سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پلیس روسیه به دفاتر یک مجله مخالف حمله کرد

مسئولان یک مجله اپوزیسیون روسی که به انتشار گزارش هایی درباره بدفتاری پلیس شهرت دارد می گویند پلیس وزارت کشور به دفاتر آن در مسکو حمله کرده است.

سردبیر مجله نیوتایمز می گوید حمله روز چهارشنبه به شکایتی از مقالاتی در مورد سوء استفاده از قدرت در پلیس ضد شورش ارتباط داشت.

او به خبرنگاران گفت پلیس در جستجوی هویت دو منبع ناشناس که در دو گزارش نیوتایمز در اوائل سال جاری از آنها نام برده شد بودند.

سردبیر به خبرگزاری فرانسه گفت کارکنان مجله اطلاعاتی در مورد دو منبع ارائه ندادند.

مقالات اخیر در باره سوء استفاده از قدرت در پلیس ضد شورش مسکو جنجالی به راه انداخته و گروهی خواهان اصلاحاتی در آن شده اند.

دیمیتری مدودف، ریسس جمهوری در پی انتشار اتهامات فساد در پلیس، چندین مقام ارشد پلیس را برکنار کرد. او همچنین گفت حدود ۱۰ هزار پرسنل وزارت کشور برکنار می شوند و وظایف وزارتخانه محدود خواهد شد.

یک شرکت چینی هزاران بشکه بنزین به ایران حمل می کند

یک پالایشگر دولتی بنزین در چین قصد دارد بنزین بیشتری به ایران بفرستد، در همین حال یک شرکت اروپایی ارتباط با ایران را در پیشاپیش تحریم های احتمالی جدید سازمان ملل متحد کاهش می دهد.

دلالان روز چهارشنبه گفتند شرکت نفت «سینوپک» بیش از 200 هزار بشکه بنزین برای حمل احتمالی به ایران در سنگاپور بارگیری می کند.

از زمانی که تولید کنندگان اروپایی، از جمله رویال داچ شل و گلنکور، فروش بنزین به ایران را متوقف ساختند، کشور با کاهش حمل این فراورده روبرو بوده است.

در این میان، شرکت اتومبیل سازی دایملر در آلمان می گوید ارتباط های خود را با صنعت ساخت موتور در ایران کاهش می دهد. این جدیدترین اقدامی است که شرکت های اروپایی برای قطع مناسبات بازرگانی با ایران بدلیل نگرانی های ناشی از سیاست اتمی آن کشور بعمل می آورند.

دایملر، سازنده اتومبیل های مرسدس بنز، روز چهارشنبه گفت 30 درصد سهام خود را در شرکت تولید موتور دیزل ایران خواهد فروخت.

مدیر دایملر می گوید این شرکت همچنین فعالیت های بازرگانی با ایران را فقط به آنچه قرار دادهای موجود ایجاب می کند، محدود می سازد.
 
او می گوید رهبری فعلی ایران شرکت را «ناچار» ساخته است رابطه بازرگانی با کشور را تغییر دهد، اما تاکید می کند که هیچ یک از این اقدامات علیه مردم ایران نیست.

احمدی نژاد از رییس جمهوری آمریکا خواسته است به «تهدید ایران» پایان دهد

در حالی که آمریکا به کوشش برای برقراری دور دیگری از تحریم ها علیه ایران ادامه می دهد، دیپلمات های شش قدرت جهانی برای تشکیل جلسه ای در سازمان ملل متحد آماده می شوند.

قرار است سفیران پنج عضو دایمی شورای امنیت - بریتانیا ، چین، فرانسه، روسیه و آمریکا - همراه با آلمان، به منظور بحث درباره تحریم های احتمالی در نیویورک ملاقات کنند.

در این میان، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران از باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا خواسته است به تهدید ایران پایان دهد.

احمدی نژاد در مصاحبه ای با تلویزیون ایران گفت او نامه ای برای آقای اوباما فرستاده است و محتوای آن به زودی منتشر خواهد شد.

آقای احمدی نژاد همچنین گفت ایران «تنها شانس» آقای اوباما برای موفقیت در سیاست خارجی است.

پرزیدنت اوباما در تلاش بوده است حمایت بین المللی را از دور چهارم تحریم ها ی سازمان ملل متحد علیه ایران به دست آورد. او روز سه شنبه، از جامعه بین المللی خواست برای وضع تحریم های جدید «به سرعت و شجاعانه» حرکت کند.

پیشتر، رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا گفت او انتظار ندارد ایران تا دست کم یک سال قادر به تولید تسلیحات اتمی بشود.

گیتس این نظر را روز سه شنبه با خبرنگاران در راه سفر به آمریکای جنوبی و در پاسخ به گفته یک مقام جمهوری اسلامی در پیوستن ایران به باشگاه اتمی جهان ابراز داشت.

خبرگزاری نیمه رسمی فارس به نقل از بهزاد سلطانی گفت اگر ایران به باشگاه اتمی ملحق شود، هیچ کشوری حتی فکر چنین حمله ای را بخود راه نخواهد داد. او همچنین گفت ایران قصد دارد فناوری اتمی را برای «مقاصدی غیر از انرژی و تولید سوخت» توسعه دهد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به سازمان ملل متحد شکایت کرد که سیاست اتمی آمریکا، منشور سازمان ملل را نقض می کند و شامل «باجگیری اتمی» است.

سیاست اتمی بازنگری شده آمریکا ایالات متحده را از استفاده از تسلیحات اتمی برای پاسخگویی به حمله سلاح های شیمیایی یا میکروبی از سوی یک کشور فاقد نیروی اتمی ممنوع می کند. اما یک کشور مهاجم که پیمان ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی را امضا نکرده است یا آن را رعایت نکند، مانند ایران، از تلافی جویی اتمی معاف نخواهد بود.

حمايت چين از ايران تضمين شده نيست

واشينگتن پست زير عنوان "نگرانی ايرانيان از عميق تر شدن مناسبات با چين" می نويسد چين در حرکتی حاکی از يک شکوفائی عمده در مناسبات با ايران، ضمن خريد نفت و گاز بيشتر از ايران، مشارکت در پروژه های زير بنائی ايران، و فروش مقادير عمده ای از اقلام صادراتی به ايران، به غرب در مورد تحريم هائی شديدترعليه برنامه اتمی ايران هشدار ميدهد.

با اينحال، به گفته سياستمداران، بازرگانان و تحليلگران فقط شماری معدود از ايرانيان انتظار دارند اين مناسبات در حال رشد به يک محور جديد و با دوام سياسی مبدل شود. در همين حال اين نگرانی شدت ميگيرد که ايران بيش از حد از نظر اقتصادی و سياسی به چين وابسته ميشود.

چين، اکنون که روسيه ِ تامين کننده تجهيزات نظامی و نيروگاههای برق اتمی ايران به حمايت از تحريم هائی سخت تر عليه ايران برخاسته است، تنها دوست ايران در ميان اعضای دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد محسوب ميشود.

دولت ايران، و بخش خصوصی، با دسترسی به دلارهای نفتی، که چينِِ ِ نيازمند به انرژی تامين کننده بخشی از آنهاست، برای خريد اجناسی که کشورهای غربی مايل به فروش آنها به ايران نيستند، سراغ چين رفته اند.

ارزش مبادلات بازرگانی دو کشور که در سالهای اخير سير صعودی دارد، به گفته اسدالله عسگراولادی رئيس اتاق بازرگانی ايران و چين، از دوازده ميليارد دلار در سال ۱۹۹۷ به بيست و هشت ميليارد دلار درسال ۲۰۰۹ ترقی کرده است، و امسال ممکن است از مرز سی ميليارد دلار بگذرد.

تجارت، ايران را به يک وارد کننده اصلی اجناس چينی در خاورميانه مبدل ساخته، و به چين امکان داده است در يکی از چند بازار عمده منطقه، بدون حضور آمريکا، نفوذ کند. همزمان، ايران، پس از عربستان سعودی و آنگولا، به يک منبع اصلی تامين نفت برای چين مبدل شده است.

يک مقام دولت چين، که در خريد نفت از ايران درگير است، ميگويد ايران، در شرايطی که بازارهای ديگر در کنترل کشورهائی ديگر است، برای ما بسيار مهم است. اين مقام که با توجه به حساسيت موضوع خواسته است از وی نام برده نشود، در مصاحبه ای گفت امسال ما ژاپن را به عنوان بزرگترين خريدار نفت ايران پشت سر ميگذاريم.

بازارهای سنتی ايران مملو از ازاجناس چينی است. ازلباس های بنجل و ارزان گرفته تا وسائل برقی خانگی، و کارد وچنگال و کاندوم. اتوبوس های شهری جديد تهران، و اسکنر های حاس پزشکی مورد استفاده در بيمارستان ها، ساخت چين است.

به محصولات داخلی نيز ضربه ای سخت وارد شده است.

اما تحليلگران ميگويند واردات ارزان، و مناسبات نفتی، بدان معنا نيست که چين مطمئنا با قاطعيت از منافع بين المللی ايران حمايت خواهد کرد. اگرقرار شود چين به فشار تحت رهبری آمريکا برای تحريم هائی سخت ترعليه ايران بپيوند، کاری عمده  از دست ايران برنمیآيد.

وال استريت جرنال زيرعنوان "دايملر سهم خود را در شرکت ايرانی موتور ديزل می فروشد" می نويسد ديترتسچه (Dieter Zetsche) مدير عامل دايملر(بنز) روز چهارشنبه گفت اين شرکت اتوموبيل سازی آلمانی، در چارچوب بازبينی مناسبات تجاری  با ايران، سرمايه گذاری در سی درصد سهام خود در کارخانه ايرانی سازنده موتور ديزل را پس ميگيرد.

تسچه (Zetsche) به سهامداران درمجمع عمومی سالانه شرکت گفت ما بازبينی کامل در اين مناسبات تجاری را در واکنش به اوضاع سياسی جاری ايران انجام داده ايم.

وی گفت درآلمان نيز ما درخواست های در دست اقدام برای صدور سه خودرو غير نظامی به ايران را پس گرفته ايم. وی گفت در مجموع فعاليت های تجاری ما با ايران اکنون به انجام تعهدات جاری محدود شده است.

وی گفت هيچيک ازاين تصميمات عليه مردم ايران نيست واين سياست های جاری کادر رهبری ايران است که ما را مجبورميکند مناسبات تجاری با آن کشور را دراين سطح جديد بگذاريم.

معترضین تایلندی برای «دور نهایی» رویارویی با دولت آماده می شوند

در تایلند، معترضین ضد دولت روز چهارشنبه به طرف مرکز بازرگانی بانکوک حرکت کردند. آنها می گویند هدف این است نیروهایشان را تقویت کنند و برای آنچه آن را «دور نهایی» در پیکار برای بیرون راندن نخست وزیر توصیف می کنند، آماده شوند.

هزاران «سرخ پوش» خارج شدن از میدان تاریخی پایتخت را آغاز کردند. آنجا صحنه زد و خوردهای خونین در روز شنبه بود که ۲۱ کشته و ده ها مجروح برجا گذاشت.

رهبران معترضین از پیروان خود خواسته اند برای آنچه می گویند رویارویی نهایی با دولت خواهد بود، در یک محل مرکزی جمع شوند.

در نقطه ای دیگر در بانکوک، صدها نفر در تظاهراتی در محل بنای یادبود پیروزی گرد آمدند و خواهان صلح و حمایت از دولت شدند. آنها گفتند بخشی از «رزد پوشان» طرفدار دولت نیستند.

سرخ پوشان از تاکسین شیناواترا، نخست وزیر تبعیدی، که در یک کودتای نظامی در سال ۲۰۰۶ برکنار شد حمایت می کنند و می گویند «آبیسیت وجاجیوا» نخست وزیر به طور غیر قانونی منصوب شد، و می خواهند انتخابات جدید برگزار شود.

مقامات امنیتی روز چهارشنبه احکام دستگیری افرادی را که به گفته آنها در جریان زد و خوردهای روز شنبه به سوی نیروهای امنیتی آتش گشودند صادر کرده اند. مقامات می گویند آنها تعلمیات نظامی دیده بودند و به تفنگ های نیمه خودکار و نارنجک مجهز بودند.

سخنگوی حزب دموکرات، که دولت ائتلافی را رهبری می کند، می گوید در حال حاضر توجه به تهدیدهای امنیتی در ارجحیت قرار دارد.

سربازان ناتو از دره ای در شرق افغانستان خارج می شوند

سربازان ناتو از دره دور افتاده «کورنگال» در شرق افغانستان خارج شده اند. مقامات این اقدام را یک تغییر استراتژیکی توصیف می کنند که به سربازان اجازه خواهد داد کوشش های خود را بر حفاظت از مناطق پر جمعیت تر متمرکز کنند.

فرمانده مشترک نیروهای بین المللی در افغانستان روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت جابجایی، بخشی از استراتژی جدید ضد شورش آمریکا است که بیرون راندن شورشیان از مراکز غیر نظامی هدف آن است. او گفت سربازان هنوز قادر خواهند بود در صورت نیاز به بحران ها در دره پاسخ دهند.

سربازان ناتو از دیگر نواحی دور افتاده در شرق افغانستان که طالبان از آنها به عنوان پایگاه استفاده کرده اند خارج شده اند. دره کورنگال به ویژه خطرناک است، زیرا شورشیان از سرزمین کوهستانی و سنگلاخ آن برای حمله به سربازان، و نیز برای قاچاق اسلحه و جنگجویان از پاکستان استفاده می کنند.

در رویدادی جداگانه، فرانکو فراتینی، وزیر امور خارجه ایتالیا روز چهارشنبه گفت او از شیوه افغانستان در دستگیری سه امداد گر ایتالیایی به اتهام سوء قصد نافرجام علیه یک مقام محلی، خوشنود نیست.

فراتینی در جلسه پارلمان گفت سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر در نامه ای به رییس جمهوری افغانستان خواهان دریافت اطلاعات بیشتری در مورد اتهام شده است.

سه امداد گر روز شنبه در ایالت هلمند دستگیر و به توطئه چینی برای کشتن فرماندار ایالت متهم شدند.

روز چهارشنبه همچنین وزیر دفاع آلمان  برای دیداری اعلام نشده وارد افغانستان شد و با سربازان آلمانی ملاقات کرد. این دیدار حدود دو هفته پس از آن انجام می گیرد که شورشیان سه سرباز آلمانی را در شبیخونی کشتند.

آن حمله بحث هایی را درباره حضور نظامی آلمان در افغانستان موجب شده است. آلمان بیش از ۴ هزار سرباز در افغانستان دارد و از سال ۲۰۰۲ تاکنون مجموعا ۳۹ سرباز آلمانی کشته شده اند.

نتایج یک نظر سنجی که در مجله اشترن منتشر شده است نشان می دهد ۶۲ درصد آلمانی ها می خواهند سربازان به کشور خود بازگردند.

سیل کمک به مناطق زلزله زده چین سرازیر شده است

مقامات چین سیل کمک را به سوی غرب کشور در پی زلزله نیرومند بامداد چهارشنبه سرازیر کرده اند. در زمین لرزه ای که در فلات کوهستانی تبت روی داد، دست کم ۴۰۰ تن جان سپردند و بیش از ۱۰ هزار نفر زخمی شده اند.

زلزله، که ۶/۹ درجه ریشتر شدت داشت، ساختمان ها را واژگون کرد، جاده ها را درهم کوبید، و خطوط برق و تلفن را در استان «کینگای» در مرز تبت قطع کرد. زمین لرزه با چند پس لرزه دنبال شد که شدیدترین آنها ۶/۳ درجه ریشتر بود.

امدادگران در تلاش هستند کسانی را که در زیر آوار به دام افتاده اند بیرون بکشند. صدها سرباز برای کمک به آنها به منطقه اعزام شده اند.

خبرگزاری شین هوا می گوید رییس جمهوری و نخست وزیر به مقامات محلی دستور داده اند برای نجات زلزله زدگان از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

با شمار فراوان مردمی که ناچار شده اند در هوای سرد باقی بمانند، دولت محلی گفت ۵ هزار چادر و ۱۰ هزار پالتو و پتو به منطقه حمل می کند. اما یک مقام پلیس محلی به تلویزیون مرکزی چین گفت امدادگران فاقد تجهیرات مناسب برای پاسخگویی به فاجعه هستند.

دالای لاما، رهبر روحانی تبت در بیانیه ای تاسف عمیق خود را از تلفات زلزله ابراز داشت و گفت چگونگی کمک به کوشش های امدادی را بررسی می کند.

خبرگزاری شین هوا به نقل از یک مقام محلی در کینگای می گوید بیش از ۸۵ درصد خانه ها در «در جیگو»، شهر اصلی ناحیه «یوشو» منهدم شده اند. او گفت در ساختمان هایی که هنوز برپا هستند، ترک های بزرگی نمودار شده است.

زلزله همچینن موجب فرو ریختن ساختمان ها و مدارس شد و تعدادی از دانش آموزان در زیر آوار ماندند. شین هوا گزارش داد دست کم ۵ دانش آموز در یک مدرسه ابتدایی کشته شدند.

به گفته موسسه تحقیقات زمین شناسی آمریکا، مرکز زمین لزره نیرومند در ۲۴۰ کیلومتری شمال ناحیه «کامدو» در مرز استان «سی چوان» قرار داشت. در سال ۲۰۰۸، زمین لرزه ای به قدرت ۷/۹ درجه ریشتر، سی چوان را تکان داد و نزدیک به ۹۰ هزار تن را کشت.

انتخابات ریاست جمهوری لهستان هفته آینده برگزار می شود

برونیسلاوا کوموروسکی، رییس جمهوری موقت لهستان می گوید انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده، برگزار خواهد شد.

او این خبر را روز چهارشنبه و در حالی اعلام کرد که لهستان برای برگزاری مراسم خاکسپاری لخ کاچینسکی، همسرش ماریا، و ده ها نفر از شخصیت های لهستان که هفته پیش در سقوط هواپیما کشته شدند آماده می شود.

قرار است آیین یادبود ۹۶ قربانی روز شنبه، و مراسم خاکسپاری کاچینسکی روز یکشنبه ۱۸ آوریل برگزار شود. انتظار می رود باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و تعداد زیادی از رهبران اروپایی حضور یابند.

در این میان، طرح قرار دادن تابوت کاچینسکی در سردابی در کلیسای بزرگ شهر کراکف که برای قهرمانان، شعرا و پادشاهان لهستان حفظ شده است، موجب شد صد ها نفر از اهالی کراکوف در اعتراض به این تصمیم تظاهراتی برپا کنند.

یک روزنامه این تصمیم را «شتابزده و احساسی» توصیف کرد و اظهار نظر کرد که اجرای آن ممکن است در میان مردم شکاف بیاندازد.

شین بور، جاش فاتال و سارا شورد، کوه نوردان را آزاد کنید

حدود ۲۵۰ روز است که ۳ آمریکایی که هنگام کوهنوردی در عراق به اشتباه وارد مرز ایران شده بودند، در زندان ایران بسر می برند. خانواده و دوستان این سه کوهنورد تاکنون بارها از مسئولان دولت ایران خواهان آزادی آنان شده اند ولی مقامهای ایرانی با آزادی آنان موافقت نکرده اند. اعضای خانواده، دوستان و بسياری از مردم جهان بار دیگر در پیامهای ویدیوئی تقاضای خود را برای آزادی آنان منتشر کرده اند.

این ویدئو و نوشته زير از سايت www.freethehikers.org  گرفته شده است:

 

 

شین بور، جاش فاتال و سارا شورد کوه نورد را آزاد کنید

شین بور، جاش فاتال و سارا شورد از تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۹ در ایران تحت بازداشت هستند. به گزارش خبرگزاریها نامبردگان در اين تاريخ بطور تصادفی به هنگام کوهنوردی در کوه های کردستان عراق از حریم علامت گذاری نشده مرز عبور نمودند. آنها در منطقه ای آرام از عراق بوده اند که اخيرا توجه جهانگردان غربی را به خود جلب کرده است.

سه جوان امریکایی، که هر سه فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیا در برکلی هستند، در پایتخت ایران، تهران در حال بازداشت به سر می برند. دیپلمات های سویس، حافظ منافع امریکا در ایران، اجازه پیدا کردند تا برای اولین بار با شین، سارا و جاش در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۹ ملاقات داشته باشند. خانواده های این گردشگران هنوز موفق به تماس با آنها نشده اند اما از این پیشرفت وضعیت استقبال می کنند و امیدوارند که باعث تسریع جریان بازگشت آنها به وطنشان گردد.

شین، جاش و سارا در مورد این جهان احساس مسئولیت می کنند. آنها به فرهنگها و ادیان مختلف احترام می گذارند و عاشق سفر کردن هستند و همین عشق آنها را به کشورهای مختلف کشانده است. به همین علت آنها به کردستان عراق رفته اند نه به خاطر ورود به خاک ایران.

خانواده و دوستان این سه جوان این سایت را راه اندازی کرده اند تا داستان شین، جاش و سارا را بیان کنند و مردمان جهان را از موقعیت آنها باخبر سازند.

امیدواریم مقامات ایران این مسئله را دریابند که فرزندان و دوستان ما اگر وارد ايران شدند فقط به يک دليل بوده است، و آن هم ارتکاب يک اشتباه تاسف بار بود که منجر به گم شدن آنها شد. خواهش می کنيم به آنها اجازه دهيد در اسرع وقت به خانه هایشان بازگردند.

اگر شما علاقه مند به حمایت از شین، جاش و سارا هستید لطفا در سایت فیس بوک به ما بپیوندید و یا از طریق تگ #SSJ در سایت تویتر اطلاع رسانی کنید.

در خشونت های بغداد یک روحانی اهل تسنن کشته شد

روز چهارشنبه، موجی از خشونت، بغداد پایتخت عراق را فرا گرفت، و یک روحانی سنی و یک مقام ارشد پلیس کشته شدند.

به گفته پلیس، در نخستین حمله مردان مسلح در خارج از مسجد الرحمان در شمال بغداد، روحانی را زیر آتش گرفتند.

در شمال بغداد، سرتیپ ارکان محمد علی در انفجار بمبی که در اتومبیلش کار گذاشته شده بود کشته شد. سه نفر نیز مجروح شدند.

در مرکز بغداد، بمبی در یک ناحیه تجارتی منفجر شد و دست کم سه نفر را مجروح کرد.

از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ۷ مارس حملات در بغداد شده گرفته است. مقامات عراقی می گویند از آن بیم دارند که ابهام سیاسی موجب شود خشونت افراطی، به ویژه از سوی شبه نظامیان مرتبط با القاعده در عراق شدت پیدا کند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر