سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

سخنگوی سازمان حقوق بشر کردستان در ایران دستگیر شد

پلیس ایران سخنگوی یک سازمان طرفدار حقوق کردها را به اتهام دفاع از ایرانیانی که از اعدام های فعالان کرد انتقاد می کنند، دستگیر کرده است.

یک خبرنگار در ایران، که نخواست معرفی شود، به بخش کردی صدای آمریکا گفت پلیس روز جمعه جلال قوامی، سخنگوی سازمان حقوق بشر کردستان را دستگیر کرد.

پیشتر، ایران اعلام کرد پنج فعال اوپوزیسیون را، که چهار نفر از آنها کرد بودند، اعدام کرده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران می گوید فعالان کرد به گروه شورشی پژاک، که تهران آنرا یک سازمان تروریستی تلقی می کند، تعلق داشتند. ایرنا گفت پنجمین نفر عضو یک گروه سلطنت طلب بود که گویا در انفجار مرگباری در شیراز در سال ۲۰۰۸ دست داشت.

اعدام ها با اعتراضات سازمان های طرفدار حقوق بشر روبرو شد. عفو بین الملل گفت سه فعال شکنجه شدند و دو نفر دیگر زیر فشار اعتراف کردند.

گروه های اوپوزیسیون ایران گفتند ساکنان شهرهای کردستان ایران روز پنجشنبه در اعتراض به اعدام ها یک اعتصاب عمومی برپا کردند.

توسل تهران به شدت عمل تنش سياسی را شديدتر ميکند

واشينگتن پست زير عنوان "مخالفان دولت ايران اعدام ها را يک هشداراخطاری تلقی ميکنند" می نويسد رهبران اپوزيسيون و تحليلگران ميگويند مقامات ايران با توسل روزافزون به اقداماتی شديد برای جلوگيری از تظاهرات اعتراضی در نخستين سالگرد گزينش مجدد و مورد اختلاف محمود احمدی نژاد به مقام رياست جمهوری اختلافات و تنش های سياسی را بيشترميکنند.

تحليلگران ميگويند اعدام يکشنبه پنج نفری که چهارنفرشان از اقليت کرد بودند، خشمی را برانگيخته است که دامنه آن از مناطق کردنشين بسيار فراتر میرود.

اين پنج نفربه يک رشته بمب گذاری ها متهم شده بودند، اما بسياری معتقدند دو نفر از محکومين بی گناه بودند، وبرای آن اعدام شدند که پيشاپيش سالگرد انتخابات ، موجی از ترس و ارعاب بوجود آيد.

تحليگران همچنين در تصميم اين هفته مقامات در مورد صدور احکام شديد مجازات حبس برای رهبران دانشجوئی در تهران، که به مشارکت در تظاهرات ضد دولتی متهم شده بودند، هشداری اخطاری از سوی دولت مشاهده ميکنند.

انتخابات سال گذشته ايران ماهها اعتراض و شورش های خيابانی را در پی داشت، که شديد ترين چالش عليه دولت در سالهای اخير است. حدس و گمان های فزاينده برآن است که تابستان امسال می تواند به تظاهرات بيشتری بيانجامد.

بعضی نشانه های ناآرامی هم اينک هم ديده می شود. اين هفته در دو محوطه دانشگاهی در تهران، هنگام ديدار احمدی نژاد و ديگر مقامات دولتی، تظاهرات اعتراضی رخ داد. روز پنجشنبه نيز شاهدان از اعتصاب در شهرهای کردنشين ايران خبر دادند، و بسياری از مغازه ها به نشانه اعتراض به اعدام ها بسته بود.  

حاميان دولت اين اتهام را که مقامات در آستانه سالگرد انتخابات به شدت عمل و سخت گيری متوسل شده اند، رد ميکنند. اين حاميان ميگويند رهبران اپوزيسيون از اعدام ها و مجازات های حبس برای شعله ور ساختن مجدد احساسات ضد دولتی استفاده ميکنند.

اعدام ها، بخصوص موجبی برای بحث و جدل شده است. در حاليکه مقامات قضائی ميگويند چهار کردی که اعدام شدند اعضای پژاک، گروه جدائی طلبی بودند که آمريکا آن را تشکيلاتی تروريستی می شناسد، اعدام ها موجی ازهمدردی و دلسوزی مردم رابرای دو نفر از محکومين ببارآورد،که يکی معلم، و ديگری يک زن بود.

روزنامه دولتی کيهان روزپنجشنبه در اذعانی به شک و ترديد ها گزارش داد که تلويزيون دولتی از اسناد راجع به اقدامات تروريستی افراد اعدام شده برنامه ويژه ای پخش خواهد کرد.

مدودف: سفر رییس جمهوری برزیل به تهران ممکن است آخرین شانس ایران باشد

دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه می گوید دیدار رییس جمهوری برزیل از ایران ممکن است «آخرین شانس» برای تهران باشد که در مورد برنامه اتمی خود، پیش از روبرو شدن با تحریم های جدید سازمان ملل متحد، تصمیم بگیرد.

مدودف این موضوع را روز جمعه در جریان کنفرانس خبری مشترکی با لولا دا سیلوا رییس جمهوری برزیل در مسکو عنوان کرد.

اظهارات رییس جمهوری روسیه بازتاب سخنان یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا است که سفر دا سیلوا را «شاید بهترین حرکت در تعامل» با دولت ایران نامید.
 
در کنفرانس خبری، مدودف گفت امیدوار است دیدار دا سیلوا از ایران به موفقیت بیانجامد، اما بعدا به خبرنگاران گفت او بر این گمان است که رییس جمهوری برزیل فقط ۳۰ درصد شانس دارد ایران را به همکاری با جامعه بین المللی متقاعد کند.

رییس جمهوری برزیل قرار است روز یکشنبه در آغاز سفری دو رزه وارد تهران شود. او قبلا با وضع تحریم های بیشتر علیه ایران مخالفت کرده است و می گوید اقدامات تنبیهی کارساز نخواهد بود.

پیشتر در روز پنجشنبه، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا تلفنی با رییس جمهوری روسیه گفت و گو کرد. آنها درباره مشکل اتمی ایران به تبادل نظر پرداختند و موافقت کردند که پنج عضو دائمی شورای امنیت بعلاوه آلمان بر کوشش های خود برای یافتن موضعی مشترک در مورد تحریم های جدید بیافزایند.

القاعده در عراق«وزیر جنگ» جدیدی منصوب می کند

یک سازمان اطلاعاتی در آمریکا می گوید یک گروه ستیزه گر و شبه نظامی مرتبط با القاعده در عراق «وزیر جنگ» جدیدی انتخاب کرده است.

سازمان «سایت» می گوید این گروه، که به حکومت اسلامی عراق مشهور است، روز جمعه در جایگاه اینترنتی خود اعلام کرد «ناصرالدین الله ابو سلیمان» به این سمت منصوب شده است.

بنقل از او گفته می شود «روزهای تاریک آغشته به خون» برای شیعیان عراقی در پیش است.

این اطلاعیه پس از آن منتشر می شود که نیروهای آمریکایی و عراقی ماه پیش دو رهبر القاعده در عراق را کشتند.

از آن زمان، شبه نظامیان ظاهرا بتلافی ، موجی از حملات براه انداخته اند.

مقامات عراق می گویند روز جمعه در انفجار بمب هنگام خروج نمازگزاران از یک مسجد شیعه در جنوب بغداد، دست کم ۱۰ نفر مجروح شدند.

معترضین افغان می گویند در حمله ناتو غیر نظامیان کشته شدند

در شرق افغانستان، صدها معترض روز جمعه در اعتراض به حمله شبانه ناتو و کشته شدن دست کم ۱۱غیر نظامی به خیابان ها ریختند.

بیش از ۳۰۰ تظاهر کننده در حالی که علیه آمریکا شعار می دادند بسوی ساختمان های دولتی محلی در ناحیه سرخ رود ایالت ننگرهار سنگ انداختند. دست کم سه نفر در زدوخورد با پلیس مجروح شدند.

معترضین می گویند نیروهای بین المللی غیر نظامیان را کشتند.

ناتو در ییانیه ای گفت درحمله مشترک نیروهای ناتو و افغان به مجتمعی در حومه یک روستای محلی، یک فرمانده طالبان و شش شورشی کشته شدند. ناتو گفت گزارشها حاکی است در جریان عملیات در شامگاه پنجشنبه، هیچ غیر نظامی صدمه ندید.

 

مقامات افغانستان می گویند برای تحقیق درباره  ادعای وارد آمدن تلفات به غیر نظامیان  مامورانی به منطقه فرستاده شده اند.

مساله تلفات غیر نظامیان در افغانستان بسیار حساس است. حامد کرزی رییس جمهوری در جریان دیدار از واشنگتن نگرانی های خود را تکرار کرد، و پرزیدنت اوباما قول داد برای کاهش تلفات غیر نظامیان گام هایی برداشته شود.

در رویدادی دیگر در شرق افغانستان، ناتو می گوید یکی از سربازان آن روز جمعه در حمله شورشیان کشته شد. روز پنجشنبه نیز یک عضو دیگر ناتو در انفجار بمب در جنوب افغانستان جانسپرد.

و در ایالت پکتیا، مقامات می گویند فرماندار از یک انفجار انتحاری در نزدیک کاروان حامل او و همراهانش در گردز جان بدر برد، اما یک تن کشته شد.

رییس جمهوری افغانستان با دیدار از یک پایگاه نظامی به سفر به امریکا پایان می دهد

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان با دیداری از یک پایگاه نظامی امریکا در ایالت کنتاکی به سفر چهار روزه به ایالات متحده پایان می دهد.

قرار است آقای کرزی  با سربازانی که برای اعزام به افغانستان آماده می شوند ملاقات کند. او در این هفته در جریان عیادت از سربازان مجروح امریکایی و بازدید از گورستان آرلینگتن ، بارها از حمایت امریکا در افغانستان و از خود گذشتگی و فداکاری های سربازان امریایی سپاسگزاری کرد.

آقای کرزی در سه روز گذشته با مقامات ارشد، از جمله باراک اوباما رییس جمهوری و هیلاری کلینتنون وزیر امور خارجه  امریکا در واشنتگتن ملاقات کرد.

او و کلینتون روز پنجشنبه در یک جلسه پرسش و پاسخ گفتند مذاکرات سه روزه  مناسبات دو جانبه را که در ماه های اخیر  متشنج شده بود بهبود بخشیده است.

کلینتون دیدار پرزیدنت کرزی را بسیار موفقیت آمیز نامید و طرح های دولت اوباما را برای آغاز انتقال مسئولیت های امنیتی از نیروهای متحد به سربازان افغان در ژوئیه آینده تکرار کرد. با این حال گفت تعهد امریکا به افغانستان ادامه خواهد داشت.

حامد کرزی ابراز امیدواری کرد نیروهای افغان قادر شوند تا زمانی که دوره ریاست جمهوری او به پایان می رسد،  مسئولیت های امنیتی را برای تمام کشور برعهده بگیرند.  

در زدوخورد بین سربازان تایلند و معترضین ۸ تن کشته شدند

در تایلند، نیروهای امنیتی و معترضین ضد دولت  در زدوخورد خشونت بار دیگری در ناحیه بازرگانی اصلی بانکوک، پایتخت، در گیرشده اند.

در آنجا در نبردهای روزهای اخیر ۸ تن جانسپرده اند و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شده اند.

نیروهای امنیتی روز جمعه با گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی و واقعی نیروهای مخالف دولت را هدف گرفتند.

معترضین لاستیک های اتومبیل و یک اتوبوس را به آتش کشیدند و مواد منفجره بسوی سربازان پرت کردند.

صدای بلند انفجار و تیراندازی در تمام روز در منطقه بارزگانی بانکوک شنیده می شد. یک خبرنگاری کانادایی و دو خبرنگار تایلندی از جمله کسانی هستند که از روز پنجشنبه مجروح شده اند.

یک سخنگوی دولت می گوید مقامات متعهد هستند ثبات را بر قرار کنند، و وضع بزودی زیر کنترل در خواهد آمد.

جدیدترین زدوخورد بین معترضین سرخپوش و نیروهای امنیتی زمانی درگرفت که یک ژنرال یاغی که به سرخپوشان پیوسته است، هنگامی که خبرنگاری با او مصاحبه می کرد، از ناحیه سر هدف گلوله قرارگرفت و بشدت مجروح شد.

او در بیمارستانی در بانکوک در حال اغما بسر می برد و پزشکان می گویند تردید دارند که زنده بماند.

 نیروهای امنیتی روز پنجشنبه درهم کوبیدن اردوگاه معترضین را آغاز کردند.  یک نفر وقتی سرباران بسوی گروهی از معترضین آتش گشودند کشته شد.

سرخپوشان بعدا یک اتوبوس خالی پلیس را در حالی که نیروهای امنیتی بسوی پاسگاهی در نزدیکی قرار گاه خود پیش می رفتند، به آتش کشیدند. فروشگاه ها و چندین سفارتخانه خارجی در ناحیه اعیان نشین بانکوک  بسته و تخلیه شده اند.

معترضین طرفداران  تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق هستند که در سال ۲۰۰۶ در کودتایی برکنار شد.  او روز جمعه در بیانیه ای آبیهیست وجاجیوا نخست وزیر را تشویق کرد به سرباران دستور دهد به پادگان هایشان باز گردند و مذاکرات آشتی را از سر بگیرد. 

آمريکا هشدار داد فرصت ايران برای حل ديپلماتيک بحران هسته ای رو به اتمام است

يک مقام آمريکايی روز پنجشنبه اعلام کرد سفر رييس جمهوری برزيل به ايران ممکن است آخرين فرصت تهران برای حل ديپلماتيک بحران هسته ای باشد.

اين مقام در واشنگتن به شرط حفظ هويت خود تأکيد کرد در صورتيکه طی سفر رييس جمهوری برزيل به ايران پيشرفتی در پرونده هسته ای ايران صورت نگيرد تحريم های بيشتری عليه تهران، اعمال خواهد شد.

اين هشدار درحالی اعلام می شود که مقام های کاخ سفيد می گويند رؤسای جمهوری آمريکا و روسيه در يک مکالمۀ تلفنی توافق کردند که تلاش برای تهيه قطعنامۀ تحريمی چهارم عليه ايران، بايد شدت يابد.

در حال حاضر نمايندگان کشورهای عضوِ شورای امنيت در حال تهيۀ قطعنامه ای عليه برنامۀ هسته ای ايران هستند.

پرزيدنت اوباما روز پنجشنبه با دميتری مدودف رييس جمهوری روسيه با تلفن، گفتگو کرد. دو رهبر در مورد برنامۀ اتمی ايران تبادل نظر کردند و توافق کردند که تلاشهای پنج عضو دائم شورای امنيـت به انضمام آلمان برای يافتن موضع مشترک بر سر تحريم های جديد عليه جمهوری اسلامی ايران، شدت يابد.

پرزيدنت اوباما پیمان جديد کاهش سلاح های هسته ای با روسیه را به مجلس سنای آمريکا فرستاد

پرزيدنت باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا پیمان جديد کاهش سلاح های هسته ای با روسیه را برای تصویب به مجلس سنای آمريکا فرستاد.

پرزيدنت اوباما و دیمیتری مدودف رييس جمهوری روسيه اين پيمان را ماه گذشته در پراگ، امضاء کردند.

کاخ سفید می گوید پرزیدنت اوباما روز پنجشنبه به آقای مدودف با تلفن اطلاع داد که قرارداد را برای تصویب به مجلس سنای آمريکا، تسليم نموده است. دو رهبر دربارۀ اهميتِ تصویب معاهده در اسرع وقت، گفتگو کردند.

پيمان جديد استارت سلاح های استراتژیکِ هسته ای آمريکا و روسيه را به ميزان ۳۰ درصد کاهش می دهد و برای ذخائر هر دو طرف حدود ۱۵۰۰ سلاح هسته ای، باقی می گذارد.

سناتور دموکرات «هری رید» رهبر اکثریت سنا پیش بینی کرد که معاهده مورد تصويب، قرار خواهد گرفت. اما سناتور جمهوريخواه «میچ مک کانل» رهبر اقلیت سنا می گويد که مجلس سنا بايد در درجه نخست تعيين کند که انجام تعهدات مذکور در پيمان قابل تأييد هست، يا خير، و ثانياً آيا انعقاد چنين پيمانی به توانايی دفاعی آمريکا لطمه وارد ميسازد يا خير!

هند و ايران در مورد پروژۀ خط لوله گاز طبيعی بين ايران، پاکستان و هند گفتگو می کنند

 
 
 
 
 

اس-ام کريشنا وزير امور خارجه هند می گويد پروژه خط لوله گاز طبيعی بين ايران، پاکستان و هند که از سوی سه کشور بعنوان خط لوله صلح و پيشرفت شناخته شده است، بخشی از برنامۀ تضمين و تأمين انرژی هند است.

وزير امور خارجه هند افزود که وی در نظر دارد در حاشيۀ اجلاس کشورهای در حال رشد موسوم به گروه ۱۵ که قرار است دوشنبۀ آينده در تهران برگزار شود، موضوع پروژه ۷ ميليارد دلاری خط لوله گاز طبيعی ايران-پاکستان-هند را با مقامات ايران در ميان بگذارد. آقای کريشنا اين سخنان را در جمع خبرنگاران در هواپيما هنگام بازگشت از قزاقستان به هند، ايراد کرد.

وزير امور خارجه هند قرار است روز شنبه برای شرکت در اجلاس گروه ۱۵ عازم تهران شود و انتظار ميرود که طی اقامت سه روزۀ خود در تهران در مورد موضوعات مختلفی با منوچهر متکی همتای ايرانی خود، گفتگو کند. کريشنا در ادامۀ سخنان خود ضمن ابراز خوش بينی در مورد نتيجه بخش بودن مذاکرات تشريح کرد که تنها مواردی که انجام پروژه را به تأخير مياندازد هزينۀ پروژه و مسألۀ امنيت و حفاظت از خط لوله است.

وزير امور خارجه هند ابراز اميدواری کرد که مذاکرات با جديت دنبال شده و با موفقيت، به انجام برسد. هند در سال ۲۰۰۸ از ادامۀ مذاکرات در مورد احداث خط لوله ۲۷۷۵ کيلومتری ايران-پاکستان، بعلت درخواست هزينۀ ترانزيت هنگفت از سوی پاکستان، خودداری کرد.

اما ايران و پاکستان يکسال پيش هنگام ديدار آصف علی زرداری رييس جمهوری پاکستان از تهران قرارداد خط لوله گاز طبيعی بين دو کشور را بدون فاش کردن مفاد آن، به امضاء رساندند.

کريشنا همچنين تصريح کرد که ايران از رأی هند عليه برنامه های اتمی ايران در اجلاس سال گذشتۀ آژانس بين المللی انرژی اتمی خرسند نيست، ولی وی طی اقامتش در تهران تلاش خواهد کرد که موضع هند را برای مقامات ايران، توضيح دهد. وزير امور خارجه هند تأکيد کرد که هند از برنامه های اتمی صلح جويانۀ ايران، پشتيبانی خواهد کرد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر