سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پاکستان از حمایت آمریکا از عضویت هند در شورای امنیت انتقاد می کند

دولت پاکستان حمایت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از یک شورای امنیت سازمان ملل متحد که هند را بعنوان یک عضو دائمی شامل شود محکوم کرده است، و این اقدام را «غیر قابل درک» می نامد.
دولت پاکستان روز چهارشنبه در بیانیه ای در پی جلسه کابینه «ناخوشنودی عمیق» خود را ابراز داشت و گفت پشتوانه های هند در مورد رعایت اصول منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی در بهترین شکل «خدشه دار» است.
پاکستان و هند رقیبان منطقه ای هستند که در ۶۵ سال گذشته سه بار با یکدیگر جنگیده اند، از جمله دو بار بر سر منطقه مورد اختلاف کشمیر.
آقای اوباما روز دوشنبه در پارلمان هند گفت آمریکا خواهان یک سازمان ملل متحد کارآمد، معتبر و مشروع است، و به این دلیل از تبدیل شدن هند بعنوان یک عضو دائمی آن حمایت می کند.
پرزیدنت اوباما همچنین گفت هند هم اینک بصورت یک «قدرت جهانی» سر برداشته است و مناسبات آمریکا و هند به تعریف قرن بیست و یکم کمک خواهد کرد.
پاکستان روز دوشنبه گفت امیدوار است آمریکا با حمایت از کوشش هند برای عضویت دائمی در شورای امنیت، تسلیم «بازی های سیاسی» نشود.
پرزیدنت اوباما همچنین هند و پاکستان را به گفت و شنود برای کاهش تنش فراخواند.
او گفت پناه گاه های تروریستی در داخل پاکستان قابل قبول نیست، و به نفع همه خواهد بود که افغانستان و پاکستان هر دو ثابت، موفق و دمکرات باشند. 

دولت ايران از اشعار غمگين موسيقی رپ می ترسد

ديلی تلگراف زير عنوان "چرا ايران موسيقی رپ را خفه می کند" می نويسد حسين ساجدی نيا، رئيس پليس تهران اخيرا سرنوشت ايرانيان جوانی را روشن کرد که به توصيف او جذب موسيقی "منحرف از نظر اخلاقی" می شوند.

به گزارش روزنامه تهران امروز، او گفته است، او گفته است هفته گذشته مردان و زنان جوان در يک رشته حملات عليه اماکنی در پايتخت دستگير شدند که صحنه موسيقی زيرزمينی رپ بود. رپرها، زن مرد و زن، ظاهرا برای ساختن آهنگ هائی که رژيم ايران آن ها را موسيقی فاسد و ضد اسلامی توصيف می کند، ساختمان هائی متروکه را اشغال کرده بودند.

روزنامه تهران امروز شرح می دهد که پليس چگونه ساختمانها را پس از کسب اطلاع از ديده شدن "پسرها و دخترهائی جوان" با ظاهری نا متعارف و آلات موسيقی غربی، زير نظرمی گيرد.

اين کارجوانان ايرانی را خشمگين و هراسان می کند.

استقرار رژيم اسلامی با مهاجرت ايرانيان با استعداد در صحنه موسيقی از کشورهمراه بوده است. عرفان، يک رپر سرشناس ايرانی است که اکنون در کاليفرنيا زندگی می کند. شعرهای او در باره اتوموبيل کورسی و پول نيست. مسلما شعرهائی مبتذل و سکسی هم نيست که دولت ايران می گويد.

اشعارغمگين آهنگ "صد قسم" مشخصا مرتبط با دوران پس از سال ۲۰۰۵ است که احمدی نژاد پخش موسيقی غربی و به اصطلاح "زشت" را از ايستگاههای راديو و تلويزيونی کشورممنوع ساخت.

عرفان همچنين پس از اعتراض های ژوئن ۲۰۰۹ جنبش سبز، در حمله ای صريح عليه دولت، آهنگ "تصميم" را ساخت، که بخصوص يک خط آن انعکاسی از وقايع اخيراست. برای چنين اشعاری است که موزيسين های جوان در تهران بازداشت شده اند.

رایزنی های پشت پرده برای ممانعت از عضویت ایران در نهاد زنان سازمان ملل متحد

در شرایطی که شورای اقتصادی - اجتماعی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (١٠ نوامبر) اعضای هیات اجرایی نهاد «زنان سازمان ملل متحد» را انتخاب می کند، نامزدی ایران برای عضویت در این سازمان و فعالیت های پشت پرده چندین کشور غربی مخالف دستیابی ایران به این کرسی، در صدر اخبار رسانه های کانادا قرار گرفته است.

نهاد «زنان سازمان ملل متحد» در ماه ژوئیه سال گذشته و به همت گروه های مدافع حقوق زنان و به هدف ارتقای برابری جنسیتی تاسیس شد. این نهاد و اعضای ٤١ نفره هیات اجرایی آن به صورت منطقه ای برگزیده می شوند. ده کرسی این نهاد به قاره آسیا اختصاص داده شده است.

روزنامه کانادایی گلوب اند میل از رایزنی های پشت پرده و جدی کانادا، ایالات متحده و استرالیا برای پیشگیری از عضویت ایران در نهاد زنان سازمان ملل خبر می دهد.

یک منبع دولت کانادا به خبرنگار این روزنامه گفته است دیپلمات های کانادا در نیویورک رایزنی های فشرده ای با نمایندگان کشورهای دیگر داشته و مصرانه از آن ها خواسته اند تا راه ایران برای عضویت در نهاد «زنان سازمان ملل متحد» را سد کنند.

ایران که تا روز گذشته یکی از ده دولتی بود که نامزد دستیابی به این کرسی شد، شانس بالایی برای عضویت در هیات اجرایی این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد داشت. اما بنا به گزارش «سی بی سی»، تلویزیون دولتی کانادا، رایزنی های پشت پرده کانادا، آمریکا و استرالیا با کشورهای دیگر برای پیشگیری از موفقیت تهران و انتخاب یک نامزد دیگر، سبب شد نام «تیمور شرقی» روز ١٠ نوامبر و دقیقاً روز رای گیری به این فهرست افزوده شود.

ژاک لابری، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت فدرال کانادا به گلوب اند میل گفته است: «ما با هدف ابراز علنی نگرانی های جدی خود از وضعیف اسف بار و وخیم حقوق بشر در ایران نه تنها به ایران رای نمی دهیم، بلکه در این مورد خاص از هر فرصتی برای آگاهی رسانی بهره خواهیم جست. ما برای حمایت از عضویت تیمور شرقی مشکلی نداریم».      
نهادهای مدافع حقوق بشر اعلام کرده اند از بین نامزدهای دیگر عضویت در این نهاد سازمان ملل که پیشینه نقض حقوق زنان دارند، ایران بیشترین آمار آزار و اذیت و نقض گسترده حقوق مدافعان حقوق زنان و منتقدان قوانین تبعیض آمیز حاکم بر این کشور را دارد.

فیلیپه بولوپیون، مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر در سازمان ملل متحد، به روزنامه گلوب اند میل گفته است حضور ایران در هیات اجرایی زنان سازمان ملل «پیام بسیار ناخوشایندی ارسال خواهد کرد چرا که ایران در قبال همه اهدافی که نهاد زنان سازمان ملل بر آن ها بنا شده، خصومت آشکار نشان داده است».

گلوب اند میل، در مقاله روز چهارشنبه خود ضمن اشاره به نقش راهبردی آمریکا در مخالفت با عضویت ایران در نهاد زنان سازمان ملل متحد می نویسد: «کارزار ایران برای عضویت در این نهاد، فعالان حقوق زنان را به خشم آورده است و ندای اعتراض مقامات کشورهای مختلف را بلند کرده است، چرا که ایران کشوری است که زنان را به اتهام زنا به سنگسار محکوم می کند».

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، همراه سایر مدافعان حقوق زنان، نامزدی دولت های ضد برابری جنسیتی مانند ایران، عربستان سعودی، لیبی و کنگو را از منطقه آسیا و آفریقا، مضحک توصیف کرده است.

هیات واتیکان با مقامات ایران ملاقات می کند

یک هیات واتیکان برای بحث درباره راه های تقویت مناسبات بین المذاهب با مقامات ایران ملاقات می کند.
سرپرستی هیات را کاردینال ژان لوئی - تائوران بر عهده دارد، و دیدار آن بخشی از کوشش های جاری واتیکان برای نزدیک شدن به ایران تلقی می شود.
پاپ بندیکت سال پیش با هیاتی از اسقف های کاتولیک از ایران ملاقات کرد و گفت می خواهد مناسبات با جمهوری اسلامی را بهبود بخشد.
تائوران روز سه شنبه با محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران ملاقات کرد.
اعضای هیات واتیکان پیش از پایان سفر به ایران، از شهر قم نیز دیدن می کند.

دفتر آشتون دریافت پاسخ رسمی از ایران را تایید می کند

خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا در وزارت امور خارجه گزارش می دهد که دفتر کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دریافت پاسخ رسمی ایران، درباره مذاکرات اتمی را تایید کرده است.
نامه پیشنهادهایی را در مورد تاریخ و محل برگزاری مذاکرات ارائه می دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا محل یا تاریخ های پیشنهادی را فاش نمی کند. او در پاسخ به این پرسش که آیا ترکیه پیشنهاد شده است یا نه، گفت فعلا آنرا فاش نخواهد کرد و اظهار داشت گروه ۵ بعلاوه یک اینک درباره آن رایزنی می کند.
سخنگو گفت هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بعد ازظهر امروز با آشتون گفت و گو می کند، و مدیران سیاسی فردا تلفنی صحبت خواهند کرد.

ایران موشک اس- ۳۰۰ را آزمایش می کند

مقامات نظامی در ایران می گویند ارتش شکلی از موشک اس- ۳۰۰ روسیه را تولید کرده است و بزودی آنرا آزمایش خواهد کرد.
خبرگزاری ایرنا روز چهارشنبه بنقل از سرتیپ محمد حسن منصوریان، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب، گفت توسعه موشکی ایران شتاب می گیرد.
قدرت های جهانی در اختلاف هشت ساله ای بر سر برنامه اتمی با ایران درگیر هستند. برخی از مقامات غربی بر این گمانند که اقدام ایران در تولید موشک های پیشرفته تر ممکن است بخشی از کوشش های آن برای ساختن تسلیحات اتمی باشد. ایران می گوید هدف های اتمی آن صلح جویانه است.
دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه در ماه سپتامبر تحویل موشک اس- ۳۰۰ به ایران را ممنوع ساخت، و گفت این معامله تحریم های سازمان ملل متحد را نقض خواهد کرد.
مقامات ایران گفتند پس از اقدام روسیه، ایران تصمیم گرفت مدل اس - ۳۰۰ خود را بسازد.

روسیه اجازه می دهد تجهیزات ناتو به افغانستان از آن کشور بگذرد

مقامات می گویند انتظار می رود روسیه به ناتو اجازه دهد از طریق آن کشور مواد و تجهیزات به افغانستان حمل کند.
این توافق، که نشانی از گسترش عمده همکاری بین مسکو و ناتو تلقی می شود، وابستگی فعلی اتحادیه به مسیرهای خطرناکتر در پاکستان را، که بارها هدف حملات ستیزه گران قرار گرفته اند، کاهش خواهد داد.
دمیتری روگوزین، نماینده روسیه در ناتو روز چهارشنبه گفت توافق کالاهای غیر نظامی را در بر نمی گیرد، معنای آن این است که به تسلیحات اجازه داده نخواهد شد از خاک روسیه بگذرند.
او به خبرگزاری اینترفکس گفت محموله های نظامی همچنان از راه هوا فرستاده خواهند شد.
روگوزین گفت معامله ای که اجازه می دهد تجهیزات ناتو در افغانستان از طریق روسیه بازگردانده شوند نیز در دست بررسی است.
مسکو گفته است همکاری با ناتو در افغانستان را توسعه خواهد داد و به منافع حیاتی مشترک استناد می کند. نیروهای روسیه در ماه اکتبر در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان به نیروهای آمریکا پیوستند.
دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه نیز دعوت شرکت در اجلاس رهبران ناتو در لیسبون را پذیرفته است. احتمال می رود در آنجا درباره همکاری روسیه در افغانستان بیشتر بحث شود.

جلب حمایت لاتین تبارها، برگ برنده انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا

اتحادیه ها و گروههای حامی اصلاح قوانین مهاجرت ایالات متحده، حضور گسترده لاتین تبارها در انتخابات میان دوره ای نوامبر را نشانه نیاز به اصلاحات فوری در این قوانین قلمداد کرده اند. فعالان اصلاح قانون مهاجرت می گویند.

مکراتهایی که برای پیشبرد اصلاح این قانون در کنگره مبارزه کرده اند، پاداش خود را در پای صندوق های رای گرفته اند.

ناظران، پیروزی سه سناتور دمکرات در ایالت های نوادا، کالیفرنیا و کلرادو را ناشی از حمایت لاتین تبارها دانسته اند.

معیتی که ۶۵ درصدشان در نوادا و ۶۸ درصد از آنان در کالیفرنیا به نامزدهای دمکرات رأی داده اند. در حالیکه رقبای جمهوریخواه حامی قوانین دشوار مهاجرت نظیر قانون جنجال برانگیز ایالت آریزونا، در نوادا تنها ۳۰ درصد از این آرا و در کالیفرنیا ۲۸ درصد از آن ها را به خود اختصاص دادند. در هر دو ایالت رأی دهندگان لاتین تبار ۱۵ تا ۲۰ درصد کل رأی دهندگان را تشکیل می دادند.

در حالیکه انتظار می رود هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ میلادی رقابت سختی داشته باشند، رأی لاتین تبارها می تواند برای هر یک از آنان سرنوشت ساز باشد. تحلیلگران می گویند جمهوریخواهان این فرصت را دارند تا با در دست داشتن مجلس نمایندگان تلاش کنند راه حلی برای مسئله مهاجرت بیابند و از آراء لاتین تبارها برخوردار شوند.

با این حال فعالان اصلاح قوانین مهاجرت با درک مشکلاتی که کنگره آینده برای اصلاح قوانین مهاجرت دارد، انتظار دارند دمکراتها حداقل با پیش کشیدن بحث چنین اصلاحاتی در سال آینده بتوانند آراء لاتین تبارها را برای خود، در رقابت های سال ۲۰۱۲ حفظ کنند. دمکراتها و در رأس آنان سناتور «هری رید» رهبر اکثریت سنای آمریکا در نظر دارد ماه آینده لایحه ای را در سنا به رأی بگذارد که در صورت تصویب، به فرزندان مهاجران غیرقانونی، تحت شرایطی مجوز دریافت کارت سبز می دهد.

طبق این لایحه موسوم به «دریم» یا «رویا»، فرزندان مهاجران غیرقانونی که در سنین کمتر از ۱۵ سال وارد آمریکا شده و ۵ سال در آمریکا اقامت دارند، در صورت گذراندن یک دوره ۲ ساله در کالج و یا استخدام در ارتش آمریکا می توانند کارت سبز آمریکا را دریافت کنند.

پرزیدنت اوباما می گوید آمریکا به کوشش برای برقراری صلح در خاورمیانه ادامه خواهد داد

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا قول داده است که آمریکا از هیچ کوششی برای برقراری صلح در خاورمیانه دریغ نخواهد کرد.
آقای اوباما این موضوع را روز چهارشنبه در سخنانی در دانشگاه اندونزی در جاکارتا عنوان کرد. او درباره مذاکرات دشوار بین اسراییل و فلسطینیان و موانع عظیمی که هنوز باقی است سخن گفت، اما یاد آور شد ایالات متحده آمریکا به آینده آرام و صلح آمیزی که شاهد زندگی اسراییل و یک کشور فلسطینی در کنار هم خواهد بود، پای بند است.
آقای اوباما هنگام ورود به اندونزی ناراحتی خود را از کندی روند صلح ابزار داشت.
او در جریان کنفرانس خبری مشترکی با رییس جمهوری اندونزی، اسراییل و فلسطینیان را به دلیل خودداری از انجام آنچه آنرا کوشش اضافی برای افزایش اعتماد نامید، سرزنش کرد.
آقای اوباما همچنین از تصمیم اسراییل به ساختن ۱۳۰۰ آپارتمان جدید در اورشلیم شرقی انتقاد کرد.

پرزیدنت اوباما: موفقیت کشورهای گروه ۲۰ به موفقیت اقتصاد آمریکا بستگی دارد

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به شریکان خود در یک کنفرانس اقتصادی در این هفته می گوید که موفقیت آنها به موفقیت آمریکا ارتباط دارد، و همه باید برای رسیدن به هدف رشد جهانی تغییراتی در سیاست ها و نگرش های خود بوجود آورند.
درخواست آقای اوباما در نامه ای به شرکت کنندگان در اجلاس گروه ۲۰ اقتصادهای عمده جهان، در حالی انتشار یافت که او در پی دیداری کوتاه از اندونزی وارد کره جنوبی شد.
در جریان آن دیدار، رییس جمهوری آمریکا دمکراسی و روحیه شکیبایی مذهبی اندونزی را ستود و آنرا سرمشقی برای دیگر ملت های مسلمان دانست.
آقای اوباما در نامه خود می گوید قدرت دلار آمریکا، به قدرت اقتصاد آمریکا بستگی دارد. و برای حفظ رشد جهانی، کشورهای دارای مازاد بازرگانی بزرگ و کشورهای گرفتار کسری هر دو باید با تغییر موافقت کنند.
موازنه تجارتی و نرخ های مبادلات ارزی به مسائل اصلی اجلاس گروه ۲۰ که روز پنجشنبه آغاز می شود تبدیل شده است، و شرکت کنندگان گزارش می دهند در جلسات مقدماتی در روز چهارشنبه بحث های داغی صورت گرفت.
چین زیر فشار است که اجازه دهد ارزش پولش بالا برود، چنین اقدامی صادرات آنرا گرانتر خواهد ساخت و مازاد تجارتی عظیم را کاهش خواهد داد.
اما آمریکا نیز بدلیل اقداماتی که برای تحریک و رونق اقتصادی انجام داد و ارزش برابری دلار را در مقایسه با ارزهای دیگر پایین آورد، با انتقاد روبرو است.
پیشتر در بامداد چهارشنبه، آقای اوباما در سخنرانی مهمی در دانشگاه اندونزی در جاکارتا گفت ایالات متحده با اسلام در جنگ نیست و هرگر نخواهد بود.
او گفت شبکه تروریستی القاعده و وابستگان به آن نمی توانند ادعا کنند که رهبران اسلام یا هر مذهب دیگری هستند.
رییس جمهوری عهد کرد به دنبال کردن صلح در خاورمیانه، علی رغم آنچه آنرا «موانع عظیم» نامید ادامه دهد.
آقای اوباما گفت مناسبات بین آمریکا و جوامع اسلامی طی سالهای بسیار فرسوده شده است، و اظهار داشت او بعنوان رییس جمهوری آغاز ترمیم مناسبات را به ارجحیتی برای خود تبدیل کرده است.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر