سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۲۰, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اختلال در سیستم ترابری فرانسه بر اثر اعتصاب سراسری اتحادیه های کارگری

اعتصاب اتحادیه های کارگری فرانسه، در ادامه رویارویی با دولت بر سر بالا بردن سن بازنشستگی، روز سه شنبه فعالیت های راه آهن، فرودگاه ها، ادارات پست و پالایشگاه ها را در سراسر کشور مختل کرد.

دانش آموزان در چندین دبیرستان به اعتراضات، که گفته می شود نزدیک به سه میلیون تظاهر کننده را به خیابان ها خواهد کشاند، پیوستند. در مدت شش هفته، این چهارمین بار است که چنین تظاهراتی برپا می شود.

اعتراضات قبلی فقط یک روز طول کشید، اما اتحادیه ها اینک می گویند اعتصاب روز سه شنبه نامحدود است، تا آن که دولت نیکولا سارکوزی پیشنهادهای خود را برای اصلاح سیستم مستمری و بازنشستگی پس بگیرد.

بیش از نیمی از سرویس های راه آهن لغو شده اند. انتظار می رود نیمی از پروازها از فرودگاه اورلی و یک سوم پروازها در فرودگاه شارل دوگل لغو شوند.

شرکت نفت توتال ناچار شد سه پالایشگاه از شش پالایشگاه خود را تعطیل کند. اعتصاب ها بر دست کم ۱۲ پالایشگاه اثر گذاشته است.

دولت روز دوشنبه بحث درباره قانون بحث انگیز افزایش حداقل سن بازنشستگی از ۶۰ به ۶۲ سال و سن دریافت مستمری کامل از ۶۵ به ۶۷ سال را آغاز کرد.

آقای سارکوزی اصلاح سیستم مستمری را یک هدف عمده ریاست جمهوری خود اعلام کرده است و آن را برای کاهش کسری بودجه عظیم کشور لازم می داند.

او یک امتیاز به مادرانی که کار می کنند داد، اما اعضای اتحادیه ها آن را کافی ندانستند.

 

رییس جمهوری ایران برای سفر بحث انگیز به لبنان آماده می شود

در لبنان، تنش های سیاسی در پیشاپیش دیدار محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، از آن کشور شدت می گیرد.

آقای احمدی نژاد قرار است روز چهارشنبه برای دیداری دو روزه با میشل سلیمان، رییس جمهوری، و سعد حریری، نخست وزیر لبنان، وارد بیروت شود. او همچنین با رهبران حزب الله ملاقات خواهد کرد.

شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب الله، از مقامات لبنان خواسته است از آقای احمدی نژاد بابت کمک ایران به بازسازی کشور پس از جنگ سال ۲۰۰۶ با اسراییل سپاسگزاری کنند. اما ائتلاف حاکم لبنان، که غرب از آن پشتیبانی می کند، می ترسد او درصدد برآید قرارگاهی برای ایران در مدیترانه به وجود آورد.

حزب الله در مجادله سیاسی سختی بر سر نقش احتمالی آن در ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، پدر نخست وزیر فعلی، درگیر است.

سفر رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین شامل دیدار از چهار روستای نزدیک به مرز اسراییل و لبنان خواهد بود.

آغاز رسیدگی به پرونده تیراندازی در یک پایگاه نظامی

یک دادگاه نظامی آمریکا به بررسی این موضوع پرداخته است که آیا شواهد کافی برای محاکمه یک روانشناس ارتش در ارتباط با تیراندازی مرگبار در یک پایگاه نظامی در تگزاس در سال گذشته، وجود دارد یا نه.

سرگرد ندال مالک حسن در پایگاه فورت هود، محل وقوع حمله در ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ که ۱۳ تن را کشت و ۳۲ نفر را مجروح کرد، در بازداشت به سر می برد.

او به ۱۳ فقره قتل عمد و ۳۲ مورد قصد قتل متهم شده است، و ممکن است با مجارات مرگ روبرو شود.

انتظار می رود دادگاه اظهارات و شهادت های ده ها نفر، از جمله کسانی را که در حمله مجروح شدند بشنود. جلسات ممکن است بیش از یک ماه طول بکشد.

انتظار می رود حسن، که پس از اصابت گلوله درجریان حمله از کمر به پایین فلج شده است، در جلسات حاضر باشد.

شاهدان می گویند آنها صدای حسن را که درست پیش از تیراندازی به سوی گروهی از سربازان ، فریاد «الله اکبر» سر داده بود، شنیده اند.

او به «انور الاولاکی»، روحانی افراطی متولد آمریکا، مستقر در یمن، ارتباط داده شده است.

در تحقیقات وزارت دفاع آمریکا در پی تیراندازی ها گفته شد پنتاگون برای تهدیدهای داخلی آماده نبود و توصیه کرد افسران ارتش که تیرانداز مظنون زیر نظر آنها قرار داشت، مواخذه شوند.

ایران دو شهروند خارجی را به ارتباط با گروه های «ضد انقلاب» متهم می کند

دولت ایران می گوید دو شهروند خارجی که هنگام مصاحبه با فرزند یک زن محکوم به سنگسار دستگیر شدند، با گروه های خارجی ارتباط دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید این دو نفر با ویزاهای توریستی، نه ویزای خبرنگاری، وارد ایران شدند. او روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران همچنین گفت برخی «منابع» یادآور شده اند که بازداشت شدگان آلمانی هستند. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، می گوید وزارت امور خارجه سعی دارد جزییات بیشتری به دست آورد.

روز دوشنبه، ایران گزارش داد دو خارجی هنگام پرسیدن سئوالاتی درباره سکینه محمدی آشتیانی دستگیر شدند.

رسانه های آلمان گفته اند دو نفر برای هفته نامه بیلدام زایتونگ کار می کنند، اما سخنگوی روزنامه روز دوشنبه گفت او از دستگیری کارمندان آن در ایران بی اطلاع است.

روز دوشنبه همچنین روزنامه اسپانیایی ال پاییس گفت ایران جواز کار خبرنگار آن در تهران را لغو کرده و به او دستور داده است ظرف دو هفته از کشور خارج شود. ال پاییس گفت هیچ توضیح رسمی به خبرنگار داده نشده است، اما این تصمیم ظاهرا به مصاحبه ای ارتباط دارد که او در ماه ژوئیه با پسر آیت الله عظما حسینعلی منتظری انجام داد. ال پاییس همچنین گزارش ها و مطالبی درباره سکینه محمدی آشتیانی منتشر کرده است.

نبرد نفت و محیط زیست در آلبرتا

بخش اعظم یک میلیون و چهارصد هزار بشکه نفت خامی که کانادا روزانه صادر می کند از منطقه «آلبرتا» در جنوب این کشور استخراج می شود. این میزان نفت خام از مناطقی شنی و پر از میدان های بزرگ نفتی تامین می شود که مطالعات زمین شناسی وجود یکصد و هفتاد میلیارد بشکه نفت را در آن تخمین می زنند. به همین جهت این منطقه نه تنها از نظر استراتژیک که ازنظر اقتصادی اهمیت بسیاری دارد. درحالی که متخصصان و طرفداران محیط زیست این بخش از آلبرتای کانادا را به جهنم تشبیه می کنند و خواهان توقف عملیات استخراج نفت خام هستند زیرا به آلودگی زیست محیطی منجر شده است.
در فرآیند استخراج نفت، گل و لای و برخی مواد همراه نفت از آن جدا می شوند تا ماده باقیمانده را به سوخت دیزل و نفت تبدیل کنند.
خانم آن ماری توتان - معاون مدیر شرکت عملیات نفتی موسوم به سان کور- می گوید:
«ماده خامی که در این منطقه وجود دارد، محصولی است که مبنای نفتی با زنجیره بلند کربنی دارد که ما طی عملیات استخراج، جداسازی و غنی سازی آن را به زنجیره های کوچکتر تبدیل می کنیم تا محصول مناسب برای سوخت خودرو و دیگر وسایل نقلیه تولید کنیم.»
اما در بیشتر موارد عملیات شناسایی به کشف نفت منجر نشده است. به همین دلیل شرکتهایی نظیر «سانکور» تلاش می کنند تا از راهی دیگر به نفت برسند. در یکی از این روش ها بخار داغ به اعماق زمین فرستاده می شود تا به عملیات استخراج کمک کند و در عین حال به مراتب کمتر از روش های دیگر به آلودگی سطح زمین منجر می شود.
خانم توتان می افزاید شرکت وی کمتر از بیست درصد از کل نفت خام موجود را استخراج می کند و در پی راههایی است که بتواند این میزان را افزایش دهد. او نیز ذخیره نفت در آلبرتا را بیش از یک میلیارد بشکه تخمین می زند.
درحال حاضر، پالایش نفت خام در این منطقه نیارمند صرف مقادیر هنگفت آب و برق است. اما کارشناسان انرژی و محیط زیست در حال بررسی این مسئله هستند که آیا توسعه عملیات در این منطقه توجیه اقتصادی خواهد داشت یا نه ؟ منطقه ای که بخش اعظم تولید نفت خود را به ایالات متحده صادر می کند.
در حالی که کشورهای دیگر، از جمله چین که به شدت به انرژی نیاز دارند، تلاش می کنند تا نفت بیشتری از آلبرتا دریافت کنند. منطقه ای که شاید برای آنها آخرین منبع قابل اتکا انرژی تلقی می شود.

بالا رفتن شمار تلفات جنگی در افغانستان

کیمته بین المللی صلیب سرخ می گوید شمار مجروحین جنگی که در بیمارستان اصلی در شهر قندهار در افغانستان درمان می شوند، به سطح بی سابقه ای بالا رفته است.

کمیته، روز سه شنبه گفت در ماه های اوت و سپتامبر سال جاری دو برابر بیشتر از ماه های مشابه در سال قبل، کسانی را که با اسلحه مجروح شده اند در بیمارستان منطقه ای «میر ویس» ثبت نام کرد.

فرماندهان ناتو هشدار داده اند در حالی که هزاران سرباز افغان و ناتو برای پاک کردن قندهار و نواحی اطراف آن از ستیزه گران طالبان کار می کنند، خشونت در منطقه شدت خواهد گرفت.

رییس کمیته صلیب سرخ در کابل می گوید شمار بیشتری از مردم به عنوان نتیجه غیر مستقیم مناقشه، از جراحات دیگر رنج می برند یا به بیماری مبتلا هستند.

او گفت مادران، فرزندان خود را بسیار دیر به بیمارستان می آورند، زیرا از مسافرت در افغانستان وحشت دارند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین گفت افزایش تعداد گروه های مسلح در سراسر کشور، کار کمیته را دشوار می کنند.

حمله مردان مسلح طالبان به یک هلیکوپتر ناتو

ناتو می گوید شورشیان در افغانستان با شلیک یک آر پی جی به سوی یک هلیکوپتر نظامی، یک تن را کشته و ۸ نفر را مجروح کردند.

به گفته ناتو، انفجار زمانی روی داد که هلیکوپتر چینوک در ایالت کونار فرود آمد. شورشیان نارنجک را زمانی که هلیکوپتر از در عقب تخلیه می شد، به داخل محوطه بار آن انداختند.

ناتو می گوید در این حمله یک مترجم افغان جان سپرد و چندین سرباز ناتو و یک افسر پلیس مرزی افغانستان زخمی شدند.

مردی که ادعا کرد سخنگوی طالبان است، گفت حمله توسط رزمندگان طالبان صورت گرفت.

ناتو می گوید ۲۶ نفر در هلیکوپتر بودند. مجروحان برای درمان به یک مرکز پزشکی انتقال یافتند.

ناتو در آغاز، شمار تلفات را دو کشته و ۱۰ مجروح اعلام کرد، اما این رقم را پایین آورد.

جداگانه، ناتو می گوید روز سه شنبه در انفجار یک بمب در کنار جاده ای در جنوب افغانستان، یکی از سربازان آن سازمان کشته شد.

در این میان، وزارت کشور افغانستان می گوید شورشیان با شلیک راکتی که به یک خودرو غیر نظامی برخورد کرد، دست کم شش شهروند افغان را در ولایت پکتیکا کشتند. وزارتخانه می گوید زنان و کودکان از جمله کشته شدگان بودند.

در تحولی جداگانه، ایتالیا می گوید خروج تدریجی سربازان از افغانستان را در نیمه سال ۲۰۱۱ آغاز خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه ای با روزنامه لارپوبلیکا گفت خروج سربازان در هماهنگی با متحدان ایتالیا صورت خواهد گرفت و باید تا سال ۲۰۱۴ تکمیل شود.

روز شنبه چهار سرباز ایتالیایی در غرب افغانستان کشته شدند. خودرو آنها به یک بمب در کنار جاده برخورد کرد و سپس شورشیان به آن شبیخون زدند.

پس از حمله، ایتالیا گفت قصد دارد به انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغانستان شتاب بخشد.

ایتالیا حدود ۳۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر در غرب کشور متمرکز هستند.

نخست وزیر پاکستان: حضور اسلام آباد در مذاکرات صلح با طالبان کلیدی است

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، می گوید مذاکرات صلح با طالبان نمی تواند بدون کمک کشور او موفق شود.

آقای گیلانی روز سه شنبه در شهر «چارصدا» در شمال غربی به خبرنگاران گفت بدون پاکستان «هیچ اتفاقی نمی افتد»، زیرا پاکستان بخشی از راه حل است و «نه بخشی از مشکل.»

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، در این هفته تایید کرد که دولت او «مدتی است» سرگرم گفت و گوهای غیر رسمی با طالبان بوده است.

روز شنبه، برهان الدین ربانی، رییس جمهوری سابق افغانستان، به ریاست جرگه جدید صلح برگزیده شد. این جرگه وظیفه دارد مذاکرات با طالبان و دیگر گروه های ستیزه گر را برای پایان دادن به جنگ ۹ ساله تقویت کند.

پاکستان حامی اصلی رژیم طالبان بود که در حمله سال ۲۰۰۱، به فرماندهی آمریکا، برکنار شد.

ابراز امیدواری عمان نسبت به آزادی دو کوهنورد آمریکایی

عمان برای آزادی دو گردشگر آمریکایی که بیش از یک سال است در تهران تحت بازداشت هستند، در حال مذاکره است. ایران این دو گردشگر را به جاسوسی متهم کرده است. اتهامی که از سوی واشنگتن و خانواده آنان رد شده است.
عمان ماه گذشته میلادی برای آزادی سارا شورد، سومین گردشگر آمریکایی تلاش کرد. ایران خانم شورد را به قید وثیقه پانصد هزار دلاری آزاد کرد.

سارا شورد، جاش فتوال و شین باوئر هنگام کوهنوردی در منطقه مرزی کردستان عراق و ایران توسط ماموران مرزی ایران بازداشت شدند. خانواده این سه گردشگر می گویند آنان به اشتباه وارد خاک ایران شده اند.

یک مقام وزارت امورخارجه عمان که مایل به افشای نامش نبود، در گفتگو با خبرگزاری رویترز تاکید کرد کشورش پس از آزادی سارا شورد، به دلایل بشردوستانه برای آزادی دو کوهنورد دیگر آمریکایی در حال مذاکره است. وی همچنین نسبت به آزادی این کوهنوردان ابراز امیدواری کرد.

اظهارات این مقام عمانی همزمان با سفر منوچهر متکی، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی به عمان بیان می شود.
سارا شورد پس از آزادی از ایران و طی اقامت چند روز در مسقط، پایتخت عمان، راهی واشنگتن شد.

آغاز اعتصابات نامحدود کارکنان ترابری همگانی در فرانسه

فرانسه از روز سه شنبه ۱۱ اکتبر همزمان با آغاز اعتصاب نامحدود اتحاديه های حمل و نقل در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی، با اختلال عمده ای در سيستم حمل و نقل کشور مواجه خواهد شد.

اين اعتصاب فعاليت فرودگاه ها، قطارها و مترو را تحت تأثير قرار خواهد داد.

انتظار می رود معلمان و کارکنان ادارات پست نيز از روز سه شنبه دست از کار بکشند.

اتحاديه های کارگری هشدار داده اند جريان برق ساختمان ها و مراکز عمومی را نيز از کار خواهند انداخت.

اين اعتصاب قرار است هر روز با رأی اعضای خود تمديد شود.

مجلس سنای فرانسه روز دوشنبه سن بازنشستگی را برای دريافت حقوق کامل بازنشستگی، از ۶۵ سال به ۶۷ سال افزايش داد.

هفته گذشته نيز مجلس سنا حداقل سن بازنشستگی زودرس در کشور را از ۶۰ سال به ۶۲ سال افزايش داد.

نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه می گويد: برای کاستن از ميزان کسری بودجه کشور، ايجاد اصلاحات در قانون بازنشستگی امری ضروری است.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر