سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تهران به رغم تشديد سرکوبگری پس از انتخابات در مقابل فشار مردمی مصون نيست

گاردين زيرعنوان "تحميل سانسورخبرهای مربوط به زن محکوم به سنگسار بر وسائل ارتباط جمعی ايران" می نويسد ايران درمورد پرونده يک مادر ۴۳ ساله دارای دو فرزند و محکوم به مرگ از طريق سنگسار، که سرنوشت اش به رغم ظاهرا يک مهلت هنوز روشن نيست، سانسور خبری وضع کرده است.


روزنامه ها، خبرگزاری ها و کانال های تلويزيونی در ايران از گزارش دادن در باره حکم مرگ سکينه محمدی آشتيانی منع شده اند، و اين در حالی است که سياستمداران و چهره های سرشناس در سراسر جهان به کمپينی بين المللی پيوسته اند که فرزندانش بانی و مجری آن هستند.


يک ژورناليست ايرانی که خواسته است از او نام نبريم ميگويد اين اولين باری نيست که از گزارش دادن در باره پرونده های سنگسار منع ميشويم اما اين بار به خاطر حساسيت اين پرونده سانسور شديدتر است.

لس آنجلس تايمز زير عنوان "ايران ميگويد اين زن با سنگسارکشته نميشود" می نويسد اما فعالان و وکيل مدافع او نگرانند که وی به طريقی ديگر اعدام شود.


سفارت ايران در لندن روز پنجشنبه در يک اطلاعيه خبری گفت آشتيانی سنگسار نميشود. اما مقامات ايران هنوز روشن نکرده اند چه سرنوشتی در انتظار اوست.


محمد مصطفوی وکيل مدافع آشتيانی ميگويد اطلاعيه مبهم است. نمی گويد حکم عوض شده است. نمی گويد بعدا به سر او چه خواهد آمد.


پرونده آشتيانی در عين حال گويای آن است که دولت ايران گرچه پس از سرکوبی های متعاقب انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در ژوئن ۲۰۰۹ سرکوبگرتر شده است اما کماکان مصون از فشارمردمی نيست.


مينا احدی، يک ايرانی فعال حقوق بشرمستقر در آلمان ميگويد کمپين ما نشان داد که می توانيم رژيم را به عقب نشينی وادار کنيم.

ونکوور سان زير عنوان "سنگسار، شنيع ترين شکل مجازات مرگ" می نويسد در قرن بيست و يکم باورنکردنی بنظر ميرسد که برای اعتراض عليه سنگسار به اعلام يک روز بين المللی نياز داشته باشيم. اما چنين نيازی وجود دارد. طی دهه گذشته اعدام های علنی از طريق سنگسار درايران، پاکستان، سومالی و نيجريه جريان داشته است.


در ده سال گذشته دست کم ۱۲ زن و چند مرد ايرانی از طريق سنگسار اعدام شده اند. قريب ۵۰ نفر نيز به گزارش گروههای حقوق بشر در زندان درانتظار مرگ با سنگسارهستند.

 

فشارافکارعمومی، آشتيانی را از مرگ با سنگسار در اين هفته نجات داد. اما اين فقط ممکن است او را برای نوع ديگری از مجازات های غير انسانی حفظ کرده باشد. 

درخواست رهبر حزب لیبرال کانادا برای آزادی فوری سکینه محمدی آشتیانی

   
   

 

 

 

   
   

درحالی که کارزارهای بین المللی برای نجات جان سکینه محمدی آشتیانی، زن ایرانی محکوم به مرگ هنوز ادامه دارند، رهبر حزب لیبرال کانادا از رایزنی ها برای آزادی خانم محمدی آشتیانی حمایت کرده است.

سکینه آشتیانی محمدی زن ٤٣ ایرانی و مادر دو فرزند در ماه مه سال ٢٠٠٦ به زنای محسنه متهم  و پس از تحمل ٩٩ ضربه شلاق، به مرگ با سنگسار محکوم شد.

مایکل ایگناتیف، رهبر حزب لیبرال کانادا و کمیته پارلمانی زنان لیبرال روز جمعه ( ٩ ژوییه ) با انتشار بیانیه مشترکی خواستار آزادی فوری سکینه محمدی آشتیانی شدند.

رهبر حزب لیبرال کانادا در این بیانیه خاطرنشان کرده است ایران نمی تواند به نقض منشور جهانی حقوق بشر که به اجرای آن متعهد شده است، ادامه دهد.

آقای ایگناتیف از استفان هارپر، نخست وزیر دولت فدرال خواسته است تا با رایزنی با شرکای بین المللی خود در سازمان ملل، اقدامات احتمالی علیه خانم آشتیانی را محکوم کند.

این سیاستمدار کانادایی از مقامات ایران خواسته است تا « نه تنها اجرای حکم ناعادلانه وغیرانسانی سنگسار را لغو کنند، بلکه این عمل قرون وسطایی را برای همیشه کنار بگذارند».

اعضای کمیته پارلمانی زنان لیبرال کانادا با امضای دادخواستی مبنی بر آزادی فوری این زن ایرانی، از دولت ایران خواسته اند تا حکم سنگسار را ممنوع کند.

در بیانیه مشترک رهبر حزب الیبرال و کمیته پارلمانی زنان لیبرال آمده است:« نه تنها سنگسار نقض حقوق بشر است، بلکه تردیدی نیست که خانم آشتیانی در یک دادگاه ناعادلانه به مرگ محکوم شده است.»

این بیانیه از دولت فدرال خواسته است تا با اتخاذ اقدامات جدی  و مصمم، مصرانه از ایران بخواهد تا اجرای این حکم را متوقف کند.

ماریا مینا، رئیس کمیته پارلمانی زنان لیبرال در این بیانیه تاکید کرده است این ( حکم ) نمونه بسیار مهمی برای ایفای نقش راهبردی کانادا به منظور ارتقای وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان است.

خانم مینا افزوده است: « بلایی که بر سر خانم آشتیانی آمده نمونه دیگری از رفتارغیرانسانی و حقارت آمیز زنان است که به واقعیت زندگی روزمره در ایران بدل شده است. کانادا می تواند برای اعمال فشار بر ایران برای احترام به حقوق بشر برای همه شهروندان ایران، به ندای قدرتمندی درعرصه بین المللی بدل شود. »

لارنس کانن، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا نیزهفته گذشته با انتشار بیانیه ای مصرانه از ایران خواسته بود تا اجرای حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی را متوقف کند و به حقوق بشر و تعهدات بین المللی و قانون اساسی خود احترام بگذارد.

ملیسا لنتسمن، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت فدرال کانادا روز شنبه (١٠ ژوییه ) به روزنامه گلوب اند میل گفته است: « ما ندای اعتراض خود را نسبت به این حکم  و توقف اجرای آن به طور آشکار به گوش دولتمردان تهران رسانده ایم و کماکان برای لغو حکم مرگ خانم آشتیانی تلاش خواهیم کرد.»

بنا به گزارش روزنامه گلوب اند میل گزارش داده است وزیر امور خارجه کانادا با امضای نامه سرگشاده ای که روز شنبه در تایمز لندن منتشر شده است، نسبت به حکم سنگسار ابراز انزجار کرده است.

چهره های سرشناسی همچون رابرت دونیرو و رابرت ردفورد، هنرپیشه های معروف آمریکا از جمله اسامی هستند که در فهرست بلند امضاکنندگان این نامه اعتراضی هستند.

چهره های سرشناس و رسانه های کانادا نیز با رایزنی های متعدد و اطلاع رسانی در مورد سرنوشت این زن ایرانی، برای توقف اجرای حکم سنگسار و لغو حکم مرگ وی تلاش کرده اند.

چهار نفر به اتهام کوشش برای فروش یک وسیله اتمی در آفریقای جنوبی دستگیر شدند

پلیس آفریقای جنوبی می گوید چهار مرد را در پره توریا، پایتخت، دستگیر کرده است. آنها سعی داشتند آنچه را یک وسیله اتمی صنعتی توصیف می شود، به افسران مخفی بفروشند.
مردان - که همه اهل آفریقای جنوبی هستند - روز جمعه در یک پمپ بنزین، هنگامی که می خواستند وسیله را به قیمت حدود ۶ میلیون دلار بفروشند، دستگیر شدند.
پلیس می گوید اینترپل نیز در این عملیات درگیر بود. مقامات در این باره که دستگاه از کجا آمد و برای چه مقصود صنعتی بکار می رود توضیحی ندادند، اما گفتند حاوی ماده رادیو اکتیو بود.
مقامات می گویند چهار نفر بزودی در دادگاه حاضر خواهند شد.

حمله هواپیماهای ترکیه به هدف های کردها در عراق

 

 

مقامات عراق می گویند هواپیماهای جنگی ترکیه هدف هایی را در منطقه خودمختار کردستان عراق زیر آتش گرفتند، و یک غیر نظامی را مجروح کردند.
به گفته مقامات، هواپیماها روز شنبه روستای «سیداکان» در نزدیکی مرز ایران را بمباران کردند.
ارتش ترکیه هنوز این حمله را تایید نکرده است.
از ماه ژوئن که حزب کارگران کردستان - پ. کا. کا - آتش بس یک ساله را لغو کرد، زدوخورد بین ترک ها و کردها شدت گرفته است. این گروه حملات ارتش ترکیه را دلیل اقدام خود دانست.

مقامات اسراییلی می گویند کشتی حامل کمک به مصر خواهد رفت

اسراییل می گوید بر این باوراست یک کشتی کمک حامل پرچم مولداوی که در کوشش برای شکستن محاصره نوار غزه رهسپار آن سرزمین بود، به طرف مصر حرکت خواهد کرد.
گزارش های خبری از اسراییل حاکی است مقامات اسراییلی با همتایان خود از مولداوی و یونان ملاقات کردند و موافقت شد ناخدای کشتی مسیر آنرا بطرف بندر مصری العریش تغییر دهد.
یونان یا مولداوی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.
سفر کشتی را یک سازمان خیریه به سرپرستی پسر محمد قذافی رهبر لیبی ترتیب داده است. انتظار می رفت کشتی با ۲ هزار تن غذا و دارو روز شنبه از یونان بحرکت درآید.
اسراییل در ماه می، هنگامی که کماندوهای آن راه را بر یک ناوگان کشتی های حامل کمک در دریای مدیترانه بستند، خشم بین المللی را بر انگیخت. در آن حادثه ۹ فعال غیر فلسطینی کشته شدند.
اسراییل می گوید هدف از محاصره زمینی و دریایی غزه این است از قاچاق اسلحه توسط ستیزه گران حماس و حامیان آنها جلوگیری شود.

شش سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شدند

ناتو می گوید شش سرباز آمریکایی روز شنبه در حملات جداگانه در افغانستان کشته شدند.
چهار سرباز در حوادث جداگانه در شرق هدف آتش سلاح های سبک و حمله شورشیان قرار گرفتند. دو سرباز دیگر در انفجار بمب های کنار جاده ای در جنوب جانسپردند.
ناتو می گوید راننده انتحاری یک اتومبیل نیز روز شنبه به یکی از کاروان های آن در ایالت خوست حمله کرد. در مورد تلفات گزارشی نرسیده است.
پیشتر، مردان مسلح ۱۱ مسافر پاکستانی را که وارد خاک افغانستان شده بودند کشته اند.
یک سخنگوی فرمانداری ایالت پکتیا، که هم مرز پاکستان است، گفت مهاجمان یک مینی بوس حامل اعضای یک قبیله پاکستانی را زیر آتش گرفتند.
اسوشیتد پرس به نقل از سخنگو می گوید در این حمله که روز شنبه صورت گرفت، سه نفر، از جمله یک کودک، مجروح شدند.
مسولیت حمله را کسی بر عهده نگرفته است، هرچند در گزارشهای خبری گفته می شود مقامات به شورشیان طالبان افغان مظنون هستند.
وزارت دفاع افغانستان گفت یک بمب انداز انتحاری احتمالی یک پاسگاه نظامی در ایالت زابل را هدف گرفت، اما سربازان او را پیش از آن که بتواند مواد انفجاری را منفجر کنند کشتند.
وزارت دفاع گفت مهاجم یک جلیقه انتحاری، نارنجک های دستی و یک تفنگ همراه داشت. دو مظنون دیگر بازداشت شدند.
در این میان، صدها افغان برای اعترض به تلفات فزاینده غیر نظامیان، تظاهراتی علیه آمریکا در شهر مزار شریف برپا کردند.

ايرنا از بازبينی حکم سنگسار سکينه محمدی آشتيانی خبر ميدهد

خبرگزاری دولتی ايران ميگويد قوه قضائيه ايران حکم مرگ از طريق سنگسار در مورد زنی را بازبينی ميکند که دراتهام زنا مجرم شناخته شده بود.

ايرنا اظهارات محمد جواد لاريجانی رئيس شورای حقوق بشر ايران را نقل ميکند که گفته است قضات ايران اغلب احکام سنگسار را با مجازات هائی ديگرعوض ميکنند.

اين جديدترين اظهارنظردر باره يک رشته وقايع مرتبط با پرونده سکينه محمدی آشتيانی است که تقبيحی بين المللی را برانگيخته است.

وسائل ارتباط جمعی بريتانيا روز پنجشنبه گزارش دادند مقامات ايران برنامه سنگسارکردن خانم آشتيانی ۴۳ ساله را لغو کرده اند.

اما سرنوشت وی مبهم باقی مانده است و اين درحالی است که بسياری از کشورهای غربی و فعالان حقوق بشر از ايران خواسته اند وی را که مادر دو فرزند است نکشد. پسر وی روز جمعه به گاردين، چاپ لندن، گفت مادرش کماکان با مرگ از طريق آويخته شدن به چوبه دار روبروست.

گروههای حقوق بشری ميگويند پيشترمجازات ۹۹ ضربه شلاق در مورد خانم آشتيانی اجرا شده است. دادگاهها درايران وی را در اتهام يک رابطه نامشروع در سال ۲۰۰۶ مجرم شناخته اند.

پرزيدنت اوباما در مصاحبه با تلويزيون اسراييلی به مسأله ايران نيز اشاره کرد

پرزيدنت اوباما می گويد به برقراری صلح ميان اسراييل و فلسطينيان خوشبين است. رييس جمهوری آمريکا اين سخنان را در مصاحبه با شبکه دو تلويزيون اسراييل ايراد کرد. تحريم های فراگير شورای امنيت سازمان ملل متحد در مورد ايران نيز از جمله مسائل مطرح در اين گفتگو بوده است.

پرزيدنت اوباما به ۴ قطعنامه تحريم شورای امنيت سازمان ملل در ۴ سال گذشته عليه ايران اشاره کرد، مصوباتی که تازه ترين آنها يعنی قطعنامه شماره ۱۹۲۹ که يک ماه پيش به تصويب آن شورا رسيد، از همه فراگير تر ست، و با هدف افزايش هزينه های مادی و سياسی دنبال کردن برنامه اتمی برای تهران طرح ريزی شده است.

رييس جمهوری ايالات متحده در مورد احتمال حمله غيرمنتظره اسراييل به تأسيسات اتمی ايران گفت روابط آمريکا با اسراييل آنقدر مستحکم است که هيچکدام ديگری را در مقابل عمل انجام شده قرار نخواهد داد.

دو روز پيش هنگاميکه بنيامين نتانياهو در کاخ سفيد با پرزيدنت اوباما ملاقات و گفتگو می کرد گروهی از حاميان فلسطينيان و خاخام های افراطی مخالف موجوديت اسراييل در واشنگتن عليه آن کشور، تظاهرات کردند. اما ميزبان در عملی غيرمنتظره مهمان اسراييلی خود را در خارج عمارت کاخ سفيد نيز بدرقه کرد، و او را رهبری توصيف کرد که فرصت مغتنم بوجود آمده برای برقراری صلح در خاورميانه را کاملاً درک می کند.

اما اصرار اسراييل بر ادامه شهرک سازی در شرق اورشليم گفتگوهای صلح ميان فلسطينيان و اسراييل را از مذاکرات مستقيم به غير مستقيم کشانده است و در هفته جاری کاخ سفيد نسبت به احتمال گشايشی در اين مذاکرات ابراز خوشبينی کرد و رييس جمهوری آمريکا معتقد است که احتمالاً ديگر فرصتی بهتر از اين برای برقراری صلحی پايدار ميان فلسطينيان و اسراييل بدست نخواهد آمد.

شمار تلفات بمبگذاری انتحاری در پاکستان از ۱۰۰ نفر تجاوز کرد

مقامات رسمی پاکستان می گويند که انفجار دو بمب همزمان در مقابل يک ساختمان دولتی در شمال غربی اين کشور و در نزديکی مرزهای افغانستان بيش از ۱۰۲ کشته به جای گذاشته است.

به نقل از پليس پاکستان يک بمب گذارِ انتحاری مواد منفجره جاسازی شده در موتورسيکلتِ خود را روز جمعه هنگامی منفجر کرد که جلسه کميته صلح در منطقه قبيله ای مُهمَند در حال برگزاری بود.

اين بمبگذاری بيش از ۱۰۰ تَن مجروح نيز برجای گذاشته است. در همين حال، در انفجاری ديگر بيش از هفتاد منزل مسکونی و فروشگاهِ محلی به طور کلی ويران شد.

جاسوسان آزاد شده وارد بریتانیا و مسکو شدند

بزرگترین معاوضه جاسوس از پایان جنگ سرد در وین صورت گرفته است، و ۱۴ جاسوس معاوضه شده، وارد روسیه و بریتانیا شده اند.
گزارشهای رسانه ها از مسکو حاکی است ۱۰ نفر که در آمریکا بعنوان ماموران خارجی ثبت نشده و کار برای روسیه متهم و روز پنجشنبه از آمریکا اخراج شدند، روز جمعه در مسکو فرود آمدند.
یک هواپیمای حامل چهار روس متهم به جاسوسی برای آژانس های اطلاعاتی غرب، بعد ازظهر جمعه در یک پایگاه نظامی در اوکسفورد شایر در جنوب انگلستان به زمین نشست. روشن نبود که آیا آنها در بریتانیا خواهند ماند یا به آمریکا سفر خواهند کرد.
پیشتر، در فرودگاه وین، یک هواپیمای آمریکایی حامل ماموران روسی اخراج شده در کنار یک هواپیمای روسی حامل مردان روسی توقف کرد و ۱۴ نفر مبادله شدند. در یک صحنه دراماتیک که یاد آور جنگ سرد بود، پله های پوشیده بطرف هواپیما برده شدند، تا انتقال بتواند بی آنکه ۱۴ نفر دیده شوند صورت گیرد.
یک قاضی آمریکا روز پنجشنبه دستور اخراج ۱۰ جاسوس روسیه را، پس از آن که آنها جرم خود را در تبانی برای کار بعنوان ماموران خارجی ثبت نشده در آمریکا پذیرفتند، صادر کرد.
 دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه چهار مرد روس را پیش از آنکه به وین فرستاده شوند، بخشید. دست کم یکی از چهار زندانی روس گفت او بی گناه است.
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت از طولانی شدن بازداشت ۱۰ جاسوس روسیه در آمریکا، منافع امنیتی عمده ای بدست نمی آمد. آمریکا همچنین گفت از این فرصت برای تامین آزادی چهار مرد که محکومیت های طولانی زندان را می گذراندند و برخی بیمار بودند، استفاده کرد.
از جمله شرایط آزادی ۱۰ مامور روسی این بود که هرگز نباید سعی کنند به آمریکا باز گردند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر