سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

در حمله یکی بمب انداز انتحاری در پاکستان ۱۸ تن کشته شدند

پلیس در شمال غربی پاکستان می گوید یکی بمب انداز انتحاری در حمله ای به یک اتوبوس در نزدیکی یک بازار دست کم ۱۸ تن را کشت و بیش از ۳۰ نفر را مجروح کرد.
بگفته مقامات حمله روز چهارشنبه در شهر «کوهات» روی داد.
مسئولیت حمله را کسی بر عهده نگرفته است.
ارتش پاکستان در منطقه با شورشیان در نبرد بوده، اما قادر نبوده است گروه های مرتبط با القاعده و طالبان را شکست دهد.

طالبان سرباز اسیر آمریکایی را نشان می دهد

طالبان ویدیویی از تنها سرباز آمریکایی که در افغانستان در اسارت دارد، منتشر کرده است.
ویدیو که روز چهارشنبه انتشار یافت «بوو برگدال» را نشان می دهد. او از زمان ناپدید شدن از پایگاه خود در ایالت پکتیا در شرق افغانستان در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹، در اسارت طالبان بوده است.
«اینتل سنتر»، یک سازمان خصوصی در آمریکا که رسانه های طالبان را کنترل می کند، گزارش می دهد مرد دوم در ویدیو یک فرمانده طالبان است که زمانی تهدید کرد سرباز آمریکایی را خواهد کشت.
از ۷ آوریل این نخستین بار است که «برگدال» در یک ویدیو ظاهر می شود. او در دو ویدیوی مشابه در سال ۲۰۰۹ ظاهر شد.
در رویدادی جداگانه، دو سرباز ناتو روز چهارشنبه در پی حمله طالبان در جنوب افغانستان کشته شدند. ناتو هویت سربازان را اعلام نکرده و چگونگی مرگ آنها را توضیح نداده است.
آسوشیتد پرس گزارش می دهد وزارت دفاع افغانستان روز چهارشنبه حمله هوایی ناتو در روز سه شنبه را که موجب مرگ دو سربار افغان و مجروح شدن سه نفر دیگر شد محکوم کرد. گزارش می رسد ناتو درباره این حادثه که در ایالت لوگر در شرق افغانستان روی داد تحقیق می کند.

در انفجار بمب در عراق، ۷ زائر ایرانی مجروح شدند

مقامات عراق می گویند در انفجار یک بمب اتومبیلی در نزدیکی بغداد در روز چهارشنبه، دست کم دو تن جانسپردند و ۱۷ نفر مجروح شدند.
بگفته مقامات، انفجار، که هدف آن یک واحد گشت نظامی بود، در خارج از رستورانی در شهر «تاجی» روی داد، با این حال به سربازان تلفاتی وارد نشد.
جداگانه، در انفجار یک بمب کنار جاده ای در نزدیکی بغداد، هفت زائر ایرانی که سوار اتوبوس بودند مجروج شدند. آنها برای برگزاری مراسم عاشورا رهسپار کربلا بودند.
روز شنبه، در سلسله بمب گذاری هایی در بغداد دست کم ۲۶ تن کشته شدند. اکثر قربانیان شیعه، و برخی زائران ایرانی بودند.

تردید فلسطینیان در توانایی آمریکا برای ادامه مذاکرات صلح

فلسطینیان، می گویند در مورد توانایی آمریکا برای ادامه میانجیگری در مذاکرات صلح تردید دارند.
یک روز پس از آن که مقام های رسمی اعلام کردند آمریکا از تلاش برای ترغیب اسراییل به تمدید توقف موقف شهرک سازی در کرانه غربی دست برداشته، خبرگزاری آسوشیتد پرس روز چهارشنبه به نقل از صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی گفت«گام بعدی در روند صلح این است که از جامعه جهانی خواسته شود یک کشور فلسطینی را برسمیت بشناسد.»
در این میان، خبرگزاری فلسطینی «وفا» به نقل از محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی در جریان کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر یونان در آتن نوشت«اتحادیه اروپا و یونان می توانند نقش عمده ای در مذاکرات صلح ایفا کنند.
روز سه شنبه، مقام های وزارت خارجه آمریکا گفتند«باور ندارند که در شرایط فعلی توقف عملیات ساختمانی به تواند نقشی مهم در تجدید مذاکرات مستقیم بازی کند.»
مقام های آمریکایی گفته اند به کوشش برای دستیابی به یک راه حل «دو کشوری» جهت حل نهایی مناقشه خاورمیانه ادامه خواهند داد.
انتظار می رود مذاکره کنندگان اسراییلی و فلسطینی هفته آینده برای رایزنی های جداگانه در باره پیشبرد روند صلح، راهی واشنگتن شوند.

ديپلمات پناهنده می گويد شاهد سفرهای سری تکنسين های اتمی کره شمالی به ايران بوده است

کويت تايمز زيرعنوان "پناهنده: ايران ميزبان تکنسين های کره شمالی" می نويسد يک ديپلمات سابق ايرانی که امسال به غرب پناهنده شد ديروز گفت وی شاهد بوده است تکنسين های کره شمالی کرارا به ايران سفر می کردند، که مقامات غربی نگرانند سعی می کند تسليحات اتمی توليد کند.

محمد رضا حيدری که در ماه ژانويه از پست کنسول ايران در نروژ استعفا داد می گويد وی مطمئن است که همکاری ميان ايران و کره شمالی ادامه دارد.

اين نظرات در يک کنفرانس پژوهشی در پاريس و در شرايطی مطرح شد که نگرانی های بين المللی ازهمکاری کره شمالی با برنامه اتمی ايران شدت گرفته است. کره شمالی پيشتر آزمايش های اتمی را انجام داده است.

حيدری گفت در فاصله سالهای ۲۰۰۲ ال ۲۰۰۷ هنگامی که در وزارت امورخارجه دفتر فرودگاهها را اداره می کرد شاهد ورود بسياری از تکنسين های کره شمالی بوده است.

وی که با کمک مترجم صحبت می کرد گفت"من شاهد آمد و شد  مکرر کارشناسان و تکنسين های کره شمالی  بودم که برای همکاری با برنامه اتمی ايران به ايران می آمدند.

حيدری گفت سفرها با احتياط و به گونه ای که انجام می گرفت که  که ورود آنها جلب توجه نکند.

وی گفت در آن هنگام با مقامات سپاه پاسداران انقلاب نيز تماس داشت و کاملا روشن بود که دوهدف در کانون توجه ايران است: نخست ساختن انواع موشک های زمين به زمين، و دوم ساختن سلاحی اتمی با کمک کره شمالی.

در يک ارزيابی اطلاعاتی آمريکا که همزمان با دستيابی ويکی ليکس به انبوهی از اسناد محرمانه وزارت امورخارجه آمريکا منتشرشد نتيجه گيری شده است که ايران از کره جنوبی موشک هائی پيشرفته با توانائی هدف گرفتن پايتخت ها در اروپای غربی دريافت کرده است که به زرادخانه ايران بردی کاملا طولانی تر ازآنچه قبلا فاش شده بود می دهد.

یک چهره اوپوزیسیون در مصر خواهان تحریم انتخابات ریاست جمهوری شده است

یک شخصیت ارشد اوپوزیسیون در مصر خواهان تحریم انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شده است و هشدار می دهد که اگر دولت به انجام اصلاحات سیاسی نپردازد، ممکن است خشونت هایی روی دهد.
محمد البرادعی روز چهارشنبه در یک پیام ویدیویی در وب سایت خود در فیس بوک، که روز چهارشنبه پست شد، روند انتخابات را «مضحک» می نامد و رد می کند.
برنده جایزه صلح نوبل و رییس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین می گوید در صورتی که به فعالان اوپوزیسیون اجازه داده نشود از حق خود برای سرپیچی مدنی و درخواست تغییر استفاده کنند، ممکن است کار به زد و خورد بکشد.
برخی از فعالان می خواهند البرادعی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۱ شرکت کند، اما او گفته است فقط در صورتی ورود به صحنه را بررسی خواهد کرد که دولت بتواند انتخابات آزاد و عادلانه را تضمین کند.
پیام البرادعی چند روز پس از آن منتشر می شود که حزب حاکم حسنی مبارک، در پی تصمیم دو گروه اصلی اوپوزیسیون به تحریم دور دوم رای گیری، به پیروزی بزرگی در انتخابات پارلمانی دست یافت. آنها در اعتراض به آنچه آنرا تقلب گسترده نامیدند انتخابات را تحریم کردند.
حزب ملی دمکرات اینک بیش از ۸۰ کرسی پارلمانی را کنترل می کند.

کشف باکتری جدیدی که ماده حیاتی آن آرسنیک است

پژوهشگران ناسا باکتری را کشف کرده اند که با استفاده از آرسنیک ادامه حیات می دهد.

براساس نتایج تحقیق جدید دانشمندان ناسا، به نظر می رسد باکتری «Halomonadaceae» برای ادامه حیات به جای فسفر از آرسنیک استفاده می کند.

فسفر یکی از عوامل حیاتی شکل گیری «دی ان ای» موجودات زنده است اما آرسنیک ماده سمی است که معمولاً برای موجودات زنده کره زمین کشنده است.

فلیسا ولفه سیمون، پژوهشگر «مرکز بیولوژی ستارگان» سازمان ناسا و «سازمان زمین شناسی» ایالات متحده و یکی از محققان اصلی این پژوهش در کنفرانس خبری ناسا گفت تیم تحقیقاتی اومیکروبی را کشف کرده اند که علائم حیاتی آن با سایر نمودارهای حیاتی موجودات زنده کاملاً متفاوت است.

دانشمندان این میکروب که «GFAJ-1» نام دارد را در آب رودخانه نمکی «مونو» پیدا کرده اند. این رودخانه که سطوح بالای آرسنیک دارد، در سیصد کیلومتری سان فرانسیسکو واقع شده است.

آرسنیک در جدول تناوبی دقیقاً زیر فسفر قرار دارد. ساختار شیمیایی هر دو ماده بسیار شبیه است، اما آرسنیک معمولاً برای بیشتر موجودات زنده بسیار سمی است.

بنا به گفته ولفه سیمون، ادامه بقای بعضی از میکروب ها با آرسنیک، به جای فسفر ممکن است و میکروب «GFAJ-1» یکی از این باکتری ها است که به طور طبیعی در سطوح بسیار بالای آرسنیک زنده می ماند.

این پژوهشگر ناسا نمونه ای از میکرب را به آزمایشگاه برده و با افزایش سطح آرسنیک و کاهش سطح فسفر، شاهد ادامه بقای باکتری و وجود آرسنیک در همه سلول ها، «دی ان ای» و پروتئین آن بوده است.

او افزوده است ما قفل دری را باز کرده ایم که کلید آن با کلیه نمودارهای حیاتی موجود در کهکشان متفاوت است.

پم کنراد، زیست شناس و ستاره شناس «مرکز پرواز فضایی گودارد» ناسا با این ایده موافقت است و می گوید کشف جدید می تواند به فهرست نقاط دیگر کهکشان افزوده شود که احتمال کشف علائم حیات را می توان در آن ها یافت.  

وی خاطرنشان کرده است دانشمندان باید با گسترش روزافزون حوزه دید خود، در جستجوی یک سیاره قابل زندگی دیگر و یا محیطی برای اسکان بشر باشند.

دانشمندان نتیجه گیری کرده اند در ساختار شیمیایی «دی ان ای» این باکتری آرسنیک جایگزین فسفر شده است و این پدیده از این واقعیت حکایت می کند که این میکروب برای برقراری ارتباط بین اکسیژن و کربن، به جای فسفر از آرسنیک استفاده می کند.

برخی از محققان معتقدند ادامه حیات «دی ان ای» موجوداتی که ساختار شیمیایی آن ها آرسنیک است، به درجه حرارات محیط بستگی دارد و معمولاً این نوع باکتری ها در درجه حرارت طبیعی کره زمین مدت طولانی زنده نمی مانند. اما آن ها معتقدند احتمال دارد بقای این موجودات در دمای بسیار سردی همچون تیتان، قمر زحل که گاه به ١٨٠ درجه سلسیوس زیر صفر کاهش می یابد، ممکن باشد.

این مقاله تحقیقی در شماره روز پنج شنبه ( ٢ دسامبر) نشریه «Science Express» منتشر شده است.

هکرها از اقدامات علیه ویکی لیکس انتقام می گیرند

گروهی از هکرها یک حمله اینترنتی را به شرکت های بازرگانی که روابط خود را با ویکی لیکس گسسته اند، آغاز کرده اند.
گروهی که خود را «ناشناس» می نامد، ظاهرا در یک حمله انتقامی بدلیل دستگیری ژولیان آسانژ رهبر ویکی لیکس، مسئولیت بستن وب سایت مستر کارد را در روز چهارشنبه بر عهده گرفت. شرکت مستر کارد روز دوشنبه اعلام کرد نقل و انتقال اعانات به ویکی لیکس را متوقف می کند.
هکرها، یا «هکتیویست ها»، همچنین یک بانک سوییسی را که حساب ژولیان آسانژ را بست هدف گرفته اند.

در این میان، وزیر امور خارجه استرالیا می گوید او در انتشار تلگرام های دیپلماتیکی محرمامه آمریکا، ایالات متحده را مسئول می داند نه جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس را.
کوین راد روز چهارشنبه گفت کسانی که در آغاز اسناد را درز دادند قانونا در انتشار آنها توسط ویکی لیکس مسئول هستند. او گفت این رویداد مشکلاتی را که در سیستم امنیتی آمریکا وجود دارد نشان می دهد.
ویکی لیکس علیرغم دستگیری و زندانی شدن آسانژ در لندن در روز سه شنبه، مجموعه جدیدی از اسناد آمریکا را منتشر کرده است. در یکی از گزارش ها گفته می شود دولت بریتانیا از آن بیم داشت که اگر عامل انفجار هواپیمای مسافری آمریکا برفراز لاکربی در اسکاتلند در زندان بمیرد، لیبی به عملی «سخت و فوری» علیه منافع بریتانیا دست بزند.
یک دیپلمات آمریکایی در تلگرامی در سال ۲۰۰۹ نوشت لیبی برای متوقف ساختن معاملات تجارتی با بریتانیا و آزار شهروندان بریتانیایی در لیبی، در صورتی که عبدالباسط المغراهی در زندان بماند، از تهدید های «زورگویانه» استفاده کرد.
«مغراهی» که آزادی او در سال گذشته بر تنش بین واشنگتن و لندن دامن زد، در حمله ای در سال ۱۹۸۸ که هواپیمای مسافر بر پان آمریکن را برای فراز لاکربی منفجر کرد مجرم شناخته شد. در آن حادثه ۲۵۹ نفر مسافران و سرنشینان هواپیما و ۱۱ نفر در زمین کشته شدند. اکثر مسافران شهروندان آمریکا بودند.
جدید ترین گزارش ها همراه با پیام جالب توجهی در آن لاین که قول می دهد انتشار اسناد محرمانه ادامه خواهد یافت، منتشر شد.
 روز سه شنبه دادگاهی در لندن درخواست آسانژ برای آزادی در برابر سپردن وثیقه را رد کرد. آسانژ با امکان استرداد به سوئد مبارزه می کند. او در آنجا در ارتباط با اتهام ارتکاب جرائم جنسی تحت تعقیب قرار دارد. دادگاه دستور داد آسانژ تا رسیدگی بعدی به پرونده او در ۱۴ دسامبر در بازداشت بماند.
دادستان سوئدی می گوید تحقیقات به ویکی لیکس، که با انتشار گزارش های دیپلماتیک محرمانه دولت آمریکا را خشمگین ساخته است ارتباطی ندارد، و او بر آن نیست آسانژ را اگر به سوئد مسترد شود، به آمریکا تحویل دهد.
مقامات آمریکایی روز سه شنبه گفتند بدلیل فاش شدن گزارش های محرمانه، هم اینک از اعتماد برخی از دولت های خارجی به آمریکا کاسته شده است. فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت دیپلمات های کمتری در جلسات شرکت می کنند. او گفت در دست کم یک مورد، درخواست شد «دفترچه های یادداشت به داخل اتاق برده نشود.»
سخنگوی پنتاگون گفت ارتش آمریکا «پس گرفتن» قرار دادهای خارجی را شاهد بوده است.
هیچیک از دو مقام نمونه های مشخصی از کشورهایی که بدلیل درز اسناد تماس های خود را با مقامات آمریکایی کاهش داده اند ارائه ندادند. اما تلگرام ها حاوی گزارش های بالقوه زیانباری درباره دولت های چندین کشور، از جمله پاکستان، افغانستان، عربستان سعودی، ترکیه و روسیه است.

آمریکا چین را به اقدامات بیشتری برای مهار کره شمالی ترغیب می کند

یک هیات بلند پایه آمریکایی هفته آینده به چین خواهد رفت تا بر این نظر که پکن باید برای مهار کره شمالی گام های بیشتری بردارد، تاکید بگذارد.
رسانه های آمریکا گزارش می دهند بیل ریچاردسون، فرماندار ایالت نیو مکزیکو و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، در همان زمان برای گفت و گوهای خصوصی با مقامات کره شمالی به پیونگ یانگ خواهد رفت.
سرپرستی هیات اعزامی به چین را جیمز اشتانبرگ، مقام شماره ۲ وزارت امور خارجه بر عهده خواهد داشت. او روز سه شنبه گفت خطرات در شبه جزیره کره از این واقعیت ناشی می شود که عامل کارسازی برای بازداشتن کره شمالی وجود ندارد.
درباره سفر بیل ریچاردسون به کره شمالی جزییاتی منتشر نشده است. با این حال، او در ماموریت های دیپلماتیکی پیاپی به آن کشور رفته و بعنوان وزیر انرژی با مسئولیت هایی در برنامه های اتمی خدمت کرده است.
پیشتر در روز سه شنبه، چین انتقادهای آمریکا را که موجب شده است کره شمالی رفتاری تهاجمی در پیش گیرد رد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت اتهامات آمریکا که پکن از کره شمالی حفاظت می کند و آنرا یاری می دهد مسئولانه نیست.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در جلسه ای با وزیران امور خارجه کره جنوبی و ژاپن درباره کره شمالی بحث کرد.

ویکی لیکس: عربستان سعودی طرحی را برای تشکیل نیروهای ضد حزب الله پیشنهاد کرد

برخی از جدید ترین گزارش های محرمانه آمریکا که سایت ویکی لیکس منتشر کرده حاکی است عربستان سعودی پیشنهاد کرد یک نیروی نظامی عرب با حمایت سازمان ملل متحد، آمریکا و ناتو برای درهم شکستن نیروهای حزب الله در لبنان مستقر شود.
بنا به گزارش ها، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در ماه مه ۲۰۰۸ گفت برای بازداشتن حزب الله - و حامی آن، ایران - از قدرت گرفتن در بیروت، به یک «پاسخ امنیتی» نیاز است.
تبادل نظر بین فیصل و دیوید ساترفیلد سفیر آمریکا چند روز پس از آن صورت گرفت که حزب الله در جریان نبرد با طرفداران دولت لبنان بخش های بزرگی از بیروت را برای مدت کوتاهی تصرف کرد.
فیصل به ساترفیلد گفت فقط نخست وزیر لبنان، اردن، مصر و اتحادیه عرب از این طرح آگاه هستند.
آمریکا با مطرح ساختن پرسش هایی درباره عملی بودن سیاسی و نظامی طرح پاسخ داد.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر