سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۳, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ایران می گوید آماده است به ارتش لبنان کمک کند

وزیر دفاع ایران می گوید کشور او آماده است تجهیزات نظامی به لبنان پیشنهاد کند.
احمد وحیدی این آمادکی را روز چهارشنبه، یک روز پس از آن اعلام کرد که حزب الله پیشنهاد کرد از ایران کمک نظامی درخواست کند.
وحیدی بعد از جلسه کابینه گفت ایران «دوست» لبنان است، و ارتش لبنان «دوست» تهران. وی اظهار داشت ایران آماده است در صورت درخواست، کمک کند.
حسن نصرالله، رهبر حزب الله روز سه شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت گروه او می تواند کمک امنیتی برای ارتش لبنان فراهم آورد. نصرالله این پیشنهاد را پس از آن عنوان کرد که وزیر دفاع لبنان گفت بیروت صندوقی به منظور جمع آوری پول برای تجهیز نیروهای مسلح خود تاسیس می کند.
او این تصمیم را در اوایل ماه جاری و بعد از آن اعلام کرد که قانونگذاران آمریکا تحویل ۱۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به لبنان را به دلیل نگرانی از افزایش نفوذ حزب الله متوقف ساخت.
آنها این تصمیم را در پی زدوخورد مرگبار بین نیروهای مرزی اسراییل و لبنان گرفتند. در آن درگیری دو سرباز و یک خبرنگار لبنانی و یک افسر اسراییلی کشته شدند.

حکم اخراج علی کریمی لغو و به محرومیت و جریمه نقدی بدل شد

در شرایطی که علی کریمی به دلیل « روزه خواری و توهین »، به دستور سردار مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه تیم استیل آذین اخراج شده بود، مقامات منشور اخلاقی فدراسیون این حکم را به جریمه  و محرومیت وی از دو بازی بدل کردند.

علی کریمی در آخرین جلسه تمرین تیم استیل آذین که پیش از بازی این تیم با استقلال برگزار شده بود، به اتهام « روزه خواری و توهین » از این تیم اخراج شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، « انتقادهای علی کریمی از مدیریت  و شرایط حاکم بر باشگاه استیل آذین، توهین به مدیران سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال و نیز روزه خواری »، به اخراج وی از این تیم منتهی شد.

خبرگزاری مهر گزارش داده است براساس تصمیم روز سه شنبه ( ٢ شهریور ) کمیته انصباطی فدراسیون فوتبال، حکم مدیر عامل باشگاه مبنی بر اخراج علی کریمی از این باشگاه لغو و وی از دو بازی محروم و به پرداخت جریمه چهل میلیون تومانی ملزم شده است.

با وجودی که خبرگزاری فارس از مسئولان باشگاه استیل آذین خواسته بود تا با علی کریمی برخورد جدی نشان دهند، وی در بازی با استقبال شرکت کرد.

علی کریمی که در باشگاه بایرن مونیخ آلمان بازی می کند و سال گذشته در مقام بازیکن سال آسیا برگزیده شده بود، براساس حکم سردار آجورلو، مدیرعامل باشگاه استیل آذین اخراج شده بود.

اخراج این بازیکن سرشناس ایرانی، جنجال های خبری بسیاری پدید آورد و اخبار رسانه های ایران از اختلاف نظر مقامات بلند پایه استیل آذین با تصمیم مدیرعامل این باشگاه خبر دادند.

آيا ايران هواپيماهای بدون سرنشين خود را سرنگون کرده است؟

واشينگتن تايمز زير عنوان "سفيران مرگ"  و با  سوتيتر "مسئول هواپيماهای بدون سرنشين ايران  به ۷۲ حوری خود رسيد" می نويسد اين هفته معرف دو رويداد مشخص حاکی از ظهور ايران در مقام يک استيلا طلب منطقه ای بود. روز شنبه، مهندسين روسی سوخت گذاری دررآکتور اتمی نيروگاه  بوشهر را آغاز کردند، و روز يکشنبه ايران يک هواپيمای بدون سرنشين دور پرواز رابه نمايش  گذاشت، که سفير مرگ لقب گرفت. هردو رويداد، گويای پيشرفت ايران، هم در مسير تسليحات اتمی، وهم در شيوه های کاربردی چنين تسليحاتی درمنطقه خاورميانه است.
ايده و حرف جاری دولت اوباما اين است که ساعت اتمی ايران کند شده است، اما اين برای ملاها خود يک خبراست. ايران مواد قابل استفاده برای تسليحات اتمی را در حدی توليد  ميکند که برای ساختن هر ۹ ماه  يک  بمب کافی است، و اين روندی رو به تسريع است. جمهوری  اسلامی در ماه فوريه غنی سازی اورانيوم را با غنائی بالاتر و خطرناک تر از قبل شروع کرده است. مدرکی حاکی از کاهش توانائی فنی ايران برای توليد تسليحات اتمی وجود ندارد، منطق استراتژيک تسليحات اتمی هم عوض نشده است و آرزوی تهران در استيلای بر منطقه به قوت خود باقی است.
تهران ازهواپيمای جديد بدون سرنشين، که بنظرميرسد نوع تکميل شده راکت های موسوم  به V-1 دوران آلمان نازی است، با توصيف هائی نظير جرج اورول، به عنوان سفير مرگ برای دشمنان بشر ياد ميکند، که حاوی پيام اصلی صلح و دوستی است. در ماه مارس رابرت گيتس وزير دفاع  آمريکا درتوضيحات خود به کنگره هواپيماهای بدون سرنشين ايران را مايه ای برای نگرانی دانست و گفت اين يکی از آن مواردی است که می تواند درعراق وافغانستان برای ما درد سر درست کند. تهران تايمزمغرورانه نوشت که آقای گيتس به هواپيماهای بدون سرنشين ايران حسودی ميکند.
گزارشهائی تائيد نشده حاکی از آن است که رضا  بارونی، طراح هواپيماهای بدون سرنشن ايران، اوايل اين ماه در بمباران ويلای کاملا تحت محافظت اش در جنوب ايران ترور شد. درهمان روز، بنا به گزارشها، سه هواپيمای غير مسلح بدون سرنشين، روی گنبد حافظ رآکتوربوشهرسقوط کرد که موجب وحشت سکنه شهر شد.

وال استريت جرنال زيرعنوان "نرک هائی در سنگ هم بستگی ايران" می نويسد چند هفته پيش، بنا به گزارشهای رسمی و خصوصی، نيروی هوائی ايران سه هواپيمای بدون سرنشين را در نزديکی شهر بوشهرسرنگون کرد که اخيراصحنه راه اندازی رآکتوراتمی ساخت روسيه بود. هنگامی که پاسداران قطعات خرد شده اين هواپيما را  بازرسی ميکردند انتظار داشتند شواهدی حاکی ازيک جاسوسی از ارتفاع زياد را  پيدا کند. اما پاسداران بعدا مجبور شدند به آيت الله علی خامنه ای رهبر ارشد گزارش بدهند که نيروی هوائی ايران هواپيمای بدون سرنشين خود را در آسمان منفجر کرده است.
بنا به گزارش های وسائل ارتباط جمعی در ايران ارتش ايران يک واحد ويژه را برای استقرارهواپيماهای بدون سرنشين دائر کرده است، که بعضی از آنها  برای مقاصد  تجسسسی، وبعضی ديگر، همانگونه که محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری روز يکشنبه با غرور بسيار درباره آنها حرف ميزد، برای حمل بمب است، اما نيروی هوائی از وجود اين واحد ويژه با خبر نبوده است.

گزارش: آمریکا القاعده در یمن را تهدید بزرگتری می بیند

یک روزنامه آمریکایی گزارش می دهد مقامات اطلاعلاتی آمریکا اینک یک شاخه القاعده در یمن را تهدید امنیتی بزرگتری از گروه اصلی در پاکستان برای آمریکا تلقی می کنند.
در این گزارش که در شماره روز چهارشنبه واشنگتن پست منتشر شده، بنقل از مقامات نامشخص گفته می شود القاعده در یمن، چابک تر و تهاجمی تر بنظر می رسد.
گزارش حاکی است مقامات اعزام هواپیماهای بدون سرنشین به یمن را برای نبرد با ستیزه گران، همانند کاری که در پاکستان انجام داده اند، بررسی می کنند.
مقامات یمن روز چهارشنبه اعلام کردند که نیروهای امنیتی در پی چندین روز زدوخورد بین سربازان و ستیزه گران مظنون القاعده، کنترل شهر «لودر» در جنوب را دوباره بدست گرفته اند.
مقامات می گویند در نبرد دست کم ۱۲ ستیزه گر کشته شدند. پیشتر، ارتش یمن گفت «عادل صالح هاردابا»، که نفر دوم در فرماندهی القاعده در لودر تلقی می شد، از جمله کشته شدگان بود.
روز چهارشنبه همچنین سازمان عفو بین الملل مقامات یمن را متهم کرد که در سرکوب القاعده و مقابله با دیگر تهدید های امنیتی داخلی، قوانین بین الملی را نقض کرده اند. عفو بین الملل فشار آمریکا را، تا حدودی، مسئول می داند.

دختران دانش آموز افغان در اثر مسمومیت احتمالی از گاز بیمار شدند

در یک مدرسه دخترانه در کابل، پایتخت افغانستان، روز چهارشنبه ده ها دانش آموز و معلمان آنها در آنچه که گمان می رود مسمومیت از گاز باشد، بیمار شدند.

یک سخنگوی وزارت آموزش می گوید دست کم ۵۵ دانش آموز و معلم پس از آن که دچار سرگیجه شدند، به بیمارستان انتقال یافتند.

او گفت وضع اکثر آنها ثابت است و مقامات در باره این حادثه تحقیق می کنند.

هیچ گروهی مسئولیت مسمومیت احتمالی را بر عهده نگرفته است. با این حال، این حادثه شبیه مواردی در گذشته است که در آنها ده ها دختر افغان پس از حملات مظنون اسلامگرایان افراطی با گاز به مدارس بیمار شدند.

طالبان در جریان حکومت خود در افغانستان از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱، آموزش دختران را قدغن کردند.

بالا آمدن سطح رودخانه ایندوس، جنوب پاکستان را تهدید می کند

در پاکستان، مقامات در تلاش هستند از جنوب کشور در حالی که سطح آب رودخانه ایندوس بالا می آید خفاظت کنند. در همین حال سازمان ملل متحد هشدار می دهد که ۸۰۰ هزار سیل زده همچنان سرگردان و آواره هستند.

مقامات می گویند انتظار می رود سطح رودخانه در این هفته به بالاترین میزان در نزدیکی شهر حیدرآباد در استان سند برسد. امدادگران و کارگران اورژانس به محکم ساختن سدهای خاکی پرداخته اند و ده ها هزار نفر را تخلیه می کنند.

در این میان، برنامه جهانی غذا برای رساندن کمک به قربانیان سیل درخواست ۴۰ فروند هلیکوپتر دیگر کرده است.

مسئولان برنامه می گویند بدون دسترسی به تدارکات حیاتی، نزدیک به یک میلیون نفر با خطر مرگ از گرسنگی و بیماری روبرو هستند. بسیاری از سیل زدگان در استان «خیبر- پختونوا» در شمالی غربی پاکستان بسر می برند، در آنجا سیل جاده ها و پل ها را برده است.

نزدیک به یک ماه باران های موسمی سیلاب های عظیمی به راه انداخت که تاکنون حدود ۱۶۰۰ تن را کشته، روستاها، تاسیسات زیر بنایی و کشتزارها را از بین برده، و تقریبا ۵ میلیون نفر را بی خانمان کرده است.

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان گفت هرگونه درنگ و سستی در پاسخ جهانی به سیل، می تواند به تندروها و ستیزه گران فرصت دهد آنچه را او برنامه ویرانگرشان توصیف کرد پیش ببرند.

گیلانی این موضوع را روز سه شنبه در دیداری با ژنرال جیمز ماتیس، سرپرست فرماندهی مرکزی امریکا عنوان کرد.
او همچنین هشدار داد که ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در خطر ابتلا به بیماری های ناشی از آب قرار دارند.

ایران موشک جدیدی را آزمایش می کند

ایران می گوید یک موشک جدید زمین به زمین ساخت داخل را آزمایش کرده است.

در نمایش دیگری ازپیشرفت فناوری نظامی، تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه اعلام کرد موشک دوربرد «فاتح ۱۱۰» با موفقیت پرتاب شده است.

گفته می شود موشک ۹ متر طول و حدود ۳۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

پرس تی وی، تلویزیون انگلیسی زبان ایران، به نقل از احمد وحیدی وزیر دفاع می گوید موشک جدید از دقت بالا در هدف گیری برخوردار است.

ایران در هفته های اخیر مجموعه ای از جنگ افزارهای جدید، از جمله موشک سطح به سطح دیگری بنام «قیام – ۱» را به نمایش گذاشته است.

این اقدام در حالی است که ایران بر سر برنامه اتمی خود با فشار فزاینده روبرو است.

بخشی از خط لوله گاز بین ایران و ترکیه آتش گرفت

در یک خط لوله گاز طبیعی بین ایران و ترکیه انفجاری روی داده است.
مقامات شرکت خط لوله بوتاس در ترکیه گفتند حریق ناشی از انفجار در روز چهارشنبه خاموش شده و تعمیر لوله در جریان است. هنوز روشن نیست انفجار در کدام طرف مرز ترکیه و ایران روی داد.
انفجار دیگری در همین لوله در ماه گذشته، در خاک ترکیه، مقامات را ناچار ساخت حمل گاز به ترکیه را موقتا متوقف کنند.
مقامات ترکیه گفتند آن حادثه کار شورشیان حزب کارگران کردستان ترکیه - پ کا کا - بود.

دو مربی نظامی اسپانیایی در تیراندازی یک افسر پلیس افغانستان کشته شدند

یک پلیس افغان در تیراندازی بسوی مربیان اسپانیایی در شمال غربی افغانستان، دو افسر اسپانیایی و مترجم آنها را کشت.
وزیر کشور اسپانیا می گوید پرسنل اسپانیایی به آتش پاسخ دادند و مهاجم را کشتند. این حادثه روز چهارشنبه در جریان یک مانور آموزشی در یک پایگاه اسپانیا در شهر قلعه نو در ایالت باغدیس روی داد.
وزیر کشور گفت پلیس افغان بعنوان راننده یکی از افسرانی که کشته شد کار می کرد. او این حادثه را یک حمله تروریستی عمدی نامید.
ناتو گفت حمله در جریان یک جلسه آموزشی که سربازان بین المللی و پلیس افغان در آن حضور داشتند صورت گرفت، و انگیزه آن معلوم نیست. پلیس افغانستان می گوید تیراندازی پس از یک مشاجره لفظی بین افسران اسپانیایی و افغان روی داد.
انتشار خبر مرگ پلیس افغان ساکنان شهر را خشمگین ساخت، و موجب شد صدها نفر بسوی پایگاه سنگ بیاندازند و در صدد حمله به آن برآیند.
در حالی که پرسنل امنیتی سعی می کردند جمعیت را متفرق کنند، دست کم ۲۵ نفر زخمی شدند.
مقامات در گذشته نسبت به نفوذ ستیزه گران طالبان یا هواداران آنها در پلیس افغانستان ابراز نگرانی کرده اند.
ماه پیش، یک سرباز افغان و سه سرباز بریتانیایی در ایالت هلمند کشته شدند.
روز سه شنبه، یک سرباز استرالیایی در تیراندازی با افراد طالبان در ایالت اوروزگان کشته شد. یک سرباز آمریکایی در حمله جداگانه ای در جنوب افغانستان از پای در آمد.

در موج حملات جدید در عراق ده ها نفر کشته یا مجروح شدند

مقامات عراق می گویند در یک سلسله حملات ظاهرا هماهنگ در سراسر کشور، دست کم ۵۲ تن کشته شده اند.
حملات در روز چهارشنبه در حالی صورت می گیرد که آمریکا برای پایان دادن رسمی به عملیات رزمی آماده می شود، و به نظر می رسد اکثرا متوجه نیروهای امنیتی عراق بود.
مرگبار ترین حادثه در شهر کوت در جنوب کشور روی داد، در آنجا انفجار یک بمب انتحاری اتومبیلی در نزدیکی یک ساختمان دولتی، حداقل ۲۰ تن را کشت و حدود ۹۰ نفر را مجروح کرد. مقامات گفتند دست کم ۱۵ نفر از کشته شدگان افسران پلیس بودند.
در بغداد، بمب گذاری مشابهی در خارج از یک کلانتری، ۱۵ کشته و نزدیک به ۶۰ مجروح برجا گذاشت.
حملات دیگر در شهرهای کرکوک، بوهریز، کربلا و بصره روی داد.
خشونت های جدید با خروج سربازان رزمی آمریکا از عراق مصادف شده است.
پرزیدنت اوباما ۳۱ اوت را ضرب الاجلی برای پایان عملیات رزمی در عراق تعیین کرده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر