سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین

نتایج اولیه از انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین نشان می دهد که بنینیو آکینو، با اختلاف چشمگیری از رقیب خود پیشی گرفته است.

به گفته کمیسیون برگزاری انتخابات فیلیپین با شمارش ۳۸ درصد آرا از انتخابات روز دوشنبه، سناتور آکینو ۴۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.  نزدیکترین رقیب انتخاباتی وی ژوزف استرادا، رئیس جمهوری برکنار شده است که ۲۶ درصد از رای ها را به دست آورده است.

به رغم خشونت های پراکنده و اشکالات فنی که در ماشنی های شمارش آرا به وجود آمد، ده ها میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند. در برابر حوزه های رای گیری صف های طولانی تشکیل شده بود و مردم فیلیپین علاوه بر انتخاب یک رئیس جمهوری جدید، ۱۸ هزار مقام های دیگر را از نمایندگی در کنگره تا شورای شهر را نیز برگزیدند.

برای اولین بار از ۷۶ هزار دستگاه خودکار برای شمارش رای ها در فیلیپین استفاده شده است. در برخی از مناطق ماشین شمارش رای شکسته شد و رای دهندگان ناچار شدند ساعت ها برای رای دادن در انتظار بایستند.

کمیسیون برگزاری انتخابات فیلیپین به سبب تاخیرها، ساعت پایان رای گیری ها را یک ساعت و تا ساعت ۷ بعد از ظهر تمدید کرد.

حامد کرزی در آغاز دیداری چهار روزه وارد واشنگتن شد

به دنبال برخی اختلاف نظرهای اخیر میان دولت های افغانستان و ایالات متحده، حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان برای دیداری چهار روزه با هدف ترمیم روابط با آمریکا، وارد واشنگتن شد.

آقای کرزی و بیش از ده وزیر کابینه اش که در این سفر او را همراهی می کنند، بامداد دوشنبه در پایگاه هوایی اندروز از سوی مقامات آمریکایی مورد استقبال قرار گرفتند.

قرار است هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، میزبان یک مراسم شام با هیات افغانی باشد که برای شامگاه دوشنبه تدارک دیده شده است. خانم کلینتون و آقای کرزی قرار است روز سه شنبه نیز دیدار و مذاکره کنند. رئیس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز ملاقات خواهد کرد.

پیش بینی می شود که در این سفر حامد کرزی در زمینه حکومت داری و تلاش هایش در مبارزه با فساد، مورد انتقاد قرار گیرد. همچنین گفته می شود مذاکرات میان مقامات دو طرف آمریکایی و افغانی مسائلی چون مقابله با شورشیان در جنگی نه ساله را شامل می شود.

این اولین دیدار حامد کرزی از آمریکا از زمانی است که ادعا کرد سازمان ملل متحد و دولت های خارجی مسئول تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در افغانستان بوده اند.

حامد کرزی در مطلبی که روز یکشنبه در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد تصریح کرد که ایالات متحده و افغانستان هر کدام «سهم خود را از مخالفت» دارند. آقای کرزی همچنین نوشته است «چشم انداز استراتژیک افغانستان که صلح و ثبات آن امنیت افغان ها و آمریکایی ها را تضمین می کند» آن چیزی است که کابل و واشنگتن را به هم نزدیک نگاه داشته است.

روز دوشنبه گروه بین المللی اکسفام در بیانیه ای آقایان کرزی و اوباما را ترغیب کرد که تأمین امنیت شهروندان افغانی و تأکید بر حقوق افراد به ویژه زنان، را در اولویت قرار دهند.

اولتیماتوم شرکت ملی گاز ایران به شرکت های شل و رپسول

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران می گوید وزارت نفت به شرکت های بزرگ شل و رپسول دو هفته فرصت داده است تا تصمیم نهایی خود را درباره قرارداد فاز ۲ پارس جنوبی بگیرند.

خبرگزاری نیمه رسمی مهر به نقل از رضا کسایی زاده گفت شرکت انگلیسی - هلندی شل و شرکت اسپانیایی رپسول باید در این مدت درباره قرادادهای خود در میدان عظیم گاز طبیعی پارس جنوبی تکلیف خود را تعیین کنند، در غیر این صورت آنها با شرکت های ایرانی جایگزین خواهند شد.

اعلام این خبر تنها دو روز پس از آن رخ می دهد که مسعود میرکاظمی، وزیر نفت جمهوری اسلامی تهدید کرد که این دو شرکت خارجی را به دلیل تعلل در توسعه میدان پارس جنوبی اخراج می کند.

تحلیلگران می گویند به دلیل اعمال تحریم های بین المللی بر جمهوری اسلامی ایران به خاطر برنامه اتمی این کشور، شرکت های غربی در گرفتن پروژه های نفت و گاز در ایران، مصمم نیستند.

ایران دومین تولید کننده بزرگ نفت در میان کشورهای اوپک است و دارای یکی از بزرگترین ذخائر گاز طبیعی در جهان به شمار می رود.

آقای میرکاظمی گفت ایران برای توسعه بخش انرژی خود به حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

خشونت های مرگبار عراق ۷۶ کشته برجای نهاد

مسئولان در عراق می گویند شمار کشته شدگان در موج تیراندازی و بمب گذاری ها در کل این کشور در روز دوشنبه به دست کم ۶۹ مورد رسید.

مرگبارترین حملات در حله، شهری در ۹۵ کیلومتری جنوب بغداد رخ داد. تحقیقات حاکی است در رشته انفجارهایی در خارج از یک کارخانه نساجی، دست کم ۳۸ نفر کشته و ۱۳۵ نفر مجروح شدند.

مقامات می گویند کمی پس از حضور امدادگران در محل برای کمک به مجروحان ناشی از دو انفجار، یک بمب گذار انتحاری مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد.

پیشتر در روز دوشنبه دو انفجار بمب در شهر سویره در ۵۰ کیلومتری جنوب بغداد، موجب کشته شدن ۱۳ نفر و مجروح شدن ۷۰ تن دیگر شد.

در پایتخت عراق مردان مسلح هفت سرباز و پلیس عراقی را در حمله به شش ایستگاه بازرسی کشتند.

در رویدادی جداگانه دو نفر در دو بمب گذاری جداگانه که مأموران پلیس در جنوب بغداد را هدف قرار داده بود، جان باختند.

همچنین انفجارهایی مرگبار در شهرهای ترمیه، در شمال بغداد، فلوجه و موصل گزارش شده است.

رای دهندگان در آلمان، ائتلاف راست میانه صدر اعظم این کشور را شکست دادند

رای دهندگان در پر جمعیت ترین ایالت آلمان، ائتلاف راست میانه آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور را شکست دادند. این شکست می تواند به ائتلاف اکثریت حاکم در مجلس مشاوران (بوندسرات) آلمان، نیز ضرر بزند.

حمایت مالی آلمان از یونان با واکنش منفی رای دهندگان آلمانی مواجه شده است.

نتایج نهائی انتخابات روز گذشته در ایالت راین- وستفالی شمالی نمایانگر آن است که حزب محافظه کار دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل کمتر از ۳۵ درصد آراء را به خود اختصاص داده است. این پائین ترین میزان کسب رای برای حزب دموکرات مسیحی در راین- وستفالی شمالی بوده است.

حزب دموکرات های آزاد، شریک ائتلافی حزب خانم مرکل، نیز کمتر از ۷ درصد آراء را به خود اختصاص داده است و این مساله موجب شده که ائتلاف حاکم اکثریت کافی را به دست نیاورد.

این ائتلاف، رهبری دولت فدرال آلمان را نیز بر عهده دارد. شکست در سطح ایالتی و فدرال در انتخابات ایالتی روز  گذشته، به حکومت ائتلاف اکثریت حاکم خانم مرکل در مجلس مشاوران آلمان پایان می دهد.

برنده نهائی انتخابات روز گذشته در راین- وستفالی شمالی هنوز مشخص نشده است.

وزیر اطلاعات اسرائیل: ساختمان چندین پروژه در اورشلیم شرقی بر اساس برنامه ادامه خواهد یافت

مقامات اسرائیلی می گویند علیرغم از سر گیری مذاکرات غیر مستقیم صلح با فلسطینی ها شهرک سازی در اورشلیم شرقی ادامه خواهد یافت.

وزیر اطلاعات اسرائیل می گوید ساختمان چندین پروژه در اورشلیم شرقی بر اساس برنامه ادامه خواهد یافت. مقامات اسرائیلی می گویند که ساختمان سازی در مناطق، دست کم در دو سال آینده شروع نخواهد شد.

در همین حال، شهردار اورشلیم، نیر برکت، وعده داد که برنامه ریزی و ساختمان سازی برای ساکنان سراسر شهر را تشویق کند و ادامه دهد.

روز یکشنبه، واشنگتن اعلام کرد که اسرائیلی ها و فلسطینی ها نخستین دور گفتگوهای  غیر مستقیم صلح را به پایان رساندند.

آغاز هدفمند کردن یارانه ها و رونق بورس تهران

۵۸ درصد از لیسانسه های ایران بی کارند

عزت الله یوسفیان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان این نکته که هدفمند سازی یارانه ها یک ردیف از بودجه و مصوبه اعتباری دولت است، آزاد سازی قیمت ها را به زمانی واگذار کرد که دولت بودجه را تخصیص کند.

در همین حال بررسی آمار سال های ۱۳۸۶ تا ۸۷ و ۸۷ تا ۸۸ که به تازگی به وسیله ایلنا، خبرگزاری کار ایران، منتشر شده است حکایت از بیکاری ۵۰ درصدی دانش آموختگان کشاورزی می دهد. همین منبع میزان جویندگان کار در بخش مهندسی کشاورزی را ۶۰ هزار نفر معرفی می کند که معادل ۴۵ درصد از کل اعضا جویای کار در بخش کشاورزی است.

این در حالی است که به نوشته ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، حجم واردات انواع میوه و پوست خربزه در سال گذشته بیش از ۵۴۴ میلیون دلار بوده است.

هم زمان، سخن از پرداخت ۴۴۵۹۰ فقره تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی می شود و گزارش از ادامه بررسی افزایش بهره وری بخش کشاورزی در مجلس در کنار حمایت از مشاغل خانگی و اصلاح قانون مربوط به خدمت نیمه وقت بانوان نیز به گوش می رسد.

با استناد به سایت کلمه، ۵۸ درصد لیسانسه های کشور بی کارند. این منبع از قول رئیس دانشگاه بهشتی نوشته ۴۸ و ۶ دهم درصد از جمعیت کل کشور در سه بخش صنعت کشاورزی و ساختمان مشغول کارند، در حالیکه تنها ۱۰ درصد از دانش آموختگان در این سه حوزه اشتغال به کار دارند، که به معنای عدم رشد آموزش عالی در صنعت و کشاورزی است.

بر مبنای آخرین گزارش ها، تا باز بینی شاخص های ظرفیت ایجاد کاریابی صدور مجوز برای ایجاد دفاتر کاریابی ممنوع اعلام شد، در حالی که اختلاف نظر وزیر کار و ریاست قوه مقننه در زمینه طرح بنگاه های زودبازده در روزهای اخیر به رسانه ها کشیده شد. خبرگزاری برنا از دیدار این دو مقام روز شنبه برای بررسی مشکلات مربوط به اشتغال خبر داد.

با وجود آن که وزیر کار و امور اجتماعی پیش از این به همین منبع از افزایش مشارکت تشکلهای کارگری و کارفرمایی در تصمیم گیری ها سخن گفته بود، ولی الله صالحی عضو شورای عالی کار در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت برخی کارگران از ترس بیکاری قرار سفید امضا می کنند.

این مقام هم چنین اعلام کرد وزارت کار به تنهایی قادر به حل این موضوع نیست.

هم زمان سخن از ارسال بسته حمایت از صادرات غیر نفتی به هیئت دولت می شود، و وزارت بازرگانی نیز سخن از برابری میزان صادرات با واردت در سال ۸۹ و حل مشکل واحدهای تولیدی می کند.

در این حال طرح افزایش قدرت وام دهی بانک ها در دستور کار مجلس است. البته اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی ایران، که یکی از بندهای مهم آن شامل حذف ۱۰ کرسی نمایندگان بخش دولتی و جایگزین کردن تشکل ها به جای آن بود، منتفی اعلام شد.

 

متولی اشتغال کشور و کابوس جهش قیمت ها

بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال از این پس وزارت تعاون مسئول سازماندهی بیکاران و ارائه برنامه های اشتغالزایی و به عبارتی متولی اشتغال کشور خواهد بود. محمد عباسی، وزیر تعاون، در گفت و گو با خبرگزاری مهر ضمن تایید این خبر گفت، با ارائه برنامه و بسته سیاستی اشتغال تکلیف همه دستگاه ها را روشن می کنیم.
 
به گفته این مقام بیش از ۲ میلیون از مردم کشور در بخش تعاون کار می کنند و تعاونیهایی که در حال حاضر وجود دارند می توانند کار اشتغالزایی کنند.

ایسنا به نقل از مدیر کل تعاون استان تهران از آغاز سازماندهی برای اشتغال افراد جویای کار خبر داد. با این وجود واگذاری امر اشتغال به وزارت تعاون از دید ایلنا گويای اين موضوع است كه دولت برنامه ای برای ايجاد اشتغال ندارد.

هم چنین اعلام شد وزارت کار متولی پیگیری اعزام نیروی کار به خارج از کشور است.

گزارش ها از افتتاح مجتمع تولید خودروی کاشان خبر می دهد، که مژده ایجاد ۳ هزار شغل مستقیم و ۲۰ هزار شغل غیر مستقیم را می دهد.

در این حال، به نوشته روزنامه تهران امروز حسابداری موفق ترین رشته برای اشتغال است. همین منبع کامپیوتر و مدیریت را جزو پر جمع ترین رشته های تحصیلی کشور اعلام کرد.

سایت تحلیلی خبری فرارو نرخ بیکاری بانوان تحصیل کرده را ۴۰ درصد اعلام کرد و از تفاوت چشم گیر این رقم با احکام برنامه چهارم توسعه خبر داد.

هم زمان ایلنا خبرگزاری کار ایران در گزارشی با عنوان کابوس جهش قیمت ها در بازار ایران به اوج گیری قیمت کالاها و خدمات در ۵۰ روز نخست سال جاری اشاره می کند.

به نوشته این منبع شتاب دولت در اجرای سریع یارانه ها تنها یکی از عوامل افسار گسیختگی قیمت ها شده است.

به منظور اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها آغاز دور جدید اطلاعات خانوار از روز دوشنبه آغاز می شود و افشای این اطلاعات ممنوع اعلام شد.

وزیر نفت از بررسی اصلاح ساختارهای سرمایه گذاری در صنعت نفت سخن گفت. به گفته مقام نفتی تهران اجرای طرح های مختلف با کمبود نقدینگی روبروست. این مقام از قرار داد ۶ فاز پارس جنوبی با پیمانکاران ایرانی خبر داد، و در زمینه تعلل شرکت های خارجی اولتیماتوم داد.

در این حال شاهد تداوم صعود قیمت طلا و سکه در بازار هستیم. سکه طرح جدید به ۲۸۶ هزار و پانصد تومان رسیده است.

هم زمان مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی طرح افزایش سرمایه بانک هاست.
 
شاخص کل بورس تهران روز شنبه نخستین روز معاملاتی را با افت بهای سهام خاتمه داد.

 


آغاز هدفمند کردن یارانه ها و رونق بورس تهران

اعتبارات بودجه ۸۹ ابلاغ شد، و دفتر رئیس جمهوری از اجرای هدفمند کردن یارانه ها در ۶ ماهه پایانی سال خبر داد. هم زمان رئیس بانک مرکزی تغییر خود را شایعه خواند و گفت تورم ناشی از هدفمند کردن یارانه ها پس از یک سال کنترل می شود. به گفته مقام بانکی تهران بانک مرکزی در مقابل افزایش قیمت ارز ایستادگی نمی کند، با این وجود وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت به طور قطع بانک مرکزی از بازار ارز مراقبت می کند.

این مقام ایران را هجدهمین اقتصاد جهان دانست، و از بهبود شاخص کسب و کار کشور گفت. به گفته وزیر اقتصاد هدفمند کردن یارانه ها به نفع صادرات است. معاون وزیر بازرگانی نیز از ذخیره سازی ۷۰ درصد کالاهای اساسی توسط بخش خصوصی خبر داده قرار است. از روز دوشنبه مرحله جدید جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار آغاز شود.

هم زمان، معاون رئیس جمهوری از پیگیری ایجاد ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار شغل از سوی وزارت تعاون خبر داد. وزیر تعاون نیز از ایجاد سامانه ای برای ثبت نام تمامی کار جویان کشور و اشتغالزایی ۵۰ هزار نفر در قالب تعاونی های محیط زیست سخن گفت.

در همین حال کانون انجمن های صنفی کاریابیها خواستار واگذاری سازماندهی نیروی کار خارجی به کاریابیها است. گزارش ها از افزایش ۱۸ درصدی اشتغال کارجویان توسط کاریابی ها در سال گذشته حکایت دارد.

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا نیز اعلام کرد اشتغالزایی اولویت آن هاست نه ازدواج.

ریاست قوه مجریه، ضمن آن که خودوری ایرانی را پرچم فرهنگ و آرمان های ملت ایران دانست، از بهره برداری از ۵ کارخانه خودروسازی در ۵ استان در آینده نزدیک خبر داد.

وزیر کار و امور اجتماعی کارگران با قرار داد موقت را ۵ و نیم میلیون نفر اعلام کرد. در همین حال خبر آن لاین با اشاره به اختصاص تنها ۱ ماده از ۱۹۸ ماده در لایحه برنامه پنجم توسعه این مسئله را حاکی از نگاه خاص دولت به اشتغال کشور می داند. و برنامه پنجم توسعه را برنامه ای بی اشتغال می خواند.
این در حالی است که اقتصاد نفتی ایران برای حفط جایگاهش در اوپک باید سالانه ۶۰ میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری کند و گزارش های دولتی از بیش ترین تخلفات بودجه ای در حوزه نفت و بانک ها و عدم دستیابی به اصل ۴۴ در سال ۱۳۸۷ پرده بر می دارد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معاون ایران تاکید کرد که باید دلار آمریکا را کنار گذاشت. دلاردر بازار تهران روز یکشنبه به هزار و ۲۸ تومان افزایش یافت.

طلا و سکه به سیر صعودی خود ادامه می دهد. قیمت سکه بهار آزادی با رسیدن به مرز ۲۹۰ هزار تومان به بالاترین حد قیمتی در سال جاری رسید.

شاخص بورس تهران روز یکشنبه با رشد ۹۳ واحدی بار دیگر از مرز ۱۴ هزار واحد گذشت. 

کشف ابزار مشکوک در کفش های یک مرد پاکستانی در فرودگاه کراچی

مقامات امنیتی پاکستانی در حال بازجویی از مردی هستند که به دلیل کشف ابزار الکتریکی و باطری در کفش هایش در فرودگاه کراچی بازداشت شده بود.

مقامات می گویند فیض محمد روز یکشنبه هنگام سوار شدن بر یک هواپیمای متعلق به خطوط هوایی تایلند که عازم مسقط پایتخت عمان بود، بازداشت شد.

فیض محمد ۳۰ ساله به مسئولان گفته است که باطری ها و ابزاری الکتریکی متعلق به دستگاه ماساژوری است که در کفش هایش کارگذاشته است.

مقامات فرودگاه می گویند آقای محمد ابزار انفجاری همراه خود نداشت اما ابزار همراه او می تواند برای انفجار مواد منفجره به کار رود.

در سال ۲۰۰۱ یک مرد بریتانیایی پس از تلاش ناکام برای منفجر کردن مواد منفجره همراه خود در یک پرواز اروپا به آمریکا، بازداشت شد.

به دنبال بمب گذاری ناکام هفته گذشته در میدان تایمز نیویورک و بازداشت فردی که در پاکستان برای انجام این عملیات آموزش دیده است، تلاش های پاکستان برای تأمین امنیت زیر سئوال رفته است.

مقامات ارشد آمریکایی طالبان پاکستان را مسئول توطئه حمله به میدان تایمز نیویورک می دانند. 

همدردی با روزنامه نگاران زندانی در واشنگتن

واشنگتن دی سی - وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران، در سال گذشته، به سرکوب بی سابقه مطبوعات و بازداشت روزنامه نگاران، و خروج گروهی از آنان از کشور، منجر شد.

بسیاری از مجامع مرتبط با روزنامه نگاری و رسانه ها نسبت به وضعیت روزنامه نگاران ایرانی و بدل شدن ایران به بزرگ ترین و خطرناک ترین زندان روزنامه نگاران در جهان به کرات هشدار داده اند.

غروب روز شنبه، هجدهم ارديبهشت ماه، به منظور همبستگی با روزنامه نگاران زندانی در ایران يک گردهمائی بر پا شده بود. دانشگاه جورج واشنگتن میزبان برنامه ای بود که کمیته همبستگی با خواسته های دمکراتیک مردم ایران آن را تحت نام «شبی در همدردی با روزنامه نگاران در بند در ایران» برگزار کرد.

مجری این نشست، که به زبان انگلیسی برگزار شد، رودی بختیار، مجری سابق شبکه های خبری آمریکایی بود. جدا از سخنرانان ایرانی شاهد حضور چهره های سرشناس آمریکایی، از جمله آقای دریفوس، روزنامه نگار مستقل که در زمان انتخابات دهم در ایران بود، خانم له کاز، مسئول دفتر انجمن روزنامه نگاران بدون مرز در واشنگتن دی سی، و خانم لیدن، گزارشگر رادیو عمومی آمریکا بودیم که تجربه سفر به ایران را نیز داشته است.

بانوان روزنامه نگار، ایران داور اردلان، فرشته قاضی، و فریبا داودی مهاجر نیز در این گردهمائی حضور داشتند.

سخنرانی اکبر گنجی به تشریح روزنامه نگاری و سیاست و روزنامه نگاری و دین اختصاص داشت.

امیر کلینی، دندانپزشک مقیم کالیفرنیا که در زمینه کمک رسانی به پناهندگان در ترکیه فعالیت می کند از دیگر سخنرانان جلسه بود و در پاسخ به پرسش خبرنگار صدای آمریکا وضعیت پناهندگان ایرانی در ترکیه را تصویر کرد.

گزارش ها از آواره شدن ۷۰ روزنامه نگار ایرانی در ترکیه، و دستگیری حدود ۵۰ روزنامه نگار ایرانی حکایت دارد. 

وزرای دارايی اتحادیه اروپا در مورد يک قرارداد ۹۶۰ ميليارد دلاری جهت ايجاد ثبات برای يورو به توافق رسيدند

وزرای دارايی اتحادیه اروپا در مورد يک قرارداد بسيار بزرگ مالی به ارزش ۹۶۰ ميليارد دلار (برابر ۷۵۰ ميليارد يورو) جهت ايجاد ثبات برای يورو، به توافق رسیدند.

وزيران اروپايی گفتگوهای اضطراری خود را بدون وقفه در روز یکشنبه در بروکسل در جهت تلاش برای دستيابی به توافق نهایی قبل از باز شدن بازارهای اصلی سهام در آسیا، ادامه دادند.

نشست وزيران دارايی اروپا تلاش کرد با استفاده از ترکیبی از وام های دو جانبه و تضمین وام، از احتمال سقوط اقتصادهای ضعيف ديگری که از يورو استفاده می کنند در پی گسترش بحران بدهی های یونان، جلوگيری کند.

بيشترِ پول مورد نياز اين طرح را اتحادیه اروپا به همراه کمک های اضافیِ از صندوق بین المللی پول، تأمين خواهد کرد.

همچنين بانکهای مرکزیِ بريتانيا، کانادا، سوئيس و آمريکا اعتبارهای ارزی مخصوص بخود را جهت کاستن فشار از بازارهای اروپايی، خواهند گشود. اين اقدام در واقع طرحی را که بانک های مرکزی در آمريکا و اروپا طی بحران سال ۲۰۰۸ پياده کرده بودند، تجديد خواهد کرد.

شاخص سهام نیکِی در توکيو امروز، دوشنبه، يک و نيم درصد بالاتر گشوده شد و بازار اصلی سهام سیدنی نيز اندکی پس از اعلام توافقِ بروکسل حدود ۲ درصد، ترقی کرد.

سوداگران و سرمایه گذاران اعتماد خود را به یورو در پی تعميق بحران مالی یونان، از دست داده بودند.

ارزش برابری یورو در هفته گذشته در اثر نگرانی های بازار جهانی از سرايت مشکلات مالی يونان به اقتصادهای ضعيف اروپايیِ ديگر در اسپانيا، پرتغال و ايرلند، چهار درصد سقوط کرد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر