سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اهدای جایزه « قلم طلایی آزادی » سال ٢٠١٠ به احمد زیدآبادی

«انجمن جهانی مطبوعات» جایزه «قلم طلایی آزادی» سال ٢٠١٠ خود را به احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و نویسنده ایرانی در بند اهدا می کند.

در بیانیه هیات داوران « قلم طلایی آزادی » این انجمن آمده است: « با وجودی که همه روزنامه نگاران از خطرهای ناشی از به چالش کشیدن دولت ستمگر محمود احمدی نژاد و تلاش های خودکامه آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه آگاهی دارند، اما احمد زید آبادی به دلیل تلاش شجاعانه و مستمر خود برای دفاع از اصلاحات و حاکمیت قانون در ایران، شایسته دریافت قلم طلایی آزادی است».  

آقای زیدآبادی یک روز پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شد. وی پس از محاکمه غیرعلنی در دادگاه، به شش سال زندان، پنج سال تبعید در گناباد و محرومیت دائمی از فعالیت های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

بیانیه مطبوعاتی « انجمن جهانی مطبوعات »، با اشاره به انتشار نامه سال ٢٠٠٠ آقای زیدآبادی از داخل زندان، این اقدام وی را به عنوان یکی از تلاش های مستمر وی برای دفاع از آزادی مطبوعات یاد کرده است.

احمد زیدآبادی عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و عضو شورای مرکزی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران است.

این جایزه روز چهارشنبه ( ١٤ مهر) در مراسم سالانه این انجمن در شهر هامبورگ آلمان به آقای زیدآبادی اهدا خواهد شد.

« انجمن جهانی مطبوعات » در سال ١٩٦١ تاسیس شد و هر سال جایزه «قلم طلایی آزادی» خود را به یک روزنامه نگار برتر جهان به دلیل فعالیت‌های آزادی خواهانه اش، هدا می کند.

فرج سرکوهی، نویسنده در سال ١٩٩٩ و اکبر گنجی، نویسنده و روزنامه نگار در سال ٢٠٠٦ جایزه « قلم طلایی آزادی » را به خود اختصاص دادند.

رژه نظامی در پیونگ یانگ و معرفی جانشین رهبری کره شمالی

کره جنوبی پیش بینی می کند که همسایه شمالی اش از مراسم هفته آینده به مناسبت تاسیس حزب حاکم برای هموار کردن راه به منظور اعلام نام کیم جونگ اون، به عنوان رهبر آینده کشور، استفاده کند.

قرار است نزدیک به ۱۵ هزار سرباز روز یکشنبه آینده به مناسبت شصت و پنجمین سالروز تشکیل حزب کارگر کره شمالی، در خیابان های پیونگ یانگ، رژه بروند.

وزیر دفاع کره جنوبی روز دوشنبه همچنین از آماده شدن کره شمالی برای برگزاری یک مانور نظامی عمده تا چند روز آینده خبر داد.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین به پارلمان این کشور گفت که مراسم هفته آینده پیونگ یانگ به پست های عمده نظامی و حزبی که هفته گذشته به کیم جونگ اون، جوانترین پسر رهبر کره شمالی کیم جونگ ایل، تحویل داده شد نیز مرتبط است.

او گفت روند در نظر گرفتن کیم جونگ اون به عنوان جانشین رهبری کشور تقریبا تکمیل شده است. کیم جونگ اون حدود ۲۷ سال دارد و انتظار می رود که او فعالیت های علنی خود را آغاز کند.

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل در پایان اکتبر

دیلما روسف، کاندیدای ریاست جمهوری برزیل که امید لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رییس جمهوری فعلی کشور در کسب این سمت است، در انتخابات روز یکشنبه مقام اول را به خود اختصاص داد اما از کسب اکثریت آرا برای پرهیز از کشیده شدن به دور دوم باز ماند.

خانم روسف که در صورت پیروزی، اولین رییس جمهوری زن در برزیل خواهد بود در رای گیری روز یکشنبه ۴۷ درصد آرای انتخاباتی را کسب کرد. خوزه سرا، رقیب اصلی او از حزب سوسیال دموکراتیک برزیل، ۳۳ درصد از آرا را به خود اختصاص داد.

مارینا سیلوا، وزیر محیط زیست پیشین از حزب سبزها، بیش از ۱۹ درصد آرای صندوق ها را کسب کرد.

تحلیل های سیاسی حاکی است که نتیجه نهایی تا حد زیادی بستگی به این دارد که در دور دوم انتخابات در تاریخ ۳۱ اکتبر، حزب حاکم متعلق به داسیلوا از چه کسی حمایت می کند.

لوئیز ایناسیو لولاداسیلوا، رییس جمهوری فعلی برزیل که روزهای پایانی دور دوم ریاست جمهوری خود را طی می کند از خانم دیلما روسف حمایت کرده است. خانم روسف وزیر انرژی و رییس ستاد او بوده است.

دیلما روسف ۶۲ ساله، در سال های جوانی هنگامی که برزیل یک دیکتاتوری نظامی بود، رهبر یک گروه چریکی چپگرا بود. او همچنین به عنوان یک تکنوکرات توانا شناخته شده است که به طراحی سیاست های تکثرگرایانه آقای داسیوا یاری رسانده است.

تحت ریاست جمهوری لوئیز ایناسیو لولاداسیلوا، برزیل رشد اقتصادی بالایی داشت و ده ها میلیون تن از مردم این کشور از فقر رهایی یافتند.

خوزه سرا، فرماندار پیشین ایالت سائوپائولو است در حالی که داسیلوا به حمایت حزب سبز، از مناطق فقیر نشین آمازون برخاسته و وارد سیاست و دولتمداری شده است.

اقتصاد برزیل تحت ریاست جمهوری لوئیز ایناسیو لولاداسیلوا، علی رغم رکود جهانی اقتصاد، پرقدرت باقی ماند.

کشته شدن سه سرباز ناتو در افغانستان

ناتو اعلام کرد که سه سرباز این سازمان، در سه رویداد جداگانه در افغانستان کشته شدند.

دو سرباز در جریان یک تهاجم انفجاری در جنوب و سرباز دیگر در مبارزه با ستیزه جویان در شرق افغانستان به قتل رسیدند. جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده  است.

از سال ۲۰۰۱ که نیروهای کشورهای مختلف به رهبری آمریکا وارد خاک افغانستان شدند، سال جاری میلادی بیشترین تعداد کشته شدگان نیزوهای بین المللی را تا این تاریخ به جای گذاشته است.

مقام های ناتو می گویند نیروهای امنیتی افغان و ائتلاف دو نفر از رهبران ارشد طالبان را در قندهار بازداشت و زندانی کردند.

ناتو همچنین اعلام کرد که نیروهای مشترک یکی از رهبران ارشد وابسته به شبکه حقانی را روز یکشنبه در منطقه باک دستگیر کرده اند.

طالبان مسئولیت حمله های اخیر در پاکستان را بر عهده گرفت

طالبان پاکستان مسئولیت حمله روز دوشنبه به ۲۰ تانکر حامل سوخت برای سربازان ناتو در کشور همسایه افغانستان را بر عهده گرفت.

پلیس می گوید دست کم سه نفر با آتشباری مردان مسلح به تانکرها کشته شدند و سپس قبل از سپیده دم محل پارک کامیون ها در اسلام آباد را به آتش کشیدند.

یک سخنگوی طالبان پاکستان به خبرنگاران گفت که حملات تا زمان توقف کاروان های حامل کالا به ناتو، ادامه خواهد داشت.

طالبان همچنین گفت حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک پاکستان را تلافی می کند. 

حمله دوم روز دوشنبه در استان بلوچستان در جنوب شرقی پاکستان رخ داد. مقامات پاکستان می گویند دو موتور سوار مسلح دو کامیون حامل کالاهای ناتو را به آتش کشیدند که در این حادثه یک نفر کشته شد.

اندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو، روز دوشنبه هنگام گفت و گو با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در بروکسل، درباره مرگ سربازان ناتو ابراز تاسف کرد.

آقای راسموسن همچنین پاکستان را به بازگشایی گذرگاه مرزی و محل نقل و انتقال کالاهای ناتو ترغیب کرد.

مقامات پاکستانی می گویند گذرگاه مرزی تورخوم را به دلایل امنیتی بسته اند. روز یکشنبه سفیر پاکستان در آمریکا گفت این معبر در هفته جاری بازگشایی می شود.

پاکستان روز پنجشنبه گذرگاه تورخوم در شمال غربی این کشور را بست.

ژاپن به مسافران اروپایی خود هشدار داد، بریتانیا سطح هشدار تروریستی را بالا برد

ژاپن و بریتانیا نیز در هشدار به شهروندان خود در مورد خطر حملات تروریستی احتمالی در اروپا، به آمریکا پیوسته و به شهروندان خود هشدار دادند.

MI5، سازمان امنیتی بریتانیا، سطح تهدید تروریسم بین الملل در این کشور را به «شدید» افزایش داده است که نشان می دهد احتمال وقوع حمله تروریستی در این کشور بالا است.

وزیر امور خارجه ژاپن روز دوشنبه گفت مسافران باید هنگام استفاده از وسائل نقلیه عمومی و بازدید از اماکن توریستی اروپا، هشیار و محتاط باشند.

وزارت کشور آلمان نیز روز دوشنبه گفت شواهدی قطعی مبنی بر احتمال حمله تروریستی علیه آلمان در دست نیست.

روز یکشنبه هم واشنگتن و هم لندن با صدور بیانیه درباره خطر احتمالی حملات تروریستی علیه اروپا هشدار دادند. بریتانیا به شهروندان این کشور درباره خطر حمله در فرانسه و آلمان هشدار داد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده درباره احتمال حملاتی از سوی القاعده و گروه های مرتبط با آن در سیستم حمل و نقل عمومی و جاذبه های توریستی اروپایی، به شهروندان آمریکایی هشدار داد.

وزارت کشور آمریکا گفت تروریست ها می توانند با استفاده از انواع «ابزار و تسلیحات» اماکن رسمی و خصوصی را هدف قرار دهند. مقامات آمریکایی مسافران را به هشیاری و احتیاط بیشتر درباره اطراف خود ترغیب کردند.

مقامات اطلاعاتی و امنیتی غربی از کشف طرح حملات تروریستی توسط شبه نظامیان مرتبط با القاعده مستقر در پاکستان خبر دادند که در آن، شهرهای عمده بریتانیا، فرانسه و آلمان را هدف قرار داده بود.

مسئولان می گویند این طرح شامل حملاتی چندگانه در اماکن عمومی بود، حملاتی شبیه به حمله تروریستی سال ۲۰۰۸ به مومبای هند که طی آن حملات همزمان شبه نظامیان اسلامگرا ۱۶۶ نفر را کشت و بسیاری دیگر را مجروح کرد.

هشدار دانشمندان درباره تحلیل منابع آب زیرزمینی جهان، قحطی و خطر شورش های اجتماعی

نتایج یک آمار گیری بین المللی از سطوح آب های زیرزمینی جهان حاکی از آن است که این منابع به سرعت در حال کاهش هستند.

منابع آب زیرزمینی، ۳۰ درصد کل منابع آب شیرین جهان را تشکیل می دهند.

این تحقیق با اندازه گیری میزان بارش باران و دیگر منابع آب زیرزمینی، ارزیابی نرخ تبخیر آب و استهلاک این منابع از طریق کشاورزی و به شیوه های دیگر انجام شده است.

با افزایش بهره گیری انسان از آب های زیرزمینی و در نهایت تبخیر و بارش آن به صورت باران، تحلیل این منابع به افزایش سطح آب دریاها منتهی خواهد شد.     

پژوهشگران پیش بینی کرده اند در شرایطی که کشاورزی جهان تا حد زیادی به منابع آب زیرزمینی متکی ست، ادامه روند کنونی و کاهش شدید منابع آب زیرزمینی جهان، به بحران های جدی منجر خواهد شد.

مارک بیرکنز، استاد دانشگاه اوترییش هلند و پژوهشگر ارشد این تحقیق می گوید: « اگر جمعیت در مناطقی رشد کند که نه تنها نیازهای آن ها با استفاده از آب های زیرزمینی برطرف می شوند و فرصتی نیز برای جایگزینی این منابع وجود ندارد، جهان در آینده نزدیک شاهد گرسنگی، قحطی و شورش ها و ناآرامی های اجتماعی خواهد شد. »

براساس ارزیابی دانشمندان از نتایج این پژوهش، روند تحلیل منابع آب بین سال های ۱۹۶۰ تا سال ۲۰۰۰ به دو برابر افزایش یافته و از سالانه ۱۲۶ کیلومتر مکعب، به ۲۸۳  کیلومتر مکعب در سال رسیده است.

محققان در این گزارش تاکید کرده اند شمال غرب هند، شمال شرق چین، شمال شرق پاکستان، دره مرکزی کالیفرنیا و مراکز غرب میانه ایالات متحده، از جمله نقاط مهمی هستند که با بیشترین میزان تحلیل منابع زیرزمینی آب روبرو بوده اند.

نتایج این گزارش تحقیقی در « Geophysical Research Letters » نشریه اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا منتشرشده است.

به آتش کشیده شدن مسجد فلسطینی ها در کرانه باختری

فلسطینی های ساکن کرانه غربی رود اردن، شهرک نشینان تندرو یهودی را به آتش زدن مسجد و دیوارنویسی های توهین آمیز به زبان عبری، متهم می کنند.

این واقعه در روستای بیت فجار، در نزدیکی بیت الحم در بامداد دوشنبه رخ داد.

یک رهبر محلی می گوید چندین قرآن و فرش مسجد در آتش سوخت.

پلیس اسراییل از تحقیق درباره این رویداد خبر داد اما جزئیاتی درباره مظنونان احتمالی این واقعه بیان نکرد.

حمله اخیر در زمانی رخ داده است که روند مذاکرات مستقیم صلح خاورمیانه، بر سر شهرک سازی های یهودی نشین در سرزمین های اشغالی کرانه باختری، در خطر قرار گرفته است.

رهبران فلسطینی می گویند مذاکرات مستقیم به میانجیگری آمریکا نمی تواند نتیجه بخش باشد مگر آن که اسراییل شهرک سازی ها را متوقف کند. مهلت تعلیق ده ماهه شهرک سازی های اسراییل، هفته گذشته به پایان رسید.

رسانه های اسراییلی روز دوشنبه گزارش دادند که پارلمان این کشور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، را تحت فشار گذاشته اند تا پیشنهاد آمریکا برای تمدید ۶۰ روزه مهلت تعلیق ساخت و ساز را رد کند.

جرج میچل، فرستاده ویژه آمریکا به خاور میانه، در تلاش برای پیشبرد مذاکرات صلح، با رهبران هر دو طرف ملاقات کرده است.

آقای میچل می گوید اسراییل و فلسطینی ها خواستار مذاکرات غیرمستقیم صلح هستند و به این ترتیب می توانند شرایط قابل قبولی را برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم، مهیا کنند.

وزیر نفت عراق از افزایش ذخایر نفت این کشور خبر داد

حسین شهرستانی، وزیر نفت عراق، روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور دارای ۱۴۳ میلیارد بشکه نفت است.

رقم جدید نمایانگر ۲۴ درصد افزایش در میزان ذخیره نفت عراق است که پیشتراعلام شده بود. ذخیره نفت عراق در گذشته حدود ۱۱۵ میلیارد بشکه برآورد شده بود.

با اعلام رقم جدید، عراق یکی از عمده ترین کشورهای دارای ذخایر نفت در جهان محسوب می شود.

در تحولی دیگر پلیس عراق اعلام کرد بر اثر انفجار بمب در کنار جاده یک نفر کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

گفته می شود بمب گذاری با هدف کاروان فواد الموسوی، معاون وزارت علوم و تکنولوژی، عراق انجام شده بود.

بنا به گزارش ها، او در این حمله آسیبی ندید و تنها یکی از محافظان وی بر اثر انفجار جان خود را از دست داد.

برقراری پروازهای مستقیم میان تهران و قاهره

برای نخستین بار پس از قطع روابط سیاسی میان مصر و ایران در سال ۱۹۷۹، دو کشور موافقت کردند پرواز مستقیم میان دو کشور را بار دیگر برقرار کنند.

مقامات مصری و ایرانی طی دیدار روز یکشنبه خود در قاهره با امضای پیمان نامه ای بر انجام ۲۸ پرواز هفتگی میان قاهره و تهران توافق کردند.

روابط میان دو کشور مصر و ایران بیش از سه دهه پیش و در نتیجه وقوع انقلاب اسلامی در ایران و شناسایی اسراییل از سوی مصر قطع شد.

پیش از این، دیگر تلاش ها برای برقراری دوباره روابط سیاسی به شکست انجامیده بود. در ماه سپتامبر بود که مصر دیدار منوچهر متکی، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، از قاهره را به خاطر اظهار نظرهایش پیرامون مذاکرات اسراییل و فلسطینی ها لغو کرد.

خبرگزاری فارس به نقل از منوچهر متکی، رهبران فلسطینی های شرکت کننده در مذاکرات صلح خاورمیانه را خائن نامیده بود.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر