سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲۵, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

واحد وابسته به سپاه پاسداران از پروژه گاز ایران خارج می شود

یک شاخه صنعتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می گوید از دو مرحله توسعه میدان گاز طبیعی پارس جنوبی خارج می شود.
گروه «خاتم الانبیا» در اطلاعیه ای در وب سایت خود به «عمل ستمگرانه غرب» به شکل تحریم ها استناد می کند و می گوید همراه با شرکت های وابسته از مراحل ۱۵ و ۱۶ توسعه میدان گاز، که دست کم ۲۸ مرحله دارد، بیرون می رود.
گفته می شود پارس جنوبی بزرگترین منبع گاز طبیعی جهان است. ماه پیش، رسانه های ایران گفتند چهار شرکت ایرانی یک قرارداد ۲۱ میلیارد دلاری برای توسعه بیشتر میدان امضا کرده اند.
ایران دومین تولید کننده بزرگ نفت خام در سازمان کشورهای صادر کننده نفت - اوپک- است، و برخی از بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان را در بر می گیرد.
در ماه ژوئن شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارمین دور تحریم ها را بر ایران، بدلیل خودداری از متوقف ساختن برنامه غنی سازی اورانیوم، وضع کرد. بعد اتحادیه اروپا تحریم های خود را برقرار ساخت، که سرمایه گذاری جدید، کمک فنی، و انتقال تکنولوژی به بخش نفت و گاز ایران را ممنوع می کند.

تهران بخاطر تحريم ها مجبوربه تخفيف درقيمت نفت شده است

چاينا پست زيرعنوان "اثرتحريم ها برايران" می نويسد ايران برای آنکه مشتريان را به خريد نفت خود جلب کند مجبور به دادن تخفيف هائی شده است که نشان از شروع تاثيرگذاری تحريم هائی دارد که اخيرا توسط آمريکا و سازمان ملل متحد وضع شد.

 تحريم های جديد اقتصادی، که انجام امور بانکی و مالی را با تهران برای کشورها و شرکت ها دشوار ميکند، بعضی از خريداران بين المللی از جمله هند، چين و ژاپن را برآن داشته است که برای تامين نفت مورد نيازشان سراغ بازارهائی ديگر بروند.

ايران با ارائه تخفيف هائی کلان در قيمت نفت خود واکنش نشان داده است.

ارقامی که وزارت نفت منتشر کرده است نشان ميدهد تهران نفت را به مشتريان اروپائی معدودی که باقی مانده اند، بشکه ای ۳ تا ۷ دلار ارزانتر از ديگر کشورهای توليد کننده نفت می فروشد.

اکبر ترکان، مقام ارشد پيشين دروزارت نفت، که اکنون در مرکز تحقيقات استراتژيک است، ميگويد فعلا نگرانی ما فروختن نفت است نه قيمت آن.

درهمين حال ايران اکنون فعالانه در جستجوی مشتريان جديد است.

حجت الله غنيمی فرد معاون مديرعامل شرکت ملی نفت ايران ميگويد خريداران بالقوه از اين پس ملزم به امضای قراردادهائی درازمدت نيستند.

تحريم های جديد، حتی در چنين وضعيتی، خريداران بالقوه را با دشواری های بيشتری از نظر کسب اعتبار لازم برای خريد مواجه ميکند. بعلاوه شرکت های بين المللی بيمه برای بيمه چنين محمولاتی روز بروز تمايلی کمترنشان ميدهند.

دست آخراينکه انتقال پرداخت ها به ايران از طريق سيستم بين المللی بانکی نيز، با توجه به وضع تحريم های جديد توسط سازمان ملل متحد، سخت تر شده است.

احمد قلعه بانی مدير عامل شرکت ملی نفت اخيرا گفته بود توليد نفت قريب ۳ ميليون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز است. اين رقم ۱۰۰ هزار بشکه از سهميه مجازايران به عنوان يک عضو اوپک بيشتراست. اما منابع آگاه در وزارت نفت ميگويند توليد روزانه از آغاز سال ۲۰۱۰ بطور متوسط يک ميليون و ۶۰۰ هزار بشکه بوده است که يک ميليون و ۹۰۰ هزار بشکه آن مختص صادرات است. اين ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار بشکه کمتر از نفتی است که ايران در سال گذشته صادر ميکرد.

رییس جمهوری آمریکا از تصویب لایحه اصلاح سیستم مالی استقبال می کند

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از سنا بخاطر تصویب دگرگونی اساسی قوانین حاکم بر سیستم مالی کشور، تقدیر کرده است و می گوید هرگز دوباره از مردم آمریکا خواسته نخواهد شد بهای اشتباهات وال استریت را بپردازند.
جمهوریخواهان با اصلاحات مخالف بودند و می گفتند قوانین جدید به اقتصاد صدمه خواهد زد، قدرت دولت را افزایش خواهد داد و نخواهد توانست از مالیات دهندگان حفاظت کند. متحدان حزب دمکرات پرزیدنت اوباما در سنا توانستند آرای فقط سه جمهوریخواه را بدست آورند، اما این تعداد کافی بود که پیروزی عمده ای برای او فراهم آورد.
مجلس نمایندگان قبلا لایحه را تصویب کرده بود، و انتظار می رود رییس جمهوری آنرا هفته آینده امضا کند.
هدف از اصلاحات درسیستم مالی جلوگیری از مشکلاتی است که بحران های مالی اخیر را موجب شد. از جمله روندی است که به دولت اجازه می دهد موسسات مالی بزرگ شکست خورده را که سقوط آنها به اقتصاد صدمه خواهد زد، درکنترل خود بگیرد و بفروشد. مقررات جدید به این معنا است که سهامداران و اعتباردهندگان، و نه مالیات دهندگان، زیان ها را تحمل خواهند کرد.
بر اساس مقررات جدید و بانک ها همچنین باید پول بیشتری برای پوشش زیان های ناشی از سرمایه گذاری ها در دسترس داشته باشند.

جندالله مسئولیت بمب گذاری های انتحاری در زاهدان را بر عهده می گیرد

گروه اسلامی سنی جند الله مسئولیت بمب گذاری های انتحاری دوگانه در خارج از مسجد جامع زاهدان را بر عهده گرفته است.
جندالله در اطلاعیه ای در وب سایت خود می گوید حملات توسط بستگان عبدالمالک ریگی رهبر گروه به تلافی اعدام او صورت گرفت و هشدار می دهد انفجارهای بیشتری در راه است.
مقامات امنیتی می گویند در انفجارها که شامگاه پنجشنبه روی داد، دست کم ۲۷ تن جانسپردند و حدود ۲۷۰ نفر مجروح شدند. حملات زمانی که شیعیان برای برگزای آیین های زاد روز امام حسین ( ع) در مسجد جمع شده بودند صورت گرفت. قربانیان اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شامل می شوند.
مقامات ایران سه روز سوگواری عمومی در استان سیستان - بلوچستان اعلام کرده اند.
جند الله همچنین مسئولیت حملات مشابه در گذشته را بر عهده گرفته است.
مقامات ایران گفته اند آنها به تحقیقات ادامه خواهند داد،
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه حملات را محکوم کرد و یاد آور شد این رویداد بر نیاز به همکاری جامعه جهانی در ادامه نبرد با تروریسم تاکید می گذارد.
ایران، آمریکا و بریتانیا را متهم کرده است که در کوشش برای بی ثبات کردن دولت اسلامی به شبه نظامیان جندالله پول می دهند. ایران می گوید پایگاه جند الله در پاکستان قرار دارد. آمریکا، بریتانیا و پاکستان حمایت از جندالله را تکذیب می کنند.
استان سیستان - بلوچستان، پایگاهی برای یک شورش به رهبری جند الله است، و در آنجا شیعیان هدف حملات متعدد بوده اند.
ماموران اطلاعاتی ایران در ماه فوریه عبدالمالک ریگی را هنگامی که از دوبی عازم قرقیزستان بود دستگیر کردند. او بعدا به ۷۹ فقره سرقت مسلحانه، آدم ربایی، عملیات بمب گذاری و بنیانگذار و رهبر جندالله متهم و بعدا اعدام شد.
پیش از او، برادر کوچکترش، عبدالحمید ریگی، در زاهدان حلق آویز شد.

بيانيه هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در مورد بمبگذاری در استان سيستان و بلوچستان ايران

من به شديدترين وجه ممکن حملات تروريستی امروز، پنجشنبه را، به يک مسجد در استان سيستان و بلوچستان ايران که جندالله مسؤليت آن را به عهده گرفته است، محکوم می کنم. آمريکا همدردی خود را با خانواده ها و عزيزان مجروحين و کشته شدگان اين فاجعه، اعلام می دارد. ما همچنين خواستار آن هستيم که عاملين اين حملات دهشتناک برای اعمال خود در دادگاهی که منطبق با اصول عدالت جهانی باشد، محاکمه شوند.

آمريکا هر گونه عمل تروريستی و خشونت فرقه ای را محکوم می کند و در هرجا که چنين وقايعی روی دهد در کنار قربانيان اين اعمال شنيع می ايستد. اين حمله و حملات مشابه اخير در اوگاندا، پاکستان، افغانستان، عراق و الجزاير تأکيد دوباره ای است بر الزام به اقدام جامعه بين المللی برای مبارزه با تشکيلات تروريستی که زندگی شهروندان بی گناه را در سرتاسر جهان، مورد تهديد قرار می دهند.

چین و آلمان قرار دادهایی به ارزش میلیاردها دلار امضا می کنند

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان می گوید چین ممکن است بعنوان یک بازار اقتصادی، زمانی که رهبران اتحادیه اروپا در اواخر سال جاری درباره این مساله بحث خواهند کرد، شناخته شود.
مرکل این نظر را روز جمعه در پکن در پی دیداری با ون جیابائو نخست وزیر چین ابراز داشت، با این حال گفت چین باید نخست برای حفاظت از حقوق فرهنگی و علمی گام های بلند تری بردارد و بازارهای روز به گسترش خود را باز کند.
بازگانان آلمانی در جستجوی مناسبات تجارتی بهتری بین دو بزرگترین کشور صادر کننده جهان بوده اند.
معاملاتی که تاکنون درجریان سفر مرکل امضا شده سر به میلیاردها دلار می زند - از جمله سرمایه گذاری مشترکی با شرکت زیمنس برای ساختن توربین های بخار و گازی در چین، و قرار داد دیگری با شرکت دایملر برای ساختن کامیون.
این معاملات بهبود مناسبات بین دو کشور را نشان می دهد که در پی سفر دالایی لاما رهبر روحانی تبت به آلمان در سال ۲۰۰۷ سرد شد.
انتظار می رفت خانم مرکل درباره تغییر آب و هوا، بحران اتمی ایران و مسائل دیگر با رهبران چین گفت و گو کند.

آمریکا از اظهار نظر درباره پرداخت پول به شهرام امیری خودداری می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تایید این گزارش که سی آی ا پنج میلیون دلار به یک دانشمند اتمی ایران پرداخت، خودداری کرده است.

فیلیپ کراولی روز پنجشنبه گفت او در این باره اطلاعی ندارد.

رسانه ها به نقل از مقامات نامشخص آمریکایی می گویند سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا ۵ میلیون دلار برای دریافت اطلاعاتی درباره برنامه اتمی ایران به شهرام امیری پرداخت کرد.

امیری بامداد پنجشنبه به تهران بازگشت و گزارش می رسد پول در آمریکا باقی مانده است.

او به مقامات جمهوری اسلامی گفت پس از ناپدید شدن در عربستان سعودی در سال گذشته، زیر شکنجه سخت روانی و جسمی بازجویان آمریکایی قرار گرفت.

شهرام امیری که دوشنبه شب بگونه ای اسرار آمیز در دفتر حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن ظاهر شد، روز چهارشنبه ادعاهای دولت ایران را که او هنگام سفر به عربستان ربوده و به ماموران اطلاعاتی آمریکا تحویل داده شد، تکرار کرد.

مقامات آمریکایی می گویند آنها هیچ اطلاعی ندارند که نشان دهد با امیری درجریان اقامت درآمریکا بدرفتاری شد، و ربودنش را تکذیب می کنند.

کراولی می گوید امیری انتخاب کرد به آمریکا بیاید وانتخاب کرد که برود.

او همچنین می گوید آمریکا نشان داده است شهروندان ایران که به آمریکا سفر می کنند و تصمیم می گیرند خارج شوند، می توانند آزادانه چنین کنند، و آمریکا انتظار دارد همین نگرش نسبت به شهروندان آمریکا در ایران رعایت شود. کراولی از ایران خواست سه کوهنورد آمریکایی را که نزدیک به یک سال است در بازداشت بسر می برند آزاد کند، و درباره رابرت لوینسون، که در جریان سفری به ایران در سال ۲۰۰۷ مفقود شد اطلاعاتی ارائه دهد.

یک فرمانده طالبان در افغانستان کشته شد

در افغانستان، پلیس می گوید درحمله هوایی ناتو یک فرمانده طالبان، که در حمله انتحاری به یک پیمانکار آژانس آمریکایی توسعه بین المللی دست داشت، کشته شده است.
ناتو می گوید فرمانده طالبان، که روز پنجشنبه درایالت غندوزهدف قرار گرفت، آشکارا مسئولیت حمله به مجتمع پیمانکاری در شهر غندوز در روز ۲ ژویئه را پذیرفت.
در غرب افغانستان، ناتو می گوید یک نیروی مشترک افغان و بین المللی در جریان حمله ای به یک اردوگاه آموزشی شبه نظامیان در روز پنجشنبه، یک فرمانده طالبان و تعدادی شورشی را کشت.
ناتو می گوید فرمانده، ملا اختر، مسئول آوردن جنگجویان خارجی از ایران به افغانستان بود.
نیروهای ناتو و افغانستان بر هدف گرفتن رهبری طالبان در جریان عملیاتی در سرایر افغانستان می افزایند.
ناتو روز جمعه گفت از اول ماه مه دست کم ۱۲ فرمانده طالبان کشته یا دستگیر شده اند.

شرکت نفتی بی پی: نشت نفت متوقف شد

شرکت نفتی  بريتيش پتروليوم، بی پی، می گوید: برای اولين بار بعد از وقوع انفجار يک چاه نفت در خليج مکزيک در ماه آوريل امسال نشت نفت متوقف شده است.

روز پنجشنبه يک مقام بلندپايه شرکت نفتی بی پی، کنت ولز، گفت تمام دريچه های سرپوش کارگذاشته شده، بسته شده اند.  او گفت شرکت بی پی در حال آزمايش مقاومت و  فشار چاه است تا از اين که نشت بطور کامل مهار شده است اطمينان پيدا کند.

بستن دريچه های سرپوش برای تعیین اینکه آیا می تواند در برابر فشار چاه مقاومت کند يا نه، انجام می شود.  شرکت بی پی می گويد اين آزمايش را در صورتی که  فشار چاه بسيار پايين باشد متوقف می کند زيرا اين امر نشان می دهد نفت از ديگر قسمت های چاه نشت می کند.

یکی دیگر از مسئولان ارشد شرکت نفتی بی پی، داگ سوتلز، گفت : توانایی شرکت  برای متوقف کردن نشت نفت موفقيت بزرگی است، اما هنوز وقت آن نرسيده است که اين موفقيت را جشن بگيريم.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا،  گفت: خبر متوقف کردن نشت نفت توسط شرکت بی پی نشانه مثبتی است ولی هشدار داد که اين امر هنوز در مرحله آزمايشی است. او گفت در مورد اين موضوع روز جمعه بيشتر سخن خواهد گفت

گزارش: وضعيت کارگران خارجی ارزان قيمت در دوبی

تعدادی از شرکت های کاريابی ،در دبي کارگران خارجی ارزان قيمتی را که به دبی آورده بودند در شرايط بسيار سختي آنها را رها کرده اند.

تأثيرات منفی بحرانهای مالی و اقتصادی جهان همچنان بر روی اقتصاد اِمارات متحده عربی سايه افکنده است. تعدادی از شرکت های کاريابی که کارگران خارجی ارزان قيمت را از کشورهای آسيای جنوبی به امارات آورده بودند، بدون دستمزد و يا فراهم کردن وسيله برگشت، در شرايطی سخت رها کرده اند.

کسادی مالی و اقتصادی جهان به امارات متحده عربی نيز سرايت کرده، بسياری از شرکتهای کاريابی را به ورشکستگی کشانده، و آنها را محبور کرده است که کارگران وارداتی خود را بدون دستمزد و فراهم کردن امکان برگشت به کشورهايشان رها کنند. يک موسسه خيريه محلی تلاش ميکند حداقل وسيله معيشت را برای کارگران سرگردان فراهم آورد که در حال حاضر در پناهگاهای اطراف دبی زندگی ميکنند.

کارگران خارجی ارزان قيمت پيشتر نيز در شرايطی نامناسبی زندگی ميکردند تا بتوانند برای خانواده هايشان در کشورهای خود پول ارسال دارند. ولی در شرايط کنونی برخی از آنها ميگويند که بعلت عدم ارسال پول، اعضای خانواده آنها از گرسنگی جان سپرده اند.

برخی از اين پناهگاه ها بعلت نپرداختن صورت حسابها، فاقد برق، گاز، و آب هستند. کارگران مجبورند که برای طبخ برنج، که غذای هرروزه آنهاست، از خرده چوب استفاده کنند.

در شارجه بوی فاضلاب و مواد زائد کارخانه های مجاور، پناهگاه را فرا گرفته است و کارگران را در شرايط غير بهداشتی و بيمارزائی قرار داده است. کارگران سرگردان در اطاق ها کثيف ميخوابند و مجبورند از توالت های پرشده استفاده کنند، و برای استفاده وسائل آشپزی و پختن يک وعده غذائی که در روز ميخورند ساعتها در انتظار باشند.

در اميرنشين دوبی داوطلبانی به رهبری يک پاکستانی تبعيدی بنام ساحر شيخ که چهار سال است که زندگی خود را وقف بهبود شرايط کارگران وارداتی کرده است، از سراسر امارات متحده عربی گردهم آمده اند تا کمک های خود از جمله دارو، پوشاک، غذا و وسائل بهداشتی و نظافت را بين کارگران توزيع کنند.

شيخ ميگويد بيش از ششماه است که کارگران دستمزدی دريافت نکرده و نتوانسته اند پولی برای خانواده های خود ارسال دارند. او گفت مادر کارگری از گرسنگی جان سپرده است.

در امارات متحده عربی قوانينی برای حمايت از کارگران وجود دارد، اما منتقدان ميگويند که بسياری از شرکتها اين قوانين را ناديده ميگيرند و يا ترجيح ميدهند با پرداخت جريمه به روشهای جاری کار ادامه دهند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر