سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ایران تاسیس یک کنسرسیوم اتمی را به روسیه پیشنهاد می کند

ایران از روسیه دعوت کرده است در تاسیس یک کنسرسیوم اتمی جهت تامین سوخت برای نیروگاه بوشهر و تاسیسات اتمی آینده، به ایران بپیوندد.
علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، می گوید روسیه طرح را، که پیشنهاد می کند بخشی از کار در روسیه و بخشی در ایران انجام شود، مطالعه می کند.
رسانه های ایران گزارش می دهند صالحی طرح را روز پنجشنبه، یک روز پس از آن تشریح کرد که گفت ایران جستجو برای یافتن معادن جدید اورانیوم در کشور را به یک ارجحیت تبدیل می کند.
اولی هایننون، سرپرست سابق بازرسان اتمی سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی لوموند ایران را یک تهدید نامید، و گفت تهران اورانیوم با غنای پایین به اندازه ای که برای ساختن یک یا دو بمب کافی باشد، در اختیار دارد.

سايت های اپوزيسيون درايران از صدور دستور سانسور رهبران خود خبر ميدهند

نيويورک تايمز زيرعنوان "ايران گزارش دادن در باره رهبران معترض را محدود تر ميکند" می نويسد به گزارش وب سايت های اپوزيسيون مقامات برای محدود ساختن بازهم بيشتراپوزيسيون سياسی مقهور ايران انتشار هرگونه خبر مرتبط با رهبران جنبش معترضی را ممنوع کرده اند که پس از انتخابات مورد اختلاف و منجر به گزينش مجدد محمود احمدی نژاد به مقام رياست جمهوری در سال گذشته شکل گرفت.
روی وب سايت های اپوزيسيون کپی نامه ای درز کرده ديده ميشود که به سردبيران تمامی روزنامه ها و آژانس های خبری داخلی دستور ميدهد از منتشر ساختن نام، عکس واظهارات ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو کانديدای شکست ديده رياست جمهوری، و نيز محمد خاتمی، رئيس جمهوری پيشين خودداری کنند، زيرا می تواند بر افکارعمومی آثاراحتمالی منفی داشته باشد.
مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به درخواست های اظهار نظر در باره اصالت نامه پاسخ نداده اند.
اين نامه، اگر حقيقی باشد، نخستين تائيد علنی شده چنين ممنوعيتی است، هرچند که اپوزيسيون ماههاست در سطحی گسترده در رسانه های خبری غايب است.
دولت دست کم ۱۰ روزنامه و مجله را پس ازانتخابات ژوئن ۲۰۰۹ رياست جمهوری بسته است، که روزنامه های عمده اصلاح طلب و مجله های منتقد دولت از جمله آنها هستند.
نامه راجع به سانسور، که مهر فوری و بکلی سری دارد، تذکر ميدهد که ايجاد فضائی آرام بخش در جامعه وظيفه ذاتی رسانه هاست، و تصميم مربوط به سانسور رهبران اپوزيسيون با توجه به ملاحظات مراجع امنيتی اتخاذ شده است.

لس آنجلس تايمز زير عنوان "ممنوعيت آگهی های تبليغاتی مربوط به حيوانات خانگی همزمان با سخت گيری عليه دارندگان سگ در ايران" می نويسد به گزارش خبرگزاری مهر،اين هفته آيت الله ناصر مکارم شيرازی، آخوند قدرتمند، فتوائی داد که بعدا به مصوبه ای برای ممنوع ساختن هرگونه تبليغ درمورد حيوانات خانگی، و يا خريد و فروش و نگهداری از آنها مبدل شد.
اين فتوا در پاسخ به يک سئوال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد که به عنوان ناظربر رسانه های ايران عمل ميکند. دفتر تبليغات و اطلاع رسانی اين وزارتخانه تاکيد کرده است آگهی های تبليغاتی برای غذای حيوانات خانگی، بخصوص گربه و سگ، ممنوع است.
در ايران، بخصوص در ميان خانواده های مرفه، نگهداشتن سگ به عنوان يک حيوان خانگی در سالهای اخير مد شده است. گرچه داشتن سگ های خانگی عملا غير قانونی نيست، اما بردن آنها به اماکنی عمومی نظير پارک ها می تواند به جريمه های نقدی سنگين برای صاحبانشان منجر شود.
درهمين حال صاحب يک فروشگاه حيوانات خانگی از افزايش فروش سگ های کوچک خبر ميدهد، زيرا امکان پنهان ساختن آنها بيشتر است.

مردان مسلح در حمله به اتوبوس در مانیل، چهار تن را کشتند

در جنوب فیلیپین، مردان مسلحی که اونیفورم پلیس پوشیده بودند، به یک اتوبوس حمله کردند و چهار تن را کشتند.
دو تن از کشته شدگان حمله، در روز پنجشنبه، دو مارشال پلیس بودند.
سه روز پیش، هشت توریست هنگ کنگی در جریان ربوده شدن یک اتوبوس در مانیل کشته شدند.
جدید ترین حمله در منطقه ناآرامی که شورشیان مسلمان و دسته های بزهکار در آن فعال هستند، روی داد.
پلیس گفت مردان مسلح به مسافران دستور دادند از اتوبوس خارج شوند، سپس راننده، کمک راننده، و دو پلیس را به گلوله بستند، و اتوبوس را آتش زدند.
یک مقام پلیس به آسوشیتد پرس گفت مهاجمان از شرکت اتوبوسرانی ناراحت بودند.
این حمله ظاهرا به حادثه گروگانگیری در مانیل در روز دوشنبه ارتباط نداشت، اما دولت مرکزی را که نگران از دست دادن توریست های خارجی است، بیشتر نگران می کند.
در پی حمله، که در آن یک پلیس ناراضی سابق در کوشش برای پس گرفتن شغل خود، یک اتوبوس توریستی را در کنترل گرفت، چین و هنگ کنگ به شهروندان خود علیه سفر به فیلیپین هشدار دادند.
رییس جمهوری فیلیپین روز پنجشنبه بابت «خطاها و کوتاهی های فراوان» در جریان ماجرای ۱۲ ساعته، اتوبوس توریستی که از تلویزیون های سراسر جهان نیز پخش شد، گفت «کسی بهایی خواهد پرداخت.»
هنگ گنگ گفت ممکن است درباره این حادثه رسما تحقیق کند، بخشی به این دلیل که روشن شود آیا گروگان ها در تیراندازی مهاجم کشته شدند یا کماندوهای فیلیپینی که سعی داشتند به ماجرا پایان دهند آنها را کشتند.
شرکت هواپیمایی فیلیپین گفت صدها توریست احتمالی از هنگ کنگ و چین پروازهای خود به فیلیپین را لغو کرده اند.

۲۶ اوت، روز برابری زنان در آمریکا

در سال ۱۹۷۱ کنگره آمریکا قطعنامه ای به این شرح صادر کرد: «از آنجا که زنان ایالات متحده آمریکا شهروند درجه دوم شمرده می شوند و از حقوق و امتیازات کاملی که در عرصه های خصوصی و عمومی، واز نظر قانونی و نهادی در دسترس شهروندان مرد قرار دارد برخوردار نیستند، و از آنجا که زنان ایالات متحده یک صدا می خواهند که این حقوق و امتیازات بدون ملاحظه جنسیتی به تساوی در اختیار همه شهروندان قرار گیرد، و از آنجا که زنان ایالات متحده روز سالگرد تصویب ماده ۱۹ متمم قانون اساسی را نشانه و نماد نبرد مستمر خود برای کسب حقوق برابر قرار داده اند، و از آنجا که زنان ایالات متحده باید در سازمان ها و فعالیت های خود مورد احترام و حمایت قرار بگیرند، از این رو، اکنون، دو مجلس سنا و نمایندگانِ ایالات متحده که در کنگره آمریکا گرد آمده اند، روز ۲۶ اوت هرسال را به عنوان «روز برابری زنان آمریکا» اعلام می کنند و از رئیس جمهوری می خواهند و به او اختیار می دهند تا هر سال در ۲۶ اوت اعلامیه ای در بزرگداشت و یادآوری این روز صادر کند.

در ۲۶ اوت سال ۱۹۲۰ زنان آمریکا برای نخستین بار از حق رای دادن برخوردار شدند و در ۲۶ اوت سال ۱۹۷۰ تظاهرات سراسری برابری خواهانه زنان در آمریکا برگزار شد.

حق رای

روز ۲۶ اوت سالگرد برخورداری زنان آمریکا از حق رای دادن است که در سال ۱۹۲۰ به صورت اصل ۱۹ متمم قانون اساسی به تصویب قانون گذاران آمریکایی رسید.

۷۲ سال پیش از آن نخستین کنفرانس عمده حقوق زنان در سال ۱۸۴۸ در سنکا فالزِ نیویورک برگزار شده بود. روز ۱۳ ژوئیه سال ۱۸۴۸، پنج زن در شمال ایالت نیویورک برای صرف چای گردآمدند. آنان که از سرنوشت زنان در جامعه آمریکایی سخت آزرده بودند به کاری خارق العاده دست زدند. در روزنامه محلی آگهی ای برای «گرد همآیی به منظور بحث درباره وضعیت اجتماعی، مدنی و مذهبی و حقوق زنان» منتشر کردند و شش روز بعد این همایش در سنکا فالز نیویورک برگزار شد.

تولد جنبش حقوق زنان

در پایان این همایش قطعنامه ای با نام «اعلامیه احساسات» صادر شد که چنین آغاز می شد: «ما این حقایق مسلم را قبول داریم که همه مردان و زنان برابر به دنیا آمده اند». یکی از بندها خواستار حق رای برای همه زنان جهان شده بود. یکصد مرد و زن از قشرهای مختلف جامعه این اعلامیه را امضا کردند. اما تنها یکی از آنان، شارلوت وودوارد نوزده ساله، آنقدر زنده ماند تا در سال ۱۹۲۰ پیروزی زنان را در کسب حق رای به چشم ببیند.

در این فاصله زمانی، هزاران تن از مردم آمریکا با برگزاری راه پیمایی ها و تجمع های مختلف در شهرهایی چون نیویورک و واشنگتن دی سی و با نوشتن مقاله ها و جزوه های گوناگون و ایراد سخنرانی های متعدد در سراسر کشور، و با رایزنی و آگاه سازی و تاثیرگذاری در نهادهای سیاسی و برپا کردن تظاهرات راهی دراز برای دست یابی زنان به حق رای پیمودند. زنان حتی، برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، در برابر کاخ سفید، خانه رئیس جمهوری، تجمع کردند تا از او بپرسند: «آقای رئیس جمهور، شما برای حق رای زنان چه خواهید کرد؟» یا «آقای رئیس جمهور، زنان تا کی برای رسیدن به آزادی منتظر شوند؟»
۲۶ اوت ۱۹۲۰
متمم قانون حق رای زنان نخستین بار در دهم ژانویه ۱۸۷۸ به کنگره آمریکا تقدیم شد. این پیشنهاد بارها رد شد و دوباره برگشت تا سرانجام در ماه ژوئن ۱۹۱۹ موافقت هردو مجلس سنا و نمایندگان را به دست آورد. سال بعد خواستاران حق رای همگی هم خود را برسر اعمال نفوذ و تاثیرگذاری بر ایالت های گوناگون آمریکا نهادند، زیرا تصویب نهایی این متمم به موافقت دو سوم ایالت های آمریکا نیاز داشت. در ۲۴ اوت، تنسی آخرین ایالتی بود که با اختلاف یک رای به این متمم رای آری داد. این رای متعلق به «هاری برن» بود که مادرش از او خواسته بود به متمم رای موافق دهد. متمم با امضای وزیر خارجه وقت، به قانون تبدیل شد.

۵۰ سال بعد - بتی فریدان و اعتصاب سراسری زنان

پنجاه سال بعد در ۲۶ اوت ۱۹۷۰، بتی فریدان و «سازمان ملی زنان» آمریکا به اعتصاب سراسری زنان برای برابری دست زدند. زنان از همه طیف های عقیدتی برای درخواست امکانات برابر در زمینه های گوناگون استخدامی، آموزشی و ایجاد مهدکودک های بیست و چهار ساعته به جنبش برابری خواه پیوستند. این بزرگترین تظاهرات در اعتراض به نابرابری جنسیتی در تاریخ آمریکا بود. بیش از یکصد هزار زن در بیش از نه شهربزرگ و کوچک آمریکا، در این تظاهرات شرکت کردند. بیش از پنجاه هزار تن از آنان در نیویورک بودند که خیابان پنجم را سراسر پیمودند.

البته در آن روز چند واقعه دیگر در تحکیم و همبستگی با آرمان های تظاهر کنندگان روی داد. چنان که زنان در نیویورک مجسمه آزادی را در تصرف خود گرفتند. ابتدا چند تن از آنان از مجسمه بالا رفتند تا سرعت باد را اندازه بگیرند و سپس با دو پرچم سه متری بازگشتند تا آن ها را بر تاج مجسمه به اهتزاز درآورند.

بر روی یکی از آنها نوشته بود: «راه پیمایی روز ۲۶ اوت برای برابری» و بر دیگری این جمله نقش بسته بود: «زنان جهان متحد شوید». زنان در همان روز شکایتی علیه کمیته آموزشی شهر نیویورک برای کسب امکانات برابر برای زنان در موسسات آموزشی تسلیم مقام های مسئول کردند. رسیدگی به این پرونده ده سال به درازا کشید تا سرانجام به افزایش تعداد مدیران زن در مدارس انجامید. اگرچه این فراخوان به اعتصاب، فعالیتهای مردم را متوقف نکرد اما توجه ملی را به جنبش حق طلبی زنان جلب نمود. چنان که نشریه نیویورک تایمز با گزارشی از رویدادهای آن روز، مطلب اصلی خود را به جنبش فمینیسم اختصاص داد و حتی نقشه ای از مسیر راه پیمایی زنان رامنتشرکرد.

۲۶ اوت ۱۹۷۱ – بلا ابزوگ و روز برابری زنان

سال بعد، در ۱۹۷۱، بلا ابزوگ، نماینده دمکرات از نیویورک، طرحی برای نام گذاری روز ۲۶ ماه اوت هر سال به عنوان «روز برابری زنان» به مجلس ارائه داد. طرح به تصویب رسید. در این طرح، ازاین روز به عنوان نماد نبرد مستمر زنان برای کسب حقوق برابر یاد شده که ایالات متحده موظف به حمایت و بزرگداشت آن شده است.

بلا آبزوگ (۱۹۲۰-۱۹۹۸) کیست؟

بلا آبزوگ در سال ۱۹۴۷ تحصیلات خود را در دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا به پایان رساند و در همان سال به عضویت کانون وکیلان نیویورک پذیرفته شد. او به خاطر فعالیت هایش در جنبش های صلح، آزادی های مدنی و سرانجام جنبش فمینیستی شهرت یافته است.

در سال ۱۹۷۰ بلا آبزوگ از نیویورک به نمایندگی کنگره آمریکا انتخاب شد. او در کنگره بیشترین همت خود را بر سر کار در زمینه متمم برابری حقوق، ایجاد مراکز مهد کودک و تلاش برای پایان دادن به تبعیض های جنسیتی و تعیین اولویت ها برای مادران شاغل گذاشت.
بلا آبزوگ همچنین از مخالفان سرسخت جنگ آمریکا در ویتنام و نظام گزینشی اداری بود. او در سالهای ۱۹۷۷- ۱۹۷۸ به عنوان نایب رئیس کمیسیون مشورتی ریاست جمهوری در امور زنان انجام وظیفه کرد اما جیمی کارتر که خود او را به این مقام گماشته بود به خاطر انتقاد علنی این کمیسیون از قطع بودجه برای برنامه های زنان، او را از این سمت برکنار کرد. بلا آبزوگ از آن پس به کار وکالت پرداخت و مدتی نیز به کار تفسیر خبر در تلویزیون و سرمقاله نویسی در مجلات سرگرم بود.

۲۶ اوت ۲۰۱۰

امروز پنجشنبه، همزمان با نودمین سالگرد تصویب قانون حق رای زنان یا «روز برابری زنان» آمریکا است.

دربزرگ داشت این روز، نانسی پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سخنانی ایراد می کند. او درباره این روز در سایت «ای نیوز زنان» چنین نوشته است: «ما بر شانه پیشینیان خود ایستاده ایم. برماست که اراده استوار زنانی را که حق رای و حق مشارکت ما را در امر سیاست به دست آوردند، بستاییم. برماست که فداکاری و تعهد آنان را در امر سیاست بزرگ بداریم».

سازمان ها و گروه های زنان نیز در این روز مراسم گوناگونی برگزار می کنند. از جمله فراخوان مشترک چند سازمان و گروه به شرکت در تجمع و تحصن در نور شمع است که از ساعت شش و نیم عصر و به نوشته این بیانیه پس از پایان کار روزانه، در برابر کاخ سفید برگزار می شود. این فراخوان که «در نودمین سالگرد حق رای زنان، خواستار ادای احترام به مادران پیشین و به قدرت خواهری» شده است از شرکت کنندگان در تحصن می خواهد که باخود «یک علامت، یک شمع و یک دوست» به همراه بیاورند و با صدای بلند از رئیس جمهور و میشل اوباما بخواهند با «متمم قانونی حقوق برابر»امید و تغییر را برای آمریکا به ارمغان آورند.

این گروه ها با اجرای سخنرانی و آوازخوانی از برابری کامل حقوق زن و مرد در قانون اساسی آمریکا حمایت می کنند و خواستار تصویب «تبصره حقوق برابر» می شوند.

سازمان اتحاد برای برابری که از گروه های دعوت کننده به این راهپیمایی ست در فراخوان خود آورده است: «زنان و دختران در ایالات متحده آمریکا شهروند درجه دو شمرده می شوند زیرا هنوز در قانون اساسی آمریکا حقوق بشری آنان به کمال تامین و تضمین نشده است».

این فراخوان ادامه می دهد: «حکومت آمریکا با سیاست ها، قوانین و اعمال خود مردان و زنان را براساس نقش ها و ظرفیت های کلیشه ای شان رده بندی می کند، و با این کار از ظرفیت پیشرفت کشور می کاهد».

فراخوان در پایان از همه سازمانها چنین می خواهد: «به ما بپیوندید تا همگی در «روز برابری زنان» از پرزیدنت اوباما، دمکرات ها، جمهوری خواهان، و نمایندگان مستقل بخواهیم نابرابری های اقتصادی، سیاسی، و اجتماعیِ ناشی از تبعیض های جنسیتی قانونی را در جامعه محو کنند».

فلسطینیان ساکن اورشلیم شرقی با پلیس درگیر شدند

پلیس اسراییل می گوید ساکنان فلسطینی اورشلیم شرقی روز پنجشنبه، در پی رویارویی با ساکنان یهودی، اتومبیل ها را آتش زدند و بسوی پلیس سنگ پرتاب کردند.
هنوز روشن نیست چه عاملی موجب زدو خورد در محله «سیلوان» شد. ساکنان می گویند خشونت پس از آن آغاز شد که یهودیان به یک مسجد نزدیک شدند. یک شاهد گفت آنها عازم چشمه ای در نزدیکی محل بودند.
تنش در سیلوان بالا بوده است، زیرا دولت اسراییل قصد دارد خانه هایی را که فلسطینیان بطور غیر قانونی در آنجا ساخته اند خراب کند.
فلسطینیان می خواهند اورشلیم شرقی پایتخت کشور آینده فلسطینی باشد. اسراییل تمام شهر را پایتخت واحد خود می داند.
روز چهارشنبه، وزیر امور خارجه اسراییل گفت خانه سازی در کرانه غربی، پس از انقضای توقف ۱۰ ماهه در ماه آینده از سرگرفته شود.
فلسطینیان بعنوان شرطی برای مذاکرات صلح با اسراییل، که قرار است هفته آینده در واشنگتن از سر گرفته شود، می خواهند عملیات ساختمانی کاملا متوقف شود.

یمن می گوید قادر است با القاعده بجنگد

یمن می گوید نیروهای ضد تروریسم کشور قادر هستند با عناصر القاعده نبرد کنند.
در پی انتشار گزارش هایی که حاکی است آمریکا استفاده از حملات هواپیماهای بدون سرنشین در یمن را بررسی می کند، خبرگزاری دولتی بنقل از مقامات ناشناس گفت نیروهای امنیتی کشور در مقابله با عناصر تروریست موفق بوده اند.
خبرگزاری این موضوع را یک روز پس از آن عنوان می کند که چندین سازمان خبری غربی گفتند آمریکا نقش گسترده تری در یمن را، که ممکن است حملات هواپیماهای بی سرنشین را شامل شود، بررسی می کند.
گفته می شود مقامات آمریکایی روز به روز بیشتر از تهدید های امنیتی القاعده در شبه جزیره عربستان احساس نگرانی می کنند.
در گزارشی جداگانه، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، بنقل از طارق الشامی، یکی از رهبران حزب حاکم یمن می گوید، دولت عناصر القاعده را زیر نظر دارد و آنها را از کار می اندازد.
ایالات متحده اخیرا «انور الاولاکی»، ملای مسلمان افراطی متولد آمریکا، را که گفته می شود در یمن مخفی است، به فهرست سیاه تروریسم افزود.
تحقیقگران او را به کوشش نافرجام برای منفجر کردن یک هواپیمای مسافربر آمریکا در دسامبر گذشته ارتباط می دهند.

طالبان پاکستان می گوید کمک آمریکا به سیلزدگان را تحمل نمی کند

مقامات پاکستان از ۴۰۰ هزار نفر ساکنان سه شهر جنوبی که با تهدید سیل جدید روبرو هستند، خواسته اند خانه هایشان را تخلیه کنند.
مقامات این هشدار را روز پنجشنبه، پس از آن که رود خانه ایندوس در استان سند در یک دیواره خاکی رخنه کرد، صادر کردند. آنها می گویند ساکنان «سوجاوال»، «میر پور باتورو»، و «دارو» در خطر هستند. در ناحیه «تاتا» ماموران و امدادگران سعی دارند سدهای خاکی را تقویت کنند، و از ارتش برای کمک به تخلیه مردم کمک خواسته شده است.
در حالی که سیل در برخی از مناطق پاکستان فروکش کرده است، مقامات می گویند امواج بلند در دریای عرب بر خطر سیلاب جدید در سند افزوده است.
باران های موسمی ماه پیش موجب براه افتادن سیلاب هایی شد که حدود ۱۶۰۰ تن را کشته و بالغ بر ۲۰ میلیون نفر اثر گذاشته است.
مقامات پاکستانی و آمریکایی هشدار داده اند که امکان دارد ستیزه گران اسلامی در صدد برآیند از فاجعه بهره برداری کنند. روز پنجشنبه، یک مقام ناشناس آمریکایی به خبرگزاری ها گفت طالبان پاکستانی ممکن است امدادگران خارجی را که در کوشش های امدادی درگیر هستند، هدف بگیرند.
یک سخنگوی طالبان روز پنجشنبه انگیزه های پشت کمک آمریکا را زیر سئوال کشید و به خبرگزاری های گفت طالبان کمک آمریکا را تحمل نخواهند کرد.
سخنگوی دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد حملات احتمالی به امدادگران بین المللی را غیر انسانی نامید.
سازمان های خیریه مرتبط با گروه های ستیزه گر در پاکستان نیز برای قربانیان سیل کمک فراهم آورده اند.

هشت پلیس افغانستان در حمله طالبان کشته شدند

مقامات افغانستان می گویند شورشیان طالبان هشت افسر پلیس را در ایالت غندوز کشته اند و بر حملات خود در منطقه ای که زمانی بخش نسبتا امنی از کشور بود افزوده اند.
بگفته مقامات، شورشیان بامداد پنجشنبه به یک پاسگاه پلیس درشهر غندوز حمله کردند و برآن مسلط شدند. آنها می گویند یک پلیس جان بدر برد اما مجروح شد.

در حالی که طالبان نفوذ خود را گسترش می دهند، ایالت غندوز شاهد افزایش شمار حملات بر نیروهای افغان و بین المللی بوده است.
در این میان، حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان بار دیگر از آمریکا خواسته است تمرکز نظامی خود را به مخفی گاه های تروریست ها در پاکستان تغییر دهد.
کرزی این موضوع را روز پنجشنبه در جریان گفت و گو با ژنرال جیمز ماتیس، سرپرست فرماندهی مرکزی آمریکا در کابل عنوان کرد. در یک بیانیه دفتر کرزی گفته می شود تا تروریست ها حذف نشوند، جنگ در افغانستان بجایی نخواهد رسید.
در خبری دیگر، نیویورک تایمز گزارش می دهد یک دستیار حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان که به فساد متهم است، در فهرست حقوق بگیران سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا قرار دارد. گزارش بنقل از مقامات ناشناس افغان و آمریکایی حاکی است که محمد ضیا صالحی، عضو شورای امنیت ملی افغانستان، سالها از سی آی اِی پول دریافت کرده است.
نیویورک تایمز می گوید روشن نیست که آیا پول بابت اطلاعاتی که او فراهم می آورد پرداخت می شد یا برای پیشبرد نظریات آمریکا در داخل دولت حامد کرزی، یا هردو. صالح درباره این اتهامات اظهار نظر نکرده است.
پلیس افغانستان صالح را ماه پیش دستگیر کرد، و می گوید او در یک مکالمه تلفنی هنگامی که در برابر معلق نگاه داشتن تحقیقات آمریکا درباره یک شرکت مظنون به انتقال پول برای رهبران افغان، قاچاقچیان مواد و شورشیان، رشوه می خواست، بدام افتاد.
حامد کرزی در ماجرا مداخله کرد و صالح پس از چند ساعت از زندان آزاد شد.
در تحولات دیگر، ناتو می گوید یکی از هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین آن، روز پنجشنبه در پی از کار افتادن موتور در ایالت قندهار سقوط کرد. ناتو می گفت لاشه هواپیما را پیدا کرد اما از دوربین آن خبری نبود. ناتو می گوید ساکنان محل گزارش دادند شورشیان آنرا بردند.
ناتو می گوید دوربین قادر به ضبط نبود، فقط برای مخابره تصاویر بکار می رفت.
روز پنجشنبه همچنین ناتو گفت نیروهای افغان و ائتلاف در ۳۵ عملیات جداگانه در این هفته، ۶۰ شورَشی مظنون را دستگیر و بیش از ۴۵ نفر را کشته اند.

مادران سه کوهنورد آمريکايی زندانی در ايران از عبدالله واد تقاضای کمک کردند

 
 
 
 
 

عبدالله واد، رييس سازمان کنفرانس اسلامی و رييس جمهوری سنگال، در تماس با مقامات ايران در عالی ترين سطح می کوشد مقدمات آزادی سه گردشگر آمريکايی بازداشتی در ايران را آماده کند.

عبدالله واد در واکنش به درخواست مادران سه گردشگر آمريکايی از سفير سنگال در آمريکا قبول کرد به اين مهم دست بزند.

سيندی هيکی، نورا شورد، و لارا فتال مادران شين باوئر، سارا شورد و جاش فتال ضمن تشکر از موافقت رييس جمهوری سنگال برای مداخله در راستای آزادی فرزندان خود ابراز اميدواری کرده اند اين حرکت باعث شود پرونده فرزندان آنها پس از بيش از يک سال بازداشت در جهتی مثبت به حرکت در آيد.

سازمان کنفرانس اسلامي با ۵۷ کشور عضو در جهت حفظ منافع کشورهای اسلامی و ترويج صلح بين المللی، فعاليت می کند.

گزارش: پرزيدنت اوباما در مورد عراق با مردم آمريکا سخن خواهد گفت

قرار است پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز سی و يکم ماه جاری ميلادی در مورد جنگ در عراق سخنانی ايراد کند.

سی و يکم ماه اوت تاريخی است که پرزيدنت اوباما برای خروج نيروهای رزمی آمريکا از عراق تعيين کرده است. با اين حال حدود ۵۰ هزار نيروی غير رزمی آمريکا در عراق باقی خواهند ماند. کاهش تعداد سربازان در عراق بيانگر تغيير مشی آمريکا در عراق از نظامی گری به ديپلماسی است.

اما در حالی که امنيت در عراق شکننده است و دولت تازه آن کشور هنوز کار خود را آغاز نکرده است. برخی از تحليلگران علامت سوال هايی را در برابر موفق بودن کارکرد ديپلماسی قرار داده اند.

پرزيدنت می گويد آمريکا متعهد به تغيير رويکرد خود در عراق از نظامی گری به ديپلماسی است تا به ايجاد ثبات در آن کشور کمک کند. سفارت آمريکا در عراق بزرگترين سفارتخانه در جهان است و واشنگتن در نظر دارد در ۴ شهر ديگر عراق، دفاتر کنسولگری باز کند. ديپلماتها در شهر کردنشين اربيل سرگرم کار برای کاهش تنش بين اعراب و کردها هستند. کنسولگری آمريکا در بصره نيز به شرکتهای آمريکايی برای فراهم کردن مقدمات عمليات اين شرکتها در مناطق نفت خيز کمک می کند.

هزاران سرباز آمريکايی در روزهای اخير عراق را ترک کرده اند. مانال عمر سرپرست برنامه عراق در نهاد آمريکايی صلح است. او می گويد عراقی ها می خواهند بدانند در آينده چه اتفاقی می افتد. مانال می افزايد عراقی ها آنچه را که رييس جمهوری آمريکا گفته است شنيده اند، اما در حقيقت شاهد خروج عمده سربازان آمريکايی هستند. سوال عراقی ها اين است که آيا آمريکايی ها ما را ترک می کنند؟

۵۰ هزار سرباز آمريکايی در عراق باقی خواهند ماند که وظيفه اصلی آنها حفظ امنيت آمريکايی های غيرنظامی، مبارزه با شورشيان و آموزش نيروهای امنيتی عراق خواهد بود. اين سربازان نيز در سال آينده ميلادی از عراق خارج خواهند شد. اما ژنرال ری اوديرنو، فرمانده ارشد ارتش آمريکا در عراق می گويد ممکن است اين سربازان در تاريخ تعيين شده از عراق خارج نشوند.

کن پولاک، کارشناس عراق در انستيتو بروکينگز، می گويد برخی از عراقی ها خواهان باقی ماندن سربازان آمريکايی در کشورشان هستند. پولاک می افزايد اين احساس وجود دارد که آمريکايی ها بدون توجه به آنچه که در عراق می گذرد در حال خروج از آن کشور هستند. اين موضوع ترس و نگرانی در ميان برخی از عراقی ها ايجاد کرده است. در حال حاضر همه عراقی ها می خواهند آمريکا کشورشان را ترک کند اما از صورت گرفتن چنين رويدادی وحشت زده نيز هستند.

عدم تشکيل دولت در عراق، تلاش های آمريکا را پيچيده کرده است. نوری المالکی نخست وزير فعلی و اياد علاوی نخست وزير سابق در تلاش برای تشکيل دولت در عراق هستند. حزب اياد علاوی در انتخابات پارلمانی اخير با اختلافی اندک پيروز رقابت ها شد.

کن پولاک، کارشناس عراق در انستيتو بروکينگز، اخيراً با مقامات عراقی ديدار کرده است. او می گويد به اين زودی ها دولت در آن کشور تشکيل نمی شود چرا که همه افراد کليدی در عراق بر اين باورند که نتيجه انتخابات به آنها حق رهبری کشور را داده است.

مانال عمر، سرپرست برنامه عراق در نهاد آمريکايی صلح، بر اين باور است که آمريکا می تواند حمايت های خود را در عراق معطوف به اصلاح خدمات پايه ای در آن کشور کند. او می افزايد عراقی ها هنوز برای استفاده از آب و برق با مشکلاتی مواجهند. به گفته مانال عمر اگر رويکرد ديپلماسی آمريکا در عراق معطوف به حل چنين مشکلاتی باشد آنگاه آمريکا شاهد کمک های زيادی از سوی مردم عراق خواهد بود.

اکنون وزارت امور خارجه آمريکا بايد کنگره اين کشور را متقاعد کند که اختصاص بودجه بيشتر برای ديپلماسی، به صرفه تر از عمليات نظامی است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر