سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

برلوسکونی خواستار رای اعتماد مجلس نمایندگان ایتالیا شد

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا روز دوشنبه گفت سرنگونی او «یک حماقت سیاسی» خواهد بود و در بحران اقتصادی حاضر در ایتالیا، داشتن ثبات سیاسی لازم است.

آقای برلوسکونی، در نطق پارلمانی خود در آستانه گرفتن رای اعتماد از مجلس ایتالیا، خواستار مسئولیت پذیری سیاسی قانونگزاران و دادن رای اعتماد نمایندگان پارلمان به دولت خود شد.

روند رای گیری در مجلس نمایندگان ایتالیا در روز سه شنبه، قرار است پشت درهای بسته برگزار شود.

در صورت شکست آقای برلوسکونی در گرفتن رای اعتماد مجلس نمایندگان ایتالیا، او مجبور خواهد شد در نیمه راه دوران پنج ساله اش در سمت نخست وزیری، از سمت خود استعفا دهد.

آقای برلوسکونی می گوید اطمینان دارد که در گرفتن رای اعتماد پیروز می شود.

جانفرانکو فینی، رییس مجلس نمایندگان ایتالیا که زمانی از متحدان آقای برلوسکونی بود، می گوید ایتالیا با یک بحران سیاسی مواجه است و نخست وزیر ایتالیا را ترغیب کرد پیش از رأی گیری روز سه شنبه، استعفا دهد.

هفته گذشته دادستان های ایتالیا، تحقیقات درباره اتهامات دایر بر این که نخست وزیر به دنبال خریدن رای اعتماد پارلمان است، را آغاز کردند. برلوسکونی هرگونه اتهام در این باره را رد کرده است.

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر و میلیاردر ۷۴ ساله ایتالیا، با اتهامات دیگر از جمله رسوایی های مالی و جنسی نیز مواجه است.

گزارش ها از رم حاکی است، حتی اگر سیلویو برلوسکونی در رأی گیری روز سه شنبه پیروز شود، دولت او به شدت ضعیف باقی خواهد ماند و قادر به انجام اصلاحات مورد نیاز اقتصادی نخواهد بود.

روز شنبه، ده ها هزار تن از مخالفان برلوسکونی در رم تظاهرات کردند. رهبر حزب دموکراتیک چپ میانه ایتالیا، در این راهپیمایی گفت زمان آن رسیده است که نخست وزیر «به خانه رود».

آقای برلوسکونی که اولین بار در سال ۱۹۹۴ به نخست وزیری برگزیده شد، در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ در انتخابات پیروز شده و توانسته طولانی ترین زمان زمامداری در ایتالیای پس از جنگ را به خود اختصاص دهد.

دیدار وزرای امور خارجه کانادا، ایالات متحده و مکزیک در استان کبک

وزیران امور خارجه کانادا، ایالات متحده و مکزیک روز دوشنبه ( ١٣ دسامبر) در استان کبک کانادا دیدار می کنند تا درباره مسائلی همچون امنیت مرزی، قاچاق مواد مخدر و بحران هائیتی گفت و گو کنند.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه کانادا در حالی میزبان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده  و پاتریشیا اسپینوسه مکزیک است که انتشار گزارش اخیر رسانه های کانادا در مورد عقد موافقت نامه بازرگانی و امنیتی بین اتاوا و واشنگتن، توجه ویژه ای را به دیدار روز دوشنبه وزرای خارجه این سه کشور معطوف کرده است.

گزارش های هفته گذشته رسانه های کانادا حاکی از این بود که دولتمردان اتاوا و واشنگتن پیش نویس یک توافق نامه امنیتی و بازرگانی را به هدف تشکیل یک «گروه همکاری فرامرزی»  بین دو کشور تهیه کرده اند.

براساس گزارش «سی بی سی»، تلویزیون دولتی کانادا افزایش تدابیر امنیت مرزی، مشارکت در زمینه تسریع تردد کالا و مسافر از مرزهای دو کشور، ارتقای رقابت بازرگانی و نیز کارآفرینی از جمله مواردی هستند که در مفاد این موافقت نامه دوجانبه مورد توجه قرار گرفته اند.

در شرایطی که ایالات متحده بزرگترین شریک تجاری کانادا است و طولانی ترین مرزهای زمینی با این کشور را دارد، لارنس کانن، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا، روز یکشنبه به تلویزیون دولتی کشورش گفت تداوم حفظ سطوح بالای مبادلات بازرگانی شرکای نفتا، در حین حفظ تدابیر امنیتی، اولویت اصلی دولت کانادا است.

یافتن راهبردی برای بحران هائیتی یکی از مسائل اصلی است که در مرکز توجه گفتگوهای وزرای امور خارجه کانادا، آمریکا و مکزیک خواهد بود.

مقامات اتاوا به کرات اعلام کرده اند حل و فصل معضلاتی همچون پیشگیری از وقوع بحران های انسانی و سیاسی در این کشور فقیر از اولویت های سیاسی و اهداف توسعه کانادا هستند.

قاچاق و مافیای مواد مخدر در مکزیک، از جمله موضوعات دیگری است که در صدر گفتگوهای روز دوشنبه  وزرای امور خارجه کانادا، ایالات متحده و مکزیک خواهد بود.

آقای کانن در اظهارنظری در مورد قاچاق مواد مخدر از مکزیک به کانادا و ایالات متحده، این معضل را یکی از موانع پیش روی  مبادلات بازرگانی و حفظ امنیت مرزی بین سه کشور خوانده است.

بنا به گزارش رسانه های کانادا، قرار است وزرای امور خارجه کانادا، ایالات متحده و مکزیک، زمان دیدار رهبران این سه کشور در سال ٢٠١١ را تعیین کنند.


انفجار بمب کنار جاده ای در پیشاور

مقامات در پاکستان می گویند انفجار یک بمب در کنار جاده ای در شمال غرب پاکستان سبب مرگ یک نفر و مجروح شدن چهار نفر از جمله دو کودک شد.

به گفته پلیس پاکستان، در ابتدا گفته شد که راننده اتوبوس قربانی انفجار روز دوشنبه در مسیر عبور اتوبوس دانش آموزان در استان پیشاور بود اما بعدا گفته شد که یک عابر در این انفجار کشته شده است. مسئولان می گویند راننده، دو دانش آموز دختر و یک عابر دیگر در حادثه، مجروح شده اند.

کارشناسان می گویند احتمال دارد که هدف از بمب گذاری، گشت های پلیس در این منطقه بوده اند.

 قام های پاکستان به دلیل آنچه تشدید خشونت های فرقه ای در ماه محرم در مناطق مرزی قبیله نشین آن کشور عنوان شده است، در حالت آماده باش قرار دارند.

گروه های شبه نظامی سنی، اغلب به مراسم عزارداری شیعیان در ماه محرم حمله می کنند.

ازسرگیری مانور توپخانه ای کره جنوبی

رزمایش نظامی کره جنوبی برای دومین هفته در آب های اطراف این کشور جریان دارد و  نیروهای این کشور هشدار کره شمالی را دایر بر این که تمرین های نظامی ممکن است موجب جنگ اتمی شود، نادیده می گیرند.

کره جنوبی قصد دارد برای آماده کردن مردمش در مقابل جنگ احتمالی با همسایه شمالی، رزمایش های غیرنظامی را سازماندهی کند.

یک مامور پیشین امنیتی آمریکا روز یکشنبه گفت پیش بینی می کند که هرگونه اقدام تحریک آمیز از جانب کره شمالی، موجب درگیری نظامی شود.

یک هیات نظامی آمریکایی روز دوشنبه در سئول با مسئولان کره شمالی ملاقات کرد و همزمان چین برای برگزاری مذاکرات اضطراری میان کره شمالی و دیگر کشورهای منطقه ای تلاش می کند.

رزمایش نظامی کره شمالی قرار است از دوشنبه تا جمعه در ۲۷ منطقه از جمله در ۱۵ نقطه از سواحل دریای سیاه، جایی که ماه گذشته بر اثر شلیک توپخانه های کره شمالی چهار شهروند کره جنوبی کشته شدند، انجام شود.

سئول همچنین شهروندانش را به توجه بیشتر به رزمایش غیرنظامی و دفاعی در سطح کشور دعوت کرده که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود.

خبرگزاری فرانسه گفت این رزمایش غیرنظامی بر هدایت شهروندان به هزاران پناهنگاه زیرزمینی تمرکز دارد و حدود ۱۲ جت جنگی در نمایش حمله هوایی شرکت خواهند داشت.

در پکن، وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه گفت این کشور در فراخواندن شش کشور به مذاکره برای کاهش تنش مان در شبه جزیره کره صبور خواهد بود.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن که هفته گذشته در واشنگتن ملاقات کردند، تا زمانی که پیونگ یانگ نشانی از صداقت نشان ندهد، درباره مذاکره با روسیه، چین و کره شمالی محتاط عمل می کنند. 

مایکل شیفر، معاون وزیر دفاع آمریکا، بار دیگر بر تعهد واشنگتن به امنیت کره جنوبی تاکید کرد.

بیل ریچاردسون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، قرار است برای دیداری خصوصی به پیونگ یانگ برود. آقای ریچاردسون در حال حاضر فرماندار ایالت نیومکزیکو در آمریکا است.

منوچهر متکی از سمت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برکنار شد

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، طی نامه ای خطاب به منوچهر متکی، ضمن قدردانی از «زحمات و خدمات» وی، او را از سمت وزارت امور خارجه کشور، برکنار کرد.

آقای احمدی نژاد روز دوشنبه با برکناری آقای متکی، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی را به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه منصوب کرد.

منوچهر متکی در حالی حکم برکناری خود را دریافت می کند که طی دیداری رسمی، به سنگال سفر کرده است. او از آغاز دولت نهم در سال ۲۰۰۵ در دور اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، در سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بوده است.

علی اکبر صالحی، از متحدان و حامیان نزدیک آقای احمدی نژاد و یکی از معاونین رییس جمهوری به شمار می رود.

مشخص نیست که آیا آقای احمدی نژاد می خواهد علی اکبر صالحی به طور همزمان ریاست وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی را بر عهده داشته باشد یا در این زمینه تصمیم دیگری خواهد گرفت.

طی سال گذشته، رسانه های داخلی ایران از شکاف میان منوچهر متکی و قانونگزاران ایرانی خبر داده بودند. بنا به این گزارش ها، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته بودند اعمال تحریم های مضاعف شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، نشان دهنده ناتوانی متکی در دفاع قوی از تهران است.

دور چهارم تحریم های بین المللی علیه ایران، در ماه ژوئن گذشته در شورای امنیت به تصویب رسید. آنگونه که ناظران بین المللی می گویند این تحریم ها وضعیت اقتصادی ایران را وخیم تر کرده است.

احضار کاردار سفارت کانادا در تهران در اعتراض به قتل نوجوان ایرانی در اتاوا

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز یکشنبه ( ١٢ دسامبر) در اعتراض به قتل یک نوجوان ایرانی مقیم اتاوا، کاردار سفارت کانادا در تهران را به این وزارتخانه احضار کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، یزدان غیاث وند، نوجوان ایرانی مقیم اتاوا، پایتخت کانادا روز ٦ دسامبر در ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت. بنا به گفته شاهدان، پیکر تیرخورده وی از یک خودرو به خیابانی در اتاوا انداخته شده بود. وی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

پلیس کانادا سه مرد را در ارتباط با این قتل بازداشت کرده و گفته است با وجودی که به نظر می رسد این قتل با گروه های مافیایی ارتباطی ندارد، اما تحقیقات در مورد این پرونده ادامه خواهد داشت. مقامات همچنین از مردم خواسته اند تا اطلاعات خود در مورد این قتل را در اختیار پلیس قرار دهند.

ایسنا گزارش داده است وزارت امور خارجه ایران اعتراض خود را درباره قتل یک شهروند ایرانی در کانادا ابراز کرده و خواستار انجام تحقیقات سریع در این زمینه شده است.

روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز روز یکشنبه گزارش داد رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از دولت کانادا خواسته است تا قاتلان یزدان غیاث وند، نوجوان ایرانی مقیم این کشور را محاکمه و مجازات کند.

بنا به گزارش رسانه های ایران، سخنگوی وزارت خارجه با انتقاد از عملکرد دولت کانادا در پیگیری قتل دو ایرانی در این کشور در خصوص کشته شدن یک ایرانی دیگر در اتاوا گفته است «سفارت ایران با ارسال یادداشت رسمی به وزارت امورخارجه کانادا خواهان تعقیب و مجازات متهمان شده است».

رامین مهمان پرست ضمن انتقاد از عملکرد کانادا در این مورد گفته است: «دولت کانادا ملزم است تا در مورد قتل یک نوجوان ایرانی به ضرب گلوله تحقیق کند و مسئولان این اقدام جنایت آمیز را مجازات کند. آن ها ( مقامات اتاوا ) باید وظایف خود را انجام دهند.»

آقای مهمانپرست افزوده است: «قتل این نوجوان ایرانی نشان داد هشدار قبلی وزارت امورخارجه مبنی بر کاهش ضریب امنیت در کانادا به هموطنان علاقه مند به سفر به این کشور، دقیق بوده است و متاسفانه پلیس و سایر مراجع مسئول کانادایی در دو مورد قبلی قتل شهروندان ایرانی وظایف حرفه ای خود را به خوبی انجام نداده اند».

«سی بی سی»، تلویزیون دولتی کانادا یکشنبه شب به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه دولت فدرال گزارش داد این وزارت خانه، گزارش های منتشر شده در مورد قتل این جوان ایرانی را مورد بررسی قرار خواهد. وی توضیح بیشتری در این زمینه نداده است.

استقبال نتانیاهو از تغییر سیاست آمریکا در مذاکرات صلح

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل از تصمیم دولت اوباما در توقف تلاش ها برای متقاعد ساختن اسراییل به تعلیق دوباره شهرک سازی در سرزمین های اشغالی کرانه باختری رود اردن، استقبال کرد. رهبران فلسطینی گفته اند به مذاکرات بازنمی گردند مگر آن که اسراییل شهرک سازی را متوقف کند.

آقای نتانیاهو در سخنان روز دوشنبه خود تاکید کرد گفت و گو باید حول محور موضوع های اصلی مورد اختلاف دو طرف باشد.

در همین حال جرج میچل، فرستاده ویژه دولت اوباما به خاورمیانه، راهی منطقه شده است تا در گفت و گو با رهبران اسراییل و فلسطینی، راهی برای برون رفت از بن بست جاری پیدا کند.

جرج میچل روز دوشنبه در اورشلیم با بنیامین نتانیاهو و روز سه شنبه در رام الله با محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار می کند.

هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا هفته گذشته گفت «از این پس مذاکرات پیرامون مسایل اصلی، از جمله مرزهای کشور آینده فلسطینی، شهرک های یهودی نشین، آب، امنیت، آوارگان و وضعیت اورشلیم متمرکز خواهد بود.»

روز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو ایده تقسیم اورشلیم با کشور جدید فلسطینی را رد کرد.

او گفت تقسیم اورشلیم، در راستای بازتاب دهنده سیاست اسراییل نیست. فلسطینی ها مایل هستند که قسمت شرقی عمدتا عرب نشین اورشلیم، پایتخت کشور آینده شان باشد اما دولت اسراییل تمامی قلمرو اورشلیم را به عنوان پایتخت خود خوانده است.

سفر جرج میچل اولین سفر او از منطقه در تقریبا سه ماه اخیر است.

روز جمعه هیلاری کلینتون گفت واشنگتن دیگر در مذاکرات صلح خاورمیانه «نقش منفعل» نخواهد داشت و دو طرف را به سوی تصمیم گیری بدون تاخیر درباره «مسایل اصلی» سوق خواهد داد.

اقتدارگرايان تلاش می کنند سفير بريتانيا را از ايران اخراج کنند

قانونگذاران ايران تنزل سطح مناسبات با بريتانيا و احتمالاً اخراج سفير آن کشور را پس از انتقاد وی از کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی، خواستار شدند.

علاء الدين بروجردی، رييس کميسيون سياست خارجی مجلس شورای اسلامی ايران، روز يکشنبه «سايمون گس،» سفير بريتانيا، را متهم کرد که تلاش وی در جهت از هم گسيختن مناسبات دو کشور است و نه بهبود روابط دوجانبه.

آقای «گس» موجبات خشم مقامات ايران را با اظهارنظری در وبسايت سفارت بريتانيا در روز پنجشنبه برانگيخت. وبسايت سفارت بريتانيا نوشت وکلا، روزنامه نگاران و فعالان «در هيچ جايی به اندازه ايران،» زير فشار نيستند.

در مطلب «سايمون گس» به مورد نسرين ستوده، وکيل دربند، اشاره می شود که در ۱۴ شهريور ۸۹ بازداشت و زندانی شد. آقای «گس» می گويد گناه خانم ستوده شجاعت وی در نماياندن بی عدالتی هايی ست که رژيم ايران تلاش می کند، پنهان نگاه دارد. سفير بريتانيا در تهران اعلام مواضع دولت متبوع خود را بطور شفاف از جمله وظائف ديپلماتيک خود، عنوان کرده است.

قانونگذاران محافظه کار در ايران سفير بريتانيا را به دخالت در امور داخلی ايران متهم کردند و مؤکداً از وزارت خارجه خواستند که اخراج وی را «بطور جدی،» مورد بررسی قرار دهد.

ده ها دانشجوی اقتدارگرا روز يکشنبه در برابر سفارت بريتانيا در تهران، تجمع کردند. تظاهرکنندگان پرجم های بريتانيا و آمريکا را آتش زدند و سرويس اطلاعاتی بريتانيا را به خاطر ترور يک دانشمند برجسته اتمی ايران در ماه گذشته، مقصر خواندند.

در همين حال ايران يک خبرنگار معروف را به اتهام تضعيف نظام و توهين به محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، به ۱۶ ماه زندان، محکوم کرد.

رسانه های خبری بين المللی و داخلی می گويند که ماشاء الله شمس الواعظين به اتهام تضعيف نظام اسلامی به دليل مصاحبه با شبکه های تلويزيونی خارجی و آژانس های خبری بين المللی، به يک سال زندان، محکوم شد

شش سرباز ناتو و دو سرباز افغان در افغانستان کشته شدند

روز يکشنبه يک بمبگذار انتحاری اتوموبيل حامل مواد منفجره خود را با راندن به داخل يک پاسگاه مشترک ناتو و نيروهای افغان در ولايت قندهار در جنوب افغانستان، منفجر کرد.

۶ تن از نیروهای عضو ناتو و ۲ سرباز افغان، کشته شدند.

طالبان مسؤليت اين حمله را به عهده گرفت.

ناتو همچنین اعلام کرد درحمله نیروهای ائتلاف به منطقه خاوری افغانستان دو شورشی از جمله یک فرمانده طالبان کشته شده اند.

یک شورشی مسلح نیز در جریان پیگرد رهبر بلندپایه نهضت ازبکستان در ولایت قندوز کشته و ۵ تن دستگیر شده اند.

در ولایت ننگرهار نیروهای ائتلاف و افغان یک شورشی را از پای درآوردند و ده نفر را بازداشت کردند.

کره جنوبی رزمايش ۵ روزه خود را آغاز می کند

 
 
 
 
 

مقامهای کره جنوبی اعلام کردند نيروهای مسلح کشور رزمايش ۵ روزه ای را با آتشبارهای واقعی درآبهای ساحلی، اجرا خواهند کرد.

اين رزمايش از امروز، دوشنبه، آغاز می شود.

سخنگوی ارتش کره جنوبی گفت اين رزمايش در آبهای دريای زرد در مرز پرتنش با کره شمالی، انجام نمی شود.

جزيره يون پيونگ در نزديکی مرز دو کره صحنه حمله آشتبار مرگبار کره شمالی در روز ۲۳ نوامبر بود. درآن حمله ۴ شهروند کره جنوبی کشته شدند.

ازآن زمان نيروهای مسلح کره جنوبی يک رشته رزمايش را به منظور نمايش قدرت به همسايه شمالی به مورد اجرا گذاردند. عمده ترين رزمايش با شرکت نيروی دريايی ايالات متحد آمريکا انجام شد.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر