سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

محکومیت دو نفر در آلمان در ارتباط با صادرات غیر مجاز کالاهای ممنوعه

دادستان های آلمانی دو مرد را به اتهام نقض قوانین صادرات و انتقال تجهیزات ممنوعه به ایران برای استفاده در برنامه تسلیحات موشکی جمهوری اسلامی ایران، محکوم کردند.

مقامات می گویند یک مرد آلمانی ۶۵ ساله به نام «هینز اولریخ» و یک ایرانی ۵۲ ساله که تحت عنوان «محسن الف» معرفی شده است، به صدور یک کوره به ایران برای تولید کلاهک موشک مقاوم در برابر حرارت، متهم شده اند.

دادستان ها می گویند متهمان، کوره را به قیمت بیش از ۱ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ خریدند و سپس آن را به ایران فرستادند. آنان می گویند یک پیمانکار دست دوم در سال ۲۰۰۸ نصب آن را آغاز کرد اما پس از که متوجه شد احتمالا یکی از خریداران برای دولت ایران کار می کند، کار خود را متوقف کرد.

تحریم های بین المللی صادرات کالاهایی را که می تواند در ایران با اهداف نظامی به کار رود، ممنوع می کند.

کشورهای غربی ایران را به تلاش برای تولید سلاح اتمی متهم می کنند، اتهامی که تهران آن را رد می کند.

یکی از متهمان پرونده اخیر صادرات کالاهای ممنوعه به ایران در روز پنجشنبه، در ماه آوریل نیز در ارتباط با اتهام صادرات مشابه، محکوم شده بود.

دادستان ها می گویند محکومیت جدید علیه این فرد در نتیجه تحقیقات وسیعتر به دست آمده است.   

مسئوليت شکست دموکراسی طلبی ايرانيان در وقايع ۲۸ مرداد با نهاد آخوندی است

واشنگتن پست زيرعنوان «آخوندها مسئول تلاش های ناکام ايران برای دمووکراسی» مقاله ری تکيه، کارشناس ارشد در شورای روابط خارجی را چاپ کرده است که می نويسد پنجشنبه، سالگرد يکی ازاسطوره ای ترين وقايع در تاريخ، روز وقوع کودتای ۱۹۵۳ در ايران است که محمد مصدق را از مقام نخست وزيری خلع کرد. همدستی سی آی ای در آن واقعه، مدت ها عذرخواهی سياستمداران آمريکایی، و تقبِيح، توسط رژيم مذهبی را همراه داشته است.

نقش سی آی ای در سقوط مصدق چندان مهم نبود. بيشترين مسئوليت ناکامی در تلاش دموکراتيک ايران با نهاد آخوندی است، و جمهوری اسلامی نبايد بتواند اين اشتباه آخوندها را بپوشاند.

داستان دراماتيک توطئه کودتای بدخواهانه آمريکا عليه مصدق، مشهور به عمليات آژاکس، بارها و بارها چنان با آب و تاب مطرح شده است که به تدريج جنبه ای از واقعيت به خود گرفته است.

ايران در سال ۱۹۵۳ در ميانه يک بحران اقتصادی بود. تحريم نفتی در واکنش به اقدام تهران در ملی ساختن شرکت نفت ايران و انگليس جريان داشت، و اوضاع آن تابستان، ائتلاف حاکم مصدق را در هم شکسته بود. ايرانيان طبقه متوسط، نگران از اوضاع مالی، به تدريج شروع به ترک مصدق کرده بودند. طبقه بازاری نيز به همين ترتيب نگران عواقب مالی مقاومت سرسختانه مصدق در حل و فصل اختلاف با بريتانيا بود. طبقه روشنفکر و حرفه ای نگرانی متمايل شدن روز افزون نخست وزير به مذهبی ها را داشت، و شايعه کودتای نظامی، همزمان با ابرازعلنی ناخشنودی افراد نيروهای مسلح از نخست وزير و حضور آنان در مجامع سياسی، قوت می گرفت. نه تمامی طبقات و بلندپايگان بلکه مجموعه ای بزرگ عليه مصدق متحد شده بودند.

در چنين شرايطی سی آی ای عملا در پی برکناری مصدق بود.

هنگامی که آمريکایيان مايوس، آماده می شدند از ماموريتشان منصرف شوند اين نيروهای مسلح و آخوندی ايران بودند که برای خلع مصدق وارد صحنه شدند.

سياستمداران آمريکایی در اعتراف به گناه و عذرخواهی از اشتباهات گذشته مشهورند. اما مسئوليت خفه کردن آرمان های دموکراتيک مردم ايران در تابستان ۱۹۵۳ بيشتر با آخوندهایی است که مجددا در سال ۲۰۰۹ سراغ سرکوبی يک جنبش دموکراتيک ديگر رفتند. اين آنها هستند که بايد از مردم ايران عذرخواهی کنند.

رییس جمهوری تایوان از آمریکا خواسته است جنگنده های اف - ۱۶ به آن کشور بفروشد

رییس جمهوری تایوان شخصا از آمریکا درخواست کرده است جت های جنگنده اف - ۱۶ به کشور او بفروشد.

پرزیدنت «ما یینگ – ژو» این درخواست را روز پنجشنبه در دیداری با سناتور آمریکایی رونالد بوریس مطرح ساخت. وزارت دفاع تایوان در اوائل هفته درخواست مشابهی ارائه داده بود.

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه در گزارش عمده ای درباره توانایی های دفاعی چین گفت موازنه قدرت نظامی بین چین و تایوان به سود پکن تغییر می کند. پرزیدنت «ما» گفت تایوان برای کمک به حفظ موازنه به هواپیماهای اف - ۱۶ نیاز دارد.

او سناتور بوریس را مطمئن ساخت که تایوان جنگنده ها را برای بهبود توان دفاعی خود می خواهد، نه برای آغاز جنگ.

با این حال، فروش های تسلیحاتی به تایوان عامل ناراحت کننده ای در مناسبات آمریکا با چین است که تایوان را یک استان یاغی تلقی می کند.

پلیس چین یک اویغور را مسئول انفجار مرگبار در شین جیانگ می داند

مقامات در استان شین جیانگ درغرب چین می گویند یک اویغور مسئول انفجار بمبی است که روز پنجشنبه ۷ تن را کشت و ۱۴ نفر را زخمی کرد.

سخنگوی دولت محلی شین جیانگ به خبرنگاران گفت مرد پیش از انفجار، یک خودرو سه چرخه را به یک تقاطع شلوغ در نزدیکی شهر «آکسو» راند. به گفته سخنگو برخی از قربانیان اویغور بودند. وی افزود مظنون در انفجار زخمی و در محل دستگیر شد. او درباره انگیزه مهاجم توضیحی نداد.

با این حال، شین جیانگ صحنه حوادث خشونت بار پیاپی با درگیری اویغورهای مسلمان بوده است. آنها تقریبا نیمی از جمعیت منطقه را تشکیل می دهند.

مرکز استان، اورومکی، در ژوئن صحنه زد و خوردهای خشن بین اویغورها و چینی های هان، دومین گروه بزرگ قومی در شین جیانگ بود.

در آن شورش، نزدیک به ۲۰۰ تن جان سپردند و صدها نفر مجروح شدند. مقامات امنیتی صدها نفر را دستگیر کردند، و نزدیک به ۲۴ نفر از آنها به مرگ محکوم شدند.

گوگل هشدار داد: در ارائه اطلاعات شخصی در اینترنت احتیاط کنید

رییس شرکت گوگل به جوانان هشدار داده است در قرار دادن اطلاعات شخصی خود در شبکه اینترنت محتاط باشند.

اریک اشمیت، رئیس شرکت گوگل، درباره قرار دادن حجم بالای اطلاعات شخصی روی اینترنت هشدار داده  و پیش بینی کرده است مردم در آینده برای فرار از گذشته دیجیتالی خود به ناچار نام  خود را تغییر می دهند و در صدد احیای هویتشان برخواهند آمد.

در شرایطی که شبکه جهانی اینترنت و محبوبیت شبکه های اجتماعی اینترنتی همچون «فیس بوک» و «توئیتر»، مزایا و هیجان بی سابقه ای را برای کاربران خود به ارمغان آورده، اما این شبکه ها مفهوم هویت فردی  و حفظ حریم خصوصی افراد را به طور بی سابقه ای متحول کرده است.

ان کاووکیان، کمیسر حفظ اطلاعات و حریم شخصی انتاریو، هشدار داده است جهان کمتر از یک دهه فرصت دارد تا اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد را به یک اولویت عمده بدل کند، در غیر این صورت، چارچوب این حریم تا ابد از چهره زندگی مردم رخت خواهد بست.

وی در گفتگو با نشریه ونکوور سان گفته است سرعت پیشرفت فن آوری اطلاعات و جریان اطلاعات آن چنان زیاد است که تصویب قانون حافظت از حریم خصوصی اطلاعات افراد قادر نیست خود را با این روند هماهنگ کند.

کمیسر حفظ اطلاعات و حریم شخصی انتاریو هشدار داده است در صورتی که دولت ها موضع محکمی در قبال معضلات حفظ حریم خصوصی افراد اتخاذ نکنند، این مشکلات در آینده نزدیک تشدید خواهند شد.

سازمان ملل متحد: ۴ میلیون نفر آواره سیل زده در پاکستان

سازمان ملل متحد می گوید بیش از ۴ میلیون نفر بر اثر جاری شدن سیل در پاکستان، آواره شده اند. این نهاد بین المللی پیشتر شمار آوارگان را نصف این رقم تخمین زده بود.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت مبلغ کمک درخواستی اضطراری برای کمک به سیل زدگان را ۱۴۱ میلیون دلار اعلام کرده و به سه برابر می رساند چرا که شمار نیازمندان به کمک های اضطراری افزایش چشمگیری داشته است.

دانیل تول، مدیر منطقه ای یونسیف، می گوید امدادگران برای تهیه غذا، آب، کالاهای بهداشتی و کمک های دیگر نیاز فوری به کمک مالی دارند.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل برای تشکیل جلسه اضطراری درباره نحوه پاسخ به سیل در پاکستان، در روز پنجشنبه آماده می شود.

سازمان ملل متحد هفته گذشته خواستار جمع آوری ۴۶۰ میلیون دلار شد که تاکنون نیمی از آن جمع آوری شده است.

مقامات آمریکایی می گویند هیلاری کلیننتون، وزیر امور خارجه این کشور از افزایش کمک آمریکا خبر خواهد داد. این کشور تاکنون پرداخت ۹۰ میلیون دلار را برعهده گرفته است.

سناتور جان کری روز پنجشنبه از مناطق سیل زده پاکستان بازدید و سپس با سربازان آمریکایی که در روند امدادرسانی مشارکت دارند، ملاقات کرد.

باران های موسمی موجب جاری شدن سیل های سهمگین در استان های خیبر- پختونخوا، پنجاب و سند شده و حدود ۱۶۰۰ تن را به کشته است. زندگی دست کم ۲۰ میلیون نفر از این سیل آسیب دیده است.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، در جلسه روز پنجشنبه این سازمان در نیویورک قرار است درباره بازدید خود از مناطق سیل زده پاکستان طی یکشنبه گذشته، توضیح دهد. شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، نیز از جمله افرادی است که قرار است در این جلسه سخنرانی کنند.

بانک توسعه آسیایی وعده پرداخت کمک ۳ میلیون دلاری داده است و پیش بینی می شود در دو سال آینده دست کم ۲ میلیارد دلار در تلاش های امدادی مشارکت کند.

عربستان سعودی روز پنجشنبه گفت کمک خود را به پاکستان، تا ۸۰ میلیون دلار افزایش می دهد.

ژاپن نیز می گوید هلیکوپترهایی را برای کمک به عملیات امدادرسانی به پاکستان اعزام می کند.

مانموهان سینگ، نخست وزیر هند، روز پنجشنبه مراتب تاسف خود را به یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، ابراز داشت.  

بر شمار آمریکاییانی که فکر می کنند رییس جمهوری مسلمان است افزوده شده است

یک نظر خواهی جدید در آمریکا نشان می دهد ۱۸ درصد مسلمانان به نادرستی بر این باورند که پرزیدنت اوباما مسلمان است.

شمار آمریکاییانی که چنین فکر می کنند سال گذشته افزایش یافت، هرچند آقای اوباما آیین های مسیحیت را به جا می آورد و بارها درباره مذهب خود سخن گفته است.

نتایج نظر سنجی که روز پنجشنبه توسط مرکز پژوهشی «پی یو» انتشار یافت، حاکی است فقط ۳۴ درصد مردم می دانند رییس جمهوری مسیحی است. شمار بیشتری - ۵۴ درصد - می گویند مطمئن نیستند او چه مذهبی دارد.

در نظر سنجی معلوم شد اکثریت کسانی که معتقدند رییس جمهوری مسلمان است، شیوه کار او را تایید نمی کنند.

مذهب پرزیدنت اوباما از دیرباز موضوع شایعاتی در اینرنت بوده است. در دوره کمپین انتخاباتی، منتقدینش گه گاه اهمیت نام وسط او، «حسین»، را زیر سئوال می کشیدند.

نظر سنجی جدید پیش از آن که رییس جمهوری آشکارا از حق مسلمانان برای ساختن یک مرکز فرهنگی - شامل مسجد - در نیویورک پشتیبانی کند، انجام گرفت.

مرکز پژوهشی «پی یو» یک سازمان غیر حزبی است که اطلاعاتی در باره مسائل، دیدگاه ها و گرایش هایی که آمریکا و جهان را شکل می دهد، جمع آوری می کند.

خامنه ای: با آمريکا مذاکره می کنيم فقط اگر تحريم ها و تهديدهای عليه ايران را کنار بگذارد

رهبر جمهوری اسلامی ایران می گويد ايران با آمريکا مذاکره نخواهد کرد. وی همچنين گفت درصورت حمله به ايران، ميدان مقابله فقط منطقه نخواهد بود. آيت الله خامنه ای هشدار داد ايران به سبک خود به هر فشاری پاسخ خواهد داد.

آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، می گويد ايران تنها در صورتی با آمريکا مذاکره خواهد کرد که ايالات متحده به گفته او، تحريم ها و تهديدهای عليه ايران را کنار بگذارد. آيت الله خامنه ای روز چهارشنبه به مسؤلان ارشد دولتی گفت محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری، و ديگران به درستی می گويند که ايران حاضر به مذاکره بر سربرنامه اتمی خود می باشد. اما وی در سخنان خود تاکيد کرد که ايران با آمريکا هيچ گفتگويی نخواهد داشت.

رهبر جمهوری اسلامی همچنين احتمال حمله به ايران را کم ارزيابی کرد و گفت «بعيد است آنها اين حماقت را انجام دهند اما بدانند اگر اين تهديد عملی شود ميدان مقابله ملت ايران فقط منطقه نخواهد بود بلکه اين مقابله، ميدان گسترده تری خواهد داشت.» آيت الله خامنه ای در ديدار خود با مسؤلان کشور افزود «آمريکايی ها بدانند جمهوری اسلامی زير بار هيچ فشاری نخواهد رفت و به سبک خود به هر فشاری پاسخ خواهد داد.»

تهديد رهبر ايران در رابطه با حمله احتمالی در حالی صورت می گيرد که پيش تر علی اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران، نيز حمله به نيروگاه هسته ای بوشهر را يک جرم بين المللی خوانده و تاکيد کرده بود تبعات چنين حمله ای فقط متوجه ايران نخواهد بود بلکه تبعات جهانی خواهد شد.

نيروگاه بوشهر، نخستين نيروگاه هسته ای ايران، که با تأخيری چند دهه ای تکميل شده است قرار است روز ۳۰ مرداد ماه افتتاح شود. آمريکا و اسراييل که ايران را به تلاش برای دستيابی به سلاح هسته ای متهم می کنند هيچگاه توسل به گزينه نظامی برای مقابله با برنامه هسته ای ايران را رد نکرده اند. اين در حالی است که ايران تأکيد دارد برنامه هسته ای کشور تنها با مقاصد صلح آميز، دنبال می شود.

جان بولتن، نماينده پيشين آمريکا در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه گفت اسراييل ۸ روز مهلت دارد به تأسيسات هسته ای بوشهر حمله و از آغاز به کار نيروگاه هسته ای ايران جلوگيری کند.

به گفته مقام ها، ايران اقدام های دفاعی خود برای محافظت از نيروگاه بوشهر را تقويت کرده است. بنا به گزارش ها روز سه شنبه يک هواپيمای نيروی هوايی ايران در بوشهر سقوط کرد. ايران اعلام کرده است به زودی از نخستين هواپيمای بدون سرنشين برد بلند خود رونمايی خواهد کرد. سردار احمد وحيدی، وزير دفاع ايران، روز سه شنبه اعلام کرد رونمايی از نخستين هواپيمای بدون سرنشين جت برد بلند ايران به نام «کرار» روز ۳۱ مرداد صورت خواهد گرفت.

شورای امنيت سازمان ملل متحد، آمريکا و اتحاديه اروپا، به دليل ادامه فعاليت های بحث برانگيز اتمی جمهوری اسلامی، تحريم های شديدتری را عليه ايران تصويب کردند. اوايل ماه جاری ميلادی نيز، درياسالار مايک مولن، مقام ارشد نيروهای نظامی آمريکا، گفت که ايالات متحده طرحی برای حمله به ايران جهت جلوگيری از دستيابی جمهوری اسلامی به تسليحات اتمی دارد. اما در عين حال ابراز اميدواری کرد که آمريکا نيازی به استفاده از اين گزينه نداشته باشد.

آمريکا در لبنان اجرای تحريم های عليه ايران را تقويت می کند

   
   

 

يک مقام وزارت خزانه داری آمريکا در مورد تحريم جمهوری اسلامی ايران با مسؤلان لبنانی گفتگو کرد.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از مقامی با حفظ هويت گزارش داد که استوارت لوی، معاون وزارت خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالی، به مدت دو روز در بيروت با وزير دارايی، رييس بانک مرکزی و چند شخصيت ديگر گفتگو کرده است.

به گفته يک مقام سفارت آمريکا در لبنان در اين ديدار آقای لوی در مورد روند تحريم ها و کارکرد آنها توضيح داده است. لبنان به قطعنامه تحريمی شورای امنيت عليه ايران رای ممتنع داده بود.

در خبری ديگر در همين رابطه بانک بريتانيايی بارکلی به علت نقض تحريم های آمريکا ۲۹۸ ميليون دلار جريمه پرداخت خواهد کرد.

يک قاضی آمريکايی روز چهارشنبه توافق صورت گرفته بين دادستان و بانک بارکلی را برای پرداخت جريمه ۲۹۸ دلاری تاييد کرد. پيش از اين قاضی اين جريمه را اندک ارزيابی کرده بود.

بانک بريتانيايی بارکلی متهم به همکاری با بانک های ايران، کوبا، ليبی، ميانمار و سودان شده، که بر خلاف تحريم های ايالات متحده است.

در صورتيکه بارکلی به تمام تعهدات خود تحت توافق صورت گرفته پايبند باشد اتهام های وارد شده بر اين بانک رفع خواهد شد.

گزارش: وضع خدمات درمانی در آمريکا

در اوايل سال جاری طرح ديرينه ايجاد اصلاحات در ساختار خدمات درمانی آمريکا با امضای باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، به صورت يک قانون در آمد. قانونی که هدف از آن تأمين پوشش درمانی ارزان برای ده ها ميليون نفر از آمريکاييانی است که از توان مالی خريد بيمه درمانی خصوصی محرومند.

بامداد يکی از روزهای واشنگتن، در مقابل ساختمان يکی از درمانگاه های رايگان شهر، پيش از آنکه درها باز شود، صف طويلی وجود دارد.

ژاکلين نلسون و همسر وی کليولند صبورانه در صف به انتظار ايستاده اند تا اينکه درها باز می شود و آنها را با خوشرويی به داخل راه می دهند.

کليولند بيمه دارد چون زمانی به عنوان تفنگدار دريايی در ارتش خدمت کرده است، اما ژاکلين با اينکه در يک مهد کودک کار می کند بيمه ندارد، با وجوديکه به خطر نداشتن بيمه واقف است، اما تا کنون قادر به خريد بيمه خصوصی نبوده است.

ژاکلين می گويد «ترسناک است، فقط بايد غذاهای سالم خورد و بايد سعی کنی خودت دکتر خودت باشی، مگر اينکه به جايی برسی که ديگر خودت نتوانی از پس معالجه خودت بر بيايی.»

اما اين کارها فايده ای نداشته است. دکتر به ژاکلين گفته است بايد تيروئيدش را عمل کند و اين کار برای او هزاران دلار هزينه بر می دارد.

اکنون ژاکلين به اين درمانگاه آمده است تا به طور مجانی با يک دکتر ديگر مشورت کند.

اين درمانگاه حدود دو هزار نفر را می پذيرد و به جز جراحی، بخش زيادی از امکانات پزشکی را به طور رايگان در اختيار مردم می گذارد. پزشکان و کادر غير پزشکی آن به طور داوطلبانه و بدون انتظار دريافت دستمزد در اين درمانگاه کار می کنند.

نيکُل لَمورِکس سرپرست جامعه درمانگاه های رايگان ملی آمريکا می گويد «اين درمانگاه ها جنبه های خوب و بد آمريکا را يک جا نشان می دهند.»

بهترين جنبه آن اين است که هزاران نفر داوطلبانه در آن خدمت می کنند و دردناکترين بعد آن تعداد بيمارانی است که به خاطر نداشتن بيمه درمانی بايد به مراکز درمانی رايگان، مراجعه کنند.

بِنيتو دياز يکی از کسانی است که با وجود ابتلا به مجموعه ای از بيماری ها، چهار سال است به پزشک مراجعه نکرده است.

بنيتو اميدوار است قانون خدمات درمانی جديد شامل حال او هم بشود. وی می گويد در عين حال از اين نگران است که در انتخابات ماه نوامبر آينده کنترل کنگره به دست جمهوري خواهان بيفتد. به عقيده بنيتو اگر چنين شود، او و امثال او بار ديگر به حاشيه اجتماع پرتاب خواهند شد. آنها از اين هراس دارند که با پيروزی جمهوری خواهان در انتخابات ميان دوره ای نوامبر، قانون انجام اصلاحات در ساختار خدمات درمانی آمريکا با خطر مواجه شود.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر