سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آفتی مرموز تولید تریاک در افغانستان را کاهش می دهد

مقامات سازمان مل متحد می گویند محصول تریاک در افغانستان به دلیل آفت مرموزی که مزارع خشخاش را در جنوب کشور از بین می برد، ممکن است بالغ بر ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

مقامات می گویند کاهش تولید هم اینک نزدیک به ۶۰ درصد بر قیمت تریاک افزوده است و آفت امسال می تواند قیمت ها را باز هم بالا ببرد و بر درآمدهای طالبان بیافزاید. افغانستان ۹۰ درصد تریاک جهان را تولید می کند.

مقامات دفتر مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد در افغانستان روز پنجشنبه گفتند برای شناختن نوع آفتی که به مزارع کشت خشخاش در ایالت های هلمند و قندهار حمله کرده، آزمایشاتی صورت می گیرد.

یک سخنگوی نیروی زیر فرمان ناتو این شایعه را که کشاورزان افغان نیروهای ائتلاف را مسئول از بین رفتن کشتزارهای خشخاش می دانند،  به شدت تکذیب کرده است.

رییس جمهوری افغانستان از گورستان ملی آرلینگتون دیدن کرد

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، با ادای احترام به سربازان آمریکایی که جانشان را در نبرد با تروریسم از دست داده اند، به دیدار خود از واشنگتن پایان می دهد.

آقای کرزی روز پنجشنبه همراه با رابرت گیتس وزیر دفاع ، دریادار مایک مولن رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، و ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان، به گورستان ملی آرلینتگون رفت و از گورهای سربازانی که در جنگ در افغانستان و عراق کشته شدند دیدن کرد.

رهبر افغانستان روز سه شنبه به عیادت سربازان مجروح آمریکایی در بیمارستان والتر رید در واشنگتن رفت، و از حمایت های آمریکا در افغانستان، از جمله فداکاری های سربازان آمریکایی که با شورشیان طالبان می جنگند قدردانی کرد.

پزریدنت کرزی در ساعات آینده با قانون گزاران آمریکا ملاقات خواهد کرد و سپس همراه با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه در یک جلسه پرسش و پاسخ، درموسسه صلح در واشنگتن حضور خواهد داشت.

انتظار می رود رییس جمهوری افغانستان پیش از بازگشت به کابل، روز جمعه در پایگاه فورت کمپبل در ایالت کنتاکی توقف کند.

رییس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه در کاخ سفید با پرزیدنت اوباما به گفت و گو نشست. آنها در جریان مذاکرات در کاخ سفید جبهه متحدی نشان دادند. آقای اوباما گفت درباره تنش های اخیر گزافه گویی شده است و بر تعهد آمریکا به یک افغانستان امن و با ثبات تاکید گذاشت.

مقامات ايران ازفشارهای حقوق بشری مصون نيستند

واشينگتن پست زير عنوان "فرصتی برای ايستادن سرافرازانه در مقابل ايران در زمينه حقوق بشر" مقاله رکسانا صابری خبرنگار آمريکائی ايرانی تباری را چاپ کرده است که سال گذشته صد روزرا درايران در زندان بود. او می نويسد اندکی پس از آنکه ايران اعلام کرد پنج فعال سياسی کرد را روز يکشنبه اعدام کرده است از يک فعال مدافع حقوق بشر در تهران، که يکی از آنان را می شناخت، ايميلی دريافت کردم، که از من ميخواست خبر اعدام ها را پخش کنم.

اين خانم نوشته بود ما واقعا درمانده ايم و احساس سرگشتگی ميکنيم.

ايران به اين پنج نفر برچسب تروريستی زده بود اما مدافعان حقوق بشرميگويند زندانيانی بودند که شکنجه ديدند، در محاکمه هائی غير منصفانه حکم محکوميت گرفتند، ضمن آنکه اتهامات عليه خود را تکذيب میکردند. فرزاد کمانگر، يکی از اين پنج نفر، در محاکمه ای به مرگ محکوم شد که به گفته وکيل مدافع اش فقط هفت دقيقه طول کشيد. شيرين علم هولی، يکی ديگر از آنان، در چند نامه از زندان نوشته بود پس از آنکه شکنجه شد در مقابل دوربين اعتراف هائی دورغين کرده است.

اگر جامعه بين المللی در تقبيح و محکوم کردن اين قساوت های سبعانه کوتاهی کند، رژيم ايران به پايمال کردن حقوق اساسی افراد ، که بسياری از آنان صرفا برای ايستادنی صلح آميز در حمايت از حقوق جهانی بشر توقيف شده اند، ادامه خواهد داد. برای زندانيان تهران، از جمله ژورناليست ها، بلاگرها، مدافعان حقوق زن، فعالان دانشجوئی و پيروان اقليت بهائی حبس طولانی در سلول های انفرادی بدون دسترسی به وکيل دادگستری برای دفاع از خود در مقابل اتهاماتی ساختگی و جعلی نظير جاسوسی و تبليغ عليه اسلام يا رژيم امری مرسوم است.

سال گذشته هنگامی که در ايران به اتهام ناروای جاسوسی در زندان اوين در حبس بودم، اين خوش شانسی را داشتم که پرونده ام در سطحی گسترده اذهان را در جهان به خود جلب کرده بود. از حد و گستره اين توجه خبر نداشتم تا روزی که مستنطق گذاشت چشم بندم را برای ديدن انبوهی از مقالات و گزارشهائی خبری بردارم، که روی ميزمقابلم گذاشته بود. هنگامی که او با صدای بلند از تشکيلات روزنامه نگاری و حقوق بشری، گروههای ايرانی -آمريکائی، و ديگرانی نام می برد که خواستار آزادی ام شده بودند فهميدم سعی ميکند من را بترساند و به اين فکر بياندازد که چنين اعتراض هائی برايم عاقبت بدی دارد. اما ناگهان احساس کردم که ديگر تنها نيستم. دوستان، و غريبه ها، با من و در کنارمن ايستاده بودند. ديگر مجبور نبودم خودم را به تنهائی با اسيرکنندگانم مواجه ببينم. من معتقدم فشار ناشی از اين حمايت بين المللی بود که سرانجام مقامات ايران را متقاعد ساخت سال گذشته در چنين هفته ای من را آزاد کنند.

مقامات ايران گاه ادعا ميکنند رژيم در مقابل فشار از خارج در مورد رفتار با زندانيان نفوذ ناپذير است و يا به چنين توجهی واکنشی منفی نشان ميدهد. در حقيقت اسيرکنندگانم در مراحل اوليه به من دستور داده بودند به والدينم بگويم علنی ساختن پرونده من می تواند آزاد شدنم را به خطر بياندازد. گرچه والدينم در ماههای اوليه اسارتم ساکت مانده بودند اما مقامات ايران درغايت پايشان راعقب کشيدند. بعدا فهميدم چنين تهديدهائی درايران امری رايج است، وسکوت، معمولا می تواند برای زندانيان سياسی، بجای کمک آسيب رسان باشد.

بعضی از سياست گذاران درايران، برای آنچه که در خارج راجع به جمهوری اسلامی گفته ميشود اهميت قائلند. اگر جز اين بود، ايران شبکه های تلويزيونی ماهواره ای نظير شبکه انگليسی زبان Press TV را نداشت که سعی ميکنند نظرات مورد تائيد دولت را در سطحی بين المللی پخش کنند. تهران هم تلاش نمی کرد ژورناليست ها را محدود و فرستادن تصاوير از کشور را سانسور کند.

طرفداران رییس جمهوری برکنار شده قرقیزستان، ساختمان های دولتی و فرودگاه را اشغال می کنند

طرفداران قربان بیک باقی اف، رییس جمهوری برکنار شده قرقیزستان، به ادارات دولتی و یک فرودگاه در جنوب کشور حمله کرده اند.

مخالفان دولت موقت روز پنجشنبه کنترل ساختمان های اداری در شهرهای جلال آباد و باتکن را در دست گرفتند. گزارش های رسانه ها از منطقه حاکی است که معترضین همچنین بر فرودگاه شهر «اوش» مسلط شده اند.

پیشتر، در حالی که تظاهر کنندگان طرفدار باقی اف وارد یک اداره دولتی منطقه ای «اوش» شدند، و علیه رهبران موقت جدید کشور دست به تظاهرات زدند، گزارش رسید درگیری های کوچکی روی داده است.

معترضین، یک فرماندار منطقه ای طرفدار باقی اف را که توسط دولت موقت برکنار شده است، به اداره آورده و خواستار ابقای او شدند.

دولت قرقیزستان معاون وزارت دفاع را برای نظارت بر وضع به «اوش» فرستاده است.

دولت موقت قرقیزستان در تلاش بوده است اقتدار خود ر ا بر جنوب کشور، که باقی اف هنوز پایگاه نیرومندی در آنجا دارد، برقرار کند.

روسیه علیه وضع تحریم های یک جانبه بر ایران هشدار می دهد

وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا علیه تلاش برای وضع تحریم های یک جانبه بر ایران هشدار می دهد.

سرگئی لاوروف روز پنجشنبه گفت آمریکا ظاهرا نمی فهمد کشورهایی که با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو هستند، نباید «تحت هیچ شرایطی» هدف تحریم های اضافی و یک جانبه قرار گیرند.

با این حال، لاوروف گفت علیرغم اختلافات، روابط روسیه با آمریکا بهتر می شود.

روسیه و دیگر اعضای شورای امنیت درباره وضع چهارمین دور تحریم ها علیه ایران به دلیل فعالیت های اتمی آن سرگرم بحث و بررسی بوده اند.

پیشتر، در اوائل هفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت قطعنامه شورای امنیت ممکن است ظرف یک ماه و نیم آینده آماده شود.

روز چهارشنبه، محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران تحریم های شورای امنیت را «بی ارزش» نامید و گفت ایران از دنبال کردن برنامه اتمی منصرف نخواهد شد.

در حملات نیروهای ناتو و افغانستان ده ها شورشی کشته شدند

در افغانستان مقامات می گویند نیروهای ناتو و افغان در عملیات شبانه دست کم ۴۰ شورشی را کشتند.

در مرگبارترین حمله، نیروهای افغان و بین المللی بیش از ۱۲ شورشی را در جریان تعقیب یک فرمانده ارشد طالبان در ایالت کندوز کشتند.

مقامات گفتند سربازان، بیشتر شورشیان را پس از آن که از درون یک مسجد و یک جنگل نزدیک زیر آتش قرار گرفتند، کشتند. یک مقام پلیس گفت سربازان پس از حمله چندین جلیقه انتحاری پیدا کردند.

در حمله ای مشابه در ایالت غزنی، نیروهای ناتو و افغان ۱۴ شبه نظامی مرتبط با طالبان را کشتند.

در جنوب افغانستان، ناتو می گوید نیروی مشترک افغان و ناتو بامداد پنجشنبه در ایالت هلمند چندین شورشی را کشتند و ۱۲ نفر دیگر را بازداشت کردند. ناتو می گوید شورشیان به سربازان زمانی که آنها در جستجوی یک فرمانده طالبان پاکستانی بودند حمله کردند.

در ایالت قندهار، ناتو می گوید سربازان همچنین یک فرمانده طالبان را که مسئول حملاتی به نیروهای ائتلاف در ناحیه «قورک» شناخته می شود دستگیر کردند.

در انفجارهایی در بغداد ۱۰ تن کشته شدند

مقامات عراقی می گویند در انفجار یک بمب که در درون اتومبیلی در خارج از کافه ای در شرق بغداد جاسازی شده بود، هشت تن کشته شدند.

به گفته مقامات، بمب شامگاه چهارشنبه در شهرک شیعه نشین صدر و در محله ای که جوانان برای بازی دومینو و نوشیدن چای در آنجا جمع می شوند منفجر شد.

آسوشیتد پرس به نقل از پلیس می گوید بمب ظاهرا پیش از موقع منفجر شد زیرا سه شبه نظامی زمانی که انفجار روی داد در داخل اتومبیل بودند.

روز پنجشنبه، به گفته مقامات عراقی، یک بمب کنار جاده ای در مرکز بغداد به یک واحد گشت پلیس برخورد کرد و هشت نفر، از جمله پنج افسر را زخمی کرد.

همچنین دو سرباز عراقی هنگامی که سعی داشتند بمبی را در محمودیه در جنوب بغداد خنثی کنند، جان سپردند. در این حادثه ۷ نفر نیز مجروح شدند.

حملات چند روز پس از یک رشته تیراندازی رخ داد که سبب مرگ ۱۱۰ تن شد.

نخست وزير تايلند پيشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه نوامبر را پس گرفت

آبيهيست وجاجيوا نخست وزير تايلند روز چهارشنبه اعلام کرد که پيشنهاد خود را به مخالفان دولت مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه نوامبر پس گرفته و اجرا نخواهد کرد.

نخست وزير تايلند همچنين از مخالفان خواست به تظاهرات خيابانی هرچه زودتر پايان دهند وگرنه ارتش با توسل به قوه قهريه مناطق تحت کنترل مخالفان در مرکز بانکوک را بازپس خواهد گرفت.

ارتش تايلند نيز پس از آن اعلام کرد که ارتش در رايزنی با دولت بر آن شده است تا بار ديگر آرامش را به کشور بازگرداند.

ژنرال سانسرين سخنگوی ارتش تايلند روز چهارشنبه گفت «ما از نيمه شب با تمام توان خود برای اجرای قانون وارد عمل خواهيم شد. اين هشدار برای پيشگيری از گسترش دامنۀ خشونت ويرانی و کشتار بيشتر است.»

اما «وينگ توکيرا کارو» يکی از رهبران جبهه متحد دمکراسی عليه ديکتاتوری گفت «ما واهمه ای از برقراری وضعيت فوق العاده نداريم اما ما هم خواهان کشتار و خونريزی بيشتر نيستيم.»

در همين حال دولت تايلند برای پايان دادن به اشغال مرکز تجاری بانکوک ابتدا تصميم گرفت آب و برق منطقه را قطع کند، که زيان آن متوجه فروشگاههايی خواهد شد که تجارت کل بانکوک را در دست دارند.

سپس دولت خواهان قطع ترابری شهری شد که اين راه نيز کارساز نخواهد بود زيرا مخالفان با خودروهای خود به منطقه ای می آيند که روزانه هزاران کشاورز تايلندی فرآورده های خود را برای فروش به آنجا می آورند و مخالفان گفته اند با قطع آب و برق منطقه را ترک نخواهند کرد.

هفته گذشته مخالفان دولت با پيشنهاد نخست وزير مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه نوامبر موافقت کردند اما گفتند معاون نخست وزير که عامل کشتار تظاهرکنندگان است بايد تسليم دادگاه شود. از اين رو تظاهرات ادامه يافت و اين خود، خشم دولت، ارتش و نيروهای هوادار دولت را برانگيخت، و ارتش اعلام کرد از بامداد پنجشنبه ممنوعيت اجتماعات و رفت و آمد را برقرار و هرگونه آشوب خيابانی را سرکوب خواهد کرد.

«جاتوپورن پرمفان» يکی ديگر از رهبران سرخپوشان گفت «هيچ چيزی قادر به توقف مخالفان نخواهد شد.» رهبر سرخپوشان گفت «ما چگونه می توانيم به اعتراضات پايان دهيم در حالی که قاتلان مردم آزادانه در خيابانها راه می روند.»

پادشاه اردن نمايشگاه تجهيزات دفاعی و امنيتی سافکس را در امان افتتاح کرد

در حاليکه بسياری از فروشندگان سلاح ميگويند که بحرانهای مالی و اقتصادی جهان، خريد تجهيزات دفاعی و امنيتی کشورها را کاهش داده است، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، روز سه شنبه هشتمين نمايشگاه عمليات نيروهای مخصوص سال ۲۰۱۰ آن کشور موسوم به سافکس را در امان گشود.

نمايشگاه امنيتی امان بسياری از نمايندگان کارخانه های اسلحه سازی جهان را به امان آورده است به اميد آنکه بتوانند با کشورهای منطقۀ خاور ميانه قراردادهای پرمنفعتی به امضاء برسانند.

حدود ۳۵۰ نمايشگر به نمايندگی از شرکتهای عمدۀ جنگ افزاری نظامی آمريکا، بريتانيا، فرانسه، اسپانيا، آلمان و ساير نقاط جهان در نمايشگاه سه روزۀ امان، شرکت کرده اند.

سافکس همچنين سياستمدران و رهبران نظامی از سراسر خاور ميانه را به امان کشانده است تا از آخرين فن آوريهای دفاعی، امنيتی، و ضد تروريستی، ديدن کنند.

با توجه به حضور شورشيان اسلامگرا در يمن، سومالی و عراق کارخانه های اسلحه سازی، فن آوريهای جديدی را ارائه کرده اند تا از چاه های نفت و گاز حفاظت و از نفوذ تروريستها به کشور، جلوگيری بعمل آورند.

جيمز مارمنت يکی از برگزارکنندگان نمايشگاه نظامی سافکس می گويد بسياری از مشتريان قديمی، به ويژه از کشورهای منطقۀ خليج فارس، تمايل زيادی به عقد قراردادهای جديد از خود نشان نميدهند. او افزود که تا بحال قراردادهای مهمی به امضاء نرسيده است. آقای مارمنت علت آنرا عمدتاً ناشی از بحرانهای مالی و اقتصادی جهان تفسير کرد. او تصريح نمود که رهبران خاور ميانه بسياری از قراردادهای نظامی را معوق گذاشته اند تا وضع اقتصادی جهان بهتر شود.

و تيم جانسون معاون سازمان دفاعی بريتانيا در خاورميانه و پاکستان گفت که کشورهای خاورميانه توجه خود را بيشتر به امنيت داخلی، از جمله نيروی پليس، مأموران امنيتی و مرزبانان معطوف کرده اند تا به ارتش.

فروش صد شرکت عمده سلاح در سال ۲۰۰۸، مبلغ ۳۲۵ ميليارد دلار بود که ۳۹ ميليارد نسبت به سال ۲۰۰۷ افزايش نشان ميدهد. کارشناسان در سافکس ميگويند که انتظار ميرود فروش اسلحه در دو سال آينده هرسال بالغ بر ۵۰۰ ميليارد دلار شود.

کريستاف: آمريکا قراردادهايی به ارزش ۸۸۰ ميليون دلار با ۷ شرکت خارجی بسته است که در صنعت انرژی ايران سرمايه گذاری کرده اند

نام جلسۀ روز چهارشنبۀ کميتۀ امنيت ملی و امور دولتی سنای آمريکا «تحريم ايران: دليل معاملۀ دولت آمريکا با شرکت هايی که با ايران همکاری می کنند چيست؟» بود. جوزف کريستاف رييس دفتر پاسخگويی دولت آمريکا در جلسۀ روز چهارشنبه شهادت داد که دولت آمريکا قراردادهايی به ارزش ۸۸۰ ميليون دلار با ۷ شرکت خارجی بسته است که در صنعت انرژی ايران سرمايه گذاری کرده اند.

آقای کريستاف گفت ما ۴۱ شرکت را که بين سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ با ايران در صنعت انرژی معامله کرده اند شناسايی کرديم. از اين ۴۱ شرکت، ۷ کمپانی با دولت آمريکا نيز قرارداد داشتند. رييس دفتر پاسخگويی دولت آمريکا اعلام کرد اين ۷ شرکت عبارتند از رپسول اسپانيا، توتال فرانسه، دائليم، هيوندای و جی اِس کره جنوبی، ئی ئن ای ايتاليا، و پی تی تیِ تايلند. سه چهارم اين ۸۸۰ ميليون دلار اما به دو کمپانی رپسول و توتال تعلق داشته است. آقای کريستاف همچنين تاکيد کرد که اکثر اين قراردادها با پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا و برای خريد سوخت بوده است.

جوزف کريستاف افزود دفتر پاسخگويی دولت آمريکا هيچ اقدامی برای تشخيص اينکه آيا اين ۴۱ شرکت، قوانين آمريکا را نقض کرده اند يا نه، انجام نداده است.

بر اساس قانون تحريم ايران که در اواسط دهۀ ۹۰ ميلادی در آمريکا به تصويب رسيد، شرکت های خارجی که در دورۀ زمانی بيش از ۱۲ ماه، بيش از ۲۰ ميليون دلار در صنعت انرژی ايران سرمايه گذاری می کنند می توانند مورد تحريم آمريکا قرار گيرند. برای مثال اين شرکت ها می توانند از معامله با آمريکا منع شوند. اما تاکنون هيچ شرکتی تحت اين قانون مجازات نشده است.

«تد داتچ» قانونگذار دمکرات آمريکايی ناديده گرفتن شدن قانون تحريم ايران راغير قابل قبول خواند. آقای داتچ گفت «در دوره دولت های دمکرات و جمهوريخواه، قانون تحريم ايران ناديده گرفته شده است. کنگره اين قوانين پيچيده را بطور مرتب وضع نکرده تا از آنها استفاده نشود. اين روند بايد پايان يابد و بايد اين تحريم ها به اجرا گذاشته شوند.»

در حال حاضر در کنگره آمريکا دو لايحۀ تحريم عليه ايران وجود دارد. برای تصويب اين لوايح بايد اختلافهای موجود در آنها برطرف شود. دولت پرزيدنت باراک اوباما از کنگره خواسته است تا پيش از تصويب قطعنامۀ تحريمی شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران، لايحه تحريم ايران را تصويب نکنند. بنا به گزارشها انتظار می رود قطعنامۀ شورای امنيت عليه ايران بين ۴ تا ۶ هفتۀ ديگر تصويب شود.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر