سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اسراییل از ادعای خود بر ارشلیم شرقی دفاع می کند

اسراییل چهل و سومین سالگرد وحدت دوباره اورشلیم را جشن می گیرد، در حالی که مرزهای شهر همچنان به صورت یک منبع تنش بین اسراییل و فلسطینیان باقی است.

اسراییل اورشلیم شرقی را در ۷ ژوئن ۱۹۶۷، در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسراییل تصرف کرد و آن را ضمیمه خاک خود ساخت.

این اقدام مورد شناسایی بین المللی قرار نگرفته است و فلسطینیان می خواهند اورشلیم شرقی پایتخت آینده یک کشور فلسطینی باشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، در سخنانی به این مناسبت بر آنچه آن را «پیوند ناگسستنی» مردم اسراییل با شهر نامید تاکید گذاشت. او همچنین گفت که ساختن محله های یهودی نشین در آنجا ادامه خواهد یافت.

شهردار اورشلیم گفت مرزهای شهر قابل مذاکره نیست.

فلسطینیان به عنوان شرطی برای مذاکرات مستقیم صلح، خواسته اند عملیات ساختمانی در اورشلیم شرقی و در کرانه غربی متوقف شود.

روز چهارشنبه همچنین، وزیر امنیت داخلی اسراییل گفت تخریب خانه های اعراب در اورشلیم شرقی مطابق برنامه انجام خواهد گرفت.

یک آمریکایی به جرم حمل اسلحه در فرودگاه قاهره دستگیر شد

پلیس مصر یک مرد آمریکایی – مصری را به دلیل حمل اسلحه در فرودگاه قاهره بازداشت کرده است.

مقامات، محمد ابراهیم را روز چهارشنبه پس از یافتن دو اسلحه کمری، ۲۵۰ گلوله، دو شمشیر و چندین خنجر و چاقو در چمدانش دستگیر کردند.

پلیس می گوید ابراهیم با یک هواپیمای مصری از فرودگاه بین المللی جان اف کندی در نیویورک وارد قاهره شد.

مقامات می گویند او استاد گیاه شناسی است و در آمریکا تدریس می کند.

هنوز روشن نیست ابراهیم چگونه توانسته از بازرسی های امنیتی در نیویورک بگذرد و سوار هواپیما شود.

اعدام کردها به رغم درخواست شفاعت طالبانی ازاحمدی نژاد انجام گرفت


لس آنجلس تايمز در بخش اينترنتی خود موسوم به Babylon & Beyond زير عنوان "ايران: صحنه خشم و اعتراض پس از اعدام کردها به اتهام تروريسم" می نويسد، ازتجديد ناآرامی ها در بخش هائی ازايران، واعتراض هائی در دانشگاه تهران، پس ازاعدام روز يکشنبه چهار کرد ايرانی، از جمله يک زن، و يک فعال ديگرايرانی، به اتهام فعاليت های تروريستی گزارشهائی منتشر شده است.

 وسائل ارتباط جمعی از برنامه ريزی کردهای ايرانی برای اعتراض هائی به نشانه ابراز خشم به اعدام ها، و اعلان حکومت نظامی در مهاباد و سنندج خبر داده اند، که دو شهرعمدتا کردنشين است.
 
به گزارش آوينه، وب سايت خبری مستقل کردها، جلال طالبانی رئيس جمهوری عراق سحرگاه يکشنبه، در تلاشی آخرين لحظه برای جلوگيری از اعدام ها، سفری محرمانه به تهران داشت. اين وب سايت ميگويد طالبانی، که خود يک کرد است، قرار بود در ملاقاتی با محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران، از وی بخواهد ضمن شفاعت و پادرميانی مانع از اعدام ها شود.

اما اعدام ها انجام گرفت، و به گزارش وسائل ارتباط جمعی دولتی ايران، فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی، شيرين علم هولی و مهدی اسلاميان پس ازمحکوم شدنشان به اتهاماتی گوناگون، از جمله تروريسم ومحاربه با خدا، به دارآويخته شدند.

اعدام ها از ديدگاه بعضی ها تلاشی از سوی مقامات برای ارعاب فعالان اپوزيسيون، و بازداری آنان ازپاسخ دادن به فراخوان های ميرحسين موسوی و مهدی کروبی رهبران اپوزيسيون برای اعتراض های ۱۲ ژوئن تلقی شده است، که سالگرد انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری است.

با اينحال يک روز پس از اعدام ها، دانشگاه شهيد بهشتی تهران درجريان يک بازديد غيرمترقبه احمدی نژاد، صحنه تظاهراتی اعتراضی بود. جرس، وب سايت ناشراخبار اپوزيسيون ميگويد هزار دانشجودر تظاهرات عليه رئيس جمهوری شرکت داشتند.

نخست وزیر جدید بریتانیا تغییر سیاسی را «تاریخی» توصیف می کند

دیوید کامرون، نخست وزیر محافظه کار بریتانیا، می گوید دولت ائتلافی جدید با لیبرال دموکرات ها، یک «دگرگونی تاریخی و تکان دهنده» در چشم انداز سیاسی کشور را نشان می دهد.

نخست وزیر جدید این نظر را روز چهارشنبه در لندن در کنار نیک کلگ، شریک ائتلاف و معاون جدید نخست وزیر ابراز داشت، و گفت «آزادی، انصاف و مسئولیت» از جمله مواد اصلی برنامه دولت جدید خواهد بود.

او هشدارد داد «تصمیمات دشواری» در پیش است، اما گفت یک بریتانیای متحد می تواند روزهای بهتری را انتظار داشته باشد.

دیوید کامرون گفت در هفته های آینده او و آقای کلگ برنامه سیاسی کامل ائتلاف را تشریح خواهند کرد. او یادآور شد لیبرال دموکرات ها در تمام سطح دولت حضور خواهند داشت. دیوید کامرون، که ملکه الیزبت او را روز سه شنبه در پی استعفای گوردون براون از نخست وزیری مامور تشکیل دولت جدید ساخت، ائتلاف را نشانی از «قدرت، منافع و اراده مشترک» برای مقابله با بحران بدهی کشور و مسائل امنیت ملی نامید.

روسای جمهوری ترکیه و روسیه گفت و گو کردند

رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در آنکارا با عبدالله گل، رییس جمهوری ترکیه، ملاقات کرد و پیوندهای استراتژیک بین دو کشور را ستود.

عبدالله گل در کنفرانس خبری مشترک با دیمتری مدودف گفت آنها موافقت کردند برای سه برابر ساختن مناسبات تجاری دو جانبه و رساندن آن به ۱۰۰ میلیادر دلار در ۵ سال آینده کار کنند.

دو رهبر، امضای چند قرارداد همکاری را اعلام کردند. ساختن نخستین نیروگاه اتمی ترکیه در نزدیکی ساحل مدیترانه یکی از آن آنها است.

مدودف و گل درباره دیگر پروژه های مشترک انرژی و طرح هایی برای کشیدن خط لوله ای جهت انتقال نفت از روسیه به ساحل ترکیه در دریای سیاه به مدیترانه بحث کردند.

روسیه همچنین امیدوار است معامله ای را برای کشیدن یک خط لوله گاز از طریق بخش هایی از دریای سیاه قطعی کند.

خط لوله «ساوت استریم»، که مسکو از آن حمایت می کند، گاز آسیای میانه را با دور زدن اوکراین از زیر دریای سیاه به اروپا حمل خواهد کرد و رقیب خط لوله نابوکو، که اتحادیه اروپا از آن حمایت می کند، تلقی می شود.

مدودف و پرزیدنت گل همچنین گفتند آنها در مذاکرات خود در روز چهارشنبه درباره روند صلح خاورمیانه نیز بحث کردند.

مدودف گفت طرف های مناقشه، از جمله حماس، نباید از روند صلح کنار کذاشته شوند.

روسای جمهوری آمریکا و افغانستان ملاقات می کنند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه  با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان ملاقات می کند.

آقای اوباما تقریبا تمام روز را با کرزی خواهد گذراند، صرف ناهار و شرکت در کنفرانس خبری مشترک، از جمله برنامه های دو رهبر است.

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید، گفت هدف از دیدارها انجام هدف های مشخص در افغانستان است، به ویژه از آقای کرزی خواسته خواهد شد برای از بین بردن فساد در دولت خود گام های قاطعی بردارد.

در همین حال، انتظار می رود حامد کرزی اطلاعات بیشتری درباره طرح آقای اوباما برای خارج ساختن سربازان آمریکایی از افغانستان در نیمه سال ۲۰۱۱، درخواست کند و همچنین نگرانی های خود را از تلفات غیر نظامیان در عملیات جنگی ابزار دارد.

همچنین انتظار می رود دو رهبر درباره طرح های افغانستان برای تشکیل جرگه صلح در اواخر ماه جاری بحث کنند. هدف این است که جنگجویان و افسران سطح پایین طالبان به پیوستن به نیروهای امنیتی ملی تشویق شوند.

کرزی روز سه شنبه با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، ملاقات کرد و هر دو بر تدوام مشارکت آمریکا و افغانستان تاکید گذاشتند.

در همین حال، رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا، میزبانی جلسه ای را با عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع و دیگر اعضای هیات افغانستان برعهده گرفت.

آنها درباره تلاش های جاری برای توسعه و بهبود نیروهای امنیتی افغانستان و نیاز به تقویت روابط امنیتی با پاکستان بحث کردند.

در سقوط یک هواپیمای مسافر بر در لیبی بیش از ۱۰۳ تن کشته شدند

در سقوط یک فروند هواپیمای مسافربر لیبی در طرابلس، ۱۰۳ تن کشته شدند، فقط یک نفر زنده مانده است.

مقامات امنیتی لیبی می گویند هواپیمای ار باس ۳۳۰ شرکت هواپیمایی «افریقیه» بامداد چهارشنبه در حالی که سعی داشت در فرودگاه طرابلس فرود آید سقوط کرد. هواپیما با ۹۳ مسافر و ۱۱ خدمه از ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی به پرواز درآمده بود.

مقامات می گویند یک پسر ۸ ساله هلندی تنها کسی است که جان بدر برد. او در یک بیمارستان در تریپولی زیر عمل جراحی است.

محمد علی زیدان، وزیر ترابری لیبی، گفت تا کنون ۹۶ جسد پیدا شده است. او افزود ماموران تحقیق در پی یافتن علت سقوط هستند و تروریسم را به عنوان یک عامل سقوط رد کرد.

تصویرهای تلویزیونی قطعات درهم شکسته هواپیما و همچنین مسئولان را با دستگاه های ضبط اطلاعات پروازی نشان می داد.

در آمستردام، نخست وزیر هلند گفت ده ها شهروند هلندی در هواپیما بودند.

گزارش های حاکی است ۶۱ هلندی کشته شدند.

معاون زندان شهر قندهار کشته شد

در شهر قندهار در جنوب افغانستان، مردان مسلح یکی از مسئولان زندان را کشته اند.

به گفته مقامات، در جدیدترین رویداد در سلسله ترورهایی که مقامات محلی را هدف می گیرد، مهاجمان که سوار موتور سیکلت بودند، بامداد دوشنبه نبی گل معاون مدیر زندان ها را، هنگامی که رهسپار محل کارش بود، هدف گلوله قرار دادند و کشتند.

در نقطه ای دیگر در قندهار، بمبی در نزدیکی یک خودرو پلیس منفجر شد، و دست کم سه نفر را مجروح کرد. طالبان مسئولیت هر دو حادثه را بر عهده گرفتند.

مقامات نظامی آمریکا هشدار داده اند که خشونت در قندهار و مناطق اطراف آن، در پیشاپیش حمله نظامی برای بیرون راندن طالبان، احتمالا افزایش خواهد یافت.

در این میان، مقامات وزارت دفاع رومانی می گویند یک سرباز رومانیایی روز چهارشنبه در انفجار یک مین زمینی در جنوب افغانستان کشته شد. و ناتو می گوید یکی دیگر از سربازان آن در حمله ای با سلاح های سبک در جنوب کشور کشته شد. ناتو ملیت سرباز را مشخص نساخته است.

ايران می گويد آماده است با اتحاديه اروپا در مورد برنامۀ اتمی خود گفتگو کند

يک مقام ايرانی می گويد جمهوری اسلامی ايران آماده است با کاترين اشتون رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا در مورد برنامۀ اتمی جنجال برانگيز ايران، گفتگو کند.

رامين مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ايران می گويد سعيد جليلی مذاکره کنندۀ اتمی ارشد جمهوری اسلامی ايران می تواند با خانم اشتون در ترکيه، ديدار کند. آقای مهمان پرست گفت هيچ تاريخ معينی برای اين نشست پيشنهادی در نظر گرفته نشده است.

ترکيه که عضو غير دائمِ شورای امنيت سازمان ملل است با تحريم های تازه عليه ايران مخالف است و تلاش های خود را برای يافتن يک راه حل ديپلماتيک بمنظور رفع تنش های موجود، افزايش داده است.

اظهارات آقای مهمان پرست يک روز پس از آن صورت می گيرد که خانم اشتون تمايل اتحاديه اروپا را برای مذاکره با ايران برای پايان دادن به بن بست کنونی در رابطه با برنامه اتمی ايران، تصريح کرده است.

خانم اشتون می گويد ممکن است قطعنامه ای برای دور چهارم تحريم های سازمان ملل عليه ايران در عرض چهار تا شش هفته آيندۀ، آماده شود.

ايران برای مادران سه کوهنوردِ آمريکايیِ زندانی ويزا صادر کرد

ايران می گويد برای مادران سه کوهنورد آمريکايی که ۹ ماه است در ايران در بازداشت به سر می برند، ويزا صادر کرده است.

وزارت امور خارجه ايران روز سه شنبه اعلام کرد که مادران سه آمريکايی بازداشت شده می توانند ويزاهای خود را دريافت کرده و برای ملاقات با فرزندان خود، به ايران سفر کنند. ايران می گويد که تصميم در مورد صدور ويزا برای آنها بر اساس ملاحظات بشر دوستانه، انجام شده است.

مادران شين بوئر، جاش فيتل و سارا شورد می گويند از احتمال ديدن فرزندان خود، هيجان زده هستند. اين سه آمريکايی حدود ۹ ماه پيش در مناطق مرزی ايران با عراق، دستگير شدند. دولت ايران آنها را به جاسوسی متهم کرده است اما خانواده های آنها می گويند اين سه نفر هنگام کوهنوردی در مناطق کردستان عراق به اشتباه از مرز ايران گذشته و داخل اين کشور شدند. آمريکا خواستار آزادی فوری آنها شده است.

مادران سه کوهنورد آمريکايی می گويند آماده هستند پس از دريافت ويزا هر چه سريعتر به ايران سفر کنند اما هنوز از طرف ايران اطلاعی در مورد آماده بودن ويزاهايشان به آنها داده نشده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر