سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اعتراض شیرین عبادی به شرکت سازنده تلفن های همراه اریکسون

شیرین عبادی، حقوقدان و فعال حقوق بشر، ایرانیان مقیم سوئد را به ارسال ایمیل های اعتراضی به شرکت اریکسون فراخواند.

خانم عبادی که روز دوشنبه در دانشگاه استکهلم سخن می گفت شرکت سوئدی اریکسون، سازنده تلفن های همراه را به کمک به جمهوری اسلامی در کنترل مردم ایران متهم کرد.

شیرین عبادی رفتار شرکت اریکسون را به فعالیت شرکت نوکیا زیمنس تشبیه کرد که به گفته وی با فروش نرم افزار به جمهوری اسلامی به کنترل تلفن های همراه و پیام های کوتاه موسوم به اس ام اس شهروندان ایرانی کمک کرده است. وی همچنین مالکان اروپایی ماهواره یوتل ست را به دلیل قطع پخش برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی و صدای آمریکا نکوهش کرد و آن را مصداق همکاری با دولت ایران در زمینه سانسور خواند.

شیرین عبادی از دولت های غربی خواست از تجارت با دولت ایران که مردم خود را سرکوب و سانسور می کند، خودداری کنند.  

افشاگری تلویزیون دولتی کانادا درباره نقش حزب الله در ترور رفیق حریری

«سی بی سی» ، تلویزیون دولتی کانادا در گزارش مستندی در مورد ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان به نقش عوامل حزب الله در این قتل و روند تحقیقات بازرسان ویژه سازمان ملل متحد پرداخته است.

نیل مک دانلد، خبرنگار سرشناس تلویزیون دولتی کانادا روز دوشنبه (٢٢ نوامبر) با دسترسی به اسناد و مدارک و به نقل از منابع معتبر گزارش داد بازرسان مورد حمایت سازمان ملل متحد دریافته اند که اعضای حزب الله در ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان دست داشته اند.

بنا به گزارش «سی بی سی»، شواهد گردآوری شده از این واقعیت روشن حکایت دارد که «عوامل این قتل، اعضای حزب الله بودند».

حزب الله نقش اعضای خود در ترور رفیق حریری را به شدت رد کرده و اسرائیل را عامل این قتل خوانده است.

حسن نصرالله، رهبر حزب الله نیز طی ماه جاری تهدید کرد دستگیری عوامل این گروه به قطع دست متخاصمان منتهی خواهد شد.

انتظار می رود کمیته ویژه سازمان ملل متحد برای لبنان، نتیجه تحقیقات بازرسان ویژه و احکام خود در باره عوامل دخیل در قتل آقای حریری را اواخر سال ٢٠١٠ و یا اوایل ٢٠١١ اعلام کند.

بنا به گزارش «سی بی سی»، تحلیلگر بریتانیایی، فهرست تماس ها و یا دست کم تلفن های گروه ترور حریری  را به بازرسان سازمان ملل نشان داده است.

خبرنگار دولتی کانادا به شواهد و اسناد تلفن های همراه و دیگر راه های ارتباطی عوامل پشت این ترور دست یافته است. فهرست تلفن های همراهی که یک شرکت بریتانیایی در سال ٢٠٠٧ به سفارش بازرسان سازمان ملل به دست آورده بود، از نقش عوامل حزب الله در لبنان در این قتل حکایت می کند.

در حالی که تحقیقات اولیه در مورد ترور رفیق حریری انگشت اتهام را به سوی اسرائیل و سوریه اشاره رفته بود و سعد حریری، نخست وزیر کنونی و پسر رفیق حریری، دمشق را به قتل پدرش متهم کرده بود، اما این اتهامات با انگیزه های سیاسی، توصیف شده بود.  

درگزارش تلویزیون دولتی کانادا گفته شده است منابع مطلع، براین باور هستند که یک پلیس جوان لبنانی، پس از همکاری داوطلبانه در روند تحقیقات گروه کارشناسان سازمان ملل متحد، در لبنان به قتل رسید.

بنا به گزارش «سی بی سی»، بازرسان وقت کمیسیون تحقیق سازمان ملل همچنین می گویند رئیس دفتر رفیق حریری نفوذی بوده و در واقع با حزب الله همکاری می کرده است. وی هم اکنون ریاست سازمان اطلاعات و امنیت لبنان را به عهده دارد.

خبرنگار تلویزیون دولتی کانادا تاکید کرده است با وجود شواهد کافی برای تحقیق درباره نقش حزب الله در قتل رفیق حریری، یادداشت های سری سازمان ملل متحد نشان می دهد که ملاحظات سیاسی و محتاطانه بازرسان این سازمان، آن ها را نادیده انگاشتند و تحقیقات خود را پیگیری نکردند.

حزب الله از اظهار نظر درباره گزارش روز دوشنبه تلویزیون دولتی کانادا خودداری کرده است.

برهان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد نیز گفته است از انتشار این گزارش مطلع است اما در مورد آن اظهارنظر نکرده است.

از شتاب رشد اقتصادی کشورهای پيشتاز جهان کاسته شده است

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اروپا ميگويد که اقتصاد کشورهای پيشتاز جهان برای ششمين سه ماهه متوالی رشد نشان ميدهد ولی از شتاب رشد اقتصادی آنها در سه ماهه سوم سال ميلادی جاری کاسته شده، که عمدتاً ناشی از بحرانهای مالی اروپا و کندی رشد اقتصادی آمريکاست. 

اين در حاليست که نه تنها از مشکلات مالی اروپا کاسته نشده بلکه بحرانهای مالی اروپا رو به افزايش است. ايرلند بانکهای خود را به حراج گذاشته و پرتغال نيز، بدنبال يونان و ايرلند، ميرود تا از اتحاديه اروپا و صندوق بين المللی پول تقاضای وام اضطراری کند.

پاتريک هونوهان، رئيس بانک مرکزی ايرلند روز سه شنبه گفت  بانک های ايرلند به حراج گذاشته شده اند.

در اين حال پرتغال نيز همانند يونان و ايرلند با اقتصادی شکننده، کسری بودجه و بدهی سرسام آوری روبروست. قرار است اتحاديه های کارگری پرتغال روز چهارشنبه، بعنوان اعتراض به برنامه صرفه جوئی دولت، دست به يک  اعتصاب یک روزه بزنند.

دولت پرتغال بحرانهای مالی خود را انکار ميکند، و خوزه سوکراتس، نخست وزير پرتغال گفته است که کشورش نياز به کمک هيچ مرجعی ندارد، و دولت ميتواند، از طريق طرح صرفه جوئی و اصلاحات قانون کار، بر بحران های مالی و اقتصادی کشور فائق آيد.

در اين حال مرکز پاريس نيز روز سه شنبه شاهد تظاهرات هفت هزار نفر مخالفان برنامه اصلاح قانون بازنشستگی بود.

در آمريکا، رابرت گيبز، سخنگوی کاخ سفيد واشنگتن، کمک اضطراری اتحاديه اروپا و صندوق بين المللی پول به ايرلند را يک خبر خوب خواند و گفت که آمريکا از اين اقدام استقبال ميکند.

در تحولی ديگر، يک شرکت نفتی دولتی ونزوئلا و يک شرکت انرژی دولتی ايتاليا اعلام کردند که در نظر دارند هفده ميليارد دلار در استخراج و پالايش نفت سرمايه گذاری کنند. 

آنها در يک پروژه اشتراکی در نظر دارند روزانه حدود ۲۴۰ هزار بشکه نفت از حوزه رودخانه اورينوکو استخراج و تا سال ۲۰۱۶ يک پالايشگاه نفتی تأسيس کنند. اين پالايشگاه روزانه قادر خواهد بود تا حدود  ۳۵۰ هزار بشکه نفت را پالايش کند.

و سرانجام در خبری ديگر، مقامات استراليا و ژاپن در پی مذاکرات روز سه شنبه خود در کانبرا، پايتخت استراليا، موافقت کردند که از ماه ژانويه آينده مذاکرات متوقف شده خود را پيرامون تجارت آزاد بين دو کشور از سرگيرند.

پترائوس از بهبود وضعیت نیروهای افغانستان خبر داد

ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده ارشد آمریکایی در افغانستان می گوید نیروهای این کشور نشان می دهند که آماده بر عهده گرفتن مسئولیت های امنیتی تا سال ۲۰۱۴ هستند. ژنرال پترائوس این اظهارات را روز سه شنبه طی سخنرانی در دانشگاهی در پاریس ایراد کرد.

او با مثال زدن کابل، پایتخت افغانستان گفت ناتو هم اکنون شواهدی را می بیند که طی آن ها نیروهای افغانستان نقش رهبری را در تأمین امنیتی برعهده می گیرند. اما او در عین حال گفت پیش از آمادگی کامل افغانستان در تحویل گرفتن تامین امنیت کل این کشور، چندین گام باید برداشته شود.

پیشتر در روز سه شنبه، حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان ناتو را به تامین به گفته او «تجهیزات ناکافی» برای نیروهای افغانی، متهم کرد و گفت اگر ناتو تجهیزات نظامی بیشتری در اختیار نیروهای امنیتی کشورش نگذارد، این تجهیزات را از منابع دیگری تأمین خواهد کرد.

رئیس جمهوری افغانستان در یک کنفرانس خبری در کابل گفت دولت او از مقدار تجهیزاتی که شرکای ناتو به افغانستان داده اند خوشنود نیست.

کرزی همچنین گفت اگر قرار باشد نیروهای افغان کنترل کامل امنیت کشور را تا سال ۲۰۱۴ در اختیار بگیرند، به کمک بیشتری نیاز خواهند داشت.

وی  اضافه کرد اگرسازمان ناتو نیازهای افغانستان را تأمین نکند، کشورش آزاد است برای تجهیز پلیس و ارتش خود به منابع دیگر روی بیاورد. او منبع خاصی را ذکر نکرد.

کرزی، با وجود این انتقاد، مشارکت سازمان ناتو با افغانستان را ستود و گفت این سازمان کماکان به کمک خود به افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ ، که زمان خروج نیروهای خارجی است، ادامه خواهد داد.

در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ هزار سرباز خارجی در افغانستان وجود دارند که در نبرد با طالبان نیروهای آن کشور را یاری می دهند.

ایران مشکلات فنی در برنامه های اتمی اش را رد کرد

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی گزارش ها دایر بر اینکه مشکلات تکنیکی، تلاش های ایران را در زمینه ی غنی سازی اورانیوم با مشکل مواجه کرده است، رد کرد.

علی اکبر صالحی در سخنان روز سه شنبه خود در مورد تاثیر ویروس استاکس نت بر تاسیسات غنی سازی اورانیوم ایران گفت اين ويروس با بن بست مواجه شد و تيرهای دشمنان به سنگ خورد و اهدافی را كه در يک سال و نيم گذشته به آن اميد بسته بودند ناكام گذاشت.
سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی واکنشی بود به گفته های مقام های نزدیک به آژانس بین المللی انرژی اتمی که اعلام کردند مشکلات تکنيکی برنامه اتمی ايران را کند کرده است.
مقامات نزدیک به آژانس روز دوشنبه اعلام کردند ايران صدها سانتريفيوژ خود را که در تأسيسات نطنز برای غنی سازی اورانيوم به کار رفته بود از رده خارج کرده است. به گفته کارشناسان از ميان تقريباً ۸۵۰۰ سانتريفيوژی که در تأسيسات نطنز مورد استفاده قرار گرفته هزاران عدد در ظرفيت پائين کار می کنند يا از کار افتاده اند.

کارشناسان اتمی می گويند ويروس استاکس نت می تواند یکی از عواملی باشد که به سانتريفيوژهای تاسیسات هسته ای ايران آسیب زده است.
کارشناسان امنیت اینترنت، استاکس نت را «اسلحه ای عمده» توصیف کرده اند که ظاهرا تنها برای هدف قراردادن تاسیساتی مثل نیروگاه ها، طراحی شده است. کارشناسان می گویند نزدیک به ۶۰ درصد کامپیوترهایی که استاکس نت آنها را آلوده کرده است، در ایران هستند.

اخبار مربوط به مشکلات فنی در حالی منتشر می شود که ایران قرار است روز پنجم دسامبر با شش کشور قدرتمند جهان موسوم به ۵+۱ به مذاکره بنشیند.

هنوز مکان و موضوع عمده مذاکره مورد توافق قرار نگرفته است.

بسیاری از کشورهای غربی می گویند قصد ایران از غنی سازی اورانیوم، تولید سلاح اتمی است ام تهران این اتهام را رد می کند.

سازمان ملل متحد تاکنون چند قطعنامه تحریمی علیه ایران صادر کرده است چرا که جمهوری اسلامی از توقف غنی سازی اورانیوم، سر باز زده است. علاوه بر این کشورهای و سازمان های بین المللی نیز تحریم های یک جانبه ای را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده اند.

ايرلند از اتحاديه اروپا و صندوق بين المللی پول تقاضای وام اضطراری کرد

ايرلند برای مقابله با بحران های مالی خود پس از هفته ها تکذيب بحرانهای بانکی، سرانجام از اتحاديه اروپا و صندوق بين المللی پول تقاضای وام اضطراری سه ساله کرد که مانند نوشيدن داروی تلخی برايش بود. ايرلند که زمانی سمبل رونق اقتصادی اروپا بود برای مقابله با بحران های بانکی رسماً  تقاضای وام اضطراری از اتحاديه اروپا و صندوق بين المللی پول کرد.

وزيران اتحاديه اروپا نيز در نشست فوق العاده شامگاه  يکشنبه خود با درخواست وام اضطراری ايرلند موافقت کردند.

اگرچه مقدار و ساير جزئيات وام اضطراری هنوز مشخص نيست ولی تحليل گران ميگويند که مقدار وام بيشتر از ۱۳۶ ميليارد دلار نخواهد بود.

بحران های مالی و بدهی سرسام آور ايرلند از زمانی شروع شد که دولت ايرلند ميلياردها دلار هزينه نجات سه بانک عمده آن کشور کرد،  که در سال ۲۰۰۸ بعلت وام های  ريسک دار مسکن در خطر ورشکستگی بودند.   

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا  از تقاضای وام اضطراری ايرلند استقبال کردند. ولی روز دوشنبه واکنش خريداران سهام در بازارهای بورس جهان يکسان نبود، و در نتيجه،  تغييرات قيمت شاخص های عمده سهام در بازارهای بورس آسيا، اروپا وآمريکا متفاوت بودند.

در تحولی ديگر، در حاليکه اقتصاد آمريکا هنوز هم با پيامدهای بزرگترين رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم دست و پنجه نرم ميکند، و شمار بيکاران همچنان نزديک به ده درصد باقی مانده است، صنعت کشاوزی در غرب ميانه آمريکا، به ويژه در ايالت های کانزاس، نبراسکا، و داکوتای شمالی و جنوبی، پيشتاز بازسازی اقتصادی آمريکا شده و درصد بيکاری در اين منطقه  به سه و چهاردهم درصد کاهش يافته است.

مارک زندی، اقتصاددان ارشد موسسه پژوهشی مودی، افزايش قيمت گندم و سويا، بالا رفتن ميزان تقاضا در سطح جهانی، و صادرات بيسابقه گندم و سويا به چين و روسيه را عامل عمده شکوفائی اقتصادی غرب ميانه آمريکا خوانده است.

جو گلابر، اقتصاددان ارشد وزارت کشاورزی آمريکا اخيراً  پيش بينی کرده است که صادرات محصولات کشاورزی آمريکا در سال ميلادی آينده رکورد ۱۱۵ ميلياردی سال ۲۰۰۸ را خواهد شکست و به بالاترين سطح تاريخی خود خواهد رسيد.

تبادل آتش میان کره شمالی و کره جنوبی در یک جزیره مرزی

ارتش کره جنوبی اعلام کرده است در این واقعه که یکی از جدی ترین رویارویی ها میان دو کشور همسایه کره شمالی و جنوبی از زمان جنگ کره به شمار می رود، دو سرباز کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش رسانه ها، چند خانه مسکونی دچار حریق شده و دو غیر نظامی هم زخمی شده اند. همچنین بیش از هزار تن از ساکنان جزیره یئونپیانگ به پناهگاه های اضطراری منتقل شده اند.
لی میونگ باک، رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار دیدار اضطراری وزیران امور امنیتی کشور شد. مقام های رسمی در سئول می گویند رهبر کره جنوبی تلاش می کند از تشدید تبادل آتش جلوگیری نماید. اما دولت کره جنوبی هشدار داد حملات بیشتر از سوی کره شمالی با اقدام های تلافی جویانه شدید مواجه خواهد شد.
ایالات متحده با تاکید بر تعهد از دفاع از کره جنوبی خواستار توقف «اقدامات خصمانه» کره شمالی شد.

پیونگ یانگ رزمایش نظامی کره جنوبی در جزیره مرزی را عامل تحریک آمیز و دلیل آغاز حمله خود به جزیره خواند. این جزیره در ۱۲ کیلومتری سواحل کره شمالی قرار داد. در حالی که کره جنوبی می گوید نیروهایش رزمایش را در دریا و در منطقه ای دور از قلمرو همسایه شمالی انجام می داده اند.

پیونگ یانگ گفته است در صورتی که کره جنوبی در آب هایی که آن را قلمرو کره شمالی می داند اقدامات نظامی بیشتری صورت دهد، به «حملات نظامی بی رحمانه ادامه خواهد داد.»

رئیس جمهوری کره جنوبی به تلویزیون YTN این کشور گفت حدود ۵۰ خمپاره به جزیره برخورد کرد و ارتش کره جنوبی گفت شمار فراوانی خمپاره نیز در آب های اطراف افتاد.

کره جنوبی می گوید حدود ۸۰ خمپاره در پاسخ شلیک کرده است.

در فیلم های پخش شده از شبکه تلویزیونی YTN ستون ها و قشری از دود بر فراز جزیره دیده می شود. خانه ها و دامنه تپه ها برای چندین ساعت در آتش سوختند و آسیب فراوانی به جزیره وارد آمد.

تنش ها میان دو کره بر اثر غرق شدن یک کشتی کره جنوبی با ۴۶ سرنشین در ماه مارس بالا گرفته است. تحقیقات بین المللی نشان داد که این کشتی با یک اژدر شلیک شده از سوی یک زیردریایی کره شمالی غرق شده است. پیونگ یانگ هرگونه دخالت در این امر را رد می کند.

گروهی از دیپلمات های آمریکایی و کارشناسان اطلاعاتی هم اکنون برای مذاکره درباره برنامه اتمی پیونگ یانگ و کشف تاسیسات جدید غنی سازی در این کشور با ۲۰۰۰ سانتریفوژ فعال، در منطقه هستند.

استفن بازورت، دیپلمات آمریکایی هیات کارشناسی ایالات متحده را رهبری می کند که روز سه شنبه از ژاپن به چین رفت.

در پکن، مقام های رسمی درباره تبادل آتش میان کره شمالی و جنوبی ابراز نگرانی کردند و خواستار تلاش بیشتر برای صلح شدند.

مقامات آژانس: ايران ۱۰۰۰ عدد از سانتريفيوژهای خود را در تأسيسات نطنز خاموش کرد

مقامات نزديک به آژانس اتمی سازمان ملل می گويند برنامه اتمی ايران را مشکلات تکنيکی، کند کرده است.

مقامات روز دوشنبه اعلام کردند ايران ۱۰۰۰ عدد از سانتريفيوژهای خود را که در تأسيسات نطنز برای غنی سازی اورانيوم به کار ميرفتند، خاموش کرد. به گفته کارشناسان هزاران عدد از ميان تقريباً ۸۵۰۰ سانتريفيوژی که در اين تأسيسات قرار دارد در ظرفيت پائين کار می کنند يا که از کار افتاده اند.

کارشناسان اتمی می گويند احتمالاً ويروس استاکس نت باعث شده است سانتريفيوژهای ايران غيرقابل کنترل شوند و نتوانند درست، کار کنند.

کارشناسان امنيت سايبری می گويند استاکس نت «سوپر اسلحه ای» است که بنظر می رسد برای هدف گرفتن تأسيسات هسته ای نظير نيروگاه های اتمی، طرح ريزی شده است. به گفته آنان، تقريباً ۶۰ درصد کامپيوترهايی که مورد حمله اين ويروس قرار گرفته اند، در ايران قرار دارند.

اين خبرها هنگامی منتشر می شوند که قرار است ۶ قدرت بزرگ و ايران در ۵ ماه دسامبر با يکديگر، مذاکره کنند. با اينهمه دو طرف هنوز توافق نکرده اند که در مورد کدام مسائل اتمی، بحث خواهند کرد.

بسياری از کشورهای غربی بر اين باورند که ايران در صدد است از برنامه اتمی خود برای ساختن سلاح های اتمی استفاده کند؛ اتهامی که ايران تکذيب می کند.

آمريکا تحريم هايی را عليه ايران به دليل امتناع جمهوری اسلامی ايران از متوقف کردن غنی سازی اورانيوم، وضع کرده است. نهادهای ديگر بين المللی نيز مجازات های مشابهی را عليه رژيم تهران، اعمال می کنند.

آنگ سان سو چی رهبر آزادی طلبان برمه پس از ۱۰ سال جدايی با پسر خود ديدار کرد

آنگ سان سو چی، رهبر اپوزيسيون برمه برای نخستين بار در ۱۰ سال گذشته پسر کوچکتر خود را در يک صحنه پراحساس در فرودگاه رانگون، در آغوش کشيد.

خانم سو چی روز سه شنبه «کيم اريس،» پسر ۳۳ ساله خود را در فرودگاه رانگون، مورد استقبال قرار داد. «کيم اريس» دو هفته قبل از پرواز به برمه در تايلند برای اخذ ويزا، منتظر مانده بود. مادر و پسر در فرودگاه دست در گردن يکديگر عکس گرفتند و آنگ سان سوچی گفت که از ديدار فرزند «خيلی خوشحال» است.

خانم سو چی مدافع حقوق بشر، برنده جايزه نوبل و رهبر حزب «اتحادیه ملی برای دموکراسی» که در بريتانيا ازدواج کرده بود و دو فرزند داشت اساساً پس از مراجعت به برمه در سال ۱۹۸۸ از خانواده خود، به اجبار بريده شد. خانم سوچی ۱۵ سال از ۲۱ سال گذشته را در زندان يا حصر خانگی، گذارند.

آقای «آريس» بارها برای ديدار مادر خود در طی حبس خانگی تقاضا کرده بود اما درخواست او توسط مقامات برمه تا پايان مدت حبس خانگی وی، رد می شد. خانم آنگ سان سو چی رهبر آزاديخواهان برمه، سرانجام، ۱۰ روز پيش از زندان خانگی، آزاد شد.

حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی به حالت تعلیق در آمد

يک مقام مسوول ایرانی می گوید این امکان وجود دارد که جان سکینه محمدی آشتیانی، زن محکوم به سنگسار بخشوده شود.
محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، به شکبه تلویزیونی پرس تی وی، وابسته به جمهوری اسلامی گفت که سازمان او، «کمک زیادی برای کاهش» حکم خانم آشتیانی انجام داده است.
سکینه محمدی آشتیانی، ۴۳ ساله و مادر دو فرزند، به زنای محصنه و دست داشتن در قتل شوهرش متهم شده است. حکم سنگسار او به دنبال اعتراضات گسترده بین المللی در سال جاری به حالت تعلیق در آمد. اما وی همچنان با خطر مرگ روبروست.
مقامات ایران، چندی پیش وکیل و یکی از فرزندان وی را بازداشت کرده اند.

بدلیل تقاضای روز افزون و گسترده علاقمندان به دریافت بورسیه ورزشی از دانشگاه های آمریکا، گروه ورزش تلويزیون صدای آمریکا برنامه های ویژه دیگری در نظر گرفته است. آن دسته از علاقمندانی که از طریق برنامه های قبلی ما، پاسخ پرسشهای خود را در مورد نحوه دریافت بورسیه ورزشی و تقاضای گرین کارت، برای ورزشکاران برتر، دریافت نکرده اند میتوانند با ارسال  ایمیل به گروه ورزش صدای آمریکا (varzesh@voanews.com)، نظرات و سوالات خود را از کارشناس  دو برنامه درنظر گرفته شده، جویا شوند. از علاقمندان  و ورزشکاران  متقاضی دعوت می کنيم، روزهای پنجشنبه نهم و یکشنبه دوازدهم دیماه ، راس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه شب به وقت ایران، زمان پخش خبرهای ورزشی، بیننده این دو برنامه ویژه باشید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر