رود حملات کار آنارشیست های یونانی باشد.
روز دوشنبه، پلیس یونان چهار بمب نامه ای را پیدا کرد، یکی از آنها برای نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه پست شده بود.
پلیس دو مرد مرتبط با حملات را دستگیر کرد. یکی از آنها عضو مظنون یک گروه چریکی چپگرای یونانی توصیف شده است.
مقامات پلیس یونان می گویند آنها هیچ ارتباطی بین مظنونین روز دوشنبه و کشف اخیر توطئه بمب گذاری یک گروه مرتبط با القاعده در یمن پیدا نکرده اند.
روز دوشنبه یکی از بمب ها که به آدرس سفارت مکزیک پست شده بود، در دست زنی که در یک شرکت خصوصی تحویل پست کار می کند منفجر شد و او را اندکی مجروح کرد. بمب دیگری به آدرس سفارت هلند، در دومین شرکت تحویل پست پیدا شد.

یک سرباز ناتو در جنوب افغانستان کشته شد

ناتو می گوید یکی از سربازان آن در حمله شورشیان در جنوب افغانستان کشته شده است.
ائتلاف جزییاتی درباره حمله در روز سه شنبه ارائه نداد، اما هزاران سرباز افغان و ناتو در تلاش هستند ایالت قندهار را از ستیزه گران طالبان پاک کنند.
ناتو همچنین می گوید نیروهای افغان و ائتلاف در جریان عملیات شبانه در قندهار، یک ستیزه گر طالبان را که مسئول ترور چندین مقام دولت افغانستان شناخته می شود دستگیر کردند.
در شرق کشور، ناتو می گوید در عملیات مشترک شبانه در ایالت ننگرهار، چندین شورشی کشته شدند.

افغان ها به انتخابات پارلمانی اعتراض می کنند

ده ها افغان روز سه شنبه به خیابان های کابل پایتخت افغانستان ریختند و به انتخابات پارلمانی اخیر اعتراض کردند.
تظاهر کنندگان، از جمله قانونگذاران و کاندیداهای شکست خورده انتخابات ۱۸ سپتامبر را غیر دمکراتیک و غیر قانونی نامیدند، و کمیسیون انتخابات را به دستکاری در رای ها متهم کردند.
مسئولان کمیسیون نزدیک به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار رای را به دلیل تقلب و خلافکاری های دیگر باطل کرده اند. آنها همچنین می گویند درباره دست کم ۲۲۴ کاندیدا به اتهام تقلب تحقیق می کنند.
نتایج نهایی قرار بود تا پایان اکتبر اعلام شود، اما در حالی که کمیسیون به هزاران شکایت رسیدگی می کند، به تاخیر افتاده است.
کمیسیون اصلی نظارت بر انتخابات افغانستان هفته پیش نبود «نگران کننده» شفافیت در میان مقامات برگزیده در بازشماری اخیر رای ها را یاد آور شد.
بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان گفت در دست کم ۲۳ ایالت، ناظران مشکلات جدی در بازشماری را گزارش دادند؛ گم شدن فرم های شکایت، نابرابری بین مجموع ورقه های رای و رای ها در صندوق های بازشماری شده، و بازداشتن ماموران کاندیداها از نظارت بر بازشماری از آن جمله بود.
انتخابات پارلمانی سپتامبر در پی انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته، که گفته می شود با تقلب گسترده همراه بود، برگزار شد. کمیسیون رسیدگی به شکایات نزدیک به یک سوم رای هایی را که به نفع حامد کرزی به صندوق ها ریخته شده بود باطل کرد.

جمهوریخواهان کنترل دمکرات ها بر مجلس نمایندگان آمریکا را تهدید می کنند

آمریکاییان در انتخاباتی که احتمال می رود موازنه قدرت در کنگره را تغییر دهد و برنامه های رییس جمهوری را با چالشی جدید روبرو سازد رای می دهند.
رای دهندگان در سراسر کشور در مدارس عمومی و مراکز فعالیت های مدنی صف کشیده اند.
نظر سنجی های نشان می دهد حزب جمهوریخواه برای خارج ساختن مجلس نمایندگان از کنترل حزب دمکرات پرزیدنت اوباما آماده می شود. احتمال می رود جمهوریخواهان چند کرسی نیز در سنا بدست آورند.
با نرخ بیکاری که نزدیک به ۱۰ درصد است، نگرانی های جدی در مورد اقتصاد آمریکا به نیرو گرفتن جمهوریخواهان کمک کرده است. مایکل استیل، رهبر حزب، در پایان کمپین انتخاباتی گفت جمهوریخواهان به «آغاز جدیدی با مردم آمریکا» امیدوار هستند.
جمهوریخواهان همچنین از حمایت جنبش «تی پارتی»، که خواهان کاهش مالیات ها و کم شدن هزینه های دولتی است، برخوردار هستند.
در انتخابات امروز برندگان تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۷ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا تعیین می شوند.
وضعیت اقتصادی آمریکا همچنان منبع اصلی ناراحتی برای دمکرات ها است. آقای اوباما روز یکشنبه در سخنانی در یک کمپین انتخاباتی در اوهایو اشتباهات دولت جمهوریخواه جرج بوش را مسئول کندی رشد اقتصاد و نرخ بالای بیکاری دانست.
ایالت های آمریکا همچنین برای انتخاب فرمانداران، مقامات محلی و نیز سلسله پیشنهاد هایی درباره مسائل گوناگون رای می دهند.

گزارش: تأثير انتخابات مياندوره ای کنگره آمريکا بر مناسبات با ايران

امروز، سه شنبه، روز تعيين کننده ای برای آمريکا در سياست های داخلی و خارجی اين کشور بشمار می رود. اگر نظرسنجی ها و پيش بينی ها در مورد نتايج انتخابات ميان دوره ای دوم نوامبر درست از آب درآيد، جمهوريخواهان با در دست داشتن سکان کشتی کنگره فرصتی خواهند داشت تا با فشار بيشتر بر دولت آمريکا مانع از توليد سلاح هسته ای توسط جمهوری اسلامی ايران شوند. (گزارش ويديويی)

تام پرايس، رييس کميته مطالعات حزب جمهوريخواه، می گويد با اکثريت قابل انتظار جمهوريخواهان در کنگره آينده زمان آن خواهد بود که از طريق مذاکره با دموکراتهايی که با ما هم فکر هستند تلاشهای گسترده ای را برای اعمال تحريم های محکم تر عليه ايران، آغاز کنيم.

اين نماينده جمهوريخواه می گويد سؤالی که مردم آمريکا می پرسند اينست که آيا ما از موقعيت بهتری نسبت به دو سال پيش عليه جمهوری اسلامی ايران برخورداريم؟ آقای پرايس که پاسخی منفی به اين سؤال دارد می افزايد گفتگو بايد با رهبران و رييس جمهوری طرف مقابل صورت گيرد و بايد از آنان سيال شود که درباره آنچه که می گويند جدی هستند؟

ايران می گويد که تحريم ها بر آن کشور کارساز نبوده و از اين امر بخود می بالد. تام پرايس می گويد اين امر بازتاب درک بخشی از دولت است که حقيقتاً بايد محکم تر در برابر ايران عمل کند.

همکاريهای دو حزبی در مورد لوايح مربوط به ايران که در رأس آنها ايليانا راس ليتنن، نمايندۀ جمهوريخواه ايالت فلوريدا، و برَد شرمن، نماينده دموکرات ايالت کاليفرنيا، قرار دارند در گذشته وجود داشته و انتظار می رود در مجلس آينده پر رنگ تر ادامه داشته باشد.

در بهار سال گذشته مايک پنس، نماينده حمهوريخواه از ايالت اينديانا و جسی جکسون جونيور، نماينده دموکرات ايالت ايلی نويز، نامه ای را با امضای ۳۶۳ نماينده مجلس به پرزيدنت اوباما ارسال و در آن خواستار فشار بيشتر به ايران و انجام تعهدی که در ژوئن ۲۰۰۸ اعلام کرده بود شدند.

آقای اوباما در تابستان دو سال پيش گفته بود هر آنچه در توان دارد را بکار خواهد گرفت تا از دستيابی ايران به سلاح هسته ای جلوگيری کند. تام پرايس، نماينده جمهوريخواه، شکّی ندارد که جمهوريخواهان با دموکراتها در مورد برنامۀ امنيت ملّی حزب که رئوس آن در برنامۀ «تعهد به آمريکا» مطرح شده، متحد خواهند شد.

با نظرات متناقضی که در روزهای گذشته در مورد آمادگی ايران برای از سر گيری گفتگو با کشورهای پنج بعلاوه يک در مورد مسأله هسته ای ايران و سخنان يکی از دستياران آقای محمود احمدی نژاد در روز يکشنبه مبنی بر حذف مسائل هسته ای در اين گفتگو ها، آقای پرايس می پرسد مشخص نيست که کاخ سفيد به چه استنادی باور دارد که تلاش بر گفتگو ها مثمر ثمر خواهد بود.

مطبوعات: سارا شورد می گويد خبر ويکی ليکز در مورد شليک گلوله هنگام دستگيری صحت ندارد

سارا شورد، گردشگر آمريکايی که چندی پيش با قرار وثيقه از زندان ايران آزاد شد، در مصاحبه با روزنامه نيويورک تايمز، به نکته جديدی در رابطه با دستگيری خود و دو همراهش در مرز ايران و عراق اشاره می کند.

نيويورک تايمز مصاحبه ای با سارا شورد را منتشر کرده است که در آن، اين گردشگر آمريکايی می گويد پيش از دستگيری او و دو همراهش در تابستان سال گذشته در مرز ايران و عراق، مرزبانی که وی مليتش را نمی داند، به آن سه نفر علامت داده که به طرفش بروند، و با اين کار، آنها را به داخل خاک ايران هدايت کرده است.

سارا شورد پس از چهارده ماه حبس در ايران، ماه سپتامبر به قرار وثيقه از زندان اوين آزاد شد و به آمريکا بازگشت. همراهان وی هنوز در زندانند. وی در مصاحبه گفت اخبار منتشر شده در سايت ويکی ليکز مبنی بر اين که سه گردشگر آمريکايی هنگام دستگيری در خاک عراق بوده اند، و گلوله ای به سمت آنها شليک شده و از بالای سرشان عبور کرده است، صحت ندارد. اما به نوشته نيويورک تايمز، خانم شورد تأکيد کرد در محلی که او و دوستانش دستگير شدند، تابلويی وجود نداشت که حدود مرزی دو کشور را نشان دهد.

در خبری ديگر لس آنجلس تايمز می نويسد در حالی که قرار است ارگان جديدی به نام «آژانس زنان» به مجموعه آژانس های تخصصی سازمان ملل افزوده شود، جمهوری اسلامی ايران و عربستان سعودی برسر تصاحب يک کرسی در اين ارگان از هم اکنون شديداً به رقابت پرداخته اند. اين روزنامه می افزايد، ايران و عربستان در زمينه حقوق زنان نه تنها سابقه درخشانی ندارند، بلکه عملاً از بسياری از ديگر کشورها عقب هستند، با اين حال، اگر از منظر سياست به واکنش ها به حضور اين دو کشور در آژانس زنان بنگريم، می بينيم که به عنوان مثال مقامات آمريکا تلاش می کنند تا ايران، از فهرست نامزدهای عضويت در آن ارگان حذف شود، اما پس از انعقاد يک قرارداد ۶۰ ميليارد دلاری فروش اسلحه به عربستان سعودی، آشکارا از انتقاد از نامزدی آن کشور پرهيز می کنند.

گزارش: ديدگاه های ضد مهاجرت در اروپا در حال گسترش است

از سوئد درشمال اروپا تا ايتاليا در جنوب سياستمداران راست گرای افراطی عقايد خود را با ديدگاههای ضد مهاجرت، به صراحت ابراز کرده اند و بسياری از آنها نيز عليه آنچه اسلامی شدن اروپا می نامند تبليغ و صحبت کرده اند.

درماه سپتامبر وقتی حزب دموکرات راست افراطی سوئد برای نخستين بار به پارلمان اين کشور راه يافت شگفتی از مرزهای آن کشور هم فراتر رفت. سوئد کشوری است که معمولا به عنوان الگوی اجتماعی اروپا ديده می شود که کل جمعيت مهاجر غيراسکانديناويايی تبار آن کمتر از پنح درصد است.

جيمی اکسن، سخنگوی حزب دموکرات سوئد، می گويد: «ما آماده پذيرش مسئوليت هستيم و برداشت من اين است که ديگر حزبها نيز چنين آمادگی را دارند.»

به دنبال اعلام نتايج انتخابات هزاران معترض عليه نژادپرستی تجمع کردند. يکی از اين معترضان می گويد که شرايط بسيار بدی برکشورش حاکم شده چرا که وی درکشوری بزرگ شده است که همه کسانی که پيرامونش زندگی می کرده اند با مدارا و مهربانی با يکديگر رفتار کرده اند و اين نخستين باری است که او شاهد چنين تجمعی است.

اما به رغم همه پيشينه دموکراتيک احزاب راست افراطی ضد مهاجرت درسراسر اروپا رو به گسترش هستند. نمونه ديگر کسب اکثريت آرای پارلمان هلند توسط حزب آزادی است که طرح ضد اسلام خود را به مجلس ارائه داده بود.

گريت ويلدرز، سخنگوی حزب آزادی هلند، می گويد: «من هيچ گونه مخالفتی با مسلمانان ندارم اما باورم آن است که اسلام نوعی ايدئولوژی مستبد است و اين ناقض آزادی است. تلاش ما درهلند و درکل اروپا آن است که آزادی کسب کنيم واين هدف مبارزه ماست.»

کشورهای ديگر نيز کوششهايی در اين باب کرده اند که از جمله آنها فرانسه و ايتالياست. در ماه ژوئيه درفرانسه آن کشور به عنوان يکی از نخستين کشورهايی شناخته شد که برقع را ممنوع اعلام کرد . سياستمداران ميگويند استفاده از برقع ناقض ارزشهای فرانسوی است.

جوليان شوترله، مورخ آلمانی، معتقد است مهاجرت تناقض عمده قرن بيست و يکم خواهد بود. وی برآن است که اين تناقض نه ميان شرق و غرب که ميان مهاجرت وهمزيستی به ويژه با اقليت مسلمان، مطرح می شود.

به رغم فضای سياسی اروپا همچنان صدها هزار مهاجرهر سال وارد اين قاره می شوند و بسياری از آنها به اندازه ای که اميدوار بوده اند مورد استقبال قرار نگرفته اند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر