سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ایران و آذربایجان مناسبات دو جانبه را تقویت می کنند

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه برای گفت و گو درباره تقویت مناسبات بازرگانی با جمهوری آذربایجان، رهسپار آن کشور شد.
خبرگزاری فارس می گوید آقای احمدی نژاد و الهام علی اوف رییس جمهوری آذربایجان دو قرار داد امضا کرده اند که همکاری های دو کشور در ترابری، و توسعه میدان های نفت و گاز را گسترش خواهد داد.
روز پنجشنبه دو رهبر در کنفرانس دریای خزر در باکو حضور خواهند یافت.
انتظار می رود در کنفرانس، که رهبران روسیه، قزاقستان و ترکمنستان نیز در آن شرکت خواهند داشت، درباره امنیت خزر و دسترسی مشترک به آن بحث شود.
مقامات روسیه می گویند دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه و احمدی نژاد روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس به گفت و گو خواهند نشست. رویترز می گوید مدودف ایران را تشویق خواهد کرد مذاکره درباره برنامه اتمی خود را با قدرت های جهانی از سر بگیرد.

بی پی توليد گاز در پروژه شريک با ايران در دريای شمال را متوقف ساخت

ديلی تلگراف زير عنوان "بی پی (BP) ميدان گازی دريای شمال را بر سر ممنوعيت مناسبات با ايران بسته است" می نويسد بی پی توليد را در يک ميدان گازی شريک با ايران در دريای شمال متوقف ساخته است و می خواهد بداند اين مشارکت ناقض تحريم های اروپائی عليه ايران است يا نه.

بی پی می تواند روزانه ۲۱۲ ميليون فيت مکعب گازاز ميدان Rhum استخراج کند، که ذخائر قابل بهره برداری آن ۸۰۰ ميليارد فيت مکعب است. اما در پی چند هفته حدس و گمان، سرانجام توليد گاز دراين ميدان متوقف شده است، و اين غول نفتی در پی کسب توضيحاتی است که روشن کند آيا مناسبات با شريک ايرانی اش، که يک شرکت دولتی است، مجاز است يا نه.

پيشتردرسال جاری، ديلی تلگراف گزارش داده بود که نام شريک ايرانی بی پی در ميدان گازی Rhum در فهرست آمريکائی نهادهائی ثبت شده است که نبايد با آنها مناسبات بازرگانی داشت.
تحريم های جديد اروپائی، اين قاره را با موضع سخت آمريکا در مورد داد و ستد با رژيم جنجالی تهران همراه می کند.

ميدان گازی Rhum در سال ۱۹۷۷ کشف شد اما سابقه بهره برداری از آن به پنج سال پيش باز می گردد.

شرکت بی پی تائيد کرده است " تا کسب توضيحات روشن کننده از دولت بريتانيا در مورد جنبه هائی مشخص از مقررات جديد اتحاديه اروپا در ارتباط با ضوابط محدود کننده عليه ايران، توليد در ميدان گازی Rhum واقع در ناحيه مرکزی دريای شمال، معلق می ماند".

اين شرکت می گويد "هنگامی که توضيحات روشن کننده از دولت کسب شود، ضمن بررسی و بازبينی اوضاع، تصميم مقتضی و متناسب، با توجه به توضيحات کسب شده، اتخاذ خواهد شد".

ناتو می گوید انتقال مسئولیت های امنیتی در افغانستان ممکن است از ۲۰۱۴ بیشتر طول بکشد

مقام ارشد غیر نظامی ناتو در افغانستان می گوید نیروهای اتحادیه ممکن است برخی از عملیات جنگی در کشور را ورای ۲۰۱۴، که تاریخی برای انتقال وظایف امنیتی به سربازان محلی تعیین شده است، هدایت کنند.
مارک سدویل روز چهارشنبه در کابل گفت انتقال کنترل های امنیتی از نیروی بین المللی به افغانستان ممکن است تا سال ۲۰۱۵ یا ورای آن طول بکشد.
حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان ۲۰۱۴ را بعنوان تاریخی برای واگذاری مسئولیت های کامل امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان تعیین کرده است. سدویل ۲۰۱۴ را نقطه ای برای آغاز تغییر ماموریت توصیف کرد.
اظهارات او جدید ترین نشانه در ادامه نقش نظامی عمده آمریکا و متحدانش در افغانستان طی چند سال، علیرغم طرح هایی است که برای خروج نیروها تهیه شده است.
همچنین در حالی ابراز می شود که دولت های آمریکا و افغانستان اختلاف اخیر درباره تاکتیک های ناتو در جنگ علیه طالبان را بی اهمیت دانسته اند.
رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه انتقاد اخیر کرزی از تاکتیک های آمریکا و ناتو را رد کرد و آنرا ناراحتی ناشی از سالها جنگ دانست.
گیتس در کنفرانسی که روزنامه وال استریت جورنال ترتیب داده بود گفت او و رییس جمهوری افغانستان می خواهند آمریکا از یک نقش نظامی در افغانستان دور شود و بیشتر بر توسعه تمرکز کند.
هفته پیش کرزی به واشنگتن پست گفت شدت و آشکاری عملیات آمریکا و ناتو ممکن است به شورش طالبان دامن بزند.
کانادا روز سه شنبه تایید کرد بالغ بر ۹۵۰ مربی نظامی و سربازان پشتیبانی پس از پایان ماموریت رزمی کانادا در سال ۲۰۱۱، در افغانستان خواهند ماند و در نقش های آموزشی عمل خواهند کرد.

اسراییل خروج سربازان از یک روستا در لبنان را تصویب می کند

اسراییل برنامه ای را برای خروج سربازان از بخشی از یک روستا که ۱۰ سال پیش بین اسراییل و لبنان تقسیم شد، تصویب کرده است.
برنامه که روز چهارشنبه به تصویب کابینه امنیتی اسراییل رسید، می خواهد سربازان از شمال روستای «قجر» خارج شوند و کنترل منطقه را به نیروی صلحبان سازمان ملل متحد در جنوب لبنان واگذار کنند.
مقامات دولت اسراییل می گویند خروج سربازان در هفته های آینده، در پی رایزنی با فرماندهان نیرو صورت خواهد گرفت.
اسراییل نخستین بار «قجر» را در جنگ سال ۱۹۶۷ خاورمیانه از سوریه گرفت. اما پس از خروج اسراییل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، سازمان ملل متحد کنترل آنها را تقسیم کرد، شمال را به لبنان و جنوب را به اسراییل واگذار کرد.
در مناقشه سال ۲۰۰۶ با حزب الله لبنان، اسراییل بخش شمالی «قجر» را دوباره تصرف کرد، و از آن زمان کنترل منطقه را در دست داشته است.
یک قطعنامه شورای امنیت که به مناقشه پایان داد از اسراییل می خواهد سربازانش را خارج کند.

رییس جمهوری عراق می گوید دستور اعدام طارق عزیز را امضا نمی کند

جلال طالبانی رییس جمهوری عراق می گوید او دستور اعدام طارق عزیز وزیر سابق امور خارجه عراق را امضا نخواهد کرد.
طالبانی در مصاحبه ای با یک ایستگاه تلویزیونی در فرانسه، همدردی خود را با عزیز، که یکی از مهمترین چهره های رژیم صدام حسین بود، ابراز داشت، و گفت او به دلیل سن بالای عزیز، که ۷۴ سال دارد، و نیز به این دلیل که یکی مسیحی عراقی است، چنین احساسی دارد.
دیوان عالی عراق ماه پیش عزیز را به دلیل نقش در آزار احزاب سیاسی شیعه در عراق به مرگ با دار محکوم کرد.
عزیز متهم بود به کشتن، زندانی ساختن، یا تبعید رهبران حزب دعوت، به رهبری نوری المالکی نخست وزیر فعلی؛ کمک کرد.
سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و واتیکان، خواهان تخفیف در مجازات عزیز شده اند.
روسیه و یونان نیز ماه پیش از عراق خواستند حکم مرگ عزیز را اجرا نکند.
عزیز هم اینک به اتهام دست داشتن در اعدام ۴۲ بازرگان در سال ۱۹۹۲ یک محکومیت ۱۵ ساله زندان را می گذراند. او بجرم جابجایی اجباری کردها در شمال عراق به هفت سال زندان دیگر محکوم شد.
عزیز گفته است تنها جرم او این است که به رییس جمهوری عراق وفادار بود و مرتکب هیچ جرمی نشده است.

ایران از پرواز هواپیماهای خارجی در جریان رزمایش نیروی هوایی خبر می دهد

گزارش ها بنقل از رسانه های ایران حاکی است نیروهای مسلح کشور در آغاز یک سلسله رزمایش های نظامی در روز سه شنبه، راه را بر شش هواپیمای خارجی بسته اند.
در گزارش ها بنقل از حمید ارژنگی سخنگوی رزمایش گفته می شود هواپیماهای ناشناس خارجی وارد حریم هوایی ایران شدند، اما جت های جنگنده ایران آنها را باز گرداندند.
او این نظر را روز چهارشنبه، در دومین روز رزمایش پنج روزه نیروی هوایی که با هدف آزمایش توانایی آن در جلوگیری از حملات هوایی صورت می گیرد، ابراز داشت.
مانورها، که تهران آنرا بزرگترین نوع در کشور می نامد، در نزدیکی تاسیاست اتمی ایران برگزار می شود. و شامل آزمایش موشک های دوربرد است.

آمریکا بار دیگر خواهان آزادی تمام زندانیان سیاسی در ایران شده است

وزارت امور خارجه آمریکا می گوید از ادامه اقدامات ایران درآزار، بازداشت و زندانی ساختن وکلای مدافع حقوق بشر «بشدت نگران» است و خواهان آزادی تمام بازداشت شدگان شده است.
 فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه گفت رهبران ایران باید بدانند کوشش های آنها برای خاموش کردن کسانی که بخاطر حقوق هموطنانشان بپا خاسته اند نادیده نمی ماند. او خواهان آزادی فوری تمام «زندانیان سیاسی در ایران»، از جمله کسانی که برای دفاع از زندانیان یا محکوم ساختن نقض حقوق بشر زندانی شده اند، شد.
چندین وکیل حقوق بشر در ادامه سرکوب ناراضیان در ایران هدف گرفته شده اند. از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸، ده ها فعال، روزنانه نگار و منتقدین دولت زندانی شده اند.
در اوایل هفته، محمد جواد لاریجانی، مسئول شورای حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران پیش نویس قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر ایران را رد کرد و آنرا دروغ محض نامید. لاریجانی از کشورهای غربی بدلیل کوشش برای تصویب قطعنامه، که در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار دارد انتقاد کرد.
لاریجانی گفت تصویب آنچه او آنرا قطعنامه های سیاسی
 نامید، «لکه سیاهی» بر شهرت و اعتبار سازمان ملل متحد خواهد بود.
لاریجانی این نظر را در نیویورک، در حاشیه اجلاس شصت و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز داشت.
در اوایل نوامبر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گزارشی درباره موارد نقض حقوق بشر در آمریکا منتشر کرد و به خودداری آمریکا از بستن زندان گوانتانامو، علیرغم درخواست های جامعه بین المللی استناد کرد.

رهبری جهان از طريق اعمال قدرت غيرنظامی --هيلاری کلينتون

هيلاری ردام کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، در مقاله ای در نشريه فارين افرز راهکارهای جديدی برای پيشبرد سياست آمريکا در جهان ارائه داده است.

هيلاری کلينتون در اين مقاله با عنوان «رهبری از طريق قدرت غيرنظامی،» دنيای امروز را به بوته آزمايشی تشبيه کرده است که در آن توانايی آمريکا برای رهبری جهان، به چالش کشيده می شود.

وزير امور خارجه آمريکا می نويسد در دنيايی که قدرت در آن تقسيم شده است، و چالش های عمده ای همچون افراطگرايی خشونت بار، رکود اقتصادی جهانی، تغييرات اقليمی، و فقر دست به گريبانگير همه کشورهاست، تنها با توسل به راه حل های جمعی می توان چالش ها را از ميان برداشت.

خانم کلينتون اشاره می کند که ايالات متحده برای رهبری جهان، بايد توانايی های غيرنظامی خود را در خارج از کشور چند برابر تقويت کند؛ تا به گفته وزير دفاع آمريکا، ديپلماسی و توسعه به موازات قدرت نظامی حرکت کند.

وزير امور خارجه آمريکا پيشنهاد می کند که مثلاً در پاکستان -- هم پيمان ايالات متحده در مبارزه با تروريسم -- يا در کشور زلزله زده هائيتی، آژانس توسعه بين المللی وزارت خارجه يا يو اس ايد، شرکت های سرمايه گذاری، مرکز پيشگيری و کنترل بيماری ها، و ديگر سازمان ها و نهادهای غيرنظامی آمريکا حضور پررنگ تری داشته باشند و نقش اصلی شان کمک به آن کشورها برای حل مشکلات آنها باشد.

در همين حال لس آنجلس تايمز از خريد ابزارهای جنگی پيشرفته توسط چند کشور عرب حاشيه خليج فارس خبر داده است. اين روزنامه می نويسد درحالی که بحرين و امارات متحدهء عربی برای خريد «اسباب بازی های جنگی تجملی» بازار اسلحه را جستجو می کنند، ايالات متحده با سنجيدن احتمال رويارويی با ايران، با کمال ميل حاضر است نيروی نظامی آنها را تجهيز و تقويت کند. درخواست خريد موشک های دوربرد از سوی دو کشور همسايه ايران اندکی پس از آن اعلام شد که عربستان سعودی ۶۰ ميليارد دلار تجهيزات جنگی از آمريکا، خريداری کرد.

ستون نظرات وال استريت جورنال نيز نامه يکی از خوانندگان را در انتقاد از سفر اخير نمايندگان پارلمان آلمان به ايران منتشر کرده است. نويسندهء مقاله اشاره می کند که نمايندگان پارلمان اروپا اخيراً ضمن تقبيح کارنامه سياه جمهوری اسلامی در زمينه حقوق بشر، از سفر به ايران خودداری کرده اند، اما يک عضو کميته آموزش و فرهنگ در پارلمان آلمان، اعزام قانونگذاران کشورخود به ايران را تحت عنوان کمک به پيشگيری از بحران، حمايت از حقوق بشر، و پيشبرد ديپلماسی توجيه کرده است.

سفینه فضایی ژاپن برای نخستين بار قطعاتی از یک سیارک را جمع آوری کرده است

 
 
 
 
 

دانشمندان می گویند، سفینه فضایی هایابوسای ژاپن، اولین سفینه فضایی در جهان است که قطعاتی از یک سیارک را جمع آوری کرده است.

سازمان فضایی ژاپن می گويد بررسی دقیق حدود ۲۵۰۰ قطعه میکروسکوپی که توسط سفينه هایابوسا جمع آوری شده، مشخص کرده است که این قطعات متعلق به یک سیارک بوده اند.

دانشمندان امیدوارند با مطالعه این قطعات، درک عمیق تری از شکل گیری منظومه شمسی به دست آورند.

سفينه هایابوسا در سال ۲۰۰۳ به فضا پرتاب شد و دو سال بعد با سیارک موسوم به ایتوکاوا ملاقات کرد.

هایابوسا در مسیر برگشت دچار مشکلاتی شد، اما در ماه ژوئن سال جاری، پس از پیمودن ۶ میلیارد کیلومتر در فضا، در استرالیا فرود آمد.

گزارش: بودجه دفاعی سال آينده آمريکا هنوز در کنگره تصويب نشده است

در حاليکه آمريکا در دو جنگ بزرگ درگير است، هنوز بودجه دفاعی کشور برای سال آينده تصويب نشده است. در همين حال بعضی از قانونگذاران در کنگره آمريکا در پی کاستن از هزينه های دفاعی کشور هستند.

سناتور جان مک کين،عضو ارشد کميتۀ نيروهای مسلح سنای آمريکا، با اطمينان می گويد رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا می تواند يک صد ميليارد دلار در پنج سال آينده از بودجۀ دفاعی کشور کاسته و هنوز برنامه های تسليحاتی را در مسير خود حفظ کند.

يکی از مواردی که سناتور مک کين به آن اشاره می کند توليد جت های جنگندۀ اف- ۳۵ توسط شرکت لاکهيد مارتين است که هزينۀ آن تا کنون به ۳۸۲ ميليارد دلار يعنی دو برابر هزينۀ پيش بينی شدۀ اوليه رسيده و به گفتۀ سناتور مک کين غير قابل قبول است.

بعضی از اعضای جمهوريخواه منتخب برای کنگره آينده چون رَند پال معتقدند که کاستن از هزينه های دولت نبايد وزارت دفاع را از اين امر، مستثنی کند.

جمهوريخواهان بطور سنتی خواهان کاستن از هزينه های داخلی هستند الاّ هزينه های ارتش. سناتور مک کين می گويد شکّی نيست که گروه تازه ای از قانونگذاران جديد جمهوريخواه با تيشه به جان هزينه های اضافی بيفتند امّا نگرانی وی از آنست که اين امر به کاهش حمايت از جنگ در افغانستان منجر شود.

هاوارد باک مک کئون، رهبر جمهوريخواهان در کميتۀ نيروهای مسلح مجلس نمايندگان، که انتظار می رود در مجلس آينده رياست اين کميته را عهده دار شود می گويد کاستن از هزينه های دفاعی کشور در حاليکه ما در دو جنگ درگير هستيم امری اشتباه خواهد بود.

آقای مک کئون می گويد تلاش خواهد کرد تا با حمايت از ناوگان جديد جتهای جنگندۀ اف- ۳۵ از کاهش مهمّی در هزينه های آن خودداری کند. او می افزايد کاهش بودجۀ دفاعی حاکی از افول آمريکا خواهد بود و موجب تحليل بردن توانايی های ما در پيش بينی قدرت توانايی بخشيدن به دشمنانمان و ضعيف تر کردن همپيمانان ما منجر خواهد شد.

نمايندۀ جمهوريخواه عضو کميتۀ نيروهای مسلح مجلس نمايندگان با اشاره به يک نظر سنجی اخير می گويد ۶۰ درصد جمهوريخواهان و ۵۳ درصد از رأی دهندگان مستقل با کاهش هزينه های دفاعی و هزينه های امنيت داخلی مخالفند.

در حاليکه کنگره آمريکا هفته های پايانی دوره کنونی قانونگذاری را می گذراند نمايندگان کنگره روز دوشنبه نخستين جلسه پس از انتخابات ميان دوره ای را برگزار کردند.

قانونگذاران در هفته های پيش رو و پيش از آغاز دوره جديد کنگره در ماه ژانويه درمورد مسائل مهمی بحث خواهند کرد.

از جمله اين موضوعات می توان به قرارداد جديد تسليحات اتمی با روسيه موسوم به استارت و نيز بودجه دولت فدرال اشاره کرد.

بدلیل تقاضای روز افزون و گسترده علاقمندان به دریافت بورسیه ورزشی از دانشگاه های آمریکا، گروه ورزش تلويزیون صدای آمریکا برنامه های ویژه دیگری در نظر گرفته است. آن دسته از علاقمندانی که از طریق برنامه های قبلی ما، پاسخ پرسشهای خود را در مورد نحوه دریافت بورسیه ورزشی و تقاضای گرین کارت، برای ورزشکاران برتر، دریافت نکرده اند میتوانند با ارسال  ایمیل به گروه ورزش صدای آمریکا (varzesh@voanews.com)، نظرات و سوالات خود را از کارشناس  دو برنامه درنظر گرفته شده، جویا شوند. از علاقمندان  و ورزشکاران  متقاضی دعوت می کنيم، روزهای پنجشنبه نهم و یکشنبه دوازدهم دیماه ، راس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه شب به وقت ایران، زمان پخش خبرهای ورزشی، بیننده این دو برنامه ویژه باشید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر