سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رابرت گیتس: ژنرال مک کریستال مرتکب اشتباه عمده ای شد

فرمانده ارشد نظامی آمریکا در افغانستان برای توضیح در مورد اظهارات بحث انگیز او و کارمندانش درباره پرزیدنت اوباما و اعضای دولت وی به واشنگتن فراخوانده شده است.

دستیاران ژنرال استنلی مک کریستال در مقاله ای که در جدید ترین شماره مجله معروف «بلک استون» منتشر شده است می گویند او نخستین دیدار با پرزیدنت اوباما در کاخ سفید را به عنوان رویدادی که از یک جلسه ۱۰ دقیقه ای برای عکسبرداری فراتر نمی رفت، رد کرد.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، روز سه شنبه در بیانیه ای گفت او بر این باور است که ژنرال مک کریستال «مرتکب اشتباهی عمده و قضاوت ضعیف شده است.»

گیتس گفت ژنرال از او و کسان دیگری که در مقاله از آنها نام برده شده، پوزش خواسته است. وزیر دفاع گفت او ژنرال مک کریستال را به واشنگتن فراخوانده است تا حضورا درباره این موضوع بحث کند.

دستیاران ژنرال، همچنین از جو بایدن معاون رییس جمهوری، که بیشتر از مک کریستال طرفدار یک رویکرد بسیار محدود در افغانستان بود ، انتقاد کردند.

سخنگوی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا می گوید دریادار مایک مولن از این گفته ها عمیقا ابراز تاسف کرده و شامگاه دوشنبه با ژنرال مک کریستال صحبت کرد.

احضار ژنرال مک کریستال به واشنگتن چند ساعت پس از آن صورت گرفت که او در بیانیه ای در کابل گفت مقاله ای که در رولینگ استون منتشر شده، یک «قضاوت ضعیف» را منعکس می کند و اشتباهی است که هرگز نباید اتفاق می افتاد.

یک سخنگوی آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو، می گوید ژنرال  مک کریستال از حمایت کامل راسموسن برخوردار است. سخنگو مقاله را «متاسف کننده» نامید، اما تاکید کرد که فقط یک مقاله است.

ژنرال مک کریستال به رولینگ استون گفت او احساس می کند کارل آیکنبری، سفیر آمریکا در افغانستان، به او «خیانت» کرده است. آیکنبری در یک یادداشت داخلی به واشگتن نسبت به استراتژی مک کریستال برای افزودن بر شمار سربازان جهت نبرد با شورشیان طالبان ابراز تردید کرده بود.

آیکنبری، رییس جمهوری افغانستان را یک شریک غیر قابل اعتماد در تلاش های آمریکا برای شکست دادن طالبان توصیف کرد.

اوباما با طرح ژنرال مک کریستال برای اعزام ۳۰ هزار سرباز اضافی به افغانستان موافقت کرده است.

خبر احضار ژنرال کریستال در حالی منتشر می شود که گزارش می رسد فرستاده ویژه بریتانیا به افغانستان و پاکستان استعفا داده است. «شرارد کاوپر- کولز» از منتقدان سرسخت استراتژی آمریکا و ناتو در افغانستان بوده است.

وزارت امور خارجه بریتانیا بیانیه ای صادر کرده است که در آن گفته می شود کاوپر – کولز مرخصی بدون حقوق گرفته و تا اواخر سال جاری باز خواهد گشت.

پاکستان می گوید به معامله واردات گاز طبیعی از ایران پای بند است

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، می گوید کشور او به تحریم های آمریکا علیه ایران پای بند نیست، و یادآورمی شود که اسلام آباد به انجام معامله واردات گاز از ایران ادامه خواهد داد.

گیلانی پیشتردر روز دوشنبه گفته بود پاکستان هر تحریمی را که واشنگتن بر ایران در ارتباط با برنامه اتمی آن برقرار سازد، رعایت خواهد کرد. اما روز سه شنبه در اسلام آباد اعلام کرد دولت او فقط تحریم هایی را که سازمان ملل متحد بر اساس قوانین بین المللی وضع کرده است، عملی خواهد ساخت.

آقای گیلانی این موضوع را پس از آن عنوان کرد که ریچارد هالبروک، فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان و پاکستان، به اسلام آباد هشدار داد خود را به یک معامله ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری با ایران برای ساختن یک خط لوله گاز طبیعی «بیش از اندازه متعهد نکند». این خط لوله، میدان گاز پارس جنوبی را به استان های بلوچستان و سند پاکستان وصل خواهد کرد.

هالبروک روز یکشنبه در جریان دیداری از پایتخت پاکستان گفت کنگره آمریکا سلسله تحریم های جدید علیه ایران را، که ممکن است بر پروژه خط لوله تاثیر بگذارد، قطعی می کند.

تحریم های آمریکا شرکت های بیمه، نفت و خطوط کشتیرانی را که به برنامه اتمی یا موشکی ایران مرتبط هستند، هدف می گیرد.

مقامات پاکستان می گویند خط لوله پیشنهادی تا نیمه سال ۲۰۱۵ روزانه نزدیک به ۲۱ میلیون متر مکعب گاز به پاکستان حمل خواهد کرد.

در این میان، نیروهای نظامی پاکستان با پشتیبایی جت های جنگنده روز سه شنبه با شبه نظامیان طالبان در امتداد مرز افغانستان درگیر شدند و ۴۳ شبه نظامی را کشتند. در این زد و خورد چندین نفر از جمله چند سرباز نیز مجروح شدند.

ارتش پاکستان گفت عملیات در ناحیه عشیره ای اورکزی صورت گرفت.

یک عضو پارلمان نیجریه زخمی شد

در زد و خورد بین قانون گزاران نیجریه، دست کم یک عضو پارلمان زخمی شد.

درگیری روز سه شنبه و پس از آن روی داد که مجلس نمایندگان، ۱۱ عضو را به دلیل متهم کردن رییس مجلس به فساد معلق ساخت. گزارش های رسیده از صحنه حاکی است که قانون گزاران با مشت به جان هم افتادند و یک نماینده پارلمان دچار شکستگی دست یا بازو شد.

گروهی از اعضای مجلس که خود را «مترقی» می نامند، می خواستند در مورد اتهام اختلاس میلیون ها دلار توسط رییس مجلس، تحقیق شود.

کمیسیون جرایم مالی و اقتصادی نیجریه می گوید در این باره تحقیق خواهد کرد.

فساد یک مساله مزمن در نیجریه است. کمیسیون در حال حاضر درباره بیش از ۴۰ مقام و فرماندار سابق به اتهام دزدی از بیت المال تحقیق می کند.

در سیل و باران در جنوب چین، ده ها تن کشته شدند

در پی بارش باران های سنگین و جاری شدن سیل در جنوب چین، نزدیک به ۲۰۰ تن کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مفقود شده اند.

هو جینتائو، رییس جمهوری و «ون جیابائو» نخست وزیر چین، روز سه شنبه خواهان کوشش های همه جانبه برای مقابله با سیل و نجات مردم در پی شکسته شدن یک سد خاکی در استان جیانکسی در شرق کشور، شده اند.

سربازان برای کمک به امدادگران و ناجیان به شهر «فوژو» اعزام شده اند. در آنجا شامگاه دوشنبه رودخانه «فوهه» طغیان کرد.

به گفته مقامات از تاریخ ۱۳ ماه ژوئن، بارندگی شدید بر میلیون ها نفر از ساکنان ۱۰ استان اثر گذاشته است. شمار کشته شدگان به ۱۹۹ تن رسیده و ۱۲۳ نفر مفقود هستند. حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز ناچار شده اند خانه هایشان را تخلیه کنند.

هواشناسان می گویند انتظار می رود در روزهای آینده، موج جدیدی از باران های سنگین آغاز شود.

سیل در برزیل ده ها کشته و هزاران بی خانمان برجا گذاشته است

   
   

 

بر اثر جاری شدن سیل در شمال شرقی برزیل دست کم ۳۹ تن جان خود را از دست داده اند و ده ها هزار نفر بی خانمان شده اند.

باران های سنگین از روز پنجشنبه در ایالت های «آلاگوآس» و «پرنامبوکو» موجب طغیان روخانه ها شده است.

مقامات می گویند در آلاگوآس، بیش از ۶۰ هزار نفر ناچار شده اند خانه هایشان را ترک کنند. به گفته آنها رودخانه «موندائو» طغیان کرده و دست کم ۵۰۰ نفر مفقود شده اند.

در ایالت پرنامبوکو، مسئولان دفاع غیر نظامی می گویند سیل ۱۲ تن را کشته و بیش از ۴۰ هزار نفر را بی خانمان کرده است. مقامات پیش بینی می کنند که شمار کشته شدگان بالاتر خواهد رفت.

رییس جمهوری برزیل برای بحث درباره سیل و کوشش های امدادی کابینه را به تشکیل جلسه فوق العاده ای فراخوانده است. او می گوید دولت اعتبارات فدرال را برای کمک به قربانیان در دسترس قرار می دهد.

در ماه می سال ۲۰۰۹، سیل در همین منطقه دست کم ۴۴ تن را کشت و صدها هزار نفر را بی خانمان کرد.

در حملاتی در عراق سه تن کشته شدند

در حملاتی در سراسر عراق دست کم سه تن،از جمله رهبر یک گروه شبه نظامی ضد القاعده کشته شده اند.

مقامات روز سه شنبه گفتند فرمانده یکی از واحد های شورای بیداری، در برخورد بمبی به اتومبیل حامل او در ناحیه ای در استان دیاله کشته شد.

روز سه شنبه همچنین یک بمب کنار جاده ای، کاروان حامل یک مقام ارشد وزارت ترابری و همراهانش را در ناحیه «دوره» در جنوب بغداد هدف گرفت.در این انفجار، آسیبی به  مقام ارشد وزارت ترابری نرسید، اما دست کم دو تن از پای در آمدند و هفت نفر مجروح شدند.

«دوره» یک محله سنی نشین است که قرارگاه شورشیان بوده است.

مسئولیت حمله را کسی بر عهده نگرفته است.

همچنین در بغداد، یک بمب کنار جاده ای در نزدیکی گروهی از اعضای یک حزب شیعه منفجر شد و دست کم هفت نفر را مجروح کرد. و در حمله ای جداگانه در بعغوبه، مرکز استان دیاله، بر اثر برخورد یک گشت ارتش عراق، با یک بمب کار گذاشته شده بر روی موتور سیکلت، هشت غیر نظامی مجروح شدند.

عراق از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی، که برنده روشنی نداشته، با موج خشونت دست به گریبان بوده است.

کابینه عراق درباره استعفای وزیر نیرو بحث می کند

   
   

 

 

کابینه عراق برای بحث درباره پاسخ به استعفای وزیر نیرو، که در میان اعتراضات خونین علیه کمبود برق صورت گرفت، تشکیل جلسه داده است.

مقامات دولت می گویند نوری المالکی، نخست وزیر، پس از جلسه در این مورد که آیا استعفای کریم وحید را قبول کند یا نه، تصمیم خواهد گرفت.

کریم وحید روز دوشنبه گفت به دلیل ناتوانی در تامین برق کافی در هنگامه موج گرمای بی رحم استعفا می دهد. معترضین در دست کم دو شهر جنوبی عراق خواهان استفعای او بودند.

آقای وحید همچنین اظهار نظر کرد «تمام طرف ها» تظاهرات را سیاسی کرده اند. او گفت نبود پول و سوخت، همراه با آنچه آن را «انتظارات فوق العاده» عراقی های بی صبر نامید، از تلاش های او برای بازسازی شبکه برق جلوگیری کرده است.

خشم عمومی از وزارت نیرو در روزهای اخیر در حالی که شدت گرما به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده افزایش یافته است. اعتراضات در شهرهای بصره و ناصریه به خشونت گرایید، دو تن جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۰ پلیس و شهروند زخمی شدند.

در انفجار یک اتوبوس در استانبول ۴ تن کشته شدند

مقامات ترکیه می گویند یک بمب کنار جاده ای در استانبول، یک اتوبوس حامل سربازان و خانواده های آنها را منفجر کرد، چهار تن را کشت و دست کم ۱۲ نفر را مجروح کرد.

بمب که از راه دور کنترل می شد، روز سه شنبه هنگام عبور اتوبوس از ناحیه «هلکانی»، که یک مجتمع مسکونی نظامی در آن قرار دارد، منفجر شد.

فرماندار استانبول این حادثه را یک عمل تروریستسی نامید.

رسانه های ترکیه می گویند کشته شدگان دست کم دو سرباز و دختر یکی از سربازان را شامل می شوند.

مسئولیت انفجار را کسی بر عهده نگرفته است، اما بمب گذاری در حالی صورت می گیرد که شورشیان کرد بر خشونت افزوده اند.

در دو روز گذشته، در حملاتی در سوی دیگر مرز با عراق ۱۲ سرباز ترکیه کشته شده اند.

در پاسخ، ارتش ترکیه روز دوشنبه عملیات عمده ای را علیه شورشیان در امتداد مرز آغاز کرد.

مقامات نظامی روز سه شنبه گفتند در دو زد و خورد جداگانه شبانه، یک سرباز و هفت شورشی حزب کارگران کردستان کشته شدند.

رییس اداره بهداشت ایالت غندوز در افغانستان کشته شد

مقامات در افغانستان می گویند رییس اداره بهداشت عمومی در ایالات غندوز در انفجار بمب کشته شده است.

به گفته مقامات، روز سه شنبه بمبی که در کلینیک خصوصی دکتر عزیز الله صفاری کار گذاشته شده بود منفجر شد. در این حمله دست کم دو نفر نیز مجروح شدند.

پیشتر در روز دوشنبه ، یک زن بمب گذار انتحاری به یک کلانتری در ناحیه شیگال در ایالت کونار حمله کرد و ۱۸ نفر، از جمله سه افسر پلیس را مجروح کرد.

بمب گذاری های انتحاری یک تاکتیک عادی است که شبه نظامیان طالبان و القاعده اغلب به کار می برند، اما زنان به ندرت به آن دست می زنند.

در جنوب افغانستان، ناتو می گوید نیروی های مشترک افغانستان و ناتو شامگاه دوشنبه در جریان عملیاتی در ایالت هلمند فردی را که طالبان به تازگی به عنوان مسئول مالی منصوب کرده بودند دستگیر کردند.

در ناحیه ای دیگر در هلمند، وزارت دفاع بریتانیا می گوید یکی از سربازان آن روز دوشنبه در انفجاری در ناحیه «سنگین» کشته شد. با مرگ او شمار سربازان بریتانیایی که از سال ۲۰۰۱ در افغانستان کشته شده اند به ۳۰۱ تن افزایش یافت.

در این میان، ریچارد هالبروک، فرستاده مخصوص آمریکا به افغانستان و پاکستان، به دیدار از منطقه ادامه می هد. او روز دوشنبه با حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، به گفت و گو نشست و از ایالت قندهار دیدن کرد.

تعطیلی ۵۰ درصدی واحدهای تولیدی و نیاز تهران به سرمایه گذاری

ضوابط اجرایی بودجه ۸۹ که با دو ماه تاخیر ابلاغ شد مشکلات بسیاری را برای دستگاه های اجرایی کشور جهت اجرای برنامه ها و پروژه های سال جدید به وجود آورده است جهان نیوز ضمن اشاره به این نکته از احتمال تاخیر بی سابقه در طرح ها و برنامه های دولت خبر می دهد .
جهان نیوز با اشاره به این نکته، که تاکنون حقوق و مزایای کارمندان نیز به صورت علی الحساب طبق ضوابط بودجه ای سال قبل پرداخت شده و احتمالا در این ماه رقم افزایش حقوق و معوقات در حساب کارمندان منظور خواهد شد، نوشته است: با توجه به این که امسال دولت در نظر دارد طرح هدفمند کردن یارانه ها را نیز کلید بزند، یکی از عوامل تأخیر نیز از جانب مسئولان دولتی این مسأله عنوان می شود.
هم زمان احمد توکلی رییس مرکز پژوهش های مجلس و نماینده تهران با انتشار نامه ای در سایت الف خطاب به روسای قوای مجریه و مقننه خواستار بازنگری در تدوین و تصویب لایحه برنامه پنجم توسعه شد و در این زمینه هشدار داد.
حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس در مراسم راه اندازی دومین ریل باس ارم ساخت داخل در مسیر تهران قزوین اظهار داشت: تحقق رشد اقتصادی برنامه پنجم نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد دلار سرمایه است.
این در حالی است که اعضای کمیسیون تلفیق برنامه پنجم انتخاب شده اند و مجلس عملا کار بررسی این لایحه را آغاز کرده است.
در همین حال محمد رضا سبز علی پور ریاست مرکز تجارت جهانی ایران در گفت و گو تلفنی با ایلنا، خبرگزاری کار ایران، تاکید کرد که مطمئنا تصویب مکرر قطعنامه ها موجب می شود تا کشورهای جهان در معاملات اقتصادی خود با شرکت های ایرانی تجدید نظر کنند.
تهران در تازه ترین واکنش خود در این زمینه قطعنامه تحریم را غیر قانونی خواند.
هم زمان از سوی شورای نگهبان اساسنامه سازمان هدفمند سازی یارانه ها مجددا مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی شناخته شد. هر چند حجت الاسلام میر تاج الدینی معاون رییس جمهوری در امور مجلس در نشست هدفمند کردن یارانه ها که توسط پژوهشکده امور اقتصادی برگزار شد، خواهان افزایش سرعت کار برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها شد.
این مقام در نشست خبری بررسی فرایند اجرایی قانون هدفمند کردن یارانه ها بیان داشت: طرح تحول اقتصادی در گرو تدوین نظام اقتصادی کار آمد و منصفانه است این سخنان در حالی بیان می شود که سایت کلمه با نگاهی به گزارش اقتصادی اتاق بازرگانی از «روزهای بحرانی برای تولید ایرانی» خبر می دهد بر اساس این گزارش ۵۰ درصد واحدهای تولیدی در اکثر مناطق صنعتی کشور در حال تعطیلی یا در آستانه تعطیلی هستند و یا با کم تر از ۳۰ درصد ظرفیت اسمی خود مشغول به کار اند.

این در حالی است که اسدالله عسگر اولادی رییس اتحادیه خشکبار در گفت و گو با خبرگزاری فارس از کاهش صادرات پسته ایران خبر داد.
و به گزارش خبرگزاری مهر سوآپ نفت خام در ایران متوقف شده است و ۴ شرکت خارجی مذاکرات خود را با برخی از رقبا برای دور زدن ایران آغاز کرده اند.
در چنین فضای عبدالرضا رحمانی رییس دیوان محاسبات کشور در جمع مدیران دستگاه های اجرایی در خرم آباد مطرح کرد اگر روزی نفت ایران را نخرند چه باید کرد؟

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر