سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آمريکا سراغ دور پنجم تحريم های بين المللی عليه برنامه اتمی تهران می رود؟

نشنال، روزنامه انگليسی زبان امارات متحده عربی زير عنوان «دشواری قبولاندن تحريم های بيشتر عليه ايران به اعضای جديد شورای امنيت سازمان ملل متحد» می نويسد الحاق روز شنبه هند و آفريقای جنوبی به شورای امنيت سازمان ملل متحد موضع گروهی از کشورهائی را در اين مجمع قدرتمند تقويت می کند که ممکن است در حمايت از تحريم های جديد عليه ايران بر سر برنامه اتمی تهران اکراه داشته باشند.

به گفته بعضی از تحليلگران، اگر در مورد برنامه اتمی تهران موارد تکان دهنده جديدی فاش نشود، واشنگتن ممکن است در سال ۲۰۱۱ از دنبال کردن اقداماتی جديد در سازمان ملل متحد عليه تهران منصرف شود.

آلمان، پرتغال و کلمبيا نيز روز اول ژانويه برای دو سال به عنوان اعضای ادواری و غير دائمی به شورای پانزده عضوی سازمان ملل متحد محلق می شوند.

ترکيب جديد اين شورا می تواند دولت اوباما را، در صورتيکه تصميم بگيرد در واکنش به امتناع تهران از متوقف ساختن برنامه غنی سازی اورانيوم سراغ دور پنجم تحريم های سازمان ملل متحد برود، با مشکل مواجه کند.

آفريقای جنوبی، هنگامی که آخرين بار در سال های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ عضو شورای امنيت سازمان ملل متحد بود دو بار در حمايت از تحريم ايران رای داد، اما بعدا به تلاش های چين و روسيه برای رقيق ساختن تنبيه های پيشنهادی ملحق شد.

هند که آخرين بار در سال های ۱۹۹۱-۱۹۹۲ عضو شورای امنيت بود، مناسبات بازرگانی نزديکی با ايران داشته است، و تلويحا گفته است که تحريم ها را استراتژی درست و صحيحی نمی شناسد.

اما George Perkovich از بنياد کارنگی برای صلح بين الملل می گويد تحولات اخير در مناسبات هند و ايران گويای آن است که حمايت هند را می توان به دست آورد.

تهران در واکنش به اقدام دهلی نو در به اجرا گذاشتن ممنوعيت های تجارت با ايران در چارچوب مقررات جديد، که تحسين واشنگتن را در پی داشت، تهديد به جلوگيری از فروش نفت به هند کرده است.

Joseph Cirincione رئيس بنياد Ploughshares که يک بنياد امنيتی جهانی است، معتقد است اگرسال ۲۰۱۱ با افشاگری هائی جديد درباره جايگاه های مخفی اتمی در ايران و يا وقايعی مشابه، همراه شود، در آن صورت هند و آفريقای جنوبی احتمالا با اقدامات تنبيهی جديد عليه تهران موافقت خواهند کرد. او می گويد «اگر ايران عملی نگران کننده انجام دهد برای کشورهائی نظير هند و آفريقای جنوبی سخت است که بتوانند عليه تحريم های جديد پافشاری کنند.» به گفته وی، سياست دولت اوباما در باز نگاهداشتن باب تماس و گفتگو با ايران موجب می شود که هند، آفريقای جنوبی، چين و روسيه با ديدی باز نسبت به تحريم های جديد سازمان ملل متحد عليه ايران در سال ۲۰۱۱ واکنش نشان دهند.

جشن سال نو در میدان تایمز نیویورک

صد ها هزار نفر در میدان تایمز نیویورک گرد آمدند تا فرارسیدن سال ۲۰۱۱ را جشن بگیرند. این گرد همایی از ساعات اولیه نیمروز و تحت تدابیر امنیتی شدید انجام شد.

آواز معروف imagine  جان لنون خواننده فقید گروه بیتلز دقایقی قبل از آغاز سال نو اجرا شد.

به دنبال آن مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک و سالواتوره جونتا سربازی که به مناسبت شجاعت و از خود گذشتگی در جنگ افغانستان به دریافت مدال افتخار نائل شده است یک دقیقه قبل از آغاز سال نو دکمه ای را فشار دادند و افتادن توپ معروف سال نوی نیویورک  آغاز شد در حالی که حاضران آخرین ثانیه های سال ۲۰۱۰ را می شمردند.

این توپ که سطح آن از ۲۶۸۸ قطعه کریستال واتر فورد پوشیده شده و ۳۲ هزار لامپ آن را روشن می کند نزدیک به ۴ متر قطر و بیش از ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در طی یک دقیقه از ارتفاع بیست و یک متری پایین آمد. 

با شروع آتش بازی و بارانی از کاغذ های رنگی، حاضران در میدان تایمز با بوسیدن عزیزانشان سال نو مسیحی را آغاز کردند و مراسم سال نو با آواز نیویورک نیویورک فرانک سیناترا پایان گرفت.

منفجر شدن هواپیمای مسافر بر روسی

یک جت مسافری روسیه روز شنبه هنگامی که می خواست از فرودگاهی در سیبری بلند شود منفجر شد، و دست کم یک تن کشته شد.

مقامات می گویند یکی از موتورهای هواپیمای توپولف - ۱۵۴، زمانی که برای برخاستن از فرودگاه شهر «سورگوت» آماده می شد، آتش گرفت و موجب انفجار شد.

در این حادثه دست کم ۱۰ نفر زخمی شدند، و مقامات می گویند سه نفر دیگر گم شده اند.

هواپیما با دست کم ۱۲۴ مسافر و سرنشین عازم مسکو بود.

پیام دولت های کره جنوبی و شمالی به مناسبت سال نو میلادی

رسانه های کره شمالی بیانیه شش هزار کلمه ای دولت را منتشر کرده اند که در آن، پایان رویاروئی دو کشور شبه جزیره خواسته شده است. رئیس جمهوری کره جنوبی نیز نسبت به دستاوردهای صلح و رونق اقتصادی در سال نو ابراز اطمینان کرده است.

پیونگ یانگ در بیانیه روز شنبه خود با شادباش سال نو خواهان پیوندهای بهتر با سئول شده و هشدار داده است که جنگ بین دو کشور ثمری جز یک هولوکاست اتمی در بر نخواهد داشت.

کره شمالی در این بیانیه خواهان شبه جزیره کره فارغ از جنگ افزارهای اتمی شده است. هرچند در سال ۲۰۰۶ دو مورد آزمایش هسته ای انجام داده است. پیونگ یانگ ضمن اعلام آمادگی نظامی هشدار داده است علیه دشمنان با بیرحمی دست به اقدامی سریع و نابود کننده خواهد زد.

بیانیه خبرگزار ی رسمی کره شمالی همزمان به عنوان سرمقاله در سه روزنامه این کشور فقیر منتشر شده است. پیونگ یانگ به موجب این بیانیه خواستار پایان یافتن سریع رویاروئی دو کره و اقدام گسترده به منظور بهبود مناسبات دو همسایه شده است.

تلویزیون دولتی کره شمالی در برنامه روز شنبه خود، فیلم مردم آن کشور را نشان داد که در حال گذاشتن دسته های گل به پای تندیس غول آسای کیم ایل سونگ پدر رهبر کنونی و بنیانگزار حکومت کمونیستی در این کشور هستند. در این کشوراز کیم ایل سونگ که ۱۵ سال پیش درگذشت هنوز به عنوان رئیس جمهوری جاودانه و ابدی کره شمالی نام برده می شود.

در سئول وزارت وحدت شبه جزیره کره که مسئول تنظیم مناسبات با همسایه شمالی است درحال بررسی دقیق بیانیه پیونگ یانگ است اما هنوز درباره آن اظهار نظری رسمی نکرده است.

لی میون باک، رئیس جمهوری کره جنوبی در پیام سال نو گفت اطمینان دارد که می توان در شبه جزیره کره به صلح دست یافت و در همان حال رشد اقتصادی همچنان ادامه پیدا کند .

مناسبات دو همسایه در پی حمله آتشبار کره شمالی به جزیره ای در جنوب و کشتن ۴ شهروند کره جنوبی، بحرانی شد و در واکنش،کره جنوبی به تقویت مواضع نظامی و امنیتی در آن جزیره که در ۱۱ کیلومتری آب های مرزی کره شمالی قرار دارد پرداخت و آن حمله، رزمایش ها ی متعدد کره جنوبی و آمریکا درآب های دریای زرد را به دنبال آورد.

رییس جمهوری آمریکا: مشارکت دموکرات ها و جمهوری خواهان ضروری است

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا می گوید دموکرات ها و جمهوری خواهان باید در مسئولیت پیشبرد کشور در سال جدید سهیم شوند.

آقای اوباما روز شنبه در پیام رادیوئی هفتگی خود گفت در حالی که بهبود وضعیت اقتصادی نگرانی فوری است، قانونگزاران همچنین باید برای حفظ نیرومندی اقتصاد و آماده ساختن کشور جهت رقابت های آینده با یکدیگر کار کنند.

وی همچنین گفت با تشکیل کنگره جدید ظرف چند روز، او آماده است با هرکسی از هر حزب که ایده خوبی دارد و به انجام آن پای بند باشد، کار کند.

آقای اوباما می گوید هدف او برای سال جدید این است که اقتصاد رشد، ایجاد شغل و تقویت طبقه متوسط است.

در پیام هفتگی جمهوری خواهان، کلی آیوت، سناتور برگزیده ایالت نیو همپشایر، گفت حزب او به تمرکز بر کوچک کردن دولت و کمک به بازرگانان برای ایجاد شغل ادامه خواهد داد.  

دزدان دریایی یک کشتی ماهیگیری را ربودند

دزدان دریایی یک کشتی ماهیگیری را با ۱۴ خدمه در نزدیکی ساحل موزامبیک ربوده اند.

نیروی مبارزه با دزدی دریایی اتحادیه اروپا می گوید کشتی «وگا-۵»، که با پرچم موزامبیک حرکت می کرد، روز جمعه در نزدیکی ساحل، در حالی که به طرف شمال در حرکت بود، دیده شد.

به گفته نیروی مبارزه با دزدی دریایی اتحادیه اروپا کشتی آنچه را یک قایق حمله دزدی دریایی به نظر می رسید یدک می کشیده و به هیچ پیامی پاسخ نمی داده است. مالک کشتی پیش از این گزارش داده بود که گم شده است.

اطلاعیه نیروی اتحادیه اروپا، به دزدان دریایی سومالیایی اشاره نمی کند، اما سومالیایی ها مسئول ربودن کشتی دیگری در نزدیکی ماداگاسکار در هفته گذشته شناخته می شوند.

عقیده بر این است که دزدان دریایی دست کم ۲۷ کشتی را ربوده اند و بیش از ۶۰۰ نفر را برای باجگیری به گروگان گرفته اند.

افرایش شمار کشته شدگان حملات موشکی آمریکا

مقامات اطلاعاتی در پاکستان می گویند شمار کشته شدگان دو حمله جداگانه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در شمال غربی کشور، به دست کم ۱۵ تن افزایش یافته است.

به گفته مقامات، حداقل ۷ تن در نخستین حمله در روز شنبه در منطقه عشایری وزیرستان شمالی کشته شدند.

پس از آن هواپیماها، موشک های بیشتری پرتاب کردند و دست کم ۶ تن را در همان منطقه کشتند.

این حملات یک روز پس از حمله موشکی دیگری در وزیرستان شمالی که دست کم ۵ تن را کشت صورت می گیرد.

وزیرستان شمالی، در نزدیکی مرز افغانستان، اغلب هدف حملات موشکی آمریکا قرار می گیرد زیرا عقیده بر این است که رهبران ارشد طالبان و القاعده در آنجا مستقر هستند.

در انفجار بمب در پایتخت نیجریه چهار تن کشته شدند

مقامات در نیجریه از انفجار بمبی در یک بازار در نزدیکی پادگان های ارتش در ابوجا، پایتخت، خبر می دهند.

سخنگوی پلیس گفت در انفجار، چهار تن جان سپردند و دست کم ۱۳ نفر مجروح شدند.

تلویزیون نیجریه گزارش می دهد حدود ۳۰ تن کشته شده اند. این گزارش تایید نشده است.

مقامات می گویند بمب در بازار در زمانی که مردم سال جدید را جشن گرفته بودند، منفجر شد.

مسئولیت این حادثه را کسی بر عهده نگرفته است.

رییس جمهوری نیجریه گروه اسلامی افراطی «بوکو حرام» را مسئول دانسته است.

این گروه، که می خواهد قوانین سخت گیرانه اسلامی در سراسر نیجریه اجرا شود، مسئولیت بمب گذاری های شب کریسمس در شهر «جوس»، در مرکز و چندین کلیسا در شهر «میدوگوری» در شمال نیجریه را پذیرفته است.

لغو افزایش قیمت های سوخت در بولیوی

رییس جمهوری بولیوی فرمان دولت را در مورد بالا رفتن قیمت های سوخت لغو کرد.

در پی اعتراضاتی که ۱۵ مجروح برجا گذاشت، «اوو مورالس» شامگاه جمعه تصمیم به لغو افزایش قیمت ها را اعلام کرد.

روز پنجشنبه، هزاران تظاهر کننده برای نشان دادن مخالفت خود با ۷۳ درصد افزایش در قیمت های بنزین و ۸۳ درصد در بهای گازوئیل، در چندین نقطه به خیابان ها ریختند.

قیمت های جدید که از یکشنبه پیش به اجرا در آمد، اعتصاب های رانندگان اتوبوس ها و تاکسی ها را موجب شد و حمل و نقل را در بسیاری از شهرها در سراسر بولیوی مختل کرد.

آلوارو گارسیا، معاون رییس جمهوری می گوید دولت هر سال ۳۸۰ میلیون دلار بابت یارانه سوخت پرداخت می کند.

بولیوی سعی کرد با اعلام یک افزایش ۲۰ درصدی در حقوق بسیاری از کارگران، تاثیر افزایش بهای سوخت را کاهش دهد.

پاپ حملات علیه مسیحیان را محکوم می کند

پاپ بندیکت مسیحیان را به پایداری در برابر خشونت و ناشکیبایی مذهبی فراخوانده است.

رهبر کلیسای کاتولیک رور شنبه در خطبه سال نو در کلیسای سنت پیترز خشونت فزاینده علیه مسیحیان در خاورمیانه را محکوم کرد و از مسیحیان خواست تسلیم «دلسردی و نا امیدی» نشوند.

پاپ درخواست خود را در پی بمب گذاری در یک کلیسا در مصر که دست کم ۱۷ تن را کشت عنوان کرد.

واتیکان نگران آن است که ادامه حملات موجب شود مسحیان از خاورمیانه مهاجرت کنند.

پاپ بندیکت اعلام کرد که او در ماه اکتبر از رهبران مذهبی جهان در شهر «آسیسی» در ایتالیا، زادگاه سنت فرانسیس، برای بحث درباره چگونگی حرکت به سوی صلح استقبال خواهد کرد.

این نشست به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد گردهمایی مشابهی که پاپ قبلی، جان پال، در همین محل تشکیل داد، برپا خواهد شد.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر