سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تحريم ها قريب چهارصد تجارتخانه ايرانی را در دوبی تعطيل کرده است


عرب نيوز زير عنوان "تحريم ها تجار ايرانی را در دوبی زير فشار گذاشته است" می نويسد در يک اسکله بندر دوبی، کارگران آسيائی به بارگيری محموله ای از کيسه های شکر در يک کشتی راهی ايران مشغول اند. تحريم های آمريکا و سازمان ملل متحد در مورد فعاليت اتمی تهران، چنين اقلامی را منع نميکند، اما تجار ايرانی مقيم اينجا، همگی، تاثيرآنها را يکسان حس ميکنند.

مرتضی معصوم زاده، عامل بارگيری اين محموله ۳۳۰۰ تنی ميگويد تصميمات بين المللی تنبيهی عليه تهران به گونه ای فزاينده به تجارايرانی در دوبی لطمه وارد ميکند.

اين اميرنشين خليج فارس برای جمهوری اسلامی يک پيوند حياتی اقتصادی است، اما به گفته معصوم زاده، که در عين حال نايب رئيس شورای محلی تجارايرانی است، قريب ۴۰۰ تجارتخانه ايرانی در دوبی ممکن است در يک سال گذشته تعطيل شده باشند. اين تا حدودی ناشی از تنزل املاک در دوبی، و رکود جهانی اقتصادی است، اما تحريم ها نيز، که دسترسی به اعتبارات را محدود ميکند، وضعيت را دشوارترکرده است.

او درساختمان ۱۴ طبقه مشرف به دريا در محل کارش درمرکز دوبی، ميگويد ما اين را حس می کنيم. تحريم ها بروضعيت تجاری که دراينجا با ايران معامله ميکنند، بد جوراثرگذاشته است.

معصوم زاده، که قريب سی سال پيش به دوبی نقل مکان کرد تا به کشور زادگاهش به فاصله ای کوتاه درآن سوی خليج فارس برنج، چوب، لوازم خانگی، اتوموبيل و اقلام ديگر بفرستد، ميگويد معلوم است که آينده ای تاريک در پيش است.

ايران با فشارفزاينده غرب روبروست، و مناسبات نزديک اقتصادی، و روابط ديگرش با دوبی، زير ذره بين آمريکاست، که برای چهارمين دورتحريم های سازمان ملل متحد عليه تهران بخاطرامتناع از متوقف ساختن فعاليت های اتمی اش تلاش ميکند.

دکتر Theodore Karsik مديرتحقيق درانستيتوی مطالعات و تجزيه و تحليل های امور نظامی در خاورنزديک و خليج فارس ميگويد نيروهائی درايران هستند که برای گريزاز تحريم ها ازامارات متحده عربی استفاده ميکنند.

انستيتوی علوم و امنيت بين المللی، بنياد تحقيقاتی مستقر در آمريکا، در يک گزارش سال ۲۰۰۹ خود ميگويد کشورهای مايه نگرانی از نظرترانزيت، نظيرامارات متحده عربی، بايد برای کمک به جلوگيری از دسترسی ايران به اقلام مورد نياز در برنامه اتمی اش بيشتر تلاش کنند.

معصوم زاده ميگويد قريب ۸۰ هزار ايرانی در دوبی زندگی ميکنند، که يک مرکز عمده منطقه ای در امور تجاری و مالی است، و قريب ۸۲۰۰ تجارتخانه ايرانی را نيزدر خود جا داده است.

سال گذشته ارزش صادرات مجدد از دوبی به ايران، شامل اقلامی که پس از ورود از آسيا واروپا به ايران صادر شده است، با افزايشی ۴ و ۸دهم درصدی، به ۵ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار رسيد.

اجناسی آمريکائی، نظير تلفن های موبيل Motorola ، کامپيوترهای Dell و آيفون های Apple نيز در مغازه های تهران پيدا ميشود، هرچند که يک ممنوعيت آمريکائی تجارت با جمهوری اسلامی را در مورد بسياری از اقلام منع ميکند.

مقامات آمريکائی با سفرهائی منظم به امارات متحده عربی درمورد بانک ها و تجارتخانه های مستقر دراين کشور عربی پيام های حاکی از هشياری و مراقبت ميدهند.

Stuart Levey معاون خزانه داری آمريکا در امور مربوط به تروريسم و اطلاعات مالی در جريان سفری در ماه مارس تاکيد کرد که هدف واشنگتن اثر گذاشتن بر تصميم گيران دردولت ايران است، نه مردم عادی ايران. وی به National، يک روزنامه امارات متحده عربی گفت ما نمی خواهيم به مردم ايران از نظر اقتصادی، يا طرقی ديگر، آسيبی وارد شود.

معصوم زاده اين ايده را که دوبی مرکزی برای تجارت قاچاق با تهران است رد ميکند وميکويد تجارايرانی قربانيان بی گناه اختلاف و روياروئی دراز مدت اتمی هستند.

رییس جمهوری فرانسه چین را به بررسی وضع تحریم هایی علیه ایران تشویق می کند

نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه همتای چینی خود را تشویق کرده است برقراری تحریم هایی را علیه ایران، در صورت شکست مذاکرات مربوط به فعالیت های اتمی آن، بررسی کند.

سارکوزی این موضوع را روز چهارشنبه در دیداری با هو جیانتائو در پکن در میان گذاشت.

فرانسه و دیگر کشورهای غربی می خواهند تحریم های اضافی سازمان ملل متحد را بر ایران، بدلیل خودداری از متوقف ساختن بخش هایی از برنامه اتمی اش، وضع کنند.

چین، یک عضو دائمی شورای امنیت، مناسبات بازرگانی با ایران دارد و مایل نبوده است از تحریم ها حمایت کند.

دو رهبر همچنین درباره اقتصاد جهانی بحث کردند. هو خواهان همکاری بیشتر در میان کشورها برای اصلاح سیستم های مالی بین المللی و حفظ رشد اقتصادی جهان شدند.

هدف از دیدار سه روزه سارکوزی از چین ترمیم مناسبات بین دو کشور است که در سال ۲۰۰۸ بدلیل اختلاف بر سر تبت به سطحی پایین رسید.

مقامات ايران برای پيشگيری از تحريمهای بيشتر با شماری از اعضای غيردائمی شورای امنيت به مراوده پرداخته اند

بوستون گلوب: مقامات ايران برای پيشگيری از تحريمهای بيشتر با شماری از اعضای غيردائمی شورای امنيت به مراوده پرداخته اند

روزنامه آمريکايی بوستون گلوب در تارنمای خود مينويسد که منوچهر متکی وزير امور خارجۀ جمهوری اسلامی ايران روز سه شنبه ابراز اميدواری کرده است که جمهوری اسلامی بزودی با جامعۀ بين المللی در رابطه با تأمين سوخت هسته ای برای ايران، به توافق دست يابد. به نوشتۀ بوستون گلوب اين گفته تازه ترين اقدام ايران برای اجتناب از وضع تحريمهای بيشتر از سوی سازمان ملل متحد بخاطر برنامه هسته ای جنجال برانگيز جمهوری اسلامی ايران است. مقامات ايران به عنوان بخشی از چنين اقدامی با شماری از اعضای غيردائمی شورای امنيت به مراوده پرداخته اند تا از تحريمهای بيشتر پيشگيری کنند. اين در حالی است که به نوشته بوستون گلوب تنها اعضای دائمی اين شورا ميتوانند تحريمهای پيشنهادی را وتو کنند ولی مخالفت شديد از سوی اعضای غيردائمی ميتواند دست ايران را در اين مباحثات، قويتر سازد.

واشنگتن پست: محمد نبی حبيبی دبير کل حزب موتلفه اسلامی می گويد اگر آمريکا حمله کند، ايران می تواند به اصطلاح «گلوی غرب» را فشار دهد

روزنامه واشنگتن پست چاپ آمريکا در تارنمای خود مينويسد که دبيرکل حزب سياسی تندروی موسوم به «حزب موتلفه اسلامی» در ايران، به آمريکا پيرامون حمله به ايران هشدار داده است و گفته است ايران ميتواند در يک آبراه مهم برای تأمين نفت جهانی به اصطلاح «گلوی غرب» را فشار دهد. جمهوری اسلامی ايران پيش از اين نيز اعلام داشته است که به هرگونه حمله ای، با هدف قرار دادن اسراييل و منافع آمريکا در منطقه، و بستن تنگه هرمز، پاسخ خواهد داد. اين در حالی است که به نوشتۀ واشنگتن پست حدود ۴۰ درصد از نفت معامله شدۀ جهان از راه اين تنگه، از منطقه خليج فارس خارج می شود. روزنامه واشنگتن پست به نقل از محمد نبی حبيبی دبير کل حزب موتلفه اسلامی مينويسد که اگر آمريکا حمله کند، کودکان کشور در نيروهای مسلح جمهوری اسلامی در تنگه هرمز گلوی غرب را خواهند فشرد. هفتۀ گذشته پنتاگون يا وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد که اقدام نظامی عليه ايران همچنان به عنوان يک گزينه مطرح است، با وجود آنکه واشنگتن به مسير ديپلماسی و تحريمها ادامه ميدهد تا جمهوری اسلامی ايران را از فعاليتهای هسته ای بازدارد.

بمبگذاری انتحاری در شمال غربی پاکستان ۴ کشته برجای گذاشت

در حمله یک بمب انداز انتحاری به یک پاسگاه پلیس در شمال غربی پاکستان، دست کم ۴ پلیس کشته شدند.

مقامات محلی می گویند مهاجم بامداد چهارشنبه یک اتومبیل پر از مواد منفجره را در پاسگاهی در حومه پیشاور منفجر کرد. دست کم ۸ نفر نیز مجروح شدند.

رئیس پلیس گفت هدف بمب انداز محلی در داخل شهر بود، اما او مواد منفجره را زودتر، زمانی که با پلیس روبرو شد منفجر کرد.

بگفته مقامات در این حمله، پاسگاه منهدم شد.

خبرگزاری رویترز می گوید یک سخنگوی طالبان مسئولیت حمله را برعهده گرفت و آنرا تلافی حملات ارتش پاکستان در خیبر و وزیرستان جنوبی نامید.

سفارت آمریکا در پاکستان حمله انتحاری را محکوم کرد و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

بلوک العراقیه درخواست مداخله بین المللی در اختلاف انتخاباتی را بررسی می کند

یک بلوک سیاسی عراقی که با اکثریت اندکی در انتخابات پارلمانی بی نتیجه ماه پیش برنده شد، درخواست از چندین سازمان بین المللی را برای کمک به تشکیل یک دولت موقت بررسی می کند.

 

بلوک العراقیه برهبری ایاد علاوی نخست وزیر سابق روز چهارشنبه گفت این سازمان ها همچنین باید به عراق در برگزاری انتخابات پارلمانی در یک فضای آزاد از آنچه او آن را «دستکاری و سوء استفاده سیاسی» می نامد کمک کنند.

 

شورای امنیت سازمان مل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب از جمله این سازمان ها هستند.
العراقیه می گوید آنها می توانند به برگزاری انتخابات پارلمانی در یک فضای آزاد از «دستکاری و سوء استفاده سیاسی»کمک کنند.

نتایج غیر رسمی انتخابات ۹۱ کرسی پارلمانی را به العراقیه داد که دو کرسی از نزدیکترین رقیب آن، بلوک حکومت اسلامی برهبری نوری المالکی نخست وزیر فعلی بیشتر است.

اما، یک دادگاه عراق صلاحیت یکی از کاندیداهای برنده العراقیه را رد کرد و رد صلاحیت تعداد بیشتری را در روزهای آینده بررسی می کند.
 
یک کمیسیون عراقی خواسته است صلاحیت ۵۲ کاندیدای پارلمانی به اتهام ارتباط با حزب بعث و دولت صدام حسین رد شود.

چنین اقدامی برتری العراقیه را تهدید می کند و ممکن است بسود بلوک مالکی تمام شود. هردو گروه برای تشکیل یک دولت اکثریت به ۱۶۳ کرسی نیاز دارند.

العراقیه می گوید مداخله بین المللی در بن بست پس از انتخابات عراق می تواند بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد مجاز باشد. این فصل به سازمان ملل متحد اجازه می دهد در حفظ ثبات در عراق نقشی ایفا کند.

علاوی روز چهارشنبه در سخنانی در شبکه تلویزیونی عراقی الشرقیه گفت گروه او نمی تواند در پاسخ به آنچه آنرا «سرقت» نافرجام انتخابات نامید ساکت بنشیند.

نیروهای دولتی تایلند با معترضین درگیر شدند

در تایلند، نیروهای امنیتی در کوشش برای متوقف ساختن معترضین سرخپوش از توسعه محل اجتماع خود در مرکز بانکوک، بسوی آنها در بزرگراهی در شمال شهر تیراندازی کردند.

در جریان درگیری در روز چهارشنبه یک سرباز هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. با این حال معلوم نیست چه کسی او را هدف گرفت. دست کم ۱۸ نفر نیز زخمی شدند.

زدوخورد در حالی درگرفت که سربازان راه را بر حرکت کاروانی از معترضین بسوی بازاری در حومه پایتخت بستند. آنها می خواستند برای گرفتن کامیون و موتور سیکلت به آنجا بروند.

مقامات به معترضین هشدار داده بودند از محل اصلی تجمع خود در مرکز بانکوک خارج نشوند.

فعالان در تلاش برای وادار ساختن نخست وزیر به اعلام برگزاری انتخابات جدید، شهر را عملا فلج کرده اند.

سرخپوشان، که اکثر از طبقات فقیر روستا و طبقه کارگر شهری هستند، برای مقابله با امکان حمله نیروهای دولتی مواضع خود را تقویت کرده اند.

زدوخوردهای روز چهارشنبه، بر نگرانی از بروز خشونت های بیشتر افزوده است. از هنگام آغاز بحران در هفت هفته پیش، دست کم ۲۶ تن جان سپرده اند و نزدک به یک هزار نفر مجروح شده اند.

سرخپوشان، طرفدار تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق هستند که در سال ۲۰۰۶ باتهام فساد برکنار شد. آنها می گویند آبیسیت وجاجیوا بطور غیر قانونی به نخست وزیری برگزیده شد.

در انفجار بمب کنار جاده ای در افغانستان ۱۲ تن کشته شدند

در انفجار یک بمب کنار جاده ای در شرق افغانستان، دست کم ۱۲ غیر نظامی، از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

مقامات محلی گفتند این بمب روز چهارشنبه به یک خود رو مسافری در ولایت خوست برخورد کرد.

در همین حال، یک رهبر قبیله ای در ناحیه ارغنداب، در ولایت قندهار کشته شد.

این حمله جدید ترین نشان از به وخامت گراییدن وضعیت امنیتی در منطقه است. روز سه شنبه، در یک بمب گذاری انتحاری در نزدیکی شهر قندهار دست کم ۳ تن کشته شدند.

بگفته مقامات امنیتی، شبه نظامیان طالبان بمب هایی را در مجتمعی که از نیروهای ناتو در نزدیکی فرودگاه قندهار پشتیبانی می کند منفجر کردند.

قندهار زادگاه طالبان و مرکز حمله ای است که نیروهای افغان و ناتو برای پاک کردن شهر از شورشیان طالبان تدارک می بینند.

روز دوشنبه، سازمان ملل متحد اعلام کرد بدلایل امنیتی برخی از کارمندان خارجی خود را موقتا از قندهار به کابل منتقل می کند.

در نقطه ای دیگر در افغانستان، ناتو می گوید یک واحد گشت مشترک افغان و بین المللی روز چهارشنبه بیش از ۲ هزار کیلوگرم تریاک خام از یک خود رو در ناحیه ای در ایالت هلمند کشف و ضبط کردند.

افغانستان سالگرد پیروزی بر نیروهای شوروی سابق را جشن می گیرد

شهروندان و مقامات افغانستان هجدهیمن سالگرد سرنگونی رژیم کمونیستی را که بر کشور حکومت می کرد و پیروزی مجاهدین را گرامی داشتند.

رهبران افغانستان روز چهارشنبه در یک رژه نظامی و مراسمی در استادیوم ورزشی در کابل شرکت کردند.

حامد کرزی رئیس جمهوری، که برای شرکت در کنفرانس منطقه ای رهبران کشورهای آسیای جنوبی به بوتان رفته است، در این مراسم حضور نداشت. بجای او، معاونان رئیس جمهوری و وزیران کابینه در مراسم شرکت کردند.

در سال 2008، در جریان مراسم مشابهی، شبه نظامیان در صدد بر آمدند حامد کرزی را ترور کنند، او آسیب ندید اما سه نفر، یک عضو پارلمان، یک رهبر عشیره ای و یک پسربچه ۱۰ ساله کشته شدند.

معترضان تايلندی کاروان خود را به سوی بازار حومه بانکوک به حرکت درآوردند

در درگیری های بین نیروهای امنیتی و معترضان ضد دولتی که روز چهارشنبه در خيابان های بانکوک راه پيمايی می کردند دستِ کم ۱۰ نفر مجروح و يک سرباز نيز در اثر شليک گلوله، کشته شده است.

درگیری ها پس از آن شروع شد که چند هزار معترضِِ سرخ پوش با کاميون و موتور سيکلت محلی را که در منطقه بازرگانی بانکوک اردو زده بودند به سوی بازار حومه بانکوک، ترک می کردند. نیروهای امنیتی هنگام خروج کاروان معترضان ابتدا تير هوايی به عنوان اخطار، شليک کردند.

سرخ پوشان در سرپيچی از دستور دولت که تظاهر کنندگان را از گسترش مبارزات انتخاباتی هفت هفته ای خود به خارج از محدودۀ محلی که اردو زده بودند منع می کند، کاروان خود را به حرکت درآوردند.

نیروهای ضد دولتی عملاً زندگی عادی در بانکوک را در تلاش خود برای مجبور کردن آبيهيست وجاجيوا نخست وزير تايلند به پذيرش انتخابات مجدد، متوقف کرده اند.

اهود براک: تحريمهای عليه ايران بايستی محدوديت زمانی داشته باشد

اهود براک وزير دفاع اسراييل می گويد از تلاشهای آمريکا برای پيگيری راه حل ديپلماتيک در مورد مناقشه اتمی ايران حمايت می کند اما در عين حال اقدام نظامی را نيز در آينده منتفی نمی داند.

وزیر دفاع اسرائیل روز سه شنبه در کنفرانس خبریِ مشترکی در پنتاگون به همراه رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا، شرکت داشت.

آقای براک گفت تحريمهای عليه جمهوری اسلامی ايران بايستی محدوديت زمانی داشته باشد تا که جامعه بين المللی بتواند مؤثر بودن آنها را مورد قضاوت قرار دهد.

رابرت گيتس نيز در سخنان خود، جمهوری اسلامی ايران را به تهيۀ راکت و موشک برای حزب الله، متهم کرد. وزیر دفاع آمریکا گفت تعداد موشک هایی که حزب الله در اختیار دارد از اغلب کشورهای جهان بیشتر است و چنین توانایی نظامی عامل بی ثباتی در خاورمیانه، محسوب می شود.

هردو مقام گفتند که سوریه سلاح هایی را در اختیارِ حزب الله لبنان قرار داده است که می تواند بطور بالقوه ثبات منطقه را به خطر بياندازد. اهود براک تأکید کرد اسرائیل قصد درگیری با شبه نظامیانِ حزب الله را ندارد.

رئیس جمهوری اسرائیل اخیراً سوریه را متهم کرد که موشک های دوربُرد در اختیار حزب الله قرار داده است. سوریه با رد این اتهام تأکید دارد که اسرائیل به دنبال بهانه ای برای حمله است.


شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر